abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210852471
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 11:48 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Echt te laat is het waarschijnlijk nog (net) niet. Maar dan moet je nu met heel de wereld echt de schouders er onder zetten en een wereldwijde energietransitie waarmaken. En snel. Die moet dan eind volgend jaar toch wel grotendeels afgerond zijn. Dat vereist dan echt absolute topprioriteit van alle landen. Als je verder alles stillegt, de mondiale economie ombouwt naar een soort oorlogsstand en alles op alles zet, zou dat misschien nog wel kunnen ook.

Maar dat gaat gewoon niet gebeuren. Er is teveel gezeik in de wereld, in grote delen hebben ze te maken met grotere en meer acute problematiek, en dan heb je ook nog een hele categorie kneuzen die vindt dat 'het allemaal veel te snel gaat'. En je zit daarnaast ook nog eens met Rusland om de boel te saboteren en desinformatie te verspreiden.

Dus ja, in de praktijk zijn we ruimschoots te laat en ingrijpend de klos.

Gelukkig weten we pas sinds 1970 dat dit eraan zat te komen }:|
Maar dat gaat niet gebeuren, dus... :{
  Moderator vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:14:30 #252
8781 crew  Frutsel
pi_210852479
Vanaf woensdag is het echt gedaan met de hogere temperaturen denk ik.
Dan komt die lange broek angstvallig dichtbij...

Jammer
pi_210852488
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 11:54 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Als Campi F straks in vol ornaat ontploft hebben we een ijstijd, een jaar of twee zonder zomer en is alle klimaatpromatiek als sneeuw aan de horizon opgelost :P
Ik lees het net. Ze gaan flink wat mensen evacueren.
pi_210852521
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 12:10 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Hoeveel jaar denk je dat we effectief nog hebben voordat alles compleet instort en de mensheid vergaat?
Twee. Hooguit drie.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Moderator vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:19:27 #255
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_210852536
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 12:18 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Twee. Hooguit drie.
Ben je serieus? :{

Da's wel erg rap...
pi_210852550
Anarchie 😱
Paniek 😱
Gratis bier B:)B
pi_210852567
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 11:54 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Als Campi F straks in vol ornaat ontploft hebben we een ijstijd, een jaar of twee zonder zomer en is alle klimaatpromatiek als sneeuw aan de horizon opgelost :P
Dat klinkt als muziek in de oren :P
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:28:04 #258
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210852592
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 12:05 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Met die beredenering kunnen mensen ook vliegen. Even snel een kort vluchtje met een vliegtuig die toch al zou gaan vliegen. Er vliegen toch duizenden in de lucht.
:')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:28:24 #259
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210852595
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 12:18 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Twee. Hooguit drie.
Doe dan die vulkaan maar.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:55:39 #260
8781 crew  Frutsel
pi_210852776
quote:
4s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 12:15 schreef aloa het volgende:

[..]
Ik lees het net. Ze gaan flink wat mensen evacueren.
Nee ze stellen een plan op... :)

Vooralsnog mis ik de magma
pi_210852787
De Italianen missen dat als kiespijn :D
pi_210852843
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 10:39 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Just curious... maar wat doe jij dan allemaal om de klimaatverandering een halt toe te roepen?
Zoals beloofd zou ik ook deze vraag beantwoorden, omdat ik het een interessante vraag altijd vind. Je denkt zelf nogal gauw heel goed voor het milieu bezig te zijn, maar feit is dat we met een vrij sobere leefstijl in Nederland alsnog de aarde opvreten.

Wat doen wij - als gezin - om deze aardkloot te 'redden' of 'minder op te eten'..

- We eten maximaal 2x per week vlees en één keer per week vis (niet bedreigde/overbeviste soorten). Incidenteel kan het met BBQ of een uitje anders zijn en kiezen voor een extra dag vlees. We kiezen over het algemeen voor vlees waarbij de dieren een 'goed leven' hebben gehad en lokaal hebben rondgelopen.

- We hebben 54 zonnepanelen ( :') ), maar daarmee laden we o.a. de EV op. Verder is ons huis + bijgebouwen op en top geïsoleerd, L/W WP en airco's. Verwarmen hoeft niet veel ivm goede isolatie (van mij sowieso nooit als ik alleen op de zaak ben..). Maar met een kleine van bijna anderhalf jaar zul je toch wel soms wat moeten bijstoken. Apparatuur is steeds meer slim, eigen verbruik neemt almaar toe. Warm water wordt bv. geregeld zodra de zon schijnt.

- We vliegen eigenlijk nooit, Europa heeft genoeg moois. Verliefd op de Alpen. Noorwegen of Faroër met de boot(+auto) geweest bv.

- Op mijn initiatief doen we maandelijks met een groep vuil opruimen, steeds een ander gebied. Inmiddels is deze groep in vier jaar tijd gegroeid naar 30+ vrijwilligers.

- We hebben een grote moestuin zowel aan huis als op fietsafstand. Als gezin kunnen we daar makkelijk jaarrond van eten. Samen met twee anderen verzorgen we daarnaast ook gratis eten voor armere gezinnen in het dorp. Het restant delen we uit in de buurt. Om de moestuin te voorzien van water hebben we grote IBC's staan waar we regenwater in opvangen. Alleen als het dan zoals in juni een maand niet regent, dan moeten we wel even wat water tappen uit de kranen :P

- Bepaalde spullen hoeven echt niet nieuw nieuw te zijn. Mooi, net tweede hands is ook vaak prima. Zeker als het niet belangrijk is qua hygiëne oid. Denk dat 95% van het gereedschap bijvoorbeeld tweede hands is. Ik kijk dan wel naar kwaliteitsspul en de staat ervan uiteraard.

- Duurzaam speelgoed. Mijn kleine heeft vooral duurzaam speelgoed, geen Chinese prullaria (met geluid) die je al vlot kun weggooien.. DUPLO (jaja ABS, maar is mijn DUPLO van vroeger nog :) ), veel hout speelgoed en vooral lekker veel buitenspelen en de wereld verkennen. Hij vind het leuker om in het bos te rennen of met lieveheersbeestjes te spelen, dan met zulke kansloze toet-toet auto's.

- We hebben een stuk bos gekocht (1.3 ha, met mogelijk toekomst nog wat extra) waar we bezig zijn met het opzetten van een leuk en leerzaam project voor kinderen in het dorp/regio. Ik merk enorm dat de kennis van de natuur gigantisch achteruit is gegaan. Een stukje bewustwording van de toekomstige generatie kan nooit kwaad..

- Vrouw pakt voor de paar keer dat ze moet werken veelal de fiets. Alleen als het hondenweer is of ze direct grote boodschappen wilt halen in Duitsland pakt ze even de auto.

- Geen koffie, ik drink vooral water en de vrouw thee van zelfgekweekte plantjes.

- Ik douche me vrij koud.

Wat doen wij - als gezin - NIET om deze aardkloot te 'redden' of 'minder op te eten'..

- We gaan er toch regelmatig op uit en daarvan verplaatsen we ons regelmatig ook per auto (soms ook uit praktische overwegingen ivm kleine). We gaan wel zeker twee keer per jaar op vakantie, met de auto wel.

- We eten dus wel twee keer per week vlees en een keer per week vis.

- Ik handel in LEGO, plastic blokjes.. hmm. Wel duurzaam speelgoed, gaat generaties mee indien goed gebruikt. Probeer wel bewust te zijn met verpakken van het spul. Ik bouw zelf ook veel daarmee, dus we hebben een behoorlijke plastic opslag hier thuis haha.

- We gebruiken wel de airco 's zomers anders smelt ik ter plekke weg. Wel eigenlijk altijd eigen opwek, soms laat ik het 's nachts wel ff doordraaien. Maar meestal niet..

- Zeker nu met de kleine gooi je soms toch ff snel een klein wasje aan ipv de machine vol te gooien.

- Apparatuur staat regelmatig op stand by. Ik laat veel vaker dan nodig de computer(s) op de zaak in slaapstand staan.

- Vrouwlief vind lang, warm douchen 's winters wel erg lekker. Of even een bad nemen.

- We hebben een levensgroot tropisch aquarium, ruim 1500 liter. En nog wat kleinere..

Onder de streep leven we waar we leven. En we zullen altijd de aarde meer belasten dan die aan kan als Nederlander. Maar ik ben het met @Nattekat eens dat we niet de mentaliteit moeten hebben van laat maar zitten, is toch niks meer aan te doen (als klein landje/individu). Dan zijn we sowieso verloren, als we dat niet al zijn. Wij proberen als gezin in ieder geval waar mogelijk vooral bewustwording te kweken en daarmee hoop ik - hoe klein ook - mijn steentje bij te dragen aan een betere toekomst van deze planeet.
  Moderator vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:09:28 #263
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_210852867
Koopt even een eigen bos.

Ok ok. We have a ballr here :P
pi_210852902
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 13:09 schreef dick_laurent het volgende:
Koopt even een eigen bos.

Ok ok. We have a ballr here :P
Haha.. maar zo duur is het niet, 1.56 per m2 heb ik betaald.
pi_210852910
Dus jij bent nu een boswachter :s)
pi_210852924
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 12:55 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Nee ze stellen een plan op... :)

Vooralsnog mis ik de magma
O, oké.

Hij mag van mij lekker stil blijven.
pi_210852937
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 10:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Als iedereen zo kortzichtig als jij zou zijn was heel die ellende onafwendbaar.
Dat is het sowieso. Dat zeg ik juist.
pi_210852948
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 12:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]
:')
8-)

Kon het niet laten die niet te maken
pi_210852967
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 10:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]
De airco aanzetten 8-)

Ik fiets naar werk, heb in de winter amper de verwarming aan en douche zelden thuis (vaak ook koud en kort als het gebeurt). Heel veel meer kan ik ook niet zelf doen in m'n huurhuis. Betekent niet dat ik meteen ga roepen dat we als klein landje toch niets kunnen doen.
Dan doe ik er meer aan dan jij. Wat niet wil zeggen dat het me boeit of dat ik mijn leven daarvoor verander.
pi_210852991
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 11:09 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Klopt.. zijn jongens die nog geen 500 m van het voetbalveld af wonen en toch met de auto komen. :')

Voor zulke gasten hoop ik dat we snel 10 euro per liter moeten dokken ;(
En wat doe je dan met de mensen die niet zonder auto kunnen? Moeten die dan ook aar 10 Euro de liter dokken. Ik woon hier in een gehuchtje waarbij de dichtstbijzijnde supermarkt al 4km is. Ik heb kantoor aan huis, maar moet ook naar klanten die door heel NL wonen. OV is hier geen optie.
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:28:31 #271
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_210853023
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 19:44 schreef DutchBlend het volgende:

[..]
Interessant. Ik heb nog geen seconde spijt gehad. Alleen dat ik ze niet eerder gekocht heb (heb 3 mobiele airco's). Ze zijn mijn lifeline om de steeds hetere zomers te overleven. Of warme herstnachten tegenwoordig (zoals komende nacht).
Hier hetzelfde inderdaad. Sinds ik airco op de slaapkamer heb, is mijn nachtrust in de zomers vele malen beter en daarmee ook de energie op die dagen zelf. Maar ik hou juist niet van een open raam op mijn slaapkamer, vanwege geluid en dergelijke.
Don't let my username fool you...
pi_210853068
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 12:19 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ben je serieus? :{

Da's wel erg rap...
Ja. Ik had het ook graag anders gehad.

Zul je zien dat we tegen die tijd nog steeds met een demissionaire Rutte zitten opgescheept :{
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_210853094
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 13:32 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ja. Ik had het ook graag anders gehad.

Zul je zien dat we tegen die tijd nog steeds met een demissionaire Rutte zitten opgescheept :{
Asjeblieft niet zeg :{w :(
pi_210853124
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 13:24 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
En wat doe je dan met de mensen die niet zonder auto kunnen? Moeten die dan ook aar 10 Euro de liter dokken. Ik woon hier in een gehuchtje waarbij de dichtstbijzijnde supermarkt al 4km is. Ik heb kantoor aan huis, maar moet ook naar klanten die door heel NL wonen. OV is hier geen optie.
Ik zeg toch voor zulke gasten.
pi_210853132
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 13:37 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Ik zeg toch voor zulke gasten.
Ja dat zeg je. Maar dat kan praktisch dus niet, alleen voor zulke gasten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')