SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Geschiedkundige en alle andere kou-liefhebbers voelen zich nu als Bill in Groundhog Day denk ik. Elke dag opnieuw wakker worden en elke dag opnieuw die rothitte.quote:Op maandag 2 oktober 2023 12:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Volgens mij zei ik dat begin september ook
Dag na dag vind ik het behoorlijk saai. En nog best benauwd hier in het westen. Daarnaast vraag ik me ook af wat ons de komende jaren nog allemaal te wachten staan als het klimaat in dit tempo verandert.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:49 schreef Elan het volgende:
Ben absoluut geen hitteliefhebber (eerder een hater) maar het is toch onmogelijk om dit weer te haten
.
Overdag ronduit warm (niet te verwarren met bloedhitte)
Vroeg donker en later licht dus koelt flink af.
Zon heeft amper nog kracht dus je schroeit niet gelijk weg als je even in de zon zit ergens.
Biertje drinken op het terras is prima mogelijk zonder dat je weg kleunt.
Perfect weer voor buitensport.
Kachel kan voorlopig lekker uit blijven dus je bespaart ook nog eens.
Graag tot november dit en dan snilbuien des doods
yesss, al heel de dag zon en warm.quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:26 schreef Frutsel het volgende:
Toch nog 25 graden in Zuid Limburg zie ik
Ja helaas weinig dynamiek, al hebben we onze eerste herfststorm al gehadquote:Op maandag 2 oktober 2023 15:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dag na dag vind ik het behoorlijk saai. En nog best benauwd hier in het westen. Daarnaast vraag ik me ook af wat ons de komende jaren nog allemaal te wachten staan als het klimaat in dit tempo verandert.
Misschien vind je hier het antwoordquote:Op maandag 2 oktober 2023 15:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dag na dag vind ik het behoorlijk saai. En nog best benauwd hier in het westen. Daarnaast vraag ik me ook af wat ons de komende jaren nog allemaal te wachten staan als het klimaat in dit tempo verandert.
Ja, ik kom net van buiten. Volgens de auto is het 20 graden, maar het voelt warmer.quote:Op maandag 2 oktober 2023 17:00 schreef Nattekat het volgende:
Benauwdheid is me ook al opgevallen, dat is al jaren niet zo langdurig zo verschrikkelijk geweest.
Het is heerlijk weer maar toch voelt het niet helemaal heerlijk.quote:Op maandag 2 oktober 2023 17:00 schreef Nattekat het volgende:
Benauwdheid is me ook al opgevallen, dat is al jaren niet zo langdurig zo verschrikkelijk geweest.
Hier wel diverse keren 32, 33 en zelfs 34quote:Op maandag 2 oktober 2023 17:03 schreef butz0rs het volgende:
Lekker weertje.
Dit jaar toch geen één keer 35+? Dan is een lange nazomer wel een goede compensatie.
Goed plan, alleen november vervanger tot februari, dan kunnen we vanaf maart de lente in.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:49 schreef Elan het volgende:
Ben absoluut geen hitteliefhebber (eerder een hater) maar het is toch onmogelijk om dit weer te haten
.
Overdag ronduit warm (niet te verwarren met bloedhitte)
Vroeg donker en later licht dus koelt flink af.
Zon heeft amper nog kracht dus je schroeit niet gelijk weg als je even in de zon zit ergens.
Biertje drinken op het terras is prima mogelijk zonder dat je weg kleunt.
Perfect weer voor buitensport.
Kachel kan voorlopig lekker uit blijven dus je bespaart ook nog eens.
Graag tot november dit en dan snilbuien des doods
Zomer was nat zat. Zou ook geen enkele reden kunnen bedenken waarom iemand dit niet zou willen. Het is wat laat in het jaar, maar liever dit dan grijze troep en/of regen met 12 gradenquote:Op maandag 2 oktober 2023 16:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Wordt weer een kurkdroge maand als ik de vooruitzichten zo zie. Lente in Oktober
Ik merk het met het sporten vooral. Eigenlijk al sinds augustus bijna onafgebroken.quote:Op maandag 2 oktober 2023 17:41 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Het is heerlijk weer maar toch voelt het niet helemaal heerlijk.
Ik pas sinds 2 weken ongeveer.quote:Op maandag 2 oktober 2023 18:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik merk het met het sporten vooral. Eigenlijk al sinds augustus bijna onafgebroken.
Zo hoog is de luchtvochtigheid helemaal niet. 71% bij 21 graden is topweer om bij hard te lopen.quote:Op maandag 2 oktober 2023 18:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik merk het met het sporten vooral. Eigenlijk al sinds augustus bijna onafgebroken.
Nee klopt, er is wel even een periode in september geweest dat het minder was.quote:Op maandag 2 oktober 2023 18:29 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik pas sinds 2 weken ongeveer.Eigenlijk sinds de hittehaters het lekker weer vinden.
Wat is deze redenatie? Vind je 37 graden echt zoveel beter dan 34 graden?quote:Op maandag 2 oktober 2023 17:03 schreef butz0rs het volgende:
Lekker weertje.
Dit jaar toch geen één keer 35+? Dan is een lange nazomer wel een goede compensatie.
Daarom snap ik er ook niks van.quote:Op maandag 2 oktober 2023 18:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Zo hoog is de luchtvochtigheid helemaal niet. 71% bij 21 graden is topweer om bij hard te lopen.
Het waait voor de verandering wel relatief weinig de laatste tijd. Wellicht dat het daardoor komt.quote:Op maandag 2 oktober 2023 18:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Daarom snap ik er ook niks van.![]()
Ik denk dat ik telkens verkeerd gekleed ben.
Nee ik heb het altijd koud en vertrek vroeg in de ochtend, dus kleed me altijd voor de zekerheid warm. Thuis een fris huis dus een rokje trek ik liever niet meer aan. Morgen andere jas en outfit.quote:Op maandag 2 oktober 2023 18:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Het waait voor de verandering wel relatief weinig de laatste tijd. Wellicht dat het daardoor komt.
Ander scenario je wordt gewoon oud.
Het is nog prima te doen, daar niet van, maar ik merk het aan m'n ademhaling. Vochtige lucht bevat minder zuurstof, en bij het zwemmen merk je dat directquote:Op maandag 2 oktober 2023 18:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Zo hoog is de luchtvochtigheid helemaal niet. 71% bij 21 graden is topweer om bij hard te lopen.
Ik zou je zo graag een lange week aan zee gunnen om even helemaal af te koelen.quote:Op maandag 2 oktober 2023 18:33 schreef lily het volgende:
Vandaag heb ik me kapot gezweet sinds een hele tijd weer. Een cursusdag in Den Bosch. Met 14 man de hele dag in 1 (best kleine) ruimte. Bloedheet was het er.
Eenmaal buiten op het station ook “heet” en in de trein anderhalf uur bleef je ook dood van de hitte.
Boh. Doorweekt. Nu douchen en afkoelen.
Je bent morgen jarig?quote:Op maandag 2 oktober 2023 19:08 schreef Nattekat het volgende:
En dan morgen weer zo koud en treurig
3 oktober stelt nooit teleur wat dat betreft
Zeequote:Op maandag 2 oktober 2023 18:52 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zou je zo graag een lange week aan zee gunnen om even helemaal af te koelen.
Nou ja, koud. 21 graden hier, in Leiden 19 ofzo?quote:Op maandag 2 oktober 2023 19:08 schreef Nattekat het volgende:
En dan morgen weer zo koud en treurig
3 oktober stelt nooit teleur wat dat betreft
quote:Op maandag 2 oktober 2023 18:50 schreef DutchBlend het volgende:
Zou maar zo kunnen dat het airco'tje in de slaapkamer vannacht weer aan de bak moet
16 graden en regen.quote:Op maandag 2 oktober 2023 19:28 schreef lily het volgende:
[..]
Nou ja, koud. 21 graden hier, in Leiden 19 ofzo?
Wel waarschijnlijk weer grijs.
Volgend weekend weer 25
Hoe lang heb je die airco al?quote:Op maandag 2 oktober 2023 19:30 schreef lily het volgende:
[..]
Ga ik niet doen. Ik heb sowieso spijt van de airco op de slaapkamer. Ik gebruik hem alleen maar als het echt weken bloedheet is en je serieus kapot gaat maar ik wil liever gewoon buitenlucht. Raam wagenwijd open en eventueel een ventilator.
3 jaar.quote:
Dan heeft ie vorig jaar vast wel behoorlijk wat nachten lekkere koele nachtrst bezorgt.quote:Op maandag 2 oktober 2023 19:40 schreef lily het volgende:
[..]
3 jaar.
In de woonkamer ook en dat is wel heel fijn maar in de slaapkamer wil ik het liefste gewoon buitenlucht.
Jawel, maar ik zet hem dan toch uit als ik naar bed ga. Wil graag het raam open. Buitenlucht. Met alles potdicht voelt zo opgesloten. Dus voor mij, als hittehater, had het eigenlijk niet gehoeven. Maar goed, wellicht praat ik volgend jaar weer anders.quote:Op maandag 2 oktober 2023 19:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan heeft ie vorig jaar vast wel behoorlijk wat nachten lekkere koele nachtrst bezorgt.
Interessant. Ik heb nog geen seconde spijt gehad. Alleen dat ik ze niet eerder gekocht heb (heb 3 mobiele airco's). Ze zijn mijn lifeline om de steeds hetere zomers te overleven. Of warme herstnachten tegenwoordig (zoals komende nacht).quote:Op maandag 2 oktober 2023 19:30 schreef lily het volgende:
[..]
Ga ik niet doen. Ik heb sowieso spijt van de airco op de slaapkamer. Ik gebruik hem alleen maar als het echt weken bloedheet is en je serieus kapot gaat maar ik wil liever gewoon buitenlucht. Raam wagenwijd open en eventueel een ventilator.
Je onderschat gigantisch hoe erg veel je aan dat ding gehad hebt. Ik zou hem ook niet 's nachts aan laten als ik lig te slapen, maar daarvoor is de ergste hitte allang je kamer uit en raam open zorgt ervoor dat de koude buitenlucht gewoon door blijft koelen. Een airco koelt honderd keer effectiever dan een open raam.quote:Op maandag 2 oktober 2023 19:43 schreef lily het volgende:
[..]
Jawel, maar ik zet hem dan toch uit als ik naar bed ga. Wil graag het raam open. Buitenlucht. Met alles potdicht voelt zo opgesloten. Dus voor mij, als hittehater, had het eigenlijk niet gehoeven. Maar goed, wellicht praat ik volgend jaar weer anders.
Dit jaar geloof ik 1 keer gebruikt.
Je kunt het ook allebei doen hè. Airco + raampje open op de overloop en tussendeur open bijv. Stel het is een tropennacht, slaapkamer 26c en buiten 20c, dan doe ik beide. Koeling + frisse lucht. Beide dragen bij aan afkoeling (tenzij de luchtvochtigheid hoog is buiten). Zo'n mobiele airco haalt het toch niet meer dan een graad of 4-5 naar beneden , dus dan eindig je 's ochtends nog boven de buitentemperatuur. En er staat in de zomer vaak geen zuchtje wind buiten 's nachts dus dat schiet echt niet op qua afkoeling.quote:Op maandag 2 oktober 2023 19:43 schreef lily het volgende:
[..]
Jawel, maar ik zet hem dan toch uit als ik naar bed ga. Wil graag het raam open. Buitenlucht. Met alles potdicht voelt zo opgesloten. Dus voor mij, als hittehater, had het eigenlijk niet gehoeven. Maar goed, wellicht praat ik volgend jaar weer anders.
Dit jaar geloof ik 1 keer gebruikt.
Ah, maar dan heb je iig efficiënt gekoeld voordat je naar bed ging! Dan kom je de nacht doorgaans wel doorquote:Op maandag 2 oktober 2023 20:11 schreef lily het volgende:
Beiden voelt dan weer niet goed. Hoewel ik dat vorig jaar wel af en toe gedaan heb.
Ik heb trouwens geen mobiele airco maar split-units.
Ik heb dat zelf nooit gedaan hoor, zou ik niet durven. Weet dat mijn opa een boerderij had en heel veel kattenoverlast hadden ze. Althans dat is wat mijn vader en ooms/tantes vertelden.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jij en je opa mogen dan bij dezen branden in de hel. Gevoelstemperatuur 200c in de eeuwigheid voor jullie.
[ afbeelding ]
Zomertijd 2.0quote:Op maandag 2 oktober 2023 20:28 schreef TLC het volgende:
Binnenkort wintertijd en we zitten nog ruim boven de 20 graden![]()
Wintertijd is pas over drie weken. Dan is het echt geen 20 graden meerquote:Op maandag 2 oktober 2023 20:28 schreef TLC het volgende:
Binnenkort wintertijd en we zitten nog ruim boven de 20 graden![]()
Ja, dat dacht ik 4 weken geleden ook over de nacht van 2 op 3 oktober.quote:Op maandag 2 oktober 2023 21:05 schreef angels_on_the_sideline het volgende:
[..]
Wintertijd is pas over drie weken. Dan is het echt geen 20 graden meer
Wtfquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 00:40 schreef MissHobje het volgende:
Dus...in deze nacht loopt de temperatuur op richting 20 graden en s'middags loopt de temperatuur terug naar graad of 14![]()
![]()
ik ga maar snel slapen.
Oja en er wandelt net een muis door mijn huis wtf![]()
![]()
![]()
Iemand een kat te leen?
Ja weird tochquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 00:56 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Wtf
Zie het idd op mijn telefoon, loopt idd op vannacht
Tot 7u in de ochtend en daarna koelt het af
Heb wel een boerenfox die op muizen jaagt.
Ff zoeken waar het gat zit naar de spouwmuur.. Opvullen met staalwol en kit. Bij ons zat ie een jaar of twee geleden op het balkon en glipte de muis door de openstaande deur naar binnen 's avonds.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 02:48 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja weird toch![]()
Heb de muis naar buiten gekregen ..hij was beetje in paniekdikke flinkerd ook nog..ik woon op de 1e, je verwacht het niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |