Je onderschat gigantisch hoe erg veel je aan dat ding gehad hebt. Ik zou hem ook niet 's nachts aan laten als ik lig te slapen, maar daarvoor is de ergste hitte allang je kamer uit en raam open zorgt ervoor dat de koude buitenlucht gewoon door blijft koelen. Een airco koelt honderd keer effectiever dan een open raam.quote:Op maandag 2 oktober 2023 19:43 schreef lily het volgende:
[..]
Jawel, maar ik zet hem dan toch uit als ik naar bed ga. Wil graag het raam open. Buitenlucht. Met alles potdicht voelt zo opgesloten. Dus voor mij, als hittehater, had het eigenlijk niet gehoeven. Maar goed, wellicht praat ik volgend jaar weer anders.
Dit jaar geloof ik 1 keer gebruikt.
Je kunt het ook allebei doen hè. Airco + raampje open op de overloop en tussendeur open bijv. Stel het is een tropennacht, slaapkamer 26c en buiten 20c, dan doe ik beide. Koeling + frisse lucht. Beide dragen bij aan afkoeling (tenzij de luchtvochtigheid hoog is buiten). Zo'n mobiele airco haalt het toch niet meer dan een graad of 4-5 naar beneden , dus dan eindig je 's ochtends nog boven de buitentemperatuur. En er staat in de zomer vaak geen zuchtje wind buiten 's nachts dus dat schiet echt niet op qua afkoeling.quote:Op maandag 2 oktober 2023 19:43 schreef lily het volgende:
[..]
Jawel, maar ik zet hem dan toch uit als ik naar bed ga. Wil graag het raam open. Buitenlucht. Met alles potdicht voelt zo opgesloten. Dus voor mij, als hittehater, had het eigenlijk niet gehoeven. Maar goed, wellicht praat ik volgend jaar weer anders.
Dit jaar geloof ik 1 keer gebruikt.
Ah, maar dan heb je iig efficiënt gekoeld voordat je naar bed ging! Dan kom je de nacht doorgaans wel doorquote:Op maandag 2 oktober 2023 20:11 schreef lily het volgende:
Beiden voelt dan weer niet goed. Hoewel ik dat vorig jaar wel af en toe gedaan heb.
Ik heb trouwens geen mobiele airco maar split-units.
Ik heb dat zelf nooit gedaan hoor, zou ik niet durven. Weet dat mijn opa een boerderij had en heel veel kattenoverlast hadden ze. Althans dat is wat mijn vader en ooms/tantes vertelden.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jij en je opa mogen dan bij dezen branden in de hel. Gevoelstemperatuur 200c in de eeuwigheid voor jullie.
[ afbeelding ]
Zomertijd 2.0quote:Op maandag 2 oktober 2023 20:28 schreef TLC het volgende:
Binnenkort wintertijd en we zitten nog ruim boven de 20 graden![]()
Wintertijd is pas over drie weken. Dan is het echt geen 20 graden meerquote:Op maandag 2 oktober 2023 20:28 schreef TLC het volgende:
Binnenkort wintertijd en we zitten nog ruim boven de 20 graden![]()
Ja, dat dacht ik 4 weken geleden ook over de nacht van 2 op 3 oktober.quote:Op maandag 2 oktober 2023 21:05 schreef angels_on_the_sideline het volgende:
[..]
Wintertijd is pas over drie weken. Dan is het echt geen 20 graden meer
Wtfquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 00:40 schreef MissHobje het volgende:
Dus...in deze nacht loopt de temperatuur op richting 20 graden en s'middags loopt de temperatuur terug naar graad of 14![]()
![]()
ik ga maar snel slapen.
Oja en er wandelt net een muis door mijn huis wtf![]()
![]()
![]()
Iemand een kat te leen?
Ja weird tochquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 00:56 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Wtf
Zie het idd op mijn telefoon, loopt idd op vannacht
Tot 7u in de ochtend en daarna koelt het af
Heb wel een boerenfox die op muizen jaagt.
Ff zoeken waar het gat zit naar de spouwmuur.. Opvullen met staalwol en kit. Bij ons zat ie een jaar of twee geleden op het balkon en glipte de muis door de openstaande deur naar binnen 's avonds.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 02:48 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja weird toch![]()
Heb de muis naar buiten gekregen ..hij was beetje in paniekdikke flinkerd ook nog..ik woon op de 1e, je verwacht het niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |