abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:39:17 #41
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_210821768
Waarom staat er 'we' in de titel?

Door iemand geschreven die denkt dat de hele wereld hetzelfde denkt als hij/zijzelf?

[ Bericht 4% gewijzigd door oppiedoppie op 03-10-2023 13:58:28 ]
To BG or not to BG!
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:51:43 #42
504350 Muisje_
bosmuisje22
pi_210825476
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 13:55 schreef christmastsunami het volgende:
Vaak zijn mensen met een laag IQ niet gewend, dat mensen aardig tegen ze kunnen zijn en vertrouwen ze dat niet meer.
Het valt me wel pijnlijk vaak op hoe meer ik in wat meer ontwikkelde kringen kom, hoe aardiger mensen vaak zijn ja. Je hebt natuurlijk altijd die rotte appels ertussen, maar over het algemeen.

Terwijl ik in de tokkiekringen, waar ik me soms ook bevind, gewoon veel meer haat, nijd en achterbaksheid naar elkaar toe opmerk. En dat terwijl dat vaak juist de mensen zijn die er prat op gaan dat ze zo tolerant en naasten lievend zijn.
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:55:26 #43
504350 Muisje_
bosmuisje22
pi_210825517
quote:
7s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:27 schreef nostra het volgende:
Soms bellen die normies de politie als je ligt te chillen in een hoop bladeren, dan kunnen de stoppen wel eens doorslaan.
Had dat konijn maar niet zo fucking overdreven aardig moeten zijn ook.
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:06:29 #44
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_210826315
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 19:51 schreef Muisje_ het volgende:

[..]
Het valt me wel pijnlijk vaak op hoe meer ik in wat meer ontwikkelde kringen kom, hoe aardiger mensen vaak zijn ja. Je hebt natuurlijk altijd die rotte appels ertussen, maar over het algemeen.

Terwijl ik in de tokkiekringen, waar ik me soms ook bevind, gewoon veel meer haat, nijd en achterbaksheid naar elkaar toe opmerk. En dat terwijl dat vaak juist de mensen zijn die er prat op gaan dat ze zo tolerant en naasten lievend zijn.
Ook in relatief 'ontwikkelde' kringen zijn er behoorlijk onaardige mensen, alleen wordt het daar subtieler geuit. Misschien merk je het daar gewoon niet zo goed.
pi_210826424
Waar ik nooit zo goed tegen kan is wanneer mensen verklaren een 'echt gevoelsmens' te zijn, als een soort onderscheidende eigenschap van andere mensen 🤔

Vriendelijke mensen ben ik verder groot fan van overigens.
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:14:45 #46
504350 Muisje_
bosmuisje22
pi_210826443
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 21:06 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Ook in relatief 'ontwikkelde' kringen zijn er behoorlijk onaardige mensen, alleen wordt het daar subtieler geuit. Misschien merk je het daar gewoon niet zo goed.
Oh nee, ik ken zeker ook zeer gemene en onaardige mensen in deze kringen.

Alleen het valt me op dat veel mensen daar simpelweg te druk zijn met hun eigen shit dan om een ander het leven zuur te maken met hun eigen haat en nijd.
pi_210830286
In Nederland wel omdat men hier niet van nep houdt.

Ze hebben liever grofgebekt en recht voor z'n raap.
Dan weet je waar je aan toe bent.

Aardig zijn wordt hier gezien als bescheiden en daardoor niet assertief.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_210830315
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 13:34 schreef Alexandrian het volgende:
Waar zou dit aan liggen?
ik vermoed dat het samenhangt met de rol die pesten, en een zekere 'bewondering' die mensen eerder hebben voor de 'Bully', die vaak hiermee ook een leidende rol speelt.

pesten is in sociale groepen vaak ook een smeermiddel qua groepsgedrag... een groep kan zichzelf ook bevestigen als eenheid door een person daarbinnen uit te sluiten, of tot een lagere sociale kaste te degraderen.
de 'Bully' kan vervolgens een leidersrol innnemen door de rol op zich te nemen van degenen die groepsleden kan uitsluiten.

(Frans de Waal schreef interssante zaken hierover, gebaseerd op zijn studie van mensapen en het gedrag binnen sociale gemeenschappen, de rol die geweld onderling ook speelt qua groepsvorming en bevestiging van rollen binnen de groep, waarbij de genderrol ook een sterke invloed heeft, en ook jongeren leren vanuit immitatie van gedrag van ouderen)

Iemand die enkel aardig is, geen reele 'dreiging' op lijkt te wekken bij een ander, zal binnen sociale groepswerking ook overkomen als iemand die zich nooit hogerop kan werken....
In sociale groepen kom je eigenlijk enkel hogerop door iig een dreiging van een zekere kracht.
'vriendelijkheid' is geen machtsmiddel om hogerop te komen, hooguit voor mensen die al hogerop zich bevinden
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 4 oktober 2023 @ 09:45:10 #49
37248 BertV
Klei indiaan
pi_210830392
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 09:31 schreef Oostblokkert het volgende:

Aardig zijn wordt hier gezien als bescheiden en daardoor niet assertief.
Vaak nep inderdaad.
Maar het bestaat; wel intrinsiek aardig zijn EN extrovert.

Bepaalde karakters botsen daar mee.
Vooral de "gemaakt aardig" en "geforceerd-extroverts" heb ik gemerkt. _O-
Handgemaakt | Doggerland-overlever
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')