Denk wel dat de fusie en het vertrek van Roglic los staan van elkaarquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 14:36 schreef Slobeend het volgende:
Dus geen fusie en Roglic uit. Geen droomplan.
Maar de fusiegeruchten waren toch gewoon waarquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 14:38 schreef Pistolero het volgende:
Maar uhm, is de hele (internationale) wielermedia dus toch in hun hemd gezet door Cris fucking Woerts als het straks Amazon-Visma wordt..?
Dat denk ik ook, maar allebei geen dingen om blij van te worden Plugge zijnde.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 14:38 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk wel dat de fusie en het vertrek van Roglic los staan van elkaar
Nou ja, Ray en Wielerflits presenteerde het als voldongen feit.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 14:39 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Maar de fusiegeruchten waren toch gewoon waarDat het niet doorgaat nu is iets anders. Woerts kwam wel als enige met Amazon inderdaad.
Nog een jaar lang gebakalaei hahaha xD.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 14:41 schreef Momo het volgende:
"Bakala en Lefevere gaan samen tot 2025 door"
En nog een jaar lang dit geleuter?
Als Amazon daadwerkelijk voor 15 miljoen langdurig sponsor wordt is dat vele malen beter dan Bakala, Lefevere en Soudal binnenhalen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 14:39 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, maar allebei geen dingen om blij van te worden Plugge zijnde.
Ja Jumbo zit echt vol met grote talenten. Al moet je zien hoe dat uitpakt voor het grote ronde werk. Volgens mij zijn die 2 Noren toch meer van het klassieke werk?quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 14:44 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Als Amazon daadwerkelijk voor 15 miljoen langdurig sponsor wordt is dat vele malen beter dan Bakala, Lefevere en Soudal binnenhalen.
En sportief is het vertrek van Roglic wel een aderlating, maar op lange termijn alleen maar beter voor Jumbo. Meer kansen voor alle grote talenten.
Ach, Remco. Wordt leuk als ze die aan zijn contract gaan houden.quote:Quid Evenepoel?
Jumbo-Visma ging ondertussen in zee met het Amerikaanse e-commercebedrijf Amazon, een wereldspeler, al is nog niet meteen duidelijk wat de inbreng zal zijn.
Lefevere en Bakala zouden hun project samen tot 2025 voleindigen, vernamen we uit goede bron, al zou die laatste willen afbouwen. Extra investeringen om de rondekern rond Remco Evenepoel te versterken lijken niet langer mogelijk.
Dus is het de vraag hoe Evenepoel op dit alles zal reageren.
Dat 1e gaan ze vast wel doen (en als je de verhalen mag geloven, hebben ze dat eerder al gedaan). Pat weet ook wel dat de ploeg veel minder waard wordt als Evenepoel wegvalt En Bakala vast ook wel, maar weet niet of die dat geld gaat missen..quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 14:54 schreef Pistolero het volgende:
Jumbo-Visma ging ondertussen in zee met het Amerikaanse e-commercebedrijf Amazon, een wereldspeler, al is nog niet meteen duidelijk wat de inbreng zal zijn.
Lefevere en Bakala zouden hun project samen tot 2025 voleindigen, vernamen we uit goede bron, al zou die laatste willen afbouwen. Extra investeringen om de rondekern rond Remco Evenepoel te versterken lijken niet langer mogelijk.
Dus is het de vraag hoe Evenepoel op dit alles zal reageren.
Benieuwd of we Evenepoel alsnog elders zullen zien in 2024.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 15:46 schreef Steven184 het volgende:
"Extra investeringen om de rondekern rond Remco Evenepoel te versterken lijken niet langer mogelijk."
Byebye zwaaizwaai
quote:Ook amazon haakt af
Nog geen twee weken nadat het nieuws naar buiten kwam over het samengaan van Jumbo-Visma en Soudal-Quick Step, twee van de beste wielerploegen ter wereld, is het plan alweer van de baan. Ook de sponsoring door Amazon, vorige week nog waarschijnlijk, lijkt nu op niets uit te lopen. Sponsor Soudal blijft zoals het er nu naar uitziet trouw aan de ploeg van Lefevere. Supermarktketen Jumbo houdt vast aan het plan om zich per 2024 terug te trekken als hoofdsponsor. In plaats daarvan wordt het gat in de financiering door het vertrek van Jumbo opgevangen door een van de huidige sponsoren van de ploeg.
Bronnen vertellen dat het Nederlandse bedrijf PON, wereldwijd actief als fietsfabrikant maar ook als importeur van verschillende automerken, in zal stappen als nieuwe naamgevende sponsor. Onder PON valt bijvoorbeeld ook het fietsenmerk Cervélo, waarmee de Nederlandse ploeg rijdt en het bedrijf levert ook de ploegleidersauto’s van het team. Visma heeft zich als hoofdsponsor voor onbepaalde tijd aan de Nederlandse wielerploeg verbonden.
Materiaalsponsor PON is nauw verbonden is met Jumbo-Visma. Zo zijn de ploegenpresentaties de afgelopen jaren meermaals op het kantoor in Amsterdam geweest. Dat juist PON in de fusieploeg mogelijk plaats zou moeten maken voor het Amerikaanse fietsmerk Specialized was een van de breekpunten tijdens de onderhandelingen.
Donald Pluggequote:Op vrijdag 6 oktober 2023 16:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
4D chess van Plugge, dreigen met een fusie en dat Specialized dan de fietsen gaat leveren waardoor PON nu met een hoop geld over de brug komt.
Dat zal dan toch gewoon Cervelo-Visma worden? PON is puur de naam van de overkoepelende holding. Die naam heeft niet echt marketingtechnische waarde.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 16:18 schreef Momo het volgende:
Dus eerst waren er gesprekken met Specialized, maar nu Amazon toch lijkt weg te vallen wil Cervelo alsnog instappen met meer geld?
Visma-PON en PON-Visma rollen nog niet lekker van de tong.
Waarschijnlijk wel ja, al vallen er superveel bedrijven onder de naam PON. Fietsgerelateerd al Gazelle, Cannondale, Kalkhoff, Urban Arrow, Caloi, FOCUS, Schwinn, Mongoose, Santa Cruz, GT.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 16:23 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dat zal dan toch gewoon Cervelo-Visma worden? PON is puur de naam van de overkoepelende holding. Die naam heeft niet echt marketingtechnische waarde.
Ik denk niet meer dat Roglic in staat is om de Tour te winnen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 14:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja Jumbo zit echt vol met grote talenten. Al moet je zien hoe dat uitpakt voor het grote ronde werk. Volgens mij zijn die 2 Noren toch meer van het klassieke werk?
Met vertrek van Roglic ben ik wel echt benieuwd hoe dat gaat uitpakken volgende jaren. Is hij nog echt zo goed in dat 1 week werk? Met 34 jaar zit je natuurlijk ook wel eventueel dicht bij het moment dat het minder gaat, al kan dat zo 35 jaar maar ook 39 jaar zijn.
Roglic zelf ook nog dit jaar..quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 16:34 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik denk niet meer dat Roglic in staat is om de Tour te winnen.
Geraint Thomas was destijds nog maar net 32 jaar toen hij de Tour won, en die was al vrij oud.
Alleen Chris Horner was destijds een veel oudere rondewinnaar, maar dat vind ik nog steeds onbegrijpelijkl.
Maar om alsnog terug te gaan naar Jumbo-Visma zou wel gezichtsverlies zijn, al zou het wel de cirkel rond maken van deze hele soap.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 16:34 schreef Pistolero het volgende:
Waarom blijft dat verhaal ook maar terug komen dat Jumbo per 2024 vertrekt als sponsor? Dat is toch simpelweg niet waar en niet mogelijk, tenzij Plugge en co. akkoord gaan omdat ze al een sponsor voor 2024 hebben. Mocht dat niet zo zijn, dan kunnen ze Jumbo gewoon aan hun contract houden.
Gazelle-Visma, kom er maar inquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 16:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel ja, al vallen er superveel bedrijven onder de naam PON. Fietsgerelateerd al Gazelle, Cannondale, Kalkhoff, Urban Arrow, Caloi, FOCUS, Schwinn, Mongoose, Santa Cruz, GT.
Hier kan je kiezen uit alle bedrijven:
https://pon.com/over-ons/bedrijven/
*even afstoffen*quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 18:38 schreef DeeBee het volgende:
Jumbo kwijt, Amazon kwijt, Soudal kwijt, Roglic kwijt, alles weg
Elke koers een andere shirtsponsor.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 16:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel ja, al vallen er superveel bedrijven onder de naam PON. Fietsgerelateerd al Gazelle, Cannondale, Kalkhoff, Urban Arrow, Caloi, FOCUS, Schwinn, Mongoose, Santa Cruz, GT.
Die bedrijven vallen niet allemaal onder PON, maar PON is wel de importeur van die merken.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 16:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb die hele soap met verbazing gevolgd maar dat hele Amazon verhaal heb ik gelijk afgedaan als onzin.quote:
Evans was 34, volgens mij is dat de oudste winnaar van de laatste 20 jaar.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 16:34 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik denk niet meer dat Roglic in staat is om de Tour te winnen.
Geraint Thomas was destijds nog maar net 32 jaar toen hij de Tour won, en die was al vrij oud.
Alleen Chris Horner was destijds een veel oudere rondewinnaar, maar dat vind ik nog steeds onbegrijpelijkl.
Voor m'n gevoel waren Froome en zeker Wiggins wel ouder, maar toen was ik zelf ook jonger natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 23:25 schreef Fretwork het volgende:
Sastre 33, Froome 32 en Wiggins 32, het valt op zich mee
Tijd voor nederige excuses.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 00:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Maar uiteindelijk toch een bizarre afgang van wielerflits, ze werden ook totaal gesloopt in hun eigen comment secties door de doorgaans brave achterban. Pijnlijk allemaal.
Cultploeg?quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 23:26 schreef Fretwork het volgende:
Maar wel een lekkere 2 weken, Roglic naar een sterke outsider, PatLef boos, mogelijk 4 favorieten in 4 teams + Ineos en een cultploeg die blijft bestaan.
Best mogelijke uitkomst voor de nooit neutrale kijker?
Maxim Horsselsquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 00:28 schreef Momo het volgende:
Vraag mij ook af wie dat soort zaken überhaupt gelekt hebben aan WielerFlits. Voor imago van beide wielerploegen niet goed geweest en ook niet voor de (eventuele) sponsors.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |