Ik draag ze tijdens het werk in de zorg en dagen van 12u zijn geen uitzondering.quote:Op maandag 5 februari 2024 09:59 schreef ems. het volgende:
[..]
Waarom worden je sneakers zwaar belast? En is de maat van je Saucony's wel goed en welke van die modellen die jij hebt heb je last van?
quote:Op maandag 5 februari 2024 09:45 schreef Lenny77 het volgende:
Heb na deze post een paartje Diadora's besteld
Als draagcomfort zo belangrijk is o.a. omdat je 12-urige werkdagen erop moet maken, dan weet ik niet of retro runners geschikt (gneoeg) zijn. Het is allemaal gebaseerd op technologieën uit de jaren '80 (en soms '90 inmiddels) namelijk. Zelf vind ik al mijn Saucony en Diadora super comfortabel maar ik heb dan ook een zittend beroep en loop per dag tussen de 7 en 11 duizend stappen, afhankelijk van hoeveel ik buitenshuis moet zijn. Zou jij voor je werk dan niet eerder gebaat zijn bij een moderne schoen (bijv. Ultraboost technologie) met alle recente inzichten erin verwerkt?quote:Ben erg benieuwd naar het draagcomfort want mijn sneakers worden zwaar belast (en mijn voeten dus ook).
Die Saucony's zijn ook mooi maar vond deze kleuren combi niet (net zoals de Diadora's in jouw post niet).
Ik heb denk ik 4 paar Saucony's maar heb altijd het gevoel dat mijn voeten daarin naar voor schuiven omdat de zool aan de voorkant zo laag is, dat is wel spijtig. Lang aandoen is dus geen optie.
quote:Op maandag 5 februari 2024 11:11 schreef Xurk het volgende:
[..]![]()
[..]
Als draagcomfort zo belangrijk is o.a. omdat je 12-urige werkdagen erop moet maken, dan weet ik niet of retro runners geschikt (gneoeg) zijn. Het is allemaal gebaseerd op technologieën uit de jaren '80 (en soms '90 inmiddels) namelijk. Zelf vind ik al mijn Saucony en Diadora super comfortabel maar ik heb dan ook een zittend beroep en loop per dag tussen de 7 en 11 duizend stappen, afhankelijk van hoeveel ik buitenshuis moet zijn. Zou jij voor je werk dan niet eerder gebaat zijn bij een moderne schoen (bijv. Ultraboost technologie) met alle recente inzichten erin verwerkt?
Al vind ik dat je met een Shadow 5K wel de blits maakt op je werk, daar niet van!
Duidelijk! Een paar tips in dat geval, van iemand die hele dagen heeft moeten staan voor werk en bij datzelfde werk ook enige kennis heeft opgebouwd wat betreft voeten en comfort.quote:Op maandag 5 februari 2024 10:53 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik draag ze tijdens het werk in de zorg en dagen van 12u zijn geen uitzondering.
Ik heb denk ik vooral de Shadow 5000 lijn van Saucony en in 2 maten om te kijken of het daar aan lag, maar in beide maten heb ik het gevoel dat de hiel te hoog zit tegenover de voorkant van mijn voet. Na een paar uur werken doen mijn tenen en de onderkant van mijn voeten dan ook echt pijn.
Dat zijn allemaal hardloopschoenen.quote:Op maandag 5 februari 2024 12:11 schreef StateOfMind het volgende:
Wellicht heb je hier wat aan, qua tips voor comfortabele sneakers:
Dikke like dat je niet op Crocs of klompen loopt.quote:Op maandag 5 februari 2024 11:13 schreef Lenny77 het volgende:
[..]ik maak altijd de blits op het werk
![]()
Ja ik zou mij daar eens in moeten verdiepen in die nieuwe technologie. Maar het oog wil ook wat dus ze moeten wel mooi zijn
Runners die én modieus zijn én comfortabel zijn zijn bijvoorbeeld de Mizuno Wave Rider 10 of de Asics Gel Kayano 14. De Wave Rider 10 is in bepaalde colorways wat netter. Iets minder ‘ik ga hardlopen’ look.quote:Op maandag 5 februari 2024 10:53 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik draag ze tijdens het werk in de zorg en dagen van 12u zijn geen uitzondering.
Ik heb denk ik vooral de Shadow 5000 lijn van Saucony en in 2 maten om te kijken of het daar aan lag, maar in beide maten heb ik het gevoel dat de hiel te hoog zit tegenover de voorkant van mijn voet. Na een paar uur werken doen mijn tenen en de onderkant van mijn voeten dan ook echt pijn.
Dat is ook m’n droom. Dat hardloopschoenen zo mooi als gewone sneakers worden.quote:Op maandag 5 februari 2024 17:28 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Runners die én modieus zijn én comfortabel zijn zijn bijvoorbeeld de Mizuno Wave Rider 10 of de Asics Gel Kayano 14. De Wave Rider 10 is in bepaalde colorways wat netter. Iets minder ‘ik ga hardlopen’ look.
Het probleem is dat hardloopschoenen meestal erg lelijk zijnquote:
Urgh.. zo lelijk inderdaadquote:Op maandag 5 februari 2024 16:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dikke like dat je niet op Crocs of klompen loopt.
In dat geval loont het om bijvoorbeeld eens te kijken naar mizuno's. Die hebben een lijn (wave rider uit m'n hoofd) waar ze wel 'sneakermateriaal' gebruiken maar het onderwerk 'hardloop' is.quote:Op maandag 5 februari 2024 21:33 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Het probleem is dat hardloopschoenen meestal erg lelijk zijn![]()
Harde of fluo kleuren.. en van dat geruit materiaal (kan het niet beter beschrijven).
Ik hou van de suede's en mini mesh laagjes.
Leer vind ik ook lelijk
Nuja ijdelheid... mss voor een deel wel. Je hebt wel gelijk natuurlijk.quote:Op maandag 5 februari 2024 21:48 schreef ems. het volgende:
[..]
In dat geval loont het om bijvoorbeeld eens te kijken naar mizuno's. Die hebben een lijn (wave rider uit m'n hoofd) waar ze wel 'sneakermateriaal' gebruiken maar het onderwerk 'hardloop' is.
Maar het moet alsnog je smaak zijn. Ik vind 90% van de hardloopschoenen ook lelijk maar ik vind er altijd wel eentje die ik toch als werksneaker kon dragen. Er zijn zeker wel bescheidenere modellen.
En voor mij en mijn voeten/gewrichten is comfort op de lange termijn toch een stuk belangrijker dan ijdelheidGelukkig ben ik voor de rest ook woest aantrekkelijk, om te compenseren voor mijn mindere schoenen.
Als alles goed gaat met de verzending, dan weet ik morgen meer te vertellenquote:
Zwart is ideaal voor daily beatersquote:Op dinsdag 6 februari 2024 09:07 schreef dimmak het volgende:
Ik heb mijn beoogde beaters eindelijk kunnen coppen voor ver onder retail bij StockX.
[ afbeelding ]
Deze hebben tot zo ver ik kan zien alleen een US release gehad.
Zeker, ik had de AM1 all black met gum sole, die heb ik zoveel gedragen dat er zelfs een gat zat in mijn zool. Vooral voor voetbalwedstrijden en feestjes zijn ze ideaal.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 09:10 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zwart is ideaal voor daily beaters
Wow, mooi materiaal.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 09:24 schreef dimmak het volgende:
[..]
Zeker, ik had de AM1 all black met gum sole, die heb ik zoveel gedragen dat er zelfs een gat zat in mijn zool.
Hoe afgetrapter, des te fijner ze zitten bijnaquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |