abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 5 februari 2024 @ 10:53:53 #251
441859 crew  Lenny77
pi_212303981
quote:
8s.gif Op maandag 5 februari 2024 09:59 schreef ems. het volgende:

[..]
Waarom worden je sneakers zwaar belast? En is de maat van je Saucony's wel goed en welke van die modellen die jij hebt heb je last van?
Ik draag ze tijdens het werk in de zorg en dagen van 12u zijn geen uitzondering.
Ik heb denk ik vooral de Shadow 5000 lijn van Saucony en in 2 maten om te kijken of het daar aan lag, maar in beide maten heb ik het gevoel dat de hiel te hoog zit tegenover de voorkant van mijn voet. Na een paar uur werken doen mijn tenen en de onderkant van mijn voeten dan ook echt pijn.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 5 februari 2024 @ 11:11:10 #252
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_212304199
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 09:45 schreef Lenny77 het volgende:
Heb na deze post een paartje Diadora's besteld :@
O+ ^O^

quote:
Ben erg benieuwd naar het draagcomfort want mijn sneakers worden zwaar belast (en mijn voeten dus ook).
Die Saucony's zijn ook mooi maar vond deze kleuren combi niet (net zoals de Diadora's in jouw post niet).
Ik heb denk ik 4 paar Saucony's maar heb altijd het gevoel dat mijn voeten daarin naar voor schuiven omdat de zool aan de voorkant zo laag is, dat is wel spijtig. Lang aandoen is dus geen optie.
Als draagcomfort zo belangrijk is o.a. omdat je 12-urige werkdagen erop moet maken, dan weet ik niet of retro runners geschikt (gneoeg) zijn. Het is allemaal gebaseerd op technologieën uit de jaren '80 (en soms '90 inmiddels) namelijk. Zelf vind ik al mijn Saucony en Diadora super comfortabel maar ik heb dan ook een zittend beroep en loop per dag tussen de 7 en 11 duizend stappen, afhankelijk van hoeveel ik buitenshuis moet zijn. Zou jij voor je werk dan niet eerder gebaat zijn bij een moderne schoen (bijv. Ultraboost technologie) met alle recente inzichten erin verwerkt?

Al vind ik dat je met een Shadow 5K wel de blits maakt op je werk, daar niet van! 8-)
  Moderator maandag 5 februari 2024 @ 11:13:55 #253
441859 crew  Lenny77
pi_212304246
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 11:11 schreef Xurk het volgende:

[..]
O+ ^O^
[..]
Als draagcomfort zo belangrijk is o.a. omdat je 12-urige werkdagen erop moet maken, dan weet ik niet of retro runners geschikt (gneoeg) zijn. Het is allemaal gebaseerd op technologieën uit de jaren '80 (en soms '90 inmiddels) namelijk. Zelf vind ik al mijn Saucony en Diadora super comfortabel maar ik heb dan ook een zittend beroep en loop per dag tussen de 7 en 11 duizend stappen, afhankelijk van hoeveel ik buitenshuis moet zijn. Zou jij voor je werk dan niet eerder gebaat zijn bij een moderne schoen (bijv. Ultraboost technologie) met alle recente inzichten erin verwerkt?

Al vind ik dat je met een Shadow 5K wel de blits maakt op je werk, daar niet van! 8-)
:7 ik maak altijd de blits op het werk :D
Ja ik zou mij daar eens in moeten verdiepen in die nieuwe technologie. Maar het oog wil ook wat dus ze moeten wel mooi zijn :@
pi_212304934
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2024 10:53 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik draag ze tijdens het werk in de zorg en dagen van 12u zijn geen uitzondering.
Ik heb denk ik vooral de Shadow 5000 lijn van Saucony en in 2 maten om te kijken of het daar aan lag, maar in beide maten heb ik het gevoel dat de hiel te hoog zit tegenover de voorkant van mijn voet. Na een paar uur werken doen mijn tenen en de onderkant van mijn voeten dan ook echt pijn.
Duidelijk! Een paar tips in dat geval, van iemand die hele dagen heeft moeten staan voor werk en bij datzelfde werk ook enige kennis heeft opgebouwd wat betreft voeten en comfort.

Ten eerste: Ga eens kijken naar hardloopschoenen. Qua schoenen die je de hele dag moet dragen zijn die veruit het meest comfortabel. Welke schoenen goed voor jou werken is voor mij moeilijk om te zeggen maar in alle eerlijkheid: Dat maakt ook niet heel veel uit. Ga naar een degelijke sportwinkel, laat je adviseren en probeer gewoon een heleboel. Duurder is vaak iets comfortabeler maar aangezien je er toch niet op gaat hardlopen wat minder relevant en vooral afhankelijk van wat je ervoor wil uitgeven.

Hierboven werd ultraboost genoemd maar dat zegt niet zoveel. Boost is een alternatief op het veelgebruikte EVA-dempingssysteem en een van de voornaamste punten wat boost 'goed' doet is dat het minder snel uitdroogt en dat je dus vaak wat meer comfortabel-rendement krijgt over een langere tijd. In de kern is het gewoon demping en doet het wat dat betreft niet heel veel anders. Ik heb een directe lijn met adidas en heb een heleboel boost schoenen van hen getest maar als puntje bij paaltje komt is het ook gewoon een heleboel marketingpraat. Het is niet slecht, maar het is ook niet automatisch goed. Elk merk wat je tegenkomt heeft zo zijn eigen verhalen waarom hun shit het beste is.

Ultraboost is trouwens een specifiek model van adidas wat voor mij persoonlijk totaal niet werkt. Ik krijg er ontzettende zweetpoten in namelijk. Ik heb 2 paar waarvan ik er een heb weggegeven en de ander stof verzamelt. Maar dat ben ik, voor sommige mensen werkt het wel.

Ten tweede: als je de hele dag staat staat er ook de hele dag spanning op je voet. Daarnaast is de kans groot dat je enigszins proneert. Dat maakt niet zoveel uit als je even boodschappen gaat doen of een stukje gaat hardlopen maar als je constant staat kan dat ook gaan irriteren. Als je geen zin hebt om hardloopschoenen te kopen (of je gaat hardloopschoenen kopen en je wilt het helemaal goed doen!) ga dan eens kijken voor zooltjes van bijvoorbeeld het merk superfeet. Als je met een verkoper praat die verstand van zaken heeft kan hij zooltjes voor je op maat knippen passen en knippen die net dat kleine beetje extra ondersteuning geven waar jij het nodig hebt. De kans bestaat dat dan jouw saucony opeens ook hartstikke goed zitten voor de hele dag, mits de pasvorm enigszins goed is.

Geloof mij, die pijn die je nu in je voeten ervaart gaat zich uiteindelijk ontwikkelen tot iets vervelenders naarmate je dat blijft doen (en ouder wordt :+ ) Grijp in nu het kan! En ga langs een goede winkel, leg daar je probleem uit en zeg dat je heel graag geholpen wilt worden door iemand die je bij dat probleem kan helpen. Het is verleidelijk om lekker online een leuk modelletje uit te kiezen en die dan goedkoop op de kop te tikken maar die paar euro's extra die je betaald in de winkel in combinatie met goed advies en wat testlopen zijn het zeker waard voor de lange termijn.
Conscience do cost.
  maandag 5 februari 2024 @ 12:11:00 #255
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212304993
Wellicht heb je hier wat aan, qua tips voor comfortabele sneakers:

Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212305093
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2024 12:11 schreef StateOfMind het volgende:
Wellicht heb je hier wat aan, qua tips voor comfortabele sneakers:

Dat zijn allemaal hardloopschoenen. :P Waarvan ook een paar superschoenen die bedoelt zijn voor snelheid en minder voor comfort. Zeker als je er niet daadwerkelijk op hardloopt kunnen die juist het tegenovergestelde effect hebben.

Het belangrijkste is dat de pasvorm goed bij je voeten past. Ik zou best een paar schoenen kunnen aanraden die voor mij het best werken (mizuno wave sky!) maar dat betekent niet automatisch dat dat voor anderen ook het geval is. Daarom zeg ik ook dat je het echt moet proberen in een winkel en je niet al te veel moet luisteren naar wat anderen zeggen dat comfortabel is. De ene voet is de andere niet.
Conscience do cost.
  maandag 5 februari 2024 @ 13:10:25 #257
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212305641
quote:
8s.gif Op maandag 5 februari 2024 12:22 schreef ems. het volgende:
De ene voet is de andere niet.
Een linker en een rechter :7
A murky, forgotten land.
  maandag 5 februari 2024 @ 16:42:41 #258
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212308178
Was vanmiddag even in de stad en zag bij JD een hele mooie AM90 Wheat in leer :9~

Deze was ook nice:

A murky, forgotten land.
pi_212308408
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2024 11:13 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
:7 ik maak altijd de blits op het werk :D
Ja ik zou mij daar eens in moeten verdiepen in die nieuwe technologie. Maar het oog wil ook wat dus ze moeten wel mooi zijn :@
Dikke like dat je niet op Crocs of klompen loopt. :D
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_212308664
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2024 10:53 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Runners die én modieus zijn én comfortabel zijn zijn bijvoorbeeld de Mizuno Wave Rider 10 of de Asics Gel Kayano 14. De Wave Rider 10 is in bepaalde colorways wat netter. Iets minder ‘ik ga hardlopen’ look.
pi_212308900
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 17:28 schreef Astro_boy het volgende:

[..]
Runners die én modieus zijn én comfortabel zijn zijn bijvoorbeeld de Mizuno Wave Rider 10 of de Asics Gel Kayano 14. De Wave Rider 10 is in bepaalde colorways wat netter. Iets minder ‘ik ga hardlopen’ look.
Dat is ook m’n droom. Dat hardloopschoenen zo mooi als gewone sneakers worden. O+
  Moderator maandag 5 februari 2024 @ 21:33:51 #262
441859 crew  Lenny77
pi_212312513
quote:
8s.gif Op maandag 5 februari 2024 12:04 schreef ems. het volgende:

-knippie-
Het probleem is dat hardloopschoenen meestal erg lelijk zijn :@
Harde of fluo kleuren.. en van dat geruit materiaal (kan het niet beter beschrijven).
Ik hou van de suede's en mini mesh laagjes.
Leer vind ik ook lelijk :@
  Moderator maandag 5 februari 2024 @ 21:34:49 #263
441859 crew  Lenny77
pi_212312533
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 16:58 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Dikke like dat je niet op Crocs of klompen loopt. :D
Urgh.. zo lelijk inderdaad
pi_212312776
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 21:33 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Het probleem is dat hardloopschoenen meestal erg lelijk zijn :@
Harde of fluo kleuren.. en van dat geruit materiaal (kan het niet beter beschrijven).
Ik hou van de suede's en mini mesh laagjes.
Leer vind ik ook lelijk :@
In dat geval loont het om bijvoorbeeld eens te kijken naar mizuno's. Die hebben een lijn (wave rider uit m'n hoofd) waar ze wel 'sneakermateriaal' gebruiken maar het onderwerk 'hardloop' is.

Maar het moet alsnog je smaak zijn. Ik vind 90% van de hardloopschoenen ook lelijk maar ik vind er altijd wel eentje die ik toch als werksneaker kon dragen. Er zijn zeker wel bescheidenere modellen.

En voor mij en mijn voeten/gewrichten is comfort op de lange termijn toch een stuk belangrijker dan ijdelheid :P Gelukkig ben ik voor de rest ook woest aantrekkelijk, om te compenseren voor mijn mindere schoenen.
Conscience do cost.
  Moderator maandag 5 februari 2024 @ 21:56:51 #265
441859 crew  Lenny77
pi_212312920
quote:
8s.gif Op maandag 5 februari 2024 21:48 schreef ems. het volgende:

[..]
In dat geval loont het om bijvoorbeeld eens te kijken naar mizuno's. Die hebben een lijn (wave rider uit m'n hoofd) waar ze wel 'sneakermateriaal' gebruiken maar het onderwerk 'hardloop' is.

Maar het moet alsnog je smaak zijn. Ik vind 90% van de hardloopschoenen ook lelijk maar ik vind er altijd wel eentje die ik toch als werksneaker kon dragen. Er zijn zeker wel bescheidenere modellen.

En voor mij en mijn voeten/gewrichten is comfort op de lange termijn toch een stuk belangrijker dan ijdelheid :P Gelukkig ben ik voor de rest ook woest aantrekkelijk, om te compenseren voor mijn mindere schoenen.
Nuja ijdelheid... mss voor een deel wel. Je hebt wel gelijk natuurlijk.
Het zijn meer de kleuren of de materialen die het m doen. Of de zool die eruit ziet alsof m uit de toekomst komt :D
  Moderator maandag 5 februari 2024 @ 22:13:10 #266
441859 crew  Lenny77
pi_212313150
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 11:11 schreef Xurk het volgende:

[..]
O+ ^O^

Als alles goed gaat met de verzending, dan weet ik morgen meer te vertellen :P
pi_212315583
Ik heb mijn beoogde beaters eindelijk kunnen coppen voor ver onder retail bij StockX.

Deze hebben tot zo ver ik kan zien alleen een US release gehad.
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 6 februari 2024 @ 09:10:52 #268
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212315606
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 09:07 schreef dimmak het volgende:
Ik heb mijn beoogde beaters eindelijk kunnen coppen voor ver onder retail bij StockX.

[ afbeelding ]

Deze hebben tot zo ver ik kan zien alleen een US release gehad.
Zwart is ideaal voor daily beaters :Y
A murky, forgotten land.
pi_212315714
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 09:10 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Zwart is ideaal voor daily beaters :Y
Zeker, ik had de AM1 all black met gum sole, die heb ik zoveel gedragen dat er zelfs een gat zat in mijn zool. Vooral voor voetbalwedstrijden en feestjes zijn ze ideaal. O+ Ik heb ook nog een AF1 Gore-tex all black maar die gebruik ik liever als winterschoen.
pi_212315777
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 09:24 schreef dimmak het volgende:

[..]
Zeker, ik had de AM1 all black met gum sole, die heb ik zoveel gedragen dat er zelfs een gat zat in mijn zool.
Wow, mooi materiaal. O+
pi_212315968
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 09:30 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Wow, mooi materiaal. O+
Ja dat was een hele fijne schoen. O+
  dinsdag 6 februari 2024 @ 09:55:34 #272
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212316070
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 09:47 schreef dimmak het volgende:

[..]
Ja dat was een hele fijne schoen. O+
Hoe afgetrapter, des te fijner ze zitten bijna :D

Mijn daily beater is mijn AM95 Black/asphalt grey/red.
Daar is de zool op sommige plekken al flink aan het slijten.
A murky, forgotten land.
  Moderator dinsdag 6 februari 2024 @ 11:35:59 #273
441859 crew  Lenny77
pi_212317204
Ze zijn er!
Nu testen :P
  dinsdag 6 februari 2024 @ 11:44:40 #274
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_212317350
Leuk! Een N9002 dus? Die vind ik lekker lopen, al is de meest comfortabele Diadora tot nu toe voor mij persoonlijk is de S8000. Al heb ik daar slechts één paar van, een Made in Italy collab. Dat zou ook uit kunnen maken w.b. kwaliteit wat zich naar comfort vertaalt :P
  Moderator dinsdag 6 februari 2024 @ 11:46:23 #275
441859 crew  Lenny77
pi_212317391
Eerste indruk: mooie sneaker en prima qua maat maar inderdaad een harde zool :X
Ik heb er even extra de zooltjes van een New Balance paar ingedaan en dat zit wel al een stuk beter!
Misschien het advies van @ems. eens opvolgen en kijken naar goede zooltjes ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')