abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219777205
Ik had mijn zwarte Duckboots ook weer afgestoft. Blijven de perfecte sneakers voor dit weer.
pi_219777273
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 09:19 schreef Xurk het volgende:

[..]
Ja, die dingen zijn echt goud met dit weer! Ik heb in 2012 ook een paar gekocht (zie hieronder) en still going strong 8-)

[ afbeelding ]
afbeelding
Die zijn leuk voor duckboots zeg. _O_
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  donderdag 8 januari 2026 @ 12:48:34 #278
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219777917
Die New Balance 9060's laten een aparte afdruk achter in de sneeuw, met die Abzorb pods op de zolen :D

Leek wel of er een alien gelopen had :D

Hoe zijn die eigenlijk qua comfort, ivm Asics Gel en Air Max?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 14 januari 2026 @ 09:05:21 #279
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_219830258
Heeft iemand enig idee wanneer alle Nike "Valentine's" schoenen vandaag/morgen uitkomen? @BasNijmegen bijvoorbeeld? Het is jammer dat Nike(.com) daarin altijd zo vaag is, overal staat vandaag als datum maar ze staan niet eens bij "Upcoming" op de website of in de SNKRS app.

Ik wil één of twee ervan voor mijn vrouw scoren :Y
pi_219831236
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 09:05 schreef Xurk het volgende:
Heeft iemand enig idee wanneer alle Nike "Valentine's" schoenen vandaag/morgen uitkomen? @:BasNijmegen bijvoorbeeld? Het is jammer dat Nike(.com) daarin altijd zo vaag is, overal staat vandaag als datum maar ze staan niet eens bij "Upcoming" op de website of in de SNKRS app.

Ik wil één of twee ervan voor mijn vrouw scoren :Y
Er staan er echt enorm veel in de planning. Wat tegenwoordig onduidelijk is, is het verschil tussen Amerika en Europa. De kans is groot dat veel colorways niet droppen in NL. Vandaag zouden er meerdere moeten droppen.
Ik verwacht dat ze uitkomen op Nike en niet in de SNKRS App.
  woensdag 14 januari 2026 @ 13:37:07 #281
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_219831931
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 11:40 schreef BasNijmegen het volgende:

[..]
Er staan er echt enorm veel in de planning. Wat tegenwoordig onduidelijk is, is het verschil tussen Amerika en Europa. De kans is groot dat veel colorways niet droppen in NL. Vandaag zouden er meerdere moeten droppen.
Ik verwacht dat ze uitkomen op Nike en niet in de SNKRS App.
Ik hoopte dat jij door jouw eigen website wellicht wat insider info had O-)

Ja, het is echt jammer dat het zo onduidelijk is en er ook nergens een officiële kanaal is die (per regio) onomstreden de release datum/tijd beschikbaar maakt. Ik zie dit eigenlijk alleen altijd bij Nike gebeuren.

De "Valentine" sneakers die vandaag zouden uitkomen zie ik nog steeds niet, dus ik ga ervan uit dat ze ook niet nog beschikbaar gaan komen vandaag (in Europa). Dan zal het voor de AF1 van morgen wel hetzelfde verhaal zijn.
pi_219834692
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 13:37 schreef Xurk het volgende:

[..]
Ik hoopte dat jij door jouw eigen website wellicht wat insider info had O-)

Ja, het is echt jammer dat het zo onduidelijk is en er ook nergens een officiële kanaal is die (per regio) onomstreden de release datum/tijd beschikbaar maakt. Ik zie dit eigenlijk alleen altijd bij Nike gebeuren.

De "Valentine" sneakers die vandaag zouden uitkomen zie ik nog steeds niet, dus ik ga ervan uit dat ze ook niet nog beschikbaar gaan komen vandaag (in Europa). Dan zal het voor de AF1 van morgen wel hetzelfde verhaal zijn.
Soms heb ik wel wat info, maar meestal via de officiële bronnen.
Vreemde is dat deze Valentine release ook niet in de US uitgekomen is vandaag. Lijkt uitgesteld te zijn.

Ik zie nu 31 jan en 1 feb voor een aantal colorways.
Edit: bij Footlocker is één van de colorways ingeladen voor 29 januari. Ik verwacht een aantal dagen verschillende drops. Maar dit bevestigd wel de uitstel.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 10:55:43 #283
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_219847633
Voor één van de twee paar AF1 heb ik inmiddels gezien dat die inderdaad op 29 januari lijkt uit te komen, op BSTN staat al een product pagina met countdown:
https://www.bstn.com/eu_n(...)e-iq9965-601-0345090

afbeelding

De andere AF1 kan ik nog nergens iets over vinden:

afbeelding

Voor de AM95 heb ik gezien dat deze op 14 januari in de USA uitkwam, hopelijk steekt die ook nog de oceaan over voor mijn vrouw: https://www.nike.com/t/ai(...)-91ZqsRVZ/IB8155-600

afbeelding
  vrijdag 16 januari 2026 @ 11:08:54 #284
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_219847771
Zelf heb ik toenemende interesse in de collab van Piet Parra met Vans, die volgende week uitkomt :9

afbeelding

afbeelding

afbeelding
pi_219850244
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 11:08 schreef Xurk het volgende:
Zelf heb ik toenemende interesse in de collab van Piet Parra met Vans, die volgende week uitkomt :9

[ afbeelding ]
afbeelding

[ afbeelding ]
afbeelding

[ afbeelding ]
afbeelding
Parra is echt top, maar echt te duur voor mij. :'(
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219853654
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 11:08 schreef Xurk het volgende:

[ afbeelding ]
afbeelding

[ afbeelding ]
afbeelding

[ afbeelding ]
afbeelding
Heb zelf niks met Fans, maar deze kleurencombi blijft goud.
pi_219853721
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 10:55 schreef Xurk het volgende:
Voor één van de twee paar AF1 heb ik inmiddels gezien dat die inderdaad op 29 januari lijkt uit te komen, op BSTN staat al een product pagina met countdown:
https://www.bstn.com/eu_n(...)e-iq9965-601-0345090

[ afbeelding ]
afbeelding

De andere AF1 kan ik nog nergens iets over vinden:

[ afbeelding ]
afbeelding

Voor de AM95 heb ik gezien dat deze op 14 januari in de USA uitkwam, hopelijk steekt die ook nog de oceaan over voor mijn vrouw: https://www.nike.com/t/ai(...)-91ZqsRVZ/IB8155-600

[ afbeelding ]
afbeelding
Ik weet niet welke maat je nodig hebt. Bij het Franse Fenom is zijn de AF1s al uitgekomen.

https://www.fenom.com/en/(...)pink-foam-21260.html
https://www.fenom.com/en/(...)day-black-21261.html
  Official ESF Kreviewer zondag 25 januari 2026 @ 07:52:11 #288
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_219921633
Tijdje niet meegekeken wegens andere prioriteiten en aangezien ik genoeg paar heb voor de rest van mijn leven geen noodzaak.

Maar zijn er nog leuke am1 releases geweest dit jaar of zitten eraan te komen? De zeer weinige die ik heb gezien waren allemaal erg meh. De nieuwe Patta vond ik ook wel saai.
pi_219921672
quote:
14s.gif Op zondag 25 januari 2026 07:52 schreef Kreator het volgende:
Tijdje niet meegekeken wegens andere prioriteiten en aangezien ik genoeg paar heb voor de rest van mijn leven geen noodzaak.

Maar zijn er nog leuke am1 releases geweest dit jaar of zitten eraan te komen? De zeer weinige die ik heb gezien waren allemaal erg meh. De nieuwe Patta vond ik ook wel saai.
Los van de twee Patta Wave colorways zijn er geen andere AM1's aangekondigd. Ik heb begin december de Stranger Things collab gekocht, die vond ik best goed.
  Official ESF Kreviewer zondag 25 januari 2026 @ 08:21:58 #290
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_219921709
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 08:06 schreef BasNijmegen het volgende:

[..]
Los van de twee Patta Wave colorways zijn er geen andere AM1's aangekondigd. Ik heb begin december de Stranger Things collab gekocht, die vond ik best goed.
Nee. Het is mager he. Helaas. Niks spannends. Lijkt ook wel of de prijzen op stockx iets gezakt zijn.
Die stranger Things wel gezien. Maar niet goed bekeken.

Maar goed. Helaas dus niet veel gemist. Thx.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 11:13:41 #291
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_220151441
Januari was een ongewoon drukke maand voor mij -- ik probeer per jaar niet (vaak) meer dan 5 paar sneakers te kopen, maar had in januari alleen al drie stuks :@ Maar ja, als je binnen een week op Marktplaats van je twee favoriete merken deadstock collabs van bijna 10 jaar geleden tegenkomt voor 'below retail', dan kan je dat niet voorbij laten gaan O-) En dan komt weer een week later Parra opeens met een vette Vans collab (hierboven destijds gepost)...

Extra Butter x Saucony Shadow 5000 "For The People"

afbeelding

BAIT x Transformers x Diadora N9000 "Megatron"

afbeelding

Parra x Vans OTW Old Skool 36

afbeelding
pi_220152824
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 11:13 schreef Xurk het volgende:
Januari was een ongewoon drukke maand voor mij -- ik probeer per jaar niet (vaak) meer dan 5 paar sneakers te kopen, maar had in januari alleen al drie stuks :@ Maar ja, als je binnen een week op Marktplaats van je twee favoriete merken deadstock collabs van bijna 10 jaar geleden tegenkomt voor 'below retail', dan kan je dat niet voorbij laten gaan O-) En dan komt weer een week later Parra opeens met een vette Vans collab (hierboven destijds gepost)...

Extra Butter x Saucony Shadow 5000 "For The People"

[ afbeelding ]
afbeelding

BAIT x Transformers x Diadora N9000 "Megatron"

[ afbeelding ]
afbeelding

Parra x Vans OTW Old Skool 36

[ afbeelding ]
afbeelding
Gave LPUs!
Ga altijd goed op een Transformers collab.
Destijds de Puma RS X - Optimus Prime gekocht.
  donderdag 5 maart 2026 @ 22:41:14 #293
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_220269252
Er lijkt de laatste periode niks noemenswaardigs te zijn gedropt. Ergens wel lekker ook, kan je het geld in je zakken houden. Daarnaast sneakers genoeg hier.

Maar er zijn momenten, dan denk ik: Ik wil coppen. Is er verdomme niks.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_220270680
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 22:41 schreef M1stral het volgende:
Er lijkt de laatste periode niks noemenswaardigs te zijn gedropt. Ergens wel lekker ook, kan je het geld in je zakken houden. Daarnaast sneakers genoeg hier.

Maar er zijn momenten, dan denk ik: Ik wil coppen. Is er verdomme niks.
Herkenbaar. Maar de hele sneakerhype ligt op z’n gat.
Neem die Union LA x Fragment x Air Jordan 1 High die laatst uitkwam. Zeer beperkte oplage, maar die gaat nu voor slechts ¤250 à ¤300. Vijf jaar geleden was deze sneaker makkelijk ¤1.000+ geweest.
De releases die nu uitkomen grijp ik regelmatig mis, omdat ik niet meer voor alle raffles durf in te schrijven. Wanneer je tegenwoordig een raffle dubbel hit, dan raak je ze niet meer kwijt.

Wanneer ik nu een deel van mijn collectie zou verkopen, krijg ik slechts 50% van wat ik er vijf jaar geleden voor had kunnen krijgen. Het feit dat voorheen de waarde van je collectie eerder steeg met de jaren in plaats van daalde, maakte deze hobby interessant. Nu dit er niet meer is, is er weer een reden voor velen om ermee te stoppen of minder te kopen.

Gelukkig zie ik wel een verandering in de markt. Bepaalde modellen worden al minder uitgebracht. De afgelopen drie jaar zijn er enorm veel Nike Air Max 1-colorways uitgebracht en dit loopt gelukkig terug. Er waren maanden bij dat er vijf AM1’s per maand uitkwamen, terwijl dit voorheen per jaar was. In '23, '24 en '25 zijn er meer dan 75 AM1 colorways uitgekomen. De laatste AM1 die door Nike is uitgebracht, kwam begin december 2025, dus ze zijn al meer schaarste aan het creëren.
Vandaag dropt de Patta x Nike Air Max 1 - Hyper Crimson. Dat is dit jaar de eerste in drie maanden. Wanneer ze dit volhouden, dan droppen er dit jaar slechts vier à vijf AM1’s. Ik ben voorstander.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 6 maart 2026 @ 12:58:25 #295
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_220272474
Koop gewoon je sneakers omdat je ze wil dragen ipv geld wil verdienen.
Dát maakt de markt kapot. Marktplaats staat al weer vol met scalpers.
pi_220272870
Ik heb zojuist de nieuwe Patta x Nike gecopt. :)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_220272879
quote:
81s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 12:58 schreef Kreator het volgende:
Weet tegen wie je het zegt. Die koopt alleen maar modellen waar een bepaalde hype-vibe omheen zit.
pi_220272881
quote:
81s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 12:58 schreef Kreator het volgende:
Het gaat mij niet om geld verdienen.
Het gaat mij om het verantwoordelijk kunnen uitoefenen van een hobby/verzameling. Ik koop/kocht sneakers niet alleen om te dragen, maar ook om aan mijn collectie toe te voegen: een sneaker met een verhaal, een unieke samenwerking, of het proberen om een 'pack' compleet te krijgen. Ongeveer 80% van mijn collectie heb ik wel eens gedragen, maar sommige paartjes ook niet. 'koop sneakers om te dragen' is inderdaad een boodschap voor een sneakerliefhebber. Maar als verzamelaar gaat dat natuurlijk niet helemaal op.

Het gaat mij al helemaal niet om resell. Mensen die mij een beetje kennen (misschien via Instagram) weten dat ik meestal gewoon de retailprijs vraag wanneer ik iets dubbel heb gehit. En daar ligt nu het probleem: veel paartjes verkoop je niet meer voor retail, omdat ze dat niet meer waard zijn. Ik kan dus niet meer onbeperkt inschrijven voor raffles in de hoop op een sneaker, want straks heb ik er twee of drie terwijl ik er maar één nodig heb. Ik schrijf mij nu bijna niet meer in voor de raffles en dat vind ik jammer. De spanning of je een raffle gewonnen had en de schoen kon kopen is er bijna niet meer. Ook dat was voor mij onderdeel van de hobby. Sterker nog. Hoe vet was het om vroeger voor de deur van een winkel te gaan zitten en met gelijkgestemden te praten over je hobby/collectie.

Daarnaast komt er zoveel uit dat het niet meer te verantwoorden is om alles te kopen wat je leuk vindt of wat in mijn collectie past. En dat komt, doordat er veel te veel uit wordt gebracht.
Wanneer sneakers minimaal hun retailwaarde behouden, kun je er zo nu en dan voor kiezen om je collectie uit te dunnen zonder dat je steeds verlies lijdt.

Het probleem ligt 'm wat mij betreft dus niet bij de resellers/scalpers. Die hielden de markt/game juist ook in balans. Het probleem ligt eerder bij de grote merken als Nike, die tegenwoordig liever gaan voor hoeveelheid over uniekheid en niet meer voor kwaliteit gaan.
pi_220272893
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 13:48 schreef Modus het volgende:

[..]
Weet tegen wie je het zegt. Die koopt alleen maar modellen waar een bepaalde hype-vibe omheen zit.
Dan ken je mij niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')