Ik ben eerst benieuwd naar de letterlijke inhoud en wat dat voor mij betekent, zodra ik die heb (post duurt altijd wat langer, adres en telefoon staan in elk geval juist in het profiel) lees ik daar graag op basis van welke afspraken dit wordt gedaan, en als dat niet helder is lijken me vragen (eventueel met proforma bezwaar om termijnen veilig te stellen indien relevant) die beantwoord mogen worden de eerstvolgende stap. Uiteindelijk kan het wel interessant zijn om tegen minimale "kosten" van een aflopende portefuille af te raken, maar als er alleen nog "afgeboekte" projecten zijn waar nog wel een betalingregeling is die goed wordt nagekomen dan kan die 12% van het openstaande saldo wel erg mager voelen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 12:20 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Ik vind het wel opvallend dat de rest er hier zomaar mee akkoord gaat terwijl men anders achter elke ontbrekende eurocent aan gaat.
Eerdere ervaringen met schoenenwinkels maken dat ik er ver weg van blijf.quote:Op zondag 8 oktober 2023 08:45 schreef nvaonline het volgende:
[..]
vind de dekking karig en het leenbedrag erg hoog voor een schoenenzaakje, zeer klein meegenomen.
Dat zou best kunnen. Iemand die nog een paar projecten had, en die toevallig nog net betaalden, zal er aan tekort komen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 13:39 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
De afkoop is een gemiddelde natuurlijk, ik geloof graag dat er portefeuilles zijn waarvoor dit realistisch gezien aan de lage kant is.
Na de brief snap ik waarom er opeens een nieuwe categorie "gesloten" was bij de projecten met een rood bolletje. Dit betreft in mijn portefeuille 2.5% van het huidige default bedrag.quote:Op zondag 8 oktober 2023 13:53 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ik geloof het allemaal wel. Ga geen actie ondernemen. Maar een verdeling kansrijke projecten die maandelijks betalen tegen een hoger percentage en kansarme projecten die al heel lang niet betalen tegen 0%, had voor mijn portefeuille met alleen defaults een reeeler beeld gegeven.
Schoenen, kleding en kappers staan bij mij ook op de zwarte lijst.quote:Op zondag 8 oktober 2023 14:00 schreef obligataire het volgende:
[..]
Eerdere ervaringen met schoenenwinkels maken dat ik er ver weg van blijf.
De eerste twee snap ik (online concurrentie, risico van onverkoopbare voorraad) maar wat is er tegen kappers? Of vooral slechte ervaringen?quote:Op zondag 8 oktober 2023 14:26 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Schoenen, kleding en kappers staan bij mij ook op de zwarte lijst.
Kappers hebben wel heel veel concurrentie. Er blijven nieuwe kappers komen. Ik zie er soms wel 8 binnen een paar honderd meter.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:37 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
De eerste twee snap ik (online concurrentie, risico van onverkoopbare voorraad) maar wat is er tegen kappers? Of vooral slechte ervaringen?
Ik sla zorgprojecten meestal over. Vaak riekt het naar misbruik (of in elk onbedoeld gebruik) van regelingen en zorgbudgetten of het zijn juist idealisten die teveel door een roze bril rekenen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sturen ze de link van het pand van de buurman mee.![]()
Juiste pand:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet echt gunstig voor de verkoop dat het pand van de buurman ook leeg staat.
quote:Op maandag 9 oktober 2023 10:14 schreef Tjalala het volgende:
Nieuwe ccf met beperkte 2de hypotheek met link.Hij zit nu al voor 84% vol. Blijkbaar veel vertrouwen vanuit de incrowd?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De zekerheid is zoals je al aangeeft niet helemaal dekkend maar het verhaal klinkt op zich aannemelijk.
Durf hem wel basis mee te nemen.Pecunia non olet
quote:Op maandag 9 oktober 2023 10:54 schreef djtiesto8 het volgende:
Update over CCF Van H*rpt Del*cate*sen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sturen ze de link van het pand van de buurman mee.![]()
Juiste pand:Het pand waar hij zijn winkel had was niet het pand waarop de hypotheek rustte. De link van ccf is correct.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet echt gunstig voor de verkoop dat het pand van de buurman ook leeg staat.
Mijn fout. Ik was al die tijd in de veronderstelling dat hij eigenaar was van het pand waarin zijn winkel zat gevestigd. Maar het gaat om het pand aan de overkant van de straat. Als ik naar de foto's van Funda kijk is het er echter nooit van gekomen om de stap te maken naar dat nieuwe pand, waarvoor de lening van CCF was aangevraagd.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:42 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Het pand waar hij zijn winkel had was niet het pand waarop de hypotheek rustte. De link van ccf is correct.
quote:Via het platform van Geldvoorelkaar.nl wil ik de aankoop van de grond herfinancieren. Hiermee komt de gehele financiering bij één partij te liggen en kom ik in contact met meer dan 30.000 potentiële kopers. Bent u nieuwsgierig geworden? Wij leiden u graag een keer rond.
Ik heb nog geen tijd gehad om de pitch volledig door te nemen maar 10% rente, een 1e hypotheek, lage LTV én op GVE nota bene klinkt als te mooi om waar te zijn.quote:Op maandag 9 oktober 2023 14:07 schreef KrekelJapie het volgende:
Wij brengen u graag op de hoogte van een nieuwe investeringskans:
Recreatiepark 8Stone Villas (28016)
Het project betreft de herfinanciering van grond behorende bij een recreatiepark in ontwikkeling nabij Giethoorn.
Projectkenmerken:
10% rente
¤ 1.325.000
Flexlening
Eerste hypotheek – LTV 58%
Risicoclassificatie: 5
Als gewaardeerd investeerder geven wij u graag de eerste mogelijkheid tot investeren. https://www.geldvoorelkaa(...)=28016&code=NI28016i
Ondernemer ziet gve ook als een marketinginstrument
[..]
Ben wel benieuwd wanneer ze de grond heeft gekocht en voor welk bedrag...quote:Op maandag 9 oktober 2023 14:10 schreef DialMforMoney het volgende:
[..]
Ik heb nog geen tijd gehad om de pitch volledig door te nemen maar 10% rente, een 1e hypotheek, lage LTV én op GVE nota bene klinkt als te mooi om waar te zijn.
Zie kadaster?quote:Op maandag 9 oktober 2023 14:16 schreef nvaonline het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd wanneer ze de grond heeft gekocht en voor welk bedrag...
Jan 2022 staat ergens in de documenten, aankoopbedrag helaas niet en heb geen account bij het kadaster.quote:
In de EBI staat: Herfinanciering 1.140.000quote:Op maandag 9 oktober 2023 14:16 schreef nvaonline het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd wanneer ze de grond heeft gekocht en voor welk bedrag...
Waarschijnlijk is het dat ook inderdaad, als GVE zelf hiervoor risicoclassificatie 5 afgeeft.quote:Op maandag 9 oktober 2023 14:10 schreef DialMforMoney het volgende:
[..]
Ik heb nog geen tijd gehad om de pitch volledig door te nemen maar 10% rente, een 1e hypotheek, lage LTV én op GVE nota bene klinkt als te mooi om waar te zijn.
[ Bericht 0% gewijzigd door paardendokter op 09-10-2023 15:35:48 ]
Die compensatierente is als ik me niet vergis bij gve altijd de helft voor geldgever en de ander helft voor gve, blijkbaar wordt er verwacht voor einde looptijd het een en ander verkocht gaat worden en willen ze daar niet teveel extra kosten voor maken.quote:Op maandag 9 oktober 2023 14:47 schreef nvaonline het volgende:
[..]
Jan 2022 staat ergens in de documenten, aankoopbedrag helaas niet en heb geen account bij het kadaster.
Vond overigens dit wel apart;
Bij de verkoop van een kavel geldt hierop een uitzondering. In dat geval dient namelijk
¤60.000,- per kavel te worden afgelost met bijbetaling van compensatierente gelijk aan 2
maanden rente over het aflossingsbedrag. Hiervan komt 1 maand compensatierente ten
gunste van de investeerders en 1 maand compensatierente ten gunste van
Geldvoorelkaar.nl.
en de ING bank als "officieel partner in het project" dit buitenkansje aan zich voorbij laat gaan...quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:02 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het dat ook inderdaad, als GVE zelf hiervoor risicoclassificatie 5 afgeeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |