abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210785214

quote:
Bij schietpartijen in Rotterdam zijn op twee verschillende locaties drie mensen omgekomen: een 39-jarige vrouw, haar 14-jarige dochter en een 46-jarige man, die docent is aan het Erasmus MC. De verdachte is een student en een bekende van politie en justitie.

De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb spreekt van een 'afschuwelijk incident' dat zich heeft afgespeeld in zijn stad. Na de schietpartijen ontstond er chaos en paniek rondom het Erasmus MC. Inmiddels is het ziekenhuis weer vrijgegeven.

De man rende met een kogelwerend vest en een wapen het ziekenhuis in, loste er meerdere schoten en stichtte brand. Kort daarvoor nam hij de woning van een buurtgenoot onder vuur, om ook hier brand te stichten.

Eén van de slachtoffers is een 46-jarige docent van het Erasmus MC. Ook een vrouw van 39 jaar kwam direct om het leven. Zij woonde in dezelfde buurt als de schutter, maar het is nog onduidelijk of ze directe buren waren. Haar 14-jarige dochter raakte ernstig gewond en is later in het ziekenhuis overleden. Zij was één van een tweeling.

De schutter is volgens de politie een 32-jarige student van het ziekenhuis. Hij is een bekende van de politie en stond in 2021 terecht wegens dierenmishandeling en werd daarvoor ook veroordeeld. Het is nog niet duidelijk waarom hij zo door het lint ging. Volgens de politie handelde hij alleen en heeft het er alle schijn van dat hij het op deze mensen had voorzien. Een van de mogelijke scenario's die wordt onderzocht is dat hij is afgewezen voor een opleiding. Of hij les kreeg van de overleden docent is niet duidelijk.

Paniek
De chaos en paniek bij het ziekenhuis was groot toen de man rond drie uur een leslokaal van het gebouw binnen stormde met een wapen. Daar schoot hij volgens de politie op de 46-jarige docent. Tientallen medewerkers en bezoekers hoorden de schoten en beleefden angstige minuten. Sommigen vluchtten een kamertje in, anderen renden zo snel ze konden naar buiten en weer anderen barricadeerden afdelingen. Na de schietpartij stichtte de man brand in het ziekenhuis.

Kort voor de schietpartij in het ziekenhuis had de man het vuur geopend op de woning van een van zijn buren aan het Heiman Dullartplein dat op steenworp afstand ligt. De 39-jarige bewoonster van het huis overleefde dit niet. Haar 14-jarige dochter raakte ernstig gewond, maar bezweek in de loop van de dag aan haar verwondingen. Ook werd hier brand gesticht.

Zoektocht
De politie zette meerdere arrestatieteams in om de verdachte te kunnen overmeesteren en verspreidde zijn signalement; hij liep rond met een handvuurwapen in gevechtskleding en had vermoedelijk een motor bij zich. Onder het helikopterplatform buiten het gebouw kon hij uiteindelijk worden ingerekend.

Het ziekenhuis werd na de schietpartij deels ontruimd. Sommige mensen moesten met hun handen omhoog het gebouw verlaten. Een aantal patiënten is op ziekenhuisbedden naar buiten gereden. Tientallen medewerkers en bezoekers moesten buiten wachten. Operaties die bezig waren zijn wel doorgegaan. Aan het begin van de avond zijn alle gebouwen vrijgegeven en konden bezoekers weer op bezoek bij opgenomen patiënten.

De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb spreekt van een 'afschuwelijk incident' en een 'gitzwarte' dag in zijn stad. Hij sprak tijdens een persconferentie zijn medeleven uit aan de nabestaanden van de omgekomen slachtoffers.
https://www.ad.nl/binnenl(...)nt-erasmus~aa50bf8e/
twitter

twitter

twitter

Nieuwe toevoeging
: https://www.geenstijl.nl/5172776/roundup-rotterdam/ aardige samenvatting van de gebeurtenissen en de achtergrond van de dader.
  vrijdag 29 september 2023 @ 09:39:46 #2
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210785230
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 09:19 schreef LXIV het volgende:

[..]
Hoe is dit allemaal betaald? En een huis ipv een studentenkamer en een motor..
Kreeg hij vet wajong om eindeloos mee te studeren?
Er was ook nog sprake van drugshandel, geen idee of dat klopt. Maar die motor betaalt zichzelf zeker niet en Wajong is ook geen vetpot.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210785240
Wel goed gewerkt dat die zo snel kon worden opgepakt.

De afloop is wel treurig. Ze hadden twee dochters begreep ik
  Moderator vrijdag 29 september 2023 @ 09:43:12 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210785251
Sfeer op het werk is wel apart nu, overal groepjes mensen aan het praten, het is een raar besef dat er gewoon een collega is vermoord.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_210785261
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 08:17 schreef Moederenkind het volgende:
toch apart dat iemand die zo'n zieke geest heeft uitgerekend arts wil worden.
Dat wilde hij waarschijnlijk ook niet omdat hij mensen wilde helpen. Maar meer vanuit de gedachte dat hij superieur is en dé oplossing is voor mensen hun problemen :{
And so the lion fell in love with the lamb
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 september 2023 @ 09:45:28 #6
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_210785263
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 09:41 schreef StephanL het volgende:

Dre buurvrouw had 4 kinderen, de docent 2 kinderen (van wat ik begreep)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 29 september 2023 @ 09:45:47 #7
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210785265
Wat een verknipt figuur.
pi_210785276
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 09:45 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Dre buurvrouw had 4 kinderen, de docent 2 kinderen (van wat ik begreep)
Wat heeft de buurvrouw hier mee te maken? Kan zijn dat ik dat gemist heb omdat ik aan het werk was.

Daar was ook brand?
pi_210785280
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 07:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Iemand op 4chan had de terechte observatie dat een alcoholist die in een huis vol poep leeft waarschijnlijk behoorlijk stinkt. Instant creepy vibe dat.
Ik had een collega die al jaren bleek te worstelen met zichzelf voor hij er een eind aan maakte. Toen ze zijn huis leeghaalde konden ze door de puinzooi de vloer niet zien en kwamen ze post tegen van 3 jaar terug tussen de etensresten, vliegen, urine, uitwerpselen etc.

Niemand heeft ooit iets aan die gozer gemerkt.
Jullie vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_210785284
@Erasmus gaat het alweer een beetje na gisteren?
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
  vrijdag 29 september 2023 @ 09:49:23 #11
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210785285
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 09:47 schreef StephanL het volgende:

[..]
Wat heeft de buurvrouw hier mee te maken? Kan zijn dat ik dat gemist heb omdat ik aan het werk was.

Daar was ook brand?
Die is dood, net als haar dochter. En ja het huis is ook uitgebrand.
  vrijdag 29 september 2023 @ 09:49:43 #12
38496 Perrin
pi_210785288
quote:
88s.gif Op vrijdag 29 september 2023 09:43 schreef Bosbeetle het volgende:
Sfeer op het werk is wel apart nu, overal groepjes mensen aan het praten, het is een raar besef dat er gewoon een collega is vermoord.
Nogal bevreemdend lijkt me dat. Zal nog wel even duren voor iedereen dat echt heeft geregistreerd en verwerkt.
pi_210785290
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 09:41 schreef StephanL het volgende:

Dat meisje van 14 was er één van een tweeling las ik gisteren ergens..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
  vrijdag 29 september 2023 @ 09:50:15 #14
38496 Perrin
pi_210785291
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 09:45 schreef Bamba het volgende:

[..]
Dat wilde hij waarschijnlijk ook niet omdat hij mensen wilde helpen. Maar meer vanuit de gedachte dat hij superieur is en dé oplossing is voor mensen hun problemen :{
En vooral voor zijn eigen problemen met vrouwen.
  vrijdag 29 september 2023 @ 09:50:56 #15
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210785295
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 09:50 schreef Perrin het volgende:

[..]
En vooral voor zijn eigen problemen met vrouwen.
Ja er was een 4chan post dat hij kunstmatige baarmoeders wou maken zodat vrouwen niet meer nodig waren.
pi_210785297
quote:

[..]
Dr Death vibes..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_210785298
quote:

[..]
Hij wilde expirimenteel onderzoek doen naar artificiele baarmoeders om zich te kunnen voortplanten zonder vrouw want die hebben geen interesse in hem. Z'n 4chan staat er vol mee.
Jullie vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_210785299
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 09:50 schreef Perrin het volgende:

[..]
En vooral voor zijn eigen problemen met vrouwen normies.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_210785305
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 09:49 schreef Momo het volgende:

[..]
Die is dood, net als haar dochter. En ja het huis is ook uitgebrand.
Ohh wacht ik begrijp hem. Dacht dat die vrouw en man, een stel waren maar dat is niet waar. Treurig.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 09:49 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Dat meisje van 14 was er één van een tweeling las ik gisteren ergens..
Ja ik ook
  vrijdag 29 september 2023 @ 09:52:37 #20
38496 Perrin
pi_210785306
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 09:48 schreef Windhapper het volgende:

[..]
Ik had een collega die al jaren bleek te worstelen met zichzelf voor hij er een eind aan maakte. Toen ze zijn huis leeghaalde konden ze door de puinzooi de vloer niet zien en kwamen ze post tegen van 3 jaar terug tussen de etensresten, vliegen, urine, uitwerpselen etc.

Niemand heeft ooit iets aan die gozer gemerkt.
Treurig hoe iemand zo kan vereenzamen in de huidige maatschappij. Familie, vrienden, buren, overheid.. allemaal bezig met andere dingen.
pi_210785308
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 09:51 schreef Windhapper het volgende:

[..]
Hij wilde expirimenteel onderzoek doen naar artificiele baarmoeders om zich te kunnen voortplanten zonder vrouw want die hebben geen interesse in hem. Z'n 4chan staat er vol mee.
:') Wat een psycho.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_210785310
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 09:49 schreef Oostblokkert het volgende:
@:erasmus gaat het alweer een beetje na gisteren?
Wat was er met mij gisteren?
  vrijdag 29 september 2023 @ 09:53:40 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210785312
Rijnmond geeft een uitgebreide samenvatting en heeft 4chan ook goed doorgespit:

https://www.rijnmond.nl/n(...)ul-wraak-wilde-nemen
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_210785314
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 september 2023 09:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
Treurig hoe iemand zo kan vereenzamen in de huidige maatschappij. Familie, vrienden, buren, overheid.. allemaal bezig met andere dingen.
Dit klinkt een beetje vreemd verwijtend.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  vrijdag 29 september 2023 @ 09:54:10 #25
38496 Perrin
pi_210785315
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 09:52 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
:') Wat een psycho.
Ja echt zo uit een Stephen King verhaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')