Nee, dat is nou net niet wat ik zeg. Wat ik zeg is dat het niét oke is.quote:Op dinsdag 26 september 2023 19:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat mannen dat zeggen, dat is prima. Dat vrouwen laten weten dat niet oké te vinden, dat is overdreven. Want het gebeurt nou eenmaal, dus daar moeten ze dan maar mee dealen.
Als je daar wat van zegt dan ben je schijnheilig want je hebt een strak broekje aanquote:Op dinsdag 26 september 2023 20:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, dat is nou net niet wat ik zeg. Wat ik zeg is dat het niét oke is.
Goed, nemen we een ander voorbeeld; stel jij loopt voorbij een bouwplaats. Je weet hoe dat meestal gaat met bouwvakkers, die fluiten en doen.
Nou, ik kan me príma voorstellen dat je dat als vrouw onprettig vindt. En je zou daar boetes op kunnen zetten, en en en. Maar de politie staat niet 24/7 daar te posten, dus de kans dat er een gaatje is waarin ze onbestraft een opmerking kunnen maken of fluiten is heel groot.
Stel nou dat jij op zo'n moment daar voorbij loopt. Politie is in geen velden of wegen te bekennen. Zij weten dat het niet mag, maar hey, geen politie dus geen boete, dus toch effe fluiten of een opmerking er uit gooien. Het mag niet, helemaal mee eens. Het is niet voor niets verboden en als het verboden is, dan mag het niet. Ook helemaal mee eens.
En in een perfecte wereld werkt het dan zo. Maar we leven niet in een perfecte wereld. Nu maakt zo'n bouwvakker toch een opmerking. De politie, nogmaals, die is nergens te bekennen. Zo, nu zitten we in het scenario dat het niet mag, niet hoort, en die mannen zouden beter moeten weten en en en...maar de realiteit is dat ze zich daar niks van aantrekken.
Wat ga jij nu doen? Ga je dat gedoe accepteren? Ga je er iets van zeggen? En verwacht je dan dat het daarna ophoudt? Neem je een andere route zodat je daar niet meer voorbij komt? Wat doe je?
Ik zeg toch niet dat ik er blij van wordt? Maar er echt wakker van liggen kan ik nou ook niet echt.quote:Op dinsdag 26 september 2023 19:56 schreef maily het volgende:
[..]
Jij bent blij dat je vrouw bijzondere DM's krijgt op haar insta? Naar aanleiding van foto's waarschijnlijk?
Geen idee, is afhankelijk van heel vee dingen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Goed, nemen we een ander voorbeeld; stel jij loopt voorbij een bouwplaats. Je weet hoe dat meestal gaat met bouwvakkers, die fluiten en doen.
Nou, ik kan me príma voorstellen dat je dat als vrouw onprettig vindt. En je zou daar boetes op kunnen zetten, en en en. Maar de politie staat niet 24/7 daar te posten, dus de kans dat er een gaatje is waarin ze onbestraft een opmerking kunnen maken of fluiten is heel groot.
Stel nou dat jij op zo'n moment daar voorbij loopt. Politie is in geen velden of wegen te bekennen. Zij weten dat het niet mag, maar hey, geen politie dus geen boete, dus toch effe fluiten of een opmerking er uit gooien. Het mag niet, helemaal mee eens. Het is niet voor niets verboden en als het verboden is, dan mag het niet. Ook helemaal mee eens.
En in een perfecte wereld werkt het dan zo. Maar we leven niet in een perfecte wereld. Nu maakt zo'n bouwvakker toch een opmerking. De politie, nogmaals, die is nergens te bekennen. Zo, nu zitten we in het scenario dat het niet mag, niet hoort, en die mannen zouden beter moeten weten en en en...maar de realiteit is dat ze zich daar niks van aantrekken.
Wat ga jij nu doen? Ga je dat gedoe accepteren? Ga je er iets van zeggen? En verwacht je dan dat het daarna ophoudt? Neem je een andere route zodat je daar niet meer voorbij komt? Wat doe je?
Ja, dequote:Op dinsdag 26 september 2023 20:47 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Als je daar wat van zegt dan ben je schijnheilig want je hebt een strak broekje aan
quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:48 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat ik er blij van wordt? Maar er echt wakker van liggen kan ik nou ook niet echt.
Maar wel verdrietig als ze haar niet dmen?quote:Ik denk dat ik er meer moeite mee zou hebben als het niet gezegd zou worden.
Ik ben het daar mee eens, maar ondertussen doét hij het wel. Ondertussen doét die bouwvakker het wel, etc. En dan vraag ik; wat is dan 'je' reactie?quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Geen idee, is afhankelijk van heel vee dingen.
Echter in dit geval begint een oude vent op nationale tv erover. Ik denk dat het toch vrij normaal is om dat af te keuren en onfatsoenlijk te vinden. En er zijn ook meer dan genoeg getuigen. Strafbaar is het niet, maar ongepast en seksistisch toch zeker wel.
Dus als vrouwen er niets van zeggen, dan blijft het doorgaan? Wat dacht je van andere mannen die zich eens uitspreken?quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dereacties zijn allemaal leuk, maar dit is een realistisch scenario. Daarom schreef ik al eerder. Je kunt wel roepen 'maar de mannen mogen dat niet doen' en dat ís wel zo, maar de realiteit is dat het wel degelijk gebeurt, en die opmerking kan dan niet meer uitgegumd worden, dus dan ís de opmerking al gemaakt. Hij mocht het niet doen, hij deed het toch.
En nu? Want vervolgens is dan de vrouw aan zet. Niét reageren en het negeren is ook een reactie? of doe je wat anders? Want je doet altijd íets. Je lost niet ineens op in de lucht, dus er volgt een reactie. Daarom zei ik al, het houdt niet op bij zeggen 'ja maar hij mag dat niet doen'. Nee dat klopt, maar hij deed het tóch.
En nu?
Misschien op dat moment niet, maar het mag wel een onderwerp zijn elders om duidelijk te maken dat dat soort gedrag niet gewenst en asociaal is.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dereacties zijn allemaal leuk, maar dit is een realistisch scenario. Daarom schreef ik al eerder. Je kunt wel roepen 'maar de mannen mogen dat niet doen' en dat ís wel zo, maar de realiteit is dat het wel degelijk gebeurt, en die opmerking kan dan niet meer uitgegumd worden, dus dan ís de opmerking al gemaakt. Hij mocht het niet doen, hij deed het toch.
En nu? Want vervolgens is dan de vrouw aan zet. Niét reageren en het negeren is ook een reactie? of doe je wat anders? Want je doet altijd íets. Je lost niet ineens op in de lucht, dus er volgt een reactie. Daarom zei ik al, het houdt niet op bij zeggen 'ja maar hij mag dat niet doen'. Nee dat klopt, maar hij deed het tóch.
En nu?
Dan kijk je dus naar anderen om het op te lossen. Want als jij voorbij die bouwvakker loopt, en hij maakt een opmerking, en de anderen zeggen niet 'joh doe eens normaal joh', wat doe je dan? Want ZIJ gaan het niet doen, en jij hebt geen reactievermogen? of wat?quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus als vrouwen er niets van zeggen, dan blijft het doorgaan? Wat dacht je van andere mannen die zich eens uitspreken?
Zoals gezegd, dat is afhankelijk van een aantal factoren.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik ben het daar mee eens, maar ondertussen doét hij het wel. Ondertussen doét die bouwvakker het wel, etc. En dan vraag ik; wat is dan 'je' reactie?
Je vrouw krijgt dm’s op Instagram van mannen die iets over haar uiterlijk zeggen? En je zou er moeite mee hebben als ze dat niet zou krijgen?quote:Op dinsdag 26 september 2023 18:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als je een knappe dochter hebt weet je gewoon dat het gebeurd. Hell, ik zie wel eens DM’s van mannen op mijn vrouw haar insta voorbij komen. Moet ik daar dan wakker van liggen ofzo?
Ik denk dat ik er meer moeite mee zou hebben als het niet gezegd zou worden.
Jawel! Ik kijk oa naar jou om je mede-mannen aan te spreken op dergelijk gedrag. Op andere momenten dan dat ik voor ik die bouwvakkers loop. Zodat er een tijd komt dat er wél andere mannen op die bouw lopen die hun collega zeggen zich te gedragen en het níet iets is dat nou eenmaal gebeurt.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dan kijk je dus naar anderen om het op te lossen. Want als jij voorbij die bouwvakker loopt, en hij maakt een opmerking, en de anderen zeggen niet 'joh doe eens normaal joh', wat doe je dan? Want ZIJ gaan het niet doen, en jij hebt geen reactievermogen? of wat?
Dit is dus wat ik bedoel; het is heel leuk om in theorie allemaal dit soort dingen te roepen, maar in realiteit kom je er daar niet mee als vrouw, want (ik gok dat) jullie hebben dit allemaal wel minstens een keer mee gemaakt dat er niemand bij je was, dat niemand je te hulp schoot, etc etc.
En dan? Je kunt niet altijd naar anderen kijken.
Dan zou wat sociale controle fijn zijn.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar zo'n bouwvakker wéét dat al. Hij weet dat vrouwen zich ongemakkelijk voelen (of op z'n minst een gedeelte van de vrouwen dan). Het is niet dat ie zich daar niet van bewust is (uitzonderingen daar gelaten).quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zoals gezegd, dat is afhankelijk van een aantal factoren.
Eens met Selenophilia: misschien is er op dat moment niet iets dat er gezegd of gedaan kan worden, maar op andere momenten zouden mensen, mannen en vrouwen, moeten kunnen bespreken dat dergelijk gedrag niet oké is.
Dat is dus niet hoe het werkt, want de realiteit is dat er gewoon niet altijd iets door anderen aanwezigen iets gezegd wordt. Dus of anderen halen de kastanjes voor je uit het vuur, of jij loopt als een doof vogeltje gauw verder, want jij doet of zegt verder niks?quote:Op dinsdag 26 september 2023 21:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jawel! Ik kijk oa naar jou om je mede-mannen aan te spreken op dergelijk gedrag. Op andere momenten dan dat ik voor ik die bouwvakkers loop. Zodat er een tijd komt dat er wél andere mannen op die bouw lopen die hun collega zeggen zich te gedragen en het níet iets is dat nou eenmaal gebeurt.
Nou ja, verschillende koningshuisdeskundigen hebben ook al opgemerkt dat ze heel vaak op dezelfde manier op de foto staat, langs de zijkant en billen naar achter.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Lolwat. Gaat 'ie lekker?
Al trekken vrouwen een kartonnen doos aan, dan leggen ze nog het accent op hun billen in de hoop van aandacht te kunnen genieten. Volgens jou dan hè.
spray en wipequote:Op dinsdag 26 september 2023 20:51 schreef Marsenal het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben bijna 40 en dit soort royale bipsen make my rocking world go round en ik vind dat zo'n ouwe viezerik als Derksen dat heus mag benoemen.
Derksen is dan ook een vieze vent.quote:Op dinsdag 26 september 2023 21:47 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, verschillende koningshuisdeskundigen hebben ook al opgemerkt dat ze heel vaak op dezelfde manier op de foto staat, langs de zijkant en billen naar achter.
Ze vindt de achterkant zelf blijkbaar de beste kant en legt er daarom de nadruk op.
Maar het is natuurlijk nogal ranzig als een opa over een tienermeisje opmerkt dat ze lekkere billen heeft. Als zo iemand dat in huiselijke kring zegt, is de kans aannemelijk dat je dan een kopstoot krijgt. Maar alleen omdat het op nationale TV is over een bekende dame is het ineens gepast? Het voelt nog steeds vies
Ouders moeten hun kinderen opvoeden! Ik ga niet tegen mannen (of vrouwen) van mijn leeftijd of ouder zeggen wat ze wel of niet moeten doen. Eén keer ruzie gehad en dat is het me niet meer waard. Tokkies leer je toch niets.quote:Op dinsdag 26 september 2023 21:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jawel! Ik kijk oa naar jou om je mede-mannen aan te spreken op dergelijk gedrag. Op andere momenten dan dat ik voor ik die bouwvakkers loop. Zodat er een tijd komt dat er wél andere mannen op die bouw lopen die hun collega zeggen zich te gedragen en het níet iets is dat nou eenmaal gebeurt.
Een man van 39 is een prima match met een meid van 18? Nee, dan is er iets mis met die man van 39.quote:Op dinsdag 26 september 2023 15:53 schreef Alexandrian het volgende:
Johan Derksen merkte op dat prinses Alexia, in zijn woorden ‘een lekker kontje heeft’. Sander Schimmelpenninck merkte eerder al hetzelfde op. Toen probeerde men hem te annuleren. Johan laat zich niet annuleren maar ook bij hem ontstond er ophef.
Wie zijn die mensen? Zitten die hier?
Zo ja: wat vinden jullie daar aanstootgevend aan? Waarom mag een feitelijke constatering niet geconstateerd worden? Helemaal als je beseft dat ze er zelf voor kiest om accent om desbetreffende bil te leggen. Ze geniet blijkbaar van die aandacht, waarom zou je haar dat willen ontnemen? Zijn die mensen jaloers?
Leeftijdsgrens is 16. Alexia is 18. Johan kun je nog als een ‘vieze man’ bestempelen maar Sander is dertiger. Past prima samen, zeker gezien hun afkomst.
Edit: Gaat me vooral om Sander die in iedere normale samenleving een prima match zou zijn voor Alexia.
En als die mannen het wel normaal gedrag vinden? Hoe los je dan je probleem op?quote:Op dinsdag 26 september 2023 21:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |