abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210751963
Greenpeace en Extinction Rebellion stellen Rabobank voor ultimatum

Sinds 04.00 uur vanmorgen staat in grote letters op het dak van het Rabobank hoofdkantoor in Utrecht: ‘Rabo verwoest natuur & boer’. In alle vroegte hebben actievoerders letters van hout op het dak gelegd, waar ze voor de Rabobankdirectie vanuit de imposante torens goed leesbaar zijn. Extinction Rebellion en Greenpeace stellen met deze actie de bank voor een ultimatum: stop onmiddellijk met het financieren van de industriele landbouw en vergoed de schade die is aangericht. Anders volgen er op 11 oktober kantoorsluitingen door het hele land. Actievoerders delen daarnaast brieven uit aan Rabobankmedewerkers die bij de bank arriveren om de actie toe te lichten.

Natuurschade en gezondheidsschade
Rabobank stopt al tientallen jaren miljarden in verwoesting door het financieren van onder andere megastallen, kunstmest, landbouwgif en de soja-industrie voor veevoer. In Nederland is ze de grootste financierder van de industriële landbouw en ook wereldwijd heeft de bank een verwoestende invloed: zo is de bank de op een na grootste buitenlandse financierder van ontbossing in Brazilië. Met als gevolg: wereldwijde natuurverwoesting, dierenleed en mensenrechtenschendingen. In Nederland staat kwetsbare natuur op omvallen door de stikstofcrisis en kampen boeren door torenhoge leningen met diepe schulden. In landen als Brazilië worden bossen gekapt en platgebrand om runderen te kunnen houden of om soja voor diervoeding te verbouwen. Niet zelden worden lokale gemeenschappen en inheemse groepen hiervoor van hun land verdreven. Daarnaast worden mensen ziek van landbouwgif of komen zelfs te overlijden.

Schade vergoeden
Greenpeace heeft dit jaar laten berekenen wat Rabobank zou moeten betalen voor haar rol in de stikstofcrisis in Nederland en natuurverwoesting in Brazilië. In totaal gaat het om minstens 3,1 miljard euro stikstofschade en minstens 9,5 miljard schade in Brazilië. Hierin zijn de kosten meegenomen van onder andere water-, land- en luchtvervuiling, en de impact hiervan op de gezondheid van mensen in Nederland en in Brazilie.

Andy Palmen, directeur van Greenpeace: “Rabobank heeft willens en wetens jarenlang op schaalvergroting van de industriele landbouw en de intensieve veehouderij aangestuurd, terwijl zij al decennia op de hoogte is van de verwoestende gevolgen. Wij willen dat Rabobank daarom onmiddellijk stopt met deze financieringen en eindelijk verantwoordelijkheid neemt: betaal voor de schade. Natuurverwoesting is geen verdienmodel.”

Kantoren sluiten
Roos Saat van Extinction Rebellion Landbouw: ‘Vandaag laten we zien dat het menens is. Recent stelde Rabobank directeur Decraene in een interview in de Volkskrant dat het weinig zin heeft naar het verleden te kijken, maar zo werkt het natuurlijk niet. Hij erft de schuld van zijn voorgangers zoals ook een boerendochter de Rabobank-schuld erft van haar voorgangers. Rabobank laat anderen de rekening betalen en dat is onacceptabel. We hebben recht op een gezonde leefomgeving en een eerlijk en duurzaam voedselsysteem. We geven Rabobank twee weken om verantwoordelijkheid te nemen of we komen zelf in actie en sluiten op 11 oktober Rabobank kantoren door het hele land.’
https://extinctionrebelli(...)bank-voor-ultimatum/

[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 26-09-2023 00:38:33 ]
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_210751972
Of de Rabobank even 12,6 miljard aan 'schade' wil betalen binnen 2 weken anders gaat Extinction Rebellion de bank slopen. 8)7
pi_210751982
Prima plan.

Volgende keer ook ABN etc. meepakken
pi_210751991
Het is de schuld van de Rabobank!
blablablabla
  maandag 25 september 2023 @ 20:07:35 #5
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_210751998
quote:
14s.gif Op maandag 25 september 2023 20:05 schreef koffiekoekjes het volgende:
Prima plan.

Volgende keer ook ABN etc. meepakken
Rabobank is koploper hierin, by far

De Boerenleenbank.
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
pi_210752002
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 20:07 schreef Elan het volgende:
Het is de schuld van de Rabobank!
Ik gokte dat het 4 minuten zou duren voor we deze reactie inclusief bekende foto zouden zien. Ik ben niet teleurgesteld.
pi_210752008
Wie gaat al die hipster-havermelk dan financieren/produceren?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_210752013
Overigens ben ik steeds meer pro Extinction Rebellion en andere initiatieven. Ze hebben gewoon een zeer sterk punt dat multinationals dit land kapot maken ten faveure van miljardenwinsten.
blablablabla
pi_210752017
quote:
3s.gif Op maandag 25 september 2023 20:07 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]
Rabobank is koploper hierin, by far

De Boerenleenbank.
En ER komt daar nu pas achter? _O-
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  maandag 25 september 2023 @ 20:10:11 #10
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_210752022
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 20:09 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Nee.
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
pi_210752033
RaRa 2.0. Oppakken voor opruiing of wellicht zelfs deelname aan criminele organisatie
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  maandag 25 september 2023 @ 20:11:32 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_210752034
Compleet imbeciel Marxistisch narratief. Rabobank heeft volkomen binnen de wet geld uitgeleend aan de agrarische sector. Snappen die imbecielen niet dat zonder industrialisatie van de landbouw er allang honger zou zijn?
The End Times are wild
  maandag 25 september 2023 @ 20:12:04 #13
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_210752038
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 20:11 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
RaRa 2.0. Oppakken voor opruiing of wellicht zelfs deelname aan criminele organisatie
Bestuur van de Rabobank?

Puik plan!

Die ontbossing is 90% illegaal ja. Slim! Nu je het zegt!
pi_210752041
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 20:09 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Natuurlijk niet maar het was decennialang zo dat niemand het wilde horen. Nederland (niet alleen hier overigens) begint steeds meer wakker te worden.
blablablabla
pi_210752042
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 20:09 schreef Elan het volgende:
Overigens ben ik steeds meer pro Extinction Rebellion en andere initiatieven. Ze hebben gewoon een zeer sterk punt dat multinationals dit land kapot maken ten faveure van miljardenwinsten.
Jij hebt liever dat alle multinationals uit Nederland vertrekken met alle gevolgen, zoals werkloosheid, van dien?
pi_210752084
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 20:12 schreef Nober het volgende:

[..]
Jij hebt liever dat alle multinationals uit Nederland vertrekken met alle gevolgen, zoals werkloosheid, van dien?
Nee dat ze anders gaan werken en transparant zijn. En als ze dat niet wensen vanwege walgelijke constructies en dubieuze praktijken dan ben je ze beter kwijt dan rijk.

Wat heb je aan een multinational die smerige industrie subsidieert waardoor je vervolgens niet meer mag bouwen omdat er allerlei stikstof normen worden overschreden?
blablablabla
pi_210752086
quote:

[..]
Ohnee dat is niet best

We moeten meer subsidies verstrekken. Meer. Meer. En weg met de vennootschapsbelasting. En klaar met die stikstof, laat die arme boeren en vervuilende industrie gewoon met rust
  maandag 25 september 2023 @ 20:18:08 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_210752096
quote:
De Rabobank is van oorsprong een coöperatieve vereniging van allemaal kleine bankjes met als doel eerlijk geld beschikbaar te stellen voor boeren. Allesbehalve een multinational die het land kapot wil maken.

Kijk, ik vind BBB ook zwak en zeer beperkt begaafd. En als stikstof zo schadelijk is dan moet daar regelgeving voor komen. Maar om een oprechte bank die altijd gewoon binnen de wet haar bankentrio gedaan heeft te vervolgen is compleet idioot en tegen de principes van de rechtsstaat.
Stel je voor dat deze extremisten streaks mensen gaan vervolgen die tussen 2020 en 2026 (legaal) met een dieselauto hebben gereden!!
The End Times are wild
pi_210752191
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 20:18 schreef LXIV het volgende:

[..]
De Rabobank is van oorsprong een coöperatieve vereniging van allemaal kleine bankjes met als doel eerlijk geld beschikbaar te stellen voor boeren. Allesbehalve een multinational die het land kapot wil maken.

Kijk, ik vind BBB ook zwak en zeer beperkt begaafd. En als stikstof zo schadelijk is dan moet daar regelgeving voor komen. Maar om een oprechte bank die altijd gewoon binnen de wet haar bankentrio gedaan heeft te vervolgen is compleet idioot en tegen de principes van de rechtsstaat.

Van oorsprong ja, inmiddels zijn ze dat natuurlijk allang niet meer en draait het om ordinair geld scheppen. Maar ik ben wel benieuwd of ER deze claims ook hard kunnen maken met feiten. Ik zeg ook niet dat ik blind achter ze aan loop maar neig er wel meer naar dan zeg 5 jaar geleden. Bijvoorbeeld over die ontbossing in Brazilië dat zou een erg slechte zaak zijn.

quote:
Stel je voor dat deze extremisten streaks mensen gaan vervolgen die tussen 2020 en 2026 (legaal) met een dieselauto hebben gereden!!
Wat een vreemd vergelijk.
Dit is gericht tegen een bedrijf niet tegen individuele mensen, laat staan mensen die in een dieseltje gereden hebben. Ze gaan ook niemand vervolgen.
blablablabla
pi_210752223
quote:

[..]
:Y
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_210752240
quote:
Niet alleen dit land, maar elk land waar ze neerstrijken.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_210752247
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 20:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
:Y
Welke RABO-kantoren ben jij van plan te bezetten?
pi_210752253
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 20:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Welke RABO-kantoren ben jij van plan te bezetten?
ik weet het nog niet, maar ik ga zeker meedoen.
pi_210752296
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 20:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Niet alleen dit land, maar elk land waar ze neerstrijken.
Moet je ook mee uitkijken, de rechtstaat moet ten alle tijden overeind blijven . Maar het eindeloze gegraai ten koste van milieu en mensen moet maar een keer een halt worden toegeroepen. Al is het maar zodat. ze hun koers en moreel kompas zo nu en dan bijsturen. Je hebt zulke organisaties nodig want vanuit de overheid hebben ze grotendeels vrij spel want die verdienen er flink aan. Als we daar welvaart en luxe voor moeten inleveren soit.
blablablabla
  maandag 25 september 2023 @ 20:36:33 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_210752329
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 20:26 schreef Elan het volgende:

[..]
Van oorsprong ja, inmiddels zijn ze dat natuurlijk allang niet meer en draait het om ordinair geld scheppen. Maar ik ben wel benieuwd of ER deze claims ook hard kunnen maken met feiten. Ik zeg ook niet dat ik blind achter ze aan loop maar neig er wel meer naar dan zeg 5 jaar geleden. Bijvoorbeeld over die ontbossing in Brazilië dat zou een erg slechte zaak zijn.
[..]
Het is nog steeds niet -beursgenoteerd en zonder het primaire doel om winst te maken

quote:
Wat een vreemd vergelijk.
Dit is gericht tegen een bedrijf niet tegen individuele mensen, laat staan mensen die in een dieseltje gereden hebben. Ze gaan ook niemand vervolgen.
Het gaat om het principe dat de bank nu moet gaan betalen voor iets zonder ooit de wet overtreden te hebben, nog niet eens iets onethisch gedaan te hebben. Want de schaalvergroting van de landbouw heeft heel veel goeds gebracht en was ook onvermijdelijk
The End Times are wild
pi_210752333
zolang dat werkschuwe milieu-"ik ben net terug van mijn vliegvakantie speciaal voor dit"-tuig maar wegblijft bij de snelweg.
ja ga maar bij bank gek lopen doen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 25 september 2023 @ 20:41:15 #27
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_210752377
Alweer sluiten nota bene. Nu kantoren van de Rabobank door het ganse land. Die lui van Extinction Rebellion staan werkelijk ver buiten de realiteit in hun methodes.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_210752389
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 20:34 schreef Elan het volgende:

[..]
Moet je ook mee uitkijken, de rechtstaat moet ten alle tijden overeind blijven . Maar het eindeloze gegraai ten koste van milieu en mensen moet maar een keer een halt worden toegeroepen. Al is het maar zodat. ze hun koers en moreel kompas zo nu en dan bijsturen. Je hebt zulke organisaties nodig want vanuit de overheid hebben ze grotendeels vrij spel want die verdienen er flink aan. Als we daar welvaart en luxe voor moeten inleveren soit.
Het is allemaal heel nobel maar uiteindelijk hebben we er als samenleving ook heel lang van geprofiteerd.
Ik zou zeggen, begin eerst eens bij jezelf en kijk naar je eigen bijdrage in het geheel der dingen en probeer daar eens iets aan te doen.
pi_210752397
Tuurlijk XR, tuurlijk.

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 25 september 2023 @ 20:51:28 #30
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_210752491
Nik ervan, gewoon plat blijven spuiten, dat tuig :W
Searchers after horror haunt strange, far places.
  maandag 25 september 2023 @ 20:53:24 #31
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_210752511
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
Waarom staat er uberhaupt Queer Burgers op hun spandoekje?

Oh ja.

XR is het summum van woke. Naast dat milieugedoe ook nog even je transgenderradicaleintersectionele agenda promoten...
Bij veel van deze demonstranten speelt een hoge mate van narcisme een rol, ofwel ostentatief deugen.
Ik denk dat de opkomst van social media hier ook een rol speelt
The End Times are wild
pi_210752512
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
Waarom staat er uberhaupt Queer Burgers op hun spandoekje?

Oh ja.

XR is het summum van woke. Naast dat milieugedoe ook nog even je transgenderradicaleintersectionele agenda promoten...
Het doet me steeds meer vermoeden dat hier een groep beroepsdemonstranten achter zit die maar demonstreren om het demonstreren, het maakt ze niet uit met welk doel.
Met beroepsdemonstranten bedoel ik overigens niet dat ze er (allemaal) voor betaald krijgen. Meer een groep mensen die in ruil voor actie bereid is wat te demonstreren om zodoende lekker te deugen en hun leven zinvol in te vullen.
pi_210752574
quote:

[..]
Ook zonder multinationals zal iedereen die wil werken kunnen werken, maar dat werken zal dan beter beloond en gewaardeerd worden.
pi_210752637
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 21:00 schreef torentje het volgende:

[..]
Ook zonder multinationals zal iedereen die wil werken kunnen werken, maar dat werken zal dan beter beloond en gewaardeerd worden.
Hoe ironisch

Kijk eens welke werkgever op nr1 staat:
https://www.metronieuws.n(...)rs-in-nederland-adv/
pi_210752697
quote:
Ja, maar de klimaathysterie is daar onderdeel van.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_210752734
Dat clubje klimaatdrammers begint inmiddels strontvervelend te worden
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_210752814
Het probleem met die progressieve activisten is dat je altijd hun hele pakket moet accepteren.
Het is niet alleen waarvoor ze op dat moment demonstreren, bv natuur, nee je moet er ook gelijk de massa immigratie, alle eisen van de lhbtq+, marxisme etc etc etc bij accepteren.
Het zijn gewoon narcistische communisten die het collectief willen invoeren omdat ze zelf falen en van het succes van anderen willen meegenieten.
pi_210752826
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 20:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
Tuurlijk XR, tuurlijk.

:')
is jouw cluppie
graag op anoniem
  maandag 25 september 2023 @ 21:40:31 #39
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_210752957
Gaan ze uitendelijk mss een terroristenclubje worden ? :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 25 september 2023 @ 21:44:41 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_210753013
quote:
Het probleem

Te lang hebben westerse regeringen en bedrijven het belang van witte, rijke, en machtige mannen boven dat van de rest van de mensheid en de niet-menselijke natuur geplaatst. […]
https://extinctionrebellion.nl/noodsituatie/

Zo begint het op de site. Kern is dus niet eens het klimaat, maar het belang van ‘witte, rijke, en machtige mannen’
Gewoon cultuurmarxisme dus.
Net alsof die mannen niet hard gewerkt hebben om het beste voor hun vrouw en kinderen. Net alsof witte mannen uit een soort vernietigingsdrang de aarde kapot hebben willen maken voor toekomstige generaties. Net alsof deze mannen niet algehele gezondheidszorg, wereldwijde vaccinaties, vooruitgang in techniek etc bewerkstelligd hebben.
Zijn Joden ook witte mannen? Of succesvillle Japanners? Dat moet nog blijven.

Smerig, destructief en veraderlijk zoals altijd, het Marxisme. Geef je het een kans dan liggen kampementen, hongersnood en vervolgingen op de loer. Het lijken mooie praatjes voor het milieu, maar als je even krabt komt het Marxisme al tevoorschijn.
The End Times are wild
pi_210753034
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 21:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zo begint het op de site. Kern is dus niet eens het klimaat, maar het belang van ‘witte, rijke, en machtige mannen’
Net alsof die mannen niet hard gewerkt hebben om het beste voor hun vrouw en kinderen. Net alsof witte mannen uit een soort vernietigingsdrang de aarde kapot hebben willen maken voor toekomstige generaties. Net alsof deze mannen niet algehele gezondheidszorg, wereldwijde vaccinaties, vooruitgang in techniek etc bewerkstelligd hebben.

Smerig, destructief en veraderlijk zoals altijd, het Marxisme. Geef je het een kans dan liggen kampementen, hongersnood en vervolgingen op de loer. Het lijken mooie praatjes voor het milieu, maar als je even krabt komt het Marxisme al tevoorschijn.
En bij hun demonstraties zie je alleen maar blanke demonstranten. Met hun witte mannen :')
pi_210753071
quote:

[..]

Goed gezocht en knap gevonden. Staat er ergens in de tekst nog een spelfout?
  maandag 25 september 2023 @ 21:51:25 #43
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_210753084
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 21:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Goed gezocht en knap gevonden. Staat er ergens in de tekst nog een spelfout?
Een stijlfout. Voor een ‘en’ plaats je geen komma.
The End Times are wild
pi_210753092
quote:

[..]

pi_210753095
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 20:11 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
Dit!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_210753479
Ecoterreur :')

Wij eisen bla bla bla en anders gebeurt er dit :{w
pi_210753550
Ik stel voor dat iedereen van XR afstand doet van zijn of haar toegang tot een betaalberekening. Tot die tijd is het hypocriet gejank.
pi_210753836
_O-
Aan het typen...
pi_210754027
Prima.

Nou hoef ik daar niet bepaald vaak aanwezig te zijn, maar als er een voor mijn voeten ligt, trap ik hen links in de bovenhoek.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_210754111
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 23:14 schreef Hathor het volgende:
Prima.

Nou hoef ik daar niet bepaald vaak aanwezig te zijn, maar als er een voor mijn voeten ligt, trap ik hen links in de bovenhoek.
Ze geven zelf aan dat de bezetting net zo lang zal duren totdat de Rabobank volledig stopt met het financieren
van de industriële landbouw en de zelfberekende schadevergoeding van 12,6 miljard Euro betaald is.
Dat eerste mag niet eens, want al die bedrijven in de industrie zijn gewoon legaal en zouden collectief de Rabobank aan kunnen klagen als ze geen enkel financieel product kunnen krijgen en die zogenaamde schadevergoeding van 12,6 miljard......tja.

Dus ook als je pas over een maand een keer bij een filiaal van de Rabobank moet zijn is de kans groot dat je
XR demonstranten tegen gaat komen. Geef je ons dan wel een verslag van hoe die ontmoeting verloopt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')