abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 september 2023 @ 18:56:06 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210751298
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 18:50 schreef Nober het volgende:

[..]
Je kan ook in China gaan wonen als je zo graag in een dictatuur wilt wonen.
Welja, mensen die handelen (beroepsmatig dus) belasting laten betalen, boehoe, dictatuur, China 😭

Als ik een winkeltje open moet ik belasting betalen, als ik hetzelfde via MP verkoop ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_210751342
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 18:50 schreef Nober het volgende:

[..]
Je kan ook in China gaan wonen als je zo graag in een dictatuur wilt wonen.
Jij bent met de wens tot opkankeren van de belastingdienst zo’n type dat al zwetend en kauwgom kauwend met een zonnebril door de douanecontrole loopt.

Je belt de belastingdienst nog nét niet persoonlijk op om je beklag te doen.
pi_210751390
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 18:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Weer iemand die niet goed leest of het niet begrijpt.
Ik heb het nog eens doorgelezen.
Mijn standpunt blijft onveranderd.
Google is your friend, abuse your friends
  maandag 25 september 2023 @ 19:05:27 #104
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_210751414
Er alle vertrouwen in hebben dat de BD dit netjes gaat doen en geen mensen onterecht te grazen gaat nemen zoals in de toeslagen affaire......
Ik zie het als de zoveelste manier om geld te graaien bij de gewone burger.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 25 september 2023 @ 19:08:33 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210751432
quote:
81s.gif Op maandag 25 september 2023 19:05 schreef deedeetee het volgende:
Er alle vertrouwen in hebben dat de BD dit netjes gaat doen en geen mensen onterecht te grazen gaat nemen zoals in de toeslagen affaire......
Behalve dat het niet om de gewone burger gaat...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 25 september 2023 @ 19:09:10 #106
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_210751437
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 13:05 schreef YoopY het volgende:
Dus ik koop wat in een winkel en nadat ik klaar ben met dat product verkoop ik het op Marktplaats.
Sorry maar daar is toch al alles betaalt wat betaalt moest worden, incl btw etc. Als ik het orginele product van mijn loon heb betaalt dan ook alle sociale lasten en belasting op wat ik had verdiend.
Heeft oom belasting niks mee te maken als ik daarna nog enigszins wat geld terug krijg via Marktplaats oid
Het voltooid deelwoord van betalen is ‘betaald’, met een d. Als je het nou niet weet, verleng het woord. Het is ‘het betaalDe artikel’, dan hoor je het vanzelf. Tenzij je zo’n FvD eikel bent, dat je ‘betaalte’ zegt.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_210751442
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 19:08 schreef Leandra het volgende:

[..]
Behalve dat het niet om de gewone burger gaat...
Sinds wanneer kan men de BD er voor de volle 100% op vertrouwen dat het niet misgaat?
pi_210751499
Aardige meltdown hebben sommigen hier. Eindelijk eens net als rest van hardwerkend Nederland belasting betalen, jammer joh.
pi_210751614
quote:
81s.gif Op maandag 25 september 2023 19:05 schreef deedeetee het volgende:
Maar het gaat hier dus om ondernemers die eigenlijk gewoon een bedrijf(je) hebben. Wat is er op tegen om die net zo te behandelen als ondernemers die wel gewoon netjes doen wat de bedoeling is?
pi_210751633
quote:
15s.gif Op maandag 25 september 2023 19:03 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Ik heb het nog eens doorgelezen.
Mijn standpunt blijft onveranderd.
Dan snap je het gewoon niet. Kan gebeuren.
pi_210751635
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 19:25 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Maar het gaat hier dus om ondernemers die eigenlijk gewoon een bedrijf(je) hebben. Wat is er op tegen om die net zo te behandelen als ondernemers die wel gewoon netjes doen wat de bedoeling is?
De Belastingdienst gaat controleren.
Ben jij de toeslagenaffaire vergeten? Daar is nog steeds heibel over.
pi_210751638
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 17:03 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, dan wordt dat ook doorgegeven, dat maakt je niet ineens een handelaar volgens de BD.
Met andere woorden: er komen zoveel meldingen binnen dat het voor de belastingdienst niet te controleren valt.

Zelfde als met ongebruikelijke transacties bij banken. Slechts een heel klein gedeelte wordt nader onderzocht.
pi_210751647
de belastingfraudeurs hebben een mooie aanhang hier op fok. Ik ben benieuwd hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_210751650
quote:
13s.gif Op maandag 25 september 2023 19:27 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
De Belastingdienst gaat controleren.
Ben jij de toeslagenaffaire vergeten? Daar is nog steeds heibel over.
Prima. Als iemand een ondernemer is graag als ondernemer behandelen.
pi_210751666
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 19:27 schreef Inbox het volgende:

[..]
Met andere woorden: er komen zoveel meldingen binnen dat het voor de belastingdienst niet te controleren valt.

Zelfde als met ongebruikelijke transacties bij banken. Slechts een heel klein gedeelte wordt nader onderzocht.
99,5% (gokje mijnerzijds) zal geen ondernemer zijn maar dat wordt gewoon automatisch afgedaan met een scriptje vermoed ik zo. Die halve procent zal bekeken moeten worden.
pi_210751731
quote:
11s.gif Op maandag 25 september 2023 13:07 schreef heywoodu het volgende:
Bizar, dat mensen die dingen verkopen als handel ineens behandeld gaan worden als mensen die dingen verkopen als handel.
Klopt, omdat over de items immers al belasting is betaald. En juist omdat het nog een nieuw leven geven aan de 2 hands artikelen altijd werd gepromoot door de duurzaamheid daarvan. En dus nooit belast.

Dit gaat dan ook hand in hand met de gestaffelde afschaffing van cash geld.
Want cash verkoop kan nooit gemonitord worden. Dit is gewoon een methode om meer omzetbelasting te behalen.

Want de grote jongens verkopen via marktplaats via hun webshop, en dat is al wit.
Blijft over wat marktverkopers die er nog iets zwart bij verkopen, das peanuts.
Eerst invoeren zodat het niet uitmaakt, dan de marge verkleinen (bv vanaf ¤500 belasting innen) en je laatste beetje vrijheid is weg.
Vakman pur sang
pi_210751787
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 13:05 schreef YoopY het volgende:
Dus ik koop wat in een winkel en nadat ik klaar ben met dat product verkoop ik het op Marktplaats.
Sorry maar daar is toch al alles betaalt wat betaalt moest worden, incl btw etc. Als ik het orginele product van mijn loon heb betaalt dan ook alle sociale lasten en belasting op wat ik had verdiend.
Heeft oom belasting niks mee te maken als ik daarna nog enigszins wat geld terug krijg via Marktplaats oid
Ja dat is exact hetzelfde als met je spaargeld.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  maandag 25 september 2023 @ 19:54:27 #118
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_210751857
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 19:25 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Daar is niks op tegen alleen heb ik er geen vertrouwen in dat de BD alleen die ondernemers aan gaat pakken. Meer dan 30 items verkopen of voor 2000 euro. In het verleden heb ik trollbeads verzamelt en ook heel vaak via MP verkocht daar zaten ook gouden beads bij die een paar honderd euro kosten. Dat zou ik nu dus niet meer durven. En ik denk dat er genoeg gewone mensen zijn die het leuk vinden om iets te verkopen zonder dat ze een ondernemer zijn en die kunnen van deze bemoeizucht nu zomaar de dupe worden. Het gaat om items waarover al belasting is betaald dus ik zie het als domweg de zoveelste kleinzielige manier om te zorgen dat mensen vooral geen extra centje verdienen zonder dat de overheid daar een deel van inpikt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_210751976
quote:
7s.gif Op maandag 25 september 2023 15:20 schreef FL_Freak het volgende:
In mijn gedachte ga ik nu dus ook meer shit weggooien als ik er niks meer op terug kan verdienen. Echt goed voor het milieu ook!
Je kunt dingen weggeven als je het kunt weggooien
pi_210752073
Ik geef altijd bij marktplaats de melding dat ik het niet heb verkocht.
Dus hoe gaan ze dat dan controleren dat ik iets verkocht heb?
  maandag 25 september 2023 @ 20:43:59 #121
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_210752398
Wat moet je dan betalen? Stel je hebt 3000 euro omzet. Hoe weet de belastingdienst wat daadwerkelijk winst is?

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_210752431
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 20:15 schreef MisChrartin het volgende:
Als je genoeg advertenties hebt waarbij je niks verkoopt gaat dat vanzelf opvallen als al je "concurrenten" wel verkopen tegen vergelijkbare prijs.

Ook moet je dan niet het betaalsysteem gebruiken van marktplaats omdat dit ook traceerbaar is.

Maar goed, als je af en toe wat verkoopt zonder dat het bedrijfsmatig word zal het wel los lopen.

Je krijgt van de bank ook vragen als je veel tikkies verstuurd.
pi_210752518
quote:
15s.gif Op maandag 25 september 2023 20:43 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat moet je dan betalen? Stel je hebt 3000 euro omzet. Hoe weet de belastingdienst wat daadwerkelijk winst is?

Ja haha de belastingsdienst hanteert een fictieve winstmarge die je had/zou/kunnen verdienen van 18%
Vakman pur sang
pi_210752537
quote:
15s.gif Op maandag 25 september 2023 20:43 schreef BansheeBoy het volgende:

Is dat niet zoals bij andere bedrijven dat het er vanaf hangt wat jij aangeeft en de controle kan eventueel plaatsvinden op je boekhouding?

[ Bericht 3% gewijzigd door SnertMetChoco op 26-09-2023 10:49:46 ]
pi_210752818
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 20:15 schreef MisChrartin het volgende:
Zelfde als op crypto markten, inschrijven met je ID en BSN en IBAN.
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')