abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 september 2023 @ 16:04:05 #76
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210749599
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 15:58 schreef Gunnter het volgende:
Wat je hebt gekocht daar heb je al belasting over betaald. Verkoop je het (vaak) voor minder dan betaal je weer belasting?

WTF is dat voor bullshit?

Maarja Zelensky's zakken moeten gevuld. En de klimaatnonsense mag wat kosten (tientallen miljarden). Domme mensen stemmen er zelf op nietwaar.

En de 6 miljard die Hugo tijdens Cojona kwijt is geraakt. Wordt daar nog iets mee gedaan?
Bingokaart komt rap vol zo. Kan je misschien nog iets roepen over het WEF?
Huilen dan.
pi_210749632
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 13:22 schreef Managarm het volgende:
Ik heb mijn Magic The Gathering verzameling via Marktplaats verkocht een paar geleden. Dat was toch al gauw 15.000 euro, willen ze daar dan belasting over gaan heffen? Helaas net voor Covid verkocht, maar ja, ik zag het niet zitten om 2 m3 aan kaarten mee gaan verhuizen naar Portugal.
Nee hoor. Dan hoef je geen belasting te betalen. Want dat is hobbymatig, je bent dan geen onderneming.
pi_210749664
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 16:03 schreef Gunnter het volgende:
Je bent zelf een kutmongooltje om dat allemaal maar normaal te vinden. Straks weer D66 stemmen zeker?
Er veranderd niks (N-I-K-S) aan het al dan niet moeten betalen van belasting. Het enige nieuwe is dat bepaalde platforms een meldplicht krijgen. Moet je ergens belasting over betalen? --> dat moest dan ook al voor deze meldplicht.
pi_210749671
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 16:03 schreef Gunnter het volgende:

[..]
Je bent zelf een kutmongooltje om dat allemaal maar normaal te vinden. Straks weer D66 stemmen zeker?
Wat jij stelt gaat niet gebeuren dus weet ook niet hoe ik dat wel of niet normaal kan vinden.
PWBF
  maandag 25 september 2023 @ 16:12:01 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210749684
Allemaal in de stress en ondertussen lachen die handelaars in fake Gucci zich helemaal in een vouw, tot deze regels gaan werken.
Maar goed, dan zullen ze wel net als nu iedere 2 maanden een ander account nemen, en de bankrekening van weer een andere naïeve puber misbruiken.

Als MP en de FIOD daar nou eens mee beginnen, al die fake rotzooi aanpakken...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_210749692
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 13:05 schreef YoopY het volgende:
Dus ik koop wat in een winkel en nadat ik klaar ben met dat product verkoop ik het op Marktplaats.
Sorry maar daar is toch al alles betaalt wat betaalt moest worden, incl btw etc. Als ik het orginele product van mijn loon heb betaalt dan ook alle sociale lasten en belasting op wat ik had verdiend.
Heeft oom belasting niks mee te maken als ik daarna nog enigszins wat geld terug krijg via Marktplaats oid
Ik denk niet dat mensen die per maand herhaaldelijk hoge bedragen vangen voor goederen maar wat in de winkel kopen wat ze vervolgens weer verkopen.

Marktplaats is ook de doos van Pandora als het gaat om wat op wit, grijs of zwart valt. Gestolen goederen of het als handel creeeren van producten vallen in andere vakjes.

Voor jou zal alles wit zijn in de aannames, maar zo werkt het in de praktijk niet.
  maandag 25 september 2023 @ 16:14:40 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210749725
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 15:53 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Maar dat staat er niet. Die grens van 2000 euro is Europees bepaald. Dat wil nog niet zeggen dat je een ondernemer bent die belasting moet betalen.
Betalen is één ding, aangifte doen iets anders...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210749864
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 13:00 schreef JeMoeder het volgende:
Lijkt me prima, mensen die handelen en daarnaast uitkeringen en toeslagen graaien moeten hard aangepakt worden.
Op zich eens, maar laten ze dan ook de andere kant van het spectrum met dezelfde voortvarendheid gaan aanpakken. Dan heb ik het over de multinationals die wegkomen met vele honderden miljarden aan ontweken belastingen. Daar vallen die paar marginale marktplaats sjaggeraartjes natuurlijk volledig bij in het niet. Maar daar gaan ze niks tegen doen want "banenmachines" en "ons vestigingsklimaat" en "supergaaf bedrijf" en bla bla bla.
  maandag 25 september 2023 @ 16:30:29 #84
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_210749916
quote:
Maar haal je één van die grenzen wel? Dan gaat het er vooral om of je als hobby verkoopt (en dat doe je algemeen tegen een verlies) of dat je het op grotere schaal doet en daadwerkelijk een winst verwacht.
Gaat het om een hobby? Dan hoef je je geen zorgen te maken. Behalve dat de Belastingdienst jouw gegevens krijgt, verandert er niets. Is dat tweede het geval? Dan ben je volgens de Belastingdienst een ondernemer. Je dient dan over je inkomsten belasting te betalen.
Klinkt fair. Niet alles wat op marktplaats verkocht wordt is tweedehands, het gebruik van die term in het bericht lijkt mij incorrect? Ik zie dat ook niet terug op de website van de belastingdienst.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_210750040
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 16:12 schreef Leandra het volgende:
Allemaal in de stress en ondertussen lachen die handelaars in fake Gucci zich helemaal in een vouw, tot deze regels gaan werken.
Maar goed, dan zullen ze wel net als nu iedere 2 maanden een ander account nemen, en de bankrekening van weer een andere naïeve puber misbruiken.

Als MP en de FIOD daar nou eens mee beginnen, al die fake rotzooi aanpakken...
waarom zou de overheid belangen moeten gaan behartigen van commerciëlen aanbieders? Heb ik altijd zo iets raars gevonden
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
pi_210750050
Ik mis nog even de praktijk.
Hoe gaat de belastingdienst al die individuele gevallen controleren?

Ik vermoed van niet. Want er wordt nu maar op 2 zaken een trigger geactiveerd:
30x iets verkocht
Boven de 2000 Euro per jaar

Heel eenvoudig om hier een automatisch proces voor in te richten dat vervolgens een brief stuurt. Volgens mij kennen we allemaal het taalgebruik uit zo'n brief.
Dat is niet "Wilt u dit even controleren en waar nodig aanvullen of corrigeren?"
Eerder "U heeft meer dan 2.000 Euro verdiend in het afgelopen jaar en daarom dient u uiterlijk over 3 dagen ervoor te zorgen dat er 420 Euro op onze rekening staat".

Afgesloten met "Bezwaar maken? Mail naar een e-mailadres en we proberen uw mail binnen 3 jaar te beantwoorden".
Waarbij geldt dat de burger altijd schuldig is en op een apart fraudeurs-lijstje terecht komt, waar het nooit meer vanaf gehaald wordt ook al is onschuld bewezen.

De belastingdienst staat bekend om dit soort 'fouten' die nooit meer gecorrigeerd worden. Misschien met een excuusbrief na een paar jaar als er een kabinet voor is afgetreden.
pi_210750236
quote:
11s.gif Op maandag 25 september 2023 13:07 schreef heywoodu het volgende:
Bizar, dat mensen die dingen verkopen als handel ineens behandeld gaan worden als mensen die dingen verkopen als handel.
Als je een oud tweedehands autootje voor 2000 euro op marktplaats gooit dan ben je dat volgens deze nieuwe regels ook als ik het zo lees. Wat natuurlijk kolder is.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 25 september 2023 @ 17:03:06 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210750248
quote:
7s.gif Op maandag 25 september 2023 17:01 schreef vosss het volgende:

[..]
Als je een oud tweedehands autootje voor 2000 euro op marktplaats gooit dan ben je dat volgens deze nieuwe regels ook als ik het zo lees. Wat natuurlijk kolder is.
Nee, dan wordt dat ook doorgegeven, dat maakt je niet ineens een handelaar volgens de BD.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210750260
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 17:03 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, dan wordt dat ook doorgegeven, dat maakt je niet ineens een handelaar volgens de BD.
Alles wat die falende club zegt vertrouw ik niet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 25 september 2023 @ 17:06:14 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210750281
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 16:42 schreef Abrikozentaart het volgende:

[..]
waarom zou de overheid belangen moeten gaan behartigen van commerciëlen aanbieders? Heb ik altijd zo iets raars gevonden
Die fake meuk is simpelweg strafbaar en je licht mensen ermee op als ze het niet weten.
Het is gewoon diefstal.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210750367
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 16:43 schreef R2R het volgende:
Ik mis nog even de praktijk.
Hoe gaat de belastingdienst al die individuele gevallen controleren?

Ik vermoed van niet. Want er wordt nu maar op 2 zaken een trigger geactiveerd:
30x iets verkocht
Boven de 2000 Euro per jaar

Heel eenvoudig om hier een automatisch proces voor in te richten dat vervolgens een brief stuurt. Volgens mij kennen we allemaal het taalgebruik uit zo'n brief.
Dat is niet "Wilt u dit even controleren en waar nodig aanvullen of corrigeren?"
Eerder "U heeft meer dan 2.000 Euro verdiend in het afgelopen jaar en daarom dient u uiterlijk over 3 dagen ervoor te zorgen dat er 420 Euro op onze rekening staat".

Nee hoor, zoals ik de belastingdienst ken, gaan ze eerst even kijken wat je verkocht hebt. Als jij kinderbijslag voor een 4 jarige kleuter krijgt en je hebt 40 x een kleuterkleding verkocht, concludeert de belastinginspecteur zelf wel dat er waarschijnlijk niets aan de hand is. Als je 200 stukken kleding in allemaal verschillende maten met gelikte fotos verkocht hebt, krijg je een brief met het verzoek om toelichting te geven. Reageer je daar vervolgens niet op, dan trekt de belastinginspecteur zelf zijn conclusie.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_210750442
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 17:06 schreef Leandra het volgende:

[..]
Die fake meuk is simpelweg strafbaar en je licht mensen ermee op als ze het niet weten.
Het is gewoon diefstal.
diefstal van wie?
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
pi_210750515
Wat een onzin, er is toch allang BTW over betaald. Hoezo een extra heffing op het al betaalde product.
Google is your friend, abuse your friends
pi_210750581
quote:

[..]
Zal ook wel om herhaling gaan
pi_210750693
quote:

[..]
Er zijn geen nieuwe regels. Voorheen was je dan geen ondernemer en nu nog steeds niet.

Wat is lezen toch moeilijk he...
  maandag 25 september 2023 @ 18:02:20 #96
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_210750795
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 12:37 schreef suijkerbuijk het volgende:
Geweldige land leven we toch samen met de eu.

En dan maar klagen over china
Vind jij dit wenselijk dan?:
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 12:37 schreef suijkerbuijk het volgende:
afgelopen jaren miljarden aan btw-inkomsten mis, mede omdat veel verkopers op verkoopsites zich voordoen als particulier en niet als webwinkel.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_210751220
quote:

[..]
Dan heb je niet goed gelezen of het niet goed begrepen.
PWBF
pi_210751234
quote:
13s.gif Op maandag 25 september 2023 17:31 schreef Metalfrost het volgende:
Wat een onzin, er is toch allang BTW over betaald. Hoezo een extra heffing op het al betaalde product.
Weer iemand die niet goed leest of het niet begrijpt.
PWBF
pi_210751242
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 12:59 schreef Beathoven het volgende:
Goede zaak.

Zodra een hobby en sporadische tientjesdeals duurzame handel wordt met grotere bedragen mag er controle op wat mij betreft.
Je kan ook in China gaan wonen als je zo graag in een dictatuur wilt wonen.
pi_210751296
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 18:50 schreef Nober het volgende:

[..]
Je kan ook in China gaan wonen als je zo graag in een dictatuur wilt wonen.
Oeh ja, ondernemers die zich voordoen als particulieren gaan behandelen als ondernemers zodat ze dezelfde rechten en plichten hebben als andere ondernemers is echt dIcTaTuUr!!!1
PWBF
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')