Vaak met opsturen en betalen via markplaats .quote:Op maandag 25 september 2023 12:39 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
en hoe weet marktplaats wie ik daadwerkelijk ben dan?
Ik ben het hier met mijn moeder eensquote:Op maandag 25 september 2023 13:00 schreef JeMoeder het volgende:
Lijkt me prima, mensen die handelen en daarnaast uitkeringen en toeslagen graaien moeten hard aangepakt worden.
Heb je de OP gelezen?quote:Op maandag 25 september 2023 13:05 schreef YoopY het volgende:
Dus ik koop wat in een winkel en nadat ik klaar ben met dat product verkoop ik het op Marktplaats.
Sorry maar daar is toch al alles betaalt wat betaalt moest worden, incl btw etc. Als ik het orginele product van mijn loon heb betaalt dan ook alle sociale lasten en belasting op wat ik had verdiend.
Heeft oom belasting niks mee te maken als ik daarna nog enigszins wat geld terug krijg via Marktplaats oid
Precies, zoals in de OP gewoon te lezen is hoef je je in zo'n situatie ook geen zorgen te maken.quote:Op maandag 25 september 2023 13:05 schreef YoopY het volgende:
Dus ik koop wat in een winkel en nadat ik klaar ben met dat product verkoop ik het op Marktplaats.
Sorry maar daar is toch al alles betaalt wat betaalt moest worden, incl btw etc. Als ik het orginele product van mijn loon heb betaalt dan ook alle sociale lasten en belasting op wat ik had verdiend.
Heeft oom belasting niks mee te maken als ik daarna nog enigszins wat geld terug krijg via Marktplaats oid
Daar kan niemand tegen zijn.quote:Op maandag 25 september 2023 13:07 schreef heywoodu het volgende:
Bizar, dat mensen die dingen verkopen als handel ineens behandeld gaan worden als mensen die dingen verkopen als handel.
30 items of 2000 euro is de grens waarbij de belastingdienst een seintje krijgt, of je dan ook daadwerkelijk als belastingplichtig gezien wordt is weer een heel ander verhaal met hele andere voorwaarden: https://www.belastingdien(...)dt_de_btw/ondernemerquote:Op maandag 25 september 2023 13:16 schreef SnertMetChoco het volgende:
De grens van 2000 euro snap ik wel, maar 30 items? Waar gaat dat over? Je zal maar 30 keer wat goedkoops verzamelbaars verkopen als een paar munten, postzegelalbum van een paar euro, pinnetjes, etc.
Ja, las het net ook (zie mn edit). Thanks voor de verduidelijking.quote:Op maandag 25 september 2023 13:20 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
30 items of 2000 euro is de grens waarbij de belastingdienst een seintje krijgt, of je dan ook daadwerkelijk als belastingplichtig gezien wordt is weer een heel ander verhaal met hele andere voorwaarden: https://www.belastingdien(...)dt_de_btw/ondernemer
Ja, want dan zit je al snel over de 2000 euro het als het zo werkt.quote:Op maandag 25 september 2023 13:19 schreef Bouke-p het volgende:
Dus als je straks je auto,motor of visbootje via MP verkoopt en toevallig 30x een pakje stickers hebt verkocht mag je nog ff extra lappen?
Alsof de belastingdruk al niet hoog genoeg is
Ja geen idee, ik vind 2000 euro dann ook niet zijn idioot hoog bedrag voor zaken die ik zelf gekocht heb. Om voor zo'n bedrag voor handelaar te worden aangezien? En dan NOG een keer betalen?quote:Op maandag 25 september 2023 13:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Precies, zoals in de OP gewoon te lezen is hoef je je in zo'n situatie ook geen zorgen te maken.
hArD aAnPaKkEn!1einzquote:Op maandag 25 september 2023 13:00 schreef JeMoeder het volgende:
Lijkt me prima, mensen die handelen en daarnaast uitkeringen en toeslagen graaien moeten hard aangepakt worden.
Dat snap ik ook niet ,want stel je bied 50 euro op een euh......jurk. Hoe weet marktplaats dan dat de bieder is op komen dagen en de jurk daadwerkelijk gekocht heeft?quote:Op maandag 25 september 2023 13:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
En hoe weet Marktplaats hoeveel de verkoper binnen haalt? Je stuurt een bericht daar op de site en dan kan je onderling ook gewoon het contact voortzetten buiten Marktplaats.
Man, verdiep je eens in China.quote:Op maandag 25 september 2023 12:37 schreef suijkerbuijk het volgende:
En dan maar klagen over china
En niet door hebben dat we de zelfde kant heen gaan
Dat weet marktplaats niet. Maar marktplaats kan wel door de belastingdienst of bijv. sociale dienst gevraagd worden de gegevens behorende bij een account aan hen te openbaren. Als jij dan wekelijks een andere fiets te koop aanbiedt of het hele jaar door tientallen stuks kleding te koop hebt staan..quote:Op maandag 25 september 2023 13:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
En hoe weet Marktplaats hoeveel de verkoper binnen haalt? Je stuurt een bericht daar op de site en dan kan je onderling ook gewoon het contact voortzetten buiten Marktplaats.
Verdiep er zelf eens in .quote:Op maandag 25 september 2023 13:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Man, verdiep je eens in China.
[ afbeelding ]
https://en.wikipedia.org/wiki/Xinjiang_internment_camps
Ja, want je moet vooral handelaren alle vrijheid geven om de belastingen te laten omzeilen. Echt volstrekt belachelijk dat ze daar wat tegen willen doen. En maar klagen dat de "gewone mens" zoveel belasting betaalt....quote:Op maandag 25 september 2023 12:37 schreef suijkerbuijk het volgende:
https://www.metronieuws.n(...)-vinted-marktplaats/
Belastingdienst gaat verkopers Vinted en Marktplaats controleren: moet je nu belasting betalen over inkomsten
Ts.
Geweldige land leven we toch samen met de eu.
En dan maar klagen over china
En niet door hebben dat we de zelfde kant heen gaan
Via je rekeningnummer. Het zou ook fijn zijn als legitimatie verplicht werd bij registratie, al is het maar om de honderdmiljoenmiljard oplichters van een identiteit te voorzien.quote:Op maandag 25 september 2023 12:39 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
en hoe weet marktplaats wie ik daadwerkelijk ben dan?
Er is alleen een meldplicht richting de Belastingdienst. Dat zegt helemaal niks over extra moeten lappen. Als jij je eigen auto, motor of bootje verkoopt dan kan je prima aantonen dat je die hebt gekocht en nu hebt verkocht. Daar is überhaupt geen belasting op van toepassing. Zelfs al verkoop je twee keer per jaar een auto dan zal het de belastingdienst nog worst wezen.quote:Op maandag 25 september 2023 13:19 schreef Bouke-p het volgende:
Dus als je straks je auto,motor of visbootje via MP verkoopt en toevallig 30x een pakje stickers hebt verkocht mag je nog ff extra lappen?
Alsof de belastingdruk al niet hoog genoeg is
Gaat het ze niet om inkomstenbelasting ipv omzetbelasting?!quote:Op maandag 25 september 2023 14:43 schreef Rodgrod het volgende:
Grote kans dat je dan onder KOR regeling valt en alsnog geen btw over je verkopen hoeft te betalen. En als je toch meer dan 20.000 omzet hebt is het misschien tijd om het wat serieuzer aan te pakken dan MP of Vinted.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop