Vaak met opsturen en betalen via markplaats .quote:Op maandag 25 september 2023 12:39 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
en hoe weet marktplaats wie ik daadwerkelijk ben dan?
Ik ben het hier met mijn moeder eensquote:Op maandag 25 september 2023 13:00 schreef JeMoeder het volgende:
Lijkt me prima, mensen die handelen en daarnaast uitkeringen en toeslagen graaien moeten hard aangepakt worden.
Heb je de OP gelezen?quote:Op maandag 25 september 2023 13:05 schreef YoopY het volgende:
Dus ik koop wat in een winkel en nadat ik klaar ben met dat product verkoop ik het op Marktplaats.
Sorry maar daar is toch al alles betaalt wat betaalt moest worden, incl btw etc. Als ik het orginele product van mijn loon heb betaalt dan ook alle sociale lasten en belasting op wat ik had verdiend.
Heeft oom belasting niks mee te maken als ik daarna nog enigszins wat geld terug krijg via Marktplaats oid
Precies, zoals in de OP gewoon te lezen is hoef je je in zo'n situatie ook geen zorgen te maken.quote:Op maandag 25 september 2023 13:05 schreef YoopY het volgende:
Dus ik koop wat in een winkel en nadat ik klaar ben met dat product verkoop ik het op Marktplaats.
Sorry maar daar is toch al alles betaalt wat betaalt moest worden, incl btw etc. Als ik het orginele product van mijn loon heb betaalt dan ook alle sociale lasten en belasting op wat ik had verdiend.
Heeft oom belasting niks mee te maken als ik daarna nog enigszins wat geld terug krijg via Marktplaats oid
Daar kan niemand tegen zijn.quote:Op maandag 25 september 2023 13:07 schreef heywoodu het volgende:
Bizar, dat mensen die dingen verkopen als handel ineens behandeld gaan worden als mensen die dingen verkopen als handel.
30 items of 2000 euro is de grens waarbij de belastingdienst een seintje krijgt, of je dan ook daadwerkelijk als belastingplichtig gezien wordt is weer een heel ander verhaal met hele andere voorwaarden: https://www.belastingdien(...)dt_de_btw/ondernemerquote:Op maandag 25 september 2023 13:16 schreef SnertMetChoco het volgende:
De grens van 2000 euro snap ik wel, maar 30 items? Waar gaat dat over? Je zal maar 30 keer wat goedkoops verzamelbaars verkopen als een paar munten, postzegelalbum van een paar euro, pinnetjes, etc.
Ja, las het net ook (zie mn edit). Thanks voor de verduidelijking.quote:Op maandag 25 september 2023 13:20 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
30 items of 2000 euro is de grens waarbij de belastingdienst een seintje krijgt, of je dan ook daadwerkelijk als belastingplichtig gezien wordt is weer een heel ander verhaal met hele andere voorwaarden: https://www.belastingdien(...)dt_de_btw/ondernemer
Ja, want dan zit je al snel over de 2000 euro het als het zo werkt.quote:Op maandag 25 september 2023 13:19 schreef Bouke-p het volgende:
Dus als je straks je auto,motor of visbootje via MP verkoopt en toevallig 30x een pakje stickers hebt verkocht mag je nog ff extra lappen?
Alsof de belastingdruk al niet hoog genoeg is
Ja geen idee, ik vind 2000 euro dann ook niet zijn idioot hoog bedrag voor zaken die ik zelf gekocht heb. Om voor zo'n bedrag voor handelaar te worden aangezien? En dan NOG een keer betalen?quote:Op maandag 25 september 2023 13:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Precies, zoals in de OP gewoon te lezen is hoef je je in zo'n situatie ook geen zorgen te maken.
hArD aAnPaKkEn!1einzquote:Op maandag 25 september 2023 13:00 schreef JeMoeder het volgende:
Lijkt me prima, mensen die handelen en daarnaast uitkeringen en toeslagen graaien moeten hard aangepakt worden.
Dat snap ik ook niet ,want stel je bied 50 euro op een euh......jurk. Hoe weet marktplaats dan dat de bieder is op komen dagen en de jurk daadwerkelijk gekocht heeft?quote:Op maandag 25 september 2023 13:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
En hoe weet Marktplaats hoeveel de verkoper binnen haalt? Je stuurt een bericht daar op de site en dan kan je onderling ook gewoon het contact voortzetten buiten Marktplaats.
Man, verdiep je eens in China.quote:Op maandag 25 september 2023 12:37 schreef suijkerbuijk het volgende:
En dan maar klagen over china
En niet door hebben dat we de zelfde kant heen gaan
Dat weet marktplaats niet. Maar marktplaats kan wel door de belastingdienst of bijv. sociale dienst gevraagd worden de gegevens behorende bij een account aan hen te openbaren. Als jij dan wekelijks een andere fiets te koop aanbiedt of het hele jaar door tientallen stuks kleding te koop hebt staan..quote:Op maandag 25 september 2023 13:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
En hoe weet Marktplaats hoeveel de verkoper binnen haalt? Je stuurt een bericht daar op de site en dan kan je onderling ook gewoon het contact voortzetten buiten Marktplaats.
Verdiep er zelf eens in .quote:Op maandag 25 september 2023 13:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Man, verdiep je eens in China.
[ afbeelding ]
https://en.wikipedia.org/wiki/Xinjiang_internment_camps
Ja, want je moet vooral handelaren alle vrijheid geven om de belastingen te laten omzeilen. Echt volstrekt belachelijk dat ze daar wat tegen willen doen. En maar klagen dat de "gewone mens" zoveel belasting betaalt....quote:Op maandag 25 september 2023 12:37 schreef suijkerbuijk het volgende:
https://www.metronieuws.n(...)-vinted-marktplaats/
Belastingdienst gaat verkopers Vinted en Marktplaats controleren: moet je nu belasting betalen over inkomsten
Ts.
Geweldige land leven we toch samen met de eu.
En dan maar klagen over china
En niet door hebben dat we de zelfde kant heen gaan
Via je rekeningnummer. Het zou ook fijn zijn als legitimatie verplicht werd bij registratie, al is het maar om de honderdmiljoenmiljard oplichters van een identiteit te voorzien.quote:Op maandag 25 september 2023 12:39 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
en hoe weet marktplaats wie ik daadwerkelijk ben dan?
Er is alleen een meldplicht richting de Belastingdienst. Dat zegt helemaal niks over extra moeten lappen. Als jij je eigen auto, motor of bootje verkoopt dan kan je prima aantonen dat je die hebt gekocht en nu hebt verkocht. Daar is überhaupt geen belasting op van toepassing. Zelfs al verkoop je twee keer per jaar een auto dan zal het de belastingdienst nog worst wezen.quote:Op maandag 25 september 2023 13:19 schreef Bouke-p het volgende:
Dus als je straks je auto,motor of visbootje via MP verkoopt en toevallig 30x een pakje stickers hebt verkocht mag je nog ff extra lappen?
Alsof de belastingdruk al niet hoog genoeg is
Gaat het ze niet om inkomstenbelasting ipv omzetbelasting?!quote:Op maandag 25 september 2023 14:43 schreef Rodgrod het volgende:
Grote kans dat je dan onder KOR regeling valt en alsnog geen btw over je verkopen hoeft te betalen. En als je toch meer dan 20.000 omzet hebt is het misschien tijd om het wat serieuzer aan te pakken dan MP of Vinted.
quote:Op maandag 25 september 2023 14:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Gaat het ze niet om inkomstenbelasting ipv omzetbelasting?!
Geen idee, maar btw-inkomsten lijkt mij omzetbelasting.quote:Europese landen liepen de afgelopen jaren miljarden aan btw-inkomsten mis, mede omdat veel verkopers op verkoopsites zich voordoen als particulier en niet als webwinkel. Logisch, want als webwinkel ben je gebonden aan regels en belastingvoorwaarden. En dat heb je niet als particulier.
Ja, dit. Hou toch op inderdaad.quote:Op maandag 25 september 2023 15:06 schreef Joppiez het volgende:
Toch wel treurig, de belastingdienst die achter wat broodkruimels aan gaat.
Belastingparadijs spelen https://taxjustice.net/country-profiles/netherlands/ en dan achter wat kledingverkopers aanrennen. Je zou er maar werken, wat een loser ben je dan.
Alsof de bd zo betrouwbaar is met hun interpretaties van wetgevingen.quote:Op maandag 25 september 2023 14:43 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Er is alleen een meldplicht richting de Belastingdienst. Dat zegt helemaal niks over extra moeten lappen. Als jij je eigen auto, motor of bootje verkoopt dan kan je prima aantonen dat je die hebt gekocht en nu hebt verkocht. Daar is überhaupt geen belasting op van toepassing. Zelfs al verkoop je twee keer per jaar een auto dan zal het de belastingdienst nog worst wezen.
Het wordt anders als je iedere week een auto verkoopt via MP. Dan ben je gewoon een handelaar en geen particuliere verkoper. Terecht dat de belastingdienst daar dan even om de hoek komt kijken.
Alsof dat relevant is in dit verhaal. Er is geen wijziging met betrekking tot belastingen. Er is alleen een meldplicht ingevoerd voor platforms als MP etc.quote:Op maandag 25 september 2023 15:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alsof de bd zo betrouwbaar is met hun interpretaties van wetgevingen.
Die zitten niet meer op marktplaats als ze een ID moeten laten zien. Die oplichters.quote:Op maandag 25 september 2023 14:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Via je rekeningnummer. Het zou ook fijn zijn als legitimatie verplicht werd bij registratie, al is het maar om de honderdmiljoenmiljard oplichters van een identiteit te voorzien.
Ja zeker relevant. Want zij interpreteren of je hobby matig mp gebruikt of dat je het doet voor de inkomsten.quote:Op maandag 25 september 2023 15:12 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Alsof dat relevant is in dit verhaal. Er is geen wijziging met betrekking tot belastingen. Er is alleen een meldplicht ingevoerd voor platforms als MP etc.
Mooi opgelost dan. eBay moet je je ook legimiteren.quote:Op maandag 25 september 2023 15:14 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Die zitten niet meer op marktplaats als ze een ID moeten laten zien. Die oplichters.
Consumenten wel inderdaad. Grote bedrijven met megawinsten? Die geven ze deals en kortingen.quote:Op maandag 25 september 2023 15:16 schreef Jacy-Jacy het volgende:
De belastingdienst interpreteert jullie allemaal de moeder.
Je kan nog steeds je oude schoenen op Marktplaats verkopen zonder gedoe.quote:Op maandag 25 september 2023 15:20 schreef FL_Freak het volgende:
In mijn gedachte ga ik nu dus ook meer shit weggooien als ik er niks meer op terug kan verdienen. Echt goed voor het milieu ook!
Nee, martkplaats bepaalt niet of het hobbymatig is of niet. Alleen als jij wekelijks voor 500 euro op marktplaats verkoopt dan zal de belastingdienst jouw IB-aangifte er naast leggen, vaststellen of daar neveninkomsten op staan aangegeven en zo niet contact met jou opnemen voor uitleg. Als jij dan een plausibele uitleg kunt geven waarom dit hobbymatig is ("ik ben mijn oude platencollectie aan het verkopen") dan is er niets aan de hand. Als jij uitlegt dat je wekelijks voor 200 euro meuk op Ali koopt en die voor 500 euro op marktplaats verkoopt, dan is er wel iets aan de hand. En terecht.quote:Op maandag 25 september 2023 15:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja zeker relevant. Want zij interpreteren of je hobby matig mp gebruikt of dat je het doet voor de inkomsten.
We hebben gezien hoe ze dat interpreteren deden met andere gebieden.
Hou op hoor. Wat is de volgende stap? Dat ze ook de adressen 'te koop aangeboden' kaartjeswand in de supermarkt willen opvragen? Of alle facebook 2de handsgroepen willen uitspitten?
gtfo!
Ja, logisch. Ik zou je huidige auto ook gewoon weggooien als je een andere kooptquote:Op maandag 25 september 2023 15:20 schreef FL_Freak het volgende:
In mijn gedachte ga ik nu dus ook meer shit weggooien als ik er niks meer op terug kan verdienen. Echt goed voor het milieu ook!
Ze plegen een genocide, dat gaat wel wat verder dan jij hier probeert te schetsen.quote:Op maandag 25 september 2023 14:34 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Verdiep er zelf eens in .
En niet de propaganda geloven vam onze wereld leiders .
Die zijn net zo min te vertrouwen.
En dat ze moslims onder de duim houden is heel simpel.
Dat heet cultuur beschermen tegen de moskee en gebed oproep.
Niet zo als hier dat onze eigen cultuur voor alles en nog wat weg moet .
Zoals zwart piet .
Hm, inderdaad.quote:Op maandag 25 september 2023 14:58 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
[..]
Geen idee, maar btw-inkomsten lijkt mij omzetbelasting.
Niet per se. Als je die 500 slipjes hebt gekocht voor een tientje per stuk en je verkoopt ze voor ¤ 9,- per stuk als tweedehands dan hoef je nog steeds geen belasting af te dragen. Als je ze voor ¤ 5,- per stuk inkoopt en je verkoopt ze voor ¤ 10,- per stuk, dan wel. Logisch, want dan verkoop je om er winst mee te maken. Dat was overigens al zo, dus dit is niks nieuws.quote:Op maandag 25 september 2023 15:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je kan nog steeds je oude schoenen op Marktplaats verkopen zonder gedoe.
Alleen als je 500 gedragen slipjes per jaar verkoopt, dan heb je wel wat af te dragen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |