Wat denk je wat A en M SoC zijn?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:18 schreef TjjWester het volgende:
Ik vraag me al een tijdje af waarom Apple nog A chips produceert?
Zou het niet logischer zijn om over te stappen op een verkleinde M chip?
Allebei ARM en op elkaar gebasseerd maar de A17 is geen verkleinde M3.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat denk je wat A en M SoC zijn?
De S, A en M SoC zijn volgens mij modulair opgebouwde SoC waarbij het verschil zit tussen het aantal Snelle, Zuinige, GPU, NPU etc cores.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:27 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Allebei ARM en op elkaar gebasseerd maar de A17 is geen verkleinde M3.
Er zitten nog steeds grote technische verschillen tussen.
Snap er niks van maar klinkt wel sickquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:05 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Er zijn verschillende projecten, maar ik werk voornamelijk aan Go micro services en een deel TypeScript micro services in een vrij groot k8s cluster.
Go en TypeScript zijn de programmeertalen, vervolgens maken we niet een grote applicatie(monoliet) maar meerdere kleinere applicaties(micro services) die met elkaar samenwerken(zo kan je bijvoorbeeld gericht schalen als een deel van het grotere geheel meer werklast ervaart). K8s cluster, is een afkorting voor Kubernetes cluster, is een systeem waarbij je deze verschillende applicaties kan laten draaien waarbij de clusters(de groepen applicaties) o.a. eenvoudig te dupliceren en verplaatsen zijn hierdoor hebben wij 1 cluster in Europa en 1 in de Verenigde Staten deployed(voor betere performance voor de yanks).quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Snap er niks van maar klinkt wel sick
Of zijn de M chips stiekem gewoon grotere A chips?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:18 schreef TjjWester het volgende:
Ik vraag me al een tijdje af waarom Apple nog A chips produceert?
Zou het niet logischer zijn om over te stappen op een verkleinde M chip?
Jepquote:Op zaterdag 18 mei 2024 12:21 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Of zijn de M chips stiekem gewoon grotere A chips?
Retorische vraag was retorisch.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 12:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Jep
Hele idee van Apple Silicon is de blokkendoos achtige opbouw van de verschillende units. De performance cores uit een A serie zijn dezelfde als in de M serie van dezelfde generatie, en de energie cores uit de S, A en M serie ook. Stelt apple in staat de ontwikkelkosten over al hun producten te spreiden.
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 07:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Is volgende week niet het MS event waar die hun nieuwe ARM SoC die met Qualcomm samen is ontwikkeld?
quote:Snapdragon X Windows Copilot+ PCs get official, starting at $1,099
Acer, Dell, HP, and Lenovo are all onboard, with some models promising “multi-day battery life”
https://www.tomshardware.(...)lti-day-battery-life
quote:Microsoft says “Prism” translation layer does for Arm PCs what Rosetta did for Macs
https://arstechnica.com/g(...)osetta-did-for-macs/
Slim dat ze nu wel nagedacht hebben over de software kant van de transitie. Met eerdere Windows-op-niet-x86 platformen was dat vaak het probleem, dan had je wel iets wat er uit zag als Windows maar je kon alsnog niet het grootste deel van je software draaien..quote:
Vind dat een knappe prestatie, de eerste serieuze generatie van Windows en ARM SoC tegenover de derde generatie van Apple die alles in eigen hand heeft en veel beter kan integreren.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 10:21 schreef Aether het volgende:
https://forums.macrumors.(...)408596/post-33151833
[ afbeelding ]
Ben ook wel benieuwd naar de batterijduur, want als deze chip 2x zoveel energie gebruikt vind ik het een minder knappe prestatie.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 10:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Vind dat een knappe prestatie, de eerste serieuze generatie van Windows en ARM SoC tegenover de derde generatie van Apple die alles in eigen hand heeft en veel beter kan integreren.
Helemaal waar.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 10:41 schreef Aether het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd naar de batterijduur, want als deze chip 2x zoveel energie gebruikt vind ik het een minder knappe prestatie.
https://signal65.com/wp-c(...)abInsights_r1.01.pdfquote:Op dinsdag 21 mei 2024 10:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Helemaal waar.
CPU Performance/Watt
GPU Performance/Watt
NPU Performance/Watt
Video Codecs Encode/Decode Performance/Watt
Rendering Performance/Watt
I/O geheugen en SSD
Allerzins positief te noemen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 23:33 schreef Aether het volgende:
[..]
https://signal65.com/wp-c(...)abInsights_r1.01.pdf
Op zich wel logisch, met dat hele multi-camera gebeuren van de vorige keynote.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 11:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik vermoed dat Apple grote update gaat laten zien voor Final Cut volgende week
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |