Ben benieuwd of dit doorgaat nadat Apple heeft bekend gemaakt hoe ze de nieuwe EU regels willen omzeilen.quote:
Dit kon al een tijdje als je gewoon de website gebruikte en daarna pas de app installeerde, non?quote:
'Deze post is 111 dagen oud, weet je zeker dat je deze post wil quoten?'quote:Op vrijdag 3 november 2023 22:48 schreef onlogisch het volgende:
Nou ja. Ik ben dus niet de enige.
https://discussions.apple.com/thread/255193005
Nu maar hopen dat ze snel met een oplossing komen.
Een MacBook Air, 15,3" met M3 met 16GB geheugenquote:Op maandag 4 maart 2024 14:54 schreef Aether het volgende:
Apple Announces New MacBook Air Models With M3 Chip
https://www.macrumors.com(...)nces-m3-macbook-air/
Apple Discontinues MacBook Air With M1 Chip
https://www.macrumors.com(...)nues-m1-macbook-air/
Man heeft hier ook last van in sommige apps bijvoorbeeld bij het scannen van een qr code. Zeer frustrerendquote:Op donderdag 22 februari 2024 15:59 schreef onlogisch het volgende:
[..]
'Deze post is 111 dagen oud, weet je zeker dat je deze post wil quoten?'![]()
Het probleem bestaat al 5 maanden en er is nog geen oplossing van Apple. Sterker nog, er is nieteens een reactie van Apple gekomen.
Applegoden.
Onbegrijpelijk dat er ook niet eens een reactie van Apple komt. Het is weliswaar een hele kleine groep (paar honderd/duizend man?) dat er last van heeft. Maar toch. Schandalig dat je 6 maanden na dato niet eens aangeeft dat je er naar kijkt of er mee bezig bent of zoquote:Op maandag 4 maart 2024 16:39 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Man heeft hier ook last van in sommige apps bijvoorbeeld bij het scannen van een qr code. Zeer frustrerend
De AAE-bestanden bevatten de wijzigingen die je maakt als je een foto in de Photos app bewerkt. Het is een eigen bestandsformaat van Apple dat alleen door de Photos app gebruikt wordt, dus in jouw geval kun je ze veilig weggooien.quote:Op donderdag 11 april 2024 19:21 schreef Pisces29 het volgende:
Bewaren jullie AAE-bestanden als je foto’s gaat backuppen op een Windows apparaat?
Ik zal nooit overstappen op een iMac (en ook niet foto’s terug naar de iPhone zetten) dus ik vraag me af of ik het niet gewoon kan wissen. Lijkt me zoveel overzichtelijker.
Dankjewel voor je reactie!quote:Op dinsdag 16 april 2024 13:48 schreef chibibo het volgende:
[..]
De AAE-bestanden bevatten de wijzigingen die je maakt als je een foto in de Photos app bewerkt. Het is een eigen bestandsformaat van Apple dat alleen door de Photos app gebruikt wordt, dus in jouw geval kun je ze veilig weggooien.
Let wel even op welke foto naar je Windows-apparaat wordt gekopieerd: het origineel of de bewerkte versie. Ik vermoed namelijk dat het het origineel is. Als dat klopt, en je wilt de bewerkte versie op je Windows-apparaat hebben, moet je die eerst handmatig exporteren in de Photos app.
Een paar weken geleden geloofde ik eigenlijk de M4 geruchten niet al zo snel. Lijkt er toch op dat de M3 even snel is gemaakt voor tussendoor en de M4-serie wel een grote stap zou moeten zijn.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 20:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Inmiddels zijn er de eerste Benchmarks geleakt, nu zeggen benchmarks niet zoveel over real world performance, maar goed
M4
Geekbench Single Core
3810 +25% sneller dan de M3 in de iMac
Geekbench Multi Core
14677 +25% sneller dan de M3 in de iMac
GPU metal in geekbench
53.792 + 20% Sneller dan de M3 in de iMac
Let wel, dit is de M4 in een iPad, niet in een laptop of desktop
Als dit vertaald naar een net zo grote performance gain in de M4 Max dan betekend dat in de M4 Max
Single Core 3810
Multi Core 23700
Metal 149.000
Vergelijken we dit met de CPU Scores van de Intel Core i9-13900KS een 24 core 150 Watt
Single Core 3110 zit die op 81% van de M4 Max
Multi core 21859 zit die op 92% van de M4 Max
Let wel, dat is een Laptop chip vs de snelste Intel Desktop Chip
De server chip Intel Xeon Platinum 8462Y+ een 32 core 300 Watt Processor
Single Core 2039
Multi Core 22271
Ik denk dat ze bij Intel een flinke Borrel hebben moeten drinken
Tja, ik vraag me af waarom ze het in de iPad introduceren. Ik had eigenlijk gedacht dat als ze de M4 serie introduceren die een zo grote sprong is, ze het in de Studio of Pro zouden doen (M4 Ultra)quote:Op vrijdag 10 mei 2024 20:39 schreef DKUp het volgende:
[..]
Een paar weken geleden geloofde ik eigenlijk de M4 geruchten niet al zo snel. Lijkt er toch op dat de M3 even snel is gemaakt voor tussendoor en de M4-serie wel een grote stap zou moeten zijn.
Ik wacht even op de MacBook Pro met M4 Pro en Max chips. Eventueel een OLED-scherm.
De iPad Pro schijnen ze iets van anderhalf tot en met twee jaar niet meer te gaan updaten. Even een redesign met een nieuwe chip tonen is wel een goede vangst. Hoewel een iPad die kracht totaal niet nodig heeft. Mijn M1 iPad Pro is echt goed genoeg voor alles en ontzettend vlot.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 20:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Tja, ik vraag me af waarom ze het in de iPad introduceren. Ik had eigenlijk gedacht dat als ze de M4 serie introduceren die een zo grote sprong is, ze het in de Studio of Pro zouden doen (M4 Ultra)
De M2 Ultra is ca 50% sneller in Multicore dan de M2Max
Dat zou dan voor de M4 Ultra (als die er al komt) betekenen dat die CPU score 35.550 wordt en de Metal GPU 223.500
Vermoedelijk omdat de iPad Pro markt kleiner is dan de MacBook markt en de M4s bij TSMC op een nieuwe methode gemaakt worden die nog niet helemaal op volledige capaciteit is.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 20:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Tja, ik vraag me af waarom ze het in de iPad introduceren.
De stap is wel enorm en je kan jaren hier optimaal gebruik van maken. Zie het als een laptop met iPadOS. Alleen afwachten wat ze volgende maand laten zien met WWDC. Ik ben in ieder geval nog heel tevreden met mijn M1 iPad Pro 12,9 inch. Mijn favoriete Apple product al jaren.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:23 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik zit nog met een reguliere ipad van 2018, het kriebelt wel een ipad pro te halen moet ik bekennen, om als mobiel fotobewerker/raw editor te gaan dienen... al moet ik wel even uit gaan zoeken hoe dat precies werkt, aangezien dat nogal omslachtig lijkt te werken met heen en weer importeren tussen programmas.
Zat nog te twijfelen maar door de M4 en AI geruchten niet gedaan. Wacht wel even software en de MacBooks af.quote:
Gekregen?quote:
ja nieuwe baan dus ben van m1 pro naar m3 pro gegaanquote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Gekregen?
Ik kocht in September een 16" MacBook Pro met de M1max.
Spijt van? No Way, ik kreeg heel veel korting
Daar had je dan vast een goede use-case voor.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:46 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ja nieuwe baan dus ben van m1 pro naar m3 pro gegaan
Voor de m3?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Daar had je dan vast een goede use-case voor.
Ja alle developers krijgen die bij ons.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als je die krijgt, zal daar vast een goede reden voor zijn
Wat ontwikkelen jullie?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:00 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja alle developers krijgen die bij ons.
Er zijn verschillende projecten, maar ik werk voornamelijk aan Go micro services en een deel TypeScript micro services in een vrij groot k8s cluster.quote:
Die wacht ik sowieso even af, die WWDC, grootste pre is natuurlijk een groot OLED scherm voor foto en creativiteit, en je kunt er waarschijnlijk een jaar of zes, zeven mee vooruit.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:48 schreef DKUp het volgende:
[..]
De stap is wel enorm en je kan jaren hier optimaal gebruik van maken. Zie het als een laptop met iPadOS. Alleen afwachten wat ze volgende maand laten zien met WWDC. Ik ben in ieder geval nog heel tevreden met mijn M1 iPad Pro 12,9 inch. Mijn favoriete Apple product al jaren.
iPad Pro M2 in de sale zou ook prima zijn trouwens en een grote stap. Ik denk alleen dat M4 wel gaat zorgen voor exclusieve software features.
Denk dat deze WWDC wel de meest interessante editie in jaren gaat worden.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:30 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Die wacht ik sowieso even af, die WWDC, grootste pre is natuurlijk een groot OLED scherm voor foto en creativiteit, en je kunt er waarschijnlijk een jaar of zes, zeven mee vooruit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |