Eind september 2023 - sleutels gekregen van onze nieuwe woning:quote:Op maandag 24 juli 2023 19:23 schreef Seven. het volgende:
Vanmorgen gebeld om te kijken hoeveel biedingen er waren. Daar deed de makelaar behoorlijk vaag over en ik kreeg geen antwoord. Dus dat stemde mij niet erg hoopvol. Na 12:00 heb ik elke 5 minuten mijn telefoon gecheckt en om kwart over 2 belde de makelaar eindelijk terug.
Onderaan de streep was ons bod het beste bod dus eind van de week gaan we de voorlopige koopovereenkomst tekenen!
Budget voor de drive-in woning (budget verbouwing):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Februari 2019: de verbouwing beneden is klaar!
Zomer 2019:
Six. bouwt een hangbank:
In april 2020 begint het weer een beetje te kriebelen. Het begint met een klusje van een paar daagjes:
Zolderverbouwing gaat in mei 2020 van start. Plan voor en plan na:
De slaapkamer van de oudste voor en na:
Aangezien zij 13 was toen we hier gingen wonen, hebben we die destijds geschilderd. We hebben de schoorsteen eruit gesloopt en de kamer kleiner gemaakt:
En de slaapkamer van de jongste moest er ook aan geloven. Ook dit was een echte kinderkamer (foto's hieronder). De kamer kreeg alleen een verfje toen we hier naartoe verhuisden.
De zolder krijgt nog een spectaculair verfje (idee van Claudia_x):
Six. komt nog heel ver in de badkamer. Voor:
Tijdens:
Derde slaapkamer moet alleen nog gestuct worden:
In juni 2021 bouwt Six. zelf nog even iets voor zijn vaderdag cadeau:
In juli 2021 laten we het dak vernieuwen. Voor:
Na:
In augustus 2021 laten we de vloer isoleren:
In januari 2022 laten we een balkon plaatsen voor het huis. In maart volgt de nieuwe raampartij met deur naar het balkon nog:
Six. legt er zelf een vloer in. En hij maakt de binnenkant klaar voor de afwerking:
Tijdens het slopen van de gevel, kwamen we dit geniale kunstwerk tegen. Dankzij arvensis is de oorspronkelijke artiest snel opgespoord via Facebook, hij vond het superleuk om deze foto te krijgen en hij en zijn ouders volgen nu de verbouwing op facebook.
Februari 2022 laten we 18 zonnepanelen en een 8kw warmtepomp plaatsen. We zijn dan net wel of net niet energie neutraal.
En in maart 2022 beginnen we dan met de laatste fase van de verbouwing. De keuken en woonkamer worden gestript. Na 7 weken buffelen en afzien, is het weer bewoonbaar!
Voor en tijdens:
Na:
Voor en tijdens:
En na![]()
De badkamer is af!
De derde slaapkamer is klaar:
Six. schuurt het frame van de trap kaal en zet er een nieuwe laklaag op. In juli 2022 worden de glazen wanden geplaatst. Frame van de trap en de profielen van rondom de glazen wand hebben dezelfde RAL kleur:
En dan nog de wanden op mijn kantoor:
En aan deze mega OP, mogen de eindfoto's van de woonkamer en keuken natuurlijk niet ontbreken. Menig fokker heeft hierover mee kunnen beslissen (greepjes, kleur van de keukendeurtjes, indeling van de keuken en nog te beslechten: kussentjes op de bank):
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
Als Six. het mooier vond, vond ik dat ook vastquote:Op zaterdag 23 september 2023 22:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat vind ik nou ook! Ik geloof dat @:flipsen zich afvroeg wat het nut hiervan is. Nou ja, het is mooi
.
Ik zal binnenkort de balken er maar eens uit hengsten.
Ik had ze nog wel willen zien op zich, maar het is ook mooi met een strakke lijn. Er komt gewoon glaswol tussen de gordingen en dan gips er tegenaan.quote:Op zaterdag 23 september 2023 23:46 schreef SV-tje het volgende:
Bekend gezicht zo met het openbreken van het plafond. Ook hier geen gordingen in het zicht, wij moesten er ook balken bij plaatsen dus zou het ook niet mooier op geworden zijn. Vind het zelf ook wel mooi zo strak gestuct zonder balken.
In alle eerlijkheid: de combinatie valt mij wel zwaarder deze keer. Naar mijn gevoel was het de vorige keer minder gehaast en minder gestress. Nu maak ik me veel meer zorgen om het budget bijvoorbeeld.quote:Op maandag 25 september 2023 23:53 schreef AnneX het volgende:
Even tussendoor: alle bewondering voor jullie planning, afwegingen, kostenberekeningen en en en Alles. En dat op zo’n korte termijn.
Daarnaast nog kind en werk. Poeh. Jullie doen het.
FTFYquote:Op maandag 25 september 2023 23:53 schreef AnneX het volgende:
Even tussendoor: alle bewondering voor jullie planning, afwegingen, kostenberekeningen en en en Alles. En dat op zo’n korte termijn.
Daarnaast nog kind en werk en FOK!. Poeh. Jullie doen het.
Je verbouwt ook heel anders, vorige keer heb je iedere keer (zelf) gedaan waar op dat moment budget voor was, dat is een totaal ander verhaal dan alles in één keer laten doen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 07:27 schreef Seven. het volgende:
[..]
In alle eerlijkheid: de combinatie valt mij wel zwaarder deze keer. Naar mijn gevoel was het de vorige keer minder gehaast en minder gestress. Nu maak ik me veel meer zorgen om het budget bijvoorbeeld.
Houdt er rekening mee dat puin van een schoorsteen geen schoon puin is, maar apart moet worden afgevoerd! Als je dat in je schoon-puin container mikt, kan dat een dure grap worden...quote:Op maandag 25 september 2023 22:23 schreef Seven. het volgende:
Offerte voor het verwijderen van de schoorsteen op het dak, inclusief repareren nok en dichtzetten dak en afvoeren puin: 1700 + 450 voor constructie berekening = 2150 euro ex BTW. Ik vind 2600 euro wel wat gortig. Ik zal eens vragen wat de prijs is als hij onze containers kan gebruiken, en vergelijken. En we gaan advies vragen aan de constructieshop. Wij willen zelf in ieder geval het dak niet op.
Was hier geen probleem, maar kan een puntje van navragen zijnquote:Op dinsdag 26 september 2023 14:52 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
[..]
Houdt er rekening mee dat puin van een schoorsteen geen schoon puin is, maar apart moet worden afgevoerd! Als je dat in je schoon-puin container mikt, kan dat een dure grap worden...
Het gaat over een gashaard, zou dat daar ook voor gelden?quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:52 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
[..]
Houdt er rekening mee dat puin van een schoorsteen geen schoon puin is, maar apart moet worden afgevoerd! Als je dat in je schoon-puin container mikt, kan dat een dure grap worden...
Dat is ook zo. Maar goed, nu eerst maar eens zien hoever we komen met ons budget, en kijken welke kosten we uit kunnen stellen bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 26 september 2023 13:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je verbouwt ook heel anders, vorige keer heb je iedere keer (zelf) gedaan waar op dat moment budget voor was, dat is een totaal ander verhaal dan alles in één keer laten doen.
ja ik denk wel 125 mm of niet?quote:Op woensdag 27 september 2023 15:48 schreef SV-tje het volgende:
Goede ervaringen met wtw in ons nieuwbouwhuis, dus hebben we hier ook toegepast, maar zorgt er wel voor dat je in bestaande bouw flinke buizen kwijt moet.
Het budget is en blijft wel een dingetje.. maar van dit huis hebben we geleerd dat we er uiteindelijk geen spijt van zullen krijgen.quote:Op woensdag 27 september 2023 19:25 schreef tux87 het volgende:
WTW zou ik doen, zeker met de mate van isoleren die jullie gaan toepassen. Het kan eventueel ook decentraal als je opziet tegen de kanalen. Maar met een systeem als uniflex van Ubbink is het goed te doen.
Triple glas krijg je meer subsidie op, dan telt ook de oppervlakte van het kozijn mee. Dus indirect ook een beetje op je kozijnen.
We zijn in ieder geval naarstig aan het raden naar Het Geluid van Q Musicquote:Op woensdag 27 september 2023 20:19 schreef pmponer het volgende:
Nee komt vast allemaal goed, maar idd budget en planning.
Het blijft een ding, toch maar meedoen aan de droomsalaris trekking
Zo, dat is echt fors! Zal vast beter in het budget vallen 😜quote:Op donderdag 28 september 2023 18:41 schreef Seven. het volgende:
Herziene offerte gehad. Dit ziet er heel wat beter uit, bijna 50% minder.
Zitten ook posten bij die we bij een ander onderbrengen (stucen, elektra). Er was een fout gemaakt in de post isoleren dus dat valt 20k goedkoper uit. En door ons besluit om bijna alles zelf te slopen en ook zelf containers te regelen, doen we een fikse besparing. Vloerisolatie en laten schilderen gaat ook niet gebeuren.quote:Op donderdag 28 september 2023 21:59 schreef Essebes het volgende:
[..]
Zo, dat is echt fors! Zal vast beter in het budget vallen 😜
Haha, precies dat ja. Dat soort bedragen overmaken vanaf m’n eigen rekening vond ik ook zo surrealistisch.quote:Op vrijdag 29 september 2023 07:38 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens vind ik dat projectmanagement best leuk, maar dan liever van andermans geld.
Kun je dat soort doorbraakjes niet door chatgpt laten uitrekenenquote:Op vrijdag 29 september 2023 06:43 schreef Seven. het volgende:
Constructieshop update: wij hebben alleen in de offerte 1 zin vermeld over het doorbreken van 2 muren. Alleen in het geven van opdracht heb ik dat niet meegenomen (betaal je 399 per doorbraak voor). Dus Six. gaat vandaag even bellen of dat nog toegevoegd kan worden...
Zucht, lekker handig.
Tsja, dat zijn dan van die dingetjes die weer net extra tijd en energie kosten. Balen maar part of the job. Hopelijk kunnen ze snel aanpassen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 06:43 schreef Seven. het volgende:
Constructieshop update: wij hebben alleen in de offerte 1 zin vermeld over het doorbreken van 2 muren. Alleen in het geven van opdracht heb ik dat niet meegenomen (betaal je 399 per doorbraak voor). Dus Six. gaat vandaag even bellen of dat nog toegevoegd kan worden...
Zucht, lekker handig.
We breken 2 muren door. De nieuwe achtergevel (dus als de bijkeuken eraf is, de muur vanuit de keuken moet een opening van ongeveer 140cm worden, is nu iets van 1 meter). En de doorgang keuken naar woonkamer moet gewoon een eind naar rechts opschuiven.quote:Op vrijdag 29 september 2023 17:11 schreef pmponer het volgende:
[..]
Kun je dat soort doorbraakjes niet door chatgpt laten uitrekenen
Waarvoor zijn die doorbraken bedoeld? Voor een deur?
Ja, het is een flinke kluif. Ik krijg er op zich wel energie van, maar de combinatie met mijn werk valt wel tegen. Vandaag na een lange werkweek ben ik wel gaar maar dan moet je toch nog de voorlopige aanslag regelen om maandelijks HRA terug te krijgen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 07:38 schreef Claudia_x het volgende:
Flink geregel, hè? Dat viel mij zo tegen aan laten verbouwen. Je denkt dat je iets uitbesteedt, maar je krijgt er een grote projectmanagementklus voor terug.
Overigens vind ik dat projectmanagement best leuk, maar dan liever van andermans geld.
Hehe, ja.. stom, ik had daar op moeten letten maar onder druk laat je wel eens een balletje vallen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 18:00 schreef _mido het volgende:
[..]
Tsja, dat zijn dan van die dingetjes die weer net extra tijd en energie kosten. Balen maar part of the job. Hopelijk kunnen ze snel aanpassen.
Ik volg jullie topic overigens met een mix van jaloezie en huiver. Jaloezie omdat het gewoon héél erg leuk is om dingen te verzinnen en daadwerkelijk te verwezenlijken. Huiver omdat het een enorme klus is naast werk en gezinsleven en ook nog eens met nét iets meer wensen dan het budget eigenlijk toelaat...
Dat klinkt heel verstandig.quote:Op vrijdag 29 september 2023 21:40 schreef Seven. het volgende:
Budget update: het huis krijgen we wel af, maar daar hebben we eigenlijk al een flink deel van die extra overwaarde wel voor nodig. We vragen ons nu wel af of we wel direct door moeten zetten met de aanbouw.
We gaan het zien, op zijn minst gaan we hier uitgebreid de tijd voor nemen om de kosten in kaart te brengen en afwachten hoe de kosten voor het huis zich ontwikkelen. Het zou mooi zijn om in 1x door te pakken, maar het is niet alleen 50k voor de uitbouw zelf. Het is ook de 10k voor isoleren, 10k badkamer plaatsen, 7k voor de vloerverwarming, 5 k sanitair, 5k ramen, 3k bijkeuken en nog eens 4k vloeren.
Al met al is nu duidelijk dat we de aanbouw echt niet binnen ons budget er volledig bij kunnen pakken. Dat hoeft op zich ook niet.
Maar ee kunnen niet riskeren dat we eindigen met een huis dat half af is, en een aanbouw die niet eens waterdicht is. Dus het is gewoon veel verstandiger om nu wel alle voorbereidingen te treffen (tekeningen om kosten voor de aanbouw correct in kaart te brengen bijvoorbeeld), maar nog geen opdracht te geven tot we aan het eind van de e verbouwing het huis komen. Als er dan nog voldoende overblijft om een casco aanbouw neer te zetten (waterdicht met nieuwe kozijnen), dan kunnen we wel door en rustig aan zelf dingen oppakken en derden laten komen. En dan duurt het ff maar dat is geen ramp.
We kunnen best een tijdje behelpen.
Het is leuk en bevredigend en het is zwaar en stressvol. Let op jezelf.quote:Op vrijdag 29 september 2023 21:24 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, het is een flinke kluif. Ik krijg er op zich wel energie van, maar de combinatie met mijn werk valt wel tegen. Vandaag na een lange werkweek ben ik wel gaar maar dan moet je toch nog de voorlopige aanslag regelen om maandelijks HRA terug te krijgen.
Six. houdt thuis de boel op de rit, gelukkig.
Lekker bezig, mooi hekwerk. Zet je die palen gelijk de grond in?quote:Op zaterdag 30 september 2023 16:37 schreef Seven. het volgende:
Het slopen gaat rustig verder. De schouw is bijna helemaal weg.
[ link | afbeelding ]
En ik ben begonnen met het slopen van de gipsplaten op de overloop.
[ link | afbeelding ]
Six. heeft ons gaasmattenhek gezet. Hier gaan rietmatten tegenaan (bedankt voor de tip @:doedezemaar) en daarna laten we er klimop en wilde wingerd tegenaan groeien. Klimop ga ik trouwens niet kopen, er staat nog best wel wat in de tuin en die ga ik gewoon verplaatsen. Door de rietmatten hoeft het pas over een jaar of 5-10 dicht te zitten.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Yes, gewoon met snelbeton. Aannemer kan eind volgende week beginnen, als we klaar zijn met slopen. Ik denk alleen niet dat we dan al klaar zijnquote:Op zaterdag 30 september 2023 17:20 schreef Managarm het volgende:
[..]
Lekker bezig, mooi hekwerk. Zet je die palen gelijk de grond in?
Blij dat de offerte nu wel beter was, scheelt een hoop kopzorgen.
Ik ga ook decentrale units in mijn huis plaatsen, ik heb ze besteld bij een Italiaans bedrijf: https://www.ambientika.eu/quote:Op maandag 2 oktober 2023 23:55 schreef Seven. het volgende:
We hebben een knoop doorgehakt om voor decentrale WTW units te gaan. We hebben al ventilatiegaten in de gevels die zich daar prima voor lenen en Six. kan dit gewoon zelf. Weer een paar duizend euro van de offerte geschraapt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |