abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 september 2023 @ 17:34:41 #101
545 dop
:copyright: dop
pi_210727045
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 september 2023 17:29 schreef Mijk het volgende:

[..]

De derde quote kan ik ook wel inkomen opzich, want je kunt maar 1 van de 2 polariteiten "wetenschappelijk onderzoeken". Even oversimplified; Shakti, materie, is het enige wat je wetenschappelijk kunt onderzoeken. Shiva, het bewustzijn/onderbewustzijn is even groot omdat het het andere uiterste van de polarity is. Yin/Yang. Dát is niet te onderzoeken, we kennen dus wetenschappelijk maar letterlijk de helft van wat er bestaat, en dat zal ook zo blijven ook, totdat er zoiets komt als dynamische wetenschap. Ik denk dat AI daar best ns een aardige bijdrage aan zou kunnen leveren.
wetenschap is slechts een instrument.
Het is geen onderdeel van het bestaan.
Ook geen enkele reden buiten het ego om daar een zombificatie of een obscuratie van te maken.
Dat gebruikt hij alleen omdat hij zelf een zwak argument heeft. En dan moet je het geen waar tegen je afzet wel afzwakken of versimpelen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  Moderator zaterdag 23 september 2023 @ 17:36:40 #102
57816 crew  Mijk
BAM
pi_210727049
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2023 17:34 schreef dop het volgende:

[..]
wetenschap is slechts een instrument.
Het is geen onderdeel van het bestaan.
Ook geen enkele reden buiten het ego om daar een zombificatie of een obscuratie van te maken.
Nouja, ik merk dat er nogal op gehamerd wordt overal dat "het wetenschappelijk onderbouwd moet worden alvorens iets waar is", en wat ik net zeg; er gaat maar maximaal de helft van wat er bestaat wetenschappelijk onderbouwd kunnen worden; Shakti.... Shiva, zoals het bewustzijn/onderbewustzijn, dromen en bewustzijnsstaten enzovoorts, niet.

Dus als je dan erop staat dat álles onderbouwbaar moet zijn, dan kom je van een koude kermis terug, een Yin zonder Yang zullen we maar zeggen.
As above, so below.
  zaterdag 23 september 2023 @ 17:42:28 #103
545 dop
pi_210727073
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 17:36 schreef Mijk het volgende:

[..]
Nouja, ik merk dat er nogal op gehamerd wordt overal dat "het wetenschappelijk onderbouwd moet worden alvorens iets waar is", en wat ik net zeg; er gaat maar maximaal de helft van wat er bestaat wetenschappelijk onderbouwd kunnen worden; Shakti.... Shiva, zoals het bewustzijn/onderbewustzijn, dromen en bewustzijnsstaten enzovoorts, niet.

Dus als je dan erop staat dat álles onderbouwbaar moet zijn, dan kom je van een koude kermis terug, een Yin zonder Yang zullen we maar zeggen.
als je iets claimt is het wel leuk als je het ook kunt onderbouwen.
Maar als je de iets ervaart hoef je dat niet te onderbouwen, dan is het jouw ervaring.
En als jij een mooie ervaring hebt met meditatie dan geloof ik je.
Als je daar uitgebreide claims over gaat maken die voor ons allemaal zouden gelden dan mag ik daar wel onderbouwing van verwachten.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_210727118
Eerlijk gezegd heeft voor mij jezelf in liefde overgeven aan een ander een veel hogere waarde dan een eenzaam streven naar het absolute niets.

De pijn wanneer die liefde verloren gaat is de prijs die ik graag betaal voor wat was.

Ik ben liever in gesprek met een ander mens dan dat ik mezelf het nirvana in mediteer.

Pijn vermijden moet geen leven vermijden worden.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Moderator zaterdag 23 september 2023 @ 18:08:45 #105
57816 crew  Mijk
BAM
pi_210727206
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2023 17:42 schreef dop het volgende:

[..]
als je iets claimt is het wel leuk als je het ook kunt onderbouwen.
Maar als je de iets ervaart hoef je dat niet te onderbouwen, dan is het jouw ervaring.
En als jij een mooie ervaring hebt met meditatie dan geloof ik je.
Als je daar uitgebreide claims over gaat maken die voor ons allemaal zouden gelden dan mag ik daar wel onderbouwing van verwachten.
Dit begrijp ik niet helemaal? Dit gaat even over totaal wat anders, en ik heb behoorlijk wat onderbouwd wat betreft hoe de psyche en spiritualiteit werken over de topics heen waar jij ook aan deelnam. Dat dit dan afgedaan wordt als "zweverige onzin", tja kan ik inkomen, als je het niet zelf ervaren hebt, ik kom namelijk ook vanuit het Atheisme van origine, maar ik heb geleerd dat bepaalde zaken gewoon niet wetenschappelijk onderbouwbaar zijn.

Neem bijvoorbeeld jouw emotie; je bent boos. Kun je dat bewijzen? Nee. Je kunt hooguit bewijzen in hersenscans dat er bepaalde gebieden zullen worden geactiveerd maar dat bewijst nog steeds niet hoe jij je voelt.

En wat ik dus net benoem; het Shiva/Shakti Yin/Yang verhaal, is gewoon een voorbeeld van dualiteit. En denken dat materie het enige is wat er bestaat is al uitgesloten, want we hebben de psyche en bewustzijn (zowel consciousness als self awareness, hier is geen wetenschappelijk bewijs van maar we maken het mee, dat is waarom je dit nu leest dus we weten dat het bestaat).

Goed, nu heeft elke dualiteit 2 uitersten natuurlijk, zo ook Shiva/Shakti (oversimplified nogmaals; Bewustzijn/Materie). Dit zijn de 2 uitersten van de dualiteit. Slechts 1 ervan (materie) kan wetenschappelijk wiskundig afgekaderd en bewezen worden. De ander (Bewustzijn) weten wij in het westen heel weinig vanaf, die verhouding is 99/1 zo'n beetje omdat wij keihard materialistisch zijn opgevoed en ingesteld. Dat wil niet zeggen dat die Shiva wereld (die wij doorgaans enkel uit dromen kennen, of psychedelic trips) ook maar 1 versus 99 groot is he. Dualiteit, zoals Yin/Yang prachtig uitbeeldt, is even groot aan elkaar. Hiermee is dus maximaal de helft "wetenschappelijk bewijsbaar".

In het oosten is deze Shiva/Shakti balans wat beter, zij hebben geen 99/1 materie versus bewustzijn, zij beoefenen vanalles voor het bewustzijn; Yoga, Meditatie, Kundalini, Tai chi en zelfs dansen + martial arts is een expressie van het bewustzijn dus die verhouding daar ligt heel anders dan bij ons, veel minder materialistisch georienteerd. Het bestaat ook niet anders dat Shiva/Shakti een 50/50 balans moet zijn zoals bij elke dualiteit, met een spectrum ertussen want alleen waar balans is floreert iets, als er geen balans is, zo zien we ook in de natuur, dan sterft iets af en functioneert het niet meer.

Als je zegt; "ja maar materie(shakti) is het enige wat bestaat en een klein beetje bewustzijn(shiva)" is dat een beetje hetzelde als zeggen; Er is heel heet, en een beetje lauw, maar koud bestaat niet, in de warm/koud dualiteit. Als je me nog kunt volgen that is.

Wij kennen gewoon maar heel goed 1 kant (materie) van het spectrum, de Yin kant als je wilt, de ander weten we bijna niets vanaf, zeer weinig iig. Wij denken wel zo ver voor te lopen in alles, op materieel gebied; ja, op spiritueel/psychologisch/bewustzijns-niveau? No way. Zet een doorwinterde ZEN Boeddhist (die veel spiritueel bezig is) maar naast een kantoorpik (die veel met geld/materie bezig is), en zie wie er eerder in de stress raakt. Ik denk dat we allemaal dat antwoord weten (en hier is dus een reden voor he), ik zou iig een jaarsalaris in durven zetten op dat de materialistische kantoorpik véle factoren sneller in de stress en emotie schiet dan de ZEN Boeddhist.

Dit is ook waarom psychedelics een grote rol spelen bij mensen zoals ik, en waarom we denken zoals we denken, there's more than meets the eye.

Goed, voor mensen met serieuze verdere interesse in bovenstaande, dit is ook een bijzonder sterk stuk van Watts over dit (ZEN) onderwerp;

Edit;
Zeggen dat alles (dus zowel Shiva ALS Shakti) bewijsbaar (wiskundig afkaderbaar) zou moeten zijn is dus eigenlijk hetzelfde als zeggen;
Ik ga met een thermometer die een ondergrens van 0 graden C heeft, meten hoeveel graden iets is, want lager dan 0 kan niet want dat bestaat niet. Enkel warmer. Onder 0 is negatief, dus zweverig.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mijk op 23-09-2023 18:32:03 ]
As above, so below.
pi_210727462
Wat de katholieke kerk vroeger voor de mensen betekende, dat is wetenschap nu. Wetenschap vertegenwoordigd de waarheid.

Je leeft maar één keer, YOLO!
Het brein achter de bankkraak...
  zaterdag 23 september 2023 @ 19:47:12 #107
545 dop
pi_210728049
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 september 2023 18:08 schreef Mijk het volgende:

[..]

Ik ga met een thermometer die een ondergrens van 0 graden C heeft, meten hoeveel graden iets is, want lager dan 0 kan niet want dat bestaat niet. Enkel warmer. Onder 0 is negatief, dus zweverig.
In de wetenschap maak je niet zulke definitieve claims.
Als het om bewustzijn gaat zeg je dan we weten het niet precies, of er kunnen het nog niet verklaren. Dat is iets heel anders als het bestaat niet.

Maar je kunt er natuurlijk van
maken, we kunnen het niet verklaren en dat is de schuld van de wetenschap.
  Moderator zaterdag 23 september 2023 @ 20:26:59 #108
57816 crew  Mijk
BAM
pi_210728542
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2023 19:47 schreef dop het volgende:

[..]
In de wetenschap maak je niet zulke definitieve claims.
Als het om bewustzijn gaat zeg je dan we weten het niet precies, of er kunnen het nog niet verklaren. Dat is iets heel anders als het bestaat niet.

Maar je kunt er natuurlijk van
maken, we kunnen het niet verklaren en dat is de schuld van de wetenschap.
Het is niemands schuld, alleen wat meer acceptatie voor het geen wat niet bewezen is of gaat worden is wel handig. En dan krijg je "ja maar dan kun je alles wel verzinnen en bla bla en blauwe draken met 2 hoofden"... nee. Als je m'n posts hebt gevolgd, zie je dat ik best wel stevig logica nastreef, zeker wat betreft religie/spiritualiteit versus psychologie. Psychologie is de meest "wetenschappelijke" vorm die we hier tegen aan kunnen houden, hier baseer ik dan ook mn logica op, en ik kan t goed onderbouwen allemaal.

Dus dat "alles verzinnen"... tja dat is ook weer dat andere uiterste he... het Yang zegmaar :P Het moet wel enigsinds logisch passen in het geheel als iemand met wat komt, en ik test het ook zeker uit als mensen met zaken komen die "eventueel zouden kunnen passen" in de NAADLOZE visie die ik al heb liggen, en eventueel een extra puzzelstuk daar zouden kunnen zijn indien het niet in conflict komt met het naadloze wat er al ligt. Tuurlijk ben ik bereid het te probreen dan, ik doe niet anders. Anders had ik ook nooit gemediteerd.

En dat is het grote verschil hier, en ik denk dat dit grotendeels te maken heeft met 3 zaken;

A) ik was vroeger fervent psychedelic user, dan krijg je al een véél breder gezichtsveld. Ik sluit niets meer uit mede hierdoor, dat is voor mij op dit moment vrij narrowminded. Ergo; ik kan niet eens meer iets uitsluiten omdat ik zelf ook 25 jaar religies hard heb uitgelachen, ik moest even bijkomen toen ik daarom daarop geforceerd terug moest komen (door de ervaring in B), die had ik NOOIT aan zien komen. Het moet alleen wel realistish blijven, dus een draak met 7 koppen die paars is en een gele staart heeft die rond vliegt.... tja, dan sla ik ff over. En nu snap ik dus ook dat mensen dit denken bij Bijbelpassages enzovoort, maargoed, 70% van de bijbel heb je niet eens nodig, en de rest is symboliek leren lezen. Dit is ook waarom ik zelf aaanraad oosterse leren, of new-agers te pakken die oosterse leren proberen uit te leggen, zoals Adyashanti/Alan watts.

B) De ervaring zelf van Nirvana, en voor mij hoeft niemand die te geloven verder, maar mensen die dit kennen, zullen behoorlijk wat herkennen in wat ik hier neerzet.

C) Het daadwerkelijk uitproberen van de zaken, de tijd erin steken, meerdere views bekijken, mediteren, yoga, ademwerk, meerdere spirituele leren sérieus bestuderen, enzovoort enzovoort. Dit is waarom ik al meermaals heb gezegd; het ligt er net aan hoeveel tijd je bereid bent eraan te besteden. Als dat niets is, omdat je denkt dat het "zweverige onzin" is wat ik al even ontkracht heb, dan moet je het vooral niet doen.. maar dan snap ik ook niet waarom je hier komt, dan kom je hier dus niet om iets proberen te begrijpen wat je wellicht niet kent, maar dan lees je enkel om te reageren. Ja in het laatste geval heeft een discussie voeren dan weinig zin, want alle Atheisme argumentatie ken ik al 30 jaar, ik was er zelf 1 en maakte daar ook gebruik van.

Het belangrijkste in deze materie is om te beseffen dat Ego/Self 2 verschillende zaken zijn, en ook dat je niet je lichaam bent, you are a spiritual being having a human experience, dit is het voertuig. En ook dit is op meerdere manieren te ervaren; Psychedelics met name, Meditaties ook (eigenlijk verschilt dit niet zoveel van elkaar), Yoga ook en zelfs via een Lucide droom kun je daar achter komen. Zat methodieken, probeer eens wat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mijk op 23-09-2023 20:36:18 ]
As above, so below.
pi_210728627
"Separateness is an illusion", gescheidenheid is een illusie. Het is de hoeksteen van Advaita Vedanta. Dit is echt een waterdicht wereldbeeld :P
  Moderator zaterdag 23 september 2023 @ 20:34:32 #110
57816 crew  Mijk
BAM
pi_210728639
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2023 20:33 schreef Libertarisch het volgende:
"Separateness is an illusion", gescheidenheid is een illusie. Het is de hoeksteen van Advaita Vedanta. Dit is echt een waterdicht wereldbeeld :P
Ego is de illusie van separatie, en deze zul je enkel begrijpen zodra je een complete egoloss hebt gehad, of hem doorziet.
As above, so below.
pi_210745862
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 september 2023 20:34 schreef Mijk het volgende:

[..]
Ego is de illusie van separatie, en deze zul je enkel begrijpen zodra je een complete egoloss hebt gehad, of hem doorziet.
Mijn hoofdpijn is niet jouw hoofdpijn. Jij kunt niet weten wat ik denk. 'S nachts heb je andere dromen dan ik, enzovoorts.

"Gescheidenheid is een illusie" klopt op een heel diep onbegrijpelijk mystiek niveau. In de praktische dagelijkse realiteit klopt het op zijn best gedeeltelijk.
pi_211167440
Ik zie het geloof meer als een pleister op de open wond, het leven. Laat ze maar opgaan in een fantasiewereld, beter dan antidepressiva, althans mijn mening.

Ik wil jullie trakteren op een stukje relevante informatie/geschiedenis qua jodenhaat in islam. Dat het met de paplepel ingegoten is.

pi_211167984
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 13:50 schreef poenhunter het volgende:
Ik wil jullie trakteren op een stukje relevante informatie/geschiedenis qua jodenhaat in islam. Dat het met de paplepel ingegoten is.
Dat is alsof je naar een jood gaat voor "relevante informatie/geschiedenis" over het christendom, of naar een protestant voor "relevante informatie/geschiedenis" over het katholicisme.

Toen de Europeanen eeuwenlang de joden vervolgden, met als climax de holocaust, beschermde de islamitische rijken/landen de joden. Eind 15e eeuw heeft bijv. Marokko joden opgenomen vanuit Spanje die daar door de katholieken werden vervolgd. In 1940 weigerde de koning van Marokko joden uit te leveren aan Vichy Frankrijk. Toen dat geëist werd zei de koning: "Er zijn geen Joden in Marokko, alleen Marokkanen". Joden en christenen (die hier als ketters werden gezien) konden ook eeuwenlang bescherming genieten in de Ottomaanse rijk.

De haat/verraad die veel moslims nu voelen is niet zozeer voor de joden of het jodendom, maar voor de zionisten, vanwege het bezetten/annexeren van Palestina en stelselmatig vermoorden, terroriseren, verjagen, onteigenen van Palestijnen (waaronder ook Palestijnse christenen). Dat antizionistisch sentiment zie je ook bij veel joden, zoals de haredim joden, die de staat Israël niet erkennen en vinden dat het land teruggeven moet worden aan de Palestijnen.
Niet meer actief op het forum.
pi_211168478
Jodenhaat is natuurlijk breder dan religie. Voor de nazi's was het raciaal.
  Moderator donderdag 2 november 2023 @ 16:42:37 #115
57816 crew  Mijk
BAM
pi_211169291
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 09:22 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Mijn hoofdpijn is niet jouw hoofdpijn. Jij kunt niet weten wat ik denk. 'S nachts heb je andere dromen dan ik, enzovoorts.

"Gescheidenheid is een illusie" klopt op een heel diep onbegrijpelijk mystiek niveau. In de praktische dagelijkse realiteit klopt het op zijn best gedeeltelijk.
Niet meer na Religare.
As above, so below.
pi_211170009
Middle English (originally in the sense ‘life under monastic vows’): from Old French, or from Latin religio(n- ) ‘obligation, bond, reverence’, perhaps based on Latin religare ‘to bind’.

Het evangelie maakt vrij van religie.

https://www.amazon.com/Popes-Against-Jews-Vaticans-Anti-Semitism/dp/0375706054
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_211170223
quote:
3s.gif Op donderdag 2 november 2023 16:42 schreef Mijk het volgende:

[..]
Niet meer na Religare.
Volgens mij blijft toch altijd die paradox bestaan: "verscheidenheid in eenheid, eenheid in verscheidenheid"

Ik bedoel, ik ben niet letterlijk mijn kat. Mijn kat en ik zijn één, maar ook twee.
pi_211170409
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:34 schreef Arabius het volgende:

[..]
Dat is alsof je naar een jood gaat voor "relevante informatie/geschiedenis" over het christendom, of naar een protestant voor "relevante informatie/geschiedenis" over het katholicisme.

Toen de Europeanen eeuwenlang de joden vervolgden, met als climax de holocaust, beschermde de islamitische rijken/landen de joden. Eind 15e eeuw heeft bijv. Marokko joden opgenomen vanuit Spanje die daar door de katholieken werden vervolgd. In 1940 weigerde de koning van Marokko joden uit te leveren aan Vichy Frankrijk. Toen dat geëist werd zei de koning: "Er zijn geen Joden in Marokko, alleen Marokkanen". Joden en christenen (die hier als ketters werden gezien) konden ook eeuwenlang bescherming genieten in de Ottomaanse rijk.

De haat/verraad die veel moslims nu voelen is niet zozeer voor de joden of het jodendom, maar voor de zionisten, vanwege het bezetten/annexeren van Palestina en stelselmatig vermoorden, terroriseren, verjagen, onteigenen van Palestijnen (waaronder ook Palestijnse christenen). Dat antizionistisch sentiment zie je ook bij veel joden, zoals de haredim joden, die de staat Israël niet erkennen en vinden dat het land teruggeven moet worden aan de Palestijnen.
Als er feitelijk iets niet klopt mag je best vertellen. Dat een bekeerde moslim niet de waarheid zou kunnen zeggen lijkt mij sterk. Naar mijn weten halen ze hier alles uit de koran, letter voor letter. (En ik heb heeel hard gelachen, wat een lulverhaal, en dat mensen die onzin volgen is nog erger.)

Dat een vroom moslim 5x per dag bid met die inhoud was nieuw voor mij. Ik weer het niet meer exact maar iets in de geest van maak ons niet het hetzelfde als een jood of christen. Klinkt voor mij als indoctrinatie om alles wat anders is te verafschuwen. Wat de medemens ook ervaart. De moslim is en blijft een moslim, bitter, vol met haat, licht ontvlambaar en soms tot regelmatig gevaarlijk. Ligt niet aan de persoon maar aan het achterlijke boek.

[ Bericht 11% gewijzigd door poenhunter op 02-11-2023 20:33:50 ]
  donderdag 2 november 2023 @ 22:27:31 #119
545 dop
pi_211174669
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 18:29 schreef poenhunter het volgende:

[..]
Als er feitelijk iets niet klopt mag je best vertellen. Dat een bekeerde moslim niet de waarheid zou kunnen zeggen lijkt mij sterk. Naar mijn weten halen ze hier alles uit de koran, letter voor letter. (En ik heb heeel hard gelachen, wat een lulverhaal, en dat mensen die onzin volgen is nog erger.)

Dat een vroom moslim 5x per dag bid met die inhoud was nieuw voor mij. Ik weer het niet meer exact maar iets in de geest van maak ons niet het hetzelfde als een jood of christen. Klinkt voor mij als indoctrinatie om alles wat anders is te verafschuwen. Wat de medemens ook ervaart. De moslim is en blijft een moslim, bitter, vol met haat, licht ontvlambaar en soms tot regelmatig gevaarlijk. Ligt niet aan de persoon maar aan het achterlijke boek
Iets doet mij vermoeden dat je weinig tot niets hebt gelezen. In de Koran, bijbel of Tenach.
Als je een mening wil vormen zou ik je toch adviseren om die niet op een enkel youtube filmpje te baseren.
Alle moslims op een hoop vegen is geen haar beter, als alle Joden.

[ Bericht 2% gewijzigd door dop op 02-11-2023 22:32:32 ]
  Moderator donderdag 2 november 2023 @ 23:07:51 #120
57816 crew  Mijk
BAM
pi_211175053
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 18:11 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Volgens mij blijft toch altijd die paradox bestaan: "verscheidenheid in eenheid, eenheid in verscheidenheid"

Ik bedoel, ik ben niet letterlijk mijn kat. Mijn kat en ik zijn één, maar ook twee.
Jawel, maar je bent dan versmolten met the all, dus feitelijk 1. Zo zijn er ook meer golven op de zee toch, maarja, tis allemaal de zee. En da's dan een 1 en 2 van andere orde dan dat t ego ertussen zit zichzelf lekker te separaten.
As above, so below.
pi_211176187
quote:
3s.gif Op donderdag 2 november 2023 23:07 schreef Mijk het volgende:

[..]
Jawel, maar je bent dan versmolten met the all, dus feitelijk 1. Zo zijn er ook meer golven op de zee toch, maarja, tis allemaal de zee. En da's dan een 1 en 2 van andere orde dan dat t ego ertussen zit zichzelf lekker te separaten.
Het feit dat jij je op een andere plek op deze aardkloot bevindt is al een feitelijke gescheidenheid.
pi_211176328
quote:
3s.gif Op donderdag 2 november 2023 23:07 schreef Mijk het volgende:

[..]
Ik separate graag tussen Nederlands en Engels.
pi_211180807
quote:
Niet verrassend

quote:
Psa 83:1-18
(1) A Song or Psalm of Asaph. Keep not thou silence, O God: hold not thy peace, and be not still, O God.
(2) For, lo, thine enemies make a tumult: and they that hate thee have lifted up the head.
(3) They have taken crafty counsel against thy people, and consulted against thy hidden ones.
(4) They have said, Come, and let us cut them off from being a nation; that the name of Israel may be no more in remembrance.
(5) For they have consulted together with one consent: they are confederate against thee:
(6) The tabernacles of Edom, and the Ishmaelites; of Moab, and the Hagarenes;
(7) Gebal, and Ammon, and Amalek; the Philistines with the inhabitants of Tyre;
(8) Assur also is joined with them: they have holpen the children of Lot. Selah.
(9) Do unto them as unto the Midianites; as to Sisera, as to Jabin, at the brook of Kison:
(10) Which perished at En-dor: they became as dung for the earth.
(11) Make their nobles like Oreb, and like Zeeb: yea, all their princes as Zebah, and as Zalmunna:
(12) Who said, Let us take to ourselves the houses of God in possession.
(13) O my God, make them like a wheel; as the stubble before the wind.
(14) As the fire burneth a wood, and as the flame setteth the mountains on fire;
(15) So persecute them with thy tempest, and make them afraid with thy storm.
(16) Fill their faces with shame; that they may seek thy name, O LORD.
(17) Let them be confounded and troubled for ever; yea, let them be put to shame, and perish:
(18) That men may know that thou, whose name alone is JEHOVAH, art the most high over all the earth.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  Moderator vrijdag 3 november 2023 @ 22:20:02 #124
57816 crew  Mijk
BAM
pi_211185497
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 08:22 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Ik separate graag tussen Nederlands en Engels.
Dat kan, ik niet, Engels veruit de superieure taal, want; faith/belief/religion hangt bij ons onder 1 hoed welke "geloof" heet, en hier gaat over het algemeen al gigantisch veel mis in deze content. Daarom heb ik een sterke afkeer tegen de term geloof, want als het hier al fout gaat, dan gaat de rest er niet veel makkelijker op worden.

Zo ook Consciousness versus Awareness, allebei bewustzijn. Engels is gedetailleerder in beschrijving, and thank God for it.

Als je geen Engels kunt wordt dat wel lastig, maar ik denk niet dat iemand in dit subforum daar last van heeft.
As above, so below.
  Moderator vrijdag 3 november 2023 @ 22:23:45 #125
57816 crew  Mijk
BAM
pi_211185540
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 08:00 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Het feit dat jij je op een andere plek op deze aardkloot bevindt is al een feitelijke gescheidenheid.
Hoe zeker is dit?

Stel je voor dat je 1 berg hebt met 4 toppen welke eigenlijk dezelfde berg is, zijn het dan 4 bergen of is het 1 berg met 4 toppen? Dat er 2 golven in de oceaan zitten is ook een gescheidenheid als je het in de ene context bekijkt, maar in de andere context is het gewoon 1 grote oceaan.

Dat waar het universum uit bestaat is God, of Consciousness, als álles daar uit bestaat, dan is de andere context in deze ook gewoon 1 geheel, dát is waar op gedoeld wordt met All is one.
As above, so below.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')