wetenschap is slechts een instrument.quote:Op zaterdag 23 september 2023 17:29 schreef Mijk het volgende:
[..]
De derde quote kan ik ook wel inkomen opzich, want je kunt maar 1 van de 2 polariteiten "wetenschappelijk onderzoeken". Even oversimplified; Shakti, materie, is het enige wat je wetenschappelijk kunt onderzoeken. Shiva, het bewustzijn/onderbewustzijn is even groot omdat het het andere uiterste van de polarity is. Yin/Yang. Dát is niet te onderzoeken, we kennen dus wetenschappelijk maar letterlijk de helft van wat er bestaat, en dat zal ook zo blijven ook, totdat er zoiets komt als dynamische wetenschap. Ik denk dat AI daar best ns een aardige bijdrage aan zou kunnen leveren.
Nouja, ik merk dat er nogal op gehamerd wordt overal dat "het wetenschappelijk onderbouwd moet worden alvorens iets waar is", en wat ik net zeg; er gaat maar maximaal de helft van wat er bestaat wetenschappelijk onderbouwd kunnen worden; Shakti.... Shiva, zoals het bewustzijn/onderbewustzijn, dromen en bewustzijnsstaten enzovoorts, niet.quote:Op zaterdag 23 september 2023 17:34 schreef dop het volgende:
[..]
wetenschap is slechts een instrument.
Het is geen onderdeel van het bestaan.
Ook geen enkele reden buiten het ego om daar een zombificatie of een obscuratie van te maken.
als je iets claimt is het wel leuk als je het ook kunt onderbouwen.quote:Op zaterdag 23 september 2023 17:36 schreef Mijk het volgende:
[..]
Nouja, ik merk dat er nogal op gehamerd wordt overal dat "het wetenschappelijk onderbouwd moet worden alvorens iets waar is", en wat ik net zeg; er gaat maar maximaal de helft van wat er bestaat wetenschappelijk onderbouwd kunnen worden; Shakti.... Shiva, zoals het bewustzijn/onderbewustzijn, dromen en bewustzijnsstaten enzovoorts, niet.
Dus als je dan erop staat dat álles onderbouwbaar moet zijn, dan kom je van een koude kermis terug, een Yin zonder Yang zullen we maar zeggen.
Dit begrijp ik niet helemaal? Dit gaat even over totaal wat anders, en ik heb behoorlijk wat onderbouwd wat betreft hoe de psyche en spiritualiteit werken over de topics heen waar jij ook aan deelnam. Dat dit dan afgedaan wordt als "zweverige onzin", tja kan ik inkomen, als je het niet zelf ervaren hebt, ik kom namelijk ook vanuit het Atheisme van origine, maar ik heb geleerd dat bepaalde zaken gewoon niet wetenschappelijk onderbouwbaar zijn.quote:Op zaterdag 23 september 2023 17:42 schreef dop het volgende:
[..]
als je iets claimt is het wel leuk als je het ook kunt onderbouwen.
Maar als je de iets ervaart hoef je dat niet te onderbouwen, dan is het jouw ervaring.
En als jij een mooie ervaring hebt met meditatie dan geloof ik je.
Als je daar uitgebreide claims over gaat maken die voor ons allemaal zouden gelden dan mag ik daar wel onderbouwing van verwachten.
In de wetenschap maak je niet zulke definitieve claims.quote:Op zaterdag 23 september 2023 18:08 schreef Mijk het volgende:
[..]
Ik ga met een thermometer die een ondergrens van 0 graden C heeft, meten hoeveel graden iets is, want lager dan 0 kan niet want dat bestaat niet. Enkel warmer. Onder 0 is negatief, dus zweverig.
Het is niemands schuld, alleen wat meer acceptatie voor het geen wat niet bewezen is of gaat worden is wel handig. En dan krijg je "ja maar dan kun je alles wel verzinnen en bla bla en blauwe draken met 2 hoofden"... nee. Als je m'n posts hebt gevolgd, zie je dat ik best wel stevig logica nastreef, zeker wat betreft religie/spiritualiteit versus psychologie. Psychologie is de meest "wetenschappelijke" vorm die we hier tegen aan kunnen houden, hier baseer ik dan ook mn logica op, en ik kan t goed onderbouwen allemaal.quote:Op zaterdag 23 september 2023 19:47 schreef dop het volgende:
[..]
In de wetenschap maak je niet zulke definitieve claims.
Als het om bewustzijn gaat zeg je dan we weten het niet precies, of er kunnen het nog niet verklaren. Dat is iets heel anders als het bestaat niet.
Maar je kunt er natuurlijk van
maken, we kunnen het niet verklaren en dat is de schuld van de wetenschap.
Ego is de illusie van separatie, en deze zul je enkel begrijpen zodra je een complete egoloss hebt gehad, of hem doorziet.quote:Op zaterdag 23 september 2023 20:33 schreef Libertarisch het volgende:
"Separateness is an illusion", gescheidenheid is een illusie. Het is de hoeksteen van Advaita Vedanta. Dit is echt een waterdicht wereldbeeld
Mijn hoofdpijn is niet jouw hoofdpijn. Jij kunt niet weten wat ik denk. 'S nachts heb je andere dromen dan ik, enzovoorts.quote:Op zaterdag 23 september 2023 20:34 schreef Mijk het volgende:
[..]
Ego is de illusie van separatie, en deze zul je enkel begrijpen zodra je een complete egoloss hebt gehad, of hem doorziet.
Dat is alsof je naar een jood gaat voor "relevante informatie/geschiedenis" over het christendom, of naar een protestant voor "relevante informatie/geschiedenis" over het katholicisme.quote:Op donderdag 2 november 2023 13:50 schreef poenhunter het volgende:
Ik wil jullie trakteren op een stukje relevante informatie/geschiedenis qua jodenhaat in islam. Dat het met de paplepel ingegoten is.
Niet meer na Religare.quote:Op maandag 25 september 2023 09:22 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Mijn hoofdpijn is niet jouw hoofdpijn. Jij kunt niet weten wat ik denk. 'S nachts heb je andere dromen dan ik, enzovoorts.
"Gescheidenheid is een illusie" klopt op een heel diep onbegrijpelijk mystiek niveau. In de praktische dagelijkse realiteit klopt het op zijn best gedeeltelijk.
Volgens mij blijft toch altijd die paradox bestaan: "verscheidenheid in eenheid, eenheid in verscheidenheid"quote:
Als er feitelijk iets niet klopt mag je best vertellen. Dat een bekeerde moslim niet de waarheid zou kunnen zeggen lijkt mij sterk. Naar mijn weten halen ze hier alles uit de koran, letter voor letter. (En ik heb heeel hard gelachen, wat een lulverhaal, en dat mensen die onzin volgen is nog erger.)quote:Op donderdag 2 november 2023 14:34 schreef Arabius het volgende:
[..]
Dat is alsof je naar een jood gaat voor "relevante informatie/geschiedenis" over het christendom, of naar een protestant voor "relevante informatie/geschiedenis" over het katholicisme.
Toen de Europeanen eeuwenlang de joden vervolgden, met als climax de holocaust, beschermde de islamitische rijken/landen de joden. Eind 15e eeuw heeft bijv. Marokko joden opgenomen vanuit Spanje die daar door de katholieken werden vervolgd. In 1940 weigerde de koning van Marokko joden uit te leveren aan Vichy Frankrijk. Toen dat geëist werd zei de koning: "Er zijn geen Joden in Marokko, alleen Marokkanen". Joden en christenen (die hier als ketters werden gezien) konden ook eeuwenlang bescherming genieten in de Ottomaanse rijk.
De haat/verraad die veel moslims nu voelen is niet zozeer voor de joden of het jodendom, maar voor de zionisten, vanwege het bezetten/annexeren van Palestina en stelselmatig vermoorden, terroriseren, verjagen, onteigenen van Palestijnen (waaronder ook Palestijnse christenen). Dat antizionistisch sentiment zie je ook bij veel joden, zoals de haredim joden, die de staat Israël niet erkennen en vinden dat het land teruggeven moet worden aan de Palestijnen.
Iets doet mij vermoeden dat je weinig tot niets hebt gelezen. In de Koran, bijbel of Tenach.quote:Op donderdag 2 november 2023 18:29 schreef poenhunter het volgende:
[..]
Als er feitelijk iets niet klopt mag je best vertellen. Dat een bekeerde moslim niet de waarheid zou kunnen zeggen lijkt mij sterk. Naar mijn weten halen ze hier alles uit de koran, letter voor letter. (En ik heb heeel hard gelachen, wat een lulverhaal, en dat mensen die onzin volgen is nog erger.)
Dat een vroom moslim 5x per dag bid met die inhoud was nieuw voor mij. Ik weer het niet meer exact maar iets in de geest van maak ons niet het hetzelfde als een jood of christen. Klinkt voor mij als indoctrinatie om alles wat anders is te verafschuwen. Wat de medemens ook ervaart. De moslim is en blijft een moslim, bitter, vol met haat, licht ontvlambaar en soms tot regelmatig gevaarlijk. Ligt niet aan de persoon maar aan het achterlijke boek
Jawel, maar je bent dan versmolten met the all, dus feitelijk 1. Zo zijn er ook meer golven op de zee toch, maarja, tis allemaal de zee. En da's dan een 1 en 2 van andere orde dan dat t ego ertussen zit zichzelf lekker te separaten.quote:Op donderdag 2 november 2023 18:11 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Volgens mij blijft toch altijd die paradox bestaan: "verscheidenheid in eenheid, eenheid in verscheidenheid"
Ik bedoel, ik ben niet letterlijk mijn kat. Mijn kat en ik zijn één, maar ook twee.
Het feit dat jij je op een andere plek op deze aardkloot bevindt is al een feitelijke gescheidenheid.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:07 schreef Mijk het volgende:
[..]
Jawel, maar je bent dan versmolten met the all, dus feitelijk 1. Zo zijn er ook meer golven op de zee toch, maarja, tis allemaal de zee. En da's dan een 1 en 2 van andere orde dan dat t ego ertussen zit zichzelf lekker te separaten.
Ik separate graag tussen Nederlands en Engels.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:07 schreef Mijk het volgende:
[..]
Jawel, maar je bent dan versmolten met the all, dus feitelijk 1. Zo zijn er ook meer golven op de zee toch, maarja, tis allemaal de zee. En da's dan een 1 en 2 van andere orde dan dat t ego ertussen zit zichzelf lekker te separaten.
Niet verrassendquote:
quote:Psa 83:1-18
(1) A Song or Psalm of Asaph. Keep not thou silence, O God: hold not thy peace, and be not still, O God.
(2) For, lo, thine enemies make a tumult: and they that hate thee have lifted up the head.
(3) They have taken crafty counsel against thy people, and consulted against thy hidden ones.
(4) They have said, Come, and let us cut them off from being a nation; that the name of Israel may be no more in remembrance.
(5) For they have consulted together with one consent: they are confederate against thee:
(6) The tabernacles of Edom, and the Ishmaelites; of Moab, and the Hagarenes;
(7) Gebal, and Ammon, and Amalek; the Philistines with the inhabitants of Tyre;
(8) Assur also is joined with them: they have holpen the children of Lot. Selah.
(9) Do unto them as unto the Midianites; as to Sisera, as to Jabin, at the brook of Kison:
(10) Which perished at En-dor: they became as dung for the earth.
(11) Make their nobles like Oreb, and like Zeeb: yea, all their princes as Zebah, and as Zalmunna:
(12) Who said, Let us take to ourselves the houses of God in possession.
(13) O my God, make them like a wheel; as the stubble before the wind.
(14) As the fire burneth a wood, and as the flame setteth the mountains on fire;
(15) So persecute them with thy tempest, and make them afraid with thy storm.
(16) Fill their faces with shame; that they may seek thy name, O LORD.
(17) Let them be confounded and troubled for ever; yea, let them be put to shame, and perish:
(18) That men may know that thou, whose name alone is JEHOVAH, art the most high over all the earth.
Dat kan, ik niet, Engels veruit de superieure taal, want; faith/belief/religion hangt bij ons onder 1 hoed welke "geloof" heet, en hier gaat over het algemeen al gigantisch veel mis in deze content. Daarom heb ik een sterke afkeer tegen de term geloof, want als het hier al fout gaat, dan gaat de rest er niet veel makkelijker op worden.quote:Op vrijdag 3 november 2023 08:22 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik separate graag tussen Nederlands en Engels.
Hoe zeker is dit?quote:Op vrijdag 3 november 2023 08:00 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Het feit dat jij je op een andere plek op deze aardkloot bevindt is al een feitelijke gescheidenheid.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |