Hij is de eigenaar en een eigenaar verhuurt hoogstens, onderverhuur is een huurder die het weer aan een ander verhuurt.quote:Op dinsdag 19 september 2023 21:59 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Als je geen metersdik dossier hebt van waarschuwingen en overlastmeldingen dan wens ik je veel succes ...
Gebruiken jullie een advocaat? Is het een eigenaar die lid is van de vve die dus onderverhuurt? Mag dat volgens de VVE statuten?
Ah zo, dan is het afhankelijk van huurcontract en gemakkelijker, dacht dat het een vve vs eigenaar situatie was, my badquote:Op dinsdag 19 september 2023 22:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij is de eigenaar en een eigenaar verhuurt hoogstens, onderverhuur is een huurder die het weer aan een ander verhuurt.
Was al even bezig met een dossier. Heb zo'n 25 meldingen vanuit mede-bewoners. Heb ook wel voldoende reden om aan te nemen dat daar nog twee andere mensen wonen en één iemand daar vaker wel dan niet is.quote:Op dinsdag 19 september 2023 21:59 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Als je geen metersdik dossier hebt van waarschuwingen en overlastmeldingen dan wens ik je veel succes ...
Gebruiken jullie een advocaat? Is het een eigenaar die lid is van de vve die dus onderverhuurt? Mag dat volgens de VVE statuten?
Herhalingsgevaarquote:Op dinsdag 19 september 2023 21:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Boek ze zelf een keer
Klopt.quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij is de eigenaar en een eigenaar verhuurt hoogstens, onderverhuur is een huurder die het weer aan een ander verhuurt.
Ze halen hem dan wel iedere keer van de markt, want het is niet te zien dat hij voor meer aangeboden is geweest, wel opvallend voor een A-label maar ik moet zeggen dat ik hem ook extreem lelijk vind, maar dat geldt bij mij voor vrijwel alle huizen met een lichte baksteen.quote:Op zaterdag 23 september 2023 13:03 schreef blomke het volgende:
Deze volg ik al een tijdje:
https://www.funda.nl/koop/arnhem/huis-42234535-de-gewanten-16/
Gaat eenparig en rechtlijnig naar beneden: van 575, 550 en nu 525k¤.
Laatste WOZ waarde is 580k. Geen idee of het een beetje een goede buurt is in Arnhem, maar 525k lijkt mij best weinig voor zo'n woning. Maar dat zeg ik als leek. Klopt wel dat er wat aan geklust moet worden.quote:Op zaterdag 23 september 2023 13:03 schreef blomke het volgende:
Deze volg ik al een tijdje:
https://www.funda.nl/koop/arnhem/huis-42234535-de-gewanten-16/
Gaat eenparig en rechtlijnig naar beneden: van 575, 550 en nu 525k¤.
Die keuken zou ik zo aan het kokkerellen slaan; zit al een inductieplaat in. Toilet zwevend maken en in de badkamer een douchewand i.p.v. dat gore armoedige gordijntje. Denk met een paar weken klussen al een aardig eind op weg.quote:Op zaterdag 23 september 2023 22:04 schreef Kiwi7 het volgende:
Laatste WOZ waarde is 580k. Geen idee of het een beetje een goede buurt is in Arnhem, maar 525k lijkt mij best weinig voor zo'n woning. Maar dat zeg ik als leek. Klopt wel dat er wat aan geklust moet worden.
Maar dat is niet perse een kwestie van moeten. Je kunt daar prima een paar jaar wonen voordat je bepaalde zaken gaat vervangen. Zelf zou ik een aantal dingen ook direct doen, maar als ik zou moeten kiezen tussen een rijtjeshuis of een wc/keuken/badkamer die niet helemaal volgens mijn smaak is, maar wel goed bruikbaar dan wist ik het wel.quote:Op zaterdag 23 september 2023 16:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Moet wel eea aan gebeuren: badkamer, keuken, WC.... als je het niet zelf kunt ben je zo 50K verder, plus dat er ook wel weer eens een nieuwe ketel in mag, de huidige is van 2007, dus dan kun je net zo goed de boel gelijk gasloos maken.... ben je toch weer een flink bedrag verder.
Maar goed, woon je wel vrijstaand.
Met zo'n 20 euro per week aan salaris toch behoorlijk prijzig toenquote:Op dinsdag 26 september 2023 09:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Hihi best tof er staat een filmpje van de bouw van onze wijk online, je ziet het prille begin ~1931en ook zie je onze straat die net klaar is ~1936 en andere delen waar ze dan nog aan het bouwen zijn. Erg leuk om te zien
Leuk detail:
[ afbeelding ]
Nauwrlijks nog koop/verkoop.vooral starters verkopen dan nauwrlijks omdat ze dan hun verlies moeten nemen en voelen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 09:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Domme vraag wellicht maar ik lees af en toe dat de woningmarkt door de nog steeds stijgende hypotheekrentes en huizenprijzen 'op slot' gaat. Wat betekent dit concreet? Simpelweg het handhaven van de status quo? Vrijwel niemand meer die een huis kan kopen? Dat leidt dan toch uiteindelijk altijd tot dalende huizenprijzen en een woningmarkt die weer 'los' gaat?
En dat zijn ook geen huizen die voor gebouwd werden voor de bouwvakkers die ze bouwden, die konden dat absoluut niet betalen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 10:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Met zo'n 20 euro per week aan salaris toch behoorlijk prijzig toen
Net zoals nu dusquote:Op dinsdag 26 september 2023 10:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat zijn ook geen huizen die voor gebouwd werden voor de bouwvakkers die ze bouwden, die konden dat absoluut niet betalen.
Yep.quote:
Het is gewoon te duur voor wat het is.quote:Op dinsdag 26 september 2023 10:07 schreef Fe2O3 het volgende:
Die toko in Arnhem heeft wel een WOZ van 541.000 in 2022 (432.000 in 2021 en 377.000 in 2020) ...
#18 624, 511, 419 en #14 625, 518, 404
Rest van de straat ook wel ~600.000, - die hele straat is 1 huizenbubbel denk ik, bijna een verdubbeling in de WOZ in 3 jaar. Het segment is denk ik ook nog gewoon kut om in te kopen/verkopen. Om over de locatie maar te zwijgen
Voor 600k heb je gewoon vrijstaande boerderijen in die regio. https://www.funda.nl/zoek(...)=%22500000-600000%22 itt vrijstaande rijtjeswoningen met nog steeds even veel slaapkamers en 1 zolder als een 100m2 eengezinswoning ...
Voor den burger en den middenstand. Gemiddeld fl4000,- dus daar moeten ook goedkopere tussen hebben gezeten. Ik denk zeker ook wel voor de bouwvakker klasse, dit waren arbeiders woningen buiten de gracht, juist voor de minder bedeelden. (maar dus ook voor de middenstand de wat duurdere hoekwoningen en enkele winkelpanden) Maar de kleinere woningen zaten iets meer in het nog wat oudere gedeelte van assendorp.quote:Op dinsdag 26 september 2023 10:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat zijn ook geen huizen die voor gebouwd werden voor de bouwvakkers die ze bouwden, die konden dat absoluut niet betalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |