Ik heb een foto gezien van een Azerbeidzjaanse vrouw wiens baarmoeder is opengesneden en waar de baby uit is gehaald. Ik zal de foto hier maar niet plaatsen.quote:Op woensdag 27 september 2023 21:41 schreef Richestorags het volgende:
Wtf die Zori Balayan. Het blijkt dus echt zo te zijn dat hij dat schreef. Hij schreef er niet trots op te zijn als humanist maar wel als Armeense patriot en dat hij en de soldaten de volgende dag naar de kerk gingen om hun ziel te reinigen. Een 13-jarig ventje
Denk je dat het anders was geweest als Azerbeidzjan de bovenliggende partij was geweest?quote:Op donderdag 28 september 2023 00:27 schreef polderturk het volgende:
Dit is toch te walgelijk voor woorden?
Een 15 jarige jongen wordt als gijzelaar meegenomen door Armeense troepen. Zijn oma smeekt hun hem niet mee te nemen. Ze schieten haar voor zijn ogen dood. De 15 jarige jongen moet vervolgens slavenarbeid verrichten.
[ twitter ]
Of wat er zich allemaal in 1915 heeft afgespeeld toen er meer dan 1 miljoen Armenen werden uitgeroeid door de Ottomanen. Dan kun je wel heel verontwaardigd zijn over wat de andere nare partij allemaal aanricht maar er wordt consistent de ogen gesloten voor de gruweldaden van je eigen cluppie.quote:Op donderdag 28 september 2023 07:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Denk je dat het anders was geweest als Azerbeidzjan de bovenliggende partij was geweest?
Het is sowieso één grote ellende. Zo'n stad als Kalbajar, genoemd in die tweet, dat was kennelijk eeuwenlang deel van het Armeense koninkrijk, en dus vol Armenen. En ooit werden die allemaal verdreven. En kwamen ze terug. En werden ze verdreven door Azeri's. En daarna werden de Azeri's verdreven en kwamen Armeniërs terug. En alleen dat laatste stapje is kennelijk 'erg'.quote:Op donderdag 28 september 2023 07:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of wat er zich allemaal in 1915 heeft afgespeeld toen er meer dan 1 miljoen Armenen werden uitgeroeid door de Ottomanen. Dan kun je wel heel verontwaardigd zijn over wat de ene nare partij allemaal aanricht maar er wordt consistent de ogen gesloten voor de gruweldaden van de ander.
Die blinde haat voor de ander en de totale blindheid voor het eigen aandeel in de ellende zorgt ervoor dat er nog vele moordpartijen over en weer gaan plaatsvinden.quote:Op donderdag 28 september 2023 07:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is sowieso één grote ellende. Zo'n stad als Kalbajar, genoemd in die tweet, dat was kennelijk eeuwenlang deel van het Armeense koninkrijk, en dus vol Armenen. En ooit werden die allemaal verdreven. En kwamen ze terug. En werden ze verdreven door Azeri's. En daarna werden de Azeri's verdreven en kwamen Armeniërs terug. En alleen dat laatste stapje is kennelijk 'erg'.
Al die gebieden waar het altijd maar fout gaat omdat men constant decennia, of liever nog (vele) eeuwen terug blijft gaan. Kon op, Duitsland hield Nederland (en andere landen uiteraard) 80 jaar geleden nog hevig onder de duim, met razzia's en standrechtelijke executies en zuiverigen en deportaties en alles, veel mensen uit die tijd kunnen zich dat nog levendig herinneren, maar als volk in het geheel zijn Nederlanders en Duitsers nu al écht geen vijanden meer en komt het gelukkig niet verder dan hier en daar een onderling geintje
Als die situatie een paar duizend kilometer naar het oosten plaats zou vinden rukken ze elkaar in het jaar 3560 nog steeds de kop af.
Jep, dat houdt nooit op. Ook als er nu weer een of andere deal komt, dan is het misschien even rustig, maar is het simpelweg een kwestie van tijd tot de ene kant of de andere kant weer begint met elkaar op te hitsen en dan gaan we weer. In die gebieden heb je één miniem vonkje nodig om een compleet land volledig in de hens te zetten.quote:Op donderdag 28 september 2023 07:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die blinde haat voor de ander en de totale blindheid voor het eigen aandeel in de ellende zorgt ervoor dat er nog vele moordpartijen over en weer gaan plaatsvinden.
Erger vind ik dat die mentaliteit hier wordt geïmporteerd getuige dit topic, een gemiddelde Palestina demonstratie etc.quote:Op donderdag 28 september 2023 07:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is sowieso één grote ellende. Zo'n stad als Kalbajar, genoemd in die tweet, dat was kennelijk eeuwenlang deel van het Armeense koninkrijk, en dus vol Armenen. En ooit werden die allemaal verdreven. En kwamen ze terug. En werden ze verdreven door Azeri's. En daarna werden de Azeri's verdreven en kwamen Armeniërs terug. En alleen dat laatste stapje is kennelijk 'erg'.
Al die gebieden waar het altijd maar fout gaat omdat men constant decennia, of liever nog (vele) eeuwen terug blijft gaan. Kon op, Duitsland hield Nederland (en andere landen uiteraard) 80 jaar geleden nog hevig onder de duim, met razzia's en standrechtelijke executies en zuiverigen en deportaties en alles, veel mensen uit die tijd kunnen zich dat nog levendig herinneren, maar als volk in het geheel zijn Nederlanders en Duitsers nu al écht geen vijanden meer en komt het gelukkig niet verder dan hier en daar een onderling geintje
Als die situatie een paar duizend kilometer naar het oosten plaats zou vinden rukken ze elkaar in het jaar 3560 nog steeds de kop af.
Ja, de user in kwestie ontkent de Armeense genocide. Die eerkwestie heb ik nooit begrepen. Je was er toch niet bij betrokken, zelfs je opa is er te oud voor. Wtf boeit het dan om toe te geven dat je landgenoten vroeger ernstig uit de bocht zijn gevlogen (en niet alleen bij Armenen maar ook bij Grieken, Assyriërs, Koerden en Alevieten).quote:Op donderdag 28 september 2023 07:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of wat er zich allemaal in 1915 heeft afgespeeld toen er meer dan 1 miljoen Armenen werden uitgeroeid door de Ottomanen. Dan kun je wel heel verontwaardigd zijn over wat de andere nare partij allemaal aanricht maar er wordt consistent de ogen gesloten voor de gruweldaden van je eigen cluppie.
Dit is 1993.quote:Op donderdag 28 september 2023 00:27 schreef polderturk het volgende:
Dit is toch te walgelijk voor woorden?
Een 15 jarige jongen wordt als gijzelaar meegenomen door Armeense troepen. Zijn oma smeekt hun hem niet mee te nemen. Ze schieten haar voor zijn ogen dood. De 15 jarige jongen moet vervolgens slavenarbeid verrichten.
[ twitter ]
Deze user is zo verblind door haat naar Armenen dat hem dat niet interesseert helaas.quote:Op donderdag 28 september 2023 07:46 schreef Hatseflats22 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)un-lot-over-a4175488
[..]
Dit is 1993.
Het is nu 2023.
15 jarigen waren toen nog niet geboren.
Edit, daarom nogmaals de vraag:
Wat vind je er eigenlijk van dat zoveel Armeniërs die enclave verlaten?
Ja die indruk krijg ik ook, alles is de schuld van de Armeniërs of Russen inclusief de 'uitgelokte' genocide op Armeniërs in 1915. Maar in ieder geval niet die van de Ottomanen. Als bron worden over het algemeen dubieuze twitter accounts (Turks) aangevoerd.quote:Op donderdag 28 september 2023 07:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Deze user is zo verblind door haat naar Armenen dat hem dat niet interesseert helaas.
Jij laat zien dat de Armeense-lobby geen monopolie heeft op hysterie.quote:Op woensdag 27 september 2023 23:07 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik heb een foto gezien van een Azerbeidzjaanse vrouw wiens baarmoeder is opengesneden en waar de baby uit is gehaald. Ik zal de foto hier maar niet plaatsen.
Er kunnen zoveel verhalen naar buiten komen als maar kan. Wij, in het westen zien Armeniërs als slachtoffer (de bevolking althans). Onze beleidsmakers zijn gelukkig wel wat rationeler.quote:
Die mentaliteit is helemaal niet hier geimporteerd. Die was er al lang. De afgelopen 30 jaar zijn er talloze oorlogen door ons gevoerd om zeer twijfelachtige redenen. We zijn volstrekt blind geworden voor onze eigen daden elders.quote:Op donderdag 28 september 2023 07:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Erger vind ik dat die mentaliteit hier wordt geïmporteerd getuige dit topic, een gemiddelde Palestina demonstratie etc.
Oh zo, ja eens. De huidige bevolking is geen slachtoffer meer en heeft in NK behoorlijk wat uitgevroten.quote:Op donderdag 28 september 2023 09:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er kunnen zoveel verhalen naar buiten komen als maar kan. Wij, in het westen zien Armeniërs als slachtoffer (de bevolking althans). Onze beleidsmakers zijn gelukkig wel wat rationeler.
Eens. Vreemde post van 'Richestorags'. Helemaal nu hij Israel-Palestina erbij haalt. Zo ongeveer HET conflict dat in stand wordt gehouden door het westen.quote:Op donderdag 28 september 2023 09:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die mentaliteit is helemaal niet hier geimporteerd. Die was er al lang. De afgelopen 30 jaar zijn er talloze oorlogen door ons gevoerd om zeer twijfelachtige redenen. We zijn volstrekt blind geworden voor onze eigen daden elders.
Is niet vreemd, hij is van de andere factie. Moslims en immigranten zijn de schuldigen, niet anders dan de user die hij zelf aan het bekritiseren is. Daarom reageerde ik er ook op, over blindheid gesproken.quote:Op donderdag 28 september 2023 09:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Eens. Vreemde post van 'Richestorags'. Helemaal nu hij Israel-Palestina erbij haalt. Zo ongeveer HET conflict dat in stand wordt gehouden door het westen.
Vreemd als in: niet kloppend. Buiten de werkelijkheid.quote:Op donderdag 28 september 2023 09:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Is niet vreemd, hij is van de andere factie. Moslims en immigranten zijn de schuldigen, niet anders dan de user die hij zelf aan het bekritiseren is. Daarom reageerde ik er ook op, over blindheid gesproken.
Daar ben ik het deels mee eens. Die oorlogen zijn telkens geïnitieerd door de VS en het VK (Afghanistan, Irak, Servië). Europa zou dat toch niet zo snel zelf doen, met uitzondering van Libië.quote:Op donderdag 28 september 2023 09:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die mentaliteit is helemaal niet hier geimporteerd. Die was er al lang. De afgelopen 30 jaar zijn er talloze oorlogen door ons gevoerd om zeer twijfelachtige redenen. We zijn volstrekt blind geworden voor onze eigen daden elders.
Zit je weer in het slachtofferrolletje? Ik ben kritisch op alle partijen. Ook Armenen en het Westen zoals je kan lezen. Over blindheid gesproken als je het over kampen hebt en denkt dat ik bijvoorbeeld voor de oorlogen van het Westen ben omdat ze tegen Moslimlanden waren.quote:Op donderdag 28 september 2023 09:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Is niet vreemd, hij is van de andere factie. Moslims en immigranten zijn de schuldigen, niet anders dan de user die hij zelf aan het bekritiseren is. Daarom reageerde ik er ook op, over blindheid gesproken.
Door de Joodse lobby in Amerika ja. Europa doet er vrij weinig aan. Dus ook dat is geïmporteerd.quote:Op donderdag 28 september 2023 09:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Eens. Vreemde post van 'Richestorags'. Helemaal nu hij Israel-Palestina erbij haalt. Zo ongeveer HET conflict dat in stand wordt gehouden door het westen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |