SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Selectief quoten en dan een m.a.w.tje.quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
M.a.w. dit wordt een eindeloos conflict. En de vraag is echt wie dat gaat winnen.
quote:Felle Zelenski bij VN in New York: 'Pak kernwapens van Rusland af'
ONZE CORRESPONDENT
1 min geledenin BUITENLAND
NEW YORK - De Oekraïense president Zelenski heeft Rusland ervan beschuldigd voedsel, energie en kinderen tot wapen te maken in de oorlog met zijn land.
Op de VN-top in New York waarschuwde hij andere landen dat zij een volgend slachtoffer kunnen zijn als de Russische agressie niet wordt afgestraft.
quote:,,Er zijn veel wetten die het bezit en gebruik van wapens inperken, maar niet wat betreft het als wapen inzetten van zaken", sprak Zelenski tijdens de jaarlijkse bijeenkomst van de Algemene Vergadering, waar hij met applaus werd begroet. Hij beschreef hoe Moskou de graantransporten tot inzet maakt in een sinister politiek machtsspel om ingepikt land te houden.
Ook sprak hij over de wijze waarop de Russen met kerncentrales omgaan in veroverd Oekraïens gebied.
Die worden tot vuile bom gemaakt door te chanteren met een mogelijke stralingslek, aldus de president, terwijl de Russische gezant in de zaal langdurig in zijn telefoon verzonken leek.
Gekidnapt
Bijzonder fel was Zelenski met betrekking tot de deportatie van burgers en kidnapping van kinderen. ,,Die kinderen wordt geleerd Oekraïne te haten", fulmineerde de president, die ook opnieuw repte van genocide. Hij zei blij te zijn met de aanklachten tegen de Russische president Poetin van het internationaal Strafhof. ,,De agressor maakt alles tot wapen", hield Zelenski zijn gehoor voor.
Daarom zou volgens hem Rusland ook als nucleaire macht ontwapend moeten worden. ,,Terroristen hebben geen recht op kernwapens."
Zelenski spreekt woensdag eveneens in de Veiligheidsraad. Hij kondigde aan daar meer details te geven over het vredesplan, dat zijn land eerder had opgesteld.
Ik vind het echt fijn dat hij niet zo eromheen of heel slap zit te lullen, gewoon mokerharde berichten.quote:
quote:Op dinsdag 19 september 2023 21:03 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
tens of millions of rubles, dat is 28 euro toch?
Want een politieke partij mag geen mening hebben over actuele gebeurtenissen...quote:Op dinsdag 19 september 2023 23:41 schreef Slayage het volgende:
Verkiezingen in Polen dus moet er over de rug van vluchtelingen politiek gevoerd worden.![]()
[ twitter ]
Ik denk niet dat dat heel goed valt bij de Poolse bevolking eigenlijk. Van alles wat je hoort staan die echt vierkant achter Oekraïne?quote:Op dinsdag 19 september 2023 23:41 schreef Slayage het volgende:
Verkiezingen in Polen dus moet er over de rug van vluchtelingen politiek gevoerd worden.![]()
[ twitter ]
Nee fikkie in Sochi, een badplaats in Rusland (hoezo bezet gebied?). Het ligt in het oosten van de Zwarte zee.quote:
Oekraïne lijkt er ook niks mee te maken te hebben aldus de Oekraïnse media zelf:quote:Op woensdag 20 september 2023 08:46 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Nee fikkie in Sochi, een badplaats in Rusland (hoezo bezet gebied?). Het ligt in het oosten van de Zwarte zee.
Beetje vreemde tweet.
Alles in Rusland is bezet gebied.quote:Op woensdag 20 september 2023 08:46 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Nee fikkie in Sochi, een badplaats in Rusland (hoezo bezet gebied?). Het ligt in het oosten van de Zwarte zee.
Beetje vreemde tweet.
Lijkt mij dat Adler maar eens bevrijd moet worden door de Duitsers.quote:
Kuban/Krasnodar Krai was begin vorige eeuw overwegend Oekraiens, na de Holomodor en gedwongen russificatie (lees genocide) zijn er nog maar weinig over. Maar het toont aan dat Oekraïne net zoveel claim op Russische gebieden heeft als andersom.quote:Op woensdag 20 september 2023 08:46 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Beetje vreemde tweet.
Eindelijk!!!!! iemand die ook weet van de ware kaart van Nederland.quote:Op woensdag 20 september 2023 09:22 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Alles in Rusland is bezet gebied.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 20 september 2023 09:41 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Eindelijk!!!!! iemand die ook weet van de ware kaart van Nederland.
quote:Op woensdag 20 september 2023 08:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is niet op de Krim, dat is Sochi:
https://www.google.com/ma(...)a=!3m1!1e3?entry=ttu
Ooh jullie hebben gelijk ja. Op De Krim heb je ook een Sochi of iets wat er op lijkt. Vanwege 'Russian occupied' en 'Crimea wil be free' dacht ik dat het daar om gingquote:Op woensdag 20 september 2023 08:46 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Beetje vreemde tweet.
Dat heb ik nou ook vaak. Ik vergis me in steden of locaties. Zoals laatst jouw andere tweet, dacht ik dat het bij Robotyne zou liggen maar het bleek bij Bakhmut te liggen.quote:Op woensdag 20 september 2023 10:08 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[..]
Ooh jullie hebben gelijk ja. Op De Krim heb je ook een Sochi of iets wat er op lijkt. Vanwege 'Russian occupied' en 'Crimea wil be free' dacht ik dat het daar om ging
Ja, het is goed opletten! En dan heb je ook nog de Oekraïense en Russische spelling van plaatsen.quote:Op woensdag 20 september 2023 10:10 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Dat heb ik nou ook vaak. Ik vergis me in steden of locaties. Zoals laatst jouw andere tweet, dacht ik dat het bij Robotyne zou liggen maar het bleek bij Bakhmut te liggen.
Iig wel handig dat nu overal die Russische huurlingen aangepakt kunnen worden.quote:Op woensdag 20 september 2023 10:25 schreef slashdotter3 het volgende:
Zou Ukraine echt drone aanslagen plegen op Wagner in Sudan of is het een goed excuus voor het Westen om zich achter te verschuilen? 🤔
https://edition.cnn.com/2(...)-cmd-intl/index.html
Ukraine’s special services ‘likely’ behind strikes on Wagner-backed forces in Sudan, a Ukrainian military source says
Nu in Nederland nog.quote:Op woensdag 20 september 2023 10:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Iig wel handig dat nu overal die Russische huurlingen aangepakt kunnen worden.
Dat kennen we hier ookquote:Op dinsdag 19 september 2023 23:41 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
ff 40 miljoen die uit de lucht valtquote:
Huh?quote:
Nee gehackt door de USA en nu onderweg naar de USS Fordquote:Op woensdag 20 september 2023 10:46 schreef over_hedge het volgende:
[..]
ff 40 miljoen die uit de lucht valt
Piloot wist niet meer op welke knop hij moest drukken.quote:Op woensdag 20 september 2023 10:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Huh?
Je linker landingsgestel heeft een storing en daarom val je uit de lucht?
Niet om harteloos te zijn maar wij moeten daar ook langzamerhand over gaan nadenken. Een groot deel van het grondgebied van Oekraïne is relatief veilig en het gezag van de staat is hersteld.quote:Op dinsdag 19 september 2023 23:41 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |