abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 19 september 2023 @ 20:36:54 #1
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210687349



danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
U55..jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
lock.gif MTL, Sloopt wel eens echte treintjes *O*
eye.jpg Fred Eeuwig chagrijnige forens
x.jpg Maegrim Grote Pimpelwasser
UISTR.jpg Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
anoniconnew.png Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen.
mokum60.png DJMO Trein avonturierster die regelmatig zonder vooropgesteld plan op de trein stapt onderweg naar nergens.


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit..
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dienstmededeling

En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!

Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_210687450
Wat vinden jullie van de nieuwe boekingsmodule van de DB? Heb het idee dat ik vaker moet klikken om te krijgen wat ik wil. Ook storend dat je een datum kunt aanklikken en als je dan niet op uebernehmen klikt dan neemt hij de geselecteerde datum niet over. :{w
  Moderator dinsdag 19 september 2023 @ 21:03:09 #3
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210687746
Dit is dus één loc, de 2M62. Alle locs die hier rijden hebben drieassige draaistellen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 19 september 2023 @ 21:03:18 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_210687749
Het ziet er fancy uit maar ik vind het niet geweldig.

Ten opzichte van de vorige versie:
- Te veel nodeloos trage animaties (zoals het uitklappen van het lijstje met stationsnamen)
- Te veel klikken om bijvoorbeeld een via-route in te stellen
- Niet mogelijk om bij een deelroute aan te geven dat je bijv. niet wil reizen met een ICE
- Niet mogelijk om de complete route van een bepaalde trein te zien
  Moderator dinsdag 19 september 2023 @ 21:06:19 #5
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210687800
De RB58 Osnabrück naar Bremen, rijdt toch een andere route dan de gebruikelijke IC, EC en ICE op dat traject? Omdat het met diesel rijdt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_210688043
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:03 schreef James1988 het volgende:
Het ziet er fancy uit maar ik vind het niet geweldig.

Ten opzichte van de vorige versie:
- Te veel nodeloos trage animaties (zoals het uitklappen van het lijstje met stationsnamen)
- Te veel klikken om bijvoorbeeld een via-route in te stellen
- Niet mogelijk om bij een deelroute aan te geven dat je bijv. niet wil reizen met een ICE
- Niet mogelijk om de complete route van een bepaalde trein te zien
Gelukkig, ben ik kennelijk niet de enige.
  Redactie Sport dinsdag 19 september 2023 @ 21:44:31 #7
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_210688603
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:43 schreef Jeroboam het volgende:
Wat vinden jullie van de nieuwe boekingsmodule van de DB?
K. U. T.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 19 september 2023 @ 22:56:55 #8
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_210690043


Dit grappige treintje kwam ik in Zwitserland tegen.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  woensdag 20 september 2023 @ 08:42:02 #9
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_210691962
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:03 schreef James1988 het volgende:
Het ziet er fancy uit maar ik vind het niet geweldig.

Ten opzichte van de vorige versie:
- Niet mogelijk om bij een deelroute aan te geven dat je bijv. niet wil reizen met een ICE
- Niet mogelijk om de complete route van een bepaalde trein te zien
Vooral deze twee.

Gelukkig kun je vooralsnog de oude planner raadplegen via https://reiseauskunft.bahn.de/
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  woensdag 20 september 2023 @ 22:29:19 #10
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_210700463
Ik zat zaterdag in de ICE van Leer naar Keulen. En zondag weer terug, maar toen was het geen ICE. Het was een leuk weekend.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Moderator donderdag 21 september 2023 @ 08:17:14 #11
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210702413
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 22:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik zat zaterdag in de ICE van Leer naar Keulen. En zondag weer terug, maar toen was het geen ICE. Het was een leuk weekend.
Volgens mij wordt er inderdaad maar één ICE per week over de Emslandstrecke. Tenminste dat zei @dennistd geloof ik toen ik helemaal verbaasd was dat ik een ICE2(?) had gezien net buiten Meppen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 21 september 2023 @ 11:48:29 #12
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_210704072
twitter




Mooi plaatje
pi_210705405
De prijzen van het OV gaan komend jaar niet omhoog.
Benieuwd of het ook echt niet gaat gebeuren.

https://www.ad.nl/politie(...)lgend-jaar~ab8bf04e/
stupidity has become as common as common sense was before
  donderdag 21 september 2023 @ 18:25:46 #14
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_210707210
Iemand interesse in wat luchtfoto's van die crash bij Voorschoten, eerder dit jaar? ProRail's helikopter heeft scherpe beelden gemaakt.

https://twiav.nl/nl/vervo(...)59&l=14&b=lichtgrijs
  donderdag 21 september 2023 @ 20:15:10 #15
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_210708613
Wat blijft dat toch een schokkende ravage...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator donderdag 21 september 2023 @ 20:27:12 #16
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210708884
Wat ik overigens zag in Riga: de oudere trams hebben eenzelfde soort stroomafnemers als trolleybussen. Trolleybussen rijden dan weer niet over de trambaan wat ik zou verwachten gezien hetzelfde soort stroomafnemer.

Moderne Skoda trams hebben een normale stroomafnemer. De trolleybussen die hier rijden zijn niet van die oude lijken als in Vilnius, maar redelijk nieuwe. Het zijn hybrides trouwens, want heb een aantal keren gezien dat de stroomafnemer omlaag ging en een diesel werd gestart. :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport vrijdag 22 september 2023 @ 01:06:34 #17
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_210712685
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 20:27 schreef derLudolf het volgende:
Wat ik overigens zag in Riga: de oudere trams hebben eenzelfde soort stroomafnemers als trolleybussen. Trolleybussen rijden dan weer niet over de trambaan wat ik zou verwachten gezien hetzelfde soort stroomafnemer.
Verschil is natuurlijk dat een bus met een tweede stang de stroomkring sluit terwijl een tram met trolleystang dat via de rails doet.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator vrijdag 22 september 2023 @ 05:59:53 #18
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210713166
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 01:06 schreef dennistd het volgende:

[..]
Verschil is natuurlijk dat een bus met een tweede stang de stroomkring sluit terwijl een tram met trolleystang dat via de rails doet.
Jup, dat wel. Een tram met trolleystang is niet uniek dus?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 22 september 2023 @ 10:17:46 #19
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_210714411
Niet uniek, wel ouderwets het was ooit een veelgebruikt systeem voor trams maar in de meeste steden zijn ze allang overgestapt naar moderne stroomafnemers. De oude trammetjes in Lissabon bijvoorbeeld hebben nog wel trolleystangen.
  Redactie Sport vrijdag 22 september 2023 @ 13:54:33 #20
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_210716417
In Brussel is er vanuit het trammuseum ook nog de mogelijkheid om naar Tervuren(?) met trolleystang te rijden voor museumtrams. Normale trams gebruiken een moderne stroomafnemer.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator zaterdag 23 september 2023 @ 12:09:12 #21
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210724757


:D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 25 september 2023 @ 12:12:14 #22
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210747361
Heeft DB Regio of Fernverkehr nog tekort aan machinisten eigenlijk? DB Cargo heeft nog wel wat over.

https://www.removepaywall(...)eigt-bij-db-cargo-2/
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport maandag 25 september 2023 @ 13:39:59 #23
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_210748236
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 12:12 schreef derLudolf het volgende:
Heeft DB Regio of Fernverkehr nog tekort aan machinisten eigenlijk? DB Cargo heeft nog wel wat over.

https://www.removepaywall(...)eigt-bij-db-cargo-2/
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het hier om machinisten gaat. Denk eerder aan rangeerders, die steeds minder nodig zullen zijn door het dalende wagenladingenverkeer (veel gaat in hele treinen).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_210762923
Waarom moet je voor een fiets wel een kaartje kopen en voor een kinderwagen niet, terwijl de laatste vaker meer ruimte inneemt dan de eerste?
  Redactie Sport woensdag 27 september 2023 @ 04:20:12 #25
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_210763650
Omdat je wel OV-fietsen kunt huren maar geen OV-kinderwagens.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_210764274
Ik zie een gat in de markt
  woensdag 27 september 2023 @ 08:33:40 #27
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210764324
Misschien kunnen ze ook RyanAir-style kaartjes voor koffers gaan verplichten. Of dikke mensen. Of rolstoelen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210765262
Arriva mailt rond dat ze getroffen zijn door een datalek. Mail zelf niet gehad want zal wel niet geraakt zijn.
Bier.
pi_210765374
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 08:33 schreef Janneke141 het volgende:
Misschien kunnen ze ook RyanAir-style kaartjes voor koffers gaan verplichten. Of dikke mensen. Of rolstoelen.
Dikke mensen zou opzich wel beter zijn, kan je tenminste normaal op een stoel zitten.
pi_210766402
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 04:20 schreef dennistd het volgende:
Omdat je wel OV-fietsen kunt huren maar geen OV-kinderwagens.
Bij de bewaakte indoor fietsenstallingen in beheer van de gemeente Utrecht - verspreid over de stad - kun je wel leen-kinderwagens krijgen. Ergens wel gek dat zoiets niet bestaat bij de OV-fietspunten.
PWBF
pi_210783973
Het is hier veel te rustig.

Hier is een sexy multisysteemlocomotief, toen goede beveiliging nog een extra haakje op de deur was:
Bier.
pi_210783986
Hier het Duitse equivalent:


In tegenstelling tot de Frans/Belgische variant is deze nooit zo ver Nederland in geweest geloof ik; iets met elektromagnetische compatibiliteit. De eerdergenoemde locs zijn als het goed is weleens op eigen kracht in Amsterdam geweest.
Bier.
  Moderator vrijdag 29 september 2023 @ 07:49:54 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210784564
De 181'ers reden toch vooral rond de Moezel naar Luxemburg en Frankrijk?

Ben aantal jaar terug nog een 181'er tegen gekomen op Bremen Hbf, met een trein vol nieuwe Mercedessen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 29 september 2023 @ 07:57:00 #34
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210784599
Vanaf wanneer ging de Pimpelwagen er ook alweer uit, dienstregeling 2024 of al iets eerder?

Denk dat ik even een slagje Berlijn ga doen. Eens kijken of ik dat combineren met een rit in een ICE1, daar heb ik ook nog nooit ingezeten.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_210784624
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 00:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het is hier veel te rustig.

Hier is een sexy multisysteemlocomotief, toen goede beveiliging nog een extra haakje op de deur was:
[ afbeelding ]
Terwijl ik toch zoveel nieuws zag langskomen, Arriva die een deel van het hoofdrailnet wil openbreken met stapjes per jaar. DB die DB Stations en DB Netz gaat samenvoegen tot DB InfraGo
pi_210787561
Lol, DB InfraGo klinkt bijna net zo debiel als die nieuwe mobiele provider odildo.
Bier.
pi_210787825
Ja precies
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:21:16 #38
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_210787852


Hoe krijg je dit voor elkaar..
pi_210787908
De schermen hangen er ondersteboven in voor de kijkhoek, en worden softwarematig 180 graden gedraaid. Af en toe gaat dat draaien fout.
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:49:35 #40
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_210788083
Dat trucje is ook uitgehaald in de trein, wanneer je een OBIS-scherm ziet herstarten staat alles ondersteboven.

En dat gebeurt ook bij de infoschermen in de Desiro's van de NMBS.
pi_210788143
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:21 schreef Hi_flyer het volgende:
[ link | afbeelding ]

Hoe krijg je dit voor elkaar..
Geheimpje; ze hangen allemaal op de kop. Deze is gewoon niet gedraaid.
Bier.
pi_210788148
DB heeft de langeafstandsdienstregeling voor 2024 gepubliceerd. Hun eigen kaartje met highlights:
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 september 2023 @ 19:39:33 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_210789782
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 07:59 schreef b2py het volgende:

[..]
Terwijl ik toch zoveel nieuws zag langskomen, Arriva die een deel van het hoofdrailnet wil openbreken met stapjes per jaar. DB die DB Stations en DB Netz gaat samenvoegen tot DB InfraGo
Arriva heeft nu al te weinig personeel om al haar treinen te kunnen laten rijden
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator vrijdag 29 september 2023 @ 20:10:13 #44
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210790099
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:21 schreef Hi_flyer het volgende:
[ link | afbeelding ]

Hoe krijg je dit voor elkaar..
De sticker klopt wel.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 29 september 2023 @ 20:23:30 #45
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_210790211
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:21 schreef Hi_flyer het volgende:
[ link | afbeelding ]

Hoe krijg je dit voor elkaar..
Faahkiserp Mehnra.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator zondag 1 oktober 2023 @ 09:28:41 #46
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210802942
Ik kan het niet meer terugvinden hier, maar wanneer rijdt de Pimpel nou voor het laatst met Bordbistro?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 1 oktober 2023 @ 11:50:11 #47
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_210803810
De bistro gaat er uit bij de start van dienstregeling 2024. Tegelijk met introductie van de Vectron.
  Moderator zondag 1 oktober 2023 @ 12:36:37 #48
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210804221
Oh,ik dacht dat deze er uit ging voor de nieuwe dienstregeling, vandaar de vraag
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 1 oktober 2023 @ 12:48:40 #49
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_210804315
De NS 1700-locomotieven gaan er wat eerder uit.
  zondag 1 oktober 2023 @ 15:10:47 #50
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_210805360
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 12:48 schreef James1988 het volgende:
De NS 1700-locomotieven gaan er wat eerder uit.
Oh... dat is jammer. Waarom? Om er eentje heel te houden voor de afscheidsrit?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zondag 1 oktober 2023 @ 15:53:09 #51
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_210805645
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2023 09:28 schreef derLudolf het volgende:
Ik kan het niet meer terugvinden hier, maar wanneer rijdt de Pimpel nou voor het laatst met Bordbistro?
In principe 9 december, maar de kans is best aanwezig dat ze er al (veel?) eerder uitgehaald worden in Berlijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 oktober 2023 @ 17:28:09 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_210806386
Een GtbV goedgekeurd in 10 minuten. Moet niet gekker worden
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 oktober 2023 @ 17:46:27 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_210806556
Uit het vervoersplan 2024 van de Deutsche Bahn:
quote:
Weitere moderne ICE 3neo, teils schon mit neuem Innendesign, bringt die DB zwischen NRW, Frankfurt, Stuttgart und München auf die Schiene, sobald die Zulassung vorliegt auch auf den Strecken nach Amsterdam und Brüssel.
https://www.deutschebahn.(...)Hauptrouten-11892750

ICE3 neo zien we dus al op de Nederlandse sporen zodra de toelating rond is. Volgens de geruchten kan dat al in mei 2024 zijn, wat eerder is dan ik had verwacht
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 1 oktober 2023 @ 19:12:49 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_210807296
Toelating is één, personeel opleiden is twee. De BR408 is naar het schijnt toch net even anders genoeg dat er een cursus voor nodig is.

Dat "nieuwe interieur" schijnt in de praktijk overigens tegen te vallen in vergelijking met de impressies. Volgens Railcolor zou men, als men alles uit de impressies had willen doen, een nieuwe toelating moeten regelen voor het interieur (vanwege brandveiligheid denk ik?).
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 oktober 2023 @ 19:30:02 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
  zondag 1 oktober 2023 @ 19:37:56 #56
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_210807524
quote:
10s.gif Op zondag 1 oktober 2023 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
We gaan het meemaken.
Ik heb sowieso meer interesse in de Talgo-bakken :s)
  zondag 1 oktober 2023 @ 20:57:36 #57
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_210808420
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2023 19:12 schreef James1988 het volgende:
Toelating is één, personeel opleiden is twee. De BR408 is naar het schijnt toch net even anders genoeg dat er een cursus voor nodig is.
Zou je nu al mee kunnen beginnen in Duitsland. Een deel kun je ook in een simulator oefenen denk ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 1 oktober 2023 @ 21:00:49 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_210808476
Opleiden van ICE-machinisten gebeurt naar mijn weten sowieso in Duitsland, dus dat zal vast allemaal al wel gepland worden.

Monteurs in de Watergraafsmeer zullen waarschijnlijk ook wel opgeleid moeten worden, ik heb geen idee hoe makkelijk het is om die vrij te spelen voor zoiets.
  zondag 1 oktober 2023 @ 21:51:21 #59
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_210809109
Ik weet niet of ze de 408 ook in de Watergraafsmeer gaan onderhouden, er is geen gedeeld eigendom meer toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_210809270
Voor zover ik weet gaat er nog dit jaar begonnen worden met opleiden voor de BR408. Maar zoals ik het begrijp zijn de verschillen voor de machinisten specifiek tussen de BR406 en de BR408 niet bijster groot qua bediening.
Men doet z'n best om het spul zo snel mogelijk toegelaten te krijgen zodat het ook zo snel mogelijk de dienst in kan, maar het zal waarschijnlijk rond het begin van de zomer 2024 (zeg juni/juli) worden als alles goed gaat.
  zondag 1 oktober 2023 @ 22:38:32 #61
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_210809522
Links tractie, rechts rem. Meer hoef je niet te weten, toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_210812937
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  Moderator maandag 2 oktober 2023 @ 13:24:50 #63
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210813362
quote:
10s.gif Op zondag 1 oktober 2023 22:38 schreef Duvel het volgende:
Links tractie, rechts rem. Meer hoef je niet te weten, toch?
ATB grijpt wel in als het fout gaat toch? :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_210813803
quote:
10s.gif Op zondag 1 oktober 2023 22:38 schreef Duvel het volgende:
Links tractie, rechts rem. Meer hoef je niet te weten, toch?
Nee links is de koppeling.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 2 oktober 2023 @ 17:43:43 #65
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_210815211
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 11:03 schreef b2py het volgende:

[..]
Dikke mensen zou opzich wel beter zijn, kan je tenminste normaal op een stoel zitten.
1e klas ^O^
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  maandag 2 oktober 2023 @ 17:45:32 #66
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_210815235
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 00:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het is hier veel te rustig.

Hier is een sexy multisysteemlocomotief, toen goede beveiliging nog een extra haakje op de deur was:
[ afbeelding ]
Is het gezichtsbedrog of is die loc echt langer dan bijv. een 1600?
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  Moderator maandag 2 oktober 2023 @ 18:06:08 #67
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210815425
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 17:45 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]
Is het gezichtsbedrog of is die loc echt langer dan bijv. een 1600?
Deze loc is 5m langer en heeft twee assen meer tov een 1600.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_210818122
quote:
2s.gif Op zondag 1 oktober 2023 21:51 schreef Duvel het volgende:
Ik weet niet of ze de 408 ook in de Watergraafsmeer gaan onderhouden, er is geen gedeeld eigendom meer toch?
OB WGM gaat ze onderhouden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210820402
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 17:45 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]
Is het gezichtsbedrog of is die loc echt langer dan bijv. een 1600?
Ze zijn heel zwaar!

Ik zie nu hoeveel die E184 weegt, die is dus lichter dan een 1600, das wel interessant. Waarom kan dat nu niet meer terwijl vermogenselectronica zoveel gekrompen en lichter is geworden hehehe.
Bier.
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:04:42 #70
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_210823349
Minder strenge crashnormen vroegâh en sowieso heeft een BR184 een bak minder vermogen dan een TRAXX, Eurosprinter of Vectron.
pi_210823959
Das okay, ik had vroeger ook minder strenge crashnormen.
Bier.
pi_210824173
Van die hoog-calorie personen die voor de treindeur gaan staan bij het instappen en dan gaan mopperen dat het uitstappen zo lang duurt. KAREN WE HEBBEN JE GEHOORD maar je staat met je 110cm buikomvang WAANZINNIG in de weg
pi_210824195
Heee wederom communicatiestoring tussen verkeersleiding en machinisten, komt weer vaker voor
pi_210825298
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 18:00 schreef b2py het volgende:
Van die hoog-calorie personen die voor de treindeur gaan staan bij het instappen en dan gaan mopperen dat het uitstappen zo lang duurt. KAREN WE HEBBEN JE GEHOORD maar je staat met je 110cm buikomvang WAANZINNIG in de weg
Ik doe dan altijd gewoon een beetje bulldozeren. Van 110 cm win ik wel *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 4 oktober 2023 @ 07:21:23 #75
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210829640
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ik doe dan altijd gewoon een beetje bulldozeren. Van 110 cm win ik wel *)
Of van die gasten die al in willen stappen terwijl er nog mensen (waaronder ik) willen uitstappen. Meestal stappen we dan samen uit :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 4 oktober 2023 @ 07:22:20 #76
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210829642
Overigens, gisteren reed de BE Bad-Bentheim Coevorden met self loading cargo in het kader van Tag der Deutschen Einheit

https://www.rtvdrenthe.nl(...)n-tijdens-duitse-dag
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 4 oktober 2023 @ 21:28:03 #77
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_210837877
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 09:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik zie nu hoeveel die E184 weegt, die is dus lichter dan een 1600, das wel interessant. Waarom kan dat nu niet meer terwijl vermogenselectronica zoveel gekrompen en lichter is geworden hehehe.
quote:
De thyristor-sturing verstoorde echter de werking van de beveiliging. Hierdoor is het van een regelmatige inzet in Nederland niet gekomen.
Voor inzet in NL zal er dus wel voor een paar ton aan lijnfilters nodig zijn geweest. Dat zat er niet in. :P
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 4 oktober 2023 @ 21:28:28 #78
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_210837887
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 22:23 schreef Maegrim het volgende:

[..]
OB WGM gaat ze onderhouden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk, dat is een flinke vloot!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 4 oktober 2023 @ 21:30:03 #79
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_210837907
quote:
11s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Nee links is de koppeling.
Het is een automaat (links naast de tractie).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 oktober 2023 @ 20:28:38 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_210847236
De drielandentrein van Arriva gaat pas ergens in 2024 rijden

https://www.treinenweb.nl(...)ieuw-uitgesteld.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_210848468
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 20:28 schreef Peterselieman het volgende:
De drielandentrein van Arriva gaat pas ergens in 2024 rijden

https://www.treinenweb.nl(...)ieuw-uitgesteld.html
Ach, Arriva naar Aken van hier is al een drama. Als deze trein even vaak gaat 'rijden' ..... :')
stupidity has become as common as common sense was before
pi_210857215
Vanaf minuut 12/13 ofzo zie je hoe een verstoring met als titel "inzet van hulpdiensten' kan verlopen.
Bier.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:21:39 #83
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_210863401
Volgens mij heb ik het gevoel dat de EC6/EC7/EC8/EC9 vanaf half juli 2024 definitief geschrapt worden. Eerst vanwege de Generalsanierung van de Riedbahn (vijf maanden stremming op Frankfurt-Mannheim) en vanaf dienstregeling 2025 zouden de EC6/EC7/EC8/EC9 op het noordelijke gedeelte vervangen worden door de ICE104/ICE103/ICE106/ICE5 die gaan doorrijden van en naar Hamburg en op het zuidelijke gedeelte gaat de Intercity Köln-Dresden v.v. (IC2041/IC2040/IC2043/IC2042) doorrijden van en naar Stuttgart.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  Moderator zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:28:19 #84
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210863456
Dat zou jammer zijn :{
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:39:39 #85
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_210863559
DSB wil vanaf december 2025 een dagelijkse trein van/naar Amsterdam gaan rijden. Een trein vanuit Praag naar Hamburg wordt doorgetrokken naar Kopenhagen, waardoor er een Talgo-stam van DSB vanuit Hamburg een slag naar Amsterdam kan maken. Omdat er geen locs zijn met toelating in Nederland, Duitsland en Denemarken gaat er waarschijnlijk een locwissel plaatsvinden in Hamburg of Osnabrück.

Bron: https://www.kollektivtraf(...)7LBFSoGJfQVomacEKaG0
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:41:04 #86
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210864241
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:39 schreef dennistd het volgende:
DSB wil vanaf december 2025 een dagelijkse trein van/naar Amsterdam gaan rijden. Een trein vanuit Praag naar Hamburg wordt doorgetrokken naar Kopenhagen, waardoor er een Talgo-stam van DSB vanuit Hamburg een slag naar Amsterdam kan maken. Omdat er geen locs zijn met toelating in Nederland, Duitsland en Denemarken gaat er waarschijnlijk een locwissel plaatsvinden in Hamburg of Osnabrück.

Bron: https://www.kollektivtraf(...)7LBFSoGJfQVomacEKaG0
DSB rijdt nu toch ook met 193'ers? Of is ATB niet zomaar ingebouwd/het probleem daarmee opgelost?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:00:23 #87
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210864448
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:07:16 #88
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_210864534
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 13:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]
DSB rijdt nu toch ook met 193'ers? Of is ATB niet zomaar ingebouwd/het probleem daarmee opgelost?
Ik denk dat die geen gelijkstroomsysteem aan boord hebben, maar alleen 15kV 16,7Hz en 25kV 50Hz.

Een locwissel hoeft trouwens geen probleem te zijn: de paden sluiten toch niet op elkaar aan waardoor je ergens rond Hamburg 10 minuten over hebt. Mooi tijd voor een locwissel bij Eidelstedt of Langenfelde. Ben even aan het puzzelen geweest op basis van de mKoK 2024 (alle mogelijke paden in Duitsland komend jaar) en kwam op onderstaande dienstregeling. Op Osnabrück Hbf maakt ie gebruik van de perronloze Klus-Kurve, daarom als vervanging een stop op station Altstadt.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
Amsterdam C                     10:59       FV 34
Hilversum               11:20   11:22       
Amersfoort C            11:34   11:36       
Apeldoorn               12:00   12:02       
Deventer                12:14   12:18       
Hengelo                 12:51   12:52       
Bad Bentheim            13:09   13:11       
Rheine                  13:23   13:25       
Osnabrück Altstadt      13:50   13:52       
Osnabrück Hbf (o.H.)    13:54   13:55       FV 99
Bremen Hbf              14:48   14:51       
Hamburg-Harburg         15:35   15:37       
Hamburg Hbf             15:47   15:50       
Hamburg Dammtor         15:53   15:55       
Langenfelde (Lokw.)     16:03   16:13       FV 5.1
Neumünster              16:48   16:49       
Schleswig               17:25   17:27       FV 71.2
Padborg                 17:53   17:59       
Kolding                 18:41   18:43       
Odense                  19:19   19:22       
Ringsted                20:02   20:04       
København H             20:34           
                
                
                
                
København H                     09:26       FV 71.2
Ringsted                09:52   09:56       
Odense                  10:36   10:39       
Kolding                 11:15   11:18       
Padborg                 11:59   12:02       
Schleswig               12:28   12:30       FV 5.1
Neumünster              13:08   13:10       
Langenfelde (Lokw.)     13:44   13:54       FV 99
Hamburg Dammtor         14:02   14:04       
Hamburg Hbf             14:07   14:10       
Hamburg-Harburg         14:20   14:22       
Bremen Hbf              15:07   15:10       
Osnabrück Hbf (o.H.)    16:02   16:03       FV 34
Osnabrück Altstadt      16:05   16:07       
Rheine                  16:33   16:35       
Bad Bentheim            16:48   16:51       
Hengelo                 17:07   17:09       
Deventer                17:41   17:45       
Apeldoorn               17:57   17:59       
Amersfoort C            18:24   18:26       
Hilversum               18:38   18:39       
Amsterdam C             19:00           
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_210864569
Waarom moet dat ding nou weer overal stoppen in NL?
  Redactie Sport zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:17:26 #90
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_210864632
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 14:11 schreef b2py het volgende:
Waarom moet dat ding nou weer overal stoppen in NL?
Gewoon het stoppatroon van de IC Berlijn. Je kunt wel stations overslaan maar dan moet je langzamer rijden, voor een snellere trein is geen pad in Nederland.

Met de Lelylijn, een nieuwe HSL Groningen-Bremen en de Fehmarnbelttunnel kun je wel sneller gaan.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:22:28 #91
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210864693
Qua tijd tussen de stops kunnen Hilversum en Apeldoorn wel vervallen ;) Of doel je op Hengelo?

Als je de locwissel op Hamburg Hbf of Harburg doet win je dan ook nog iets qua tijd?

Leuke verbinding. Nog even wat Bord Bistro's op de kop tikken :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:25:09 #92
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210864717
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 14:17 schreef dennistd het volgende:

HSL Groningen-Bremen
Kopenhagen, Hamburg, Bremen, Grunn, Zwolle, Amsterdam. Das pas een Hanzelijn.

Eem fappen :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:43:09 #93
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_210864883
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 13:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]
DSB rijdt nu toch ook met 193'ers?
Niet elke Vectron is een 193 ;) De Denen hebben een andere variant van hetzelfde platform: DSB EB
  Redactie Sport zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:05:24 #94
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_210865149
De Unimogs die jaren geleden al door ProRail aangeschaft zijn worden eindelijk in gebruik genomen: https://nieuws.ns.nl/nieu(...)ng-van-verstoringen/

quote:
Deze week hebben ProRail en NS samen een uniek railwegvoertuig geïntroduceerd dat ingezet kan worden bij incidentafhandelingen op het spoor.

De Unimog is een railwegvoertuig van ProRail Incidentenbestrijding die zij kunnen inzetten om bijvoorbeeld gestrande treinen af te voeren. Met name bij incidenten waarbij een trein externe tractie nodig heeft en andere afsleepmiddelen niet kunnen of mogen worden ingezet, bijvoorbeeld bij problemen met de bovenleiding. Dit soort strandingen duren vaak lang en veroorzaken veel overlast voor reizigers en het treinverkeer. Naast de sleep- en duwfuncties heeft de Unimog een reinigingsmodule, om de trein schoon te kunnen maken na een aanrijding en een hoogwerker om veilig en gemakkelijker op hoogte te kunnen werken. De Unimogs worden vanaf deze week voor NS ingezet en komen ook beschikbaar voor andere vervoerders.

Innovatief en vernieuwend
De Unimog is een krachtvoertuig dat zowel over de weg als over het spoor mag rijden. Het voertuig is niet afhankelijk van bovenleiding, heel handig dus als de bovenleidingspanning niet beschikbaar is. ProRail beschikt nu over vier Unimogs, die strategisch gestationeerd zijn op hun standplaatsen langs de A2-corridor, zoals Eindhoven en Utrecht. Als het nodig is kan de Officier van Dienst Infra besluiten de Unimog op een ander treintraject in te zetten. Het doel is de dienstregeling zo snel mogelijk weer te hervatten na een stranding.

Samenwerking Unimogbedienaar en machinist
Bij de inzet van de Unimog ontstaat een nauwe samenwerking met NS en de treindienstleider van ProRail. Ook de Unimogbedienaar en machinist werken ter plaatse nauw samen om de gestrande trein weg te slepen zodat het treinverkeer zo snel mogelijk kan worden hervat.

Gezamenlijk ontwikkeltraject
NS en ProRail werken al sinds 2019 samen in dit project. Andrea Langerak, projectmanager ProRail: “NS is de grootste vervoerder op de A2-corridor, daarom zijn we met de implementatie begonnen bij NS. Er zijn veel stappen gezet: zoals de bouw van het voertuig, het aanvragen van toelating, ontheffing bij de Inspectie Leefomgeving & Techniek (IL&T), het testen met de Unimog en verschillende treintypen en het opleiden van de bedienaars. Annelies van Unen, verantwoordelijk voor de implementatie bij NS: “Ondanks dat het maar om vier Unimogs gaat, heeft dit traject alle kenmerken van een normale materieelintroductie en dan ook nog binnen twee organisaties. Om deze innovatie te realiseren is gebruik gemaakt van de expertise en inzet van veel collega’s binnen NS en ProRail. Mooi dat we met de inzet van de Unimog de overlast van een stremming voor reizigers kunnen beperken."
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:29:12 #95
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_210866596
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:21 schreef Erno-BE het volgende:
Volgens mij heb ik het gevoel dat de EC6/EC7/EC8/EC9 vanaf half juli 2024 definitief geschrapt worden. Eerst vanwege de Generalsanierung van de Riedbahn (vijf maanden stremming op Frankfurt-Mannheim) en vanaf dienstregeling 2025 zouden de EC6/EC7/EC8/EC9 op het noordelijke gedeelte vervangen worden door de ICE104/ICE103/ICE106/ICE5 die gaan doorrijden van en naar Hamburg en op het zuidelijke gedeelte gaat de Intercity Köln-Dresden v.v. (IC2041/IC2040/IC2043/IC2042) doorrijden van en naar Stuttgart.
Waar hebben we het hier over?
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:47:40 #96
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210866805
Gaat weer lekker met ICNG :') In Tilburg opgestapt om naar Den Haag te gaan. Alles verloopt soepel maar op Rotterdam CS spontaan softwareproblemen :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210867095
Je bedoelt een machinist die z'n berichten niet heeft gelezen? :')
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 17:18:35 #98
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_210867101
quote:
Mooie video.

Ik kan me van een interrail van alweer vijftien jaar geleden herinneren dat je in Oost-Europa de nodige van dit soort ex-DB rijtuigen tegenkwam. En ook de DB-stoptrein van/naar Venlo bestond uit deze ouderwetse n-wagen. Ik vond het toen al wat armoedigs hebben maar daarmee ook z’n charme. Maar het spul in deze film is toch echt wel een rijdend stuk schroot. :D
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Moderator zaterdag 7 oktober 2023 @ 19:04:33 #99
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210868271
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:05 schreef dennistd het volgende:
De Unimogs die jaren geleden al door ProRail aangeschaft zijn worden eindelijk in gebruik genomen: https://nieuws.ns.nl/nieu(...)ng-van-verstoringen/
[..]

Als we het dan toch hebben over voertuigen van Daimler Benz, ik kwam deze tegen op Facebook.
1983 diente als Basis für diesen Loctrac 150 ein MB-trac 1500. Er war seitens der Deutschen Bundesbahn für 1200 Tonnen Anhängelast zugelassen. Dazu war zu lesen: "Überall dort, wo 'schwere Brocken' zu rangieren sind, ist der Loctrac mit Sicherheit die betriebswirtschaftlich interessanteste Diesel-Lok."



MB Trac had destijds een veel gekozen optie voor een omkeer inrichting. Dan kun je bestuurdersstoel en dashboard omdraaien waardoor achteruit rijden een stuk makkelijker is. Een best handig optie op het spoor denk ik, geen idee of er voor de Motrac ook voor is gekozen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_210873357
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 14:11 schreef b2py het volgende:
Waarom moet dat ding nou weer overal stoppen in NL?
Vectrons mogen niet harder.

Hoe gaat het eigenlijk met de uitrol van ERTMS in Denistan?
Bier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')