Ik zou voor houterig materiaal ipv. Bamboe gaanquote:Op maandag 25 september 2023 21:03 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, daar kunnen we zeker creatief mee worden. Stevige planten die behoorlijk hoog worden dan (iets van 1,2-1,5m of zo), die tegen een stootje kunnen en die houden van natte voeten op zandgrond met halfschaduw. Geen stekelplanten of houterig materiaal in verband met kleine die daar ongetwijfeld verschillende keren in gaat landen. En liefst wintergroen. Ik denk dat het al snel op bamboe neerkomt.
Ik ben er in m'n tekening vanuit gegaan dat de buren rechts zich netjes aan de erfgrens gehouden hebben, dus zo heb ik de tuin ingetekend (parallel met het beekje).quote:Op maandag 25 september 2023 22:11 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik zou voor houterig materiaal ipv. Bamboe gaan. Of nog beter, hogere grassen die max 60cm.hoog komen. Bamboe is niet zo gaaf als het geknakt is en je valt er dan in van bovenaf
.
Die afmetingen van six corresponderen iig. niet met een perceel van 22m lang en je tekening. Ik zou idd. Ff narekenen
. 6m diep voor een schuur is overigens formaat garage. Wel relaxt trouwens. Zo een schuur
.
Flink gat voor zo'n klein dingetje.quote:Op maandag 25 september 2023 20:06 schreef Seven. het volgende:
Alleen mijn tuinplan moet enigszins op de schop. Colin heeft een trampoline gekregen van 2,44cm en die wil ik ingraven. Er is een gat van 2,5m doorsnee nodig van 65cm diep. Dan kan ik daar ook de combinatie maken met de wadi die ik graag wil. Aanplanten heeft uiteraard niet zoveel zin onder een trampoline maar over 10-12 jaar is zo'n gat een perfecte wadi of overflow vijver.
quote:Op dinsdag 26 september 2023 15:54 schreef Twieki het volgende:
[..]
Flink gat voor zo'n klein dingetje.
Eleagnus Ebbingei.quote:Op maandag 25 september 2023 21:03 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, daar kunnen we zeker creatief mee worden. Stevige planten die behoorlijk hoog worden dan (iets van 1,2-1,5m of zo), die tegen een stootje kunnen en die houden van natte voeten op zandgrond met halfschaduw. Geen stekelplanten of houterig materiaal in verband met kleine die daar ongetwijfeld verschillende keren in gaat landen. En liefst wintergroen. Ik denk dat het al snel op bamboe neerkomt.
Die is wel pijnlijk als je er in valt, wij hebben er een paar meter haag van staan. Wordt wel snel een mooie dichte haag, als hij eenmaal aanslaat moet je ‘m vaak snoeien.quote:
Dat is meestal met planten die snel mooi dicht groeien of goed aanslaan. Er was iemand die lyrisch over laurier was. Ja, tot ze een paar jaar oud zijn en compleet out of control groeienquote:Op woensdag 27 september 2023 08:45 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Die is wel pijnlijk als je er in valt, wij hebben er een paar meter haag van staan. Wordt wel snel een mooie dichte haag, als hij eenmaal aanslaat moet je ‘m vaak snoeien.
Of tot ze na 35 jaar een kwart van je tuin overnemenquote:Op woensdag 27 september 2023 11:10 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat is meestal met planten die snel mooi dicht groeien of goed aanslaan. Er was iemand die lyrisch over laurier was. Ja, tot ze een paar jaar oud zijn en compleet out of control groeien.
Van de week gekeken rond half 12 dus nee: geen rekening gehouden met mei-juni-juli, en het vroege voorjaar. Hopelijk zijn er wat plekjes waar echte zon liefhebbers zich thuisvoelen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 15:17 schreef Tuindier het volgende:
Je noemde ook dat je weinig direct zonlicht hebt in de tuin. Heb je dan ook rekening gehouden met het feit dat de zon in de zomer echt significant hoger staat, en dat de bomen in het vroege voorjaar geen blaadjes hebben? Je gaat nu alweer richting worst-case scenario, wat dat betreft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In het verlengde van de eettafel in de eetkamer komt een kleine tafel met 4 stoelen op het terras. Op dit terras willen we grote stenen combineren met andere stenen.
De schuine kant aan de rechterkant is niet het einde van de tuin, maar hier achter ligt het stroompje wat door onze tuin ligt en de bomen die hier langs staan.
De moestuinbakken staan op de filterbak is.
Nagenoeg de hele tuin ligt in de schaduw zolang de bomen bladeren hebben, de beplanting moet dan ook geschikt zijn voor een zanderige bostuin.http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:54 schreef Seven. het volgende:
Oh, Colin heeft ook nog een schommel gekregen voor zijn verjaardag dus ik ga maar eens opnieuw beginnen met m'n tuinontwerp.
Dat ziet er hier grotendeels hetzelfde uit als de rest van het jaar.quote:
Liggen de klinkers er al in? Benieuwd naar de foto'squote:Op zaterdag 7 oktober 2023 21:30 schreef Doedezemaar het volgende:
Hier is de hovenier afgelopen week begonnen met onze tuin. Het ziet er maar kaal uit nu, maar het wordt vast heel mooi. Ben in elk geval erg blij met de klinkers die we gekozen hebben, de kleur is echt precies goed. Roze
Succes vandaag!quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Wij gaan morgen een border rondom de deksels van onze septic tank aanleggen. De planten staan inmiddels al een maand in potjes hier en moeten daar echt uit. Ik hoop dat we mazzel hebben en dat het werk vlot maar ik vrees dat we er wel even mee bezig zijn en het morgen niet afkrijgen.
Dit is een rozemarijnhaagquote:Op zondag 8 oktober 2023 15:52 schreef Vanyel het volgende:
Rozemarijn @:miss_sly?
Komt ook in hogere soorten dan je gewend bent
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |