https://www.unhcr.org/nl/wie-we-zijn/cijfersquote:Mogen asielzoekers werken?
Een asielzoeker mag in Nederland 24 weken werken over een periode van 52 weken. Zijn asielaanvraag moet dan wel minstens 6 maanden in behandeling zijn. Werken kan alleen met een tewerkstellingsvergunning (TWV).
Tewerkstellingsvergunning
Een TWV is een document dat aantoont dat een asielzoeker mag werken.
Het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV) geeft de TWV aan de werkgever van de asielzoeker. .
Dit gebeurt als een asielaanvraag minstens 6 maanden in behandeling is.
Het 1e halfjaar kan een asielzoeker dus niet betaald werken.
Het UWV controleert ook of de werkgever genoeg loon betaalt.
Een asielzoeker heeft recht op dezelfde beloning als Nederlanders.
quote:Opvang Ter Apel vol, asielzoekers met bussen naar Amsterdam
Door vertraging bij de registratie van asielzoekers zit de opvang in Ter Apel vol. En ook in Assen, de tweede locatie voor de opvang van nieuwe asielzoekers, is geen ruimte meer. 300 asielzoekers worden daarom met bussen naar Amsterdam-Zuidoost gebracht, waar ze in een leegstaand gebouw worden ondergebracht.
De Amsterdamse wethouder voor Opvang Rutger Groot Wassink schrijft in een brief aan de Amsterdamse raad dat staatssecretaris Eric van der Burg van Asiel vorige week vrijdag heeft gevraagd of Amsterdam een zogenoemde voorportaallocatie kon openen. Dat is nodig omdat de druk in Ter Apel en Assen te hoog is. Een voorportaallocatie is een plek waar asielzoekers verblijven die nog niet zijn geregistreerd.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-amsterdam-zuidoost
waaarom ?? ze zijn toch waar ze zijn willen ?quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:51 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Waarom niet naar Schiphol?
Ze gaan niet werken. Dus op het vliegtuig en weg ermee.quote:Op dinsdag 19 september 2023 19:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
waaarom ?? ze zijn toch waar ze zijn willen ?
nu moeten ze nog aan het werk en een woning
ze krijgen toch een werkvergunningquote:Op dinsdag 19 september 2023 19:41 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ze gaan niet werken. Dus op het vliegtuig en weg ermee.
Nee.quote:Op dinsdag 19 september 2023 19:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze krijgen toch een werkvergunning
Een vergunning ja, straks. Ze mogen werken maar het hoeft niet, dus de meesten doen het niet.quote:Op dinsdag 19 september 2023 19:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze krijgen toch een werkvergunning
maar die willen werken kunnen dan ook iets gaan verdienen, een minmumloon hequote:Op dinsdag 19 september 2023 19:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een vergunning ja, straks. Ze mogen werken maar het hoeft niet, dus de meesten doen het niet.
Ze doen het niet. Er is geen enkele reden om te verwachten dat deze lading immigranten wel aan het werk gaat. Veel willen gewoon niet, maar de meeste kunnen ook niet zoveel. Hun gebrek aan onderwijs en cultuur haal je echt niet zomaar in.quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar die willen werken kunnen dan ook iets gaan verdienen, een minmumloon he
soort expats dan
Schiphol heeft wel een aanmeldcentrum (zoals Ter Apel), maar daar is (in tegenstelling tot Ter Apel) geen opvang.quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:51 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Waarom niet naar Schiphol?
quote:Op dinsdag 19 september 2023 19:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
waaarom ?? ze zijn toch waar ze zijn willen ?
nu moeten ze nog aan het werk en een woning
Wellicht, maar onwelwillendheid van wie? Het blijkt bijv dat in Nederland iemand met een Nederlandse naam n een strafblad, makkelijker een baan vindt dan iemand van onbesproken gedrag, maar met een buitenlandse naam.quote:Op woensdag 20 september 2023 12:17 schreef Gehrman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Na 5 jaar werken de meeste statushouders nog steeds niet. En dat in een oververhitte economie. Het is gewoon onwelwillendheid.
zou er geen uitzendburo de kampen in mogenquote:Op woensdag 20 september 2023 12:17 schreef Gehrman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Na 5 jaar werken de meeste statushouders nog steeds niet. En dat in een oververhitte economie. Het is gewoon onwelwillendheid.
ze mogen absoluut werken hoor, maar als je alles gratis krijgt waarom zou je.quote:Op woensdag 20 september 2023 19:40 schreef michaelmoore het volgende:
Ik vind dat we de mensen die in asielkampen en cruisschepen opgesloten zitten,
vrij moeten laten en dat ze aan het werk mogen
Straks zitten er in nederland 1.000.000 zwarte mensen opgesloten in kampen die niet mogen werken , dat kan toch niet zo doorgaan
wat is er gebeurt met de excuses voor de slavernij ?/
maar dan moet je wel een werkvergunnning krijgenquote:Op woensdag 20 september 2023 19:42 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ze mogen absoluut werken hoor, maar als je alles gratis krijgt waarom zou je.
quote:Asielzoekers mogen vrijwilligerswerk doen. Hiervoor is geen tewerkstellingsvergunning (TWV) vereist. Bijvoorbeeld in het buurtcentrum werken of wandelen met ouderen. Daardoor kunnen ze werkervaring opdoen, de taal leren en in contact komen met Nederlanders. Ze bespreken met hun casemanager de mogelijkheden om in de buurt te participeren. En zoeken vacatures bij de Meedoenbalie in het azc.
Gaat over statushouders dus die kunnen gewoon aan het werk. Wat mij betreft wordt het verplicht om te werken als ze hun verblijfsvergunning willen behouden. Gaan ze maar in de kassen aan de slag ofzo.quote:Op woensdag 20 september 2023 19:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zou er geen uitzendburo de kampen in mogen
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-hebben-betaald-werkquote:Op woensdag 20 september 2023 19:52 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Gaat over statushouders dus die kunnen gewoon aan het werk. Wat mij betreft wordt het verplicht om te werken als ze hun verblijfsvergunning willen behouden. Gaan ze maar in de kassen aan de slag ofzo.
quote:Het aantal statushouders met betaald werk is in 2022 toegenomen, vergeleken met het jaar ervoor. Van de statushouders die in 2014 een verblijfsvergunning kregen, had 45 procent medio 2022 een baan. Dat blijkt uit nieuwe cijfers uit het onderzoek Asiel en integratie 2023 van het CBS.
Het CBS onderzoekt elk jaar in opdracht van de ministeries van Sociale Zaken en Werkgelegenheid en Justitie en Veiligheid hoe het asielzoekers vergaat die vanaf 2014 naar Nederland zijn gekomen.
Staat er ook ergens hoeveel van die helft nu nog steeds werken?quote:Op woensdag 20 september 2023 19:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-hebben-betaald-werk
Gaat best goed toch, de helft heeft een baan nu
[..]
niemand, ze zijn allemaal van een uitkering aan het genieten nu , in hun gratis huis van de overheid , met extra kinder bijslagquote:Op woensdag 20 september 2023 20:29 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Staat er ook ergens hoeveel van die helft nu nog steeds werken?
Nou, wat denk je zelf? Ben jij jaloers op mensen in de bijstand?quote:Op woensdag 20 september 2023 19:42 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ze mogen absoluut werken hoor, maar als je alles gratis krijgt waarom zou je.
Als in de titel van een nieuwsbericht een vraagteken staat, is het antwoord vrijwel altijd nee.quote:Op woensdag 20 september 2023 21:22 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.quora.com/Is-Sweden-being-destroyed-by-immigration
Is Sweden being destroyed by immigration?
Die weet het wel weer op een of andere manier recht te kletsen.quote:Op donderdag 21 september 2023 08:47 schreef Toine51 het volgende:
Nou ja....
https://www.telegraaf.nl/(...)erkt-twee-derde-niet
@:michaelmoore, wat vind jij hier van?
Lol en dit zijn dan ook nog eens alleen de syriers die mee hielpen aan het onderzoek, 3000 stuks dus 2% heeft meegedaan. Weet zeker dat van die overige 98% de cijfers nog slechter zijn. Hier in het dorp zijn er veel geplaatst, heel veel in mijn straat, en werken hebben ze nog geen dag gedaan de laatste 8 jaar.quote:Op donderdag 21 september 2023 08:47 schreef Toine51 het volgende:
Nou ja....
Idem hierquote:Op donderdag 21 september 2023 08:52 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Lol en dit zijn dan ook nog eens alleen de syriers die mee hielpen aan het onderzoek, 3000 stuks dus 2% heeft meegedaan. Weet zeker dat van die overige 98% de cijfers nog slechter zijn. Hier in het dorp zijn er veel geplaatst, heel veel in mijn straat, en werken hebben ze nog geen dag gedaan de laatste 8 jaar.
Helaas zijn mijn eigen ervaringen met die groep ook niet echt positief. In mijn oude sociale huurflat werden er ook meerdere geplaatst en die werkten na een paar jaar nog steeds niet. Zat er ook nog eentje bij die binnen de kortste keren met de politie in aanraking kwam. Wat moet je met dat soort gasten.quote:Op donderdag 21 september 2023 08:52 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Lol en dit zijn dan ook nog eens alleen de syriers die mee hielpen aan het onderzoek, 3000 stuks dus 2% heeft meegedaan. Weet zeker dat van die overige 98% de cijfers nog slechter zijn. Hier in het dorp zijn er veel geplaatst, heel veel in mijn straat, en werken hebben ze nog geen dag gedaan de laatste 8 jaar.
Klopt nog iets niet aan dat verhaal, 38% zit in de bijstand en 2/3e van de vrouwen nog niet eens actief op de arbeidsmarkt. Wat krijgen die vrouwen dan? Die zullen ook bijstand krijgen.quote:Op donderdag 21 september 2023 09:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Helaas zijn mijn eigen ervaringen met die groep ook niet echt positief. In mijn oude sociale huurflat werden er ook meerdere geplaatst en die werkten na een paar jaar nog steeds niet. Zat er ook nog eentje bij die binnen de kortste keren met de politie in aanraking kwam. Wat moet je met dat soort gasten.
Daar zou ik graag een bron voor willen zien.quote:Op donderdag 21 september 2023 09:46 schreef Tekaschi het volgende:
...En waarom zouden ze ook werken, een dak boven het hoofd, alle sociale voorzieningen beschikbaar, alles wordt betaald inclusief rijbewijs, tv in de woonkamer en dankzij het internet gewoon de kanalen van land van oorsprong en naar de moskee gaan kost niks he...
Ik zou niet weten hoe? De lessen zijn inmiddels voorbij. Gast werkt niet, heeft nog geen dag in zijn leven hier gewerkt en heeft toch zijn rijbewijs behaald en nu zelf een auto. Waar betaald hij het van als hij niet werkt, juist of de uitkering of n van die vele tegemoetkomingen.quote:Op donderdag 21 september 2023 09:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Daar zou ik graag een bron voor willen zien.
Ooit een auto verkocht aan een Syrir, mocht tijdelijk zonder rijbewijs rijden. De overdracht geregeld in Nieuwegein bij een RDW vestiging. De rijbewijs later zou hij vergoed krijgen.quote:Op donderdag 21 september 2023 09:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Klopt. Je moet even weten waar je aan kan kloppen, maar voor alles is er een potje, zolang je maar als 'minima' te boek staat. Statushouders hebben overal recht op, en vaak ook met voorrang.quote:Op donderdag 21 september 2023 10:18 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe? De lessen zijn inmiddels voorbij. Gast werkt niet, heeft nog geen dag in zijn leven hier gewerkt en heeft toch zijn rijbewijs behaald en nu zelf een auto. Waar betaald hij het van als hij niet werkt, juist of de uitkering of n van die vele tegemoetkomingen.
Toen ze hier net woonde kwam natuurlijk meteen de eerste baby, gevolgd door kraamzorg. Bij mij achter hetzelfde, die zitten er nu 10 jaar (geen syriers) en hebben er inmiddels al 6 uitgepoept, en de man des huizes zit de hele dag op een stoeltje voor zijn huis te roken of te bellen.
Even buiten de asielzoekers, ik ken er 5, 5 autochtone mensen die aan het uitkeringsinfuus hangen, en alle 5 beliegen ze de boel, en je wilt niet weten wat die allemaal vergoed krijgen. Zo kreeg 1 dame een vrachtwagen/bus rijbewijs vergoed om met een bus te rijden, nooit gaan werken natuurlijk, maar ook wasmachines of een fiets, kan allemaal via de gemeente geregeld worden.
Als jij niet bereid bent om te werken is Nederland een walhalla. Velen hebben echt werkelijk geen idee blijkt maar weer.
Die verhalen ken ik ook, trouwens ook gewoon autochtonen. Belazeren al jaren de kluit met uitkering en allerlei toeslagen, want ze weten precies hoe ze de mazen in het systeem moeten vinden. Zogenaamd kunnen ze niet werken vanwege 'fysieke ongemakken' en de instanties trappen er met open ogen in.quote:Op donderdag 21 september 2023 10:18 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe? De lessen zijn inmiddels voorbij. Gast werkt niet, heeft nog geen dag in zijn leven hier gewerkt en heeft toch zijn rijbewijs behaald en nu zelf een auto. Waar betaald hij het van als hij niet werkt, juist of de uitkering of n van die vele tegemoetkomingen.
Toen ze hier net woonde kwam natuurlijk meteen de eerste baby, gevolgd door kraamzorg. Bij mij achter hetzelfde, die zitten er nu 10 jaar (geen syriers) en hebben er inmiddels al 6 uitgepoept, en de man des huizes zit de hele dag op een stoeltje voor zijn huis te roken of te bellen.
Even buiten de asielzoekers, ik ken er 5, 5 autochtone mensen die aan het uitkeringsinfuus hangen, en alle 5 beliegen ze de boel, en je wilt niet weten wat die allemaal vergoed krijgen. Zo kreeg 1 dame een vrachtwagen/bus rijbewijs vergoed om met een bus te rijden, nooit gaan werken natuurlijk, maar ook wasmachines of een fiets, kan allemaal via de gemeente geregeld worden.
Als jij niet bereid bent om te werken is Nederland een walhalla. Velen hebben echt werkelijk geen idee blijkt maar weer.
Ken de verhalen ook vooral door autochtonen. Een goede vriend van mij hetzelfde, jarenlang al continue ziek aan het melden met werk, kon niks, ten tijde van die ziekmeldingen wel stappen, zuipen, drugs gebruiken, rondneuken en vooral veel gamen. Dan had die weer aambeien, dan weer hartkloppingen, dan weer paniekaanvallen, maar alleen maar met werk, voor de rest totaal geen last. Had die een vriendin, daar gaat het uit mee, maar dat meisje was depressief en zat ook al 2 jaar thuis, dus hij weer lekker het feestbeest uithangen en zich ziekmelden, opeens had die een "depressie" en tegen iedereen die het maar wilde horen schreeuwen "ik ben depressief", terwijl ik er echt tegen vecht wat mij best kwaad maakte. Als hij naar de dokter moest dan gamed hij de hele nacht door zodat hij geen slaap heeft gehad en gaat dan naar de dokter en zegt "ik slaap bijna niet" en om een lang verhaal kort te maken, hij zit al 10 jaar thuis met een uitkering, is volledig afgekeurd en heeft een illegaal handeltje lopen om wat bij te verdienen. De hele dag bestaat uit gamen, wat sporten, stappen in de weekenden en in de zomer aan het zwembad hangen, al 10 jaar lang.quote:Op donderdag 21 september 2023 11:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die verhalen ken ik ook, trouwens ook gewoon autochtonen. Belazeren al jaren de kluit met uitkering en allerlei toeslagen, want ze weten precies hoe ze de mazen in het systeem moeten vinden. Zogenaamd kunnen ze niet werken vanwege 'fysieke ongemakken' en de instanties trappen er met open ogen in.
Op zich niet verkeerd, hoor. Ligt beetje aan je levenshouding, bestedingspatronen en wellicht wat je achter de hand hebt qua zwarte inkomstenbronnen. Daarnaast zijn er overal potjes voor, dus daar hoef je je ook al geen zorgen om te maken.quote:Op woensdag 20 september 2023 23:50 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nou, wat denk je zelf? Ben jij jaloers op mensen in de bijstand?
Van dit soort schijtlui baal ik zo.quote:Op donderdag 21 september 2023 11:45 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ken de verhalen ook vooral door autochtonen. Een goede vriend van mij hetzelfde, jarenlang al continue ziek aan het melden met werk, kon niks, ten tijde van die ziekmeldingen wel stappen, zuipen, drugs gebruiken, rondneuken en vooral veel gamen. Dan had die weer aambeien, dan weer hartkloppingen, dan weer paniekaanvallen, maar alleen maar met werk, voor de rest totaal geen last. Had die een vriendin, daar gaat het uit mee, maar dat meisje was depressief en zat ook al 2 jaar thuis, dus hij weer lekker het feestbeest uithangen en zich ziekmelden, opeens had die een "depressie" en tegen iedereen die het maar wilde horen schreeuwen "ik ben depressief", terwijl ik er echt tegen vecht wat mij best kwaad maakte. Als hij naar de dokter moest dan gamed hij de hele nacht door zodat hij geen slaap heeft gehad en gaat dan naar de dokter en zegt "ik slaap bijna niet" en om een lang verhaal kort te maken, hij zit al 10 jaar thuis met een uitkering, is volledig afgekeurd en heeft een illegaal handeltje lopen om wat bij te verdienen. De hele dag bestaat uit gamen, wat sporten, stappen in de weekenden en in de zomer aan het zwembad hangen, al 10 jaar lang.
Dan komen er instanties langs, en ik heb erbij gezeten, wat uitgebluste ambtenaren die dan wel zeggen dat hij moet werken maar meneer speelt het depressieve slachtoffer en ze trappen er in, ze knuffelen hem nog net niet dood, en hij gaat lekker door met zijn luizenleventje.
Iedereen kan dit spel spelen en hoeft niet meer te werken, deze verzorgingsstaat is gebouwd op mensen die willen werken, en het merendeel wat niet werkt kan echt wel wat doen maar ze lanterfanten liever want er zit geen druk achter of er zijn geen gevolgen. En doordat we alleen maar meer en meer van dat lui volk binnenhalen staat onze verzorgingsstaat constant onder druk. Je komt hier overal mee weg omdat naief dom volk maar overal blijft intrappen en zich laat bespelen door lui niet werkend tuig, inclusief die vriend van mij.
Klopt, beetje zwart bijklussen nog en als je verder geen al te grote levensdromen hebt dan kun je op die manier prima leven in Nederland.quote:Op donderdag 21 september 2023 11:48 schreef Inbox het volgende:
[..]
Op zich niet verkeerd, hoor. Ligt beetje aan je levenshouding, bestedingspatronen en wellicht wat je achter de hand hebt qua zwarte inkomstenbronnen. Daarnaast zijn er overal potjes voor, dus daar hoef je je ook al geen zorgen om te maken.
Liedjes voor ze zingen, hoe welkom ze hier zijnquote:Op donderdag 21 september 2023 09:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Helaas zijn mijn eigen ervaringen met die groep ook niet echt positief. In mijn oude sociale huurflat werden er ook meerdere geplaatst en die werkten na een paar jaar nog steeds niet. Zat er ook nog eentje bij die binnen de kortste keren met de politie in aanraking kwam. Wat moet je met dat soort gasten.
Jij niet alleen, ben er ook steeds vaker kritisch op en val hem erover aan, maar hij lacht het gewoon weg. Ik zeg hem altijd dat ik en werkend Nederland steeds meer krom moeten liggen voor mensen zoals hem die de boel alleen maar bezeiken, die de kosten niet meer kunnen dragen maar wel 40 uur moeten werken. Buurjongen naast me hetzelfde, ook al 5 jaar uitkeringtrekken, drugsdealen, meerdere geweldsdelicten, en niemand grijpt in, je zit ermee opgescheept.quote:Op donderdag 21 september 2023 11:49 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Van dit soort schijtlui baal ik zo.
Heb een Wajong en word door deze lui ook als profiteur gezien.
En dit inderdaad. De hele dag roken en bellen, zo herkenbaar. Het liefst in de voortuin.quote:Op donderdag 21 september 2023 10:18 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
en de man des huizes zit de hele dag op een stoeltje voor zijn huis te roken of te bellen.
Ik niet. Maar als je komt van een plaggen hutje met geen enkele vorm van comfort dan is de bijstand hier helemaal prima.quote:Op woensdag 20 september 2023 23:50 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nou, wat denk je zelf? Ben jij jaloers op mensen in de bijstand?
Het is vooral sneu voor mensen die echt noodgedwongen in de bijstand zijn geraakt en dat geld keihard nodig hebben om eindjes aan elkaar te knopen, schuldsanering en noem maar op.quote:Op donderdag 21 september 2023 11:54 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Jij niet alleen, ben er ook steeds vaker kritisch op en val hem erover aan, maar hij lacht het gewoon weg. Ik zeg hem altijd dat ik en werkend Nederland steeds meer krom moeten liggen voor mensen zoals hem die de boel alleen maar bezeiken, die de kosten niet meer kunnen dragen maar wel 40 uur moeten werken. Buurjongen naast me hetzelfde, ook al 5 jaar uitkeringtrekken, drugsdealen, meerdere geweldsdelicten, en niemand grijpt in, je zit ermee opgescheept.
Die mensen zijn niet voor rede vatbaar. Je zou kunnen proberen aan te tonen dat het fraude of iets is dat hij pleegt. En die controles mogen best wat harder en scherper.quote:Op donderdag 21 september 2023 11:54 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Jij niet alleen, ben er ook steeds vaker kritisch op en val hem erover aan, maar hij lacht het gewoon weg. Ik zeg hem altijd dat ik en werkend Nederland steeds meer krom moeten liggen voor mensen zoals hem die de boel alleen maar bezeiken, die de kosten niet meer kunnen dragen maar wel 40 uur moeten werken. Buurjongen naast me hetzelfde, ook al 5 jaar uitkeringtrekken, drugsdealen, meerdere geweldsdelicten, en niemand grijpt in, je zit ermee opgescheept.
De Telegraaf bericht 'op dit moment zijn er iets minder dan 150.000 Syrirs in Nederland'quote:Op donderdag 21 september 2023 08:47 schreef Toine51 het volgende:
Nou ja....
Is algemeen bekend dat rijbewijs vergoed kan en mag worden door gemeentes.quote:Op donderdag 21 september 2023 09:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Klopt, mijn Irakese buurman heeft ooit wel eens zijn heftruckdiploma vergoed gekregen van de gemeente.quote:Op donderdag 21 september 2023 12:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Is algemeen bekend dat rijbewijs vergoed kan en mag worden door gemeentes.
Ze kunnen zelfs aanspraak maken op een opleidingsbudget, vraag je je toch af wie gekke henkie is. Ik maar werken op mijn 18e om mijn rijbewijs en studie te betalen, had gewoon uitkering moeten trekken en had ik het ook gekregen.quote:Op donderdag 21 september 2023 12:11 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Klopt, mijn Irakese buurman heeft ooit wel eens zijn heftruckdiploma vergoed gekregen van de gemeente.
Er zijn zeker dingen mogelijk, gemeentes investeren graag in mensen die werkloos zijn.
Eens.quote:Op donderdag 21 september 2023 12:14 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ze kunnen zelfs aanspraak maken op een opleidingsbudget, vraag je je toch af wie gekke henkie is. Ik maar werken op mijn 18e om mijn rijbewijs en studie te betalen, had gewoon uitkering moeten trekken en had ik het ook gekregen.
Bij mijn uitkeringstrekkende buurman zijn al meermaals meldingen gemaakt van drugs overlast en dealen, er heeft meermaals bij mij en mijn buren politie aan de deur gestaan vanwege geweldsdelicten, ze doen niets, helemaal niets. Ze geven het ook gewoon toe, ze kunnen niks, hebben de mankracht niet en bij mijn opmerking als ik Kaag geheten had of een burgemeester was of wethouder was en de vraag of dan wel ingegrepen kon worden staan ze met de mond vol tanden. Alsof instanties zich dan druk maken om wat uitkeringsfraude, ze pakken geweldadige criminelen nog niet eens aan en laten de burgers aan hun lot over.quote:Op donderdag 21 september 2023 12:03 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Die mensen zijn niet voor rede vatbaar. Je zou kunnen proberen aan te tonen dat het fraude of iets is dat hij pleegt. En die controles mogen best wat harder en scherper.
Aangeven die handel.quote:Op donderdag 21 september 2023 12:23 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Eens.
Behalve alle toeslagen, uitkeringen, krijg je in de meeste grote steden als Rotterdam ook allemaal gratis extra's, zoals kortingen op OV reizen, e.d
Zo stimuleer je natuurlijk ook niet dat ze vaart gaan maken met een baan.. Want werken voor het minimumloon loont nauwelijks door het wegvallen van de toeslagen.
Verder hebben we ook een Syrische vluchteling wonen in de straat die zelf op de bank slaapt, en al zijn slaapkamers illegaal onderverhuurt, dus dan vang je uitkering + toeslag + de verhuur van je gehuurde woning.![]()
Dit weet ik omdat een collega van mijn werk een tijdje bij hem heeft gewoond.. want ja, voor de meeste mensen in dit land is het niet zo vanzelfsprekend dat je een woning of kamer kunt vinden...
Het beruchte arabische korte lontjequote:Op donderdag 21 september 2023 12:58 schreef BMW1993 het volgende:
Dit is waarom veel werkgevers liever Oost Europese bouwvakkers inhuren dan Arabische of Noord-Afrikaanse.
Vechtende bouwlieden in Egypte..
Ja, want zo leven ze daar h?quote:Op donderdag 21 september 2023 11:59 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Ik niet. Maar als je komt van een plaggen hutje met geen enkele vorm van comfort dan is de bijstand hier helemaal prima.
Wat is dat toch met mensen die steeds dingen in dit topic blijven posten die helemaal niets met asielzoekers te maken hebben?quote:Op donderdag 21 september 2023 12:58 schreef BMW1993 het volgende:
Dit is waarom veel werkgevers liever Oost Europese bouwvakkers inhuren dan Arabische of Noord-Afrikaanse.
Vechtende bouwlieden in Egypte..
dan werkt 65 % dus welquote:Op donderdag 21 september 2023 08:47 schreef Toine51 het volgende:
Nou ja....
Je zou natuurlijk NSB'er kunnen spelen en een belletje doen naar de gemeente of een andere controlerende instantie. Is maar een idee natuurlijk, naar gelang hoe vriendelijk de man verder is.quote:Op donderdag 21 september 2023 12:23 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Eens.
Behalve alle toeslagen, uitkeringen, krijg je in de meeste grote steden als Rotterdam ook allemaal gratis extra's, zoals kortingen op OV reizen, e.d
Zo stimuleer je natuurlijk ook niet dat ze vaart gaan maken met een baan.. Want werken voor het minimumloon loont nauwelijks door het wegvallen van de toeslagen.
Verder hebben we ook een Syrische vluchteling wonen in de straat die zelf op de bank slaapt, en al zijn slaapkamers illegaal onderverhuurt, dus dan vang je uitkering + toeslag + de verhuur van je gehuurde woning.![]()
Dit weet ik omdat een collega van mijn werk een tijdje bij hem heeft gewoond.. want ja, voor de meeste mensen in dit land is het niet zo vanzelfsprekend dat je een woning of kamer kunt vinden...
Ik zou het serieus overwegen eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 21 september 2023 18:26 schreef Inbox het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk NSB'er kunnen spelen en een belletje doen naar de gemeente of een andere controlerende instantie. Is maar een idee natuurlijk, naar gelang hoe vriendelijk de man verder is.
Als het echt waar is, zou ik het denk ik ook overwegen. Zeker als het een asielzoeker is en ie de boel als dank besodemietert. Zou de verhuurder ook inlichten.. meerdere malen zelfs. Met wat geluk pakken zij het ook op.quote:Op donderdag 21 september 2023 18:36 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik zou het serieus overwegen eerlijk gezegd.
Dit zul je immer blijven houden zolang gezinshereniging mogelijk is.quote:Op donderdag 21 september 2023 18:34 schreef Mubassie het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)l-zeven-maal-te-veel
Gaan we weer
Even kijken:quote:Op donderdag 21 september 2023 18:47 schreef Inbox het volgende:
Hier in de straat waar het nog goed wonen is dankzij rand van de grote stad, koopwoningen en huurwoningen in de hogere prijsklasse hebben we sinds kort een woning waar meerdere Polen wonen. Minimaal 3 auto's voor de deur..
Daar is mij geen overlast van bekend verder, maar ik vraag me wel af of die allemaal ingeschreven staan en wat voor volk het verder is. Zo zie ik dat bij een van de auto's het VIN-nummer dat onder de voorruit zit, niet meer zichtbaar is omdat daar een parkeerkaartje overheen is gegooid. Zou me niks verbazen als dat bewust eigenlijk, want ik dacht eignelijk dat dat niet te bereiken zou moeten zijn.
Mja, zolang er geen overlast is.. laat ik het maar zo maar ik denk er wel het mijne van. Zouden ze echter overlast geven.. of zou ik weten dat de woning een huurwoning was waar een asielzoeker in zou zitten die illegaal onderverhuurt, dan had er echt wel een melding uitgegaan. Denk ik.. maar dan moet er wel overlast zijn.
1. Kennelijk. Ik heb nu een auto of 3 a 4 gezien.quote:Op donderdag 21 september 2023 19:47 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Even kijken:
1: Er wonen MEERDERE Polen
2: Er staan MEEDERE auto's
3: Er is een parkeerkaartje zichtbaar
4: Er is geen overlast maar deze man weet wel dat er een parkeerkaartje van 5 bij 5 cm op n van de auto's zit
Man man man man zit je met de hand in de broek de hele dag die mensen in de gaten te houden ofzo.
maak je ook foto's nachts van hun gezichten ?? en wat ze bij zich hebben ?quote:Op donderdag 21 september 2023 19:57 schreef Inbox het volgende:
[..]
1. Kennelijk. Ik heb nu een auto of 3 a 4 gezien.
2. Ja. Auto's met Poolse nummerborden in een wijk met zo goed als alleen maar werkende Nederlanders vallen nogal op door afwijkende nummerborden.
3. Ja, het VIN is afgedekt met een parkeerkaartje en dat viel me op ja toen ik ernaar keek.
4. Idd, geen overlast maar ik woon er niet naast. Toch kan ik me voorstellen dat de buren er niet blij mee zijn.
Van verkamering enzo wordt je woonwijk er in het algemeen niet beter van. Geen idee of ze zich een beetje gedragen verder, of ze luidrustig bier in de achtertuin zitten te drinken zeg maar. Maar ben wel blij dat het niet onze directe buren zijn
Ik noem het sociale controle en daarom is het in een wijk met eengezinswoningen ook beter en fijner wonen dan in een flat waar je je buren nauwelijks kent, noch dat je weet welke auto waar hoort.
Zou jij er blij van worden als je om de maand nieuwe buren krijgt of als jouw wijk te praai valt aan kamerverhuurders?
Nee, overdag. Hoezo?quote:Op donderdag 21 september 2023 20:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maak je ook foto's nachts van hun gezichten ?? en wat ze bij zich hebben ?
Ehm, je kent BMW nog niet?quote:Op donderdag 21 september 2023 13:24 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wat is dat toch met mensen die steeds dingen in dit topic blijven posten die helemaal niets met asielzoekers te maken hebben?
Ik probeerde gewoon te laten zien hoe gevaarlijk mensen uit dat soort contreien kunnen zijn.quote:
Asielzoekers mogen niet werken , en als ze TOCH werk vinden dan moeten ze 75% afstaan aan de beleidsmakersquote:Vast invangnet: regels maken werken ingewikkeld
Statushouders willen vaak wel werken, maar kunnen niet: 'Door links beleid heven ze niet aan de slag'
NIELS RIGTER
1 uur geledenin BINNENLAND
Het kabinetsbeleid maakt asielzoekers passief en drukt statushouders in de bijstand. Dat is slecht voor de integratie van vreemdelingen n voor onze economie, zegt ex-bankier Raphal Nouwen.
Tegen de klippen op koppelt hij asielzoekers aan werkgevers.
quote:,,Ik wil werk. Ze zeiden dat ik bij u moest zijn." In het groen tussen Utrecht en De Bilt, waar een eco-hotel tijdelijk fungeert als noodopvang, komt een Syrische asielzoeker aan de tafel staan van Raphal Nouwen.
,,Ik kom zo bij je", zegt de oud-manager van Triodos Bank, die voor bedrijven personeel rekruteert onder asielzoekers. Hij heeft het er druk mee. ,,Toch is wat ik doe maar gerommel in de marge."
Hij heeft nu 90 asielzoekers kunnen plaatsen bij een postbedrijf, een cateraar en andere bedrijven. Het aantal asielzoekers dat werk heeft, is toegenomen naar zo'n 1000. ,,
Dat is maar 3 tot 5 procent van de populatie. Waar hbben we het over?"
Barrires
Het was precies de vraag die hij had toen hij na vertrek bij de bank een denkjaar inlaste. Hij vroeg asielzoekers of ze wilden werken - waarop steevast een 'ja' kwam - en waarom ze dat dan niet deden. De barrires zijn inmiddels breeduit bekend.
.
Kunnen Oekraense vluchtelingen meteen bij aankomst in Nederland aan de slag, 'gewone' asielzoekers mogen het eerste half jaar berhaupt niet werken. Daarna mag dat maar 24 weken per jaar.
Huur maar weer een cruiseschip.quote:Op vrijdag 22 september 2023 10:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ig-voor-asielzoekers
Bedankt Eric. Doen we verder niks mee.
Van der Burg is niet mans genoeg om te zeggen dat alles gewoon vol zit en zadelt daarom andere burgers en gemeentes maar op met zijn lafheid en wanbeleid. De klaploper. Ik wed dat er makkelijk 450 man in zijn woonkamer en tentjes in zijn achtertuin passenquote:Op vrijdag 22 september 2023 10:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die gemeentes en lokale ondernemers zien de bui alweer hangen. Hang maar vast wat extra camera's op in het plaatselijke winkelcentrum.quote:Op vrijdag 22 september 2023 11:22 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Van der Burg is niet mans genoeg om te zeggen dat alles gewoon vol zit en zadelt daarom andere burgers en gemeentes maar op met zijn lafheid en wanbeleid. De klaploper. Ik wed dat er makkelijk 450 man in zijn woonkamer en tentjes in zijn achtertuin passen
Doen we verder niks mee? De tweede kamer gaat, ondanks de demissionaire status van het kabinet, volgende week voor een spreidingswet stemmen die nog verdere desastreuze gevolgen gaat hebben voor de demografische samenstelling van Nederland. In iedere gemeenten honderden asielzoekers, met de daarbij horende overlast en gevoel van onbehagen. Nog even en je kan straks nergens meer wonen en een wandeling of fietstocht maken zonder geconfronteerd te worden met de diversiteit van Timmerfrans.quote:Op vrijdag 22 september 2023 10:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hij zei ooit eens, hoe meer asielzoekers in Nederland hoe beter!quote:Op vrijdag 22 september 2023 11:22 schreef Stoorzendert het volgende:
Van der Burg is niet mans genoeg om te zeggen dat alles gewoon vol zit en zadelt daarom andere burgers en gemeentes maar op met zijn lafheid en wanbeleid.
Catastrofe!quote:Op vrijdag 22 september 2023 12:07 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Doen we verder niks mee? De tweede kamer gaat, ondanks de demissionaire status van het kabinet, volgende week voor een spreidingswet stemmen die nog verdere desastreuze gevolgen gaat hebben voor de demografische samenstelling van Nederland. In iedere gemeenten honderden asielzoekers, met de daarbij horende overlast en gevoel van onbehagen. Nog even en je kan straks nergens meer wonen en een wandeling of fietstocht maken zonder geconfronteerd te worden met de diversiteit van Timmerfrans.
Hier zijn ze al vol op bezig met bouwen van AZC's. En wat een project van 12miljoen zou zijn (belachelijk veel), is nu binnen 1 jaar na de kostenraming al bijna verdubbelt naar 20miljoen. Maar wel met de mededeling dat het de inwoners van de gemeente geen extra geld zou kosten, want dit komt toch uit het potje van de overheidquote:Op vrijdag 22 september 2023 12:17 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Catastrofe!
1e kamer moet het dan maar tegenhouden!
Weet je trouwens wel zeker dat het door de 2e kamer komt?
Dat gaat een shitload met geld kosten om in elke gemeente zoiets te faciliteren...
Ze willen deugen! (Linkse gemeente?)quote:Op vrijdag 22 september 2023 12:35 schreef Stoorzendert het volgende:
Die bestuurders zijn echt helemaal de weg kwijt
Linkse gemeenteraadquote:Op vrijdag 22 september 2023 12:37 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ze willen deugen! (Linkse gemeente?)
De Telegraaf is zo’n extreem achterbakse media-outlet. Zogenaamd rechts (door links beleid…), maar in werkelijkheid ook 24/7 bezig de omvolking door de strotten van de Nederlanders te krijgen.quote:Op vrijdag 22 september 2023 07:24 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-ze-niet-aan-de-slag
[..]
Asielzoekers mogen niet werken , en als ze TOCH werk vinden dan moeten ze 75% afstaan aan de beleidsmakers
[..]
Niet gek, al die kranten zijn in handen van een en dezelfde club. Er gaat een ander sausje over maar that's it.quote:Op vrijdag 22 september 2023 14:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
De Telegraaf is zo’n extreem achterbakse media-outlet. Zogenaamd rechts (door links beleid…), maar in werkelijkheid ook 24/7 bezig de omvolking door de strotten van de Nederlanders te krijgen.
Ik las laatst op een ander forum van een christelijke Egyptenaar dat je als minderheid in dat land elke dag weer last krijgt van treiteren en seksuele intimidatie van moslims. Ook toeristen worden niet gespaard.quote:Op vrijdag 22 september 2023 12:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Probleem is dat de kleinere gemeenten vaak weinig anders hebben dan ergens een leegstaand hotel of ergens een paar chalets op een bungalowpark. En dan plaatsen ze daar geen gezinnen, maar 100 van die alleenstaande Afrikaanse jongemannen die zich na een uur al gaan vervelen en dan vervolgens een beetje gaan hangen in het lokale winkelcentrum. Winkeldiefstallen, fietsendiefstallen, overlast, vrouwen die zich niet veilig voelen etc volgen dan vaak snel.
Niks tenzij...quote:Op vrijdag 22 september 2023 17:04 schreef Telefoonvork het volgende:
Veilegelandirs de deur wijzen, zonder pardon terugsturen. Tenzij je homo, lesbinne, of transgender bent, of een religie hebt die niet de norm is in dat land (bijv.: een christen die vlucht voor vervolging uit een islamitisch land).
in het jaar 2040 hebben we 2000 cruiseschepen met op ieder schip 1600 arbeidsmigranten , die allemaal niet mogen werkenquote:Op vrijdag 22 september 2023 17:12 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Zegt naeve onnozele michaelmoore..
Dat zijn geen arbeidsmigranten.quote:Op vrijdag 22 september 2023 17:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
in het jaar 2040 hebben we 2000 cruiseschepen met op ieder schip 1600 arbeidsmigranten , die allemaal niet mogen werken
maar ze mogen wel de wal op verkering met jouw dochter zoeken
In de polders is ruimte zat voor asielzoekers , arbeidsmigrantenquote:Op vrijdag 22 september 2023 17:23 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat zijn geen arbeidsmigranten.
da he gij goe gedagquote:Op vrijdag 22 september 2023 17:46 schreef Mubassie het volgende:
Van wie zijn die boten, en hoeveel krijgen zij daar wel niet voor betaald?
Ik denk grof geld
quote:Op vrijdag 22 september 2023 17:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
In de polders is ruimte zat voor asielzoekers , arbeidsmigranten
https://www.telegraaf.nl/(...)der-is-ruimte-genoeg
quote:Op vrijdag 22 september 2023 17:23 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat zijn geen arbeidsmigranten.
quote:Op donderdag 21 september 2023 08:52 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
quote:Tijdelijke opvanglocatie voor 300 asielzoekers in leegstaand kantoorpand in Zuidoost
De gemeente maakt een leegstaand kantoorpand aan de Luttenbergweg in Zuidoost gereed voor de opvang van 300 asielzoekers. Zij zullen voor maximaal vier weken in deze zogeheten voorportaallocatie verblijven. In het aanmeldcentrum in Ter Apel is de druk momenteel groot. "De gemeente Amsterdam is bereid verantwoordelijkheid te nemen als de nood hoog is, omdat crisisnoodopvang verre van ideaal is", aldus wethouder Rutger Groot Wassink.
"Naar verwachting zal de inhuizing al in de komende dagen gebeuren. Hierover is nauw contact met het stadsdeelbestuur van Zuidoost, met het oog op de draagkracht in de directe omgeving", aldus Groot Wassink.
Afgelopen vrijdag heeft staatssecretaris Eric van der Burg de gemeente Amsterdam verzocht een tijdelijk voorportaallocatie te openen, vanwege drukte bij de aanmeldcentra in Ter Apel en Assen. Een voorportaallocatie dient als onderdakplek voor asielzoekers die het identificatie- en registratieproces nog niet hebben doorlopen.
Veiligheid
De komende vier weken zal er 'regelmatig afstemming zijn' met stadsdeel Zuidoost, om de opvang op een veilige manier en zonder incidenten te laten verlopen. Het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) is op de locatie aanwezig en neemt naast het beheer en veiligheid, de begeleiding van de mensen als verantwoordelijkheid. "Ook wordt de omgeving genformeerd over de tijdelijke opvanglocatie. Het COA stelt een telefoonnummer beschikbaar dat 24/7 bereikbaar is."
De gemeente laat weten 'het belangrijk te vinden om een bijdrage te leveren aan de menswaardige opvang van vluchtelingen'. "Er zijn gemeenten die nu niet of nauwelijks bijdragen aan de opvang van vluchtelingen. Dat is een onhoudbare situatie. Het besluit om de komende weken opnieuw tijdelijke noodopvangplekken te realiseren moet dan ook gepaard gaan met een zeer dringende oproep aan zowel de Tweede Kamer als aan al die gemeenten in Nederland die weigeren hun verantwoordelijkheid te nemen."
Er zit echt geen enkele visie achter, niks. Alleen maar brandjes blussen en wachten op de volgende locatie die overstort door de aanzuigende werking.quote:
Dat klopt, want het nieuwsbericht is al een paar dagen oud. En wat is vandaag het nieuws in Amsterdam? Juist ..... dit:quote:Op vrijdag 22 september 2023 19:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er zit echt geen enkele visie achter, niks. Alleen maar brandjes blussen en wachten op de volgende locatie die overstort door de aanzuigende werking.
Leuk man, door random filmpjes te plaatsen van gebeurtenissen elders komt dat niet echt overtuigend over. Of moet ik hier nu als tegenreactie allerlei geweldsincidenten waarbij autochtoontjes betrokken zijn plaatsen? Je vervuilt de discussie gewoon enorm.quote:Op donderdag 21 september 2023 21:33 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Ik probeerde gewoon te laten zien hoe gevaarlijk mensen uit dat soort contreien kunnen zijn.
We leefde tot 20 jaar geleden in een utopisch land, laten we dat zo veel mogelijk behouden, anders gaat Nederland straks ten onder aan zijn eigen succes, eeuwig zonde om deze vrede en vrijheid in gevaar te brengen.
Je kan verschillende soorten mensen niet in een land laten leven, dat heeft Joegoslavi / Balkan bewezen met een burgeroorlog tussen de moslims en de overige groepen.
In de dierentuin zetten we de kamelen ook niet bij de ijsberen... Dat betekend niet dat ik tegen een kameel ben, of een ijsbeer. Maar ze horen simpelweg apart in hun eigen verblijf / continent.
Volgens mij is zijn punt vrij duidelijk. En is het bewijs al vele malen geleverd.quote:Op vrijdag 22 september 2023 20:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Leuk man, door random filmpjes te plaatsen van gebeurtenissen elders komt dat niet echt overtuigend over. Of moet ik hier nu als tegenreactie allerlei geweldsincidenten waarbij autochtoontjes betrokken zijn plaatsen? Je vervuilt de discussie gewoon enorm.
Overigens, als je je had ingelezen over de Balkan: dat ging niet specifiek tussen moslims en overige groepen. Je verraad hiermee opnieuw gewoon je eigen agenda.
Jij vindt ook dat we tot 20 jaar geleden in een utopisch land leefden? En je hebt daar zelfs bewijs voor?quote:Op vrijdag 22 september 2023 21:29 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Volgens mij is zijn punt vrij duidelijk. En is het bewijs al vele malen geleverd.
De Syrirs doen het beter dan de Somalirs, dat is positief.quote:Op vrijdag 22 september 2023 18:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]![]()
De echte cijfers. Van de Syrische mannen werkt bijna net zoveel als van de Nederlandse mannen.
Over de Syrische vrouwen kunnen we natuurlijk nog steeds kankeren, van de Nederlandse vrouwen 'werkt' een derde ook niet dus zo'n probleem is het niet
[ twitter ]
Ik zal niet meer off topic reageren, je hebt een punt. Excuses.quote:Op vrijdag 22 september 2023 20:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Leuk man, door random filmpjes te plaatsen van gebeurtenissen elders komt dat niet echt overtuigend over. Of moet ik hier nu als tegenreactie allerlei geweldsincidenten waarbij autochtoontjes betrokken zijn plaatsen? Je vervuilt de discussie gewoon enorm.
Overigens, als je je had ingelezen over de Balkan: dat ging niet specifiek tussen moslims en overige groepen. Je verraad hiermee opnieuw gewoon je eigen agenda.
Het is uitermate triest hoe jij het nodig hebt om ook dit weer om te draaien zodat het past in dat achterlijke straatje van jouquote:Op zaterdag 23 september 2023 00:40 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
De Syrirs doen het beter dan de Somalirs, dat is positief.
Deze vrouwquote:Op zaterdag 23 september 2023 06:04 schreef Mylene het volgende:
38 procent Syrirs zit in de bijstand en van hun vrouwen werkt twee derde niet
![]()
[ twitter ]
Ik doelde op In de dierentuin zetten we de kamelen ook niet bij de ijsberen... Dat betekend niet dat ik tegen een kameel ben, of een ijsbeer. Maar ze horen simpelweg apart in hun eigen verblijf / continent.quote:Op vrijdag 22 september 2023 23:52 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Jij vindt ook dat we tot 20 jaar geleden in een utopisch land leefden? En je hebt daar zelfs bewijs voor?
Je maakt me zeer nieuwsgierig.
Nu speel je op de man, ik irriteer mij ook dagelijks aan jouw post, omdat je behoorlijk vaak met onjuiste informatie aankomt in statistieken over asielzoekers, (natuurlijk in het hoekje pro migrant) maar daar reageer ik dan gewoon niet op.quote:Op zaterdag 23 september 2023 07:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is uitermate triest hoe jij het nodig hebt om ook dit weer om te draaien zodat het past in dat achterlijke straatje van jou
Als ik verkeerde of onjuiste cijfers geef kan je mij daar gewoon op aanspreken en zelfs heel makkelijk mee 'uitlullen'. Moet je net doen, vinden veel mensen net mooi.quote:Op zaterdag 23 september 2023 10:44 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Nu speel je op de man, ik irriteer mij ook dagelijks aan jouw post, omdat je behoorlijk vaak met onjuiste informatie aankomt in statistieken over asielzoekers, (natuurlijk in het hoekje pro migrant) maar daar reageer ik dan gewoon niet op.
Nee, want je citeerde de hele post en zei dat het klopt. Dan kan ik niet raden dat je het er maar ten dele mee eens bent.quote:Op zaterdag 23 september 2023 08:55 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ik doelde op In de dierentuin zetten we de kamelen ook niet bij de ijsberen... Dat betekend niet dat ik tegen een kameel ben, of een ijsbeer. Maar ze horen simpelweg apart in hun eigen verblijf / continent.
Maar dat snapte je zelf ook wel.
Het maakt mij eigenlijk niet zo veel uit of migranten het ‘goed’ of minder goed doen. Ik zie het Nederlandse volk in steeds hoger tempo vervangen worden en daarmee verdwijnen. Of die EU-deltametropool 031 in 2080 nu economisch beter of slechter loopt maakt mij niks uit.quote:Op zaterdag 23 september 2023 00:40 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
De Syrirs doen het beter dan de Somalirs, dat is positief.
Dat is het gevolg van de veroudering , en de jonge bevolking van Afrika , die wij vele decennia niet hebben geholpenquote:Op zaterdag 23 september 2023 11:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het hele idee dat wij moreel verplicht zijn om in ons eigen land te verdwijnen om plaats te maken voor een migratiegolf uit de Derde Wereld is volkomen absurd.
quote:Hoeveel mensen emigreren er per jaar uit Nederland?
In 2022 emigreerden 179 310 mensen, het jaar ervoor waren dat er 145 330.
De emigratie volgt doorgaans na enige tijd de ontwikkelingen in het aantal immigranten.
Een deel van de mensen die zich eerder in Nederland hebben gevestigd vertrekt na verloop van tijd weer.
quote:Europese Unie keert eerste geld van migratiedeal uit aan Tunesi
De Europese Unie maakt voor het eerst geld over aan Tunesi dat in het migratieakkoord met het Noord-Afrikaanse land is afgesproken. Dat liet tot nog toe op zich wachten, net als de uitwerking van de ruim twee maanden geleden gesloten overeenkomst. De EU maakt 'in de komende dagen' bijna 127 miljoen euro over naar de autoriteiten in Tunis, laat de Europese Commissie weten. Daarvan is 67 miljoen bedoeld voor het tegengaan van illegale migratie naar Europa, zegt een woordvoerder.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)deal-uit-aan-tunesie
Oke, dan weet je het nuquote:Op zaterdag 23 september 2023 11:40 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, want je citeerde de hele post en zei dat het klopt. Dan kan ik niet raden dat je het er maar ten dele mee eens bent.
Want er zijn al flinke spijkers met koppen geslagenquote:
een goede muur is dan niet zo een slecht idee. 0 migratie is dan niet het doel verder overigens.quote:Op zaterdag 23 september 2023 14:36 schreef slashdotter3 het volgende:
Premium
Eerst staan de democraten met de betuttelende vinger te zwaaien naar Texas dat ze migranten beter moeten behandelen, nu ze er zelf mee geconfronteerd worden piepen ze anders![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)aar-onze-ruimte-niet
New York piept en kraakt onder toestroom migranten: ’Onze compassie is groot, maar onze ruimte niet’
De VS worden overspoeld door migranten. Aan de zuidgrens met Mexico kunnen autoriteiten de massale illegale binnenkomst niet meer aan. Door overmacht worden veel opgepakte vreemdelingen niet teruggestuurd maar na federale screening op Amerikaans grondgebied vrijgelaten. De gevolgen daarvan zijn voelbaar tot in New York, het toevluchtsoord van weleer dat nu piept en kraakt.
Burgemeester Eric Adams was eerder nog stoer naar de Texaanse grensstad El Paso afgereisd om steun te betuigen aan het doorsturen van migranten. Nu zit hij met de gebakken peren. De Democraat probeert het leed te verzachten door migranten over andere stadsdelen te spreiden, zoals Queens en Staten Island.
Inmiddels tapt burgemeester Adams ook uit een ander vaatje. In een dramatische speech waarschuwde hij eerder deze maand dat de migrantencrisis New York zal „vernietigen.” De kosten voor de stad worden de komende jaren geraamd op totaal 12 miljard dollar. De burgemeester heeft gewaarschuwd dat dit gevolgen heeft voor alle andere uitgaven. Adams voelt zich daarbij in de steek gelaten door de gouverneur en het Witte Huis.
Wanhoop
Uit wanhoop laat New York nu zelf aan de grens met Mexico flyers uitdelen om migranten te ontmoedigen. „Woonruimte in NYC is erg duur”, staat erin geschreven als ook dat er „geen garantie” is op opvang. De brochure, in het Spaans en Engels, roept vreemdelingen op naar een andere stad te gaan. Dat is andere koek dan de eerder gepredikte solidariteit, met het Roosevelt Hotel als uithangbord. „Onze compassie is oneindig”, probeerde de baas van het agentschap dat is belast met de opvang de draai recht te praten. „Maar onze ruimte niet.” De harde realiteit heeft het idealisme ingehaald.
Dit gaat toch helemaal niet om asielzoekers?quote:Op zaterdag 23 september 2023 14:36 schreef slashdotter3 het volgende:
Premium
Eerst staan de democraten met de betuttelende vinger te zwaaien naar Texas dat ze migranten beter moeten behandelen, nu ze er zelf mee geconfronteerd worden piepen ze anders![]()
Nee, maar wel het gevolg van immigranten/asielzoekers.quote:Op zaterdag 23 september 2023 15:13 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dit gaat toch helemaal niet om asielzoekers?
Volgens mij alleen van immigranten? Wat hebben asielzoekers er volgens jou mee te maken?quote:Op zaterdag 23 september 2023 16:29 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Nee, maar wel het gevolg van immigranten/asielzoekers.
beter leven mensenquote:Op zaterdag 23 september 2023 17:12 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Volgens mij alleen van immigranten? Wat hebben asielzoekers er volgens jou mee te maken?
VS heeft last van TEVEEL immigranten, waardoor er dus problemen ontstaan. Omdat er teveel mensen binnenkomen. Zal ik vertellen wat er gebeurd als er teveel asielzoekers binnenkomen in Nederland?quote:Op zaterdag 23 september 2023 17:12 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Volgens mij alleen van immigranten? Wat hebben asielzoekers er volgens jou mee te maken?
men moet deze nieuwe inwoners huisvesten en toegang tot werk biedenquote:Op zaterdag 23 september 2023 18:37 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
VS heeft last van TEVEEL immigranten, waardoor er dus problemen ontstaan. Omdat er teveel mensen binnenkomen. Zal ik vertellen wat er gebeurd als er teveel asielzoekers binnenkomen in Nederland?
Ze willen niet werken.quote:Op zaterdag 23 september 2023 18:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men moet deze nieuwe inwoners huisvesten en toegang tot werk bieden
Kutkrant.quote:Op zaterdag 23 september 2023 06:04 schreef Mylene het volgende:
![]()
[ twitter ]
Walgelijke krant, en zo zie je maar dat je niet alle asielzoekers over een kam kan scheren. Syrirs komen hier vanwege de oorlog, prima. Al die afrikanen die hier komen voor een beter leven aka uitkering, direct retour.quote:Op zaterdag 23 september 2023 06:04 schreef Mylene het volgende:
![]()
[ twitter ]
Dat mag je best vertellen, maar dat heeft nog steeds niks te maken met mensen die illegaal de grens van de VS oversteken.quote:Op zaterdag 23 september 2023 18:37 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
VS heeft last van TEVEEL immigranten, waardoor er dus problemen ontstaan. Omdat er teveel mensen binnenkomen. Zal ik vertellen wat er gebeurd als er teveel asielzoekers binnenkomen in Nederland?
Volgens mij gaan deze percentages over Syrirs die gekomen zijn tussen 2016 en 2017quote:Op zaterdag 23 september 2023 19:31 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Walgelijke krant, en zo zie je maar dat je niet alle asielzoekers over een kam kan scheren. Syrirs komen hier vanwege de oorlog, prima. Al die afrikanen die hier komen voor een beter leven aka uitkering, direct retour.
In sommige wijken kom je al geen Nederlander meer tegen.quote:Op zaterdag 23 september 2023 11:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het maakt mij eigenlijk niet zo veel uit of migranten het ‘goed’ of minder goed doen. Ik zie het Nederlandse volk in steeds hoger tempo vervangen worden en daarmee verdwijnen. Of die EU-deltametropool 031 in 2080 nu economisch beter of slechter loopt maakt mij niks uit.
Het hele idee dat wij moreel verplicht zijn om in ons eigen land te verdwijnen om plaats te maken voor een migratiegolf uit de Derde Wereld is volkomen absurd.
Het gaat ook niet om de mensen die illegaal de grens oversteken in de VS, het gaat om het effect wat dat veroorzaakt. Dat is ook precies wat hier gebeurt bij een overschot aan asielzoekers. Huizen crisis? Miljarden aan euro's aan asielzoekers uitgeven terwijl dat geld beter ergens anders heen zou kunnen. Om nog maar te spreken over de overlast die ze veroorzaken. Mooi voorbeeld is Zweden.quote:Op zaterdag 23 september 2023 19:39 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat mag je best vertellen, maar dat heeft nog steeds niks te maken met mensen die illegaal de grens van de VS oversteken.
Het effect is juist totaal verschillend. Illegale immigranten in de VS krijgen geen huis toegewezen, krijgen geen uitkering. Het is een compleet andere situatie.quote:Op zondag 24 september 2023 11:27 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om de mensen die illegaal de grens oversteken in de VS, het gaat om het effect wat dat veroorzaakt. Dat is ook precies wat hier gebeurt bij een overschot aan asielzoekers. Huizen crisis? Miljarden aan euro's aan asielzoekers uitgeven terwijl dat geld beter ergens anders heen zou kunnen. Om nog maar te spreken over de overlast die ze veroorzaken. Mooi voorbeeld is Zweden.
SPOILER: Why Are So Many Venezuelans Going to the United States?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat zou hier ook moeten.quote:Op zondag 24 september 2023 15:22 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het effect is juist totaal verschillend. Illegale immigranten in de VS krijgen geen huis toegewezen, krijgen geen uitkering. Het is een compleet andere situatie.
iedereen drugs dealenquote:Op zondag 24 september 2023 19:17 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat zou hier ook moeten.
Dat is hier bij illegalen ook al het geval.quote:Op zondag 24 september 2023 19:17 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat zou hier ook moeten.
Nee, maar er is ook bijna geen plek meer om ze op te vangen. Iets met dweilen met de kraan open?quote:Op zondag 24 september 2023 15:22 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het effect is juist totaal verschillend. Illegale immigranten in de VS krijgen geen huis toegewezen, krijgen geen uitkering. Het is een compleet andere situatie.
Stuur ze maar naar China, daar is de werkloosheid toch zo hoog? Kunnen ze meteen de fabriek in.quote:Op maandag 25 september 2023 08:19 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Nee, maar er is ook bijna geen plek meer om ze op te vangen. Iets met dweilen met de kraan open?
Je haalt werkloosheid en personeelstekort door elkaarquote:Op maandag 25 september 2023 09:35 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Stuur ze maar naar China, daar is de werkloosheid toch zo hoog? Kunnen ze meteen de fabriek in.
Al zou het percentage 0 zijn geweest, ook dan zijn ze niet welkom hier omdat ze onze huizen inpikken.quote:Op zaterdag 23 september 2023 06:04 schreef Mylene het volgende:
![]()
[ twitter ]
En als ze nou onze huizen bouwen?quote:Op maandag 25 september 2023 09:57 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Al zou het percentage 0 zijn geweest, ook dan zijn ze niet welkom hier omdat ze onze huizen inpikken.
Onze economie kan ook niet functioneren zonder migranten. Diverse bedrijfstakken zouden totaal instorten als je opeens alle migranten eruit zou knikkeren.quote:Op maandag 25 september 2023 09:35 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Stuur ze maar naar China, daar is de werkloosheid toch zo hoog? Kunnen ze meteen de fabriek in.
Daar moeten ze echt werken voor hun geld. Hier krijgen ze het haha.quote:Op maandag 25 september 2023 09:35 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
dat klopt en dat gaat ieder jaar meer worden naarmate wij ouder worden , tenzij onze AOW leeftijd flink hoger gaat wordenquote:Op maandag 25 september 2023 14:20 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Onze economie kan ook niet functioneren zonder migranten. Diverse bedrijfstakken zouden totaal instorten als je opeens alle migranten eruit zou knikkeren.
Geen vluchtelingen dus, die zoeken immers veiligheid. Daarnaast komen er vooral mannen, die vooral de vrijheid willen om blondines te neuken dan wel lastig te vallen.quote:Op maandag 25 september 2023 01:26 schreef slashdotter3 het volgende:
Ook wel toepasselijk voor dit topic, Arabische vrouwen zien een video van een vrouw die in haar eentje aan het joggen is in Mexico en zeggen in de comments allemaal dat dat hun droom is. Veilig alleen over straat gaan.
Dezelfde vrijheid die veel asielzoekers in het Westen zoeken.
Waanzin waar we in dit land mee bezig zijn.quote:Op dinsdag 26 september 2023 10:28 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.geenstijl.nl/5172722/duurkoop/
Asielcruises Amsterdam en Rotterdam voor 1500 man per boot kosten 110.000 kale huur per dag
73 eppo's de neus kaal, 2200 per maand!
Weet je, dat kan echt goedkoper, zelfs in Amsterdam. Want dat betaal je dus ongeveer op Airbnb voor een "Comfortable single room" aan het Koningsplein met een Superhost! Nederland huurt de boven- en onderstaande cruiseschepen Galaxy en Silja Europa van Estlandse rederij Tallink. Dat kost per boot dus 110.000 euro per dag, wat neerkomt op zo'n 6,6 miljoen euro per maand voor twee schepen, en dat is fors.
De Galaxy en Silja Europa hebben respectievelijk een capaciteit van 2800 en 3600 mensen, maar op beide boten verblijven opzettelijk 'slechts' 1500 asielzoekers. "De prijs pakt voor Nederland ook relatief hoog uit, omdat COA niet de totale capaciteit van de twee schepen benut. ,,Voor een lange tijd meer dan 1500 mensen op deze schepen is niet wenselijk”, zegt een COA-woordvoerder."
Maar bovenop die opzettelijke onderbezetting zijn we ook nog eens ordinair afgezet. In Estland zelf betaalt de overheid met 54.000 euro per dag ongeveer de helft voor de MS Isabelle met een capaciteit van 2200 mensen van diezelfde rederij. Hoe kan dat? Tussenpersonen die de deal ontwerpen. "Voor die tussenrol krijgen de bedrijven een percentage van de huurprijs.
Bronnen die deze krant sprak, stellen dat er ‘forse percentages’ worden verdiend. Het COA zegt alleen naar de totaalprijs te kijken en niet te weten wat tussenpersonen verdienen. Een woordvoerder van Slaapschepen.nl wil niet op vragen ingaan en verwijst terug naar het COA."
Kortom, u bent weer eens genomen. Maar hier heeft "een bron" binnen het proces natuurlijk wel een punt, want zo'n boot is wel makkelijk:
",,Je legt ze aan de kade en ze zijn klaar, plug and play.’’ Maar wat misschien nog wel meer meespeelt: een boot is politiek makkelijker te verkopen aan de gemeenteraad en omwonenden. Een schip straalt tijdelijkheid uit; de opvang is maar voor even en gaat niet ten koste van bestaande woningen in stad of dorp. Een financile prikkel is er niet: de meerkosten van noodopvang zijn niet voor de gemeente, maar voor het COA en daarmee voor het Rijk."
Zoals?quote:Op maandag 25 september 2023 14:20 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Onze economie kan ook niet functioneren zonder migranten. Diverse bedrijfstakken zouden totaal instorten als je opeens alle migranten eruit zou knikkeren.
Dat is eh, zeer prijzig. En een veel te groot verschil met Estland.quote:Op dinsdag 26 september 2023 10:28 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.geenstijl.nl/5172722/duurkoop/
Asielcruises Amsterdam en Rotterdam voor 1500 man per boot kosten 110.000 kale huur per dag
73 eppo's de neus kaal, 2200 per maand!
Weet je, dat kan echt goedkoper, zelfs in Amsterdam. Want dat betaal je dus ongeveer op Airbnb voor een "Comfortable single room" aan het Koningsplein met een Superhost! Nederland huurt de boven- en onderstaande cruiseschepen Galaxy en Silja Europa van Estlandse rederij Tallink. Dat kost per boot dus 110.000 euro per dag, wat neerkomt op zo'n 6,6 miljoen euro per maand voor twee schepen, en dat is fors.
De Galaxy en Silja Europa hebben respectievelijk een capaciteit van 2800 en 3600 mensen, maar op beide boten verblijven opzettelijk 'slechts' 1500 asielzoekers. "De prijs pakt voor Nederland ook relatief hoog uit, omdat COA niet de totale capaciteit van de twee schepen benut. ,,Voor een lange tijd meer dan 1500 mensen op deze schepen is niet wenselijk”, zegt een COA-woordvoerder."
Maar bovenop die opzettelijke onderbezetting zijn we ook nog eens ordinair afgezet. In Estland zelf betaalt de overheid met 54.000 euro per dag ongeveer de helft voor de MS Isabelle met een capaciteit van 2200 mensen van diezelfde rederij. Hoe kan dat? Tussenpersonen die de deal ontwerpen. "Voor die tussenrol krijgen de bedrijven een percentage van de huurprijs.
Bronnen die deze krant sprak, stellen dat er ‘forse percentages’ worden verdiend. Het COA zegt alleen naar de totaalprijs te kijken en niet te weten wat tussenpersonen verdienen. Een woordvoerder van Slaapschepen.nl wil niet op vragen ingaan en verwijst terug naar het COA."
Kortom, u bent weer eens genomen. Maar hier heeft "een bron" binnen het proces natuurlijk wel een punt, want zo'n boot is wel makkelijk:
",,Je legt ze aan de kade en ze zijn klaar, plug and play.’’ Maar wat misschien nog wel meer meespeelt: een boot is politiek makkelijker te verkopen aan de gemeenteraad en omwonenden. Een schip straalt tijdelijkheid uit; de opvang is maar voor even en gaat niet ten koste van bestaande woningen in stad of dorp. Een financile prikkel is er niet: de meerkosten van noodopvang zijn niet voor de gemeente, maar voor het COA en daarmee voor het Rijk."
Dus een totaalprijs van 2230 pppm vond het COA wel prima? Bizar.quote:Het COA zegt alleen naar de totaalprijs te kijken en niet te weten wat tussenpersonen verdienen.
Goh, dat er een asielindustrie gerund wordt waar mensen stinkend rijk van worden komt als een TOTALE verrassing.quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:01 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat is eh, zeer prijzig. En een veel te groot verschil met Estland.
[..]
Dus een totaalprijs van 2230 pppm vond het COA wel prima? Bizar.
Benieuwd wat daar aan extra kosten nog bovenop komt (schoonmaak, eten, gwl)
Daar raap je statushouders en arbeidsmigranten samen. Die laatste groep is inderdaad per definitie vrij essentieel voor de economie; als het werk er niet was zouden ze er niet zijn. Die eerste niet per se. Anders zouden we ze wel, net als de arbeidsmigranten, hierheen halen voor specifieke arbeid. Of zouden ze hier komen dmv een werkvisum.quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:12 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Zoals slachthuizen, agrarische sector, de bouw, schoonmaakbedrijven, etc.
Uitspraken als Meer of minder? Dan gaan we dat regelen!quote:Op dinsdag 26 september 2023 10:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waanzin waar we in dit land mee bezig zijn.
Dat is wat je krijgt als je woke links niet confronteert met de consequenties van hun gedachtengoed. Dat doet Texas uitstekend, linea recta naar die Sanctuary Cities sturen, veel succes ermee.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:21 schreef slashdotter3 het volgende:
JUST IN: New York City is gearing up to pay over $1,000,000,000 on just hotels over the next 3 years to house illegal immigrants.
Good! That's what happens when you call yourself a "Sanctuary City."
But that's just the hotel costs. NYC Mayor Eric Adams estimates the total cost of the migrant crisis will be about $12B over the next 3 years.
"We are past our breaking point," he said. "With more than 57,300 individuals currently in our care on an average night, it amounts to $9.8 million a day. Almost $300 million a month and nearly $3.6 billion a year."
Residents in NYC have had enough. In the video below, Staten Island locals were arrested for blocking migrant buses.
[ twitter ]
Heel de glastuinbouwsector kan ook prima naar MOElandia verplaatst worden.quote:Op maandag 25 september 2023 14:20 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Helaas, we zijn al te laat om er nog iets aan te doen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:03 schreef HowardRoark het volgende:
Poeh h, deze vrouw houdt zich niet in, uitstekend om te zien.
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Walhalla voor meing fokkerquote:Op maandag 25 september 2023 15:35 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)egen-elkaar-a4175197
‘Ze hadden een honkbalknuppel bij zich’: extreem-rechtse groepen in Cyprus jagen op migranten
Geweld tegen migranten Op verschillende plekken in Cyprus sloegen knokploegen buitenlanders in elkaar. „Ze hebben er bewust op aangestuurd dat omwonenden zich tegen de asielzoekers zouden keren.”
Gelijk heeft ze.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:03 schreef HowardRoark het volgende:
Poeh h, deze vrouw houdt zich niet in, uitstekend om te zien.
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Rare post. Waarom denk je dit?quote:
Troll, niet op reageren.quote:Op woensdag 27 september 2023 09:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Rare post. Waarom denk je dit?
Je moet het dus niet zover laten komen en het terugsturen moet je dus ook uitsmeren over een termijn.quote:Op maandag 25 september 2023 14:20 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Een beetje naeve reactie, die laat zien dat je niet snapt hoe migratie werkelijk werkt.quote:Op woensdag 27 september 2023 10:38 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Je moet het dus niet zover laten komen en het terugsturen moet je dus ook uitsmeren over een termijn.
Welke mythe's heb ik het hier dan over?!?!quote:Op woensdag 27 september 2023 11:44 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Een beetje naeve reactie, die laat zien dat je niet snapt hoe migratie werkelijk werkt.
Er zijn de laatste tijd diverse interessante artikelen verschenen n.a.v. een boek van Hein de Haas. Hij is hoogleraar op het gebied van migratie en laat in het boek zien dat allerlei mythes over migratie (zowel van links als rechts) feitelijk onzin zijn. Het zijn volgens mij echter allemaal premium-artikelen, dus ik kan hier niks plaatsen, maar als je op zijn naam googlet, kun je zelf ongetwijfeld wel het een en ander vinden. O.a. over het punt dat migratie er altijd geweest is en er altijd zal zijn, het is iets onvermijdelijks.
Het idee dat je het niet zo ver zou moeten laten komen bijvoorbeeld. Dat veronderstelt dat je daar invloed op hebt.quote:Op woensdag 27 september 2023 11:47 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Welke mythe's heb ik het hier dan over?!?!![]()
En DNA analyse laat juist het tegenovergestelde zien. Er is hier nooit enige vorm van migratie geweest sinds 2500 v Chr of zo.
Natuurlijk heb je daar invloed op.quote:Op woensdag 27 september 2023 12:14 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het idee dat je het niet zo ver zou moeten laten komen bijvoorbeeld. Dat veronderstelt dat je daar invloed op hebt.
Hou op te doen alsof de ander aan de andere kant van de lijn onwetend is of een halve debiel.quote:Verder is er natuurlijk al eeuwen lang continu sprake van migratie, al verschilt de richting. Denk aan de Joden en de Hugenoten die naar Nederland kwamen, of de Nederlanders die juist vertrokken naar de VS of Australi.
Maar goed, ik begrijp dat je de discussie wilt voortzetten zonder dat je je er verder in verdiept hebt en ik voel er weinig voor om daar aan mee te werken. Lees de artikelen die ik noemde, dan kunnen we op basis van feiten discussiren, in plaats van jouw populistische frames.
Hou dan op met je als zodanig voordoen.quote:Op woensdag 27 september 2023 12:22 schreef Alpha0 het volgende:
Hou op te doen alsof de ander aan de andere kant van de lijn onwetend is of een halve debiel.
Zeker, een zeer klein onderdeel zelfs.quote:Maar goed, dit topic ging in principe over asielzoekers wat slechts een onderdeel is van migratie, dus wij hoeven niet verder te discussiren.
Jij kan in de discussie ook echt alleen maar op de man spelen he!!!quote:Op woensdag 27 september 2023 13:06 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Hou dan op met je als zodanig voordoen.
Nee, ik wijs je juist op extra informatie, zodat we een feitelijke, inhoudelijke discussie hadden kunnen voeren. Jij kiest er zelf voor om dat niet te doen, om jezelf niet van beschikbare informatie op de hoogte te stellen en zodoende onwetend te blijven. Vervolgens ga je mij je eigen keuze voor onwetendheid verwijten.quote:Op woensdag 27 september 2023 13:07 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Jij kan in de discussie ook echt alleen maar op de man spelen he!!!
Okee hans.quote:Op woensdag 27 september 2023 09:51 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Troll, niet op reageren.
quote:Op woensdag 27 september 2023 13:14 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, ik wijs je juist op extra informatie, zodat we een feitelijke, inhoudelijke discussie hadden kunnen voeren. Jij kiest er zelf voor om dat niet te doen, om jezelf niet van beschikbare informatie op de hoogte te stellen en zodoende onwetend te blijven. Vervolgens ga je mij je eigen keuze voor onwetendheid verwijten.
Ik zelf niet, maar als een hoogleraar - gespecialiseerd in precies dit onderwerp - goed beargumenteerd uitlegt waarom diverse linkse en rechtse frame feitelijk onzin zijn, dan lijkt me dat wel buitengewoon waardevol. In ieder geval een stuk waardevoller dan het negeren van deze info, om vervolgens wel stug diezelfde mythes te blijven herhalen.quote:Op woensdag 27 september 2023 13:22 schreef Alpha0 het volgende:
[..]Jij hebt de waarheid in pacht, ik niet. Zie je het zo voor je!?!?!
Gelukkig is dat laatste hier niet van toepassing.quote:Op woensdag 27 september 2023 13:33 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik zelf niet, maar als een hoogleraar - gespecialiseerd in precies dit onderwerp - goed beargumenteerd uitlegt waarom diverse linkse en rechtse frame feitelijk onzin zijn, dan lijkt me dat wel buitengewoon waardevol. In ieder geval een stuk waardevoller dan het negeren van deze info, om vervolgens wel stug diezelfde mythes te blijven herhalen.
Ik wil niet heel lullig doen, maar het is wel eens voorgekomen dat hoogleraren het uiteindelijk ook niet bij het rechte eind hadden. Dat kan hier ook het geval zijn. Ik zeg niet is, maar kanquote:Op woensdag 27 september 2023 13:33 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik zelf niet, maar als een hoogleraar - gespecialiseerd in precies dit onderwerp - goed beargumenteerd uitlegt waarom diverse linkse en rechtse frame feitelijk onzin zijn, dan lijkt me dat wel buitengewoon waardevol. In ieder geval een stuk waardevoller dan het negeren van deze info, om vervolgens wel stug diezelfde mythes te blijven herhalen.
Deze arme drommels hebben zsm een woning met zwembad, butler en Miele nodig na deze ontberingen.quote:
over 25 jaar dan zit er een bij die een topjob heeft in nederland en een die miljonair is gewordenquote:Op donderdag 28 september 2023 17:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Deze arme drommels hebben zsm een woning met zwembad, butler en Miele nodig na deze ontberingen.
Gaan we hier ook krijgen.quote:
Hier hoef je ook geen profeet voor te zijn om zoiets te zien aankomen.quote:
Je bedoelt dezelfde Hein de Haas die vindt dat Angela Merkel een Nobelprijs verdiende voor het binnenhalen van zoveel mogelijk vluchtelingen, die Hein de Haas?quote:Op woensdag 27 september 2023 11:44 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Een beetje naeve reactie, die laat zien dat je niet snapt hoe migratie werkelijk werkt.
Er zijn de laatste tijd diverse interessante artikelen verschenen n.a.v. een boek van Hein de Haas. Hij is hoogleraar op het gebied van migratie en laat in het boek zien dat allerlei mythes over migratie (zowel van links als rechts) feitelijk onzin zijn. Het zijn volgens mij echter allemaal premium-artikelen, dus ik kan hier niks plaatsen, maar als je op zijn naam googlet, kun je zelf ongetwijfeld wel het een en ander vinden. O.a. over het punt dat migratie er altijd geweest is en er altijd zal zijn, het is iets onvermijdelijks.
Zijn ze daar op vakantie? onee dat doen ze in eigen landquote:Op vrijdag 29 september 2023 12:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)aar-griekse-eilanden
Meer, meer, meer.
Dat is inderdaad dezelfde.quote:Op vrijdag 29 september 2023 09:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bedoelt dezelfde Hein de Haas die vindt dat Angela Merkel een Nobelprijs verdiende voor het binnenhalen van zoveel mogelijk vluchtelingen, die Hein de Haas?
Hij lijkt me een tikkeltje…..biased
En welke mythen worden dan ontkracht?quote:Op vrijdag 29 september 2023 15:03 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is inderdaad dezelfde.
Je bent echter vast in staat om onderscheid te maken tussen feiten en meningen. Hij draagt heel veel interessante feiten aan, die bepaalde mythes ontkrachten. En feiten zijn nou eenmaal feiten. Zo'n uitspraak over Merkel is daarentegen vooral een persoonlijke mening, waar je het niet mee eens hoeft te zijn. Dat maakt de feiten echter niet minder feitelijk.
Ik ga de artikelen niet voor je herhalen. Die kun je prima zelf lezen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:27 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
En welke mythen worden dan ontkracht?![]()
Dit artikel kan ik niet lezen. Heb jij het wel gelezen?quote:
Asielzoekers?quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:32 schreef slashdotter3 het volgende:
Migranten negeren de agent en klimmen het Amerikaanse grens hek over
https://www.reddit.com/r/(...)m_jumping_the_fence/
Doe ff normaal zeg. Beetje verwijzen naar artikelen en net doen alsof je het niet meer weet allemaal. Ben je eigenlijk voor of tegen asielzoekers, of iets er tussen in!!!?quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:30 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik ga de artikelen niet voor je herhalen. Die kun je prima zelf lezen.
[..]
Dit artikel kan ik niet lezen. Heb jij het wel gelezen?
Ik weet ook niet waarom je het hebt over 'mtyhe' tussen aanhalingstekens. Heb ik het verkeerd gespeld? Staat in het artikel deze spelfout? Wie citeer je hier?
Waarom zou ik moeite doen om hier van alles uit te gaan leggen, terwijl je beter gewoon die artikelen kunt lezen? Of je het nou hier leest of daar, maakt voor jou niet uit. Het enige verschil is dat je mij probeert op te zadelen met nutteloos werk. Je zoekt slechts argumenten om je eigen onwetendheid in stand te kunnen houden. Om je maar niet te hoeven verdiepen in hoe het echt zit, zodat je je populistische frames kunt blijven verkondigen. Het artikel dat je aandroeg, heb je zelf kennelijk niet eens gelezen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:45 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Doe ff normaal zeg. Beetje verwijzen naar artikelen en net doen alsof je het niet meer weet allemaal. Ben je eigenlijk voor of tegen asielzoekers, of iets er tussen in!!!?
arbeidsmigranten zonder werkvergunningquote:Op vrijdag 29 september 2023 16:45 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ok, jij je zin![]()
asielzoekers levensgevaarlijke terroristen
Nee, levensgevaarlijke gelukzoekers.quote:Op vrijdag 29 september 2023 18:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
arbeidsmigranten zonder werkvergunning
Beste reactie ever!quote:Op vrijdag 29 september 2023 17:07 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Waarom zou ik moeite doen om hier van alles uit te gaan leggen, terwijl je beter gewoon die artikelen kunt lezen? Of je het nou hier leest of daar, maakt voor jou niet uit. Het enige verschil is dat je mij probeert op te zadelen met nutteloos werk. Je zoekt slechts argumenten om je eigen onwetendheid in stand te kunnen houden. Om je maar niet te hoeven verdiepen in hoe het echt zit, zodat je je populistische frames kunt blijven verkondigen. Het artikel dat je aandroeg, heb je zelf kennelijk niet eens gelezen.
Je hoeft van mij geen verdere reactie meer te verwachten, tenzij je je alsnog verdiept in de materie en we een discussie kunnen voeren op basis van feiten.
We kunnen de huidige (massa) immigratie niet aan. Het is echt zo simpel. Heb je recent nog de beelden gezien van Lampedusa. Die kun je makkelijk op twitter vinden. Dat is toch echt niet meer normaalquote:Op woensdag 27 september 2023 11:44 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Niet de beste woordkeuze, maar deze man zegt het welquote:Op vrijdag 29 september 2023 19:58 schreef tralalala het volgende:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100072975_2123dac4
Maar iedereen is welkom welkom welkom toch? Kom maar binnen, hier is geld en een woning. Ons eigen volk wacht wel.quote:Op vrijdag 29 september 2023 20:20 schreef ElfKraan het volgende:
[..]
We kunnen de huidige (massa) immigratie niet aan. Het is echt zo simpel. Heb je recent nog de beelden gezien van Lampedusa. Die kun je makkelijk op twitter vinden. Dat is toch echt niet meer normaal
Mensen die het goed hebben zien niet de werkelijke problemen van deze migratiestromen. Ik zeg altijd, wil je een voorbeeld van hoe het gaat worden als de immigratie maar blijft komen, kijk dan vooral naar Zweden, waar het zo goed gelukt is.quote:Op vrijdag 29 september 2023 20:59 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Maar iedereen is welkom welkom welkom toch? Kom maar binnen, hier is geld en een woning. Ons eigen volk wacht wel.
Te gek voor woorden h.quote:Op vrijdag 29 september 2023 21:02 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Mensen die het goed hebben zien niet de werkelijke problemen van deze migratiestromen. Ik zeg altijd, wil je een voorbeeld van hoe het gaat worden als de immigratie maar blijft komen, kijk dan vooral naar Zweden, waar het zo goed gelukt is.
Nieuwbouwwijk voor uitgeprocedeerde asielzoekers Burgum-Friesland.quote:Op vrijdag 29 september 2023 20:58 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Niet de beste woordkeuze, maar deze man zegt het wel
Wat is er zo levensgevaarlijk aan arbeidsmigranten?quote:Op vrijdag 29 september 2023 18:39 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nee, levensgevaarlijke gelukzoekers.
Hoe sterk is het punt dat jij denkt te maken als aan komt zetten met een exces of het uiterste?quote:Op vrijdag 29 september 2023 21:02 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Mensen die het goed hebben zien niet de werkelijke problemen van deze migratiestromen. Ik zeg altijd, wil je een voorbeeld van hoe het gaat worden als de immigratie maar blijft komen, kijk dan vooral naar Zweden, waar het zo goed gelukt is.
Het is wel vreemd dat Zweden vroeger als 1 van de veiligste landen werd beschouwd, maar de afgelopen jaren staat het in de top in Europa qua criminaliteit. 3x raden hoe dat zal komen? Ook raar dat er een meerderheid heeft gestemd voor een rechtse regering daar, iets wat je steeds vaker ziet in andere landen. Spanje (correct me if i'm wrong)bijvoorbeeld of Itali.quote:Op vrijdag 29 september 2023 22:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe sterk is het punt dat jij denkt te maken als aan komt zetten met een exces of het uiterste?
Het is net wat de NOS verweten wordt. Dat zij bij een item over asielzoekers net met die ene Syrir aan komen zetten die als asielzoeker hierheen gekomen is, binnen een jaar vloeiend Nederlands spreekt en nu als neuroloog in een academisch ziekenhuis werkt.
Dan is het onacceptabel, maar is t Zweden dan mag t wel #discussieontsporen
Wat de positieve dingen van immigratie zijn? Ik kan het je niet zeggen. Niet van oost Europese, niet van westerse en niet van Afrikaanse. Ik kan je zelfs van een heel aantal Nederlandse dorpen niks positiefs melden. Jij?quote:Op vrijdag 29 september 2023 23:23 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Het is wel vreemd dat Zweden vroeger als 1 van de veiligste landen werd beschouwd, maar de afgelopen jaren staat het in de top in Europa qua criminaliteit. 3x raden hoe dat zal komen? Ook raar dat er een meerderheid heeft gestemd voor een rechtse regering daar, iets wat je steeds vaker ziet in andere landen. Spanje (correct me if i'm wrong)bijvoorbeeld of Itali.
Bovendien, vertel me wat voor positieve dingen immigratie de afgelopen jaren heeft gebracht, en dan in het bijzonder de immigranten van Afrikaanse afkomst.
Knap hoe je daar steeds weer het oosten en westen bij weet te betrekken en zelfs "Nederlandse dorpen" aanhaalt maar het nogal duidelijk is dat het hier om islamitische asielzoekers met name uit Afrika en middenoosten gaat. Die groep waar jij z vol van bent.quote:Op zaterdag 30 september 2023 07:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat de positieve dingen van immigratie zijn? Ik kan het je niet zeggen. Niet van oost Europese, niet van westerse en niet van Afrikaanse. Ik kan je zelfs van een heel aantal Nederlandse dorpen niks positiefs melden. Jij?
Het is knap triest ja wat er in Zweden gebeurt en zeker als je ziet waar het vandaan komt. Er zijn meer landen met veel immigratie, dat patroon wat er schijnbaar is dat is in andere landen minder het geval, kan jij mij misschien uitleggen hoe dat dan kan want dat is toch wel gek. Zou het misschien kunnen dat er meer factoren een rol spelen?
Feit blijft dat Zweden zonder die niet-westerse migranten ook niet de problemen zou hebben. 1 + 1 = 2.quote:Op zaterdag 30 september 2023 07:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat de positieve dingen van immigratie zijn? Ik kan het je niet zeggen. Niet van oost Europese, niet van westerse en niet van Afrikaanse. Ik kan je zelfs van een heel aantal Nederlandse dorpen niks positiefs melden. Jij?
Het is knap triest ja wat er in Zweden gebeurt en zeker als je ziet waar het vandaan komt. Er zijn meer landen met veel immigratie, dat patroon wat er schijnbaar is dat is in andere landen minder het geval, kan jij mij misschien uitleggen hoe dat dan kan want dat is toch wel gek. Zou het misschien kunnen dat er meer factoren een rol spelen?
Ik kan weinig positiefs melden over de toevoeging van Afrikaanse migranten, naast het feit dat ze voor werkgevers interessant zijn, want lage lonen.quote:Op zaterdag 30 september 2023 07:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Frankrijk, Belgi, Duitsland hebben dezelfde shit hoor.quote:Op zaterdag 30 september 2023 07:36 schreef opgebaarde het volgende:
Dat komt door die 'kansenongelijkheid'. Ben je bijna arts (heb je toch aardig wat kansen gehad), ga je dieren mishandelen, voor de fun.quote:Op zaterdag 30 september 2023 09:53 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Ik kan weinig positiefs melden over de toevoeging van Afrikaanse migranten, naast het feit dat ze voor werkgevers interessant zijn, want lage lonen.
De culturele verschillen zijn gewoon veel te groot, dat gaat botsen. Wat bijvoorbeeld normaal is in Marokko, is voor ons schandalig.
Ook hier is het er niet beter op geworden. Kijk alleen al naar het OV. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er beveiliging in de trein moet zijn omdat er teveel misstanden gebeuren. Vroeger kon je zonder zorgen reizen.
Kermis in Osdorp met hekken en beveiliging. Ooit een kermis meegemaakt met hekken eromheen en beveiligingspoortjes? Ik niet.
Opsporing verzocht? Pak een willekeurige aflevering en de kans is 90% dat de dader Afrikaans is.
De immigranten groep waar ik nog nooit problemen over gehoord heb zijn de Aziatische migranten uit China of Thailand. Misschien dat we dan onze arbeidsmigranten daarvandaan moeten halen.
'Dat komt omdat de politie racistisch is in Nederland. En het vertoonde criminele gedrag van sommigen valt te verklaren door externe factoren. Het is namelijk is allemaal de schuld van het systeem, die hebben deze mensen aan hun lot overgelaten, ze worden slecht behandeld, gediscrimineerd en krijgen geen kansen.'quote:Op zaterdag 30 september 2023 09:53 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Ik kan weinig positiefs melden over de toevoeging van Afrikaanse migranten, naast het feit dat ze voor werkgevers interessant zijn, want lage lonen.
De culturele verschillen zijn gewoon veel te groot, dat gaat botsen. Wat bijvoorbeeld normaal is in Marokko, is voor ons schandalig.
Ook hier is het er niet beter op geworden. Kijk alleen al naar het OV. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er beveiliging in de trein moet zijn omdat er teveel misstanden gebeuren. Vroeger kon je zonder zorgen reizen.
Kermis in Osdorp met hekken en beveiliging. Ooit een kermis meegemaakt met hekken eromheen en beveiligingspoortjes? Ik niet.
Opsporing verzocht? Pak een willekeurige aflevering en de kans is 90% dat de dader Afrikaans is.
De immigranten groep waar ik nog nooit problemen over gehoord heb zijn de Aziatische migranten uit China of Thailand. Misschien dat we dan onze arbeidsmigranten daarvandaan moeten halen.
Opgebaarde heeft de massale rellen door niet-westerse immigranten in Frankrijk van nog niet zo lang geleden ook toevallig weer gemist natuurlijk.quote:Op zaterdag 30 september 2023 10:17 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Frankrijk, Belgi, Duitsland hebben dezelfde shit hoor.
Alleen omdat ze daar nog net niet het leger ingezet hebben betekent niet dat ze niet veel problemen met immigranten hebben..
En wat als over 50 jaar blijkt dat je geen gelijk hebt gekregen?quote:Op zaterdag 30 september 2023 08:52 schreef Bloemkool het volgende:
De illusie dat deze mensen hier allemaal komen om te werken.
Door hun geloof hebben ze een grove afkeer van alles West Europa maar dat wordt netjes verborgen gehouden zolang wij het geld op tafel gooien en ze een woning krijgen. Kwestie van wachten tot ze een meerderheid in de regering hebben, en dan wordt het kalifaat hier uitgeroepen.
Bookmark dit maar voor over 50 jaar.
Ben ik “vol” van die mensen of maakt het voor jou niet eens uit of een argument feitelijk klopt?quote:Op zaterdag 30 september 2023 08:27 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Knap hoe je daar steeds weer het oosten en westen bij weet te betrekken en zelfs "Nederlandse dorpen" aanhaalt maar het nogal duidelijk is dat het hier om islamitische asielzoekers met name uit Afrika en middenoosten gaat. Die groep waar jij z vol van bent.
Zweden heeft kansloos gefaald met hun asielbeleid.
En Nederland is goed op weg om ook keihard te gaan falen.
Dat is toch wel bijzonder. “Ze” werken niet en ondertussen zijn ze voor werkgevers interessant want lage lonen. Die begrijp ik oprecht niet, dat kan ondanks een cao?quote:Op zaterdag 30 september 2023 09:53 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Klopt, helaas zijn er veel mensen heel naef.quote:Op zaterdag 30 september 2023 10:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
'Dat komt omdat de politie racistisch is in Nederland. En het vertoonde criminele gedrag van sommigen valt te verklaren door externe factoren. Het is namelijk is allemaal de schuld van het systeem, die hebben deze mensen aan hun lot overgelaten, ze worden slecht behandeld, gediscrimineerd en krijgen geen kansen.'
Zo wil het narratief nog wel eens luiden binnen bepaalde kringen.
Wat een rare vergelijking. Ten 1ste gaat het in dit topic over asielzoekers en met name de overlastgevende. Jij haalt er dorpelingen bij die her al wonen en niks met dit onderwerp te maken hebben.quote:Op zaterdag 30 september 2023 10:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ben ik “vol” van die mensen of maakt het voor jou niet eens uit of een argument feitelijk klopt?
Ik stel heel simpel de vraag. Kan jij iets positiefs zeggen over Spakenburgers, over Helmonders of over Staphorstenaren?
Het lijkt een rare vraag, is de vraag aan mij of ik iets positiefs kan melden over immigranten dan is de vraag ineens wel legitiem. Goh…
Jij kan ook niks positiefs over die mensen zeggen h. Nou, ik had precies hetzelfde. Dat schept een bandquote:Op zaterdag 30 september 2023 12:43 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Wat een rare vergelijking. Ten 1ste gaat het in dit topic over asielzoekers en met name de overlastgevende. Jij haalt er dorpelingen bij die her al wonen en niks met dit onderwerp te maken hebben.
Zullen ook rotte appels bij zitten, gegarandeerd, maar die wonen hier al he?
Maar het gt helemaal niet over dorpelingen van 1 of ander gehucht in dit topic, ofwel?quote:Op zaterdag 30 september 2023 12:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij kan ook niks positiefs over die mensen zeggen h. Nou, ik had precies hetzelfde. Dat schept een band
Owwwwwww vent alsjeblieftquote:Op zaterdag 30 september 2023 10:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ben ik “vol” van die mensen of maakt het voor jou niet eens uit of een argument feitelijk klopt?
Ik stel heel simpel de vraag. Kan jij iets positiefs zeggen over Spakenburgers, over Helmonders of over Staphorstenaren?
Het lijkt een rare vraag, is de vraag aan mij of ik iets positiefs kan melden over immigranten dan is de vraag ineens wel legitiem. Goh…
Das waarquote:Op zaterdag 30 september 2023 13:48 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Maar het gt helemaal niet over dorpelingen van 1 of ander gehucht in dit topic, ofwel?
Dus waarom die vraag?
Ze vragen altijd of je problemen hebt, toch wel vriendelijk van zequote:Op zaterdag 30 september 2023 14:28 schreef opgebaarde het volgende:
Kan jij iets positiefs zeggen over immigranten? Zoals Syrirs, Afghanen of over Eritreeers?
arbeidsmigranten zijn goed om de AOW en de zorg betaalbaar te houdenquote:Op zaterdag 30 september 2023 14:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Das waar
Kan jij iets positiefs zeggen over immigranten? Zoals Syrirs, Afghanen of over Eritreeers?
Mijn Syrische buren zijn zr vriendelijk. Met 6 kinderen doen ze hun best om te immigreren. Gaan allemaal naar school. Maken graag een praatje, al gaat dat zeer moeizaam terwijl ze hier al 5,5 jaar zijn.quote:Op zaterdag 30 september 2023 14:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Das waar
quote:Op zaterdag 30 september 2023 14:31 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ze vragen altijd of je problemen hebt, toch wel vriendelijk van ze
Goh. Je verwacht het niet.quote:
Leuk h. Dezelfde vraag is ineens heel normaal en prima te beantwoorden.quote:Op zaterdag 30 september 2023 14:50 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Mijn Syrische buren zijn zr vriendelijk. Met 6 kinderen doen ze hun best om te immigreren. Gaan allemaal naar school. Maken graag een praatje, al gaat dat zeer moeizaam terwijl ze hier al 5,5 jaar zijn.
En toch vind ik dat ze (als die mogelijkheid zich aanbied) terug moeten.
Ze houden immers vele huizen bezet.
/ niet geheel onbelangrijk. Zij betalen dus gn zorgpremie. Dat betalen wij voor hen. Een van de redenen dat die kosten weer stijgen. Dat komt echt niet alleen door de oudjes.
De groei van het aantal statushouders is minimaal, vergeleken met de vergrijzing. Dat speelt nauwelijks een rol. Heel veel huishoudens betalen overigens nauwelijks zorgpremie, vanwege de zorgtoeslag.quote:Op zaterdag 30 september 2023 14:50 schreef Mubassie het volgende:
Niet geheel onbelangrijk. Zij betalen dus gn zorgpremie. Dat betalen wij voor hen. Een van de redenen dat die kosten weer stijgen. Dat komt echt niet alleen door de oudjes.
ik heb nog nooit een soort toeslag gehad, geen duppie, moet wel altijd extra belasting betalenquote:Op zaterdag 30 september 2023 16:51 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
De groei van het aantal statushouders is minimaal, vergeleken met de vergrijzing. Dat speelt nauwelijks een rol. Heel veel huishoudens betalen overigens nauwelijks zorgpremie, vanwege de zorgtoeslag.
Heel veel huishoudens krijgen op de een of andere manier toeslagen (zorg, huur, kinder, etc.): zes miljoen huishoudens krijgen n of meerdere vormen van toeslag.
nee van mij moet dat niet, er zijn expats die hier al 12 jaar wonen en ook niet terug gaanquote:Op zaterdag 30 september 2023 14:50 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Mijn Syrische buren zijn zr vriendelijk. Met 6 kinderen doen ze hun best om te immigreren. Gaan allemaal naar school. Maken graag een praatje, al gaat dat zeer moeizaam terwijl ze hier al 5,5 jaar zijn.
/ niet geheel onbelangrijk. Zij betalen dus gn zorgpremie. Dat betalen wij voor hen. Een van de redenen dat die kosten weer stijgen. Dat komt echt niet alleen door de oudjes.
belachelijk om arbeidsmigranten op te sluiten in hotels en cruisseschepenquote:
Wat had je gezegd?quote:Op zaterdag 30 september 2023 23:30 schreef Alpha0 het volgende:
Wanneer je de migratie fabeltjes van Hein in twijfel trekt .....
[ afbeelding ]
Ze zitten niet opgesloten. Hoe kom je erbij.quote:Op zaterdag 30 september 2023 23:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
belachelijk om arbeidsmigranten op te sluiten in hotels en cruisseschepen
geef die mensen ene werkvergunning
Daar zit ook een grens aan. Wil je Nederland helemaal volbouwen? Kunnen ook al het bos verwijderen, heb je genoeg plek om te bouwen.quote:Op zaterdag 30 september 2023 23:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee van mij moet dat niet, er zijn expats die hier al 12 jaar wonen en ook niet terug gaan
wie het hier goed vind mag van mij blijven, dat de overheid het verdomd om huizen in weilanden te bouwen is niet hun schuld
nou 50% van nederland is weiland dat gaat toch al fors terugquote:Op zondag 1 oktober 2023 08:34 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Daar zit ook een grens aan. Wil je Nederland helemaal volbouwen? Kunnen ook al het bos verwijderen, heb je genoeg plek om te bouwen.
O ze worden gelucht overdagquote:Op zaterdag 30 september 2023 23:52 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ze zitten niet opgesloten. Hoe kom je erbij.
Deden ze dat dikgedrukte maar. Terug naar Syrie.quote:Op zaterdag 30 september 2023 14:50 schreef Mubassie het volgende:
[..]
quote:Op zondag 1 oktober 2023 09:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Deden ze dat dikgedrukte maar. Terug naar Syrie.
Zulke mensen zouden ook gewoon terug moeten worden gestuurd, maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. En ook al zou het gebeuren, dan krijg je weer een enorme rel in de media, waar schuimbekkende activisten, politici, journalisten en 'experts' over elkaar vallen om van schande te spreken.quote:Op zaterdag 30 september 2023 14:50 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Wat had deze man eigenlijk gezegd?quote:Op zaterdag 30 september 2023 23:30 schreef Alpha0 het volgende:
Wanneer je de migratie fabeltjes van Hein in twijfel trekt .....
[ afbeelding ]
Het is vooral dat. Schande spreken als ze terug gestuurd moeten worden. Waarom wordt er geen 'schande' gesproken over het feit dat het allemaal maar binnenkomt en de hand ophoudt?quote:Op zondag 1 oktober 2023 11:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zulke mensen zouden ook gewoon terug moeten worden gestuurd, maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. En ook al zou het gebeuren, dan krijg je weer een enorme rel in de media, waar schuimbekkende activisten, politici, journalisten en 'experts' over elkaar vallen om van schande te spreken.
Kortom, die zullen hier gewoon blijven. En na bijna zes jaar nog amper Nederlands spreken is trouwens ook wat opmerkelijk. Daar spreekt ook onwil uit, in veel van zulke situaties praat men thuis alleen in de moedertaal, wat ook de kinderen nog eens een achterstand geeft op school en in de verdere samenleving. En dat soort achterstanden krijgen dan later hilarisch genoeg verklaringen als 'discriminatie' of 'institutioneel racisme'.
[..]
Wat had deze man eigenlijk gezegd?
Tja, sommigen vinden dat blijkbaar een positieve ontwikkeling. Zij zien het als een verantwoordelijkheid om dit soort mensen op te vangen en vinden niet dat de enorme influx het probleem is, maar dat deze influx niet goed genoeg gefaciliteerd wordt.quote:Op zondag 1 oktober 2023 11:18 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Het is vooral dat. Schande spreken als ze terug gestuurd moeten worden. Waarom wordt er geen 'schande' gesproken over het feit dat het allemaal maar binnenkomt en de hand ophoudt?
Influx moet outflux worden. De beelden spreken voor zich, dat zijn echt geen vluchtelingen op die bootjes.quote:Op zondag 1 oktober 2023 11:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, sommigen vinden dat blijkbaar een positieve ontwikkeling. Zij zien het als een verantwoordelijkheid om dit soort mensen op te vangen en vinden niet dat de enorme influx het probleem is, maar dat deze influx niet goed genoeg gefaciliteerd wordt.
Het is de afgelopen 10 a 20 jaar al zo. En als je naar Opsporing Verzocht kijkt dan denk je inderdaad dat ze allemaal een baan hebben.quote:Op zaterdag 30 september 2023 10:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En wat als over 50 jaar blijkt dat je geen gelijk hebt gekregen?
Een toeslag krijgen betekent dat je alsnog een deel zelf betaald.quote:Op zaterdag 30 september 2023 16:51 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
De groei van het aantal statushouders is minimaal, vergeleken met de vergrijzing. Dat speelt nauwelijks een rol. Heel veel huishoudens betalen overigens nauwelijks zorgpremie, vanwege de zorgtoeslag.
Heel veel huishoudens krijgen op de een of andere manier toeslagen (zorg, huur, kinder, etc.): zes miljoen huishoudens krijgen n of meerdere vormen van toeslag.
Dat is de valse retoriek van asiel als verwerkingsprobleem ipv het opstapelingsprobleem dat het is. Na 5 jaar uitkering trekken en een paar woordjes Nederlands spreken worden ze 'Nederlander' omdat ons staatsburgerschap niks meer waard mag zijn. Dan is het probleem van de statushouders ineens statistisch verdwenen want het zijn geen statushouders meer.quote:Op zaterdag 30 september 2023 16:51 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
ik ben voorstander dat je dure behandelingen zelf betaaldquote:Op zondag 1 oktober 2023 15:03 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Een toeslag krijgen betekent dat je alsnog een deel zelf betaald.
expats komen ook met 10.000 den per jaar hierheen en de meesten met gezin gaan ook nooiit meer terugquote:Op zondag 1 oktober 2023 15:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is de valse retoriek van asiel als verwerkingsprobleem ipv het opstapelingsprobleem dat het is. Na 5 jaar uitkering trekken en een paar woordjes Nederlands spreken worden ze 'Nederlander' omdat ons staatsburgerschap niks meer waard mag zijn. Dan is het probleem van de statushouders ineens statistisch verdwenen want het zijn geen statushouders meer.
Betaalt. En in het geval van zorgtoeslag is de toeslag maximaal 154 euro per maand. Dan betaal je zelf dus nauwelijks iets.quote:Op zondag 1 oktober 2023 15:03 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Een toeslag krijgen betekent dat je alsnog een deel zelf betaald.
Geen idee wat je post met de mijne te maken heeft.quote:Op zondag 1 oktober 2023 15:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is de valse retoriek van asiel als verwerkingsprobleem ipv het opstapelingsprobleem dat het is. Na 5 jaar uitkering trekken en een paar woordjes Nederlands spreken worden ze 'Nederlander' omdat ons staatsburgerschap niks meer waard mag zijn. Dan is het probleem van de statushouders ineens statistisch verdwenen want het zijn geen statushouders meer.
Mooie praat, maar het merendeel van de asielzoekers hoort hier niet. Kun je nagaan hoeveel geld er weggegooid wordt. Want voor elke scheet staan ze bij dokter of apotheek.quote:Op zondag 1 oktober 2023 16:08 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Betaalt. En in het geval van zorgtoeslag is de toeslag maximaal 154 euro per maand. Dan betaal je zelf dus nauwelijks iets.
Wat in die bootjes zit zijn gewoon toeristen zonder paspoort. Wegwezen met die lui.quote:Op zondag 1 oktober 2023 11:42 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Influx moet outflux worden. De beelden spreken voor zich, dat zijn echt geen vluchtelingen op die bootjes.
Dit land is knettergek.quote:Op zondag 1 oktober 2023 19:57 schreef Mubassie het volgende:
Van der Valk Uden ontvangt de komende 3 jaar naar schatting 29(!) miljoen euro voor de opvang van asielzoekers.
Een splinternieuw hotel.
Geld wat vast beter genvesteerd had kunnen worden
Dat ze hier niet horen is jouw mening. Voor die tweede bewering ben ik benieuwd naar je onderbouwing.quote:Op zondag 1 oktober 2023 18:48 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Mooie praat, maar het merendeel van de asielzoekers hoort hier niet. Kun je nagaan hoeveel geld er weggegooid wordt. Want voor elke scheet staan ze bij dokter of apotheek.
VERSCHRIKKELIJKquote:Op zondag 1 oktober 2023 19:57 schreef Mubassie het volgende:
Van der Valk Uden ontvangt de komende 3 jaar naar schatting 29(!) miljoen euro voor de opvang van asielzoekers.
Een splinternieuw hotel.
Geld wat vast beter genvesteerd had kunnen worden
Want ze horen hier wel volgens jou?quote:Op zondag 1 oktober 2023 20:30 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat ze hier niet horen is jouw mening. Voor die tweede bewering ben ik benieuwd naar je onderbouwing.
Het heeft weinig zin om daarover een discussie te voeren. Ik ben meer genteresseerd in het antwoord op mijn andere vraag.quote:Op zondag 1 oktober 2023 20:58 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Want ze horen hier wel volgens jou?
Het merendeel heeft hier echt niets te zoeken. Te gek dat men daar nog steeds de kop voor in het zand steekt.
Waarom? Doet jouw mening er niet toe dan?quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:03 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het heeft weinig zin om daarover een discussie te voeren. Ik ben meer genteresseerd in het antwoord op mijn andere vraag.
Het was mij inderdaad niet bekend dat asielzoekers veel vaker bij de huisarts komen en veel vaker bij de apotheek. Jammer dat je daar geen onderbouwing voor kunt geven.quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:12 schreef Mubassie het volgende:
Dat is algemeen bekend lijkt me, dat asielzoekers de deuren van de zorg plat lopen.
En nee ik heb daar geen cijfertjes van, want dat zou je volgende vraag zijn.
De keren dat ik bij de huisarts ben geweest zag ik over het algemeen veel allochtone mensen daar. Ook eens gehoord dat iemand zomaar echt boos werd. Maar niemand kon hem verstaan.quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:15 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het was mij inderdaad niet bekend dat asielzoekers veel vaker bij de huisarts komen en veel vaker bij de apotheek. Jammer dat je daar geen onderbouwing voor kunt geven.
Lief dagboek...quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:21 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
De keren dat ik bij de huisarts ben geweest zag ik over het algemeen veel allochtone mensen daar. Ook eens gehoord dat iemand zomaar echt boos werd. Maar niemand kon hem verstaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |