https://www.unhcr.org/nl/wie-we-zijn/cijfersquote:Mogen asielzoekers werken?
Een asielzoeker mag in Nederland 24 weken werken over een periode van 52 weken. Zijn asielaanvraag moet dan wel minstens 6 maanden in behandeling zijn. Werken kan alleen met een tewerkstellingsvergunning (TWV).
Tewerkstellingsvergunning
Een TWV is een document dat aantoont dat een asielzoeker mag werken.
Het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV) geeft de TWV aan de werkgever van de asielzoeker. .
Dit gebeurt als een asielaanvraag minstens 6 maanden in behandeling is.
Het 1e halfjaar kan een asielzoeker dus niet betaald werken.
Het UWV controleert ook of de werkgever genoeg loon betaalt.
Een asielzoeker heeft recht op dezelfde beloning als Nederlanders.
quote:Opvang Ter Apel vol, asielzoekers met bussen naar Amsterdam
Door vertraging bij de registratie van asielzoekers zit de opvang in Ter Apel vol. En ook in Assen, de tweede locatie voor de opvang van nieuwe asielzoekers, is geen ruimte meer. 300 asielzoekers worden daarom met bussen naar Amsterdam-Zuidoost gebracht, waar ze in een leegstaand gebouw worden ondergebracht.
De Amsterdamse wethouder voor Opvang Rutger Groot Wassink schrijft in een brief aan de Amsterdamse raad dat staatssecretaris Eric van der Burg van Asiel vorige week vrijdag heeft gevraagd of Amsterdam een zogenoemde voorportaallocatie kon openen. Dat is nodig omdat de druk in Ter Apel en Assen te hoog is. Een voorportaallocatie is een plek waar asielzoekers verblijven die nog niet zijn geregistreerd.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-amsterdam-zuidoost
waaarom ?? ze zijn toch waar ze zijn willen ?quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:51 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Waarom niet naar Schiphol?
Ze gaan niet werken. Dus op het vliegtuig en weg ermee.quote:Op dinsdag 19 september 2023 19:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
waaarom ?? ze zijn toch waar ze zijn willen ?
nu moeten ze nog aan het werk en een woning
ze krijgen toch een werkvergunningquote:Op dinsdag 19 september 2023 19:41 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ze gaan niet werken. Dus op het vliegtuig en weg ermee.
Nee.quote:Op dinsdag 19 september 2023 19:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze krijgen toch een werkvergunning
Een vergunning ja, straks. Ze mogen werken maar het hoeft niet, dus de meesten doen het niet.quote:Op dinsdag 19 september 2023 19:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze krijgen toch een werkvergunning
maar die willen werken kunnen dan ook iets gaan verdienen, een minmumloon hequote:Op dinsdag 19 september 2023 19:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een vergunning ja, straks. Ze mogen werken maar het hoeft niet, dus de meesten doen het niet.
Ze doen het niet. Er is geen enkele reden om te verwachten dat deze lading immigranten wel aan het werk gaat. Veel willen gewoon niet, maar de meeste kunnen ook niet zoveel. Hun gebrek aan onderwijs en cultuur haal je echt niet zomaar in.quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar die willen werken kunnen dan ook iets gaan verdienen, een minmumloon he
soort expats dan
Schiphol heeft wel een aanmeldcentrum (zoals Ter Apel), maar daar is (in tegenstelling tot Ter Apel) geen opvang.quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:51 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Waarom niet naar Schiphol?
quote:Op dinsdag 19 september 2023 19:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
waaarom ?? ze zijn toch waar ze zijn willen ?
nu moeten ze nog aan het werk en een woning
Wellicht, maar onwelwillendheid van wie? Het blijkt bijv dat in Nederland iemand met een Nederlandse naam én een strafblad, makkelijker een baan vindt dan iemand van onbesproken gedrag, maar met een buitenlandse naam.quote:Op woensdag 20 september 2023 12:17 schreef Gehrman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Na 5 jaar werken de meeste statushouders nog steeds niet. En dat in een oververhitte economie. Het is gewoon onwelwillendheid.
zou er geen uitzendburo de kampen in mogenquote:Op woensdag 20 september 2023 12:17 schreef Gehrman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Na 5 jaar werken de meeste statushouders nog steeds niet. En dat in een oververhitte economie. Het is gewoon onwelwillendheid.
ze mogen absoluut werken hoor, maar als je alles gratis krijgt waarom zou je.quote:Op woensdag 20 september 2023 19:40 schreef michaelmoore het volgende:
Ik vind dat we de mensen die in asielkampen en cruisschepen opgesloten zitten,
vrij moeten laten en dat ze aan het werk mogen
Straks zitten er in nederland 1.000.000 zwarte mensen opgesloten in kampen die niet mogen werken , dat kan toch niet zo doorgaan
wat is er gebeurt met de excuses voor de slavernij ?/
maar dan moet je wel een werkvergunnning krijgenquote:Op woensdag 20 september 2023 19:42 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ze mogen absoluut werken hoor, maar als je alles gratis krijgt waarom zou je.
quote:Asielzoekers mogen vrijwilligerswerk doen. Hiervoor is geen tewerkstellingsvergunning (TWV) vereist. Bijvoorbeeld in het buurtcentrum werken of wandelen met ouderen. Daardoor kunnen ze werkervaring opdoen, de taal leren en in contact komen met Nederlanders. Ze bespreken met hun casemanager de mogelijkheden om in de buurt te participeren. En zoeken vacatures bij de Meedoenbalie in het azc.
Gaat over statushouders dus die kunnen gewoon aan het werk. Wat mij betreft wordt het verplicht om te werken als ze hun verblijfsvergunning willen behouden. Gaan ze maar in de kassen aan de slag ofzo.quote:Op woensdag 20 september 2023 19:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zou er geen uitzendburo de kampen in mogen
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-hebben-betaald-werkquote:Op woensdag 20 september 2023 19:52 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Gaat over statushouders dus die kunnen gewoon aan het werk. Wat mij betreft wordt het verplicht om te werken als ze hun verblijfsvergunning willen behouden. Gaan ze maar in de kassen aan de slag ofzo.
quote:Het aantal statushouders met betaald werk is in 2022 toegenomen, vergeleken met het jaar ervoor. Van de statushouders die in 2014 een verblijfsvergunning kregen, had 45 procent medio 2022 een baan. Dat blijkt uit nieuwe cijfers uit het onderzoek Asiel en integratie 2023 van het CBS.
Het CBS onderzoekt elk jaar in opdracht van de ministeries van Sociale Zaken en Werkgelegenheid en Justitie en Veiligheid hoe het asielzoekers vergaat die vanaf 2014 naar Nederland zijn gekomen.
Staat er ook ergens hoeveel van die helft nu nog steeds werken?quote:Op woensdag 20 september 2023 19:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-hebben-betaald-werk
Gaat best goed toch, de helft heeft een baan nu
[..]
niemand, ze zijn allemaal van een uitkering aan het genieten nu , in hun gratis huis van de overheid , met extra kinder bijslagquote:Op woensdag 20 september 2023 20:29 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Staat er ook ergens hoeveel van die helft nu nog steeds werken?
Nou, wat denk je zelf? Ben jij jaloers op mensen in de bijstand?quote:Op woensdag 20 september 2023 19:42 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ze mogen absoluut werken hoor, maar als je alles gratis krijgt waarom zou je.
Als in de titel van een nieuwsbericht een vraagteken staat, is het antwoord vrijwel altijd nee.quote:Op woensdag 20 september 2023 21:22 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.quora.com/Is-Sweden-being-destroyed-by-immigration
Is Sweden being destroyed by immigration?
Die weet het wel weer op een of andere manier recht te kletsen.quote:Op donderdag 21 september 2023 08:47 schreef Toine51 het volgende:
Nou ja....
https://www.telegraaf.nl/(...)erkt-twee-derde-niet
@:michaelmoore, wat vind jij hier van?
Lol en dit zijn dan ook nog eens alleen de syriers die mee hielpen aan het onderzoek, 3000 stuks dus 2% heeft meegedaan. Weet zeker dat van die overige 98% de cijfers nog slechter zijn. Hier in het dorp zijn er veel geplaatst, heel veel in mijn straat, en werken hebben ze nog geen dag gedaan de laatste 8 jaar.quote:Op donderdag 21 september 2023 08:47 schreef Toine51 het volgende:
Nou ja....
https://www.telegraaf.nl/(...)erkt-twee-derde-niet
@:michaelmoore, wat vind jij hier van?
Idem hierquote:Op donderdag 21 september 2023 08:52 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Lol en dit zijn dan ook nog eens alleen de syriers die mee hielpen aan het onderzoek, 3000 stuks dus 2% heeft meegedaan. Weet zeker dat van die overige 98% de cijfers nog slechter zijn. Hier in het dorp zijn er veel geplaatst, heel veel in mijn straat, en werken hebben ze nog geen dag gedaan de laatste 8 jaar.
Helaas zijn mijn eigen ervaringen met die groep ook niet echt positief. In mijn oude sociale huurflat werden er ook meerdere geplaatst en die werkten na een paar jaar nog steeds niet. Zat er ook nog eentje bij die binnen de kortste keren met de politie in aanraking kwam. Wat moet je met dat soort gasten.quote:Op donderdag 21 september 2023 08:52 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Lol en dit zijn dan ook nog eens alleen de syriers die mee hielpen aan het onderzoek, 3000 stuks dus 2% heeft meegedaan. Weet zeker dat van die overige 98% de cijfers nog slechter zijn. Hier in het dorp zijn er veel geplaatst, heel veel in mijn straat, en werken hebben ze nog geen dag gedaan de laatste 8 jaar.
Klopt nog iets niet aan dat verhaal, 38% zit in de bijstand en 2/3e van de vrouwen nog niet eens actief op de arbeidsmarkt. Wat krijgen die vrouwen dan? Die zullen ook bijstand krijgen.quote:Op donderdag 21 september 2023 09:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Helaas zijn mijn eigen ervaringen met die groep ook niet echt positief. In mijn oude sociale huurflat werden er ook meerdere geplaatst en die werkten na een paar jaar nog steeds niet. Zat er ook nog eentje bij die binnen de kortste keren met de politie in aanraking kwam. Wat moet je met dat soort gasten.
Daar zou ik graag een bron voor willen zien.quote:Op donderdag 21 september 2023 09:46 schreef Tekaschi het volgende:
...En waarom zouden ze ook werken, een dak boven het hoofd, alle sociale voorzieningen beschikbaar, alles wordt betaald inclusief rijbewijs, tv in de woonkamer en dankzij het internet gewoon de kanalen van land van oorsprong en naar de moskee gaan kost niks he...
Ik zou niet weten hoe? De lessen zijn inmiddels voorbij. Gast werkt niet, heeft nog geen dag in zijn leven hier gewerkt en heeft toch zijn rijbewijs behaald en nu zelf een auto. Waar betaald hij het van als hij niet werkt, juist of de uitkering of één van die vele tegemoetkomingen.quote:Op donderdag 21 september 2023 09:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Daar zou ik graag een bron voor willen zien.
Ooit een auto verkocht aan een Syriër, mocht tijdelijk zonder rijbewijs rijden. De overdracht geregeld in Nieuwegein bij een RDW vestiging. De rijbewijs later zou hij vergoed krijgen.quote:Op donderdag 21 september 2023 09:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Daar zou ik graag een bron voor willen zien.
Klopt. Je moet even weten waar je aan kan kloppen, maar voor alles is er een potje, zolang je maar als 'minima' te boek staat. Statushouders hebben overal recht op, en vaak ook met voorrang.quote:Op donderdag 21 september 2023 10:18 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe? De lessen zijn inmiddels voorbij. Gast werkt niet, heeft nog geen dag in zijn leven hier gewerkt en heeft toch zijn rijbewijs behaald en nu zelf een auto. Waar betaald hij het van als hij niet werkt, juist of de uitkering of één van die vele tegemoetkomingen.
Toen ze hier net woonde kwam natuurlijk meteen de eerste baby, gevolgd door kraamzorg. Bij mij achter hetzelfde, die zitten er nu 10 jaar (geen syriers) en hebben er inmiddels al 6 uitgepoept, en de man des huizes zit de hele dag op een stoeltje voor zijn huis te roken of te bellen.
Even buiten de asielzoekers, ik ken er 5, 5 autochtone mensen die aan het uitkeringsinfuus hangen, en alle 5 beliegen ze de boel, en je wilt niet weten wat die allemaal vergoed krijgen. Zo kreeg 1 dame een vrachtwagen/bus rijbewijs vergoed om met een bus te rijden, nooit gaan werken natuurlijk, maar ook wasmachines of een fiets, kan allemaal via de gemeente geregeld worden.
Als jij niet bereid bent om te werken is Nederland een walhalla. Velen hebben echt werkelijk geen idee blijkt maar weer.
Die verhalen ken ik ook, trouwens ook gewoon autochtonen. Belazeren al jaren de kluit met uitkering en allerlei toeslagen, want ze weten precies hoe ze de mazen in het systeem moeten vinden. Zogenaamd kunnen ze niet werken vanwege 'fysieke ongemakken' en de instanties trappen er met open ogen in.quote:Op donderdag 21 september 2023 10:18 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe? De lessen zijn inmiddels voorbij. Gast werkt niet, heeft nog geen dag in zijn leven hier gewerkt en heeft toch zijn rijbewijs behaald en nu zelf een auto. Waar betaald hij het van als hij niet werkt, juist of de uitkering of één van die vele tegemoetkomingen.
Toen ze hier net woonde kwam natuurlijk meteen de eerste baby, gevolgd door kraamzorg. Bij mij achter hetzelfde, die zitten er nu 10 jaar (geen syriers) en hebben er inmiddels al 6 uitgepoept, en de man des huizes zit de hele dag op een stoeltje voor zijn huis te roken of te bellen.
Even buiten de asielzoekers, ik ken er 5, 5 autochtone mensen die aan het uitkeringsinfuus hangen, en alle 5 beliegen ze de boel, en je wilt niet weten wat die allemaal vergoed krijgen. Zo kreeg 1 dame een vrachtwagen/bus rijbewijs vergoed om met een bus te rijden, nooit gaan werken natuurlijk, maar ook wasmachines of een fiets, kan allemaal via de gemeente geregeld worden.
Als jij niet bereid bent om te werken is Nederland een walhalla. Velen hebben echt werkelijk geen idee blijkt maar weer.
Ken de verhalen ook vooral door autochtonen. Een goede vriend van mij hetzelfde, jarenlang al continue ziek aan het melden met werk, kon niks, ten tijde van die ziekmeldingen wel stappen, zuipen, drugs gebruiken, rondneuken en vooral veel gamen. Dan had die weer aambeien, dan weer hartkloppingen, dan weer paniekaanvallen, maar alleen maar met werk, voor de rest totaal geen last. Had die een vriendin, daar gaat het uit mee, maar dat meisje was depressief en zat ook al 2 jaar thuis, dus hij weer lekker het feestbeest uithangen en zich ziekmelden, opeens had die een "depressie" en tegen iedereen die het maar wilde horen schreeuwen "ik ben depressief", terwijl ik er echt tegen vecht wat mij best kwaad maakte. Als hij naar de dokter moest dan gamed hij de hele nacht door zodat hij geen slaap heeft gehad en gaat dan naar de dokter en zegt "ik slaap bijna niet" en om een lang verhaal kort te maken, hij zit al 10 jaar thuis met een uitkering, is volledig afgekeurd en heeft een illegaal handeltje lopen om wat bij te verdienen. De hele dag bestaat uit gamen, wat sporten, stappen in de weekenden en in de zomer aan het zwembad hangen, al 10 jaar lang.quote:Op donderdag 21 september 2023 11:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die verhalen ken ik ook, trouwens ook gewoon autochtonen. Belazeren al jaren de kluit met uitkering en allerlei toeslagen, want ze weten precies hoe ze de mazen in het systeem moeten vinden. Zogenaamd kunnen ze niet werken vanwege 'fysieke ongemakken' en de instanties trappen er met open ogen in.
Op zich niet verkeerd, hoor. Ligt beetje aan je levenshouding, bestedingspatronen en wellicht wat je achter de hand hebt qua zwarte inkomstenbronnen. Daarnaast zijn er overal potjes voor, dus daar hoef je je ook al geen zorgen om te maken.quote:Op woensdag 20 september 2023 23:50 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nou, wat denk je zelf? Ben jij jaloers op mensen in de bijstand?
Van dit soort schijtlui baal ik zo.quote:Op donderdag 21 september 2023 11:45 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ken de verhalen ook vooral door autochtonen. Een goede vriend van mij hetzelfde, jarenlang al continue ziek aan het melden met werk, kon niks, ten tijde van die ziekmeldingen wel stappen, zuipen, drugs gebruiken, rondneuken en vooral veel gamen. Dan had die weer aambeien, dan weer hartkloppingen, dan weer paniekaanvallen, maar alleen maar met werk, voor de rest totaal geen last. Had die een vriendin, daar gaat het uit mee, maar dat meisje was depressief en zat ook al 2 jaar thuis, dus hij weer lekker het feestbeest uithangen en zich ziekmelden, opeens had die een "depressie" en tegen iedereen die het maar wilde horen schreeuwen "ik ben depressief", terwijl ik er echt tegen vecht wat mij best kwaad maakte. Als hij naar de dokter moest dan gamed hij de hele nacht door zodat hij geen slaap heeft gehad en gaat dan naar de dokter en zegt "ik slaap bijna niet" en om een lang verhaal kort te maken, hij zit al 10 jaar thuis met een uitkering, is volledig afgekeurd en heeft een illegaal handeltje lopen om wat bij te verdienen. De hele dag bestaat uit gamen, wat sporten, stappen in de weekenden en in de zomer aan het zwembad hangen, al 10 jaar lang.
Dan komen er instanties langs, en ik heb erbij gezeten, wat uitgebluste ambtenaren die dan wel zeggen dat hij moet werken maar meneer speelt het depressieve slachtoffer en ze trappen er in, ze knuffelen hem nog net niet dood, en hij gaat lekker door met zijn luizenleventje.
Iedereen kan dit spel spelen en hoeft niet meer te werken, deze verzorgingsstaat is gebouwd op mensen die willen werken, en het merendeel wat niet werkt kan echt wel wat doen maar ze lanterfanten liever want er zit geen druk achter of er zijn geen gevolgen. En doordat we alleen maar meer en meer van dat lui volk binnenhalen staat onze verzorgingsstaat constant onder druk. Je komt hier overal mee weg omdat naief dom volk maar overal blijft intrappen en zich laat bespelen door lui niet werkend tuig, inclusief die vriend van mij.
Klopt, beetje zwart bijklussen nog en als je verder geen al te grote levensdromen hebt dan kun je op die manier prima leven in Nederland.quote:Op donderdag 21 september 2023 11:48 schreef Inbox het volgende:
[..]
Op zich niet verkeerd, hoor. Ligt beetje aan je levenshouding, bestedingspatronen en wellicht wat je achter de hand hebt qua zwarte inkomstenbronnen. Daarnaast zijn er overal potjes voor, dus daar hoef je je ook al geen zorgen om te maken.
Liedjes voor ze zingen, hoe welkom ze hier zijnquote:Op donderdag 21 september 2023 09:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Helaas zijn mijn eigen ervaringen met die groep ook niet echt positief. In mijn oude sociale huurflat werden er ook meerdere geplaatst en die werkten na een paar jaar nog steeds niet. Zat er ook nog eentje bij die binnen de kortste keren met de politie in aanraking kwam. Wat moet je met dat soort gasten.
Jij niet alleen, ben er ook steeds vaker kritisch op en val hem erover aan, maar hij lacht het gewoon weg. Ik zeg hem altijd dat ik en werkend Nederland steeds meer krom moeten liggen voor mensen zoals hem die de boel alleen maar bezeiken, die de kosten niet meer kunnen dragen maar wel 40 uur moeten werken. Buurjongen naast me hetzelfde, ook al 5 jaar uitkeringtrekken, drugsdealen, meerdere geweldsdelicten, en niemand grijpt in, je zit ermee opgescheept.quote:Op donderdag 21 september 2023 11:49 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Van dit soort schijtlui baal ik zo.
Heb een Wajong en word door deze lui ook als profiteur gezien.
En dit inderdaad. De hele dag roken en bellen, zo herkenbaar. Het liefst in de voortuin.quote:Op donderdag 21 september 2023 10:18 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
en de man des huizes zit de hele dag op een stoeltje voor zijn huis te roken of te bellen.
Ik niet. Maar als je komt van een plaggen hutje met geen enkele vorm van comfort dan is de bijstand hier helemaal prima.quote:Op woensdag 20 september 2023 23:50 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nou, wat denk je zelf? Ben jij jaloers op mensen in de bijstand?
Het is vooral sneu voor mensen die echt noodgedwongen in de bijstand zijn geraakt en dat geld keihard nodig hebben om eindjes aan elkaar te knopen, schuldsanering en noem maar op.quote:Op donderdag 21 september 2023 11:54 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Jij niet alleen, ben er ook steeds vaker kritisch op en val hem erover aan, maar hij lacht het gewoon weg. Ik zeg hem altijd dat ik en werkend Nederland steeds meer krom moeten liggen voor mensen zoals hem die de boel alleen maar bezeiken, die de kosten niet meer kunnen dragen maar wel 40 uur moeten werken. Buurjongen naast me hetzelfde, ook al 5 jaar uitkeringtrekken, drugsdealen, meerdere geweldsdelicten, en niemand grijpt in, je zit ermee opgescheept.
Die mensen zijn niet voor rede vatbaar. Je zou kunnen proberen aan te tonen dat het fraude of iets is dat hij pleegt. En die controles mogen best wat harder en scherper.quote:Op donderdag 21 september 2023 11:54 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Jij niet alleen, ben er ook steeds vaker kritisch op en val hem erover aan, maar hij lacht het gewoon weg. Ik zeg hem altijd dat ik en werkend Nederland steeds meer krom moeten liggen voor mensen zoals hem die de boel alleen maar bezeiken, die de kosten niet meer kunnen dragen maar wel 40 uur moeten werken. Buurjongen naast me hetzelfde, ook al 5 jaar uitkeringtrekken, drugsdealen, meerdere geweldsdelicten, en niemand grijpt in, je zit ermee opgescheept.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |