abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 september 2023 @ 10:04:59 #126
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_210659354
De kerk is voor zwakke geesten. Maakt niet uit welke kerk. Vrijwillige hersenspoeling. Ik dank God dat ik atheïstisch ben opgevoed.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_210659383
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 21:40 schreef Bezsen het volgende:
Er is nog nooit een generatie zo depressief, eenzaam, fysiek en mentaal ongezond geweest als de generatie die opgegroeid is in het lege en betekenisloze liberalisme van het huidige Europa.

Zijn daar ook objectieve onderzoeken over of zuig je dit zo uit je conservatieve duim?
pi_210659424
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 08:23 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Dat komt waarschijnlijk omdat je hele extreme moslims hebt en gematigde.

Net als je in Nederland gereformeerde christenen hebt en gematigde christenen.

Helaas is het islamisme nooit gereformeerd dus puur sec gezien heb je nog steeds maar 2 stromingen in dat geloof.
pi_210659440
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2023 21:04 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Klopt. Denk alleen dat veel mensen de ervaring hebben dat het Christendom verdrongen wordt terwijl dit bij de Islam minder lijkt te gebeuren en het juist aan populariteit lijkt te winnen.
Nee joh, je kan het ook niet met elkaar vergelijken. Er zullen veel moslims zijn die niet geloven maar daar niet voor uitkomen, omdat er een taboe op rust. De sociale dwang is nogal sterk. En in Nederland lopen de traditionele kerken weliswaar leeg, de wat hippere evangelische kerken puilen vaak juist uit.
  zondag 17 september 2023 @ 10:20:26 #130
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_210659481
Dus ineens besluit je ergens in te gaan geloven.
Lekker geloofwaardig.
  zondag 17 september 2023 @ 10:31:28 #131
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210659558
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 10:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Helaas is het islamisme nooit gereformeerd dus puur sec gezien heb je nog steeds maar 2 stromingen in dat geloof.
Er zijn er een stuk meer toch? Soefisme is ook een grote.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210659617
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 10:31 schreef Perrin het volgende:

[..]
uit de link: "Veel moslims benadrukken deze verschillen niet en zien de islam als één godsdienst met verrijkingen"

Dit terwijl bij de diverse stroming bij het christendom na de reformatie de volgelingen het juist om de verschillen gaat. ;)
pi_210659653
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 08:28 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Islam is aantrekkelijk als je het aardse leven wil ontvluchten. Het zijn nooit hele stabiele lui die bekeren. Als ze echter baat hebben bij de kaders en de structuur die de religie ze geeft, prima.

Toch zou ik graag zien dat Islam een sterke minderheid blijft in Nederland.
Drugs en alcohol ook.
  zondag 17 september 2023 @ 10:46:46 #134
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210659693
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 10:31 schreef Perrin het volgende:

[..]
Deze stroming is veel aangenamer dan wat we doorgaans in Nederland zien.
pi_210660032
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 21:20 schreef Harvest89 het volgende:
Jammer dat jongeren naar spirituele onzin zoals Islam op zoek zijn.
Geldt voor meer. Jammer dat de jongere helft van onze bevolking (maar ook wel onder de oudere helft soms) zich overgeeft aan zelfingenomen influencers, die onder het genot van een kopje kruidenthee vertellen dat sapkuren, zilverwater en hun eigen levenskracht ervoor zorgen dat je gelukkig leeft.
Niet dat zij de enige stoorzenders zijn. Ze zijn minder aanwezig, maar ik kan me de Hare Krishna op de Dam herinneren. Met een chagrijnig hoofd de hele tijd hetzelfde zingen en intussen verkondigen dat zij het ware geluk hebben gevonden.
  zondag 17 september 2023 @ 11:46:26 #136
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_210660257
En hoeveel eruit?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_210660319
gelovigen. :')

twitter

twitter

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2023 12:23:27 ]
  zondag 17 september 2023 @ 13:28:01 #138
504794 Arabius
Niet actief
pi_210661139
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 07:59 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ja, dat is jouw mening en visie en dat is te prijzen. Dat geldt echter niet voor alle moslims! Vrouwen, homosexuelen, kinderen, dieren, etc. dienen dezelfde rechten te hebben als ieder ander en ik vraag me oprecht af hoeveel moslims dezelfde mening hebben? De hoger opgeleide moslims waar ik wel eens contact mee heb (alleen werkgerelateerd) komen vaak tot een andere redenatie, na enig doorvragen! En dat is een visie die niet strookt met mijn normen en waarden
Ik ben vrij zeker dat de meeste moslims die mening hebben: Vooraanstaande moslims, imams, etc. zelfs de salafistische, zeggen dat niemand de toegang tot de moskee ontzegt mag worden, dat iedereen daar welkom is. Zou gek zijn als ze homo's verbieden een moskee te bezoeken, omdat ze geloven dat ze zondigen, terwijl moslims zelf dagelijks om vergeving vragen voor hun eigen zonden, fouten en tekortkomingen.

Ik denk dat alle (of iig de meeste) moslims blij zullen zijn met iedere gelovige. Dat zag je ook bij Joram van Klaveren, ondanks alles wat hij tegen de moslims/islam heeft gedaan hebben ze hem na zijn bekering massaal omarmd. Homoseksualiteit wordt in de islam, zoals in andere religies, gezien als een zonde, maar wie is er zonder zonden? Zolang diegene zijn voorkeur voor zich houdt, het is immers een gebedshuis (waar het om God draait) en geen gay-bar, is iedereen welkom. Ik denk ook niet dat homoseksuelen overal en te allen tijde hun seksualiteit willen uitdragen. Ik werk ook met collega’s waar ik pas na jaren achter kwam dat ze homoseksueel waren. De vraag van Hiddendoe (of homoseksuelen welkom zijn in een moskee) is voor mij een beetje alsof je vraagt of Ajaxieden welkom zijn in een Rotterdamse kerk.

Je kan die verschillende groepen die je opsomt niet dezelfde rechten geven, omdat elke groep anders is en andere behoeften heeft: om een voorbeeld te noemen: een kind mag geen horrorfilms kijken of alcohol drinken, volwassenen wel. Een vrouw mag niet meedoen met het Nederlands voetbalelftal of vechtsporten voor mannen. Een dier mag geen auto rijden. Etc.
Niet meer actief op het forum.
pi_210661203
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 13:28 schreef Arabius het volgende:

[..]
Ik ben vrij zeker dat de meeste moslims die mening hebben: Vooraanstaande moslims, imams, etc. zelfs de salafistische, zeggen dat niemand de toegang tot de moskee ontzegt mag worden, dat iedereen daar welkom is. Zou gek zijn als ze homo's verbieden een moskee te bezoeken, omdat ze geloven dat ze zondigen, terwijl moslims zelf dagelijks om vergeving vragen voor hun eigen zonden, fouten en tekortkomingen.

Ik denk dat alle (of iig de meeste) moslims blij zullen zijn met iedere gelovige. Dat zag je ook bij Joram van Klaveren, ondanks alles wat hij tegen de moslims/islam heeft gedaan hebben ze hem na zijn bekering massaal omarmd. Homoseksualiteit wordt in de islam, zoals in andere religies, gezien als een zonde, maar wie is er zonder zonden? Zolang diegene zijn voorkeur voor zich houdt, het is immers een gebedshuis (waar het om God draait) en geen gay-bar, is iedereen welkom. Ik denk ook niet dat homoseksuelen overal en te allen tijde hun seksualiteit willen uitdragen. Ik werk ook met collega’s waar ik pas na jaren achter kwam dat ze homoseksueel waren. De vraag van Hiddendoe (of homoseksuelen welkom zijn in een moskee) is voor mij een beetje alsof je vraagt of Ajaxieden welkom zijn in een Rotterdamse kerk.

Je kan die verschillende groepen die je opsomt niet dezelfde rechten geven, omdat elke groep anders is en andere behoeften heeft: om een voorbeeld te noemen: een kind mag geen horrorfilms kijken of alcohol drinken, volwassenen wel. Een vrouw mag niet meedoen met het Nederlands voetbalelftal of vechtsporten voor mannen. Een dier mag geen auto rijden. Etc.
Maar bedoel je dat dan zo, dat als je een Ajaxcied bent, maar je zegt het niet omdat je in een Feijenoord vak staat het dan goed is?

Wat betreft homoseksueel zijn?
  zondag 17 september 2023 @ 14:12:12 #140
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_210661739
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 13:28 schreef Arabius het volgende:

[..]

Gelul van de bovenste plank want homoseksualiteit is geen zonde! - daarmee ga je al de mist in. Bovendien ben ik ook wel eens zeker van dingen maar dat zijn geen feiten

Dus een vrouw heeft niet dezelfde rechten als een man? Klinkt inderdaad typisch als de islam
"Hoka Hey!"
  zondag 17 september 2023 @ 14:28:22 #141
504794 Arabius
Niet actief
pi_210661989
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 14:12 schreef matspontius het volgende:

[..]
Gelul van de bovenste plank want homoseksualiteit is geen zonde! - daarmee ga je al de mist in. Bovendien ben ik ook wel eens zeker van dingen maar dat zijn geen feiten
Dat is jouw overtuiging, die jij ook mag hebben. Religies, vooral de Abrahamitische, classificeren het als een zonde, net als bijv. prostitutie, wat jij (als atheïst/agnost?) waarschijnlijk ook niet als zonde ziet.

quote:
Dus een vrouw heeft niet dezelfde rechten als een man? Klinkt inderdaad typisch als de islam
Ik heb toch voorbeelden gegeven waarin dat niet het geval is in onze westerse samenleving? Feministen vinden nog steeds dat we niet dezelfde rechten hebben, voorbeeld is dat mannen in de zomer met een ontbloot bovenlichaam mogen rondlopen, vrouwen niet, mannen en vrouwen krijgen niet altijd hetzelfde betaald voor hetzelfde werk, etc.

[ Bericht 24% gewijzigd door Arabius op 17-09-2023 14:36:28 ]
Niet meer actief op het forum.
pi_210662403
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 14:28 schreef Arabius het volgende:

[..]
Dat is jouw overtuiging, die jij ook mag hebben. Religies, vooral de Abrahamitische, classificeren het als een zonde, net als bijv. prostitutie, wat jij (als atheïst/agnost?) waarschijnlijk ook niet als zonde ziet.
[..]
Ik heb toch voorbeelden gegeven waarin dat niet het geval is in onze westerse samenleving? Feministen vinden nog steeds dat we niet dezelfde rechten hebben, voorbeeld is dat mannen in de zomer met een ontbloot bovenlichaam mogen rondlopen, vrouwen niet, mannen en vrouwen krijgen niet altijd hetzelfde betaald voor hetzelfde werk, etc.
Mag een homoseksueel of een sekswerker dan wel de moskee in als je van tevoren weet wat ze zijn of doen?

Of een transseksueel of travestiet?
  zondag 17 september 2023 @ 14:45:31 #143
287741 matspontius
pi_210662441
quote:

[..]
[..]
Geen dingen voor mij in gaan vullen ok?

Het feit dat een religie dat als zonde ziet geeft al hoe ongelofelijk bekrompen een religie an sich is

Gelijke rechten vrouwen en mannen betekent inderdaad dat een vrouw als gelijke wordt gezien als de man. Dat is in de islam (trouwens in vele andere religies ook) zeker niet het geval. Komt de mannen natuurlijk heel goed uit en deze proberen dat uiteraard in stand te houden......
"Hoka Hey!"
  zondag 17 september 2023 @ 14:46:25 #144
287741 matspontius
pi_210662465

[ Bericht 100% gewijzigd door matspontius op 17-09-2023 14:47:27 ]
"Hoka Hey!"
pi_210662468
@Arabius, dat de heilige boeken homoseksualiteit een zonde vinden, begrijp ik, hier kunnen geen kinderen van komen.
Zijn er ook moslims die bewust aan geboortebeperking doen? En wordt dat dan ook als een zonde beschouwd?
Wat er binnen een moskee gebeurt mag dan wel volledig aan god gewijdt zijn, maar hoe zit het zodra men de moskee verlaat? Wat wordt er binnen een moskee gezegd over eerwraak of afvalligheid?
pi_210663518
Islam is een religie van praktijk. Deze ''voorbeeld'' figuren kunnen mooie woorden gebruiken maar zolang zij die woorden niet omzetten in praktijk, dan heeft hun bekering verder geen toegevoegde waarde.

Sterker nog, als zij een eigen invulling gaan geven op Islam dan kunnen zij wat mij betreft beter niet bekeren en gewoon blijven waar ze zijn.
pi_210663578
islam is zelf een koepel-organisatie.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_210663631
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 14:46 schreef Hiddendoe het volgende:
@:Arabius, dat de heilige boeken homoseksualiteit een zonde vinden, begrijp ik, hier kunnen geen kinderen van komen.
Zijn er ook moslims die bewust aan geboortebeperking doen? En wordt dat dan ook als een zonde beschouwd?
Wat er binnen een moskee gebeurt mag dan wel volledig aan god gewijdt zijn, maar hoe zit het zodra men de moskee verlaat? Wat wordt er binnen een moskee gezegd over eerwraak of afvalligheid?
Met geboortebeperking bedoel jij de keuze om geen kinderen te maken? Is niets mis mee. Nergens wordt men ook verplicht om kinderen te maken. Als je kinderen krijgt, dan is dat een gunst van Allah.

Eerwraak is verboden. Een grote zonde. In de Islam bestaat niet iets als eerwraak. Dat is helaas een culturele ziekte die in bepaalde volkeren voorkomt.

Bij afvalligheid ontstaat er meer emotionele reacties. Als jouw beste vriendin na jarenlang plots tegen je zegt van, ik heb een nieuwe beste vriendin gevonden, dan zal jij daar ook droevig om worden en jezelf anders opstellen dan eerst. Voor de rest is binnen de Islam iedereen vrij in zijn keuze. Daar is zelfs een vers over in hoofdstuk 109: ''You have your way, and I have my Way.”
pi_210663653
quote:

[..]
[..]
Niet volgens de islam...

Verder mag je in Nederland geen aanstoot geven.
Dat houdt in dat in bepaalde situaties mannen wel een ontbloot bovenlijf mogen hebben en in bepaalde situaties niet.
En dat geldt ook voor vrouwen.

Dat vrouwen minder betaald krijgen voor dezelfde functie klopt niet, we hebben in Nederland geen aparte cao voor mannen en vrouwen..
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_210663689
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 15:44 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Met geboortebeperking bedoel jij de keuze om geen kinderen te maken? Is niets mis mee. Nergens wordt men ook verplicht om kinderen te maken. Als je kinderen krijgt, dan is dat een gunst van Allah.

Eerwraak is verboden. Een grote zonde. In de Islam bestaat niet iets als eerwraak. Dat is helaas een culturele ziekte die in bepaalde volkeren voorkomt.

Bij afvalligheid ontstaat er meer emotionele reacties. Als jouw beste vriendin na jarenlang plots tegen je zegt van, ik heb een nieuwe beste vriendin gevonden, dan zal jij daar ook droevig om worden en jezelf anders opstellen dan eerst. Voor de rest is binnen de Islam iedereen vrij in zijn keuze. Daar is zelfs een vers over in hoofdstuk 109: ''You have your way, and I have my Way.”
Nee, geboortebeperking houdt in dat je voor, tijdens of na de seks maatregelen neemt om bevruchting te voorkomen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')