Wat is dit voor dom gezwam johquote:Op zaterdag 16 september 2023 23:14 schreef Kloppend_Hart het volgende:
[..]
Dan kon je net zo goed christen worden. Ik neem aan dat je de islam gekozen niet omdat je mensen liefhebt maar eerder omdat je een afkeer hebt van deze maatschappij.
Ah oké.quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:31 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
[..]
Ben niet op de traditionele manier in Nederland beland.
Surabaya is een leuke stad. Mijn familie komt van Centraal Java al heb ik via mijn vader's kant wat Chinees bloed uit West Kalimantan (Borneo). Ik ben in Nederland geboren en ben gedeeltelijk in Nederland opgegroeid in verband met het werk van mijn vader. Overigens niets speciaals ofzo.
Maar ik ben dus Moslim sinds ik mij kan herinneren. Nooit spijt van gehad.
[..]
Ik weet niet beter.
Dus? Problemen mee? Ik bepaal zelf wel waarop en hoe ik reageer. Vrijheid van mening uiting, weet je wel .......quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:23 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Nou leg eens uit dan.
Want je start een topic, dumpt een lap tekst, hebt blijkbaar geen duidelijke mening behalve dat je het volgens mij allemaal niet leuk vind, maar gaat ook helemaal nergens op in behalve een beetje lacherig doen om reacties van anderen. Is verder prima hoor maar het is wel een tikkeltje vreemd.
Heel heldere reden ja, weer 1 die denkt de wijsheid in pacht te hebbenquote:Op zaterdag 16 september 2023 23:01 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Het besef dat het leven hier op aarde tijdelijk is, is voor mij een grote reden om het pad te bewandelen wat ik bewandel. Maar iedereen heeft een eigen reden.
Kijk indo rockers - dat is pas een toffe "religie" - daarvan heb ik er ook 1 in mijn familie (aangetrouwd dat wel)quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:14 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Hoe kom jij aan de islam dan?
Mijn moeders kant komt allemaal uit Soerabaja, Indonesië en dat zijn de Indo rockers generatie. Allemaal katholiek
Ik dacht dat Nederlandse indo's nooit de islam aanhingen..
De mainstream moslims hebben altijd met argwaan gekeken naar het wahabistische/salafisische Islam waar je naar refereert. Het is altijd marginaal geweest ivm mainstream Islam.quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:44 schreef BMW1993 het volgende:
Voornamelijk de islam uit Saudi-Arabië waar iedereen in een zwarte niqab loopt en waar je weinig vrolijkheid ziet.. die islam ben ik wel een beetje bang voor..
Geeft niet. Ik weet ook nog hoe het was om 14 te wezen.quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:47 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dus? Problemen mee? Ik bepaal zelf wel waarop en hoe ik reageer. Vrijheid van mening uiting, weet je wel .......
Dumpt een lap tekst? Dat is gewoon de tekst uit het nieuwsbericht.
Leer eens goed Nederlands man/vrouw want je maakt jezelf compleet belachelijk zoquote:Op zondag 17 september 2023 00:01 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Geeft niet. Ik weet ook nog hoe het was om 14 te wezen.
quote:Op zondag 17 september 2023 00:16 schreef matspontius het volgende:
[..]
Leer eens goed Nederlands man/vrouw want je maakt jezelf compleet belachelijk zo
Mats plsquote:Op zaterdag 16 september 2023 23:47 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dus? Problemen mee? Ik bepaal zelf wel waarop en hoe ik reageer. Vrijheid van mening uiting, weet je wel .......
Dumpt een lap tekst? Dat is gewoon de tekst uit het nieuwsbericht.
Mijn ervaring met Egypte was ook niet zo leuk. Vond de mensen erg onvriendelijk.quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:44 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Ah oké.ik ben heel eerlijk. De manier hoe men de islam aanhangt in Indonesië is zo erg nog niet. Ik ben best vaak ook in Jakarta geweest.
Iedereen draagt vrolijke kleuren. Ook de vrouwen. De mannen lopen niet zoals in Pakistan allemaal in jurken, en lange baarden.
De vrouwen kijken ook niet boos als je een filmpje maakt op straat van de gebouwen.
Terwijl ik tijdens mijn rondreis in Egypte boze gezichten kreeg van moslima dames... want die mogen schijnbaar nooit op beeld komen ofzo..
Ook lachen ze vaak. En zijn in het algemeen lekker vrolijk.
Het is dus niet de versie uit Saudi Arabie waar nauwelijks lol gemaakt mag worden.
Voornamelijk de islam uit Saudi-Arabië waar iedereen in een zwarte niqab loopt en waar je weinig vrolijkheid ziet.. die islam ben ik wel een beetje bang voor..
Iedereen is welkom in een moskee, ook homoseksuelen. Er komen alleen zondige mensen in een gebedshuis, moskee, kerk of tempel, waar ze God gedenken en om vergeving vragen en God ze reinigt. Een gebedshuis is een plek waar God centraal staat en niet wat iemand in zijn/haar slaapkamer doet.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:06 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wil dit zeggen dat homoseksuelen niet welkom zijn in de moskee, tenzij ze hun geaardheid verloochenen?
Ja, dat is jouw mening en visie en dat is te prijzen. Dat geldt echter niet voor alle moslims! Vrouwen, homosexuelen, kinderen, dieren, etc. dienen dezelfde rechten te hebben als ieder ander en ik vraag me oprecht af hoeveel moslims dezelfde mening hebben? De hoger opgeleide moslims waar ik wel eens contact mee heb (alleen werkgerelateerd) komen vaak tot een andere redenatie, na enig doorvragen! En dat is een visie die niet strookt met mijn normen en waardenquote:Op zondag 17 september 2023 01:19 schreef Arabius het volgende:
[..]
Iedereen is welkom in een moskee, ook homoseksuelen. Er komen alleen zondige mensen in een gebedshuis, moskee, kerk of tempel, waar ze God gedenken en om vergeving vragen en God ze reinigt. Een gebedshuis is een plek waar God centraal staat en niet wat iemand in zijn/haar slaapkamer doet.
Dat komt waarschijnlijk omdat je hele extreme moslims hebt en gematigde.quote:Op zondag 17 september 2023 07:59 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja, dat is jouw mening en visie en dat is te prijzen. Dat geldt echter niet voor alle moslims! Vrouwen, homosexuelen, kinderen, dieren, etc. dienen dezelfde rechten te hebben als ieder ander en ik vraag me oprecht af hoeveel moslims dezelfde mening hebben? De hoger opgeleide moslims waar ik wel eens contact mee heb (alleen werkgerelateerd) komen vaak tot een andere redenatie, na enig doorvragen! En dat is een visie die niet strookt met mijn normen en waarden
Islam is aantrekkelijk als je het aardse leven wil ontvluchten. Het zijn nooit hele stabiele lui die bekeren. Als ze echter baat hebben bij de kaders en de structuur die de religie ze geeft, prima.quote:Op zondag 17 september 2023 08:17 schreef SpecialK het volgende:
Treurig om te horen dat jongeren of jong volwassenen zich soms vrijwillig aan komen melden voor een religie. Een epistemische (en in dit geval ook culturele) stap achteruit.
Ik ben benieuwd naar de redenen die deze mensen zouden geven voor zo'n beweging.
Ook ben ik benieuwd naar officiele cijfers hierin. ik ben vrij sceptisch over vage zelf-gerapporteerde (het was maandelijks nu is het wekelijks) meldingen van individuele moskeeën.
Je dochter verplicht een hoofddoek laten dragen als ze zes is is verknipt. Dat zou een vrijwillige keuze moeten zijn.quote:Op zondag 17 september 2023 08:23 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Dat komt waarschijnlijk omdat je hele extreme moslims hebt en gematigde.
Net als je in Nederland gereformeerde christenen hebt en gematigde christenen.
Die hele strenge moslims zijn waarschijnlijk diegenen waar de vrouw alleen nog een plaatsje heeft bij de ogen om te kijken en de rest bedekt is. Zwart.
Ik heb op TikTok ook een vrouw en die dochters dragen al hoofddoeken als ze zes of zeven zijn.
Die mensen die doen dat voor Allah.
Dat beweert ze ook dat dat vrijwillig is. Ze zegt dat ze dat zelf willen, maar een klein meisje wil naturrlijk altijd zijn zoals haar moeder.quote:Op zondag 17 september 2023 08:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je dochter verplicht een hoofddoek laten dragen als ze zes is is verknipt. Dat zou een vrijwillige keuze moeten zijn.
Er is natuurlijk geen sprake van vrijwillig dat doen als je ouders je al met die religie hebben opgevoed en je moeder ook een hoofddoek draagt. Alsof een kind zelf een idee daarover kan formuleren.quote:Op zondag 17 september 2023 08:34 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Dat beweert ze ook dat dat vrijwillig is.
Het zijn vooral de zoekende labiele mensen die zich bekeren natuurlijk.quote:Op zondag 17 september 2023 08:17 schreef SpecialK het volgende:
Treurig om te horen dat jongeren of jong volwassenen zich soms vrijwillig aan komen melden voor een religie. Een epistemische (en in dit geval ook culturele) stap achteruit.
Ik ben benieuwd naar de redenen die deze mensen zouden geven voor zo'n beweging.
Ook ben ik benieuwd naar officiele cijfers hierin. ik ben vrij sceptisch over vage zelf-gerapporteerde (het was maandelijks nu is het wekelijks) meldingen van individuele moskeeën.
Ja, mee eens, maar die mensen zitten vaak zo diep in die religie, daar is geen discussie meer mee te voeren.quote:Op zondag 17 september 2023 08:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er is natuurlijk geen sprake van vrijwillig dat doen als je ouders je al met die religie hebben opgevoed en je moeder ook een hoofddoek draagt. Alsof een kind zelf een idee daarover kan formuleren.
Ik vermoed dat het in die specifieke gevallen een "van de regen in de drup" verhaal is. Mensen in zulke situaties zoeken vaak iemand om over hen te domineren. binnen de islam is er geen gebrek aan mensen die jou zullen vertellen wat je allemaal wel of niet mag (haram vs halal) dus dat voelt dan wellicht eventjes goed aan maar het onderliggende psychologische probleem blijft daarin onbehandeld.quote:Op zondag 17 september 2023 08:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Islam is aantrekkelijk als je het aardse leven wil ontvluchten. Het zijn nooit hele stabiele lui die bekeren. Als ze echter baat hebben bij de kaders en de structuur die de religie ze geeft, prima.
Ja, eens hoor. Het is een inadequate vervanging voor een spiritueel levenspad en goede psychotherapie. Echter vinden veel mensen dat niet. En dan is de structuur die een religie zoals Islam biedt wel aantrekkelijk.quote:Op zondag 17 september 2023 08:42 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het in die specifieke gevallen een "van de regen in de drup" verhaal is. Mensen in zulke situaties zoeken vaak iemand om over hen te domineren. binnen de islam is er geen gebrek aan mensen die jou zullen vertellen wat je allemaal wel of niet mag (haram vs halal) dus dat voelt dan wellicht eventjes goed aan maar het onderliggende psychologische probleem blijft daarin onbehandeld.
En je stelt jezelf daarin open voor misbruik door anderen. mensen met een compleet voor jou onbekende cultuur met andere emotionele dynamiek. waar je minder weerbaar voor bent dan datgene waar je mee bent opgegroeid.
Dit heb ik, op een andere manier, ook wel ervaren in India en Sri Linka. Ik was in beide met mijn nu ex en we konden het dírect merken als we compleet Islamitische straten of ‘wijken’ in liepen. Verschil van dag en nacht. Spontaan veranderde alles in een wat vijandige sfeer, (ver)oordelende blikken, niet glimlachen en meestal in witte gewaden e.d. Ook werd het vaak een stuk meer pauper en slechter onderhouden qua gebouwen. En dat is relatief uiteraard want dat was in India vaak al niet zo top,quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:44 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Ah oké.ik ben heel eerlijk. De manier hoe men de islam aanhangt in Indonesië is zo erg nog niet. Ik ben best vaak ook in Jakarta geweest.
Iedereen draagt vrolijke kleuren. Ook de vrouwen. De mannen lopen niet zoals in Pakistan allemaal in jurken, en lange baarden.
De vrouwen kijken ook niet boos als je een filmpje maakt op straat van de gebouwen.
Terwijl ik tijdens mijn rondreis in Egypte boze gezichten kreeg van moslima dames... want die mogen schijnbaar nooit op beeld komen ofzo..
Ook lachen ze vaak. En zijn in het algemeen lekker vrolijk.
Het is dus niet de versie uit Saudi Arabie waar nauwelijks lol gemaakt mag worden.
Was al laat, maar bedankt voor je feedbackquote:Op zaterdag 16 september 2023 23:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat is dit voor dom gezwam joh
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |