abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_210654428
En weer door naar deel 13!

Linkje deel 12
LIF / Zuunig zijn, it's a way of life! #12
pi_210654673
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 18:03 schreef 111210 het volgende:

[..]
Probleem is alleen dat als je een beetje zuinig bent en op je geld moet letten de jumbo de supermarkt is om met een grote boog omheen te lopen
Oh ja.
Maar de Jumbo hier is inclusief de La Place. En die is dan weer wel echt goed qua even lunchen met je kind, een vers gemaakte pizza voor 6 euro enzo. Gratis onbeperkt drinken.

En dan moet je sws langs de kassa om er weer uit te komen. Dus dan neem ik de biologische kwark en melk en de kaasstengels (en de mezzacorona mits in de aanbieding) toch wel mee.

Vanaf nu let ik dus op wat @Inbox schrijft. ^O^
Definitely not CIA
pi_210654823
Jumbo 3 , nog geen 10 minuten geleden.

Spot de gratis kipstukjes

Oh, u wilde saucijzenbroodjes?
Helaas, wel gratis maar alles over de datum. Maakt u zich geen zorgen, u mag een gratis alternatief uitzoeken ;)
upload photo

Wel gratis maaltijdsalade meegenomen ;)
pi_210654911
Hoogvliet, naast de Jumbo

Live beelden :)
pi_210654931
Jammer dat d Hoogvliet niet zoeits als Jumbo heeft
pi_210654972
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 18:48 schreef Inbox het volgende:

[ link | afbeelding ]

Helaas, wel gratis maar alles over de datum. Maakt u zich geen zorgen, u mag een gratis alternatief uitzoeken ;)
[ link | afbeelding ]upload photo

Dank voor je fotocollage.
Maar ik kan de datums veelal niet lezen op je fotos :D
Definitely not CIA
pi_210655001
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 18:55 schreef Inbox het volgende:
Hoogvliet, naast de Jumbo
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Live beelden :)
Heeft de Hoogvliet dezelde regeling? Qua versgarantie?
Definitely not CIA
pi_210655084
Ik kom echt zelden tot nooit iets tegen wat over de datum is. Bij AH hoogstens de 35% gestickerde producten. We hebben overigens geen Jumbo in de buurt.

Ook the to good to go en kopien hebben ons dorp nog niet gevonden. Dat zou ik best willen doen. Vooral omdat het weggooien zonde is.
pi_210655385
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2023 19:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Heeft de Hoogvliet dezelde regeling? Qua versgarantie?
Niet dat ik weet. Was meer om aan te geven dat ook de Hoogvliet genoeg over het hoofd ziet. Afgeprijsde kipnuggets datum morgen naast kipnuggets die van gisteren zijn en niet afgeprijsd zijn
:), maar ook meerdere bakjes gehaktballetjes.

Soms is het zo makkelijk. Dit alles was in de middag, na 14.00u, dus dan vind ik niet dat de Jumbo moet zeiken. Ze hebben uren de tijd gehad om zelf even die schappen nogmaals na te lopen.

[ Bericht 20% gewijzigd door Inbox op 16-09-2023 20:02:07 ]
pi_210655522
Maar, wat ik vandaag dus heb meegenomen voor nop is:

maaltijdsalade: 4.39 euro
Magnetronvoer: 2x 5.29 ofzo
3 pakken koekjes: 9.85 euro.

Naast wat betaalde boodschappen dus als kaakjes, cola, chips.

Oh, en een euro uit een winkelwagentje geplukt :+

Alles zou de kliko in zijn verdwenen anders, want over de datum mag niet meegegeven worden. Van het magnetronvoer zijn er twee de kliko in gegaan omdat die op de datum van de dag ervoor waren.

[ Bericht 20% gewijzigd door Inbox op 17-09-2023 11:01:41 ]
pi_210659644
quote:
Dat is van vandaag? Dat schap is gewoon al 2 weken niet gecontroleerd? :o

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 19:12 schreef exode het volgende:
Ik kom echt zelden tot nooit iets tegen wat over de datum is. Bij AH hoogstens de 35% gestickerde producten. We hebben overigens geen Jumbo in de buurt.

Ook the to good to go en kopien hebben ons dorp nog niet gevonden. Dat zou ik best willen doen. Vooral omdat het weggooien zonde is.
Ik zie ook zelden iets en als ik iets tegen kom zijn het dingen die met een reden blijft liggen waar ik geen belang bij heb.

Lidl is helaas gestopt met TGTG en ik heb nog geen tas van het nieuwe concept gezien, daarvoor moet je blijkbaar voor de deur liggen. AH doet niet mee met de verspillingszakjes of overblijvers dus het is gedaan met goedkoop groente&fruit. Gelukkig nog wel brood opties al zijn de broodpakketten van de poiesz een zeldzaamheid geworden.
pi_210668166
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 10:41 schreef Elleska het volgende:

[..]
Dat is van vandaag? Dat schap is gewoon al 2 weken niet gecontroleerd? :o
[..]
Ik zie ook zelden iets en als ik iets tegen kom zijn het dingen die met een reden blijft liggen waar ik geen belang bij heb.

Lidl is helaas gestopt met TGTG en ik heb nog geen tas van het nieuwe concept gezien, daarvoor moet je blijkbaar voor de deur liggen. AH doet niet mee met de verspillingszakjes of overblijvers dus het is gedaan met goedkoop groente&fruit. Gelukkig nog wel brood opties al zijn de broodpakketten van de poiesz een zeldzaamheid geworden.
Klopt bij openingstijd vliegen mensen er op af bij de Lidl. Ik sta er dan soms omdat ik even snel brood moet voor mee maar het werk heb 1x een tas meegenomen zat veel fruit in perfect voor mijn werkdag. Maar ook paar x dat ik er zelf gewoon weinig aan had wat er in zat
  Moderator zondag 17 september 2023 @ 22:31:41 #13
185648 crew  mascara-klodder
make-up veeg
pi_210668522
Was net voor sluitingstijd vanmiddag bij Jumbo en eindelijk weer eens wat echt goed afgeprijsd uit de bak gescoord: 200gr blokjes scharrelkipfilet van ¤3,49 voor ¤1 en een normaal schandalig prijzig toetje van ¤2,29 voor ¤0,50

Tot morgen houdbaar, toetje inmiddels op, was niet lekker :( Kip in de vriezer.

Voortaan vaker net voor sluitingstijd gaan, bak lag overvol.
  Spellchecker maandag 18 september 2023 @ 08:30:07 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210670251
5 tips om te besparen op je boodschappen
quote:
1 Uit onderzoek blijkt dat de prijzen op de kassabon in veel gevallen afwijken van de prijskaartjes op het schap. Als die producten volgens de schapkaart in de aanbieding zijn, komt dat niet altijd goed bij de kassa door. Controleer altijd je bon!

2 Voor een kant-en-klaar verspakket betaal je net iets minder dan de prijs van alle losse ingrediënten. Bijkomend voordeel is dat je afgepast kookt en niets hoeft weg te gooien.

3 Elke dag boodschappen doen is duurder dan één keer per week inkopen doen. Je neemt makkelijk wat extra’s mee als je toch in de supermarkt bent. Het is daarom echt goedkoper om een weekschema voor avondmaaltijden te maken.

4 Boodschappen die tegen de houdbaarheidsdatum aan zitten, worden bij de meeste supermarkten afgeprijsd. Prima als je toch van plan was het product vandaag op te eten.

5 Jumbo-supermarkten gaan nog verder. Vind je daar een (vers)product met de datum van vandaag? Dan krijg je het gratis mee. Dit geldt niet voor de producten die worden aangeboden onder de noemer ’Samen minder verspillen’.
2 geloof ik niet zo .... heeft iemand dat al eens uitgerekend? :@
pi_210670289
Onderzoekjes in de krant zeggen dat dat zo is. In ieder geval als je precies die hoeveelheden koopt.
Ik kan me voorstellen dat het goedkoper kan als je grote hoeveelheden koopt, maar die moet je dan maar net kunnen verwerken of bewaren natuurlijk.
pi_210670512
quote:

[ link | afbeelding ]

Als deze vraag te persoonlijk is, gewoon niet antwoorden. Het is nogal onbeschoft, maar goed: maar doe je zo boodschappen uit principe of kom je anders niet rond?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_210670549
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 08:30 schreef maily het volgende:
5 tips om te besparen op je boodschappen
[..]
2 geloof ik niet zo .... heeft iemand dat al eens uitgerekend? :@
Ik zag iemand op instagram hier ook al los over gaan, dat die pakketten inderdaad continu goedkoper blijken te zijn.
  Spellchecker maandag 18 september 2023 @ 09:43:05 #18
197773 crew  maily
pi_210670795
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 09:08 schreef itchycoo het volgende:

[..]
Ik zag iemand op instagram hier ook al los over gaan, dat die pakketten inderdaad continu goedkoper blijken te zijn.
En dan moet je er nog apart vlees/vis bijkopen.
pi_210670872
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 09:43 schreef maily het volgende:

[..]
Of zoals het pakket voor zalmlasagne dat ik bij de Jumbo zag, daar moest je nog toevoegen: zalm, spinazie, garnalen en geraspte kaas. https://www.jumbo.com/pro(...)-4-personen-565641DS
  maandag 18 september 2023 @ 09:53:23 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_210670893
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 09:43 schreef maily het volgende:

[..]
Dat is toch het punt niet?
The love you take is equal to the love you make.
  Spellchecker maandag 18 september 2023 @ 09:54:55 #21
197773 crew  maily
pi_210671090
Ik had pas dit verspakket uit de afprijzingskoeling https://www.jumbo.com/pro(...)tbread-680g-567006DS voor ¤2,50. Gegrilde halloumi erbij (2/3 van een pakje van ¤2,99) en zo kwam ik nog onder de ¤5 voor een makkelijke maaltijd voor 2 uit. Ik streef nog steeds naar rond/onder de ¤5 per maaltijd, al is het met de inflatie wel een enorme uitdaging geworden, oftewel: ik rek het de laatste tijd op naar ¤6

[ Bericht 4% gewijzigd door Doedezemaar op 18-09-2023 10:26:51 ]
pi_210672836
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 09:01 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Als deze vraag te persoonlijk is, gewoon niet antwoorden. Het is nogal onbeschoft, maar goed: maar doe je zo boodschappen uit principe of kom je anders niet rond?
Het is een combinatie, maar vooral omdat het kan eigenlijk. Jumbo heeft die regel bedacht, waarom er dan geen gebruik van maken als het kan?

Qua financien heb ik niets te klagen. Ben tevreden met weinig en kan daar prima mee rondkomen.

Deels ook principieel: weggooien is gewoon zonde. Het is de verpakking en productiewijze
die de houdbaarheid bepaalt, niet de tht-datum erop. Die datumpjes zijn altijd zeer krap en zijn niet voor niet tenminste houdbaar tot, dus neem liever iets over de datum mee dat ik dan red van de kliko, dan dat het de kliko in verdwijnt en de winkelier eentje met goede datum mee moet geven.

Als je doelt op 4 supermarkten op een dag. Nee, dat doe ik normaal niet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Inbox op 18-09-2023 13:55:29 ]
  maandag 18 september 2023 @ 13:58:20 #24
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210672990
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 15:35 schreef Managarm het volgende:
Ik zag in de supermarkt wasmiddel op basis van Marseille zeep liggen, wij maken het al jaren zelf.
Hoe maak je die zelf? Het is mijn lievelings voor het beddengoed, maar zo lastig verkrijgbaar.
KuikenGuppy
pi_210673002
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 13:58 schreef Burdie het volgende:

[..]
Hoe maak je die zelf? Het is mijn lievelings voor het beddengoed, maar zo lastig verkrijgbaar.
https://aromalifestyle.nl/zelf-wasmiddel-maken/

Wij doen alleen marseille zeep, geen soda en etherische oliën. Het is zo simpel.
pi_210673038
Oh, en zo kwam ik er ooit achter dat de jumbo dus de regel had: via gratis.startpagina.nl

Hier, een oude link: https://gratis.startpagin(...)ok-echt-vers-deel-14

Prima leesvoer om erachter te komen wat er vaak op datum aangetroffen kan worden.

LET OP: De openingspost daar is NIET actueel.

[ Bericht 15% gewijzigd door Inbox op 18-09-2023 19:15:19 ]
pi_210674075
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 13:35 schreef Inbox het volgende:

[..]
Het is een combinatie, maar vooral omdat het kan eigenlijk. Jumbo heeft die regel bedacht, waarom er dan geen gebruik van maken als het kan?

Qua financien heb ik niets te klagen. Ben tevreden met weinig en kan daar prima mee rondkomen.

Deels ook principieel: weggooien is gewoon zonde. Het is de verpakking en productiewijze
die de houdbaarheid bepaalt, niet de tht-datum erop. Die datumpjes zijn altijd zeer krap en zijn niet voor niet tenminste houdbaar tot, dus neem liever iets over de datum mee dat ik dan red van de kliko, dan dat het de kliko in verdwijnt en de winkelier eentje met goede datum mee moet geven.

Als je doelt op 4 supermarkten op een dag. Nee, dat doe ik normaal niet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
^O^ Thanks!
Ik vind het echt goed dat je dit doet. Zelf ben ik er helaas niet assertief genoeg voor :@
En je hebt gelijk, als je het toch opeet, why not
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_210674278
Ik heb het vandaag ook gedaan bij mijn lokale Jumbo. Hele overwinning op mezelf. _O-
Moest toch boodschappen halen. Denk, ik kijk gelijk even.

Berliner bollen en worstenbroodjes over de datum. Dus meteen van beiden ook een exemplaar met een goede datum meegenomen. Zou dat normaal eigenlijk niet kopen. :D

En bij het afrekenen apart gelegd en gevraagd bij de cassiere of ik dit zo moest doen qua versheidsgarantie. En of het klopt dat ik die andere dan gratis mee krijg.
Ja dat was zo, ze sloeg ze ook niet aan bij de boodschappen, maar ik moest alsnog langs de balie..om het te laten scannen. En ze zei het wel chagrijnig. Maar goed, das niet mijn probleem.

Die service balie vond ik wel een beetje een gedoe, want druk. En zowel de cassiere als de persoon bij de balie namen de producten volledig onderhanden om de datum te bekijken.

Vlees enzo heb ik nog niet bekeken. Doe ik de volgende ronde nog wel een keer.

Ben benieuwd bij welke hoeveelheden ze een opmerking gaan plaatsen. Want dit ga ik dus vaker doen.
Ik deed trouwens ook nog gewoon boodschappen a 30 euro. Dus echt speciaal hiervoor was ik er niet.

Maar dank voor de tip, @Inbox .
Vooral mijn dochtertje is dol op wat ik gratis mee nam. O+
Definitely not CIA
pi_210674304
Als je hoort hoeveel problemen ze hebben met personeel vinden vind ik het wel een beetje sneu om hier nu speciaal naar op zoek te gaan.

Dat er een grote keten achter zit wil sowieso niet zeggen dat er geen kleine eigenaar achter zit.
pi_210674313
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 16:20 schreef Sarabi het volgende:
Als je hoort hoeveel problemen ze hebben met personeel vinden vind ik het wel een beetje sneu om hier nu speciaal naar op zoek te gaan.

Dat er een grote keten achter zit wil sowieso niet zeggen dat er geen kleine eigenaar achter zit.
Daar had ik niet over nagedacht (is mijn gebrek aan assertiviteit toch niet zo erg ;) )
Je hebt helemaal gelijk!
pi_210674338
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 16:21 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Daar had ik niet over nagedacht (is mijn gebrek aan assertiviteit toch niet zo erg ;) )
Je hebt helemaal gelijk!
Ow je doet niets fout als je het doet, want het staat kennelijk in de voorwaarden.

Maar ik mag het dan ook sneu vinden als je zo gebruik maakt van moeilijkheden waar winkels nu inzitten.
  maandag 18 september 2023 @ 16:24:34 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_210674342
Heb overigens minder moeite met spullen op datum gratis meenemen of spullen vlak voor datum met korting.

Ik heb ook eens zo'n bol pak bedorven yoghurt aan de kassa afgegeven. Toen zeiden ze dat ik dan een gratis mocht. Maar dat hoef ik helemaal niet. Wil alleen voorkomen dat een ander het koopt.
disclaimer
pi_210674346
Toen ik in Utrecht vlakbij een nieuwe Jumbo woonde scoorde ik daar ook regelmatig iets gratis met die versgarantie, ze hadden daar het voorraadbeheer niet op orde. Maar daar kwam regelmatig ook iemand die waarschijnlijk uiteindelijk wel een winkelverbod heeft gekregen, die verstopte echt dingen om ze de volgende dagen gratis op te kunnen halen.
Overigens trek ik regelmatig bij de Aldi en Lidl ook dingen over datum uit de koeling, ik denk door personeelsgebrek ofzo.
Maar die Jumbo in Utrecht dat is zeker 15 jaar geleden
pi_210674449
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 16:24 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ow je doet niets fout als je het doet, want het staat kennelijk in de voorwaarden.

Maar ik mag het dan ook sneu vinden als je zo gebruik maakt van moeilijkheden waar winkels nu inzitten.
Ze zouden ook prima op de website kunnen schrijven 'Max 2 per persoon' ofzo.
Dat zie je soms wel eens bij aanbiedingen staan.
Definitely not CIA
pi_210674478
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 16:20 schreef Sarabi het volgende:

Het personeel staat hier volledig los van. Elke dag worden de schappen nagelopen op de datum en je kunt elke vakkenvuller instrueren om op de datums te letten. Sterker nog, dat moet je wel doen want bepaalde producten mogen gewoon niet meer in het schap liggen. Bederflijke producten met TGT-datum (Te gebruiken tot) mogen niet meer verkocht worden en zelfs niet meer in het schap liggen. THT-producten mogen na die datum wel verkocht worden.

Zouden er TGT-producten aangetroffen worden bij een contrlole dan zijn ze in principe in overtreding.
pi_210674500
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 16:24 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Met dergelijke supermarkten hoef je echt geen medelijden te hebben hoor. Ze gaan slechts zelden failliet en supermarktondernemers hebben een prima belegde boterham. Maken behoorlijke winsten ook.

Heb je de prijsverhogingen gezien die ze door hebben gevoerd? Ik heb het idee dat ze die meer verhogen dan strikt noodzakelijk is.
pi_210674557
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 16:36 schreef Inbox het volgende:

[..]
Het personeel staat hier volledig los van. Elke dag worden de schappen nagelopen op de datum en je kunt elke vakkenvuller instrueren om op de datums te letten.
Het probleem is dat er al een geen vakkenvullers zijn om de schappen gevuld te houden.

quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 16:38 schreef Inbox het volgende:

[..]
Met dergelijke supermarkten hoef je echt geen medelijden te hebben hoor. Ze gaan slechts zelden failliet en supermarktondernemers hebben een prima belegde boterham. Maken behoorlijke winsten ook.

Heb je de prijsverhogingen gezien die ze door hebben gevoerd? Ik heb het idee dat ze die meer verhogen dan strikt noodzakelijk is.
Nou sorry maar dat is onzin. Die kleine ondernemers hebben het echt niet makkelijk en gaan genoeg failliet.

Met familie Jumbo hoef je geen medelijden te hebben maar dat zijn niet de eigenaren die je bij de Jumbo in het dorp ziet.
pi_210674588
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 16:17 schreef capricia het volgende:

Ben benieuwd bij welke hoeveelheden ze een opmerking gaan plaatsen. Want dit ga ik dus vaker doen.
Ik deed trouwens ook nog gewoon boodschappen a 30 euro. Dus echt speciaal hiervoor was ik er niet.

Het ligt aan de winkel en het personeel. Maar als jij voor 30 euro boodschappen hebt en 2 artikelen voor nop lijkt het me stug dat dat een probleem gaat opgeven.

Ik heb vaak voor minder. Fors minder. Eerder een paar euro.. en dat is denk ik waar mijn Jumbo over valt.
Als ik voor 2-3 euro boodschappen heb maar wel 2 pakken gehakt meeneem a 18 euro bijvoorbeeld. Als ik wat nodig had, liep ik gewoon naar de winkel. Tot voor kort woonde ik letterlijk naast een supermarkt, die ik zag als mn voorraadkast. Had ik trek in wat lekkers, liep ik naar de overkant (zo noemde ik de Plus letterlijk) om een pak koekjes te halen.

De eerste keer dat ik gezeik had bij mijn filiaal was toen ik 3 artikelen had. Toevallig 3 afgeprijsde artikelen a 50ct, maar toch. Ik nam vleeswaren mee; 3 of 4 pakjes van hetzelfde met datum die dag. Begon ze te zeuren over 'niet normaal koopgedrag'. Ja, kan ik er wat aan doen dat jij broodjes afgeprijsd had liggen? Anders had ik waarschijnlijk een halfje brood gehaald. Of een zak patat; ik kies in de winkel pas wat ik koop. Tenzij ik echt wat nodig heb, bijv uien als ik rundvlees uit de vriezer heb gehaald. Maar die vrouw ging dus gelijk zeuren erover en dat ik er maar een mee mocht nemen.

Kan ik er wat aandoen dat jullie broodjes afgeprijsd hadden liggen voor 50ct en dat ik gelijk 3 pakken meenam?
Maakt het dat anders dan dat ik een halfje brood koop en daar vleeswaren bij zoek.

Ik zag dat de datum van vleeswaren erg dichtbij kwamen en zelfs van een ding al over de datum was. Dan kijk ik gelijk verder.. wat resulteerde in een vleeswaren op de datum en dan mag je alles van die datum meenemen. Dus gedaan.. om bij de servicebalie te horen te krijgen dat ik maar een pakje mag meenemen, een preek van 'niet normaal aankoopgedrag' en dat ik de andere pakjes wel voor me af zouden prijzen. Daar pas ik voor.. dat zijn niet de regeltjes. Om fucking 3 uur in de middag. Hebben ze 7 uur de tijd gehad om het eruit te halen.

Dat filiaal hanteert dus dr eigen regels, van max. 1 gratis bij op de datum en dat is ten onrechte. Haal de filiaalmanager er maar bij. Die begon gelijk over 'zoeken'. Het zijn die twee medewerkers die moeilijk doen.

ANdere medewerkers doen niet moeilijk.. en de laatste keer was het dus 'we mogen u geen gratis producten meer meegeven. U mag boodschappen blijven doen, maar deze producten zullen we voor u afprijzen'. :r

[ Bericht 10% gewijzigd door Inbox op 18-09-2023 19:04:15 ]
pi_210674939
Zijn er eigenlijk meer supermarkten met dit soort voorwaarden?
Vind het wel grappig :)
Definitely not CIA
pi_210675196
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 16:49 schreef Inbox het volgende:

[..]
Het ligt aan de winkel en het personeel. Maar als jij voor 30 euro boodschappen hebt en 2 artikelen voor nop lijkt het me stug dat dat een probleem gaat opgeven.

Ik heb vaak voor minder. Fors minder. Eerder een paar euro.. en dat is denk ik waar mijn Jumbo over valt.
Als ik voor 2-3 euro boodschappen heb maar wel 2 pakken gehakt meeneem a 18 euro bijvoorbeeld.

De eerste keer dat ik gezeik had bij mijn filiaal was toen ik 3 artikelen had. Toevallig 3 afgeprijsde artikelen a 50ct, maar toch. Ik nam vleeswaren mee; 3 of 4 pakjes van hetzelfde met datum die dag. Begon ze te zeuren over 'niet normaal koopgedrag'.

Kan ik er wat aandoen dat jullie broodjes afgeprijsd hadden liggen voor 50ct en dat ik gelijk 3 pakken meenam?
Maakt het dat anders dan dat ik een halfje brood koop en daar vleeswaren bij zoek.

Ik zag dat de datum van vleeswaren erg dichtbij kwamen en zelfs van een ding al over de datum was. Dan kijk ik gelijk verder.. wat resulteerde in een vleeswaren op de datum en dan mag je alles van die datum meenemen. Dus gedaan.. om bij de servicebalie te horen te krijgen dat ik maar een pakje mag meenemen, een preek van 'niet normaal aankoopgedrag' en dat ik de andere pakjes wel voor me af zouden prijzen. Daar pas ik voor.. dat zijn niet de regeltjes. Om fucking 3 uur in de middag. Hebben ze 7 uur de tijd gehad om het eruit te halen.

Dat filiaal hanteert dus dr eigen regels, van max. 1 gratis bij op de datum en dat is ten onrechte. Haal de filiaalmanager er maar bij. Die begon gelijk over 'zoeken'. Het zijn die twee medewerkers die moeilijk doen.

ANdere medewerkers doen niet moeilijk.. en de laatste keer was het dus 'we mogen u geen gratis producten meer meegeven. U mag boodschappen blijven doen, maar deze producten zullen we voor u afprijzen'. :r
E-mail naar het hoofdkantoor?
pi_210675941
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 14:00 schreef Managarm het volgende:

[..]
https://aromalifestyle.nl/zelf-wasmiddel-maken/

Wij doen alleen marseille zeep, geen soda en etherische oliën. Het is zo simpel.
Ik doe precies hetzelfde, bevalt mij uitstekend.

Wel doe ik dan vaak een drupje geurmiddel bij de was (dus niet bij de zeep). Ik hou van was die ergens naar ruikt, zeker als het niet heel zonnig is.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210676076
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 16:46 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Het probleem is dat er al een geen vakkenvullers zijn om de schappen gevuld te houden.
[..]
Nou sorry maar dat is onzin. Die kleine ondernemers hebben het echt niet makkelijk en gaan genoeg failliet.

Met familie Jumbo hoef je geen medelijden te hebben maar dat zijn niet de eigenaren die je bij de Jumbo in het dorp ziet.
De eigenaren van de 2 Jumbos hier in de regio (beide in 2 dorpen) hebben anders een kast van een huis met een wagenpark waar je u tegen zegt.

De prijzen bij die twee zijn ook een stuk hoger dan de Jumbo in de eerst volgende stad.

Want die lui weten dat oa al die bejaarden die hier wonen niet zo ver gaan rijden voor hun dagelijkse boodschappen
pi_210676121
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 16:17 schreef capricia het volgende:
Ik heb het vandaag ook gedaan bij mijn lokale Jumbo. Hele overwinning op mezelf. _O-
Moest toch boodschappen halen. Denk, ik kijk gelijk even.

Berliner bollen en worstenbroodjes over de datum. Dus meteen van beiden ook een exemplaar met een goede datum meegenomen. Zou dat normaal eigenlijk niet kopen. :D

En bij het afrekenen apart gelegd en gevraagd bij de cassiere of ik dit zo moest doen qua versheidsgarantie. En of het klopt dat ik die andere dan gratis mee krijg.
Ja dat was zo, ze sloeg ze ook niet aan bij de boodschappen, maar ik moest alsnog langs de balie..om het te laten scannen. En ze zei het wel chagrijnig. Maar goed, das niet mijn probleem.

Die service balie vond ik wel een beetje een gedoe, want druk. En zowel de cassiere als de persoon bij de balie namen de producten volledig onderhanden om de datum te bekijken.

Maar dank voor de tip, @:Inbox .
Vooral mijn dochtertje is dol op wat ik gratis mee nam. O+
En, hoeveel tellen heb je het schap extra bekeken om die datums te zien?
Je krijgt er handigheid in..
pi_210676308
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 19:22 schreef 111210 het volgende:

[..]
De eigenaren van de 2 Jumbos hier in de regio (beide in 2 dorpen) hebben anders een kast van een huis met een wagenpark waar je u tegen zegt.

Ook dat zegt verdomd weinig. Als je echt denkt dat het zo werkt heb je nog heel wat te leren over het leven van (kleine) ondernemers. En ja dat zijn ook diegene die volgens jou een te groot huis of te veel auto's hebben.

Verder is dit behoorlijk off topic dus ik zal er over op houden.
pi_210676325
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 16:46 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Elke dag worden er vakken gevuld. En elke dag wordt de afprijsbak gevuld of afprijsstickers geplakt. Wat er over het hoofd gezien wordt, dat kun jij of ik dus meenemen ;)

Zijn er nu minder scholieren en jongeren dan een paar jaar terug?

quote:
Dan heb je het over lokale, fysieke winkels die niet kunnen opboksen tegen de dozenschuivers op het internet.
Maar supermarkten als AH die bulken van het geld. Als jouw supermarkt onder verwachting draait, reken dan maar dat er hulp komt vanuit AH om jou als franchiser te helpen.

Ze zullen best af en toe mindere jaren hebben, maar ook jaren waarop ze reserves kunnen creeren. Daarnaast, ze zullen in geval van dreigend faillissement echt wel bij dr franchisegevers kunnen aankloppen om toch dr hoofd boven het hoofd te houden.

Heb jij ooit weleens een AH of Jumbo van de een of andere dag gesloten zien worden ivm faillissement?
pi_210676381
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 19:49 schreef Inbox het volgende:

[..]
Elke dag worden er vakken gevuld. En elke dag wordt de afprijsbak gevuld of afprijsstickers geplakt. Wat er over het hoofd gezien wordt, dat kun jij of ik dus meenemen ;)

Zijn er nu minder scholieren en jongeren dan een paar jaar terug?
[..]
Dan heb je het over lokale, fysieke winkels die niet kunnen opboksen tegen de dozenschuivers op het internet.
Maar supermarkten als AH die bulken van het geld. Als jouw supermarkt onder verwachting draait, reken dan maar dat er hulp komt vanuit AH om jou als franchiser te helpen.

Ze zullen best af en toe mindere jaren hebben, maar ook jaren waarop ze reserves kunnen creeren. Daarnaast, ze zullen in geval van dreigend faillissement echt wel bij dr franchisegevers kunnen aankloppen om toch dr hoofd boven het hoofd te houden.

Heb jij ooit weleens een AH of Jumbo van de een of andere dag gesloten zien worden ivm faillissement?
Uhh kijk je ooit om je heen? Nergens kunnen ze die scholieren vinden? Niet in de supermarkt, niet in het kruidvat niet bij alle cafés. Er is de laatste jaren heel wat veranderd.

En nee het grote AH/Jumbo lost dat niet op voor de ondernemers, je kan echt heel goed onzin vertellen over iets waar je kennelijk heel weinig over weet.

En ja dat heb ik zeker gezien want ik heb zo'n geval dus meegemaakt. En wij waren niet de enige. Vele kennissen die supermarkten hadden maken/maakten dat mee.

Misschien moet je gewoon je mond over franchises houden als je echt 0.0 idee hebt van hoe het gaat.
pi_210676608
Mag het weer gewoon over zuinig doen gaan aub?
pi_210676617
Ik ben weer druk aan het testen via Reviewclub, tandpasta net klaar, nu gezichtsserum en shampoo en conditioner
pi_210676663
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 20:15 schreef Doedezemaar het volgende:
Mag het weer gewoon over zuinig doen gaan aub?
Ik zal er in ieder geval over ophouden. Maar het zou fijn zijn als mensen niet bezuinigen over de rug van anderen, zoals een enkeling hier in dit topic doet.
pi_210676803
quote:
7s.gif Op maandag 18 september 2023 19:08 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik doe precies hetzelfde, bevalt mij uitstekend.

Wel doe ik dan vaak een drupje geurmiddel bij de was (dus niet bij de zeep). Ik hou van was die ergens naar ruikt, zeker als het niet heel zonnig is.
Ik wil niets er doorheen, van normaal wasmiddel kreeg ik uitslag. Die neutral was het ook niet echt, dus op dit uitgekomen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')