quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:00 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Zou weleens een filmpje willen zien dan hoe ze vloeibaar metaal printen en dan afkoelen etc.
Zie net je edit, ga even kijken
Het is vanaf het begin al duidelijk dat een hermetische blokkade van rusland onmogelijk is; de grens is te lang en te poreus.quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:05 schreef polderturk het volgende:
Het interessante is dat deze lijst door het Russische agentschap Sputnik is gepubliceerd.
Armenië heeft geen hoogwaardige elektronica industrie, maar exporteert toch elektronica naar Rusland.
[ twitter ]
Ik vind dat compleet vernietigde dorp erachter een stuk erger dan dat vlaggetje.quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:30 schreef Slayage het volgende:
Azov nog steeds met hun nazi symbolen[ twitter ]
Dit is eigenlijk het enige uitgangspunt waardoor het wellicht op termijn beter is voor Oekraïne om gebied op te geven. Natuurlijk dienen ze zelf die afweging te maken, echter, er valt wel wat voor te zeggen om terrein op te geven in ruil voor navo lidmaatschap.quote:Op zaterdag 16 september 2023 18:39 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Oh kijk, net zo goed een droomwereld.
Zo lang er sprake is van "disputed territory" kan Oekraine een lidmaatschap vergeten. En daarna moeten alsnog alle leden akkoord gaan.
Ik zie Oekraine geen lid worden, misschien over 10 of 20 jaar.
Voorlopig is dat niet vorm te geven dunkt me. Ik denk dat Oekraïners dan ook echt oorlogsmoe moeten zijn.quote:Op zondag 17 september 2023 01:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk het enige uitgangspunt waardoor het wellicht op termijn beter is voor Oekraïne om gebied op te geven. Natuurlijk dienen ze zelf die afweging te maken, echter, er valt wel wat voor te zeggen om terrein op te geven in ruil voor navo lidmaatschap.
Ik zal het nog maar is herhalen Rusland gaat dat never nooit niet accepteren. Die gaan op dit moment nooit vrede maken omdat ze weten dat Oekraïne dan een NAVO lid kan worden. Daarom ook dat Rusland tot nu toe komt met al die onzin eisen zoals nooit een NAVO lid mogen worden en de defensie opgeven. Je hebt altijd nog 2 partijen nodig om vrede te sluiten. Dat is trouwens ook de reden waarom Rusland al van af 2014 in Oekraïne aan het etteren is.quote:Op zondag 17 september 2023 01:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk het enige uitgangspunt waardoor het wellicht op termijn beter is voor Oekraïne om gebied op te geven. Natuurlijk dienen ze zelf die afweging te maken, echter, er valt wel wat voor te zeggen om terrein op te geven in ruil voor navo lidmaatschap.
........quote:In the Zheleznodorozhny district of Orel as a result of the drone attack a gasoline tank was damaged.
quote:In the Voronezh region 5 Russians got blown up. 2 deputies, a commander & 2 drivers had a couple drinks and began to threaten each other, one decided to throw a grenade right at their feet. The two drivers survived but battalion commander, deputy commander for weapons and deputy for those units died
Het blijft wat mij betreft erg vermoeiend om het gebruik van een dergelijk symbol direct met nazisme te vergelijken. We mogen denk ik ook niet onderschatten wat voor invloed het onderdeel zijn van de Soviet Unie heeft gedaan met de Oekraïnse visie op deze periode.quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:30 schreef Slayage het volgende:
Dit is toch niet te geloven, dit is echt erg!quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:30 schreef Slayage het volgende:
Er valt helemaal niets voor te zeggen. Rusland wint dan wat land en over 5 of 10 jaar gaan ze weer verder. Zo doet Rusland dat al sinds Putin aan de macht is en dat spelletje stopt nu bij Ukraine. Rusland moet kapot.quote:Op zondag 17 september 2023 01:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Jeps, is een artikel over hoe de schrijver die daar oorspronkelijk vandaan kwam (St.Petersburg) zich zorgen maakt over hoe het met de Russische volk verder moet na de oorlog. Kan overigens niet het hele artikel lezen.quote:Op zondag 17 september 2023 08:32 schreef GrumpyFish het volgende:
Ik kan het zelf niet lezen, maar kwam het tegen op LinkedIn. Artikel in de NRC over het Russische volk (denk ik, want ik kan het dus niet lezen): https://www.nrc.nl/nieuws(...)eer-normaal-a4157990
Waarom zou Rusland Oekraïe aanvallen als het een Navo lid is? Als Rusland kapot moet, lijkt me de enige oplossing het nucleaire arsenaal op gooien, of wat stel je voor?quote:Op zondag 17 september 2023 09:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er valt helemaal niets voor te zeggen. Rusland wint dan wat land en over 5 of 10 jaar gaan ze weer verder. Zo doet Rusland dat al sinds Putin aan de macht is en dat spelletje stopt nu bij Ukraine. Rusland moet kapot.
En hoe zit het met de bevolking van dat 'terrein'?quote:Op zondag 17 september 2023 01:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is uiteraard het lastige van een dergelijke afweging. Het probleem lijkt me echter duidelijk, als je Oekraïne de Navo binnen wil gidsen zal het of alles terug moeten veroveren of een deel wat men niet terug weet te veroveren af moeten staan.quote:Op zondag 17 september 2023 09:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
En hoe zit het met de bevolking van dat 'terrein'?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |