quote:Op zaterdag 16 september 2023 18:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Oh nee is toch echt zo!
https://www.mssdefence.co(...)the%20Russian%20army.
quote:Published: 2022-05-09T12:39:12+00:00
We hebben de afgelopen weken van russische soldaten tot generaals horen klagen over het gebrek aan (tegen)artillerie.quote:
Die russen zullen hun S-400's, hun patrouille schepen, hun early warning op de olieplatformen, wel beginnen te missen. Blind en hulpeloos.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:19 schreef 3rr0r het volgende:
Nou, hoeveel drones tegelijk in 1 aanval op een schip eer de Russen het niet aankunnen en er eentje met zekerheid inslaat?
[ twitter ]
Eens.quote:Op zaterdag 16 september 2023 19:30 schreef kibo het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom er nog gereageerd wordt op die gast.
Baggert al sinds de aanvang van de " speciale operatie" het topic hier vol met nietszeggende posts, open deuren, niet terzake doende quotes, complete onzin en ga zo maar door.
Jammergenoeg moet je in dit topic blindelings pagina's doorscrollen zodra loserpedrosa weer bezig is .
Ik maak me zorgen over de enorme ontwikkeling van drones. Oorlog brengt ongekende innovatie met zich mee. Straks krijgen we 10.000 suicide-drones op.een stad ofzo.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:19 schreef 3rr0r het volgende:
Nou, hoeveel drones tegelijk in 1 aanval op een schip eer de Russen het niet aankunnen en er eentje met zekerheid inslaat?
[ twitter ]
Dodelijke drone-swarms zijn een kwestie van tijd natuurlijk. Wie weet zelfs zo klein als een mug met een dodelijke prik.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik maak me zorgen over de enorme ontwikkeling van drones. Oorlog brengt ongekende innovatie met zich mee. Straks krijgen we 10.000 suicide-drones op.een stad ofzo.
Half-life vibes....quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dodelijke drone-swarms zijn een kwestie van tijd natuurlijk.
Dan volgt de innovatie ook wel om ze uit te schakelen, kapot schieten met lasers of hun communicatie saboteren.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik maak me zorgen over de enorme ontwikkeling van drones. Oorlog brengt ongekende innovatie met zich mee. Straks krijgen we 10.000 suicide-drones op.een stad ofzo.
Wat maakt het uit als ze je stad aanvallen met raketten, clustermunitie, mosterdgas, noeks of drones. Als ze willen is er wel een wapen beschikbaar.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:38 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Half-life vibes....
Cool gedaan!quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
url
url
Die 2e vliegt echt, die eerste...?
Ja eens, het beste is om zorgen te beperken tot diegenen die over wapens beschikken en bereid zijn in te zetten, de aanwezigheid van verschrikkelijke wapens is verder een constantequote:Op zaterdag 16 september 2023 21:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat maakt het uit als ze je stad aanvallen met raketten, clustermunitie, mosterdgas, noeks of drones. Als ze willen is er wel een wapen beschikbaar.
Dus wees maar niet bang
Alleen wat minder in staat zeedoelen uit te schakelen 😁😁quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:31 schreef oheng het volgende:
Ik wil bij deze nogmaals onderstrepen dat de Samum, die nu beschadigd is, de volgende bewapening had:
9K33M OSA
AK-630 Gatling
9K38 IGLA
76mm hoofdkanon
Allemaal in staat om luchtdoelen uit te schakelen.
Vroeg ik me ook af. Meeste van die 3D printers printen met hars, en dat is niet bijzonder sterk. Kanttekening; 3D printers kunnen ook met metalen printen. In Delft zijn er bruggen die 3D geprint zijn.quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:38 schreef 3rr0r het volgende:
Vandaag was er zo'n bericht over 'industrial sized' 3d printer die Oek van USA had gekregen voor printen reserve onderdelen. Vraag me af hoe dat werkt, met kunststof zoals je ze vaker ziet bij die kleinere printers of met metaal? Lijkt me niet te doen met metaal dat super heet moet zijn om te vormen. Wat voor kunststof die printbaar is, is sterk genoeg voor reserve onderdelen voor trucks, wapensystemen?
Loopbruggetje over een gracht? Was in Amsterdam meen ik een keer gedaan toen er iets tijdelijks nodig was.quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vroeg ik me ook af. Meeste van die 3D printers printen met hars, en dat is niet bijzonder sterk. Kanttekening; 3D printers kunnen ook met metalen printen. In Delft zijn er bruggen die 3D geprint zijn.
Inzake oekraine, lijkt het ideaal om naval drones te printen.
[ twitter ]
Tegenwoordig worden halve raketten geprint. SpaceX's Raptor engine komt uit een 3D printer.quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:55 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Loopbruggetje over een gracht? Was in Amsterdam meen ik een keer gedaan toen er iets tijdelijks nodig was.
NLR Marknesse is al behoorlijk ver met het 3D printen van titanium vliegtuigonderdelen.quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vroeg ik me ook af. Meeste van die 3D printers printen met hars, en dat is niet bijzonder sterk. Kanttekening; 3D printers kunnen ook met metalen printen. In Delft zijn er bruggen die 3D geprint zijn.
Zou weleens een filmpje willen zien dan hoe ze vloeibaar metaal printen en dan afkoelen etc.quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Tegenwoordig worden halve raketten geprint. SpaceX's Raptor engine komt uit een 3D printer.
quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:00 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Zou weleens een filmpje willen zien dan hoe ze vloeibaar metaal printen en dan afkoelen etc.
Zie net je edit, ga even kijken
Het is vanaf het begin al duidelijk dat een hermetische blokkade van rusland onmogelijk is; de grens is te lang en te poreus.quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:05 schreef polderturk het volgende:
Het interessante is dat deze lijst door het Russische agentschap Sputnik is gepubliceerd.
Armeni heeft geen hoogwaardige elektronica industrie, maar exporteert toch elektronica naar Rusland.
[ twitter ]
Ik vind dat compleet vernietigde dorp erachter een stuk erger dan dat vlaggetje.quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:30 schreef Slayage het volgende:
Azov nog steeds met hun nazi symbolen[ twitter ]
Dit is eigenlijk het enige uitgangspunt waardoor het wellicht op termijn beter is voor Oekrane om gebied op te geven. Natuurlijk dienen ze zelf die afweging te maken, echter, er valt wel wat voor te zeggen om terrein op te geven in ruil voor navo lidmaatschap.quote:Op zaterdag 16 september 2023 18:39 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Oh kijk, net zo goed een droomwereld.
Zo lang er sprake is van "disputed territory" kan Oekraine een lidmaatschap vergeten. En daarna moeten alsnog alle leden akkoord gaan.
Ik zie Oekraine geen lid worden, misschien over 10 of 20 jaar.
Voorlopig is dat niet vorm te geven dunkt me. Ik denk dat Oekraners dan ook echt oorlogsmoe moeten zijn.quote:Op zondag 17 september 2023 01:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk het enige uitgangspunt waardoor het wellicht op termijn beter is voor Oekrane om gebied op te geven. Natuurlijk dienen ze zelf die afweging te maken, echter, er valt wel wat voor te zeggen om terrein op te geven in ruil voor navo lidmaatschap.
Ik zal het nog maar is herhalen Rusland gaat dat never nooit niet accepteren. Die gaan op dit moment nooit vrede maken omdat ze weten dat Oekrane dan een NAVO lid kan worden. Daarom ook dat Rusland tot nu toe komt met al die onzin eisen zoals nooit een NAVO lid mogen worden en de defensie opgeven. Je hebt altijd nog 2 partijen nodig om vrede te sluiten. Dat is trouwens ook de reden waarom Rusland al van af 2014 in Oekrane aan het etteren is.quote:Op zondag 17 september 2023 01:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk het enige uitgangspunt waardoor het wellicht op termijn beter is voor Oekrane om gebied op te geven. Natuurlijk dienen ze zelf die afweging te maken, echter, er valt wel wat voor te zeggen om terrein op te geven in ruil voor navo lidmaatschap.
........quote:In the Zheleznodorozhny district of Orel as a result of the drone attack a gasoline tank was damaged.
quote:In the Voronezh region 5 Russians got blown up. 2 deputies, a commander & 2 drivers had a couple drinks and began to threaten each other, one decided to throw a grenade right at their feet. The two drivers survived but battalion commander, deputy commander for weapons and deputy for those units died
Het blijft wat mij betreft erg vermoeiend om het gebruik van een dergelijk symbol direct met nazisme te vergelijken. We mogen denk ik ook niet onderschatten wat voor invloed het onderdeel zijn van de Soviet Unie heeft gedaan met de Oekranse visie op deze periode.quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:30 schreef Slayage het volgende:
Dit is toch niet te geloven, dit is echt erg!quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:30 schreef Slayage het volgende:
Er valt helemaal niets voor te zeggen. Rusland wint dan wat land en over 5 of 10 jaar gaan ze weer verder. Zo doet Rusland dat al sinds Putin aan de macht is en dat spelletje stopt nu bij Ukraine. Rusland moet kapot.quote:Op zondag 17 september 2023 01:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Jeps, is een artikel over hoe de schrijver die daar oorspronkelijk vandaan kwam (St.Petersburg) zich zorgen maakt over hoe het met de Russische volk verder moet na de oorlog. Kan overigens niet het hele artikel lezen.quote:Op zondag 17 september 2023 08:32 schreef GrumpyFish het volgende:
Ik kan het zelf niet lezen, maar kwam het tegen op LinkedIn. Artikel in de NRC over het Russische volk (denk ik, want ik kan het dus niet lezen): https://www.nrc.nl/nieuws(...)eer-normaal-a4157990
Waarom zou Rusland Oekrae aanvallen als het een Navo lid is? Als Rusland kapot moet, lijkt me de enige oplossing het nucleaire arsenaal op gooien, of wat stel je voor?quote:Op zondag 17 september 2023 09:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er valt helemaal niets voor te zeggen. Rusland wint dan wat land en over 5 of 10 jaar gaan ze weer verder. Zo doet Rusland dat al sinds Putin aan de macht is en dat spelletje stopt nu bij Ukraine. Rusland moet kapot.
En hoe zit het met de bevolking van dat 'terrein'?quote:Op zondag 17 september 2023 01:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is uiteraard het lastige van een dergelijke afweging. Het probleem lijkt me echter duidelijk, als je Oekrane de Navo binnen wil gidsen zal het of alles terug moeten veroveren of een deel wat men niet terug weet te veroveren af moeten staan.quote:Op zondag 17 september 2023 09:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
En hoe zit het met de bevolking van dat 'terrein'?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |