abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210647104
Iets te snel geopend, don't shoot me :7

Niet mijn OP

Twee groepen demonstranten stonden zaterdagmiddag letterlijk lijnrecht tegenover elkaar in Park Paardenveld in Utrecht. Aan de ene kant stonden de aanhangers van de Let Women Speak-bijeenkomst en daartegenover stond een groep die het niet eens was met deze boodschap.

‘Let Women Speak’ is een initiatief van de Britse Kellie-Jay Keen-Minshull, beter bekend als Posie Parker. Tijdens de bijeenkomsten komen vrouwen aan het woord die anti-trans overtuigingen hebben, vanwege de angst dat hun eigen rechten daardoor worden beperkt. Dit gebeurde zaterdag tussen 14.00 en 16.00 uur ook in Park Paardenveld.

Iets verderop op hetzelfde grasveld was ruimte gemaakt voor de aanhangers van de tegendemonstratie. Deze mensen betichtten de aanhangers van Let Women Speak van transfobie. Door zoveel mogelijk lawaai te produceren probeerden zij de Let Women Speak-bijeenkomst te overstemmen.

Arrestatie

Toen vlak na aanvang van het Let Women Speak-protest een grote groep tegendemonstranten in het park arriveerde, probeerde een klein deel hiervan de afzetting te omzeilen. Dit werd echter voorkomen door optreden van de politie.

Volgens een woordvoerder van de politie is een persoon gearresteerd omdat deze zich ‘vervelend’ gedroeg richting het vak waar de aanhangers stonden van Let Women Speak. Uiteindelijk is iedereen na afloop vertrokken uit Park Paardenveld.

https://www.duic.nl/algem(...)rdenveld-in-utrecht/

https://www.ad.nl/utrecht(...)r-of-tegen~a13b5672/

poll

Ik zal zo wat filmpjes plaatsen c_/
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_210647118
Achja..
pi_210647129
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 21:48 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Maar hoe en wat varieert echt. Ook bij geboren mannen en vrouwen.

Zonder de eicel donatie van haar zus had ik mijn twee fantastische neefjes moeten missen.

En ga zo maar door. Tot de donatie van de baarmoeder van een moeder voor haar dochter aan toe. Die via een eicel van een ander in de gedoneerde baarmoeder een kind heeft verwekt en ter wereld heeft gebracht

Ja, ook bij transgenders geld dit, maar het is niet dat er enkel en speciaal voor hen dit soort voortgang in de medische wereld is. En mocht dat wel zijn, hoe is dat dan zo anders?

Kan 'biologisch' geen kind krijgen, de medische wetenschap lost het op. Met medisch ingrijpen kan het wel.

Echt, weet je wel hoeveel dolblije ouders er al zijn dankzij medisch ingrijpen?

We hebben het in Nederland alleen almover ruim 5000 babys per jaar die dankzij IVF geboren zijn.
Daarnaast nog vele andere opties.

Hadden al die mensen kinderloos moeten blijven? Al die kinderen geen bewust en liefdevol huis mogen hebben?
Want he, 'biologisch' zat er niet in,ingrijpen +tot extreem aan toe) was nodig.

Waarom is het ineens wel een probleem bij transgenders?
Je probeert er 2 verschillende discussie mee te voeren.

1- Initieel ging het over man en vrouw en wat dat dan zouden zijn. Voor de voortplanting hoe dan ook, op welke manier dan ook heb je een man en een vrouw nodig. Een man omgebouwd naar vrouw is nog steeds een man, ondanks wat er evt op haar paspoort komt te staan.
2- Als we het hebben over baarmoedertransplantatie naar mannen dan vind ik, maar dat is mijn mening, dat we daar etisch wel eens heel goed over na mogen denken, net zoals dat nu gedaan wordt bij homostellen (of stellen in het algemeen) die een kind willen adopteren.
pi_210647153
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 21:48 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Maar hoe en wat varieert echt. Ook bij geboren mannen en vrouwen.

Zonder de eicel donatie van haar zus had ik mijn twee fantastische neefjes moeten missen.

En ga zo maar door. Tot de donatie van de baarmoeder van een moeder voor haar dochter aan toe. Die via een eicel van een ander in de gedoneerde baarmoeder een kind heeft verwekt en ter wereld heeft gebracht

Ja, ook bij transgenders geld dit, maar het is niet dat er enkel en speciaal voor hen dit soort voortgang in de medische wereld is. En mocht dat wel zijn, hoe is dat dan zo anders?

Kan 'biologisch' geen kind krijgen, de medische wetenschap lost het op. Met medisch ingrijpen kan het wel.

Echt, weet je wel hoeveel dolblije ouders er al zijn dankzij medisch ingrijpen?

We hebben het in Nederland alleen almover ruim 5000 babys per jaar die dankzij IVF geboren zijn.
Daarnaast nog vele andere opties.

Hadden al die mensen kinderloos moeten blijven? Al die kinderen geen bewust en liefdevol huis mogen hebben?
Want he, 'biologisch' zat er niet in,ingrijpen +tot extreem aan toe) was nodig.

Waarom is het ineens wel een probleem bij transgenders?
Alle napoleontische sjako's op een paaltje...

Waar heb je iemand zien ageren tegen baarmoedertransplantatie bij vrouwen die deze missen, IVF, zaadceldonatie, draagmoederschap?

Dat er verder baarmoedertransplantie zou kunnen plaatsvinden bij transgenders in de toekomst doet nog steeds niets af aan het feit dat je voor het creëren van leven je mannelijke en vrouwelijke materialen nodig hebt. En dat derhalve het pretenderen dat 'man' en 'vrouw' niet bestaan, sociale constructies zijn, of fluïde simpelweg ontkenning van de realiteit is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210647175
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2023 21:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh, the irony :')
Wat is mijn bias? Biologische realiteit?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210647182
quote]0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 21:20 schreef Vliegbaard het volgende: [..] Weet jij wel in welk topic je zit? Je komt met baarmoedertransplantaties aanzetten en het is geweldig dat het kan voor vrouwen die geen baarmoeder of geen goed functionerende baarmoeder hebben. Dat is ook helemaal het punt niet. En waarom je dat uberhaupt in dit topic brengt is me een raadsel. Al kan ik die denk ik wel oplossen maar dat ga ik niet doen voordat jij de reden verteld waarom je het ter sprake brengt. [/quote] Dat hoef je niet te raden hoor. Ik zal zonder omwegen zeggen dat ik me afvraag waarom je daarbij niet over is niet biologisch schreeuwt. Terwijl het net zo goed over een enorm medisch ingrijpen gaat. Zullen we het maar niet over jouw biologische blauwdruk hebben. Want ik hoop echt voor je dat als daar iets naars in zit de medische wereld je kan en zal helpen ipv doodleuk zegt ja sorry hoor, dat heb je mee gekregen bij je geboorte. Dementie, kanker en vele andere zaken? Ach nee joh, dat zijn je genen. Het is niet ethisch om dat te veranderen hoor... Ah joh, wil je zo graag vader worden? Via de 'natuurlijke' weg gaat het niet. We kunnen je zaad wel selecteren en onder gecontroleerde omstandigheden bij een eicel brengen. Maar pech voor je, gaan we niet doen. Had je zonder ingrijpen je vrouw kunnen bevruchten.
pi_210647212
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 21:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Kun je me even vertellen hoe je uberhaupt tot het idee bent gekomen dat ik problemen zou hebben met draagmoederschap, zaadceldonatie en baarmoedertransplantatie bij vrouwen die deze missen?

Waar haal je dit precies vandaan?

Gewoon, dat ik even helder heb waarom je hierover blijft doorstomen.
Als je beter zou lezen zou je zien dat ik juist er vanuit ga dat je daar weinig problemen mee hebt.

Tot het over een transgender gast.
pi_210647225
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:01 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Als je beter zou lezen zou je zien dat ik juist er vanuit ga dat je daar weinig problemen mee hebt.

Tot het over een transgender gast.
Ook niet.

Wil jij als volwassen man een baarmoeder laten transplanteren, go nuts.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210647268
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 21:55 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Je probeert er 2 verschillende discussie mee te voeren.

1- Initieel ging het over man en vrouw en wat dat dan zouden zijn. Voor de voortplanting hoe dan ook, op welke manier dan ook heb je een man en een vrouw nodig. Een man omgebouwd naar vrouw is nog steeds een man, ondanks wat er evt op haar paspoort komt te staan.
Maar wat voegt dat toe aan de acceptatie van transgenders.

quote:
2- Als we het hebben over baarmoedertransplantatie naar mannen dan vind ik, maar dat is mijn mening, dat we daar etisch wel eens heel goed over na mogen denken, net zoals dat nu gedaan wordt bij homostellen (of stellen in het algemeen) die een kind willen adopteren.
Nou, dat schept mogelijkheden.

Stel dat het in de toekomst mogelijk zou zijn om mede door transplantatie het lichaam van een transvrouw om te kunnen vormen tot een volledig functionerend vrouwen lichaam.

Zou dat niet geweldig zijn?
pi_210647270
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 21:41 schreef EttovanBelgie het volgende: [..] Aangezien je in no time het hebt over mansplaining en probeert iemand weg te zetten als aartsconservatieve neanderthaler die enorme problemen heeft met draagmoederschap en zaadceldonatie, heb ik wel een vermoeden in wat voor kringen je je begeeft, en leg ik je welgemeende inzichten ook met verve naast me neer. Misschien kun je in je volgende bijdrage nog wat over dekolonisering en toxische masculiniteit melden. Verder heb ik de neiging mijn meningen te onderbouwen. Snap dat dat wat confronterend kan zijn wanneer je enkel en alleen vanuit een bias opereert.
Binnen no time?

Pardon?
Jij zit in elk topic dat ook maar een beetje met dit onderwerp te maken heeft, gilt overal en nergens dat het seksisme is en vrouwen er het slachtoffer van zijn.

Dat ik nu een keer daar wat van zeg betekent niet dat ik binnen no time dat doe.
Ik zeg het omdat jij al tijden en te pas en te onpas die kaart trekt. En al tijden en overal en nergens tegen vele vrouwen zegt dat het is zoals jij vindt

Dat is mansplainen. Een man die een mening heeft is iets anders dan een man die overal en nergens even tegen vele vrouwen zegt dat ze het zelf niet snappen.
pi_210647280
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 21:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat is mijn bias? Biologische realiteit?
Wat jij daar van maakt.
pi_210647283
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:07 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Binnen no time?

Pardon?
Jij zit in elk topic dat ook maar een beetje met dit onderwerp te maken heeft, gilt overal en nergens dat het seksisme is en vrouwen er het slachtoffer van zijn.

Dat ik nu een keer daar wat van zeg betekent niet dat ik binnen no time dat doe.
Ik zeg het omdat jij al tijden en te pas en te onpas die kaart trekt. En al tijden en overal en nergens tegen vele vrouwen zegt dat het is zoals jij vindt

Dat is mansplainen. Een man die een mening heeft is iets anders dan een man die overal en nergens even tegen vele vrouwen zegt dat ze het zelf niet snappen.
'Vele' vrouwen.

Want ik spreek als aartsconservatieve neanderthaler natuurlijk géén vrouwen. Bedenk ik allemaal. Uit het niets.

Maar ook DAAR is een oplossing voor: die vrouwen zijn natuurlijk terfs.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210647288
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat jij daar van maakt.
Niet ik hoor.

Maar ik nodig je graag uit om morgen een afspraak met de dokter te maken om na te vragen waarom jij als man geen baarmoeder hebt.

Met een basisschoolleraar kan ook
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210647303
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet ik hoor.

Maar ik nodig je graag uit om morgen een afspraak met de dokter te maken om na te vragen waarom jij als man geen baarmoeder hebt.
Ja, dat zit je nogal hoog.

Terwijl niemand beweert dat mannen die hebben.

Dat trek jij erbij om de discussie te laten ontsporen.
pi_210647316
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, dat zit je nogal hoog.

Terwijl niemand beweert dat mannen die hebben.

Dat trek jij erbij om de discussie te laten ontsporen.
Gast, je kunt man en vrouw niets eens definiëren...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210647339
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 21:59 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Dat hoef je niet te raden hoor. Ik zal zonder omwegen zeggen dat ik me afvraag waarom je daarbij niet over is niet biologisch schreeuwt. Terwijl het net zo goed over een enorm medisch ingrijpen gaat. Zullen we het maar niet over jouw biologische blauwdruk hebben. Want ik hoop echt voor je dat als daar iets naars in zit de medische wereld je kan en zal helpen ipv doodleuk zegt ja sorry hoor, dat heb je mee gekregen bij je geboorte. Dementie, kanker en vele andere zaken? Ach nee joh, dat zijn je genen. Het is niet ethisch om dat te veranderen hoor... Ah joh, wil je zo graag vader worden? Via de 'natuurlijke' weg gaat het niet. We kunnen je zaad wel selecteren en onder gecontroleerde omstandigheden bij een eicel brengen. Maar pech voor je, gaan we niet doen. Had je zonder ingrijpen je vrouw kunnen bevruchten.
Nou ja, ik heb 2 gezonde kinderen verder dus die kan al de lucht uit. Daarbij sta ik denk ik heel anders in het leven dan anderen. Ten eerste hoef ik geen 85 te worden. Als ik gezond de 75 haal vind ik het wel best. Maar dat is ook helemaal de discussie niet verder.
pi_210647356
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh jawel, en je kwam toen met iets van 20 oneliner reacties...
pi_210647364
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh jawel, en je kwam toen met iets van 20 oneliner reacties...
Nieuw deel.

Toe, definieer het nog eens, voor de nieuwe lezers.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210647404
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:14 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Nou ja, ik heb 2 gezonde kinderen verder dus die kan al de lucht uit. Daarbij sta ik denk ik heel anders in het leven dan anderen. Ten eerste hoef ik geen 85 te worden. Als ik gezond de 75 haal vind ik het wel best. Maar dat is ook helemaal de discussie niet verder.
Stel dat je gezondheid het niet volhoudt tot je 75e, vind je dan er moet worden neergelegd bij de biologische realiteit?

Of omarm je de mogelijkheden van de medische wereld om de kwaliteit van leven tot je dood zo hoog mogelijk te houden?
pi_210647412
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nieuw deel.

Toe, definieer het nog eens, voor de nieuwe lezers.
Zodat jij weer 20 oneliners kunt plaatsen?

Nah.

Geef jij eens jouw definitie...
pi_210647428
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zodat jij weer 20 oneliners kunt plaatsen?

Nah.

Geef jij eens jouw definitie...
Een man is XY
Een vrouw is XX
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210647429
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Stel dat je gezondheid het niet volhoudt tot je 75e, vind je dan er moet worden neergelegd bij de biologische realiteit?

Of omarm je de mogelijkheden van de medische wereld om de kwaliteit van leven tot je dood zo hoog mogelijk te houden?
Daar gaat deze discussie toch helemaal niet over. Maar nogmaals, dat iets medisch mogelijk is wil niet zeggen dat het ethisch ook nog hout snijd.
pi_210647450
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:23 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Daar gaat deze discussie toch helemaal niet over. Maar nogmaals, dat iets medisch mogelijk is wil niet zeggen dat het ethisch ook nog hout snijd.
Nou, het gaat in dit geval om operaties die de kwaliteit van leven moeten verhogen.
pi_210647465
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Een man is XY
Een vrouw is XX
Dit is dus een man?

pi_210647483
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dit is dus een man?

[ afbeelding ]
Als deze persoon XY chromosomen heeft, ja.

Wat is jouw definitie?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210647486
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, het gaat in dit geval om operaties die de kwaliteit van leven moeten verhogen.
Ja precies wat ik bedoel. Ik vraag me af of het ethisch verantwoord is om transvrouwen kinderen te laten baren middels een donorbaarmoeder. Ik heb daar het antwoord (nog) niet op maar momenteel vind ik het nog niet echt een idee dat we massaal goed moeten vinden.
pi_210647494
quote:

[..]
Dit is dus een man?

[ afbeelding ]
Die krijgt op haar 50e ook gewoon een uitnodiging voor een prostaatonderzoekje ja.
pi_210647513
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:29 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Die krijgt op haar 50e ook gewoon een uitnodiging voor een prostaatonderzoekje ja.
Da's vrij logisch met een prostaat. Zo te zien ook een borstkankeronderzoek?!
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_210647526
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:28 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ja precies wat ik bedoel. Ik vraag me af of het ethisch verantwoord is om transvrouwen kinderen te laten baren middels een donorbaarmoeder. Ik heb daar het antwoord (nog) niet op maar momenteel vind ik het nog niet echt een idee dat we massaal goed moeten vinden.
Het interesseert mij helemaal niks wat volwassenen met hun lijf doen.

Pretenderen, echter, dat vanwege een uitermate zeldzame minderheid we best vaarwel kunnen zeggen tegen de meest basale biologische en anatomische feiten, dat we geslacht voortaan als 'fluïde' en als 'sociaal construct' moeten zien, dat we de hele taal vermaken tot ondoordringbaar labyrinth van aanspreekvormen en definities, en dat we dit ook allemaal en masse moeten invoeren in het onderwijs, de media, het bedrijfsleven, de politiek en het publieke discours is waar ik 'de grens' trek.

En al helemaal omdat die radicale club die dat allemaal voorstaat er als de kippen bij is om 'tegenstanders' te demoniseren, te cancelen en te bedreigen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210647538
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:31 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Da's vrij logisch met een prostaat. Zo te zien ook een borstkankeronderzoek?!
Zij heeft inderdaad wel een hoger risico dan andere mannen dus dat zou niet verkeerd zijn.
pi_210647540
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Als deze persoon XY chromosomen heeft, ja.

Wat is jouw definitie?
Ik kan me vergissen, maar zei je de vorige keer niet dat dit gewoon een vrouw is?
pi_210647551
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
In Wantie’s ideologische wereld is een vrouw iemand die zich een vrouw noemt, en een man iemand die zich een man noemt. Elk ander antwoord kan hem een permacancel opleveren door een van de verschillende takken van diezelfde ideologische wereld, die elkaar op allerlei details ook nog eens bevecht.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_210647572
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik kan me vergissen, maar zei je de vorige keer niet dat dit gewoon een vrouw is?
Als zij zou genoemd wil worden, ja.

Als zij zich zo identificeert, ja.

Dat wil er bij jou maar niet in. Ik noem eenieder wat 'ie genoemd wil worden. Ga echter niet eisen dat de biologische feiten niet bestaan.

Of, nog leuker, vervolgens er over vallen DAT ik haar een vrouw noem terwijl het transvrouw moet zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210647580
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
'Vele' vrouwen.

Want ik spreek als aartsconservatieve neanderthaler natuurlijk géén vrouwen. Bedenk ik allemaal. Uit het niets.

Maar ook DAAR is een oplossing voor: die vrouwen zijn natuurlijk terfs.
Ik heb geen idee wat terfs zijn.
En ook vrouwen hebben verschillende meningen.

Maar feit is dat het merendeel van de mensen die moeite hebben met transgenders (vooral man naar vrouw) mannen zijn.
De meeste vrouwen hebben daar minder moeite mee. Bij de groep die er moeite mee heeft gaat het voornamelijk over het doen alsof (of dat echt aan de orde is is niet altijd geheel duidelijk) ipv echte transitie.

Vrouwen die bang zijn voor viespeuken in de kleedkamer of een kerel met vrouwenkleren die in vrouwen sport mee doet zijn niet zozeer bang voor transgenders. Zijn niet zozeer tegen medische ingrepen waardoor iemand vrouw wordt en zelfs kan dragen en voeden.

Ze zijn bang voor misbruik. Jouw hele biologisch gelul praatje is niet waar ze mee zitten.
Ze zitten met die nare man die dd transgender kaart trekt om vies te doen, onder straf uit te komen (te verminderen), om toch het idee te hebben in sport wat voor te stellen.

Ook bij demonstraties zoals waar de OP over gaat zal minimaal de helft van de aanwezige vrouwen geen probleem hebben met iemand gewoonweg verdomd graag als vrouw wil leven, die daar een elkekang traject voor doorloopt en enorme offers maakt om medisch aan te passen.

Het zijn de (vooral buitenlandse) extremen waar ze op reageren.
Het beeld van een zwaar gespierde kerel die enkel zegt vrouw te zijn die eist dat hij mee mag doen bij de vrouwen. Die gore verkrachter die minder straf probeert te krijgen of een ander jachtveld probeert te krijgen. Die man die even een jurk aantrekt om vrouwen te begluren in de kleedkamer

De voorbeelden gaan over mannen die doen alsof. Ze gaan niet over transgenders.

Je kan en mag denken dat er mogelijke andere behandelingen zijn voor transgenders.
Zelf ben ik een groot voorstander van in eerste instantie richten op tevreden zijn in je vel, van variatie zonder medisch ingrijpen.

Maar misbruik van is niet hetzelfde als transgender zijn.
Misbruik zoveel mogelijk uitsluiten en aanpakken waar het aan de orde is moet niet betekenen dat anderen beperkt worden in rechten en mogelijkheden.

Ben je een gestoorde misbruiker? Een jurk of een broek aandoen zou je niet moeten helpen.
Echt van geslacht willen veranderen op je weg naar rehabilitatie?
Kan en mag, maar geen vermindering daardoor en een even strenge beoordeling of herhaling een mogelijk probleem is .

Maar hetzelfde op andere gebieden. Die lesbo, bi of gewoon neuk wat er is persoon. Zolang dat niet wederkerig is is het een enorm probleem.
Berta die Annabel te pakken neemt. Bubba die zorgt dat dat zeeoje valt. Bert die zich voordoet als Berta om te misbruiken. Maakt het echt zon verschil!

Ik ben op mijn 13de verkracht, was dat anders geweest als de dader Karin was geweest?
pi_210647590
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het interesseert mij helemaal niks wat volwassenen met hun lijf doen.

Pretenderen, echter, dat vanwege een uitermate zeldzame minderheid we best vaarwel kunnen zeggen tegen de meest basale biologische en anatomische feiten, dat we geslacht voortaan als 'fluïde' en als 'sociaal construct' moeten zien, dat we de hele taal vermaken tot ondoordringbaar labyrinth van aanspreekvormen en definities, en dat we dit ook allemaal en masse moeten invoeren in het onderwijs, de media, het bedrijfsleven, de politiek en het publieke discours is waar ik 'de grens' trek.

En al helemaal omdat die radicale club die dat allemaal voorstaat er als de kippen bij is om 'tegenstanders' te demoniseren, te cancelen en te bedreigen.
Het is net als bij de zwarte pieten discussie, de generatie die loopt te stampvoeten dat ze niets willen veranderen verdwijnt vanzelf.
pi_210647603
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is net als bij de zwarte pieten discussie, de generatie die loopt te stampvoeten dat ze niets willen veranderen verdwijnt vanzelf.
We zien thans vooral een verdwijnende aanhang bij partijen die dit soort 'progressief' gedachtegoed verspreiden...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210647632
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet ik hoor.

Met een basisschoolleraar kan ook
Leg je dat ook uit aan die biologische vrouwen zonder baarmoeder!

Echt, hou op met schermen met artsen. Zij zijn het niet die jouw visie ondersteunen

Zij zijn bezig met helpen, mogelijk maken
Jij beperkt, zij niet
pi_210647640
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:38 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]

Maar feit is dat het merendeel van de mensen die moeite hebben met transgenders (vooral man naar vrouw) mannen zijn.
De meeste vrouwen hebben daar minder moeite mee. Bij de groep die er moeite mee heeft gaat het voornamelijk over het doen alsof (of dat echt aan de orde is is niet altijd geheel duidelijk) ipv echte transitie.

Vrouwen die bang zijn voor viespeuken in de kleedkamer of een kerel met vrouwenkleren die in vrouwen sport mee doet zijn niet zozeer bang voor transgenders. Zijn niet zozeer tegen medische ingrepen waardoor iemand vrouw wordt en zelfs kan dragen en voeden.

Ze zijn bang voor misbruik. Jouw hele biologisch gelul praatje is niet waar ze mee zitten.
Ze zitten met die nare man die dd transgender kaart trekt om vies te doen, onder straf uit te komen (te verminderen), om toch het idee te hebben in sport wat voor te stellen.

Ook bij demonstraties zoals waar de OP over gaat zal minimaal de helft van de aanwezige vrouwen geen probleem hebben met iemand gewoonweg verdomd graag als vrouw wil leven, die daar een elkekang traject voor doorloopt en enorme offers maakt om medisch aan te passen.

Het beeld van een zwaar gespierde kerel die enkel zegt vrouw te zijn die eist dat hij mee mag doen bij de vrouwen. Die gore verkrachter die minder straf probeert te krijgen of een ander jachtveld probeert te krijgen. Die man die even een jurk aantrekt om vrouwen te begluren in de kleedkamer

Je kan en mag denken dat er mogelijke andere behandelingen zijn voor transgenders.
Zelf ben ik een groot voorstander van in eerste instantie richten op tevreden zijn in je vel, van variatie zonder medisch ingrijpen.

Misbruik zoveel mogelijk uitsluiten en aanpakken waar het aan de orde is moet niet betekenen dat anderen beperkt worden in rechten en mogelijkheden.

Ben je een gestoorde misbruiker? Een jurk of een broek aandoen zou je niet moeten helpen.
Kan en mag, maar geen vermindering daardoor en een even strenge beoordeling of herhaling een mogelijk probleem is .

Maar hetzelfde op andere gebieden. Die lesbo, bi of gewoon neuk wat er is persoon. Zolang dat niet wederkerig is is het een enorm probleem.
Berta die Annabel te pakken neemt. Bubba die zorgt dat dat zeeoje valt. Bert die zich voordoet als Berta om te misbruiken. Maakt het echt zon verschil!

Ik ben op mijn 13de verkracht, was dat anders geweest als de dader Karin was geweest?
Werkelijk niets wat hier staat heeft in de verste verte te maken met wat ik heb geschreven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210647652
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:43 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Leg je dat ook uit aan die biologische vrouwen zonder baarmoeder!

Echt, hou op met schermen met artsen. Zij zijn het niet die jouw visie ondersteunen

Zij zijn bezig met helpen, mogelijk maken
Jij beperkt, zij niet
Waarom denk je dat artsen wel serieus reageren op een vrouw zonder of met niet functionerende baarmoeder, en niet bij een man?

Ik snap dat je net als Wantie me in allerlei groezelige hoekjes wil duwen, maar doe me een lol en lees gewoon wat ik schrijf.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210647662
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
We zien thans vooral een verdwijnende aanhang bij partijen die dit soort 'progressief' gedachtegoed verspreiden...
Speaking of which, waarom denk je dat de SP niet in staat blijkt om de zetels van weleer van de PvdA op te snoepen?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_210647666
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:46 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Speaking of which, waarom denk je dat de SP niet in staat blijkt om de zetels van weleer van de PvdA op te snoepen?
Geen idee, misschien tijd dat Marijnissen eens opstapt
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210647717
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:14 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
En wat als dat anders was geweest?

Jouw zaad was "lui', zonder medisch ingrijpen had je geen kinderen gehad
Dag dag voor jouw kinderwens, dag dag voor je vrouw

Een heel.leven met een enorm gemis, beide verdrietig

En nu zeg je ach hoef niet zo oud te worden.
Tot je morgen naar de dokter gaat en die zegt zonder medisch ingrijpen heb je nog drie maanden

Ah ja joh, jij staat zo anders in het leven. Jij hebt geen medische ingrepen nodig toch?
Doe eens een wat als, neem dat echt serieus.
Denk eens na dat jij je partner en kinderen morgen moet vertellen dat je er binnen een half jaar niet meer bent. Artsen kunnen het oplossen, je zou verder kunnen gaan. Maar dit is je biologische blauwdruk. En daar zit je aan vast. Ja toch?
pi_210647723
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:38 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]

Deze hele post omschrijft een groot gedeelte waar we tegen ageren.

Nogmaals ook voor @Wantie, niemand hier heeft iets tegen transgenders. Als je denk dat je in het verkeerde lichaam zit en na een heel proces met allerlei artsen en psychiaters er achter komt dat je gevoelens kloppen. Go your gang and be happy. Deze mensen willen geaccepteerd worden voor het geslacht wat zij nastreven en zullen binnen hun mogelijkheden zoveel als mogelijk doen om die droom waarheid te laten worden. Die groep transgenders zit ook helemaal niet op al die demonstranten te wachten.

Want als het over de pro-transgender demonstranten gaat zijn dat juist bij uitstek de kerels in jurken die anderen denken een label op te moeten plakken en dat wekt altijd enige aversie op. Of het nu gaat om homofobie, racisme, transgenderfobie of wat dan ook.

Diezelfde groep pleit ervoor dat mensen zonder tussenkomst van een arts hun "geslacht" kunnen veranderen bij de gemeente en dat al op jonge leeftijd.

Maar heel goed dat je met een omweg eigenlijk hetzelfde probeert te zeggen.
pi_210647725
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:51 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]

Tot je morgen naar de dokter gaat en die zegt zonder medisch ingrijpen heb je nog drie maanden

Ah ja joh, jij staat zo anders in het leven. Jij hebt geen medische ingrepen nodig toch?
Denk eens na dat jij je partner en kinderen morgen moet vertellen dat je er binnen een half jaar niet meer bent. Artsen kunnen het oplossen, je zou verder kunnen gaan. Maar dit is je biologische blauwdruk. En daar zit je aan vast. Ja toch?
Even: wat is nou precies je punt?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210647729
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Als zij zou genoemd wil worden, ja.

Als zij zich zo identificeert, ja.
Dus dan is de definitie van vrouw ruimer dan een chromosoom paar.

quote:
Dat wil er bij jou maar niet in. Ik noem eenieder wat 'ie genoemd wil worden. Ga echter niet eisen dat de biologische feiten niet bestaan.
Wat is deze discussie de relevantie van biologische feiten.
Waarom moet benadrukt worden dat de persoon op foto XY chromosomen heeft.

Wat is daar de relevantie van.
Het gaat hier om iemand die in het verkeerde lichaam is geboren, waarvan het gender niet aansluit op het geslacht.
En die er voor gekozen heeft om flinke offers te brengen om het lichaam zodanig om te vormen dat ze op haar manier meer levenskwaliteit behaalt.
Ik heb daar respect voor. Ik begrijp niet hoe dat werkt, in een verkeerd lichaam zitten, en als ik daar in deze discussie over wil sparren steek jij daar de draak mee.

Dat zij van een man in een transvrouw is veranderd en als zodanig geaccepteerd wordt heeft maatschappelijke consequenties.
Naar welk toilet gaat ze? Welke kleedkamer? Wat voor transport? Hoe spreek je haar aan?
Uitgaande dat ze een prostaat heeft, hoe omschrijf je dat?
Etc. etc.

Jouw houding, als ik het goed begrijp, is van: prima dat hij zich heeft laten verbouwen, en prima om hem dan haar te noemen, maar verder ook niet.

Tja, dat gaat niet samen. De acceptatie van transgenders heeft maatschappelijke consequenties.

quote:
Of, nog leuker, vervolgens er over vallen DAT ik haar een vrouw noem terwijl het transvrouw moet zijn.
pi_210647754
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus dan is de definitie van vrouw ruimer dan een chromosoom paar.
[..]
Wat is deze discussie de relevantie van biologische feiten.
Waarom moet benadrukt worden dat de persoon op foto XY chromosomen heeft.

Wat is daar de relevantie van.
Het gaat hier om iemand die in het verkeerde lichaam is geboren, waarvan het gender niet aansluit op het geslacht.
En die er voor gekozen heeft om flinke offers te brengen om het lichaam zodanig om te vormen dat ze op haar manier meer levenskwaliteit behaalt.
Ik heb daar respect voor. Ik begrijp niet hoe dat werkt, in een verkeerd lichaam zitten, en als ik daar in deze discussie over wil sparren steek jij daar de draak mee.

Dat zij van een man in een transvrouw is veranderd en als zodanig geaccepteerd wordt heeft maatschappelijke consequenties.
Naar welk toilet gaat ze? Welke kleedkamer? Wat voor transport? Hoe spreek je haar aan?
Uitgaande dat ze een prostaat heeft, hoe omschrijf je dat?
Etc. etc.

Jouw houding, als ik het goed begrijp, is van: prima dat hij zich heeft laten verbouwen, en prima om hem dan haar te noemen, maar verder ook niet.

Tja, dat gaat niet samen. De acceptatie van transgenders heeft maatschappelijke consequenties.
[..]

Wat bedoel je met 'verder ook niet'? Wat wil ik precies allemaal ontzeggen? Waar steek ik 'de draak' mee?

Eveneens aan jou het advies: lees gewoon wat ik schrijf.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210647761
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:51 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]

Oh, nu ben ik opeens tegen medische ingrepen? Waar haal je dat in godsnaam nu weer uit?
pi_210647812
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:52 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Deze hele post omschrijft een groot gedeelte waar we tegen ageren.
Zoals Cause aangeeft, dat zijn geen transgenders.
Dus waarom discussies over acceptatie van transgenders daarmee vergiftigen.

quote:
Nogmaals ook voor @:wantie, niemand hier heeft iets tegen transgenders. Als je denk dat je in het verkeerde lichaam zit en na een heel proces met allerlei artsen en psychiaters er achter komt dat je gevoelens kloppen. Go your gang and be happy. Deze mensen willen geaccepteerd worden voor het geslacht wat zij nastreven en zullen binnen hun mogelijkheden zoveel als mogelijk doen om die droom waarheid te laten worden. Die groep transgenders zit ook helemaal niet op al die demonstranten te wachten.
Nou, die voerden op verschillende boten mee tijdens de Canal Parade...

quote:
Want als het over de pro-transgender demonstranten gaat zijn dat juist bij uitstek de kerels in jurken die anderen denken een label op te moeten plakken en dat wekt altijd enige aversie op. Of het nu gaat om homofobie, racisme, transgenderfobie of wat dan ook.

Diezelfde groep pleit ervoor dat mensen zonder tussenkomst van een arts hun "geslacht" kunnen veranderen bij de gemeente en dat al op jonge leeftijd.
Dat blijkt een wetsvoorstel te zijn.
Als daar een meerderheid voor is, dan is er sprake van heel iets anders dan een of andere radicale pro transgender groep die dat wil.

quote:
Maar heel goed dat je met een omweg eigenlijk hetzelfde probeert te zeggen.
Nee, dat is wederom het frame dat je op mij plakt.
pi_210647832
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:28 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ok voeg me daarin gewoonweg aan de medische wetenschap.
De methode om behandeling goed te kunnen keuren is heel aardig dicht getimmerd.

Voordat iets kan of mag is er veel onderzoek gedaan. Het kan en mag niet zomaar.

Er zijn soms nog wel risicos en enkele vraagtekens, maar minder dan jij denkt.

Ik ben redelijk medisch onderlegd, toch begrijp ik veel helemaal niet
Wat ik wel begrijp is de wetenschappelijke methode en protocollen om behandelingen goed te keuren.

Ik pleit echt helemaal nergens om daarin losser te worden.

Maar jij en andere hier trekken vrij goed onderzochte behandelingen in twijfel en stellen dat zelfs als werking bewezen wordt het not done is het uit te voeren.

Dus nogmaals. Als er een kerngezonde baby geboren kan worden uit iemand die geboren is als man. Wat is dan het probleem?
Als die baby prima voeding kan krijgen uit het lichaam van dat persoon die als baby een jongen was. Wat is dan het probleem.
Gewild, gezond, geliefd. Wat is het probleem?
pi_210647844
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2023 23:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zoals Cause aangeeft, dat zijn geen transgenders.
Dus waarom discussies over acceptatie van transgenders daarmee vergiftigen.
[..]
[..]
Als daar een meerderheid voor is, dan is er sprake van heel iets anders dan een of andere radicale pro transgender groep die dat wil.
[..]
Vertel eens wat er zo ontzettend slecht en transfobisch is aan het terughoudend zijn met ingrepen zonder medisch consult, welke ingrepen dan ook, die minderjarigen betreffen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210647849
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat bedoel je met 'verder ook niet'? Wat wil ik precies allemaal ontzeggen? Waar steek ik 'de draak' mee?

Eveneens aan jou het advies: lees gewoon wat ik schrijf.
Iemand vraagt zich af hoe een man zich vrouw voelt, als je als man in feite niet kunt weten hoe een vrouw zich voelt.

Anders uitgedrukt, wat maakt dat iemand in het lichaam van het andere geslacht zou zitten.

Ik vind dat een interessante vraag en probeer die te benaderen door vast te stellen wat precies maakt dat iemand zich man voelt. Als je je lichaam buiten beschouwing laat, wat bepaalt voor jou dat je man bent...

Wat doet Etto, die banjert er dwars doorheen door te smalen dat zoiets anno 2023 nog gevraagd wordt....
pi_210647854
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waarom denk je dat artsen wel serieus reageren op een vrouw zonder of met niet functionerende baarmoeder, en niet bij een man?

Ik snap dat je net als Wantie me in allerlei groezelige hoekjes wil duwen, maar doe me een lol en lees gewoon wat ik schrijf.
Pardon?

Er wordt wel degelijk serieus gekeken naar transplantatie bij transgenders.

Dat is zeker een medisch onderwerp.

Hoe kom je erbij dat dat niet serieus wordt genomen?
pi_210647865
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2023 23:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zoals Cause aangeeft, dat zijn geen transgenders. Dus waarom discussies over acceptatie van transgenders daarmee vergiftigen.
Kom nou even zeg. We gaan de zaken nu niet omdraaien vent.
quote:
uhh, ja en?
quote:
Er zullen vast voorstanders van zijn inderdaad. Dat maakt het nog niet persé een goede keuze in mijn ogen.
quote:
Ik plak helemaal geen frame op jou.
pi_210647867
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 23:06 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Pardon?

Er wordt wel degelijk serieus gekeken naar transplantatie bij transgenders.

Dat is zeker een medisch onderwerp.

Hoe kom je erbij dat dat niet serieus wordt genomen?
...

Bij die zeldzame minderheid waar dat het geval is.

Omdat biologisch en anatomisch gezien mannen simpelweg geen baarmoeder hebben.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210647877
De medische industrie exploreert wat mogelijk is, zowel farmaceutisch als invasief opererend, en dat alles gaat vooraf aan een filosofische en ethische discussie. Om over psychologische, neurologische en sociologische invalshoeken maar te zwijgen.
Hell, er zijn nog zoveel onderwerpen in de 'transgenderdiscussie' waarvan we nog geen reet afweten, maar men is druk bezig met een snijdende, technische oplossing voor een probleem waarvan we niet eens weten wat het precies is.
Het is trial en error, experimenteren met mensen met genderdysforie. Terwijl we ook niet weten wat genderdysforie nu precies is.
Ik begin zo langzamerhand het idee te omarmen dat het aanbod de vraag creëert.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_210647892
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2023 23:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Iemand vraagt zich af hoe een man zich vrouw voelt, als je als man in feite niet kunt weten hoe een vrouw zich voelt.

Anders uitgedrukt, wat maakt dat iemand in het lichaam van het andere geslacht zou zitten.

Ik vind dat een interessante vraag en probeer die te benaderen door vast te stellen wat precies maakt dat iemand zich man voelt. Als je je lichaam buiten beschouwing laat, wat bepaalt voor jou dat je man bent...

Wat doet Etto, die banjert er dwars doorheen door te smalen dat zoiets anno 2023 nog gevraagd wordt....
Dan zou het leuk zijn als je een post quote waarin ik stel dat dat niet bestaat, de idee dat men is geboren in het verkeerde lichaam.

En heel accuraat dat je zegt: als je het lichaam buiten beschouwing laat.

Dat is nu eenmaal de realiteit. Voor het gros der mensheid correspondeert die realiteit ook aan de identiteit. En terwijl nergens gezegd wordt dat derhalve transgenders niet bestaan, of niet mogen bestaan, is enkel gesteld dat het van de zotte is om de gehele biologische, anatomische, wetenschappelijke en taalkundige wereld aan te passen vanwege die minderheid. Dat we de definities van man en vrouw maar moeten herschrijven en in ettelijke subvormen moeten indelen. Dat we niet eens meer mógen spreken over man en vrouw, vader en moeder. En al helemaal als dat gepaard gaat met demoniseren, cancelen en dreigen wanneer mensen daar weerstand voor hebben.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210647928
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 23:08 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
[..]
uhh, ja en?
[..]
Er zullen vast voorstanders van zijn inderdaad. Dat maakt het nog niet persé een goede keuze in mijn ogen.
[..]
Hier frame je mij:

[i]Maar heel goed dat je met een omweg eigenlijk hetzelfde probeert te zeggen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 23:08 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
[..]
uhh, ja en?
[..]
[..]
[/i
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 23:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vertel eens wat er zo ontzettend slecht en transfobisch is aan het terughoudend zijn met ingrepen zonder medisch consult, welke ingrepen dan ook, die minderjarigen betreffen?
Het wordt vaak als een dekmantel gebruikt.

Verder is een medische ingreep altijd met een consult.
pi_210647933
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2023 23:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hier frame je mij:

[..]
[/i
[..]
Het wordt vaak als een dekmantel gebruikt.

Verder is een medische ingreep altijd met een consult.
Dekmantel voor wat? TRANSFOBIE?

En die nieuwe wet gaat dat juist mogelijk maken he, zonder tussenkomst van een arts.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210647949
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 september 2023 23:10 schreef OllieA het volgende:
De medische industrie exploreert wat mogelijk is, zowel farmaceutisch als invasief opererend, en dat alles gaat vooraf aan een filosofische en ethische discussie. Om over psychologische, neurologische en sociologische invalshoeken maar te zwijgen.
Hell, er zijn nog zoveel onderwerpen in de 'transgenderdiscussie' waarvan we nog geen reet afweten, maar men is druk bezig met een snijdende, technische oplossing voor een probleem waarvan we niet eens weten wat het precies is.
Het is trial en error, experimenteren met mensen met genderdysforie. Terwijl we ook niet weten wat genderdysforie nu precies is.
Ik begin zo langzamerhand het idee te omarmen dat het aanbod de vraag creëert.
En precies daarom vind ik, maar schijnbaar ben ik dan gelijk ook tegen medische ingrepen, dat we daar uiterst voorzichtig in moeten zijn.
Voor zover mijn kennis reikt kennen we het geslacht man en vrouw. Ik laat intersekse er bewust buiten omdat dat een hele andere discussie is. Voor zover mijn kennis reikt is er in het menselijk brein wetenschappelijk niks vastgesteld wat een man of een vrouw zou definiëren en daarmee is dus eigenlijk ook de uitspraak "geboren in het verkeerde lichaam" een verkeerde uitspraak. Wat nou daadwerkelijk bepaald of iemands psyche niet overeenkomt met zijn/haar geslachtsorganen is eigenlijk ook nog niet wetenschappelijk uit te sluiten.
Dan mogen we daar uiterst serieus en voorzichtig mee omgaan ipv alles zomaar goed te vinden.
pi_210647967
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2023 23:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hier frame je mij:

[..]
[/i
[..]

Ik quote en antwoord op Cause-Mayhem en niet op jou.

Sorry dat ik het zeg maar je hebt echt issues, ga er wat mee doen.
pi_210647982
Raad iedereen aan om het artikel te lezen *;

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  vrijdag 15 september 2023 @ 23:23:38 #62
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_210648005
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Een man is XY
Een vrouw is XX
- XY personen met compleet androgeenongevoeligheidssyndroom hebben een vrouwelijk lichaam en komen er meestal pas achter dat ze het syndroom hebben wanneer de menstruatie uitblijft of als ze een hernia ontwikkelen door niet ingezakte teelballen. Vb: de Belgische Hanne Gaby Odiele:

Sommigen hebben ook een baarmoeder, en enkelen hebben kinderen gebaard (weliswaar met ei donatie, hormoonbehandeling en IVF).

- XX personen met het syndroom van de la Chapelle kunnen interne en externe mannelijke geslachtsdelen hebben. Zijn (voor zover men weet) wel altijd steriel.
are we infinite or am I alone
pi_210648054
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 23:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
...

Bij die zeldzame minderheid waar dat het geval is.

Omdat biologisch en anatomisch gezien mannen simpelweg geen baarmoeder hebben.
Minderheid?

Ok etton. Ik gun je een zeer gezond en lang leven.

Maar stel, jij hebt een zeldzame genetische afwijking.
Je behoort tot de 0,004% van de wereldbevolking met deze aandoening.

Je aandoening is niet duidelijk. Zelfs in dit fictieve verhaal zou ik je dat niet aan willen doen.
Maar je aandoening maakt dat je nooit goed in je vel kan zitten, maakt dat je nooit normaal kan functioneren.

Je kan overleven, maar nooit echt leven
Er zijn medische toepassingen, maar jij mag ze niet gebruiken. Jij moet de rest van je leven beperkt zijn terwijl er oplossingen zijn. Die jij niet mag omdat je een minderheid bent, die oplossingen zijn er enkel als je voldoet aan tot een groep behoren die minder een minderheid is

Is dat eerlijk! Is dat ok?
Wanneer ben je medisch gecontroleerd een te kleine minderheid om in aanmerking te komen voor een behandeling?
pi_210648056
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 23:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dan zou het leuk zijn als je een post quote waarin ik stel dat dat niet bestaat, de idee dat men is geboren in het verkeerde lichaam.
Dus je bent die reactie alweer vergeten?

quote:
Ja, uiteraard.
Want het gaat om een verschil tussen het gender van iemand en het geslacht.

Dus dan is het niet van: ik heb een piemel, dus ik ben man, of ik heb een sneetje, dus ik ben vrouw.

quote:
Dat is nu eenmaal de realiteit. Voor het gros der mensheid correspondeert die realiteit ook aan de identiteit.
Iemands identiteit is ook de realiteit.

quote:
En terwijl nergens gezegd wordt dat derhalve transgenders niet bestaan, of niet mogen bestaan, is enkel gesteld dat het van de zotte is om de gehele biologische, anatomische, wetenschappelijke en taalkundige wereld aan te passen vanwege die minderheid.
D
Tja, dat is wel het gevolg ervan.
Net zo goed als dat we inmiddels gewend zijn als termen als heteroseksueel en homoseksueel.

Dat is ook terminologie die ontstaan is om onderscheid te maken in geaardheid.
Met die termen heeft vrijwel niemand meer moeite, biseksueel wordt inmiddels oom geaccepteerd, panseksueel is nog een brug te ver, dat zijn dan biseksuelen die om aandacht schreeuwen of iets dergelijks..

quote:
Dat we de definities van man en vrouw maar moeten herschrijven en in ettelijke subvormen moeten indelen. Dat we niet eens meer mógen spreken over man en vrouw, vader en moeder. En al helemaal als dat gepaard gaat met demoniseren, cancelen en dreigen wanneer mensen daar weerstand voor hebben.
Tja, dat is onzin.
Niemand wordt gecancelled omdat hij man of vrouw gebruikt, of vader of moeder.

Wat je ziet bij cancelling is dat wanneer ergens gesproken wordt over bijvoorbeeld 'personen die menstrueren '; dat degenen die daar op tegen zijn gecancelled worden.
Zoals JK Rowling.
Ik vind dat onterecht en een stap in de verkeerde richting.
Maar het is anders dan hoe jij het formuleert.
pi_210648128
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 23:23 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
- XY personen met compleet androgeenongevoeligheidssyndroom hebben een vrouwelijk lichaam en komen er meestal pas achter dat ze het syndroom hebben wanneer de menstruatie uitblijft of als ze een hernia ontwikkelen door niet ingezakte teelballen. Vb: de Belgische Hanne Gaby Odiele:
[ afbeelding ]

Sommigen hebben ook een baarmoeder, en enkelen hebben kinderen gebaard (weliswaar met ei donatie, hormoonbehandeling en IVF).

- XX personen met het syndroom van de la Chapelle kunnen interne en externe mannelijke geslachtsdelen hebben. Zijn (voor zover men weet) wel altijd steriel.
Ander voorbeeld:

https://web.archive.org/w(...)een-baarmoeder-heeft

Man blijkt op zijn 33e een baarmoeder te hebben, en genetisch eigenlijk een vrouw met volgroeide piemel te zijn.

Tja, daar gaat de stelling van deze vrouwendemonstratie dat vrouwen geen piemel hebben...
pi_210648140
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2023 23:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ander voorbeeld:

Man blijkt op zijn 33e een baarmoeder te hebben, en genetisch eigenlijk een vrouw met volgroeide piemel te zijn.

Tja, daar gaat de stelling van deze vrouwendemonstratie dat vrouwen geen piemel hebben...
:')
pi_210648188
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 september 2023 23:22 schreef Ali_boo het volgende:
Raad iedereen aan om het artikel te lezen *;

[ twitter ]
Dankjewel.
Mooi helder verhaal. Aanrader voor elke opvoeder.
Mijn jeugd had er een stuk beter uitgezien als de raadgevingen in het artikel destijds waren opgevolgd.
pi_210648196
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 23:20 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik quote en antwoord op Cause-Mayhem en niet op jou.

Sorry dat ik het zeg maar je hebt echt issues, ga er wat mee doen.
:')
pi_210648205
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 23:26 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Minderheid?

Je aandoening is niet duidelijk. Zelfs in dit fictieve verhaal zou ik je dat niet aan willen doen.
Maar je aandoening maakt dat je nooit goed in je vel kan zitten, maakt dat je nooit normaal kan functioneren.

Er zijn medische toepassingen, maar jij mag ze niet gebruiken. Jij moet de rest van je leven beperkt zijn terwijl er oplossingen zijn. Die jij niet mag omdat je een minderheid bent, die oplossingen zijn er enkel als je voldoet aan tot een groep behoren die minder een minderheid is

Wanneer ben je medisch gecontroleerd een te kleine minderheid om in aanmerking te komen voor een behandeling?
Waarom stel je die vraag?

Heb je ergens een voorbeeld van een schaduw van een quote waaruit blijkt dat ik iets wil verbieden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210648234
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2023 23:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus je bent die reactie alweer vergeten?
[..]
Ja, uiteraard.
Want het gaat om een verschil tussen het gender van iemand en het geslacht.

Dus dan is het niet van: ik heb een piemel, dus ik ben man, of ik heb een sneetje, dus ik ben vrouw.
[..]
Iemands identiteit is ook de realiteit.
[..]
D
Tja, dat is wel het gevolg ervan.
Net zo goed als dat we inmiddels gewend zijn als termen als heteroseksueel en homoseksueel.

Dat is ook terminologie die ontstaan is om onderscheid te maken in geaardheid.
Met die termen heeft vrijwel niemand meer moeite, biseksueel wordt inmiddels oom geaccepteerd, panseksueel is nog een brug te ver, dat zijn dan biseksuelen die om aandacht schreeuwen of iets dergelijks..
[..]
Tja, dat is onzin.
Niemand wordt gecancelled omdat hij man of vrouw gebruikt, of vader of moeder.

Wat je ziet bij cancelling is dat wanneer ergens gesproken wordt over bijvoorbeeld 'personen die menstrueren '; dat degenen die daar op tegen zijn gecancelled worden.
Zoals JK Rowling.
Ik vind dat onterecht en een stap in de verkeerde richting.
Maar het is anders dan hoe jij het formuleert.
Dat is echter voor het gros der mensheid wel het geval. Al millennia. En er is niets mis mee dat te zeggen. Hoe je daaruit haalt dat transgenders niet zouden (mogen) bestaan, ze geen rechten zouden moeten hebben, of dat ze rechten ontnomen moeten worden blijft mij na drie draden nog altijd een raadsel.

Iemands identiteit is inderdaad realiteit. Voor die persoon. Voor andere mensen wellicht ook. Voor de hele samenleving? De wereld? Hoe wil je dat precies afdwingen?

En de vraag wanneer die 'acceptatie' dan wel volledig is is nog niet beantwoord.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210648248
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2023 23:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ander voorbeeld:

Ik heb zo'n vermoeden dat voor het overgrote deel der wereldbevolking deze uitzondering die de regel bevestigt niet zal leiden tot een rigoureuze herziening van de definities man en vrouw.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210648256
Zo'n twintig jaar geleden (ik ben wat ouder dan de meesten hier) sprak ik vrij uitgebreid een gepensioneerd plastisch chirurg, die enigszins versomberd was. Bleek dat hij de laatste vijftien jaar van zijn carrière besteed had in een academisch ziekenhuis als chirurg in het transitietraject.
Hij zat min of meer in een existentiële crisis: 'Heb ik er wel goed aan gedaan? Zijn mijn patiënten er überhaupt beter van geworden?'
Hij was er extreem negatief over. Vond dat hij zichzelf had laten meeslepen door z'n enthousiasme voor zijn vak.
Het was uiteindelijk een heel erg droevig gesprek, wat hij na een uur afbrak met: 'Ach, dat wil je allemaal niet weten Ollie, wat ik gezien heb en wat er misging…'

Oké, dat is twintig jaar geleden, maar het geeft wel aan hoe er geëxperimenteerd werd, en ik denk, nog steeds wordt. En ook hoe goede mensen met goede bedoelingen zich kunnen laten meeslepen en te ver kunnen gaan.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_210648297
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 23:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat is echter voor het gros der mensheid wel het geval. Al millennia.
Millennia lang was de aarde plat.
Zijn we ook van afgestapt.
Voortschrijdend inzicht.

quote:
En er is niets mis mee dat te zeggen. Hoe je daaruit haalt dat transgenders niet zouden (mogen) bestaan, ze geen rechten zouden moeten hebben, of dat ze rechten ontnomen moeten worden blijft mij na drie draden nog altijd een raadsel.
Hoezo helpt het transgenders door in elke discussie maar te blijven hameren dat iemands biologische geslacht een realiteit is waar niet van kan worden afgeweken.

quote:
Iemands identiteit is inderdaad realiteit. Voor die persoon. Voor andere mensen wellicht ook. Voor de hele samenleving? De wereld? Hoe wil je dat precies afdwingen?
Nou, dat ik homo ben is niet alleen voor mij de realiteit.
Het is gewoon de realiteit, of anderen daarmee kunnen omgaan of niet.
Hoezo zou dat voor transgenders anders zijn.
Dat er landen zijn waar homo's of transgenders vervolgd worden om wie ze zijn veranderd de realiteit niet.

quote:
En de vraag wanneer die 'acceptatie' dan wel volledig is is nog niet beantwoord.
Die acceptatie is er als die soort topics er niet meer zijn.
De acceptatie van homoseksualiteit is bijvoorbeeld veel verder.
Je ziet geen enkel topic daarover.
Zelfs de Pride topic gaat alleen maar over transgenders, de dragqueen topic (homo's in vrouwenkleding) gaat vrijwel alleen over transgenders, etc.

Daar is kennelijk nog veel weerstand tegen.
Dat betekent dat de acceptatie niet rond is.
pi_210648317
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 september 2023 23:55 schreef OllieA het volgende:
Zo'n twintig jaar geleden (ik ben wat ouder dan de meesten hier) sprak ik vrij uitgebreid een gepensioneerd plastisch chirurg, die enigszins versomberd was. Bleek dat hij de laatste vijftien jaar van zijn carrière besteed had in een academisch ziekenhuis als chirurg in het transitietraject.
Hij zat min of meer in een existentiële crisis: 'Heb ik er wel goed aan gedaan? Zijn mijn patiënten er überhaupt beter van geworden?'
Hij was er extreem negatief over. Vond dat hij zichzelf had laten meeslepen door z'n enthousiasme voor zijn vak.
Het was uiteindelijk een heel erg droevig gesprek, wat hij na een uur afbrak met: 'Ach, dat wil je allemaal niet weten Ollie, wat ik gezien heb en wat er misging…'

Oké, dat is twintig jaar geleden, maar het geeft wel aan hoe er geëxperimenteerd werd, en ik denk, nog steeds wordt. En ook hoe goede mensen met goede bedoelingen zich kunnen laten meeslepen en te ver kunnen gaan.
Misschien moet hij gesprek aangaan met transgenders die 20 jaar geleden in transitie zijn gegaan.
De meeste die ik ken zijn dik 20 jaar geleden in transitie gegaan.
Die hoor ik niet over spijt.
Verder is de techniek ook verbeterd in 20 jaar tijd.

Transitie is niet niks. Het is een behoorlijk ingrijpend proces dat levenslang blijft. Daar moet wel serieus over nagedacht worden, en de terechte vraag is of minderjarige personen wel in staat zijn om hierover een beslissing te nemen.

Maar ondanks alle ongemakken die een transitie met zich meebrengt zijn transgenders in de meeste gevallen gelukkiger na transitie.
pi_210648322
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 23:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat voor het overgrote deel der wereldbevolking deze uitzondering die de regel bevestigt niet zal leiden tot een rigoureuze herziening van de definities man en vrouw.
Tja, nonargument...
pi_210648368
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2023 00:10 schreef Wantie het volgende:

[..]

Transitie is niet niks. Het is een behoorlijk ingrijpend proces dat levenslang blijft. Daar moet wel serieus over nagedacht worden, en de terechte vraag is of minderjarige personen wel in staat zijn om hierover een beslissing te nemen.
Het antwoord daarop is natuurlijk een keiharde nee om vergelijkbare redenen dat zij niet kunnen instemmen met het hebben van seks. Ook niet als een arts of psycholoog na de derde second opinion zegt dat ze er wel klaar voor zijn dan steek je er alsnog je l*l niet in dus waarom wel een mes? De gevolgen kunnen even schadelijk voor zowel lichaam als geest wezen. Ongeacht hoe graag het kind dit zelf lijkt te willen. Het is niet ongebruikelijk dat transmensen spijt krijgen en zich van het leven beroven.
Heel veel sambal
pi_210648388
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2023 00:27 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Het antwoord daarop is natuurlijk een keiharde nee om vergelijkbare redenen dat zij niet kunnen instemmen met het hebben van seks. Ook niet als een arts of psycholoog na de derde second opinion zegt dat ze er wel klaar voor zijn dan steek je er alsnog je l*l niet in dus waarom wel een mes? De gevolgen kunnen even schadelijk voor zowel lichaam als geest wezen. Ongeacht hoe graag het kind dit zelf lijkt te willen. Het is niet ongebruikelijk dat transmensen spijt krijgen en zich van het leven beroven.
Nou, instemmen met seks, minderjarigen hebben wel degelijk seks. Sommigen vanaf hun 14e, anderen pas als ze 17 zijn.
Dus die vergelijking loopt mank.
Dat transgenders zelfmoord plegen: ook onder homojongeren is zelfmoord hoger dan gemiddeld.
Ondanks dat homoseksualiteit maatschappelijk geaccepteerd is.
De impact van een afwijkende gender is groter dan een afwijkende geaardheid.
Acceptatie voor jezelf is dan ook lastiger.
pi_210648404
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2023 00:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Millennia lang was de aarde plat.
Zijn we ook van afgestapt.
Voortschrijdend inzicht.
[..]
Hoezo helpt het transgenders door in elke discussie maar te blijven hameren dat iemands biologische geslacht een realiteit is waar niet van kan worden afgeweken.
[..]
Nou, dat ik homo ben is niet alleen voor mij de realiteit.
Het is gewoon de realiteit, of anderen daarmee kunnen omgaan of niet.
Hoezo zou dat voor transgenders anders zijn.
Dat er landen zijn waar homo's of transgenders vervolgd worden om wie ze zijn veranderd de realiteit niet.
[..]
Die acceptatie is er als die soort topics er niet meer zijn.
De acceptatie van homoseksualiteit is bijvoorbeeld veel verder.
Je ziet geen enkel topic daarover.
Zelfs de Pride topic gaat alleen maar over transgenders, de dragqueen topic (homo's in vrouwenkleding) gaat vrijwel alleen over transgenders, etc.

Daar is kennelijk nog veel weerstand tegen.
Dat betekent dat de acceptatie niet rond is.
Wat voor voortschrijdend inzicht? Dat we eigenlijk allemaal heel erg non-binair zijn en de biologie een nietszeggendheid, een futiel dingetje dat eigenlijk niet zo veel voorstelt en we derhalve gewoon de hele terminologie omtrent wat mannen en vrouwen zijn maar moeten aanpassen vanwege een minderheid die wellicht gekwetst zou kunnen zijn bij het horen alleen al van die woorden? Iedereen aan de pronouns? Overal genderneutrale toiletten? Alles genderneutraal? Al op de kleuterschool beginnen over de gender unicorn?

Dat je denkt dat de wereld als zodanig de ideologie van de genderradicalen daadwerkelijk gaat onderschrijven is van een hilarische naïviteit. Daarom zijn ze ook zo van dreigen, cancelen en demoniseren.

De aarde werd wellicht plat gedacht, hij was in werkelijkheid altijd al rond. Zoals het krijgen van kinderen ook niet door een ooievaar geschiedde, maar door de samenkomst van mannelijke en vrouwelijke genetische materialen. Dat zijn feiten.

Waar weerstand tegen is, is tegen het gedram. Ook vanuit transgenders zelf overigens. Kan ik me wel voorstellen: steeds op dat ene aspect van je hele bestaan gewezen worden en ook dat dat ook nog eens gepolitiseerd wordt.

Je hebt trouwens nog nul keer aangegeven welke rechten transgenders hier niet zouden hebben. Hetgeen je pleidooi voor 'acceptatie' nogal leeg maakt. Kennelijk is er pas acceptatie als we net als jij een uitzonderlijk fenomeen als bovengenoemde voorbeelden gaan zien als bewijs dat geslacht eigenlijk niet bestaat, irrelevant is en vooral een 'sociaal construct'. En vooral: dat iedereen daar ook de hele dag mee bezig is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210648428
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2023 00:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, instemmen met seks, minderjarigen hebben wel degelijk seks. Sommigen vanaf hun 14e, anderen pas als ze 17 zijn.
Dat transgenders zelfmoord plegen: ook onder homojongeren is zelfmoord hoger dan gemiddeld.
Onder ELKAAR. Natuurlijk wordt er doktertje gespeeld. Op eigen niveau, eigen ritme. En toch is er een verbod op volwassenen die aan minderjarigen zitten... enig idee waarom?

Wat een intens domme redenering.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210648457
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2023 00:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik kan als volwassene kan toch niet gaan inschatten of een kind klaar is voor seks en de eventuele gevolgen daarvan? Waarom zou ik als volwassene wel kunnen inschatten of een kind klaar is om de gevolgen te interpreteren van een ingrijpende geslachtsoperatie met hormoontherapie? Beide zaken zijn zeer ingrijpend en spijt en/of trauma een heel reëel risico. Daarnaast zijn het niet kinderen die dit bijelkaar uitvoeren maar een volwassene wat begint te snijden in een kind.
Heel veel sambal
pi_210648483
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 00:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat voor voortschrijdend inzicht?
Ik kan me vergissen, maar volgens mij accepteer ook jij dat er zoiets bestaat als transgender.

Dat deden ze eeuwenlang niet.

quote:
Dat we eigenlijk allemaal heel erg non-binair zijn en de biologie een nietszeggendheid, een futiel dingetje dat eigenlijk niet zo veel voorstelt en we derhalve gewoon de hele terminologie omtrent wat mannen en vrouwen zijn maar moeten aanpassen vanwege een minderheid die wellicht gekwetst zou kunnen zijn bij het horen alleen al van die woorden?
Je verzin ook de gekste dingen.

quote:
Iedereen aan de pronouns?
Daar is iedereen al aan, jij wilt op een bepaalde manier worden aangesproken, toch?

quote:
Overal genderneutrale toiletten?
Scheelt een hoop gezeik over mannenpiemels op het vrouwentoilet.
Die personen kunnen dan naar het genderneutrale toilet...

quote:
Alles genderneutraal? Al op de kleuterschool beginnen over de gender unicorn?

Dat je denkt dat de wereld als zodanig de ideologie van de genderradicalen daadwerkelijk gaat onderschrijven is van een hilarische naïviteit. Daarom zijn ze ook zo van dreigen, cancelen en demoniseren.
Tja, radicalen heb je overal.
Dat zag je wel op deze demonstratie, waarbij de radicalen aan de ene kant met de mantel der liefde werden bedekt, en de andere kant als radicaal werden weggezet.

quote:
De aarde werd wellicht plat gedacht, hij was in werkelijkheid altijd al rond. Zoals het krijgen van kinderen ook niet door een ooievaar geschiedde, maar door de samenkomst van mannelijke en vrouwelijke genetische materialen. Dat zijn feiten.
Yup, net zo goed als dat het een feit is dat geslacht en gender niet altijd overeen komen.

quote:
Waar weerstand tegen is, is tegen het gedram. Ook vanuit transgenders zelf overigens. Kan ik me wel voorstellen: steeds op dat ene aspect van je hele bestaan gewezen worden en ook dat dat ook nog eens gepolitiseerd wordt.
Tja, dat gedram geef jij steeds een podium.

quote:
Je hebt trouwens nog nul keer aangegeven welke rechten transgenders hier niet zouden hebben.
Dat is ook weer zo'n frame dat geplaatst wordt.
Ik moet telkens antwoord geven op iets dat ik niet beweerd heb.

Over drammen gesproken.

quote:
Hetgeen je pleidooi voor 'acceptatie' nogal leeg maakt.
Rechten en acceptatie zijn niet hetzelfde.
quote:
Kennelijk is er pas acceptatie als we net als jij een uitzonderlijk fenomeen als bovengenoemde voorbeelden gaan zien als bewijs dat geslacht eigenlijk niet bestaat,
Weer zo'n verdraaiing.
Niemand hier beweert dat geslacht niet bestaat.

quote:
irrelevant is en vooral een 'sociaal construct'. En vooral: dat iedereen daar ook de hele dag mee bezig is.
Nee, jij bent hier de hele dag mee bezig.
En dan vind je dat anderen drammen.

Het meerendeel van Fok laat dit topic links liggen.
In het dagelijks leven merk ik hier ook. Niets van verder.

Ik merk in mijn geval wel dat rechten hebben en acceptatie niet hetzelfde zijn.
Zo kreeg ik gisteren bericht dat een 24 jarige jongen het ziekenhuis in is geslagen, met een schedel fractuur en een kleine hersenbloeding. Door een groep jongeren die problemen hadden met zijn geaardheid...

Hij zal wel aan het drammen zijn geweest of zo ..
Want hij heeft toch alle rechten?
pi_210648500
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2023 00:48 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Ik kan als volwassene kan toch niet gaan inschatten of een kind klaar is voor seks en de eventuele gevolgen daarvan?
Hoezo ga je dat inschatten dan?
Ik vind het een raar vergelijk.

quote:
Waarom zou ik als volwassene wel kunnen inschatten of een kind klaar is om de gevolgen te interpreteren van een ingrijpende geslachtsoperatie met hormoontherapie? Beide zaken zijn zeer ingrijpend en spijt en/of trauma een heel reëel risico. Daarnaast zijn het niet kinderen die dit bijelkaar uitvoeren maar een volwassene wat begint te snijden in een kind.
Het kind moet daar zelf over beslissen, en ik vind dat een minderjarige te jong is om alle gevolgen daarvan te overzien.
pi_210648543
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2023 01:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hoezo ga je dat inschatten dan?
Ik vind het een raar vergelijk.
[..]
Het kind moet daar zelf over beslissen, en ik vind dat een minderjarige te jong is om alle gevolgen daarvan te overzien.
Ik schets twee situaties waar een kind een keuze wil maken en denkt klaar ergens klaar voor te wezen maar in werkelijkheid de gevolgen nog niet goed kan inschatten ook al zijn ze er heilig van overtuigd dat ze dit wel kunnen. Volwassenen zouden hun daar tegen moeten beschermen, niet fasciliteren.

Het puber/kinderbrein is impulsief en vaak ernstig opzoek naar een identiteit. Vaak is deze zelfs gelinkt aan een ander persoon, bijvoorbeeld een coole klasgenoot of een influencer/celebrity.. of een (seksuele) partner en vaak tijdelijk van aard. Zie bijvoorbeeld de gothicfases die sommige pubers hebben en meestal volledig ontgroeien.
Heel veel sambal
pi_210648574
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 01:16 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Ik schets twee situaties waar een kind een keuze wil maken en denkt klaar ergens klaar voor te wezen maar in werkelijkheid de gevolgen nog niet goed kan inschatten ook al zijn ze er heilig van overtuigd dat ze dit wel kunnen. Volwassenen zouden hun daar tegen moeten beschermen, niet fasciliteren.

Het puber/kinderbrein is impulsief en vaak ernstig opzoek naar een identiteit. Vaak is deze zelfs gelinkt aan een ander persoon, bijvoorbeeld een coole klasgenoot of een influencer/celebrity.. of een (seksuele) partner en vaak tijdelijk van aard. Zie bijvoorbeeld de gothicfases die sommige pubers hebben en meestal volledig ontgroeien.
Over genderidentiteit ben ik het met je eens, maar ik vind seksualiteit een slecht voorbeeld, omdat minderjarigen al vanaf hun 14e seks hebben in veel gevallen.

Dat is een heel andere discussie.
pi_210648655
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 23:26 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Minderheid?

Lees eens joh. Hij is niet tegen behandeling. Hij is niet tegen acceptatie. Hij is niet tegen gewenste aanspreekvormen.

Hij past er alleen voor om definities omtrent (om bij je voorbeeld te blijven) het wel of niet hebben van die genetische afwijking compleet overboord te gooien om die 0,004% niet voor het hoofd te stoten.

Dat we niet begrippen als genen en chromosomen uitbannen omdat niet iedereen er 46 heeft. Zonder op maar enige manier te impliceren of stellen dat iemand die geen 46 chromosomen heeft, geen mens kan zijn.

Ironisch genoeg spreek je zelf al over 'genetische afwijking' om je voorbeeld te kunnen maken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 23:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat is nu eenmaal de realiteit. Voor het gros der mensheid correspondeert die realiteit ook aan de identiteit. En terwijl nergens gezegd wordt dat derhalve transgenders niet bestaan, of niet mogen bestaan, is enkel gesteld dat het van de zotte is om de gehele biologische, anatomische, wetenschappelijke en taalkundige wereld aan te passen vanwege die minderheid. Dat we de definities van man en vrouw maar moeten herschrijven en in ettelijke subvormen moeten indelen. Dat we niet eens meer mógen spreken over man en vrouw, vader en moeder. En al helemaal als dat gepaard gaat met demoniseren, cancelen en dreigen wanneer mensen daar weerstand voor hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 16-09-2023 02:38:57 ]
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 16 september 2023 @ 06:58:52 #86
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_210648797
quote:

[..]
Dit is dus een man?

[ afbeelding ]
Die is met puberteitsremmers behandeld.
Ik vind dat we haar wel een vrouw mogen noemen, aangezien het voordat ze consent kon geven gebeurd is.

In deze video legt peggy cohen-kettenis uit hoe ze de eerste kinderen met puberteitsremmeres behandelden :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 16 september 2023 @ 07:03:15 #87
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_210648810
quote:

[..]
Dit is dus een man?

[ afbeelding ]
Ik vind dat we haar wel een vrouw mogen noemen, aangezien het voordat ze consent kon geven gebeurd is.

In deze video legt peggy cohen-kettenis uit hoe ze de eerste kinderen met puberteitsremmeres behandelden :)
https://www.youtube.com/watch?v=ZDO4FkI5F9o[quote]0s.gif Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2690822/1/999#p210647580]vrijdag 15 september 2023 22:38[/url] schreef [url=https://forum.fok.nl/user/profile/499478]Cause-mayhem2[/url] het volgende:

[..]

[/quote]

Misschien moet de 'deskundigenverklaring' ook gewoon meer een consent cursusje zijn, dat zou al een hoop schelen :)
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 16 september 2023 @ 07:05:01 #88
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_210648811
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 01:16 schreef Nyamuk het volgende:

[..]

over de puberteitsremmers zijn ook kamervragen gesteld, en gisteren beantwoord
https://www.openkamer.org/kamervraag/2023Z12031/
Een gedicht over Maanvis
pi_210648817
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 07:05 schreef Maanvis het volgende:

[..]
Bedankt voor de link.
Heel veel sambal
  zaterdag 16 september 2023 @ 07:12:32 #90
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_210648819
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 07:10 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Bedankt voor de link.
Verder heb je nog de 'wider lens podcast', daar hadden ze ook de Nederlandse grondleggers van het 'dutch protocol' uitgenodigd.
Een gedicht over Maanvis
pi_210648823
quote:

[..]
Wat een ‘niets aan de hand, gewoon doorlopen’ antwoorden zeg…

Het is overduidelijk dat er geen enkel bewijs is dat genderbevestigende therapie behulpzaam is. Ook staat de omkeerbaarheid van puberteitsremmers enorm ter discussie. Maar het is net alsof ze op het Ministerie dat niet weten.
  zaterdag 16 september 2023 @ 07:35:43 #92
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_210648860
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 07:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat een ‘niets aan de hand, gewoon doorlopen’ antwoorden zeg…

Het is overduidelijk dat er geen enkel bewijs is dat genderbevestigende therapie behulpzaam is. Ook staat de omkeerbaarheid van puberteitsremmers enorm ter discussie. Maar het is net alsof ze op het Ministerie dat niet weten.
Ik vind het op zich wel bewonderenswaardig dat ze het overlaten aan de klinieken, maar idd er wordt teveel van het zelfreinigend vermogen van de beroepsgroep uit gegaan..

En verder zou de focus m.i. ook niet moeten liggen op spijtpercentage, maar op kwaliteit van leven verbetering... (of dat er is)
Een gedicht over Maanvis
pi_210648954
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 07:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

[..]
Misschien moet de 'deskundigenverklaring' ook gewoon meer een consent cursusje zijn, dat zou al een hoop schelen :)
Die eerste zin begrijp ik niet helemaal.
We mogen haar vrouw noemen omdat ze, voordat ze consent kon geven de start van de transitie heeft plaatsgevonden?
Bedoel je dat?
En wat bedoel dan met consent?

De video vind ik erg interessant.
Ik wist niet dat een Nederlandse grondlegger is voor het starten van de transitie op 14-jarige leeftijd.

Het werpt ook een heel ander licht op het karikatuur dat hier wordt neergezet over dat onderwerp.

En ook op de bezwaren van de protestbeweging.
pi_210649048
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 07:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]
Ik vind het op zich wel bewonderenswaardig dat ze het overlaten aan de klinieken, maar idd er wordt teveel van het zelfreinigend vermogen van de beroepsgroep uit gegaan..

En verder zou de focus m.i. ook niet moeten liggen op spijtpercentage, maar op kwaliteit van leven verbetering... (of dat er is)
Inderdaad.

De overheid dient zich te onthouden van inhoudelijk ingrijpen, maar dient wel eisen te stellen. En de belangrijkste eis is: toon aan dat het werkt. Zo niet, dan mag het nooit bij minderjarigen. En niet vergoed. Ook niet bij meerderjarigen.

Dat staat los van de transgender discussie wat mij betreft.

En het moet veilig zijn natuurlijk.
pi_210649086
quote:
De linkjes tonen wmb wel aan dat het probleem wat die mensen ervaren groter is dan “ik heb een piemel maar ik voel me een meisje”.
pi_210649117
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2023 08:34 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
De linkjes tonen wmb wel aan dat het probleem wat die mensen ervaren groter is dan “ik heb een piemel maar ik voel me een meisje”.
Volkskrant: De behandeling van transgender jongeren in Nederland werd geprezen. Nu groeit de kritiek op ‘the Dutch approach’ (ook met linkjes)
pi_210649171
quote:

[..]
quote:
Ik blijf bij mijn eerdere verhaal. ;)
Heel veel sambal
pi_210649228
In Finland is dus vast gesteld dat zij een stijging in het aantal transgenders is en deze is lastig te verklaren.
Ik sla het even plat maar de omgeving en opvoeding lijken een grote rol te spelen en wat mij betreft moet dat beter onderzocht worden voordat jongeren op de puberteitsremmers worden gezet en een onomkeerbare transitie aan gaan.
pi_210649461
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2023 08:34 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Nou, wat je nu ziet is dat er een grote groep is die zich gedwongen voelt door de maatschappij om of meisje of jongen te zijn. Want er zijn maar 2 geslachten. Als die ongelukkig worden bij het zich conformeren aan hun biologische geslacht, dan lijkt een transitie naar het andere geslacht een uitweg.
Maar dat is het natuurlijk niet. Een transitie geeft alleen meer levenskwaliteit bij transgenders.

Die andere groep heeft baat bij een maatschappij die accepteert dat iemands gender op verschillende manieren kan afwijken van het geslacht, en dat dat verder oké is.

En discussies als deze tonen aan dat de maatschappij nog lang niet zo ver is.

Je ziet dat een groep er op blijft hameren dat het biologische geslacht doorslaggevend is, dat het allemaal draait om gameten, chromosomen, sneetjes en piemeltjes, en dat dat onveranderlijk is.
Je bent man of vrouw. Niet iets anders.

En dat helpt absoluut niet bij de zelfacceptatie van de personen die dit overkomt.

Die zijn gebaat bij een maatschappij die zegt dat het oké is dat je afwijkt van de norm. Dat je dan ook gewoon een normaal leven kunt hebben..

Maar dat wil kennelijk niet iedereen.
In dit soort discussies wordt hard uitgehaald richting initiatieven om kinderen van jongs af aan mee te geven dat ze mogen zijn zoals ze zijn. Wordt vastgehouden dat je alleen de aanspreektitel hij en zij hebt, en ze dus alleen daaruit mogen kiezen.
Dat ze zich moeten identificeren als man of vrouw.
Dat ze moeten worden uitgesloten van Pride. De T hoort niet thuis in LGBTwhatever.
Dat er geen nieuwe begrippen mogen ontstaan.

En ga zo maar door.

Je dwingt mensen daarmee te kiezen tussen man of vrouw.

Nu blijkt daardoor een groep in de problemen te komen en de verkeerde uitweg van transitie zoekt.
De reactie daarop is dat transgenders dan maar moeten wachten tot ze meerderjarig zijn, voordat ze in transitie gaan.

Alleen betekent dat weer vermindering van levenskwaliteit van transgenders.
Die benadeel je daarmee.

Gevolg daarvan is dat transgenders hulp in het illegale circuit gaan zoeken. En is natuurlijk helemaal niet de richting die je op wilt.

Waar deze mensen behoefte aan hebben is dat ze gehoord worden in hun problematiek, dat gekeken wordt wat nodig om een kwalitatief hoogwaardig leven te leiden en hoe dat is te faciliteren.
En dat gaat betekenen dat er behoefte is aan genderneutrale ruimtes, dat er andere aanspreektitels komen, dat er bijvoorbeeld open competities in de sport komen, etc.

Bij geaardheid is er ook veel tegenstand geweest en vonden mensen ook dat homo's teveel gedram vertoonden, teveel zichtbaar waren in de media, etc.
Maar uiteindelijk heeft de maatschappij zich wel dusdanig aangepast dat mensen ongeacht hun geaardheid kunnen leven op de manier die ze willen...

Hopelijk zal dat bij gender in de toekomst ook zo zijn.

Maar zolang elke discussie verzandt in discussies over het biologische geslacht en dat elke verandering in de maatschappij gevoeld wordt als een ernstige verminking denk ik dat dat nog wel even gaat duren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')