Je probeert er 2 verschillende discussie mee te voeren.quote:Op vrijdag 15 september 2023 21:48 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Maar hoe en wat varieert echt. Ook bij geboren mannen en vrouwen.
Zonder de eicel donatie van haar zus had ik mijn twee fantastische neefjes moeten missen.
En ga zo maar door. Tot de donatie van de baarmoeder van een moeder voor haar dochter aan toe. Die via een eicel van een ander in de gedoneerde baarmoeder een kind heeft verwekt en ter wereld heeft gebracht
Ja, ook bij transgenders geld dit, maar het is niet dat er enkel en speciaal voor hen dit soort voortgang in de medische wereld is. En mocht dat wel zijn, hoe is dat dan zo anders?
Kan 'biologisch' geen kind krijgen, de medische wetenschap lost het op. Met medisch ingrijpen kan het wel.
Echt, weet je wel hoeveel dolblije ouders er al zijn dankzij medisch ingrijpen?
We hebben het in Nederland alleen almover ruim 5000 babys per jaar die dankzij IVF geboren zijn.
Daarnaast nog vele andere opties.
Hadden al die mensen kinderloos moeten blijven? Al die kinderen geen bewust en liefdevol huis mogen hebben?
Want he, 'biologisch' zat er niet in,ingrijpen +tot extreem aan toe) was nodig.
Waarom is het ineens wel een probleem bij transgenders?
Alle napoleontische sjako's op een paaltje...quote:Op vrijdag 15 september 2023 21:48 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Maar hoe en wat varieert echt. Ook bij geboren mannen en vrouwen.
Zonder de eicel donatie van haar zus had ik mijn twee fantastische neefjes moeten missen.
En ga zo maar door. Tot de donatie van de baarmoeder van een moeder voor haar dochter aan toe. Die via een eicel van een ander in de gedoneerde baarmoeder een kind heeft verwekt en ter wereld heeft gebracht
Ja, ook bij transgenders geld dit, maar het is niet dat er enkel en speciaal voor hen dit soort voortgang in de medische wereld is. En mocht dat wel zijn, hoe is dat dan zo anders?
Kan 'biologisch' geen kind krijgen, de medische wetenschap lost het op. Met medisch ingrijpen kan het wel.
Echt, weet je wel hoeveel dolblije ouders er al zijn dankzij medisch ingrijpen?
We hebben het in Nederland alleen almover ruim 5000 babys per jaar die dankzij IVF geboren zijn.
Daarnaast nog vele andere opties.
Hadden al die mensen kinderloos moeten blijven? Al die kinderen geen bewust en liefdevol huis mogen hebben?
Want he, 'biologisch' zat er niet in,ingrijpen +tot extreem aan toe) was nodig.
Waarom is het ineens wel een probleem bij transgenders?
Als je beter zou lezen zou je zien dat ik juist er vanuit ga dat je daar weinig problemen mee hebt.quote:Op vrijdag 15 september 2023 21:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kun je me even vertellen hoe je uberhaupt tot het idee bent gekomen dat ik problemen zou hebben met draagmoederschap, zaadceldonatie en baarmoedertransplantatie bij vrouwen die deze missen?
Waar haal je dit precies vandaan?
Gewoon, dat ik even helder heb waarom je hierover blijft doorstomen.
Ook niet.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:01 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Als je beter zou lezen zou je zien dat ik juist er vanuit ga dat je daar weinig problemen mee hebt.
Tot het over een transgender gast.
Maar wat voegt dat toe aan de acceptatie van transgenders.quote:Op vrijdag 15 september 2023 21:55 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je probeert er 2 verschillende discussie mee te voeren.
1- Initieel ging het over man en vrouw en wat dat dan zouden zijn. Voor de voortplanting hoe dan ook, op welke manier dan ook heb je een man en een vrouw nodig. Een man omgebouwd naar vrouw is nog steeds een man, ondanks wat er evt op haar paspoort komt te staan.
Nou, dat schept mogelijkheden.quote:2- Als we het hebben over baarmoedertransplantatie naar mannen dan vind ik, maar dat is mijn mening, dat we daar etisch wel eens heel goed over na mogen denken, net zoals dat nu gedaan wordt bij homostellen (of stellen in het algemeen) die een kind willen adopteren.
Binnen no time?quote:Op vrijdag 15 september 2023 21:41 schreef EttovanBelgie het volgende: [..] Aangezien je in no time het hebt over mansplaining en probeert iemand weg te zetten als aartsconservatieve neanderthaler die enorme problemen heeft met draagmoederschap en zaadceldonatie, heb ik wel een vermoeden in wat voor kringen je je begeeft, en leg ik je welgemeende inzichten ook met verve naast me neer. Misschien kun je in je volgende bijdrage nog wat over dekolonisering en toxische masculiniteit melden. Verder heb ik de neiging mijn meningen te onderbouwen. Snap dat dat wat confronterend kan zijn wanneer je enkel en alleen vanuit een bias opereert.
Wat jij daar van maakt.quote:Op vrijdag 15 september 2023 21:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat is mijn bias? Biologische realiteit?
'Vele' vrouwen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:07 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Binnen no time?
Pardon?
Jij zit in elk topic dat ook maar een beetje met dit onderwerp te maken heeft, gilt overal en nergens dat het seksisme is en vrouwen er het slachtoffer van zijn.
Dat ik nu een keer daar wat van zeg betekent niet dat ik binnen no time dat doe.
Ik zeg het omdat jij al tijden en te pas en te onpas die kaart trekt. En al tijden en overal en nergens tegen vele vrouwen zegt dat het is zoals jij vindt
Dat is mansplainen. Een man die een mening heeft is iets anders dan een man die overal en nergens even tegen vele vrouwen zegt dat ze het zelf niet snappen.
Niet ik hoor.quote:
Ja, dat zit je nogal hoog.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet ik hoor.
Maar ik nodig je graag uit om morgen een afspraak met de dokter te maken om na te vragen waarom jij als man geen baarmoeder hebt.
Gast, je kunt man en vrouw niets eens definiëren...quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dat zit je nogal hoog.
Terwijl niemand beweert dat mannen die hebben.
Dat trek jij erbij om de discussie te laten ontsporen.
Nou ja, ik heb 2 gezonde kinderen verder dus die kan al de lucht uit. Daarbij sta ik denk ik heel anders in het leven dan anderen. Ten eerste hoef ik geen 85 te worden. Als ik gezond de 75 haal vind ik het wel best. Maar dat is ook helemaal de discussie niet verder.quote:Op vrijdag 15 september 2023 21:59 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Dat hoef je niet te raden hoor. Ik zal zonder omwegen zeggen dat ik me afvraag waarom je daarbij niet over is niet biologisch schreeuwt. Terwijl het net zo goed over een enorm medisch ingrijpen gaat. Zullen we het maar niet over jouw biologische blauwdruk hebben. Want ik hoop echt voor je dat als daar iets naars in zit de medische wereld je kan en zal helpen ipv doodleuk zegt ja sorry hoor, dat heb je mee gekregen bij je geboorte. Dementie, kanker en vele andere zaken? Ach nee joh, dat zijn je genen. Het is niet ethisch om dat te veranderen hoor... Ah joh, wil je zo graag vader worden? Via de 'natuurlijke' weg gaat het niet. We kunnen je zaad wel selecteren en onder gecontroleerde omstandigheden bij een eicel brengen. Maar pech voor je, gaan we niet doen. Had je zonder ingrijpen je vrouw kunnen bevruchten.
Oh jawel, en je kwam toen met iets van 20 oneliner reacties...quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gast, je kunt man en vrouw niets eens definiëren...
Nieuw deel.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh jawel, en je kwam toen met iets van 20 oneliner reacties...
Stel dat je gezondheid het niet volhoudt tot je 75e, vind je dan er moet worden neergelegd bij de biologische realiteit?quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb 2 gezonde kinderen verder dus die kan al de lucht uit. Daarbij sta ik denk ik heel anders in het leven dan anderen. Ten eerste hoef ik geen 85 te worden. Als ik gezond de 75 haal vind ik het wel best. Maar dat is ook helemaal de discussie niet verder.
Zodat jij weer 20 oneliners kunt plaatsen?quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nieuw deel.
Toe, definieer het nog eens, voor de nieuwe lezers.
Een man is XYquote:Op vrijdag 15 september 2023 22:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zodat jij weer 20 oneliners kunt plaatsen?
Nah.
Geef jij eens jouw definitie...
Daar gaat deze discussie toch helemaal niet over. Maar nogmaals, dat iets medisch mogelijk is wil niet zeggen dat het ethisch ook nog hout snijd.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Stel dat je gezondheid het niet volhoudt tot je 75e, vind je dan er moet worden neergelegd bij de biologische realiteit?
Of omarm je de mogelijkheden van de medische wereld om de kwaliteit van leven tot je dood zo hoog mogelijk te houden?
Nou, het gaat in dit geval om operaties die de kwaliteit van leven moeten verhogen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Daar gaat deze discussie toch helemaal niet over. Maar nogmaals, dat iets medisch mogelijk is wil niet zeggen dat het ethisch ook nog hout snijd.
Dit is dus een man?quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Een man is XY
Een vrouw is XX
Als deze persoon XY chromosomen heeft, ja.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dit is dus een man?
[ afbeelding ]
Ja precies wat ik bedoel. Ik vraag me af of het ethisch verantwoord is om transvrouwen kinderen te laten baren middels een donorbaarmoeder. Ik heb daar het antwoord (nog) niet op maar momenteel vind ik het nog niet echt een idee dat we massaal goed moeten vinden.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, het gaat in dit geval om operaties die de kwaliteit van leven moeten verhogen.
Die krijgt op haar 50e ook gewoon een uitnodiging voor een prostaatonderzoekje ja.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dit is dus een man?
[ afbeelding ]
Da's vrij logisch met een prostaat. Zo te zien ook een borstkankeronderzoek?!quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:29 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Die krijgt op haar 50e ook gewoon een uitnodiging voor een prostaatonderzoekje ja.
Het interesseert mij helemaal niks wat volwassenen met hun lijf doen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:28 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ja precies wat ik bedoel. Ik vraag me af of het ethisch verantwoord is om transvrouwen kinderen te laten baren middels een donorbaarmoeder. Ik heb daar het antwoord (nog) niet op maar momenteel vind ik het nog niet echt een idee dat we massaal goed moeten vinden.
Zij heeft inderdaad wel een hoger risico dan andere mannen dus dat zou niet verkeerd zijn.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:31 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Da's vrij logisch met een prostaat. Zo te zien ook een borstkankeronderzoek?!
Ik kan me vergissen, maar zei je de vorige keer niet dat dit gewoon een vrouw is?quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als deze persoon XY chromosomen heeft, ja.
Wat is jouw definitie?
In Wantie’s ideologische wereld is een vrouw iemand die zich een vrouw noemt, en een man iemand die zich een man noemt. Elk ander antwoord kan hem een permacancel opleveren door een van de verschillende takken van diezelfde ideologische wereld, die elkaar op allerlei details ook nog eens bevecht.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gast, je kunt man en vrouw niets eens definiëren...
Als zij zou genoemd wil worden, ja.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik kan me vergissen, maar zei je de vorige keer niet dat dit gewoon een vrouw is?
Ik heb geen idee wat terfs zijn.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
'Vele' vrouwen.
Want ik spreek als aartsconservatieve neanderthaler natuurlijk géén vrouwen. Bedenk ik allemaal. Uit het niets.
Maar ook DAAR is een oplossing voor: die vrouwen zijn natuurlijk terfs.
Het is net als bij de zwarte pieten discussie, de generatie die loopt te stampvoeten dat ze niets willen veranderen verdwijnt vanzelf.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het interesseert mij helemaal niks wat volwassenen met hun lijf doen.
Pretenderen, echter, dat vanwege een uitermate zeldzame minderheid we best vaarwel kunnen zeggen tegen de meest basale biologische en anatomische feiten, dat we geslacht voortaan als 'fluïde' en als 'sociaal construct' moeten zien, dat we de hele taal vermaken tot ondoordringbaar labyrinth van aanspreekvormen en definities, en dat we dit ook allemaal en masse moeten invoeren in het onderwijs, de media, het bedrijfsleven, de politiek en het publieke discours is waar ik 'de grens' trek.
En al helemaal omdat die radicale club die dat allemaal voorstaat er als de kippen bij is om 'tegenstanders' te demoniseren, te cancelen en te bedreigen.
We zien thans vooral een verdwijnende aanhang bij partijen die dit soort 'progressief' gedachtegoed verspreiden...quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is net als bij de zwarte pieten discussie, de generatie die loopt te stampvoeten dat ze niets willen veranderen verdwijnt vanzelf.
Leg je dat ook uit aan die biologische vrouwen zonder baarmoeder!quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet ik hoor.
Maar ik nodig je graag uit om morgen een afspraak met de dokter te maken om na te vragen waarom jij als man geen baarmoeder hebt.
Met een basisschoolleraar kan ook
Werkelijk niets wat hier staat heeft in de verste verte te maken met wat ik heb geschreven.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:38 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat terfs zijn.
En ook vrouwen hebben verschillende meningen.
Maar feit is dat het merendeel van de mensen die moeite hebben met transgenders (vooral man naar vrouw) mannen zijn.
De meeste vrouwen hebben daar minder moeite mee. Bij de groep die er moeite mee heeft gaat het voornamelijk over het doen alsof (of dat echt aan de orde is is niet altijd geheel duidelijk) ipv echte transitie.
Vrouwen die bang zijn voor viespeuken in de kleedkamer of een kerel met vrouwenkleren die in vrouwen sport mee doet zijn niet zozeer bang voor transgenders. Zijn niet zozeer tegen medische ingrepen waardoor iemand vrouw wordt en zelfs kan dragen en voeden.
Ze zijn bang voor misbruik. Jouw hele biologisch gelul praatje is niet waar ze mee zitten.
Ze zitten met die nare man die dd transgender kaart trekt om vies te doen, onder straf uit te komen (te verminderen), om toch het idee te hebben in sport wat voor te stellen.
Ook bij demonstraties zoals waar de OP over gaat zal minimaal de helft van de aanwezige vrouwen geen probleem hebben met iemand gewoonweg verdomd graag als vrouw wil leven, die daar een elkekang traject voor doorloopt en enorme offers maakt om medisch aan te passen.
Het zijn de (vooral buitenlandse) extremen waar ze op reageren.
Het beeld van een zwaar gespierde kerel die enkel zegt vrouw te zijn die eist dat hij mee mag doen bij de vrouwen. Die gore verkrachter die minder straf probeert te krijgen of een ander jachtveld probeert te krijgen. Die man die even een jurk aantrekt om vrouwen te begluren in de kleedkamer
De voorbeelden gaan over mannen die doen alsof. Ze gaan niet over transgenders.
Je kan en mag denken dat er mogelijke andere behandelingen zijn voor transgenders.
Zelf ben ik een groot voorstander van in eerste instantie richten op tevreden zijn in je vel, van variatie zonder medisch ingrijpen.
Maar misbruik van is niet hetzelfde als transgender zijn.
Misbruik zoveel mogelijk uitsluiten en aanpakken waar het aan de orde is moet niet betekenen dat anderen beperkt worden in rechten en mogelijkheden.
Ben je een gestoorde misbruiker? Een jurk of een broek aandoen zou je niet moeten helpen.
Echt van geslacht willen veranderen op je weg naar rehabilitatie?
Kan en mag, maar geen vermindering daardoor en een even strenge beoordeling of herhaling een mogelijk probleem is .
Maar hetzelfde op andere gebieden. Die lesbo, bi of gewoon neuk wat er is persoon. Zolang dat niet wederkerig is is het een enorm probleem.
Berta die Annabel te pakken neemt. Bubba die zorgt dat dat zeeoje valt. Bert die zich voordoet als Berta om te misbruiken. Maakt het echt zon verschil!
Ik ben op mijn 13de verkracht, was dat anders geweest als de dader Karin was geweest?
Waarom denk je dat artsen wel serieus reageren op een vrouw zonder of met niet functionerende baarmoeder, en niet bij een man?quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:43 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Leg je dat ook uit aan die biologische vrouwen zonder baarmoeder!
Echt, hou op met schermen met artsen. Zij zijn het niet die jouw visie ondersteunen
Zij zijn bezig met helpen, mogelijk maken
Jij beperkt, zij niet
Speaking of which, waarom denk je dat de SP niet in staat blijkt om de zetels van weleer van de PvdA op te snoepen?quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
We zien thans vooral een verdwijnende aanhang bij partijen die dit soort 'progressief' gedachtegoed verspreiden...
Geen idee, misschien tijd dat Marijnissen eens opstaptquote:Op vrijdag 15 september 2023 22:46 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Speaking of which, waarom denk je dat de SP niet in staat blijkt om de zetels van weleer van de PvdA op te snoepen?
En wat als dat anders was geweest?quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb 2 gezonde kinderen verder dus die kan al de lucht uit. Daarbij sta ik denk ik heel anders in het leven dan anderen. Ten eerste hoef ik geen 85 te worden. Als ik gezond de 75 haal vind ik het wel best. Maar dat is ook helemaal de discussie niet verder.
Deze hele post omschrijft een groot gedeelte waar we tegen ageren.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:38 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat terfs zijn.
En ook vrouwen hebben verschillende meningen.
Maar feit is dat het merendeel van de mensen die moeite hebben met transgenders (vooral man naar vrouw) mannen zijn.
De meeste vrouwen hebben daar minder moeite mee. Bij de groep die er moeite mee heeft gaat het voornamelijk over het doen alsof (of dat echt aan de orde is is niet altijd geheel duidelijk) ipv echte transitie.
Vrouwen die bang zijn voor viespeuken in de kleedkamer of een kerel met vrouwenkleren die in vrouwen sport mee doet zijn niet zozeer bang voor transgenders. Zijn niet zozeer tegen medische ingrepen waardoor iemand vrouw wordt en zelfs kan dragen en voeden.
Ze zijn bang voor misbruik. Jouw hele biologisch gelul praatje is niet waar ze mee zitten.
Ze zitten met die nare man die dd transgender kaart trekt om vies te doen, onder straf uit te komen (te verminderen), om toch het idee te hebben in sport wat voor te stellen.
Ook bij demonstraties zoals waar de OP over gaat zal minimaal de helft van de aanwezige vrouwen geen probleem hebben met iemand gewoonweg verdomd graag als vrouw wil leven, die daar een elkekang traject voor doorloopt en enorme offers maakt om medisch aan te passen.
Het zijn de (vooral buitenlandse) extremen waar ze op reageren.
Het beeld van een zwaar gespierde kerel die enkel zegt vrouw te zijn die eist dat hij mee mag doen bij de vrouwen. Die gore verkrachter die minder straf probeert te krijgen of een ander jachtveld probeert te krijgen. Die man die even een jurk aantrekt om vrouwen te begluren in de kleedkamer
De voorbeelden gaan over mannen die doen alsof. Ze gaan niet over transgenders.
Je kan en mag denken dat er mogelijke andere behandelingen zijn voor transgenders.
Zelf ben ik een groot voorstander van in eerste instantie richten op tevreden zijn in je vel, van variatie zonder medisch ingrijpen.
Maar misbruik van is niet hetzelfde als transgender zijn.
Misbruik zoveel mogelijk uitsluiten en aanpakken waar het aan de orde is moet niet betekenen dat anderen beperkt worden in rechten en mogelijkheden.
Ben je een gestoorde misbruiker? Een jurk of een broek aandoen zou je niet moeten helpen.
Echt van geslacht willen veranderen op je weg naar rehabilitatie?
Kan en mag, maar geen vermindering daardoor en een even strenge beoordeling of herhaling een mogelijk probleem is .
Maar hetzelfde op andere gebieden. Die lesbo, bi of gewoon neuk wat er is persoon. Zolang dat niet wederkerig is is het een enorm probleem.
Berta die Annabel te pakken neemt. Bubba die zorgt dat dat zeeoje valt. Bert die zich voordoet als Berta om te misbruiken. Maakt het echt zon verschil!
Ik ben op mijn 13de verkracht, was dat anders geweest als de dader Karin was geweest?
Even: wat is nou precies je punt?quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:51 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
En wat als dat anders was geweest?
Jouw zaad was "lui', zonder medisch ingrijpen had je geen kinderen gehad
Dag dag voor jouw kinderwens, dag dag voor je vrouw
Een heel.leven met een enorm gemis, beide verdrietig
En nu zeg je ach hoef niet zo oud te worden.
Tot je morgen naar de dokter gaat en die zegt zonder medisch ingrijpen heb je nog drie maanden
Ah ja joh, jij staat zo anders in het leven. Jij hebt geen medische ingrepen nodig toch?
Doe eens een wat als, neem dat echt serieus.
Denk eens na dat jij je partner en kinderen morgen moet vertellen dat je er binnen een half jaar niet meer bent. Artsen kunnen het oplossen, je zou verder kunnen gaan. Maar dit is je biologische blauwdruk. En daar zit je aan vast. Ja toch?
Dus dan is de definitie van vrouw ruimer dan een chromosoom paar.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als zij zou genoemd wil worden, ja.
Als zij zich zo identificeert, ja.
Wat is deze discussie de relevantie van biologische feiten.quote:Dat wil er bij jou maar niet in. Ik noem eenieder wat 'ie genoemd wil worden. Ga echter niet eisen dat de biologische feiten niet bestaan.
quote:Of, nog leuker, vervolgens er over vallen DAT ik haar een vrouw noem terwijl het transvrouw moet zijn.
Wat bedoel je met 'verder ook niet'? Wat wil ik precies allemaal ontzeggen? Waar steek ik 'de draak' mee?quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus dan is de definitie van vrouw ruimer dan een chromosoom paar.
[..]
Wat is deze discussie de relevantie van biologische feiten.
Waarom moet benadrukt worden dat de persoon op foto XY chromosomen heeft.
Wat is daar de relevantie van.
Het gaat hier om iemand die in het verkeerde lichaam is geboren, waarvan het gender niet aansluit op het geslacht.
En die er voor gekozen heeft om flinke offers te brengen om het lichaam zodanig om te vormen dat ze op haar manier meer levenskwaliteit behaalt.
Ik heb daar respect voor. Ik begrijp niet hoe dat werkt, in een verkeerd lichaam zitten, en als ik daar in deze discussie over wil sparren steek jij daar de draak mee.
Dat zij van een man in een transvrouw is veranderd en als zodanig geaccepteerd wordt heeft maatschappelijke consequenties.
Naar welk toilet gaat ze? Welke kleedkamer? Wat voor transport? Hoe spreek je haar aan?
Uitgaande dat ze een prostaat heeft, hoe omschrijf je dat?
Etc. etc.
Jouw houding, als ik het goed begrijp, is van: prima dat hij zich heeft laten verbouwen, en prima om hem dan haar te noemen, maar verder ook niet.
Tja, dat gaat niet samen. De acceptatie van transgenders heeft maatschappelijke consequenties.
[..]
Oh, nu ben ik opeens tegen medische ingrepen? Waar haal je dat in godsnaam nu weer uit?quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:51 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
En wat als dat anders was geweest?
Jouw zaad was "lui', zonder medisch ingrijpen had je geen kinderen gehad
Dag dag voor jouw kinderwens, dag dag voor je vrouw
Een heel.leven met een enorm gemis, beide verdrietig
En nu zeg je ach hoef niet zo oud te worden.
Tot je morgen naar de dokter gaat en die zegt zonder medisch ingrijpen heb je nog drie maanden
Ah ja joh, jij staat zo anders in het leven. Jij hebt geen medische ingrepen nodig toch?
Doe eens een wat als, neem dat echt serieus.
Denk eens na dat jij je partner en kinderen morgen moet vertellen dat je er binnen een half jaar niet meer bent. Artsen kunnen het oplossen, je zou verder kunnen gaan. Maar dit is je biologische blauwdruk. En daar zit je aan vast. Ja toch?
Zoals Cause aangeeft, dat zijn geen transgenders.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:52 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Deze hele post omschrijft een groot gedeelte waar we tegen ageren.
Nou, die voerden op verschillende boten mee tijdens de Canal Parade...quote:Nogmaals ook voor @:wantie, niemand hier heeft iets tegen transgenders. Als je denk dat je in het verkeerde lichaam zit en na een heel proces met allerlei artsen en psychiaters er achter komt dat je gevoelens kloppen. Go your gang and be happy. Deze mensen willen geaccepteerd worden voor het geslacht wat zij nastreven en zullen binnen hun mogelijkheden zoveel als mogelijk doen om die droom waarheid te laten worden. Die groep transgenders zit ook helemaal niet op al die demonstranten te wachten.
Dat blijkt een wetsvoorstel te zijn.quote:Want als het over de pro-transgender demonstranten gaat zijn dat juist bij uitstek de kerels in jurken die anderen denken een label op te moeten plakken en dat wekt altijd enige aversie op. Of het nu gaat om homofobie, racisme, transgenderfobie of wat dan ook.
Diezelfde groep pleit ervoor dat mensen zonder tussenkomst van een arts hun "geslacht" kunnen veranderen bij de gemeente en dat al op jonge leeftijd.
Nee, dat is wederom het frame dat je op mij plakt.quote:Maar heel goed dat je met een omweg eigenlijk hetzelfde probeert te zeggen.
Ok voeg me daarin gewoonweg aan de medische wetenschap.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:28 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ja precies wat ik bedoel. Ik vraag me af of het ethisch verantwoord is om transvrouwen kinderen te laten baren middels een donorbaarmoeder. Ik heb daar het antwoord (nog) niet op maar momenteel vind ik het nog niet echt een idee dat we massaal goed moeten vinden.
Vertel eens wat er zo ontzettend slecht en transfobisch is aan het terughoudend zijn met ingrepen zonder medisch consult, welke ingrepen dan ook, die minderjarigen betreffen?quote:Op vrijdag 15 september 2023 23:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zoals Cause aangeeft, dat zijn geen transgenders.
Dus waarom discussies over acceptatie van transgenders daarmee vergiftigen.
[..]
Nou, die voerden op verschillende boten mee tijdens de Canal Parade...
[..]
Dat blijkt een wetsvoorstel te zijn.
Als daar een meerderheid voor is, dan is er sprake van heel iets anders dan een of andere radicale pro transgender groep die dat wil.
[..]
Nee, dat is wederom het frame dat je op mij plakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |