Bepaalde hondenrassen zijn niet helemaal wijs. Gevaarlijk zelfs. Dat moet je wel stoppen.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 16:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat een onzin dat als honden nu ontdekt zouden worden ze verboden zouden worden.
Honden zijn voor de mens en viceversa zeer nuttige dieren: als gezelschap, voor de politie, douane, gehandicapten die een hulphond nodig hebben, als waakhond, speurhond, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Wel zou elke hondeneigenaar een verplichte test moeten ondergaan en een cursus om de kennis over de hond te vergroten, en hoe deze te verzorgen en mee om te gaan.
Ik geloof niet zo in het verbieden van bepaalde hondenrassen. Want dat is geloof ik hier eerder ook geweest, en het aantal bijtincidenten nam niet af. Je kunt ook niet alles voorkomen.
Maar bepaalde mensen in bepaalde situaties zouden gewoon geen hond mogen hebben.
Er zijn mensen die hun hele persoonlijkheid baseren op een hond.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 17:20 schreef Vincent_student het volgende:
Waarom moet je een bepaald honderas hebben? Wat ik nooit heb begrepen toen dat verbod in Nederland werd ingevoerd, er demonstraties kwamen. Maar er zijn toch nog genoeg honden? Dan neem je gewoon een ander ras. Asiels zitten er vol mee. Ik zie het probleem niet.
Nou, ik ken genoeg lieve honderassen die liever uit hun ogen kijken dan bulls.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 17:21 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Er zijn mensen die hun hele persoonlijkheid baseren op een hond.
Die zijn er ook. Ik hou geen betoog tegen honden.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 17:22 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Nou, ik ken genoeg lieve honderassen die liever uit hun ogen kijken dan bulls.
Juist, neem gewoon een andere vorm hond, alsof die niet gezellig kunnen zijn.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 17:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik denk dat met name gedoeld werd op die soorten/rassen/hoejehetooknoemt die puur voor het vechten en dat soort ongein gefokt en doorgefokt zijn?
Er zijn inderdaad natuurlijk zat hondenrassen die juist superrustig of nuttig zijn.
Bijv. een krokodil. Mag je nu houden volgens mij.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 19:14 schreef Fretwork het volgende:
Mijn part verbied je alle hondenrassen die groter dan X, zwaarder dan X of kaken breder dan X hebben.
Je gaat echt wel een leuk huisdier vinden hoor.
Alligator/Cayman mocht, heb er een keer één uitgelaten zien worden in de IJssel. Natuurlijk belachelijkquote:Op donderdag 5 oktober 2023 19:26 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Bijv. een krokodil. Mag je nu houden volgens mij.
En wat voor educatie moet je hebben gehad zo'n beest normaal en goed te behandelen? Uitgelaten? Wat doet zo'n beest dan? Die wil de IJssel in.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 19:42 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Alligator/Cayman mocht, heb er een keer één uitgelaten zien worden in de IJssel. Natuurlijk belachelijk
Ja echt belachelijk, maar dat moge duidelijk zijn.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 19:44 schreef Jaroon het volgende:
[..]
En wat voor educatie moet je hebben gehad zo'n beest normaal en goed te behandelen? Uitgelaten? Wat doet zo'n beest dan? Die wil de IJssel in.
Alleen een puppycursus is niet voldoende denk ik, het is te basis. Trucjes en gedragsoefeningen gaan bij een puppycursus teveel om kortdurige momenten. Leuk voor in het begin (kort zit, af, poot etc.), maar je hebt er na pakweg 8 maanden niet zoveel meer aan.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 22:58 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja echt belachelijk, maar dat moge duidelijk zijn.
Sowieso educatie, en dan? Een verplichte puppycursus zou wellicht helpen.
Je begrijpt ineens waarom sommige mensen doen alsof hun hond een soort kind is - de gebruiksaanwijzing lijkt er verdomd veel op..quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 13:53 schreef FYazz het volgende:
[..]
Alleen een puppycursus is niet voldoende denk ik, het is te basis. Trucjes en gedragsoefeningen gaan bij een puppycursus teveel om kortdurige momenten. Leuk voor in het begin (kort zit, af, poot etc.), maar je hebt er na pakweg 8 maanden niet zoveel meer aan.
Bovendien wordt de puppycursus nog wel vaak gedaan door nieuwe baasjes want dan is het nog leuk en nieuw, maar daarna verzwakt de motivatie om te blijven trainen.
En het gaat juist om de cursussen daarna ofwel goede opvoeding en levensstijl thuis.
Een puberhond is spontaan alle trucjes kwijt die zijn geleerd op de puppycursus en heeft al helemaal niet het geduld. Doe je in deze fase niets, train je niet op langdurige momenten van rust, aandacht vasthouden of onder commando staan en ben je niet consequent of opgewassen tegen je puberhond heb je daarna kans op een hond die emoties/instincten niet kan beheersen.
Daarnaast is leefstijl van groot belang. Je kunt een hond nog zo goed trainen, maar dat gaat allemaal verloren als je hem daarna 6 uur per dag in een bench stopt omdat je moet werken of de hond minimale fysieke en mentale stimulans biedt en niet zorgt voor ritme en regelmaat.
Veel makkelijker om 'm ff in een tasje of buggy mee te nemen dan zelf te laten lopenquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 14:01 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Je begrijpt ineens waarom sommige mensen doen alsof hun hond een soort kind is - de gebruiksaanwijzing lijkt er verdomd veel op..
Ja, maar zo'n beest durf ik nog wel een trap te geven. Eén of andere herder niet als die zich misdraagt.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 14:07 schreef maily het volgende:
[..]
Veel makkelijker om 'm ff in een tasje of buggy mee te nemen dan zelf te laten lopen
Wordt een stuk lastiger met een boerboelquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 14:07 schreef maily het volgende:
[..]
Veel makkelijker om 'm ff in een tasje of buggy mee te nemen dan zelf te laten lopen
Er bestaan gewoon hele grote rugzakken.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 15:19 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Wordt een stuk lastiger met een boerboel
Oei, ook weer een enge, gevaarlijke hond.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 15:19 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Wordt een stuk lastiger met een boerboel
Nemen mensen hun verantwoordelijkheid serieus als hondeneigenaar, is het weer niet goed.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 14:01 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Je begrijpt ineens waarom sommige mensen doen alsof hun hond een soort kind is - de gebruiksaanwijzing lijkt er verdomd veel op..
Een normaal kind valt zwakkeren niet aan met geweld.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 17:46 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nemen mensen hun verantwoordelijkheid serieus als hondeneigenaar, is het weer niet goed.![]()
Ik snap de helft van jouw posts nooit.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 18:04 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Een normaal kind valt zwakkeren niet aan met geweld.
Gewoon rear naked choke joh.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 14:53 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ja, maar zo'n beest durf ik nog wel een trap te geven. Eén of andere herder niet als die zich misdraagt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |