Maar die bijten wel minder vaak en echt ernstig volgens mij.quote:Op donderdag 14 september 2023 22:03 schreef deedeetee het volgende:
De laatste bijter was dus een herder. Ben benieuwd of t een duitse herder betreft.
Herdershonden zijn de minst betrouwbare monstersquote:Op donderdag 14 september 2023 22:52 schreef Jaroon het volgende:
Vooral herders? Dat kan. Ik wist in mijn jeugd al dat het een hond was die soms achter vee aanging.
Behalve die van mij toen. Maar erken het gevaar. Met pijn.quote:Op donderdag 14 september 2023 23:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Herdershonden zijn de minst betrouwbare monsters
Maar het hondje leefde wel naderhand?quote:Op donderdag 14 september 2023 23:28 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Vroeger als kind door een herder gebeten, en mijn hond is paar jaar terug door een losgebroken herder aangevallen.
Ik ben dol op honden, heb ook van kleins, af aan honden gehad, maar herders vertrouw ik niet.
In meerdere opzichten qua betekenis.quote:Op vrijdag 15 september 2023 00:25 schreef Jaroon het volgende:
Bij een Pitt Bull leef je niet meer. Gewoon als verdediging.
Maar die is nu net weer niet hier verboden toch? En hoe herken je zo'n hond? Mag ik die doodmaken uit verdediging?quote:Op vrijdag 15 september 2023 15:04 schreef Qarrad het volgende:
https://apnews.com/articl(...)6af19f58d2ddcceea852
In het VK zijn ze ook wakker. De hond die momenteel verantwoordelijk is voor het merendeel van de (dodelijke) aanvallen, de Bully XL, wordt tegen het eind van het jaar verboden als vijfde ras waarbij dit gebeurt. Dat scheelt hopelijk wat incidenten daar.
Eens kijken hoeveel dode kinderen en verdwenen kinderwangetjes en overige ledemaatjes er hier moeten vallen voordat onze overheid dit ondervangt.
Weet zijn baas dat je hem koekjes geeft?quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:10 schreef myShizzle het volgende:
Ik snap dat verbod op Bully XL volledig.
Feit is wel dat ik op mijn ronde als postbode in het buitengebied per auto, een BXL heb ontmoet die ik sinds een maand of drie zeker vier dagen per week een paar koekjes geef. En deze schat, Bumper heet 'ie, is echt heel lievv.
Het begon met het gooien van een koekie met gepaste afstand. Vandaag heb ik hem voor het eerst om zijn snoet geknufd nadat hij al tailwaggend en kwijlend op me afkwam. Morgen kijgt hij een extragroot bonkie.
Zou ik mijn kind/hond/kat/koe/vriendin er bij laten? No way.
Het blijven dieren. Vaak met een vraag om liefde of aardigheid. Een BONKIE geven?quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:10 schreef myShizzle het volgende:
Ik snap dat verbod op Bully XL volledig.
Feit is wel dat ik op mijn ronde als postbode in het buitengebied per auto, een BXL heb ontmoet die ik sinds een maand of drie zeker vier dagen per week een paar koekjes geef. En deze schat, Bumper heet 'ie, is echt heel lievv.
Het begon met het gooien van een koekie met gepaste afstand. Vandaag heb ik hem voor het eerst om zijn snoet geknufd nadat hij al tailwaggend en kwijlend op me afkwam. Morgen kijgt hij een extragroot bonkie.
Bonkies.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:14 schreef maily het volgende:
[..]
Weet zijn baas dat je hem koekjes geeft?
Dat bouw je langzaam uit tot een bonkie. Neem ik aan. Een bonkie zie ik dan voor me als een deel van een andere hond.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:17 schreef maily het volgende:
[..]
Weet niet wat bonkies zijn maar het begon met koekjes.
Gokje: een hondenkoekje van de Lidl oid.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:17 schreef maily het volgende:
[..]
Weet niet wat bonkies zijn maar het begon met koekjes.
Jaquote:Op vrijdag 15 september 2023 22:19 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Gokje: een hondenkoekje van de Lidl oid.
Maar bepaalde XXL hond vind dit lekker?quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:19 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Gokje: een hondenkoekje van de Lidl oid.
Ik aai alles met een hartslag, ook die XXL Bully.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:10 schreef myShizzle het volgende:
Vergat te nuanceren. Bedoelde 'ermee alleen laten' zonder toezicht.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik aai alles met een hartslag, ook die XXL Bully.Tenzij ik aan de lichaamstaal zie dat deze daar niet op zit te wachten.
Zo had ik hem eigenlijk ook wel meteen opgevat.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:28 schreef myShizzle het volgende:
[..]
Vergat te nuanceren. Bedoelde 'ermee alleen laten' zonder toezicht.
Gewoon botten dus. Voor echte beesten. En jouw aantal botaankopen groeit? Heel eerlijk. Wat voor dieren heb je?quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:23 schreef myShizzle het volgende:
Haha ik lach me slap hier
Bonkies is Fries voor botjes. (edit: eigenlijk bonkjes, en het is Stadsfries)
Kleine hondenkoekjes in de vorm van botten dus.
En idd van Lidl. Eerst merkspul maar ik er gaan 2 zakken per week doorheen op mijn route en het aantal groeit, dus heb moeten downgraden.
Dat zie je dus soms niet. Dan ben je een halve arm kwijt.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik aai alles met een hartslag, ook die XXL Bully.Tenzij ik aan de lichaamstaal zie dat deze daar niet op zit te wachten.
Mijn hond is 16-en-een-half en laat ik maandag thuis inslapen 😪quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:53 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Gewoon botten dus. Voor echte beesten. En jouw aantal botaankopen groeit? Heel eerlijk. Wat voor dieren heb je?
Triest. Moeilijk na zo'n lange tijd.quote:Op vrijdag 15 september 2023 23:22 schreef myShizzle het volgende:
[..]
Mijn hond is 16-en-een-half en laat ik maandag thuis inslapen 😪
In het bijzonder bij pitbullachtigen is dat er vaak in gefokt wegens hun achtergrond als vechthond. Die hadden/hebben er voordeel bij als ze niet te "lezen" zijn dus geven ze minder, minder zichtbare en andere stressignalen dan andere hondenrassen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:54 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat zie je dus soms niet. Dan ben je een halve arm kwijt.
Ah bah, sterkte!quote:Op vrijdag 15 september 2023 23:22 schreef myShizzle het volgende:
[..]
Een idee/tip is nog later (na de dood) andere dieren laten dag zeggen. Dus bijv. buurhond.quote:Op vrijdag 15 september 2023 23:22 schreef myShizzle het volgende:
[..]
Zeker. Helaas al veel ervaring.quote:Op zaterdag 16 september 2023 17:33 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Een idee/tip is nog later (na de dood) andere dieren laten dag zeggen. Dus bijv. buurhond.
Dat hoorde ik van mijn zus als eerste. Dat is of kan heel bijzonder zijn. Dat dieren echt een tijdje gaan rouwen. Maar jouw hond is nu zo ziek dat het nog net kan?quote:Op zaterdag 16 september 2023 17:50 schreef myShizzle het volgende:
[..]
Zeker. Helaas al veel ervaring.
Ik begrijp echt hoe je je voelt. Het beste voor het dier zelf. Die keuze maken is een bitch. Heb je meer huisdieren?quote:Op zaterdag 16 september 2023 17:54 schreef myShizzle het volgende:
Dank voor de steun. Het is het moeilijkste wat ik ooit heb moeten doen, deze keuze maken.
Het is echt mijn maatje, ze is/was de reden dat ik wakker wordt.
Zonder risico is weinig, maar sommige honden willen meteen niks van je hebben, dat bedoelde ik.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:54 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat zie je dus soms niet. Dan ben je een halve arm kwijt.
Heel veel sterkte.quote:Op vrijdag 15 september 2023 23:22 schreef myShizzle het volgende:
[..]
Het gaat hier over het negatieve. Ik heb eigenlijk nooit problemen met vreemde honden. Honden zijn vaak kieskeurig. Dat is het leuke soms ook.quote:Op zaterdag 16 september 2023 18:10 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Zonder risico is weinig, maar sommige honden willen meteen niks van je hebben, dat bedoelde ik.
Je schrijft wel erg graag het negatieve hoor.
Honden zijn toch niet erg kieskeurig? Hoe noem je katten dan?quote:Op zaterdag 16 september 2023 18:13 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het gaat hier over het negatieve. Ik heb eigenlijk nooit problemen met vreemde honden. Honden zijn vaak kieskeurig. Dat is het leuke soms ook.
Katten extreem. Meer bepaalde honden idd. Zoals Ridge Backs. Ook herders. Die even aankijken. Maar katten. Ik had een kat die viel echt vol mensen aan. De reden nooit begrepen.quote:Op zaterdag 16 september 2023 18:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Honden zijn toch niet erg kieskeurig? Hoe noem je katten dan?
Ik heb een kat die te debiel is om van slechte dingen uit te gaan. Die blijft zich verslikken in vreemde katten, honden en is het tegenovergestelde van eenkennig naar mensen. Ze zou zo meegaan met een pakketbezorger op schoot achter het stuur.quote:Op zaterdag 16 september 2023 18:16 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Katten extreem. Meer bepaalde honden idd. Zoals Ridge Backs. Ook herders. Die even aankijken. Maar katten. Ik had een kat die viel echt vol mensen aan. De reden nooit begrepen.
Dat laatste met je vader herken ik wel van katten. Die vinden het heerlijk om uitgebreid bij iemand die bijv. niet goed tegen katten kan op schoot te zitten. Ook wel grappig. Alsof ze het niet willen aanvoelen.quote:Op zaterdag 16 september 2023 20:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb een kat die te debiel is om van slechte dingen uit te gaan. Die blijft zich verslikken in vreemde katten, honden en is het tegenovergestelde van eenkennig naar mensen. Ze zou zo meegaan met een pakketbezorger op schoot achter het stuur.
Alles en iedereen krijgt kopjes. Vooral leuk als mijn vader op bezoek is want die moet er niets van hebben. Zit hij weer met een chagrijnig hoofd met dat beest prinsheerlijk in een soort omhelzing.
Kun je nagaan wat voor een monster je krijgt als je een tokkie kruist met zo'n XL bullyquote:Op zondag 17 september 2023 20:15 schreef Pisces29 het volgende:
En dan te bedenken dat mensen weer deze kruising in elkaar gezet hebben.
Mensen en dieren, heerlijke combi.
Die omstanders die ‘helpen’quote:Op zondag 17 september 2023 20:07 schreef Jemoederniet het volgende:
Twee Bully XL's doen waar ze goed in zijn:
https://www.reddit.com/r/(...)ogs_attack_ive_seen/ (NSFW)
Man heeft het niet overleefd. In UK gaan stemmen op om deze honden te verbieden.
https://news.sky.com/stor(...)-sunak-says-12961742
quote:Op zondag 17 september 2023 20:07 schreef Jemoederniet het volgende:
Twee Bully XL's doen waar ze goed in zijn:
https://www.reddit.com/r/(...)ogs_attack_ive_seen/ (NSFW)
Man heeft het niet overleefd. In UK gaan stemmen op om deze honden te verbieden.
https://news.sky.com/stor(...)-sunak-says-12961742
quote:Mr Sunak was responding to the latest incident in which a man died after being savaged by two dogs outside a property in Stonnall, Staffordshire, on Thursday afternoon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |