Kogelwerend maandverbandquote:Op vrijdag 15 september 2023 09:53 schreef Aether het volgende:
Nederland stuurt kleding voor vrouwelijke militairen naar Oekrane
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-72056156
De Russen mogen dat zelf meenemen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 09:53 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Kogelwerend maandverband
.50 tampons 😱
quote:"En vraag aan jullie vriendinnen en vrouw maandverband en tampons. Die steek je in schotwonden en zuigen al het bloed op", zegt een instructrice in een video
https://nos.nl/artikel/24(...)irect-naar-het-front
Wat zorgt het 2e leger van de wereld in Oekrane toch goed voor zijn mensenquote:Op vrijdag 15 september 2023 09:56 schreef Aether het volgende:
[..]
De Russen mogen dat zelf meenemen.
[..]
quote:Op vrijdag 15 september 2023 09:53 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Kogelwerend maandverband
.50 tampons 😱
Tja, projectie is een typisch russisch dingetje.quote:Op vrijdag 15 september 2023 09:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wacht even, de Russen zeggen dat de Ukrainers "don't care about their soldiers"?
Ftfyquote:Op vrijdag 15 september 2023 10:44 schreef oheng het volgende:
[..]
That's the second army in Ukraine.
Het reactievermogen van die soldaat...quote:Op vrijdag 15 september 2023 10:41 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ng_russian_tranches/
30th Mechanized Brigade storming Russian tranches with the help of one tank
quote:Op vrijdag 15 september 2023 09:51 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ik zou er een torpedo onder hangen.
quote:Op donderdag 14 september 2023 21:29 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Aan de onderkant een torpedo die eigen propulsie heeft het water in laten maakt meer kans
Nou, dan hoop ik dat Oekrane er zelf ook op gekomen is.quote:
Nou wil ik Gerashimov niet verdedigen, maar ik vind dat rusland in Zaporizhia helemaal niet de diepte heeft voor een klassieke vertragende verdediging.quote:Op vrijdag 15 september 2023 11:20 schreef Ulx het volgende:
Analyse van de bijzondere Russische strategie om enorme verdedigingslinies te bouwen om daarna soldaten daar voor te zetten.
[ twitter ]
ehm.... de pro-westerse regering zat er al voor de onafhankelijksuitroepen van de DPR en LPR miltities die eerder fringe groepen waren, maar veel ondersteuning van rusland en haar leger kregen (zonder welke ze relatief snel verslagen zouden zijn geweest)...quote:Op vrijdag 15 september 2023 09:51 schreef BlaZ het volgende:
Het waren namelijk de pro-russische regio's die zich afsplitsten waardoor een pro-westerse regering gegarandeerd werd.
Doet me een beetje denken aan z'n rocket pod die ze onder de SU-25 hangen of van een aanvalshelicopter. Alleen dan bovenop een BMP gemacguyverd als een soort geimproviseerde rocket artillery systeem.quote:
quote:Op vrijdag 15 september 2023 12:37 schreef Anton91 het volgende:
Zal wel weer een ongelukje van een medewerker zijn geweest die even niet heeft opgelet, als dit echt een fabriek is om lagers te maken.
Foutje, kan gebeuren.
[ twitter ]
Zoals Zelensky!!!!!!!!quote:Op vrijdag 15 september 2023 12:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ehm.... de pro-westerse regering zat er al voor de onafhankelijksuitroepen van de DPR en LPR miltities die eerder fringe groepen waren, maar veel ondersteuning van rusland en haar leger kregen (zonder welke ze relatief snel verslagen zouden zijn geweest)...
sterker nog, het originele samenwerkingsakkoord met de EU (de Associatieovereenkomst) was aangegaan en afgesloten onder Viktor Janoekovytsj, die eigenlijk lang als 'pro-russisch' gold en gesteund werd door de 'Partij van de Regios' met een basis in het oosten, maar daarvoor dus door de russen terugefloten werd en door hen gedwongen werd de ondertekening enkele dagen vordat deze plaats zou vinden, af te zeggen.
Het afsluiten van het associatieakkoord was vooral onder parlementaire druk, omdat deze partij van de Regios ook zelfs in de oostelijke regionen geen overduidelijke meerderheid had.
De grote meerderheid van het oekrainse volk was al heel lang juist voor een betere samenwerking...
ook in de oostelijke gebieden.
zelfs al was daar de russische invloed groter, ook rusland kon niet afdwingen dat een ruime meerderheid daar ook duidelijk voor een onafhankelijkheid en sterk oekraine was.
het hele idee dat de hele bevolking daar pro-rusland zou zijn (vooral gebaseerd op de onware claim dat omdat een zeer groot deel van de oostelijke bevolking de russische taal als eerste taal spreekt (zo'n 38%), ze per definitie ook liever russische zouden zijn... uit meerdere onderzoeken blijkt het echter dat lang niet alle oekrainers die russisch als eerste taal spreekt, ook pro-russisch is).
quote:sinds de invasie in gfebruari 2022 is er zelfs onder russisch sprekende oekrainers in de oostelijke gebieden een sterke beweging gekomen om aktief zich uit te spreken tegen russisch als een taal van onderdrukking (overigens is russisch in de oostelijke gebieden traditioneel juist de taal van de beter opgeleidde burgers, aangezien het lang okk die groep was die op rusland georienteerd onderwijs gevolgd had)
En dan zijn er nog mensen die beweren dat dit niet belangrijk is, dat er in andere landen ook continue brandjes zijn.quote:Op vrijdag 15 september 2023 12:37 schreef Anton91 het volgende:
Zal wel weer een ongelukje van een medewerker zijn geweest die even niet heeft opgelet, als dit echt een fabriek is om lagers te maken.
Foutje, kan gebeuren.
Inderdaad, de tijdlijn is erg belangrijk om nogmaals te onderstrepen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 12:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ehm.... de pro-westerse regering zat er al voor de onafhankelijksuitroepen van de DPR en LPR miltities die eerder fringe groepen waren, maar veel ondersteuning van rusland en haar leger kregen (zonder welke ze relatief snel verslagen zouden zijn geweest)...
...
Stel je even aan zeg, met je ban.quote:Op vrijdag 15 september 2023 12:45 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Zoals Zelensky!!!!!!!!
Echt iedereen die kapotte plaat blijft draaien: Die als feit pretendeert oostoekraine is pro rusland; zou wmbt gewoon een ban moeten krijgen.
Die regios stemde meer dan 87% voor afscheiding van Rusland. Dat zijn de enige feitelijke onafhankelijke verkiezingen die er zijn over dit onderwerp. Seperatisten? Grotendeels waren dat russische soldaten / wagner huurlingen. Dit zijn feiten, maar mensen blijven die leugens van het kremlin herhalen.
[..]
Beter een referendum als leidraad, dan Russische propaganda, opstoking en geweld.quote:Op vrijdag 15 september 2023 12:59 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Stel je even aan zeg, met je ban.
Dingen kunnen ook veranderen h. Maar omdat er in 1989 een referendum is geweest moet dat een eeuwige leidraad zijn.
Volgens mij is er recent nog een referendum gehouden in die regio's.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:01 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Beter een referendum als leidraad, dan Russische propaganda, opstoking en geweld.
Je bedoeld die referenda waar je at gun point voor aansluting bij rus kon kiezen?quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Volgens mij is er recent nog een referendum gehouden in die regio's.
Misschien niet heilig verklaren dus
Ohja, je was erbij.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je bedoeld die referenda waar je at gun point voor aansluting bij rus kon kiezen?
Maar goed, dat je een troll-tankie bent, wisten we natuurlijk al.
Ow, dus ik persoonlijk had er bij moeten zijn?quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:11 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ohja, je was erbij.
En als argument tegen wijzen we naar referenda uit 1989.
Ijzersterk.
Hoe weet je dat die eerlijk zijn verlopen dan?quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:03 schreef inslagenreuring het volgende:
Wilde ik net posten.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe weet je dat die eerlijk zijn verlopen dan?
Ohja, je was erbij.
IJzersterk.
Fijn om te zien dat statements namens de VN -weliswaar selectief- serieus genomen worden. De VN blijven ook aandringen op vredesbesprekingen bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, dus ik persoonlijk had er bij moeten zijn?
Ja, zeker ijzersterk.
Is de mening van de VN nog wat waard?
So-Called Referenda during Armed Conflict in Ukraine ‘Illegal’, Not Expression of Popular Will, United Nations Political Affairs Chief Tells Security Council
Vast niet h, mss moet je nu gaan uitleggen dat het allemaal maar <vul maar in complot> is.
Dat weet ik inderdaad niet.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe weet je dat die eerlijk zijn verlopen dan?
Ohja, je was erbij.
IJzersterk.
Weet je het zeker?quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:22 schreef inslagenreuring het volgende:
Dat het referendum niet strookt met internationaal staatsrecht en op die basis illegaal was snap ik ook wel.
Lijk je het anders nog op te dissen als reden waarom we eerdere referenda maar niet al te serieus moeten nemen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Misschien niet heilig verklaren dus
Klopt. Zo zou het Oekrane referendum uit 2016 nu zomaar een andere uitkomst kunnen hebben.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Weet je het zeker?
Hier:
[..]
Lijk je het anders nog op te dissen als reden waarom we eerdere referenda maar niet al te serieus moeten nemen.
Maar dat belet je niet om anderen hun mededeling dat het gewoon at gun point gebeurde maar af te serveren om dezelfde reden?quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat weet ik inderdaad niet.
Ja, dat zal best, maar in de echte wereld nemen we referenda at gunpoint niet serieus. Dat lijk alleen jij te doen hier.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:29 schreef inslagenreuring het volgende:
Zo zou het Oekrane referendum uit 2016 nu zomaar een andere uitkomst kunnen hebben.
Oke, dus iedereen moest de stem ter goedkeuring aan die bewapende mannen laten zien?quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dat belet je niet om anderen hun mededeling dat het gewoon at gun point gebeurde maar af te serveren om dezelfde reden?
Misschien moet jij je eigen commentaren eens langs dezelfde lat leggen als dat je de commentaren van anderen legt?
Of heb je dan niks meer te vertellen....
Misschien moet jij ff dat VN artikel lezen. Ik maak me sterk dat die wel het e.e.a. uiteenzet. Inclusief wat waarom kwalijk is, zodat we verschoond blijven van onbenullen die volstrekt arbitrair hun vinger in de lucht steken, en adh daarvan wel ff bepalen wat waarom erg isquote:Op vrijdag 15 september 2023 13:33 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oke, dus iedereen moest de stem ter goedkeuring aan die bewapende mannen laten zien?
Haha nee.quote:Op vrijdag 15 september 2023 12:11 schreef inslagenreuring het volgende:
Fijne nieuwsgaring op Nu.nl ook. Die claimen dat de "stad" Andriivka is heroverd. Daar woonde nog geen 100 man.
quote:Het Oekraense leger zegt dat het Andriivka, een dorp in de buurt van Bakhmut, heeft heroverd. In dat deel van het front ligt de Oekraense verdediging onder vuur.
Volgens het Oekraense leger zijn bij de inname van Andriivka "aanzienlijke verliezen toegebracht aan de vijand op het gebied van menskracht en materieel".
Andriivka ligt in de omgeving van Bakhmut, dat eerder dit jaar na maandenlange zware gevechten werd ingenomen door de Russen. Door de inname van Andriivka kunnen de Oekraners iets verder naar het zuiden opschuiven.
De Oekraense strijdkrachten zijn sinds juni bezig met een tegenoffensief, dat moeizaam verloopt. Rond Bakhmut liggen veel kleine en grote dorpen. Andriivka telde voor de oorlog nog geen 100 inwoners. Bakhmut had er meer dan 70.000.
De Oekraense onderminister van Defensie Hanna Maljar meldde eerder al dat Andriivka was heroverd. Maar dat werd toen tegengesproken door het leger. Maljar verklaarde later dat er sprake was van miscommunicatie.
Ook succesjes voor de Oekraense troepenquote:Op vrijdag 15 september 2023 13:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Haha nee.
https://www.nu.nl/spannin(...)dorpje-heroverd.html
[..]
quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:33 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oke, dus iedereen moest de stem ter goedkeuring aan die bewapende mannen laten zien?
Volgens mij zijn gewapende soldaten bij stemlokalen in een gemiddelde bananenrepubliek een heel gewoon beeld.
dus jij loopt hier weer eens keihard te liegen, iemand toont dat glashard aan en vervolgens mompel je er maar wat over heen? wat een nul ben je toch ook.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:45 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ook succesjes voor de Oekraense troepen
Ondanks de aanvallen boeken de Oekraners ook kleine successen. Volgens de troepen hebben ze terreinwinst geboekt nabij de stad Avdiivka.
https://www.nu.nl/spannin(...)g-vol-aanvallen.htmlquote:Op vrijdag 15 september 2023 13:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dus jij loopt hier weer eens keihard te liegen, iemand toont dat glashard aan en vervolgens mompel je er maar wat over heen? wat een nul ben je toch ook.
Zeg flapdrol, die gewapende mannen stonden er niet toen er verkiezingen gehouden werden toen het nog geen bezet gebied was.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:33 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Volgens mij zijn gewapende soldaten bij stemlokalen in een gemiddelde bananenrepubliek een heel gewoon beeld.
Mag ik iets voorstellen? Ga een tijdje wonen in bezet Oekrane.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/spannin(...)g-vol-aanvallen.html
Zal wel een verslaggever zijn die in de war is met de namen, want ze zijn ook verwarrend. Maar zoals ik het zie is Avdiivka inderdaad een stad en Andriivka een dorp. Alleen ligt Andriivka dichterbij de stad Bakhmut.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:45 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ook succesjes voor de Oekraense troepen
Ondanks de aanvallen boeken de Oekraners ook kleine successen. Volgens de troepen hebben ze terreinwinst geboekt nabij de stad Avdiivka.
Nee, pro-rus tankie zijn is alleen leuk als je niet in rus woont, natuurlijk.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:55 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
Mag ik iets voorstellen? Ga een tijdje wonen in bezet Oekrane.
Je bent weer eens compleet in de war kerel.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/spannin(...)g-vol-aanvallen.html
POLLquote:Op vrijdag 15 september 2023 13:59 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Russisch soldaat laat souvenir zien aan kinderen...
Alleen ligt het dichterbij de stad Bakhmut... Zie foto:quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je bent weer eens compleet in de war kerel.
Het Oekranse leger heeft succesjes geboekt bij de stad Avdiivka.
Daarnaast heeft het Oekranse leger ook het dorpje Andriivka bevrijd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wacht maar tot hij er achter komt dat sommige dorpen wel drie keer voorkomen qua (geschreven) naam.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
In de oostelijke regio's waag ik dat zeker te betwijfelen. Daar is het niet sinds 2022 pas onrustig.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zeg flapdrol, die gewapende mannen stonden er niet toen er verkiezingen gehouden werden toen het nog geen bezet gebied was.
Ik kan je wel doorschakelen met iemand die wel mensen uit die regio kent. Spreekt overigens alleen Oekraens vandaag de dag om bepaalde moverende redenen.
Als je doelt op de ministaatjes, dat is ook bezet gebied. Toen ook al.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:10 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
In de oostelijke regio's waag ik dat zeker te betwijfelen. Daar is het niet sinds 2022 pas onrustig.
Daar heb ik geen direct belang bij. Jij wilt gaan wonen in een bestreden kokend conglomeraat van allerlei invloeden?quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:55 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Mag ik iets voorstellen? Ga een tijdje wonen in bezet Oekrane.
Ik weet zeker dat je als een ander mens terug zal komen en niets van wat je nu allemaal uitkraamt nog durft te herhalen.
Tussen neus en lippen door veeg je even de vloer aan met Oekranse soevereiniteit?quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, pro-rus tankie zijn is alleen leuk als je niet in rus woont, natuurlijk.
Geen idee hoe je er bij komt.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:12 schreef inslagenreuring het volgende:
Tussen neus en lippen door veeg je even de vloer aan met Oekranse soevereiniteit?
Omdat Rusland al jarenlang in die regios zit te stoken oa door de 'separatisten'quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:10 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
In de oostelijke regio's waag ik dat zeker te betwijfelen. Daar is het niet sinds 2022 pas onrustig.
quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nouja, het kan dus gaan om een stad met 70.000 inwoners of een aardappelschuur. Goed om te weten.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wacht maar tot hij er achter komt dat sommige dorpen wel drie keer voorkomen qua (geschreven) naam.
Misschien moet je je eens degelijk van te voren informeren, voor je denkt mee te kunnen pratenquote:
Daar doel ik op ja. Daar staan al jaren gewapende mannen voor de veiligheid. Geen stabiele regio's.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als je doelt op de ministaatjes, dat is ook bezet gebied. Toen ook al.
Het is ook ergens al 5 uur natuurlijk.quote:
En heb het speciaal voor jou nog wel vetgedruktquote:Op vrijdag 15 september 2023 14:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Geen idee hoe je er bij komt.
Maar je hebt wel vaker vreemde hersenkronkels.
Ik laat me graag verlichten in dit warme bad en onuitputtelijke bron van kennis en expertise.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien moet je je eens degelijk van te voren informeren, voor je denkt mee te kunnen praten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |