Het begon allemaal hiermeequote:Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.
Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.
Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.
Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.
Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Game on!Definitely not CIA
Nee het was de voorspelde nothingburger voortkomend uit de bekende rechtse complottheorie dat links samenwerkte met Twitter om de verkiezingen te beinvloeden onder het mom van transparantie.quote:Op woensdag 13 september 2023 23:00 schreef capricia het volgende:
Ik zit helemaal niet in de discussie die jullie nu voeren.
Ik heb een totaal andere vraag:
Al die zogenaamde bemoeienissen van overheidsinstanties en politieke partijen in Twitter die Musk naar buiten zou brengen, of al gebracht heeft, hoe staat het daar nou mee? De Twitter files.
Is dat nog van enige substantie geweest?
Is het echt wat? Komen er nog dingen?
Of iemand antisemiet is of niet is dan ook voornamelijk een opinie. Goede Musk impressie door te doen alsof ik haatzaaiend ben. Terwijl ik me toch lang niet zo extreem uit als je idool die over Soros tweette: He wants to erode the very fabric of civilization. Soros hates humanity.quote:Op woensdag 13 september 2023 22:53 schreef Rnie het volgende:
[..]
Jouw claim dat hij een jodenhater en extreem rechts is.
[..]
Sterke reactie. Nee echt.
[..]
Je quote twee opinie stukken () en 2 stukken die nog niet eens in de buurt komen van een onderbouwing van je claim.
In hoeverre neem jij jezelf serieus als je vanuit de onderbuik, op een haatzaaiende manier, dingen de wereld inslingert zonder een onderbouwing? Best serieus niet?
Sorry dat ik een beetje op de man speelde. Moet een modje mij een ban geven? Waarschuwen? Hoe gaan we hier te werk?
Een lap onsamenhangende tekst maakt het er niet beter op he?quote:Op donderdag 14 september 2023 00:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Of iemand antisemiet is of niet is dan ook voornamelijk een opinie. Goede Musk impressie door te doen alsof ik haatzaaiend ben. Terwijl ik me toch lang niet zo extreem uit als je idool die over Soros tweette: He wants to erode the very fabric of civilization. Soros hates humanity.
Lijkt me sterk dat je met een quote van mij kan komen over Musk waar ik ook maar in de buurt kom van zulke haat. Daarbij zonder onderbouwing, ik post toch net nog meerdere mensen die aangrenzende meningen als de mijne uiten.
Ik bemoei me verder ook niet met moderatie, het maakt me niet zoveel uit als je op de man speelt maar de discussie wordt er niet beter op. Wel is het zo dat het me vrij logisch lijkt dat platformen modereren.
Als twitter bij dit soort tweets:"blacks should be gassed and sent with space x to Mars" de discussie wil aangaan of ze het moeten verwijderen zegt dat wat mij betreft iets. Zeker in combinatie met studies die uitwijzen dat er veel meer haat wordt verspreid op twitter in combinatie met een eigenaar die continue vage complotten de wereld inslingert. Constant het gesprek aangaat met neonazis. Maargoed het is al duidelijk dat jou dat niets zegt.
De dubbele standaard in deze is bij jou vrij extreem. Ik moet schijnbaar mijn mening afzwakken over Musk anders is het haatdragend. Ik kom met 4 bronnen maar dat is geen onderbouwing.
Musk vind je wel wat, die hoeft van jou nooit met een bron te komen. Meerdere mensen hebben moeten onderduiken door Musks handelen maar hij is niet haatdragend, is dat omdat zijn aandachtsspanne te kort daarvoor is ofzo? Onderbuik? Ik heb deze saga toch wel genoeg gevolgd om er een redelijk geinformeerde mening over te hebben. Weet je wat reageren vanuit de onderbuik is Musk die zon reddingsduiker een pedo noemde omdat hij Musks idee kut vondt.
Hoe serieus ik het allemaal neem, het is nogal een ver van mijn bed show niet bepaald dus. Dat levert dan weer als voordeel op dat ik hier redelijk objectief naar kan kijken, ik denk niet dat Musk het kwaad is. Wel een persoon die meer kwaad dan goed doet met zijn impulsieve gedrag op sociale media. Blijkbaar is hij goed in technische dingen, zou goed zijn als hij zich daar mee bezig houdt in plaats van zich bemoeien met zaken waar hij de ballen verstand van heeft zoals politiek of social media.
Wat sneu zeg ik reageerde uitgebreid op jouw eindeloze gebagger. Nu doe je net alsof je niet kan lezen, of zoveel geheugenverlies hebt dat je mijn vorige post niet eens kan herinneren. Waar je nota bene nog complimenten voor gaf.quote:Op donderdag 14 september 2023 01:02 schreef Rnie het volgende:
[..]
Een lap onsamenhangende tekst maakt het er niet beter op he?
Ik wacht nog steeds met smart op de onderbouwing van je claim. Of nouja, eigenlijk niet. Het begint een beetje triest te woorden op deze manier.
En door.
Het gebagger begint met het feit dat jij claims maakt die je daarna niet meer onderbouwt. Als jij twee opiniestukken (!!) als daadwerkelijke bron aandraagt voor het feit dat Musk een jodenhater is, daarbij als onderbouwing zegt dat het je eigenlijk niet boeit dat Musk een antisemiet is (quote:Op donderdag 14 september 2023 06:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat sneu zeg ik reageerde uitgebreid op jouw eindeloze gebagger. Nu doe je net alsof je niet kan lezen, of zoveel geheugenverlies hebt dat je mijn vorige post niet eens kan herinneren. Waar je nota bene nog complimenten voor gaf.
Tja je zet jezelf nogal voor schut in deze reeks. Veel plezier met fappen op je technogod.
Mja, aan de andere kant: de laatste keer dat Elon iets geprogrammeerd heeft was volgens mij in de jaren '90. Dus of dat nou echt z'n forte is weet ik nietquote:Op donderdag 14 september 2023 00:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Blijkbaar is hij goed in technische dingen, zou goed zijn als hij zich daar mee bezig houdt in plaats van zich bemoeien met zaken waar hij de ballen verstand van heeft zoals politiek of social media.
quote:Who or what is to blame for Elon Musk? Famed biographer of intellectually muscular men Walter Isaacson’s dull, insight-free doorstop of a book casts a wide but porous net in search of an answer. Throughout the tome, Musk’s confidantes, co-workers, ex-wives and girlfriends present a DSM-5’s worth of psychiatric and other theories for the “demon moods” that darken the lives of his subordinates, and increasingly the rest of us, among them bipolar disorder, OCD, and the form of autism formerly known as Asperger’s. But the idea that any of these conditions are what makes Musk an “asshole” (another frequently used descriptor of him in the book), while also making him successful in his many pursuits, is an insult to all those affected by them who manage to change the world without leaving a trail of wounded people, failing social networks and general despair behind them. The answer, then, must lie elsewhere.
[..]
Het recht om beren te bewapenen lijkt niet echt ter discussie te staan hier.quote:Op donderdag 14 september 2023 00:00 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Er was geen sprake van de beweerde (overheids-)censuur en/of schending van de 2nd Amendment.
Ja wat denk je dat het meetbaar is of iemand antisemitisch is ofzo? Waar denk je dan aan bepaalde haar en snorstijl ofzo? Of dat je het bent als je bepaalde woorden gebruikt als een soort toverspreuk?quote:Op donderdag 14 september 2023 10:45 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het gebagger begint met het feit dat jij claims maakt die je daarna niet meer onderbouwt. Als jij twee opiniestukken (!!) als daadwerkelijke bron aandraagt voor het feit dat Musk een jodenhater is, daarbij als onderbouwing zegt dat het je eigenlijk niet boeit dat Musk een antisemiet is (), en een lang onsamenhangend verhaal post waar echt alles, maar dan ook alles door elkaar loopt, dan weet ik het ook niet meer hoor.
"Of iemand antisemiet is of niet is dan ook voornamelijk een opinie"![]()
Apart dat je dan zelf dingen opsomt, dat ogenschijnlijk zelf op een meetlat legt en tot de conclusie komt dat het een jodenhater is. Mocht ik verkeerd zitten en je dat overigens niet doet, dan ben ik benieuwd hoe jij dan tot die conclusie komt dat het een jodenhater is.quote:Op donderdag 14 september 2023 17:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ja wat denk je dat het meetbaar is of iemand antisemitisch is ofzo?
Het mooie is, is dat jij iets claimt, niet ik. Ik hoef namelijk niets te ontkennen, jij moet (althans, moet, moet) je spijkerharde claims gewoonweg onderbouwen. Tot op heden faal je hierin. De bronnen die jij aankaart zijn opiniestukken. Ik ben niet zo van de "Jantje zegt dat God bestaat, dus hij bestaat" school.quote:Op donderdag 14 september 2023 17:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik heb al bronnen gegeven waarom dat zo is en ook argumenten.
De "Rnie heeft ruzie met een neger, pas op hij noemt het een neger en haat negers, dus is de logische conclusie dat hij racistisch is" retoriek die jij constant projecteert middels dit soort posts vind ik haatzaaiend, walgelijk en totaal zinloos. Iemand een antisemiet of extreemrechts noemen zonder bewijs is namelijk nogal wat. Maargoed, het floept er zo makkelijk uit als je boos bent toch?quote:Criticizing George Soros is not inherently anti-Semitic. He is one of the world’s richest men and most influential philanthropists, as well as the Democratic Party’s largest single donor, and his views undoubtedly warrant scrutiny and debate. But Musk was not taking issue with a particular statement or position put forward by Soros; he was presenting him as an avatar of evil. He painted Soros as a literal comic-book villain.
This is the language of anti-Semitism through the ages
First Amendment uiteraard. Heb het verbeterdquote:Op donderdag 14 september 2023 17:23 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het recht om beren te bewapenen lijkt niet echt ter discussie te staan hier.
Je begrijpt er maar weinig van he? Het gaat helemaal niet om Elon Musk's eigen gevoelens tov Joden. Natuurlijk zal zo'n figuur als Musk onmiddelijk beweren dat hij niets tegen Joden heeft en dat kan ook best waar zijn maar dat kan je nooit met zekerheid vaststellen aangezien je niet in iemands hoofd kan kijken.quote:Op donderdag 14 september 2023 18:03 schreef Rnie het volgende:
[..]
Apart dat je dan zelf dingen opsomt, dat ogenschijnlijk zelf op een meetlat legt en tot de conclusie komt dat het een jodenhater is. Mocht ik verkeerd zitten en je dat overigens niet doet, dan ben ik benieuwd hoe jij dan tot die conclusie komt dat het een jodenhater is.
[..]
Het mooie is, is dat jij iets claimt, niet ik. Ik hoef namelijk niets te ontkennen, jij moet (althans, moet, moet) je spijkerharde claims gewoonweg onderbouwen. Tot op heden faal je hierin. De bronnen die jij aankaart zijn opiniestukken. Ik ben niet zo van de "Jantje zegt dat God bestaat, dus hij bestaat" school.
Naast de opiniestukken post je dit voorbeeldje, wat jij zelf aankaart als bron dat Musk een jodenhatertje is. Hoe is dit een onderbouwing van je claim?
[..]
De "Rnie heeft ruzie met een neger, pas op hij noemt het een neger en haat negers, dus is de logische conclusie dat hij racistisch is" retoriek die jij constant projecteert middels dit soort posts vind ik haatzaaiend, walgelijk en totaal zinloos. Iemand een antisemiet of extreemrechts noemen zonder bewijs is namelijk nogal wat. Maargoed, het floept er zo makkelijk uit als je boos bent toch?
Sylvana is er niks bij.
Vergelijk: iemand die zich als Zwarte Piet schminkt hoeft ook geen racist te zijn terwijl het een racistisch stereotype betreft en die daad dus als racistisch kan worden gezien.quote:Whenever anyone is accused of antisemitism, they will almost inevitably say something like, “I am not antisemitic, I love Jewish people.” By doing so, they make the conversation about their personal feelings and intentions, which are knowable only to them. By this metric, no one can ever be accused of antisemitism, since you can’t read anyone’s mind.
This is not a useful way to think about antisemitism. Antisemitism is not primarily about the internal feelings of people targeting Jewish people. Instead, antisemitism – like all bigotry – is about stereotypes, structures, and ideologies which make those targeted less safe and more subject to discrimination, harassment, and violence.
It doesn’t really matter what someone expressing antisemitism feels or intends in their heart. It matters how their actions harm and potentially even endanger Jewish people.
It’s important to keep this distinction in mind when evaluating Elon Musk’s latest campaign targeting his supposed and imagined enemies. Musk, the billionaire CEO of Twitter/X, spent the weekend blaming the Anti-Defamation League (ADL) for his business woes.
The ADL is an organization dedicated to fighting antisemitism. It has voiced concerns since Musk took over the company in late 2022 with his unwillingness to remove or moderate antisemitic content.
Bron
Op het moment dat je claimt dat het een antisemiet is, dan zeg je, tussen neus en lipjes door, dat eigenlijk zijn eigen gevoel tov joden best haatzaaiend is. Hoe kan je in godsnaam beweren dat het hier helemaal niet om gaat?quote:Op donderdag 14 september 2023 23:46 schreef Kijkertje het volgende:
Je begrijpt er maar weinig van he? Het gaat helemaal niet om Elon Musk's eigen gevoelens tov Joden.
Lord ronddraai kan dit klaarblijkelijk wel. Zie zijn claim in het vorige deeltje.quote:Op donderdag 14 september 2023 23:46 schreef Kijkertje het volgende:
Natuurlijk zal zo'n figuur als Musk onmiddelijk beweren dat hij niets tegen Joden heeft en dat kan ook best waar zijn maar dat kan je nooit met zekerheid vaststellen aangezien je niet in iemands hoofd kan kijken.
Ik snap deze niet zo goed. Zou je deze ook naar Musk vertalen?quote:Op donderdag 14 september 2023 23:46 schreef Kijkertje het volgende:
Vergelijk: iemand die zich als Zwarte Piet schminkt hoeft ook geen racist te zijn terwijl het een racistisch stereotype betreft en die daad dus als racistisch kan worden gezien.
En dat werd grotendeels geherprogrammeerd omdat het niet echt efficint was gemaakt. Het idee achter Zip2 was wel goed.quote:Op donderdag 14 september 2023 10:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mja, aan de andere kant: de laatste keer dat Elon iets geprogrammeerd heeft was volgens mij in de jaren '90. Dus of dat nou echt z'n forte is weet ik niet
Yep! Ergens wel grappig dat Elon en ik dezelfde smaak hebben qua videospellen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 12:31 schreef Tijn het volgende:
Heb je al The Battle of Polytopia genstalleerd, @Rnie?
Inderdaad ik kijk naar zijn woorden en daden en trek daar een conclusie uit. Die conclusie is uiteraard een mening, ook eentje die stevig te onderbouwen is.quote:Op donderdag 14 september 2023 18:03 schreef Rnie het volgende:
[..]
Apart dat je dan zelf dingen opsomt, dat ogenschijnlijk zelf op een meetlat legt en tot de conclusie komt dat het een jodenhater is. Mocht ik verkeerd zitten en je dat overigens niet doet, dan ben ik benieuwd hoe jij dan tot die conclusie komt dat het een jodenhater is.
Dus als ik een mening heb dat Musk een antisemiet is, ben ik volgens jou verplicht dat te onderbouwen. Okay dat heb ik gedaan dat is niet voldoende. Blijkbaar vind je dus dat ik het zo goed moet onderbouwen jou te overtuigen. In dit geval uiteraard een onmogelijke standaard. Goede kans dat Musk een Kanye'tje kan doen en zeggen ik houd van Hitler en dan doe je het af als grap of foutje.quote:Het mooie is, is dat jij iets claimt, niet ik. Ik hoef namelijk niets te ontkennen, jij moet (althans, moet, moet) je spijkerharde claims gewoonweg onderbouwen. Tot op heden faal je hierin. De bronnen die jij aankaart zijn opiniestukken. Ik ben niet zo van de "Jantje zegt dat God bestaat, dus hij bestaat" school.
Naast de opiniestukken post je dit voorbeeldje, wat jij zelf aankaart als bron dat Musk een jodenhatertje is. Hoe is dit een onderbouwing van je claim?
[..]
De "Rnie heeft ruzie met een neger, pas op hij noemt het een neger en haat negers, dus is de logische conclusie dat hij racistisch is" retoriek die jij constant projecteert middels dit soort posts vind ik haatzaaiend, walgelijk en totaal zinloos. Iemand een antisemiet of extreemrechts noemen zonder bewijs is namelijk nogal wat. Maargoed, het floept er zo makkelijk uit als je boos bent toch?
Sylvana is er niks bij.
quote:Op vrijdag 15 september 2023 15:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Inderdaad ik kijk naar zijn woorden en daden en trek daar een conclusie uit. Die conclusie is uiteraard een mening, ook eentje die stevig te onderbouwen is.
[..]
Dus als ik een mening heb dat Musk een antisemiet is, ben ik volgens jou verplicht dat te onderbouwen. Okay dat heb ik gedaan dat is niet voldoende. Blijkbaar vind je dus dat ik het zo goed moet onderbouwen jou te overtuigen. In dit geval uiteraard een onmogelijke standaard. Goede kans dat Musk een Kanye'tje kan doen en zeggen ik houd van Hitler en dan doe je het af als grap of foutje.
Vervolgens kom je met een hele hoop negatieve kwalificaties over mijn mening, walgelijk haatzaaiend, ik zou boos zijn het makkelijk zeggen. Deze mening hoef jij blijkbaar zelf niet hoeft te onderbouwen? Probeer dat anders eens bewijs dat ik boos ben, haatzaaiend, makkelijk iemand antisemiet noem. Of waarom moet ik mijn meningo onderbouwen of matigen maar jij en Musk niet?
In geval van Musk als hij zegt dat Soros de beschaving kapot wil maken. Wat natuurlijk een ergere beschuldiging is dan antisemiet. De beschaving kapot maken is namelijk nog groter dan alleen joden. Hoeft hij dat van jou niet te onderbouwen. Dan begin jij redenen te bedenken waarom hij dat zegt zonder slechte intentie. Een 180 graden draai van wat je bij mij doet namelijk slechte intenties achter mijn mening verzinnen.
Dat is het probleem hier, ik kan je nooit overtuigen want je meet met totaal verschillende maten als het je uitkomt.
Simpel gezegd het is toch jouw mening hier dat Musk kan zeggen wat hij wil zonder dat het iets over hem zegt. Maar dat wat ik zeg, iets over mij zegt?
Wat is het nou? Je mening of is het gewoon een feit dat Musk extreemrechts en een jodenhatertje is? Gewoon even voor de duidelijkheid?quote:Op dinsdag 5 september 2023 09:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ieder normaal mens kan zien dat je idool Musk die jij hoe dan ook altijd zal verdedigen extreemrechts is en antisemitisch. Maar omdat je dit soort feiten niet onder ogen wil zien zijn feiten opeens extreemlinks?
Probeer een keer op een post van me in te gaan in plaats van een dingetje eruit te plukken.quote:Op vrijdag 15 september 2023 17:06 schreef Rnie het volgende:
[..]
[..]
Wat is het nou? Je mening of is het gewoon een feit dat Musk extreemrechts en een jodenhatertje is? Gewoon even voor de duidelijkheid?
Dat is waar het de hele tijd om gaatquote:Op vrijdag 15 september 2023 18:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Probeer een keer op een post van me in te gaan in plaats van een dingetje eruit te plukken.
quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dat is mijn mening inderdaad, dat het een feit is dat Musk jodenhater is.
Ik moet hier wat corrigeren. Het bovenstaande werd inderdaad zo gerapporteerd (en later gerectificeerd) in een aantal media, echter is Starlink in het betreffende gebied destijds niet aan gezet en dus ook niet uit gezet:quote:Op donderdag 7 september 2023 21:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
In het kort: Er was geen contract, Musk stelde het vrij beschikbaar. Toen sprak Musk met Putin en schakelde hij het uit. Daarna sloot de Amerikaanse defensie een contract met Musk waarop het weer aan ging. Althans, zo was het bij me bekend een tijd geleden al ... dus ik weet niet goed wat er nu vandaag nieuw is?!
Absoluut niet het gaat er om dat ik me negatief uitlaat over je idool en dat kun je niet hebben.quote:Op vrijdag 15 september 2023 19:08 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dat is waar het de hele tijd om gaatDie claims die je maakt.
Natuurlijk naar mijn mening is zwaartekracht ook een feit, maar je kunt er over discussieren.quote:Voor de rest gestopt met lezen. Vis je likeys van de usual suspects maar weer binnen. Ik ga even eten koken en daarna de biografie lezen.![]()
Ik ben al sinds het begin niet uit op een discussie wat betreft dit onderwerp. Ik wil gewoon antwoord op mijn vraag die ik in het vorige deeltje (zie post 87) aan je hebt gesteld wat betreft de feitelijkheden die je toen schetste. Dat je ellenlange posts wijdt aan het beantwoorden van deze simpele vraag (die je dus niet beantwoordquote:Op vrijdag 15 september 2023 20:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Natuurlijk naar mijn mening is zwaartekracht ook een feit, maar je kunt er over discussieren.
Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik sla het even over. Ik speel de echte Civilization welquote:Op vrijdag 15 september 2023 13:38 schreef Rnie het volgende:
[..]
Yep! Ergens wel grappig dat Elon en ik dezelfde smaak hebben qua videospellen.
Jij dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |