Wij werken daar al minstens vier verkiezingen mee, Rotterdam nog langer dacht ik, dus raar dat ze het nog een pilot noemen.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 15:32 schreef PippenScottie het volgende:
We gaan als pilotgemeente met iPads de stempassen scannen.
Dit werd een interessante training op het gemeentehuis. Voor een groot deel was de 2FA om in te loggen al een onoverkoombare horde.
De voorzitter, c’est moiquote:Op vrijdag 24 mei 2024 16:35 schreef freako het volgende:
Grootste voordeel vind ik nog de chatfunctie met de gemeente, en het stappenplan bij aanvang, shiftwissel & na sluiting.
De registratie van die stempassen is werkverschaffing. Opzoeken in het ROS kan net zo snel, en het aantal kiezers dat met een gekopieerde stempas probeert te stemmen zal vrij laag zijn (ongeveer 0).
Pilotgemeente?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 15:32 schreef PippenScottie het volgende:
We gaan als pilotgemeente met iPads de stempassen scannen.
Dit werd een interessante training op het gemeentehuis. Voor een groot deel was de 2FA om in te loggen al een onoverkoombare horde.
Jep, Rotterdam ook al tijden. Werkt niet altijd even vlekkeloos, verbinding ligt er soms uit. En de vorige keer was mn voorzitter te bejaard en wapperde ie de qr-code een beetje langs de lens waardoor het niet goed gescand werd. Dus dat heb ik toen maar even overgenomen.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:53 schreef Cirilico het volgende:
[..]
Pilotgemeente?Wij doen dit al járen in Den Haag (en volgens mij ook Rotterdam, die werken nauw samen in de ontwikkelingen).
45 stemmen so far.quote:Op donderdag 6 juni 2024 09:17 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zit op een basisschool dit jaar. We hebben er nu 75 gehad, en ik denk dat we nu praktisch pauze hebben. 2 stemmers per 10 minuten sinds 8:45
Wij ook zoiets. Lange dag zo. Gelukkig zitten we in een cinema, dus wel de nodige reuring.quote:
Daar ben je met tellen dan ook zo doorheenquote:Op donderdag 6 juni 2024 12:42 schreef FlyingFish het volgende:
195 nu. Valt me nog mee… komen rond de 550 uit vanavond gok ik.
Dat zou je denken, maar vanavond wordt de eerste keer tellen met de Vox methode, en op kandidaat tellen. Vooral de omschakeling van methode gaat veel extra tijd kosten verwacht ikquote:Op donderdag 6 juni 2024 12:47 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Daar ben je met tellen dan ook zo doorheen. Ben benieuwd, vanmorgen wezen stemmen op het bureau waar ik vanavond moet zijn en het was daar ook niet heel druk
Vox is lean toch? Wij hoeven alleen op partij en moeten om middernacht stoppen. Op kandidaat is hier morgen op een centrale locatie.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:57 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat zou je denken, maar vanavond wordt de eerste keer tellen met de Vox methode, en op kandidaat tellen. Vooral de omschakeling van methode gaat veel extra tijd kosten verwacht ik
Ja, klopt. En voor het eerst sinds jaren dus ook gelijk op kandidaatniveau.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:58 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Vox is lean toch? Wij hoeven alleen op partij en moeten om middernacht stoppen. Op kandidaat is hier morgen op een centrale locatie.
Ik hoorde iets van de CEO van het bedrijf dat de biljetten drukt, maar weet niet of ik dat heel logisch vindquote:Op donderdag 6 juni 2024 15:39 schreef Dagoduck het volgende:
Van wie is die handtekening achterop de stembiljetten?
Zal de voorzitter van het centraal stembureau zijn (voor het EP is dat de Kiesraad), en anders de voorzitter van het hoofdstembureau van de kieskring. Maar volgens mij is er maar 1 kieskring voor het Europees Parlement.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:39 schreef Dagoduck het volgende:
Van wie is die handtekening achterop de stembiljetten?
Het valt me nog mee, 398 hier. Maar blijkbaar is het dichtstbijzijnde stembureau van de vorige verkiezingen deze keer gesloten, dus er zal wat overloop zijn.quote:Op donderdag 6 juni 2024 17:14 schreef PippenScottie het volgende:
Wij merken weinig van een hogere opkomst
6. Maar slechts 605 stemmen, dus daar ben je zo doorheenquote:Op donderdag 6 juni 2024 16:18 schreef eenjongen... het volgende:
Met hoeveel man tellen jullie? Wij 16, maar hebben dan ook de hele dag door al een dubbele bezetting op ons stembureau
Ook bij ons snel uitgeteld met ruim 500 stemmen en alleen geteld op lijstniveau.quote:Op donderdag 6 juni 2024 22:57 schreef freako het volgende:
463 stemmen, alleen tellen op lijstniveau. Stonden om 22:00 al buiten..
Om 20:45 viel bij ons het licht uit. Heel sfeervol met de zaklamp van de mobiele telefoon stempassen controleren. Half uurtje later was de juiste schakelaar gevonden.
Sneller niet, wel nauwkeuriger inderdaad. Bij ons ook iemand die het wou doen zoals ze gewend was, maar dat mocht echt niet van de voorzitter. Aan het einde van de avond was ze toch wel overtuigd dat het zo rustiger ging en foutloos was.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 00:24 schreef FlyingFish het volgende:
Nou, onze middagshift heeft het druk gehad. Wij eindigden om 13:30 met 210 ongeveer, uiteindelijk werden het er 794
Nieuwe telmethode ging wel goed, partijtelling klopte precies (waren we ook om 22:15 al mee klaar). Kandidaattelling ging ook goed, behalve bij twee eigenwijzen die twee bundels toch weer samen gingen voegen en alles gingen sorteren. In de tijd dat zij 140 stembiljetten hadden geteld, hadden ze overige 6 de rest gedaan… en dan zaten er daarna bij hen ook nog fouten in. Ik betwijfel of de vox methode sneller is (dit jaar zeker nog niet omdat ik alles nog moest uitleggen en het voor iedereen nieuw was), maar wel veel nauwkeuriger.
quote:Op vrijdag 7 juni 2024 00:24 schreef FlyingFish het volgende:
Kandidaattelling ging ook goed, behalve bij twee eigenwijzen die twee bundels toch weer samen gingen voegen en alles gingen sorteren. In de tijd dat zij 140 stembiljetten hadden geteld, hadden ze overige 6 de rest gedaan… en dan zaten er daarna bij hen ook nog fouten in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |