abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 september 2023 @ 14:16:35 #1
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_210613081
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
Kantar
De Hond
  dinsdag 12 september 2023 @ 14:17:34 #2
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210613092
Als je woordvoerder wil zijn, helpt het wel om een beetje genuanceerd te kunnen communiceren.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 12 september 2023 @ 14:36:20 #3
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_210613276
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 14:17 schreef Perrin het volgende:
Als je woordvoerder wil zijn, helpt het wel om een beetje genuanceerd te kunnen communiceren.
Ook als je dat op persoonlijke titel doet? Ik ben ook communicatiemedewerker, maar ik hoop toch niet dat mensen mij gaan veroordelen op wat ik in mijn vrije tijd allemaal op internet zet (moet wel zeggen dat mijn naam nergens terug te vinden is). Is nogal een andere tone of voice, zegmaar.

Daarnaast zit er een verschil tussen kunnen en willen, en daarbij vind ik van alle krachttermen die hij had kunnen kiezen gezwel, dus vrij mild. Niet heel netjes, maar niet iets waar je na 6 maanden nog een keer op terugkomt om iemand te ontslaan. Volgens mij zit het probleem er meer in dat BBB een groot deel van zijn Omtzigts kieszerspotentieel omvat, en dat 'ie inhoudelijk geen controverse wil over de standpunten van zijn woordvoerder over boeren (opzich ook wel begrijpelijk).
  dinsdag 12 september 2023 @ 14:40:26 #4
38496 Perrin
pi_210613305
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 14:36 schreef Saboo het volgende:

[..]
Ook als je dat op persoonlijke titel doet? Ik ben ook communicatiemedewerker, maar ik hoop toch niet dat mensen mij gaan veroordelen op wat ik in mijn vrije tijd allemaal op internet zet (moet wel zeggen dat mijn naam nergens terug te vinden is). Is nogal een andere tone of voice, zegmaar.

Daarnaast zit er een verschil tussen kunnen en willen, en daarbij vind ik van alle krachttermen die hij had kunnen kiezen gezwel, dus vrij mild. Niet heel netjes, maar niet iets waar je na 6 maanden nog een keer op terugkomt om iemand te ontslaan. Volgens mij zit het probleem er meer in dat BBB een groot deel van zijn Omtzigts kieszerspotentieel omvat, en dat 'ie inhoudelijk geen controverse wil over de standpunten van zijn woordvoerder over boeren (opzich ook wel begrijpelijk).
Ja dat laatste.

Iets of iemand een gezwel noemen is natuurlijk wel een zwaktebod. Als je kritiek hebt, hou het dan inhoudelijk. Ook al tweet je op persoonlijke titel, politiek is persoonlijk.
pi_210613328
Alle politici en woordvoerders weren van Twitter en de politiek wordt meteen een stuk inhoudelijker.
pi_210614129
Van Meijeren wordt vervolgd wegens opruiing: https://www.volkskrant.nl(...)e-overheid~bb825bec/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 12 september 2023 @ 16:50:48 #7
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210614353
Jammer.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210614361
zie email 27 oktober
pi_210614376
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 16:50 schreef Janneke141 het volgende:
Jammer.
Ik snap je gevoel, het bevestigt hem en zn apologeten alleen maar in hun oordelen. En het is een podium voor hem. Maar toch vind ik het goed dat er vanuit de instituties begrensd wordt.
zie email 27 oktober
pi_210614541
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 16:50 schreef Janneke141 het volgende:
Jammer.
In dit geval is er geen goede keus. Het laten gaan is niet goed, hem vervolgen geeft hem ook koren op de molen. Maar ik neig toch het meest naar de gedachte dat justitie zich niet bezig moet houden met dat laatste en hem dus gewoon moet vervolgen als hij wat strafbaars doet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_210614544
Spreidingswet wordt snel besproken: https://nos.nl/artikel/24(...)eede-kamer-behandeld
pi_210614725
twitter

Het wordt steeds gekker.
zie email 27 oktober
pi_210614868
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 17:21 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het wordt steeds gekker.
Dit zegt Teunissen. Ik kan me voorstellen dat die niet alles weet wat het bestuur weet. Het is tijd dat het bestuur ook eens naar buiten stapt, volgens mij hebben die niks meer gezegd na dat persbericht. Hopelijk komen ze met meer info als ze hun nieuwe kandidaat naar voren schuiven, dat zou deze week gebeuren.
pi_210614882
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 17:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit zegt Teunissen. Ik kan me voorstellen dat die niet alles weet wat het bestuur weet. Het is tijd dat het bestuur ook eens naar buiten stapt, volgens mij hebben die niks meer gezegd na dat persbericht. Hopelijk komen ze met meer info als ze hun nieuwe kandidaat naar voren schuiven, dat zou deze week gebeuren.
Overmorgen
speak only if it improves the silence.
  dinsdag 12 september 2023 @ 17:31:56 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210614926
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 17:21 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het wordt steeds gekker.
Dat zou wel heel bizar zijn, als het bestuur Ouwehand aan de kant zet vanwege een zogenaamde integriteitskwestie en dat het dan niet eens om haarzelf blijkt te gaan.
Dan verzin je stokken om mee te slaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_210614980
En de partijen die in hun programma roepen dat de stikstofmodellen niet kloppen (BBB en NSC oa), mogen hun programma aanpassen: https://www.trouw.nl/duur(...)rlijk-goed~b1f341a8/

Zeker Omtzigt kan nu niet meer geloofwaardig volhouden dat de modellen weg moeten, denk ik.

Opdracht voor de metingen kwam van die groep die de metingen het eerst onderuit haalde, het Mesdagfonds van de melkveesector.
pi_210614994
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 17:31 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat zou wel heel bizar zijn, als het bestuur Ouwehand aan de kant zet vanwege een zogenaamde integriteitskwestie en dat het dan niet eens om haarzelf blijkt te gaan.
Dan verzin je stokken om mee te slaan.
Ja. Kan van alles zijn. Misschien blokkeerde ze onderzoek naar een integriteitskwestie van een ander in haar partij. Of verzin het maar. Your guess is as good as mine.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210615042
En dit bij de PvdD:

quote:
PvdD-Kamerleden Eva van Esch en Frank Wassenberg willen geen kandidaat zijn als Esther Ouwehand opzij geschoven wordt
https://www.ad.nl/politie(...)p-de-lijst~a8b561f7/

Zou het dan Van Raan, de man van het bestuurslid, zijn waar het allemaal om draait? Zou Ouwehand Van Raan weg willen hebben en het bestuur daar voor gaan liggen?
Van Raan leek me altijd zo'n softe meeprater...

En het bestuurslid waar Ouwehand het over had is blijkbaar Elze Boshart, nog een medeoprichter (hoeveel hebben ze er daar wel niet).

[ Bericht 6% gewijzigd door Hanca op 12-09-2023 17:47:42 ]
  dinsdag 12 september 2023 @ 17:58:03 #19
38496 Perrin
pi_210615201
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 17:36 schreef Hanca het volgende:
En de partijen die in hun programma roepen dat de stikstofmodellen niet kloppen (BBB en NSC oa), mogen hun programma aanpassen: https://www.trouw.nl/duur(...)rlijk-goed~b1f341a8/

Zeker Omtzigt kan nu niet meer geloofwaardig volhouden dat de modellen weg moeten, denk ik.

Opdracht voor de metingen kwam van die groep die de metingen het eerst onderuit haalde, het Mesdagfonds van de melkveesector.
Excuses voor onzin verkopen komen nog, neem ik aan?
pi_210615372
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 17:42 schreef Hanca het volgende:
En dit bij de PvdD:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)p-de-lijst~a8b561f7/

Zou het dan Van Raan, de man van het bestuurslid, zijn waar het allemaal om draait? Zou Ouwehand Van Raan weg willen hebben en het bestuur daar voor gaan liggen?
Van Raan leek me altijd zo'n softe meeprater...

En het bestuurslid waar Ouwehand het over had is blijkbaar Elze Boshart, nog een medeoprichter (hoeveel hebben ze er daar wel niet).
Vestering stapt per direct op
zie email 27 oktober
  dinsdag 12 september 2023 @ 18:20:40 #21
38496 Perrin
pi_210615461
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 18:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Vestering stapt per direct op
Die was van het kamp van Raan, Koffeman, Boszhart. De hardliners.
pi_210615556
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 18:20 schreef Perrin het volgende:

[..]
Die was van het kamp van Raan, Koffeman, Boszhart. De hardliners.
twitter
zie email 27 oktober
pi_210615609
(hij/hem) :')
  dinsdag 12 september 2023 @ 18:54:14 #24
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_210615772
Dit soort topics laat het me altijd spijten dat er geen Fok! Was in de jaren 70, toen politiek echt nog leuk was. Zie de ‘Vader en Zoon’ strips van Peter van Straaten.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_210615857
Dus als Ouwehand weg moet is van de huidige fractie alleen Van Raan over. Het wordt een hele uitdaging voor het bestuur om een lijst te presenteren voor de vergadering, ik denk dat ze dat niet eens gaat lukken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')