quote:Na Griekenland is Ierland de volgende horde voor Nederland op weg naar het EK. Oranje krijgt in Dublin te maken met een getergde tegenstander, want bij de Ieren staat de druk er na nederlagen tegen Frankrijk en Griekenland al vol op.
Nederland moet op weg naar kwalificatie voor het EK zien te winnen in Dublin om goede zaken te doen in de poule. Bij de Ieren, van wie alle spelers in de diverse Britse competities actief zijn, staat de druk erop na nederlagen tegen Frankrijk en Griekenland.
Ierland vs. Nederland
In het verleden heeft Oranje vaker cruciale wedstrijden tegen de Ieren gespeeld. In 2001 had Nederland, toen onder leiding van Louis van Gaal, de simpele taak om te winnen in de Ierse hoofdstad. Het doel: kwalificatie voor het WK.
Oranje trad aan met grote namen als Edwin van der Sar, Jaap Stam, Patrick Kluivert en Ruud van Nistelrooij, maar slaagde er niet in te scoren, zelfs niet toen de thuisploeg met tien man kwam te spelen. De Ieren wonnen met 1-0 en de ploeg van Van Gaal bleef met lege handen achter.
Ierland tegen Nederland is op zondag 10 september om 20:45 uur te zien op NPO1.
Ongeldige uitslag omdat veel users worden buitengeslotenquote:Op zondag 10 september 2023 22:42 schreef Coco het volgende:
@:Oriente 1-2
@:PicoMMP 1-2
@:Mexicanobakker 1-2
@:Tarado 1-2
Gefeliciteerd met het correct voorspellen van de uitslag
Gefeliciteerdquote:Op zondag 10 september 2023 22:42 schreef Coco het volgende:
eensquote:Op zondag 10 september 2023 22:43 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ongeldige uitslag omdat veel users worden buitengesloten
wie?quote:Op zondag 10 september 2023 22:44 schreef -XOR- het volgende:
Mia en Dion waren in dit Nederlands elftal niet uit de toon gevallen.
Bedankt makkerquote:Op zondag 10 september 2023 22:42 schreef Coco het volgende:
Tweede helft was gewoon een zeven en half.quote:
STOP THE COUNT.quote:Op zondag 10 september 2023 22:43 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ongeldige uitslag omdat veel users worden buitengesloten
Eeeh nee, mijn wieg stond een stukje zuidelijkerquote:
Ze winnen thuis van Gibraltar, hou op hoor.quote:Op zondag 10 september 2023 22:45 schreef TAmaru het volgende:
Griekenland doet toch ook altijd nog goed mee in de poule
Kan nog spannend worden
portugal?quote:Op zondag 10 september 2023 22:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Eeeh nee, mijn wieg stond een stukje zuidelijker
1 puntquote:Op zondag 10 september 2023 22:45 schreef Dj_Day-V het volgende:
Volgende maand de krakers Nederland-Frankrijk en Griekenland-Nederland
Fixed.quote:Op zondag 10 september 2023 22:46 schreef De_Kraam het volgende:
Weetjewattis Maggewoonniegebeureklaar.
maar ze doen goed meequote:Op zondag 10 september 2023 22:46 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Ze winnen thuis van Gibraltar, hou op hoor.
Niemand heeft daar ooit wat gezegd ,,,,quote:Op zondag 10 september 2023 22:48 schreef BansheeBoy het volgende:
Van Dijk praat maar zegt nauwelijks wat.
Huishond.²
Behalve Pellequote:Op zondag 10 september 2023 22:50 schreef chufi het volgende:
[..]
Niemand heeft daar ooit wat gezegd ,,,,
Is al jaren eenheidsworst en nu Lewandowski ook bijna bejaard is blijft er weinig over.quote:Op zondag 10 september 2023 22:50 schreef Caland het volgende:
Polen heeft een groot probleem
@:bezsen
Tweede helft was ook best matig.quote:Op zondag 10 september 2023 22:45 schreef tong80 het volgende:
[..]
Tweede helft was gewoon een zeven en half.
Punten in de pocket.
Trusten brothers and sisters.
Je hebt telkens een half veld aan ruimte en je doet er eigenlijk helemaal niks mee op de goal van Weghorst na.quote:
Ja, ik ben een groot fan van Weghorst.quote:Op zondag 10 september 2023 22:50 schreef chufi het volgende:
[..]
Niemand heeft daar ooit wat gezegd ,,,,
Bijzondere spelling van awkward toch wel.quote:Op zondag 10 september 2023 23:04 schreef BansheeBoy het volgende:
Ackward gesprek met die Weghorst. Hij praat zoals ie speelt.²
It takes two to tango.quote:
Ja, hij heeft in Engeland gespeeld.quote:Op zondag 10 september 2023 23:04 schreef bbuddybb het volgende:
[..]
Bijzondere spelling van awkward toch wel.
ahhahah ik dacht exact hetzelfde. Met zijn romige hoofdje.quote:Op zondag 10 september 2023 23:05 schreef leolinedance het volgende:
Pierre gaat het nu goedpraten omdat hij hetzelfde type spits was.
Die stond er ook nooit in bij Oranje. (lol)quote:Op zondag 10 september 2023 23:05 schreef leolinedance het volgende:
Pierre gaat het nu goedpraten omdat hij hetzelfde type spits was.
Weghorst > Van Hooijdonkquote:Op zondag 10 september 2023 23:05 schreef De_Kraam het volgende:
[..]
Die stond er ook nooit in bij Oranje. (lol)
Erger dan Adolf Hitler denk je?quote:Op zondag 10 september 2023 23:20 schreef Caland het volgende:
Is Wout Weghorst de meest walgelijke persoon op deze aardbol?
Niet eens van dit elftalquote:Op zondag 10 september 2023 23:20 schreef Caland het volgende:
Is Wout Weghorst de meest walgelijke persoon op deze aardbol?
Hij zat ook steeds tot De Heer te bidden met zijn handen geheven richting de hemel.quote:Op zondag 10 september 2023 23:07 schreef Vis1980 het volgende:
Oh Weghorst zit (in zijn hoofd) in het hol van de leeuw, valt nog mee dat ie zijn NOS=FAKE-tattoo niet laat zien. Wees een vent, zeg gewoon wat je dwars zit, of ga het interview niet in. Ik vind dat ie zichzelf geen eer bewijst hiermee en dat zoiets zelfs tegen je werkt.
Als je in het Nederlands elftal speelt kun j kritiek krijgen, maar ook bejubeld worden. Niemand die over hem schrijft dat ie niet zo zijn kwaliteiten heeft, maar meer dan een bruikbare speler is ie niet.
Het vreemde is dat aardige clubspelers als Malen, Van Dijk en zelfs Frenkie er helemaal niets van bakken en bankzitters als Dumfries en Weghorst het dan weer geweldig doen.quote:Op zondag 10 september 2023 23:38 schreef Pleun2011 het volgende:
Het EK zullen we wel halen, maar meer dan meedoen zit er niet in. Armoedig elftal
Dan heb je de eerste helft nog gemist, was mensonterend.quote:Op maandag 11 september 2023 07:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Net voor de 1-2 aangezet, kijken is wel een groot woord, maar het was niet best hè.
ik denk vooral dat de manier van opbouwen in het NL elftal hem niet ligt. dit is al de zoveelste keer dat Mark hier last mee heeft. terwijl bij zijn clubs hij altijd de ballen het middenveld in passt. en als dan de eerste mislukte opbouw tot een bijna goal leidt dan blijft dat in je hoofd zitten (moet geen fouten maken, moet geen fouten maken) waardoor je dus wél makkelijk fouten maakt. het helpt ook niet dat de verdediging inmiddels drie keepers achter zich heeft gehad en geen zekerheid voelt op dit moment. Vrees dat Bart binnenkort een plek opschuift in de rangorde zolang Bijlow kwakkelt,)quote:Flekken was niet goed, maar goed, dat kunnen de zenuwen zijn
quote:Op maandag 11 september 2023 09:17 schreef klaasweetalles het volgende:
Frenkie de Jong was weer de slechtste man van het veld
deze man heeft 0.0 rendement
in balbezit zie je hem alleen rondjes draaien om zijn eigen as
en dan draait hij weer helemaal weer terug richting eigen doel
nooit duels ingaan
nooit een bijzondere steekbal geven
wat doet deze man op het veld dat hij altijd een basisplaats krijgt
en die nos verslaggever die zich helemaal af zit te rukken bij elk balletje dat hij aanraakt
quote:Op maandag 11 september 2023 09:17 schreef klaasweetalles het volgende:
nooit duels ingaan
en die nos verslaggever die zich helemaal af zit te rukken bij elk balletje dat hij aanraakt
Gelijkmaker tegen de Kroaten in de laatste seconde. Maar verder is hij bij een voorsprong een enorm gevaar voor zijn eigen ploeg. Tegen de VS en Argentinië op het WK en gisteren leek het ook helemaal nergens op met laconieke hakballetjes in de buurt van zijn eigen 16. Is echt de allerlaatste speler die ik in zou brengen als ik een voorsprong moet verdedigen.quote:Op maandag 11 september 2023 09:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
Lang heeft ook niet veel goed gedaan bij zijn invalbeurten, wel?
klaasweetalles.gif past hier wel bij jaquote:
Gakpo lijkt me, op basis van gisteren, ook weinig discussie over. Die was ook goed.quote:Op maandag 11 september 2023 09:27 schreef koemleit het volgende:
[..].
laat ik vooropstellen dat ik Frenkie ook betere wedstrijden heb zien spelen.
Maar
* Frenkie loopt heel veel gaten dicht.
* Frenkie draait heel vaak weg bij z'n man en gaat dan op z'n draf waardoor je een man meer situatie creëert.
* Frenkie geeft gisteren letterlijk het balletje waar de 2-1 uitkomt.
Oke ik zit hier boven dus gewoon een van de 3 (Ake, Dumfries) te verdedigen waar 0 discussie over is.
Waarom reageer ik ook op klaasweetalles.
Frenkie de Jong speelt geforceerd voetbalquote:Op maandag 11 september 2023 09:27 schreef koemleit het volgende:
[..].
laat ik vooropstellen dat ik Frenkie ook betere wedstrijden heb zien spelen.
Maar
* Frenkie loopt heel veel gaten dicht.
* Frenkie draait heel vaak weg bij z'n man en gaat dan op z'n draf waardoor je een man meer situatie creëert.
* Frenkie geeft gisteren letterlijk het balletje waar de 2-1 uitkomt.
Oke ik zit hier boven dus gewoon een van de 3 (Ake, Dumfries) te verdedigen waar 0 discussie over is.
Waarom reageer ik ook op klaasweetalles.
Ik zou ook niet weten hoe je anders moet gaan spelen eigenlijk. Aan elke formatie kleven nadelen. Depay speelt al 2 jaar volstrekt rommelige wedstrijden zonder enige samenhang met zijn teamgenoten. Als je die weer gaat opstellen gaat het de aanvalspatronen ook niet ten goede komen, die blijft alleen maar rommelen.quote:Op maandag 11 september 2023 08:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Flekken was niet goed, maar goed, dat kunnen de zenuwen zijn. Ik vind Bijlow evengoed geen topkeeper en iemand die iedere keer geblesseerd is kun je ook niet op bouwen. Dumfries lijkt me een zekerheidje en ik vond De Ligt en Aké nog wel gaan, howel ze soms ook deelden in de malaise. Virgil kan blijkbaar echt niet meer, dat is snel gegaan. Op CV zijn daar echt wel alternatieven. Blind, ja, dat je daarmee komt.. maar ik zie ook geen alternatief. Malacia of weetikwie kan ook lekker schutteren.
Middenveld blijft totaal niet in balans. Frenkie was prima gisteren, maar iedere keer is het of defensief te mager of aanvallend te pover of allebei. Probleem van te veel 'achten'. De Roon heeft mij ook zelden overtuigd en Simons op 10 was gisteren drama.
Aanvallend heb je gewoon niet zoveel. Gakpo en Memphis en dat is het wel. Verder wat statische spitsen en wat veel te grillige spelers die je gewoon geen topland maken.
En toch heb je wel spelers die op de juiste posities het verschil kunnen maken voor modern interlandvoetbal. Maar je hebt toch ook niet het gevoel dat er op de juiste manier met het materiaal omgegaan wordt. En tegelijkertijd zijn er steeds teveel dissonanten en teveel matigheid en lijkt het ook wel gewoon kwaliteit.
Ja alleen jammer dat hij bij Liverpool niet zo vaak meer helemaal voorin speelt, die zou ik daarom ook liever op 10 zetten dan Simons, wat echt een leuke speler is maar qua inhoud nog tekort komt voor die positie.quote:Op maandag 11 september 2023 09:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gakpo lijkt me, op basis van gisteren, ook weinig discussie over. Die was ook goed.
Viel mij ook op. Paar keer gevaarlijk door het midden uitverdedigen.quote:Op maandag 11 september 2023 09:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Gelijkmaker tegen de Kroaten in de laatste seconde. Maar verder is hij bij een voorsprong een enorm gevaar voor zijn eigen ploeg. Tegen de VS en Argentinië op het WK en gisteren leek het ook helemaal nergens op met laconieke hakballetjes in de buurt van zijn eigen 16. Is echt de allerlaatste speler die ik in zou brengen als ik een voorsprong moet verdedigen.
gakpo hoort in de voorste liniequote:Op maandag 11 september 2023 09:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja alleen jammer dat hij bij Liverpool niet zo vaak meer helemaal voorin speelt, die zou ik daarom ook liever op 10 zetten dan Simons, wat echt een leuke speler is maar qua inhoud nog tekort komt voor die positie.
Je hebt dan een goede loting nodig met twee veel mindere teams in de poule, plus een gunstige achtste finale tegen een minder land die net de goede kant opvalt. Dan is het zeker mogelijk. Meestal is Nederland er in de laatste eindrondes op deze manieren doorheen gekomen; redelijk gunstige loting, mazzeltjes, hakken over de sloot, etc. De tijden van overschot zijn alweer lang voorbij.quote:Op maandag 11 september 2023 08:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Met dit materiaal en deze coach zou kwartfinale EK alweer een topprestatie zijn.
Oh Nations League, dat was ik alweer vergeten. Bedoelde vooral nu tegen Griekenland en Ierland.quote:Op maandag 11 september 2023 09:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Gelijkmaker tegen de Kroaten in de laatste seconde. Maar verder is hij bij een voorsprong een enorm gevaar voor zijn eigen ploeg. Tegen de VS en Argentinië op het WK en gisteren leek het ook helemaal nergens op met laconieke hakballetjes in de buurt van zijn eigen 16. Is echt de allerlaatste speler die ik in zou brengen als ik een voorsprong moet verdedigen.
Ach de Europese top is sowieso enorm genivelleerd. Je hebt Frankrijk, Spanje, misschien Engeland. En daarachter dan nog iets sterkere landen zoals Kroatië of Italië of Portugal.quote:Op maandag 11 september 2023 08:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Met dit materiaal en deze coach zou kwartfinale EK alweer een topprestatie zijn.
Dat ben ik met je eens. Blijft overigens lachwekkend dat Virgil dat roept want in 4-3-3 zijn de laatste jaren zelden goede resultaten geboekt.quote:Op maandag 11 september 2023 09:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Op zich vind ik 3-4-3 wel een goed systeem alleen blijft het voorin zwak. Heel erg gedreven op individuele acties en weinig op patronen. Dat lijkt me het grootste gebrek bij het Nederlands elftal. Het maakt ook het meest gebruik van je beste man Dumfries. Wel moet je dan afstappen van Blind op links als je het mij vraagt. Aké kan daar spelen.
Enig nadeel is dat je aanvoerder Virgil publiekelijk roept liever in een 4-3-3 te spelen. Je uithangbord zou de coach moeten ondersteunen maar Koeman wordt hierop al dan niet 'teruggefloten' door selectie zelf.
Legde in de counter een bal nog verkeerd af maar het is ook niet lekker om het met invalbeurtjes te moeten doen, dan kun je van een speler als Lang ook niet al teveel verwachten.quote:Op maandag 11 september 2023 09:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
Lang heeft ook niet veel goed gedaan bij zijn invalbeurten, wel?
Ik vind die Malen ook maar een rommelaar die in Oranje zelden iets goed doet. Al doet ie het bij Dortmund dan wel weer aardig.quote:Op maandag 11 september 2023 09:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik zou ook niet weten hoe je anders moet gaan spelen eigenlijk. Aan elke formatie kleven nadelen. Depay speelt al 2 jaar volstrekt rommelige wedstrijden zonder enige samenhang met zijn teamgenoten. Als je die weer gaat opstellen gaat het de aanvalspatronen ook niet ten goede komen, die blijft alleen maar rommelen.
Weghorst als stormram werkt goed maar op de counter was het gisteren ook vrij lachwekkend.
De Roon en Wieffer zijn oersaaie spelers zonder een vleugje creativiteit, als je er daar teveel van opstelt blijft er voorin ook niets over.
Positieve uitschieter het laatste jaar vind ik echt wel Gakpo, als je ziet hoeveel beslissends die al sinds het WK heeft gedaan dan is dat inmiddels echt wel indrukwekkend.
Wat zou jouw ideale formatie zijn?
Hartman kan een prima alternatief zijn. Die doet het op dit moment goed. Minder dan Blind is het sowieso niet, want verdedigend is hij al een stuk beter. En voetballend voegt Blind tegenwoordig ook niet zoveel meer toe. Gisteren was dat ook het geval maar waren er genoeg een stuk slechter. Dat zegt ook wel veel.quote:Op maandag 11 september 2023 08:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Flekken was niet goed, maar goed, dat kunnen de zenuwen zijn. Ik vind Bijlow evengoed geen topkeeper en iemand die iedere keer geblesseerd is kun je ook niet op bouwen. Dumfries lijkt me een zekerheidje en ik vond De Ligt en Aké nog wel gaan, howel ze soms ook deelden in de malaise. Virgil kan blijkbaar echt niet meer, dat is snel gegaan. Op CV zijn daar echt wel alternatieven. Blind, ja, dat je daarmee komt.. maar ik zie ook geen alternatief. Malacia of weetikwie kan ook lekker schutteren.
Wellicht dat Veerman kan helpen in de balans. Wieffer en Frenkie heeft wel gewerkt maar eerstgenoemde is uit vorm dus die moet nu eigenlijk niet spelen. Als hij zo doorgaat weet ik ook niet eens of hij nog wordt opgeroepen al gaat het niveau de laatste tijd mondjesmaat omhoog en is Koeman wel fan van hem volgens mij.quote:Middenveld blijft totaal niet in balans. Frenkie was prima gisteren, maar iedere keer is het of defensief te mager of aanvallend te pover of allebei. Probleem van te veel 'achten'. De Roon heeft mij ook zelden overtuigd en Simons op 10 was gisteren drama.
Ik snap ook niet goed wat die jongen in Oranje doet, want ik heb hem ook nog nooit kwaliteit zien leveren.quote:Op maandag 11 september 2023 10:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vind die Malen ook maar een rommelaar die in Oranje zelden iets goed doet. Al doet ie het bij Dortmund dan wel weer aardig.
Veerman maakt ook nog wel eens een goal, dat lijkt mij ook een plus voor een middenvelder.quote:Op maandag 11 september 2023 10:15 schreef fetX het volgende:
[..]
Hartman kan een prima alternatief zijn. Die doet het op dit moment goed. Minder dan Blind is het sowieso niet, want verdedigend is hij al een stuk beter. En voetballend voegt Blind tegenwoordig ook niet zoveel meer toe. Gisteren was dat ook het geval maar waren er genoeg een stuk slechter. Dat zegt ook wel veel.
Aké blijft overigens de beste optie op linksback maar ik zou hem liever centraal willen zien eigenlijk.
[..]
Wellicht dat Veerman kan helpen in de balans. Wieffer en Frenkie heeft wel gewerkt maar eerstgenoemde is uit vorm dus die moet nu eigenlijk niet spelen. Als hij zo doorgaat weet ik ook niet eens of hij nog wordt opgeroepen al gaat het niveau de laatste tijd mondjesmaat omhoog en is Koeman wel fan van hem volgens mij.
Xavi Simons moet gewoon een linie naar voren, want daar is hij op dit moment de beste optie op rechts. Hij is voorlopig echt nog veel te licht voor een plek op 10 en deed daarbij gisteren ook nog eens alles fout. Voorlopig zou ik voorin met Gakpo - Weghorst - Simons spelen. Veel meer smaken heb je daar niet tot dat B.V. Depay weer terug is.
100 procent met je eens, Malen is ook een veel te impulsieve speler. Snelheid is wel prettig maar verder is het niet zo veel.quote:Op maandag 11 september 2023 10:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vind die Malen ook maar een rommelaar die in Oranje zelden iets goed doet. Al doet ie het bij Dortmund dan wel weer aardig.
Eens wat betreft Simons maar Veerman zie ik echt niet voor me, die is vrij klein en fragiel net als Frenkie. Tegen een fysiek middenveld word je dan echt overlopen.quote:Op maandag 11 september 2023 10:15 schreef fetX het volgende:
[..]
Hartman kan een prima alternatief zijn. Die doet het op dit moment goed. Minder dan Blind is het sowieso niet, want verdedigend is hij al een stuk beter. En voetballend voegt Blind tegenwoordig ook niet zoveel meer toe. Gisteren was dat ook het geval maar waren er genoeg een stuk slechter. Dat zegt ook wel veel.
Aké blijft overigens de beste optie op linksback maar ik zou hem liever centraal willen zien eigenlijk.
[..]
Wellicht dat Veerman kan helpen in de balans. Wieffer en Frenkie heeft wel gewerkt maar eerstgenoemde is uit vorm dus die moet nu eigenlijk niet spelen. Als hij zo doorgaat weet ik ook niet eens of hij nog wordt opgeroepen al gaat het niveau de laatste tijd mondjesmaat omhoog en is Koeman wel fan van hem volgens mij.
Xavi Simons moet gewoon een linie naar voren, want daar is hij op dit moment de beste optie op rechts. Hij is voorlopig echt nog veel te licht voor een plek op 10 en deed daarbij gisteren ook nog eens alles fout. Voorlopig zou ik voorin met Gakpo - Weghorst - Simons spelen. Veel meer smaken heb je daar niet tot dat B.V. Depay weer terug is.
Er is niets beters voorradig helaas. Malen is een redelijke Bundesliga-speler, dan speel je in dit Oranje al snel basis.quote:Op maandag 11 september 2023 10:17 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik snap ook niet goed wat die jongen in Oranje doet, want ik heb hem ook nog nooit kwaliteit zien leveren.
Zijn instelling is altijd goed, maar dat theatrale gedrag van hem altijd is lachwekkend. En als je gaat denken dat je de Verlosser bent na 6 maanden niet te hebben gescoord en bij United totaal te hebben gefaald.. dan ben je niet zo snugger.quote:Op maandag 11 september 2023 08:00 schreef TAmaru het volgende:
Wat een antipatieke figuur die Weghorst zeg. En vreselijk arrogant. Maar hij levert wel, dat moet gezegd.
Eens wel, 1 goal tegen Griekenland is veel te weinig om meteen verontwaardigd te doen.quote:Op maandag 11 september 2023 10:40 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zijn instelling is altijd goed, maar dat theatrale gedrag van hem altijd is lachwekkend. En als je gaat denken dat je de Verlosser bent na 6 maanden niet te hebben gescoord en bij United totaal te hebben gefaald.. dan ben je niet zo snugger.
Malen volg ik niet bij Dortmund, maar bij Oranje vind ik hem een vreselijke kut-speler. Gisteren ook weer als een blinde op de keeper geschoten.. dat wordt echt niks meer.quote:Op maandag 11 september 2023 10:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Feit is dat hij in Oranje gewoon niet echt levert. Bij PSV scoorde hij in 1 op de 2 duels (40 goals op 81 duels), bij Dortmund 1 op de 4 duels ongeveer (14 op 53) en bij Nederland in 1 op de 5 duels (5 op 24). Zit dus geen stijgende lijn in bij die jongen en bij Oranje scoort hij het minst. Maar ook bij Dortmund scoort hij dus niet veel, zegmaar gerust weinig.quote:Op maandag 11 september 2023 10:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Er is niets beters voorradig helaas. Malen is een redelijke Bundesliga-speler, dan speel je in dit Oranje al snel basis.
Vind het wel terecht dat je die goals aanstipt maar helaas geldt dat al sinds het verdwijnen van onze grote aanvallers (Van Persie en Robben) voor al onze aanvallende spelers. Ze scoren in grote competities gewoon niet of nauwelijks.quote:Op maandag 11 september 2023 10:43 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Feit is dat hij in Oranje gewoon niet echt levert. Bij PSV scoorde hij in 1 op de 2 duels (40 goals op 81 duels), bij Dortmund 1 op de 4 duels ongeveer (14 op 53) en bij Nederland in 1 op de 5 duels (5 op 24). Zit dus geen stijgende lijn in bij die jongen en bij Oranje scoort hij het minst. Maar ook bij Dortmund scoort hij dus niet veel, zegmaar gerust weinig.
Dan kun je beter een mindere speler inbrengen die wél levert in Oranje. Anyway, normaal zal hij toch niet spelen denk ik als Depay en Bergwijn gewoon fit zijn?
Bergwijn is ook niks.quote:Op maandag 11 september 2023 10:43 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Feit is dat hij in Oranje gewoon niet echt levert. Bij PSV scoorde hij in 1 op de 2 duels (40 goals op 81 duels), bij Dortmund 1 op de 4 duels ongeveer (14 op 53) en bij Nederland in 1 op de 5 duels (5 op 24). Zit dus geen stijgende lijn in bij die jongen en bij Oranje scoort hij het minst. Maar ook bij Dortmund scoort hij dus niet veel, zegmaar gerust weinig.
Dan kun je beter een mindere speler inbrengen die wél levert in Oranje. Anyway, normaal zal hij toch niet spelen denk ik als Depay en Bergwijn gewoon fit zijn?
Ik vraag me wel eens af of het echt het klasseverschil is, of dat topspelers van tegenwoordig liever voor miljoenen op de bank gaan zitten in Engeland, Italië of Spanje in plaats van elke week voor minder geld te spelen bij Ajax, PSV of Feyenoord. Tuurlijk, een absolute wereldtopper als Robben vind je niet snel meer, maar in de jaren 90 voetbalde een groot deel van het Nederlands elftal gewoon bij Ajax, of hadden ze net een transfer gemaakt, maar daar kwamen ze in elk geval wel aan voetballen toe.quote:Op maandag 11 september 2023 10:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Vind het wel terecht dat je die goals aanstipt maar helaas geldt dat al sinds het verdwijnen van onze grote aanvallers (Van Persie en Robben) voor al onze aanvallende spelers. Ze scoren in grote competities gewoon niet of nauwelijks.
Ook Gakpo maakt er voor Liverpool niet veel, alleen Depay is in staat geweest om buiten de Eredivisie in ieder geval veel goals te maken. (maar ook niet in de Premier League)
Het is allemaal gewoon niet zo indrukwekkend in dat opzicht, mensen realiseren zich weleens te weinig hoe gigantisch het klasseverschil is tussen eerdere generaties en de huidige lichting. We zijn al blij dat Gakpo er een keer 1 inschiet van afstand.
Tja, bij de generatie van 2010 kwamen onze aanvallers ook van allerlei verschillende clubs en speelden nooit samen bij hun clubs. Huntelaar maakte er veel in de Bundesliga, Van Persie veel in de Premier League, Kuijt veel in de Premier League, Robben veel in de Bundesliga, Sneijder en Van der Vaart dan nog met goals in La Liga en de Serie A.quote:Op maandag 11 september 2023 10:54 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik vraag me wel eens af of het echt het klasseverschil is, of dat topspelers van tegenwoordig liever voor miljoenen op de bank gaan zitten in Engeland, Italië of Spanje in plaats van elke week voor minder geld te spelen bij Ajax, PSV of Feyenoord. Tuurlijk, een absolute wereldtopper als Robben vind je niet snel meer, maar in de jaren 90 voetbalde een groot deel van het Nederlands elftal gewoon bij Ajax, of hadden ze net een transfer gemaakt, maar daar kwamen ze in elk geval wel aan voetballen toe.
Hoewel ik moet zeggen ... als ik nu ga controleren waar de NL selectie van 1998 speelde, dan is het toch vooral bij AC Milan, Barcelona of Arsenal, en nog een paar bij Ajax inderdaad. Dus dat is wel indrukwekkend.
Wat misschien wel hielp, was dat veel van die jongens allemaal in hetzelfde systeem hadden gespeeld bij Ajax en dat ze elkaar dus goed kenden. Ik heb wel het idee dat de transfer naar het buitenland nu sneller wordt gemaakt, waardoor het toch een beetje een bij elkaar geraapt zooitje is. Het elftal is ook telkens volledig anders, waardoor die jongens ook telkens opnieuw met elkaar moeten leren spelen. Het zou beter zijn om bij een aantal vaste spelers te blijven denk ik, ook al zijn ze niet goed in vorm.
Nu is de PL ook wel wat groter geworden, Robben is denk ik wel de laatste echte topaanvaller geweest, Van Persie zat daar alweer een stukje onder maar alsnog veel beter dan wat er nu voorin loopt, maar in zijn tijd was de PL nog niet van dit niveau dus dat blijft moeilijk vergelijken.quote:Op maandag 11 september 2023 10:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Vind het wel terecht dat je die goals aanstipt maar helaas geldt dat al sinds het verdwijnen van onze grote aanvallers (Van Persie en Robben) voor al onze aanvallende spelers. Ze scoren in grote competities gewoon niet of nauwelijks.
Ook Gakpo maakt er voor Liverpool niet veel, alleen Depay is in staat geweest om buiten de Eredivisie in ieder geval veel goals te maken. (maar ook niet in de Premier League)
Het is allemaal gewoon niet zo indrukwekkend in dat opzicht, mensen realiseren zich weleens te weinig hoe gigantisch het klasseverschil is tussen eerdere generaties en de huidige lichting. We zijn al blij dat Gakpo er een keer 1 inschiet van afstand.
Het probleem is dat je een stuk of 4-5 voorhoedespelers hebt die het beste zijn vanaf links, vanaf rechts spelen ze geen van allen in hun kracht, dus ook een beetje lullig om ze daarop af te rekenen.quote:Op maandag 11 september 2023 10:42 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Malen volg ik niet bij Dortmund, maar bij Oranje vind ik hem een vreselijke kut-speler. Gisteren ook weer als een blinde op de keeper geschoten.. dat wordt echt niks meer.
Ook 10 jaar geleden was de PL veruit de grootste competitie waarin Robin notabene topscorer werd.quote:Op maandag 11 september 2023 11:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nu is de PL ook wel wat groter geworden, Robben is denk ik wel de laatste echte topaanvaller geweest, Van Persie zat daar alweer een stukje onder maar alsnog veel beter dan wat er nu voorin loopt, maar in zijn tijd was de PL nog niet van dit niveau dus dat blijft moeilijk vergelijken.
Maar hoeveel zijn in dit Nederlands Elftal nou echt bepalende spelers bij een club van Europese top? Ook erg weinig.quote:Op maandag 11 september 2023 11:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ook 10 jaar geleden was de PL veruit de grootste competitie waarin Robin notabene topscorer werd.Dan heb je het echt wel over wereldtop hoor.
Toen was het in de breedte lang niet zo sterk als nu en Van Persie is nooit wereldtop geweest, wel net eronder, zou er nu blij mee zijn hoor maar dat is wat anders.quote:Op maandag 11 september 2023 11:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ook 10 jaar geleden was de PL veruit de grootste competitie waarin Robin notabene topscorer werd.Dan heb je het echt wel over wereldtop hoor.
Compleet oneens (en meerdere mensen hier met mij) maar volgens mij hebben we die discussie wel vaker gevoerd hier. Van Persie was geniaal en wordt eerder ondergewaardeerd dan overgewaardeerd. Natuurlijk was hij wereldtop, zeker tussen 2011 en 2013 en in de jaren ervoor ook vrijwel altijd als hij niet geblesseerd was.quote:Op maandag 11 september 2023 11:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Toen was het in de breedte lang niet zo sterk als nu en Van Persie is nooit wereldtop geweest, wel net eronder, zou er nu blij mee zijn hoor maar dat is wat anders.
Nu? Ja niet veel dus. Frenkie voetbalt leuk mee en de verdedigers doen hun taken. Verder valt het allemaal wel mee.quote:Op maandag 11 september 2023 11:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar hoeveel zijn in dit Nederlands Elftal nou echt bepalende spelers bij een club van Europese top? Ook erg weinig.
Was een hele goeie speler maar op WK in 2010 niet veel van gezien voor een wereldtopper en als je hem vergelijkt met Bergkamp wat hij zelf ook graag doet heeft hij dat niveau toch nooit gehaald.quote:Op maandag 11 september 2023 11:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Compleet oneens (en meerdere mensen hier met mij) maar volgens mij hebben we die discussie wel vaker gevoerd hier. Van Persie was geniaal en wordt eerder ondergewaardeerd dan overgewaardeerd. Natuurlijk was hij wereldtop, zeker tussen 2011 en 2013 en in de jaren ervoor ook vrijwel altijd als hij niet geblesseerd was.
2010 was hij niet op zijn top. Maar ik vond hem wel vergelijkbaar met Bergkamp hoor.quote:Op maandag 11 september 2023 11:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Was een hele goeie speler maar op WK in 2010 niet veel van gezien voor een wereldtopper en als je hem vergelijkt met Bergkamp wat hij zelf ook graag doet heeft hij dat niveau toch nooit gehaald.
Maar wereldtop blijft altijd flexibel, het is maar net hoe groot je het maakt, Robben was echt wereldtop over meerder jaren, Sneijder was dat maar 1 jaar, ben je dan wereldtop of een eendagsvlieg?
het zijn maar meningen hè, waar we het wel over eens zijn is dat er nu niet zo'n speler bij zit.quote:Op maandag 11 september 2023 11:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
2010 was hij niet op zijn top. Maar ik vond hem wel vergelijkbaar met Bergkamp hoor.
Dat is zeker waar. Overigens is het scorend vermogen van Oranje eigenlijk nog best aardig als je het over een langere periode (de laatste 5 jaar) bekijkt. Het is over de hele linie alleen gewoon te weinig.quote:Op maandag 11 september 2023 12:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
het zijn maar meningen hè, waar we het wel over eens zijn is dat er nu niet zo'n speler bij zit.
Zo te lezen zaten om 08:05 deze ochtend weer de nodige blikken bier in je mandje bij de Ap, klaas.quote:Op maandag 11 september 2023 09:17 schreef klaasweetalles het volgende:
nooit duels ingaan
Kansen genoeg.quote:Op maandag 11 september 2023 12:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Overigens is het scorend vermogen van Oranje eigenlijk nog best aardig als je het over een langere periode (de laatste 5 jaar) bekijkt. Het is over de hele linie alleen gewoon te weinig.
Je wilt het achterin steady hebben en voorin altijd voldoende kansen, dat gebeurt gewoon te weinig.
ik verdenk frenkie ervan klaas iets persoonlijks aan gedaam te hebben. Kan niet anders.quote:Op maandag 11 september 2023 12:43 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Zo te lezen zaten om 08:05 deze ochtend weer de nodige blikken bier in je mandje bij de Ap, klaas.
Als Frenkie na Willem 2 niet de overstap naar Ajax maar naar PSV had gemaakt, dan hadden we dit topic nooit gehad.quote:Op maandag 11 september 2023 13:05 schreef Malavita het volgende:
[..]
ik verdenk frenkie ervan klaas iets persoonlijks aan gedaam te hebben. Kan niet anders.
Dan was Ierland - Nederland niet gespeeeld?quote:Op maandag 11 september 2023 13:08 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Als Frenkie na Willem 2 niet de overstap naar Ajax maar naar PSV had gemaakt, dan hadden we dit topic nooit gehad.
quote:Op maandag 11 september 2023 13:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan was Ierland - Nederland niet gespeeeld?
Butterfly effectquote:Op maandag 11 september 2023 13:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan was Ierland - Nederland niet gespeeeld?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |