abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210610061
Als iemand waarbij in haar kindertijd 3 verschillende mannen afzonderlijk van elkaar vieze dingen wilden en deden ben ik ietwat huiverig voor mannen bij blote kindjes. *O* Maar blijf lekker naïef, dat is absoluut veel beter voor je gevoel/wereldbeeld O+ Dus nee, liever geen helpende papa's voor kleine blote kinderen.

Disclaimer: ik kwam in mijn kindertijd met héél veel meer dan 3 mannen in aanraking en het overgrote deel was fatsoenlijk, vriendelijk en leuk. Dus nee, niet alle mannen zijn zo. (1 van de vieze mannen was overigens de oppas die samen met zijn vrouw een maand op mij en mijn broer pasten toen mijn ouders naar de VS waren - die waren speciaal uitgezocht omdat het zo'n keurig echtpaar was)

[ Bericht 8% gewijzigd door Isabeau op 12-09-2023 09:19:03 ]
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210611475
Ja, ik ben de laatste die zegt dat er geen viespeuken zijn op deze wereld. Maar ik vind het dan weer erg naïef om te zeggen dat alle papa’s dan maar geweerd moeten worden met schoolzwemmen en dat dan de oplossing is voor dit probleem. Ik weet dan weer uit ervaring dat er ook vrouwelijke viespeuken kunnen zijn.

Maar goed, noem mij maar naïef. Dat is wel fijn toch?

[ Bericht 9% gewijzigd door Adrian4 op 12-09-2023 12:12:40 ]
pi_210611678
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 09:08 schreef Isabeau het volgende:
Als iemand waarbij in haar kindertijd 3 verschillende mannen afzonderlijk van elkaar vieze dingen wilden en deden ben ik ietwat huiverig voor mannen bij blote kindjes. *O*
Hoeveel van die 3 vonden plaats in een schoolsetting en hoeveel van die 3 in een thuissituatie? *O*
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Spellchecker dinsdag 12 september 2023 @ 12:24:42 #104
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210611704
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 09:08 schreef Isabeau het volgende:
Als iemand waarbij in haar kindertijd 3 verschillende mannen afzonderlijk van elkaar vieze dingen wilden en deden ben ik ietwat huiverig voor mannen bij blote kindjes. *O* Maar blijf lekker naïef, dat is absoluut veel beter voor je gevoel/wereldbeeld O+ Dus nee, liever geen helpende papa's voor kleine blote kinderen.

Disclaimer: ik kwam in mijn kindertijd met héél veel meer dan 3 mannen in aanraking en het overgrote deel was fatsoenlijk, vriendelijk en leuk. Dus nee, niet alle mannen zijn zo. (1 van de vieze mannen was overigens de oppas die samen met zijn vrouw een maand op mij en mijn broer pasten toen mijn ouders naar de VS waren - die waren speciaal uitgezocht omdat het zo'n keurig echtpaar was)
Waarom *O* ?

:@
pi_210611751
Het gaat gelukkig weer over vieze mannen *O*
-nee-
  dinsdag 12 september 2023 @ 12:30:10 #106
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210611778
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 12:24 schreef maily het volgende:

[..]
Waarom *O* ?

:@
Sarcasme
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 12 september 2023 @ 12:32:38 #107
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210611816
Context maakt ook hier nogal uit.
Vreselijke ervaringen zijn en blijven dat, natuurlijk.
Maar
Kinderen die gaan schoolzwemmen zijn in een groep en in een omgeving waarin ze niet alleen zijn met een ouder. Plus op een leeftijd dat ze in die groep echt wel op elkaar letten ook, ook wat er sociaal gebeurt vanuit ouders.
Iets wat niet ok is doen waar die groep bij is en de juf of andere ouder zo bij binnen kan lopen zou ik niet als een risicosituatie zien.
Loeren naar blote kinderen kan natuurlijk wel, maar dat kan ook bij een willekeurig zwemstrandje.
pi_210611902
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 12:32 schreef Molo het volgende:
Maar
Kinderen die gaan schoolzwemmen zijn in een groep en in een omgeving waarin ze niet alleen zijn met een ouder. Plus op een leeftijd dat ze in die groep echt wel op elkaar letten ook, ook wat er sociaal gebeurt vanuit ouders.
Iets wat niet ok is doen waar die groep bij is en de juf of andere ouder zo bij binnen kan lopen zou ik niet als een risicosituatie zien.
Loeren naar blote kinderen kan natuurlijk wel, maar dat kan ook bij een willekeurig zwemstrandje.
Nou dat ^O^

(vandaar ook mijn vraag)
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 12 september 2023 @ 12:38:59 #109
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210611929
Mijn neef werkte in de kinderopvang en je wordt dus tegenwoordig standaard als man gezien als pedofiel. Uiteindelijk is ie gestopt want super negatieve basishouding altijd overal.
Daar had ie geen zin meer in, werkt nu in de IT voor de ouderenzorg. Lekker klassiek mannelijk, geen gezeik of scheve blikken.

Willen we meer mannen als rolmodellen in onderwijs en andere klassieke vrouwenrollen (wmb wel), dan zullen we toch daar ook een beetje op een andere manier mee om moeten gaan.
En ja, dat vergt ook nadenken over en anders omgaan met risicovolle situaties en engnekken die er helaas altijd rondlopen
  dinsdag 12 september 2023 @ 12:41:10 #110
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210611953
Op de basisschool van mijn kinderen was dit ook altijd gedoe. Veeeeel te laat aan komen kakken met verzoeken om hulp ("Overmorgen gaan we naar het Belevingsbos met de kinderen...") of zonder overleg roosters in elkaar draaien en dan na afloop janken dat er mensen niet waren.

Uiteindelijk is het erop uitgedraaid dat het klaarover-rooster gesneuveld is. Opnieuw met een jankmail dat er niet genoeg gegadigden waren. Dat was helemaal niet waar, je kreeg op vrijdagmiddag te horen wat het rooster voor de week erop was. Dikke doei dus, we konden niet massaal onze bazen bellen van "oh ik kan niet naar kantoor want ik moet in de middagpauze op school een slagboom bemensen".

Het ging beter zodra het continurooster werd ingevoerd om een situatie die thuishoorde in de jaren '50 te herstellen, toen moeders nog met kopjes thee, glazen melk en boterhammen met jong belegen kaas thuis klaar zaten.
pi_210612087
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 12:38 schreef Molo het volgende:
Mijn neef werkte in de kinderopvang en je wordt dus tegenwoordig standaard als man gezien als pedofiel. Uiteindelijk is ie gestopt want super negatieve basishouding altijd overal.
Daar had ie geen zin meer in, werkt nu in de IT voor de ouderenzorg. Lekker klassiek mannelijk, geen gezeik of scheve blikken.

Willen we meer mannen als rolmodellen in onderwijs en andere klassieke vrouwenrollen (wmb wel), dan zullen we toch daar ook een beetje op een andere manier mee om moeten gaan.
En ja, dat vergt ook nadenken over en anders omgaan met risicovolle situaties en engnekken die er helaas altijd rondlopen
Ja precies. En ALLE mannen weren bij potentieel risico werkt niet. Want A. niet alle mannen zijn engnekken en B. Niet alle engnekken zijn man.
pi_210616439
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 10:06 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Weet ik, maar dat is kijken met oogkleppen op; mijn kind heeft het niet nodig, dus het is onzin dat de school dit doet. Je zou verwachten dat een leerkracht begaan is met het welzijn van alle kinderen. Ik vraag me trouwens ook af waarom ze het zelf al geregeld hebben, terwijl ze hun kind naar een school sturen die het verzorgt.
https://www.allesoverzwem(...)0van%20de%20kinderen.
https://www.utrecht.nl/wo(...)baden/schoolzwemmen/
Zwemdiploma A = 48 klokuren
Een schoolzwemles is meestal al niet 1 uur
Zowel dan hebben ze echt niet 48 uur les in 1 schooljaar
Daarnaast is pas beginnen in groep 4 / met 7,5 jaar wel een beetje laat
Meeste kinderen kunnen met een jaar of 5 prima op zwemles en hebben dan met 6 jaar al een eerste diploma
pi_210616444
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 12:41 schreef Qarrad het volgende:
Op de basisschool van mijn kinderen was dit ook altijd gedoe. Veeeeel te laat aan komen kakken met verzoeken om hulp ("Overmorgen gaan we naar het Belevingsbos met de kinderen...") of zonder overleg roosters in elkaar draaien en dan na afloop janken dat er mensen niet waren.

Feest der herkenning
pi_210618195
Merkwaardig topic is dit toch, met steeds weer een nieuw kloontje van de dag.
  Spellchecker dinsdag 12 september 2023 @ 22:16:24 #115
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210618311
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 22:08 schreef Sodemieters het volgende:
Feest der herkenning :+
pi_210619553
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 12:32 schreef Molo het volgende:
Maar
Maar waarom moet je dan een VOG vragen als je op de middelbare school wil werken? Die kinderen zijn in een groep waarin ze niet alleen zijn met een leraar. Plus op een leeftijd dat ze in die groep echt wel op elkaar letten ook. Ook wat er sociaal gebeurt vanuit ouders die voor elk wittewasje een mail naar de mentor sturen.
pi_210619663
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 00:40 schreef Dominique109 het volgende:

[..]
Maar waarom moet je dan een VOG vragen als je op de middelbare school wil werken? Die kinderen zijn in een groep waarin ze niet alleen zijn met een leraar. Plus op een leeftijd dat ze in die groep echt wel op elkaar letten ook. Ook wat er sociaal gebeurt vanuit ouders die voor elk wittewasje een mail naar de mentor sturen.
Middelbare school? :?
Mentor? :?
.
pi_210619678
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 22:08 schreef Sodemieters het volgende:
Gelukkig de meeste netjes (maar wel willekeurig) genummerd: #109
.
pi_210619909
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 22:58 schreef maily het volgende:
Ik denk ook niet dat je de enige bent die op maandag niet kunt helpen.
>:)
  woensdag 13 september 2023 @ 07:26:10 #120
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210620062
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 00:40 schreef Dominique109 het volgende:

[..]
Risicoafweging en veiligheidsgevoel
Kinderen hebben een hele andere vertrouwensrelatie en machtsrelatie met een middelbare school docent. Die overigens vaak zat alleen met ze is of ze apart kan afzonderen als ie/ze wil.

VOG wil overigens ook niet zeggen dat je niks naars gaat doen, alleen dat je nog nooit in voorliggende specifieke periode bent veroordeeld voor zulke zaken. Geen garantie ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')