Hoeveel van die 3 vonden plaats in een schoolsetting en hoeveel van die 3 in een thuissituatie?quote:Op dinsdag 12 september 2023 09:08 schreef Isabeau het volgende:
Als iemand waarbij in haar kindertijd 3 verschillende mannen afzonderlijk van elkaar vieze dingen wilden en deden ben ik ietwat huiverig voor mannen bij blote kindjes.![]()
Waaromquote:Op dinsdag 12 september 2023 09:08 schreef Isabeau het volgende:
Als iemand waarbij in haar kindertijd 3 verschillende mannen afzonderlijk van elkaar vieze dingen wilden en deden ben ik ietwat huiverig voor mannen bij blote kindjes.Maar blijf lekker naïef, dat is absoluut veel beter voor je gevoel/wereldbeeld
Dus nee, liever geen helpende papa's voor kleine blote kinderen.
Disclaimer: ik kwam in mijn kindertijd met héél veel meer dan 3 mannen in aanraking en het overgrote deel was fatsoenlijk, vriendelijk en leuk. Dus nee, niet alle mannen zijn zo. (1 van de vieze mannen was overigens de oppas die samen met zijn vrouw een maand op mij en mijn broer pasten toen mijn ouders naar de VS waren - die waren speciaal uitgezocht omdat het zo'n keurig echtpaar was)
Nou datquote:Op dinsdag 12 september 2023 12:32 schreef Molo het volgende:
Context maakt ook hier nogal uit.
Vreselijke ervaringen zijn en blijven dat, natuurlijk.
Maar
Kinderen die gaan schoolzwemmen zijn in een groep en in een omgeving waarin ze niet alleen zijn met een ouder. Plus op een leeftijd dat ze in die groep echt wel op elkaar letten ook, ook wat er sociaal gebeurt vanuit ouders.
Iets wat niet ok is doen waar die groep bij is en de juf of andere ouder zo bij binnen kan lopen zou ik niet als een risicosituatie zien.
Loeren naar blote kinderen kan natuurlijk wel, maar dat kan ook bij een willekeurig zwemstrandje.
Ja precies. En ALLE mannen weren bij potentieel risico werkt niet. Want A. niet alle mannen zijn engnekken en B. Niet alle engnekken zijn man.quote:Op dinsdag 12 september 2023 12:38 schreef Molo het volgende:
Mijn neef werkte in de kinderopvang en je wordt dus tegenwoordig standaard als man gezien als pedofiel. Uiteindelijk is ie gestopt want super negatieve basishouding altijd overal.
Daar had ie geen zin meer in, werkt nu in de IT voor de ouderenzorg. Lekker klassiek mannelijk, geen gezeik of scheve blikken.
Willen we meer mannen als rolmodellen in onderwijs en andere klassieke vrouwenrollen (wmb wel), dan zullen we toch daar ook een beetje op een andere manier mee om moeten gaan.
En ja, dat vergt ook nadenken over en anders omgaan met risicovolle situaties en engnekken die er helaas altijd rondlopen
https://www.allesoverzwem(...)0van%20de%20kinderen.quote:Op zondag 10 september 2023 10:06 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Weet ik, maar dat is kijken met oogkleppen op; mijn kind heeft het niet nodig, dus het is onzin dat de school dit doet. Je zou verwachten dat een leerkracht begaan is met het welzijn van alle kinderen. Ik vraag me trouwens ook af waarom ze het zelf al geregeld hebben, terwijl ze hun kind naar een school sturen die het verzorgt.
Feest der herkenningquote:Op dinsdag 12 september 2023 12:41 schreef Qarrad het volgende:
Op de basisschool van mijn kinderen was dit ook altijd gedoe. Veeeeel te laat aan komen kakken met verzoeken om hulp ("Overmorgen gaan we naar het Belevingsbos met de kinderen...") of zonder overleg roosters in elkaar draaien en dan na afloop janken dat er mensen niet waren.
Feest der herkenningquote:Op dinsdag 12 september 2023 22:08 schreef Sodemieters het volgende:
Merkwaardig topic is dit toch, met steeds weer een nieuw kloontje van de dag.
Maar waarom moet je dan een VOG vragen als je op de middelbare school wil werken? Die kinderen zijn in een groep waarin ze niet alleen zijn met een leraar. Plus op een leeftijd dat ze in die groep echt wel op elkaar letten ook. Ook wat er sociaal gebeurt vanuit ouders die voor elk wittewasje een mail naar de mentor sturen.quote:Op dinsdag 12 september 2023 12:32 schreef Molo het volgende:
Context maakt ook hier nogal uit.
Vreselijke ervaringen zijn en blijven dat, natuurlijk.
Maar
Kinderen die gaan schoolzwemmen zijn in een groep en in een omgeving waarin ze niet alleen zijn met een ouder. Plus op een leeftijd dat ze in die groep echt wel op elkaar letten ook, ook wat er sociaal gebeurt vanuit ouders.
Iets wat niet ok is doen waar die groep bij is en de juf of andere ouder zo bij binnen kan lopen zou ik niet als een risicosituatie zien.
Loeren naar blote kinderen kan natuurlijk wel, maar dat kan ook bij een willekeurig zwemstrandje.
Middelbare school?quote:Op woensdag 13 september 2023 00:40 schreef Dominique109 het volgende:
[..]
Maar waarom moet je dan een VOG vragen als je op de middelbare school wil werken? Die kinderen zijn in een groep waarin ze niet alleen zijn met een leraar. Plus op een leeftijd dat ze in die groep echt wel op elkaar letten ook. Ook wat er sociaal gebeurt vanuit ouders die voor elk wittewasje een mail naar de mentor sturen.
Gelukkig de meeste netjes (maar wel willekeurig) genummerd: #109quote:Op dinsdag 12 september 2023 22:08 schreef Sodemieters het volgende:
Merkwaardig topic is dit toch, met steeds weer een nieuw kloontje van de dag.
quote:Op zaterdag 9 september 2023 22:58 schreef maily het volgende:
Ik denk ook niet dat je de enige bent die op maandag niet kunt helpen.
Risicoafweging en veiligheidsgevoelquote:Op woensdag 13 september 2023 00:40 schreef Dominique109 het volgende:
[..]
Maar waarom moet je dan een VOG vragen als je op de middelbare school wil werken? Die kinderen zijn in een groep waarin ze niet alleen zijn met een leraar. Plus op een leeftijd dat ze in die groep echt wel op elkaar letten ook. Ook wat er sociaal gebeurt vanuit ouders die voor elk wittewasje een mail naar de mentor sturen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |