abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 september 2023 @ 18:06:53 #1
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210571504
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ction-rebellion-xr-m

quote:
1800 burgers doen oproep voor A12 blokkade Extinction Rebellion

Ruim 1800 mensen doen vandaag een oproep in de Volkskrant om op 9 september naar de eerste dag van de nieuwe A12-blokkade van klimaatactiegroep Extinction Rebellion (XR) in Den Haag te komen.

"Vandaag doen 1841 bezorgde burgers een oproep: kom naar de A12-blokkade van Extinction Rebellion!", staat in een paginagrote advertentie in de Volkskrant. In de oproep verwijzen de burgers naar de veroordeling door de rechtbank in Den Haag van zeven klimaatactivisten vanwege opruiing begin deze maand.

Zeven klimaatactivisten riepen op sociale media andere mensen mee te doen aan de A12-blokkade van XR op 28 januari. Dat is gevaarlijk en strafbaar, stelde het OM, dat de oproepen daarom opruiing vond. In totaal stonden acht klimaatactivisten terecht. Een verdachte is vrijgesproken. Vijf van hen kregen een taakstraf van 30 uur, de andere twee kregen een taakstraf van 60 uur.

XR liet na de uitspraak van de rechter meteen weten in hoger beroep te gaan. "Deze uitspraak is een ondermijning van de democratische rechtstaat", zei advocaat Willem Jebbink.

Elke dag demonstreren
Klimaatactivisten van XR dreigen vanaf 9 september elke dag de A12 in Den Haag te blokkeren. De klimaatactiegroep stelt pas te stoppen met de blokkades als de overheid alle subsidies aan de fossiele industrie afschaft.

Extinction Rebellion heeft de Utrechtsebaan op de A12 al zeven keer eerder geblokkeerd. XR wijst erop dat Nederland al meer dan tien jaar geleden beloofde om uiterlijk in 2020 subsidies stop te zetten die schade aan het milieu opleveren. "Zolang het kabinet weigert te luisteren, zijn we gedwongen actie te voeren", zei Amber Daal van Extinction Rebellion eerder.

elke dag vanaf 9 september, ik hoop dat ze die mongolen er vanaf slepen, ketting om de enkels en slepen maar
  vrijdag 8 september 2023 @ 18:07:13 #2
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210571507
Niet mijn OP

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 17:34 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Door milieu activisten
Niels was waarschijnlijk nog niet geboren toen
  vrijdag 8 september 2023 @ 18:14:30 #3
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_210571556
Ik wel en ik ben voor de demo
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_210571581
De overlast is minimaal. Rijkswaterstaat heeft iedere dag een veelvoud aan wegen open liggen en waar dat is, is een stuk minder bekend. Maar hier bij de A12 maakt men zich opeens zorgen om bevallende dames die er niet door kunnen. Er zijn trouwens makkelijk begaanbare parallelwegen. Niemand heeft er echt last van. Gekunsteld gedoe om maar een tegenargument te geven.

Dit protest is misschien wel de meest brave vorm van de wet overtreden om een punt te maken. Voetbalsupporters breken geregeld de binnenstad af, ieder voetbalweekend wordt het politieapparaat zwaar belast. Maar dit, wat deze demonstranten doen, dat is toch erg! En de politieinzet! Opnieuw gekunstelde argumenten, want hoor je deze mensen over voetbalsupporters? Zelden of nooit.

"Je wint geen sympathie!", zei de aspirant sympathisant. Zei men ook over 'kick out zwarte piet' en here we are. De sympathie neemt overigens wel degelijk rap toe. Alle kwaliteitskranten berichtten zelfs over de 37 miljard belastingvoordelen. In vrijwel iedere krant zijn ook wel opiniemakers of mensen met verstand van het recht die uiteenzetten dat deze protesten helemaal passen binnen de democratie.

De grootste promotor van XR is wel het extreme weer. Wij gaan, in theorie, nu gelukkig richting winter. Ik houd mijn hart vast voor het zuidelijk halfrond.
pi_210571595
Zijn de klimaatgekkies allemaal weer terug van de vliegvakantie?

https://www.bild.de/bild-(...)r-82745932.bild.html

[ Bericht 47% gewijzigd door spectrumanalyser op 08-09-2023 19:23:02 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_210571665
Overigens zijn er dus allemaal wetenschappelijke organisaties en overheidsinstanties, tot aan de VN toe die roepen dat we diep in de problemen zitten.

De mogelijkheid dat het één groot complot is, waar zelfs het weer aan mee doet, negeer ik maar even. Ik ga er voor het gemak van uit dat wat zij zeggen klopt: onze nabije toekomst en zeker dat van onze kinderen ziet er niet positief uit. Heel zacht gezegd. We kunnen er wat aan doen, we kunnen ons inzetten voor een toekomst voor onze kinderen. Maar het gebeurt amper. Echte verandering is er niet, zien we aan de nog steeds toenemende uitstoot.

En dus eisen mensen dat de overheid er wél iets aan doet. Voor hun eigen toekomst en dat voor hun kinderen. Ik kan daar alleen maar respect voor hebben.

En dan heb je mensen die het dus geen moer kan schelen dat de toekomst van hun kinderen er slecht uit ziet. "Ben 50,'t zal mijn tijd wel duren haha! Klimaatdrammers moete ze van de weg sleuren!" Benieuwd wat hun kinderen daar van vinden.
  vrijdag 8 september 2023 @ 18:33:29 #7
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210571807
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 18:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
https://pnws.be/klimaatac(...)sorry-we-zaten-bali/
Ook weer een van die typische non argumenten... Zie je wel! Ze doen het voor de show, ze doen het om te deugen! Je hoeft geen vegan te zijn om van de overheid te eisen dat ze stoppen met belastingvoordelen voor de fossiele brandstof industrie.

Het is prachtig als ieder individu heel duurzaam gaat leven, maar alleen de overheid kan echte verandering bewerkstelligen.

Ook:
https://knowyourmeme.com/memes/we-should-improve-society-somewhat
pi_210571855
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 18:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
https://pnws.be/klimaatac(...)sorry-we-zaten-bali/
quote:
Ach, als we niet werkende Belgische sites en Duitse sites nodig hebben om gedrag te bekritiseren dan zal het wel over grote uitzonderingen gaan.
pi_210571871
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 18:48 schreef qajariaq het volgende:

[..]
[..]
Ach, als we niet werkende Belgische sites en Duitse sites nodig hebben om gedrag te bekritiseren dan zal het wel over grote uitzonderingen gaan.
Hypocriet of schijnheilig geeft aan dat iemand zich anders voordoet dan hij of zij in werkelijkheid is. Hypocriet zijn is huichelachtig, vals of geveinsd gedrag.

Hoeveel keer zijn de vakantiefotos van dat meisje wel niet gedeeld? Dan zat ze weer in een talkshow te vertellen over hoe schadelijk vliegen is, en dat ze toevallig net gestopt is met vliegen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 8 september 2023 @ 19:02:02 #11
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_210571955
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 18:42 schreef Poolbal het volgende:

[..]
Ook weer een van die typische non argumenten... Zie je wel! Ze doen het voor de show, ze doen het om te deugen! Je hoeft geen vegan te zijn om van de overheid te eisen dat ze stoppen met belastingvoordelen voor de fossiele brandstof industrie.

Het is prachtig als ieder individu heel duurzaam gaat leven, maar alleen de overheid kan echte verandering bewerkstelligen.

Ook:
https://knowyourmeme.com/memes/we-should-improve-society-somewhat
Non argument? Practice what you preach. Wat klopt daar niet aan?

En neem geen kinderen als je zo begaan bent met het milieu.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 8 september 2023 @ 19:03:04 #12
22565 asco
Los in deze tent
pi_210571966
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 18:28 schreef Poolbal het volgende:

En dan heb je mensen die het dus geen moer kan schelen dat de toekomst van hun kinderen er slecht uit ziet. "Ben 50,'t zal mijn tijd wel duren haha! Klimaatdrammers moete ze van de weg sleuren!" Benieuwd wat hun kinderen daar van vinden.
De echte slimme, vooruitdenkende 50-er heeft natuurlijk geen kinderen en denkt het zal mijn tijd wel duren. :W
Ik hoop dat ze ze morgen wel van de weg af sleuren. Mooi tussendoor-amusement voor aan mijn zwembad morgen, cocktailtje erbij. *O*

Zin an. _O_
pi_210571977
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 18:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Niet mijn OP
[..]
50 lentes hier, maar was Fortuin die ook een taart heeft gehad toch. Hij nam het wel sportief op als ik me goed herinner. Dat 'ie erna is gemold heel triest, maar staat los van taartgooiers natuurlijk.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_210572039
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 19:04 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
50 lentes hier, maar was Fortuin die ook een taart heeft gehad toch. Hij nam het wel sportief op als ik me goed herinner. Dat 'ie erna is gemold heel triest, maar staat los van taartgooiers natuurlijk.
Dat staat er niet los van, eerste stap in de geweldspiraal.
pi_210572057
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 19:11 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Dat staat er niet los van, eerste stap in de geweldspiraal.
Was te verwachten deze.

Wat een ongelooflijke bullshit. Taarten in verband brengen met kogels. Je bent niet goed snik. :{w
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_210572076
Ach, de argumenten zijn op.

Een taart met kots en stront in iemands gezicht duwen is gewoon geweld.
pi_210572080
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 18:28 schreef Poolbal het volgende:
Overigens zijn er dus allemaal wetenschappelijke organisaties en overheidsinstanties, tot aan de VN toe die roepen dat we diep in de problemen zitten.

De mogelijkheid dat het één groot complot is, waar zelfs het weer aan mee doet, negeer ik maar even. Ik ga er voor het gemak van uit dat wat zij zeggen klopt: onze nabije toekomst en zeker dat van onze kinderen ziet er niet positief uit. Heel zacht gezegd. We kunnen er wat aan doen, we kunnen ons inzetten voor een toekomst voor onze kinderen. Maar het gebeurt amper. Echte verandering is er niet, zien we aan de nog steeds toenemende uitstoot.

En dus eisen mensen dat de overheid er wél iets aan doet. Voor hun eigen toekomst en dat voor hun kinderen. Ik kan daar alleen maar respect voor hebben.

Waarom dan een kansloze protestactie? Als het probleem écht zo groot is, waarom dan niet een revolutie? Bestorm de Kamer ofzo.
pi_210572100
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 18:18 schreef Poolbal het volgende:

"Je wint geen sympathie!", zei de aspirant sympathisant. Zei men ook over 'kick out zwarte piet' en here we are.
Heb je ooit gekeken hoe mensen over het algemeen naar 'kick out zwarte piet' kijken?
pi_210572106
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 19:14 schreef Klepper272 het volgende:
Ach, de argumenten zijn op.
Oh de taart werkte niet. Ik neem maar een pistool de volgende keer. 8)7

Ja man, het is goed met je. Je stigmatiseert als een malle.
pi_210572129
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 19:16 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Oh de taart werkte niet. Ik neem maar een pistool de volgende keer. 8)7

Een correcte beschrijving van de geschiedenis idd.
pi_210572130
quote:
Was te verwachten deze.

Wat een ongelooflijke bullshit. Taarten in verband brengen met kogels. Je bent niet goed snik. :{w
De stepping-stone theorie (die overigens niet klopt). Iedere alcoholist is met moedermelk begonnen dus daar heb je je bewijs. :-)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 8 september 2023 @ 19:21:40 #22
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_210572143
Ik hoop dat ze snappen als we morgen stoppen met olie dat miljarden mensen zullen sterven.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_210572148
Het begint met taarten en het eindigt met blauwe bonen. Waar gebeurd mensuh.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 8 september 2023 @ 19:26:41 #24
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_210572182
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 19:12 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Was te verwachten deze.

Taarten in gezichten? Dan ben je gewoon terug bij af.
En je krijgt geen 200.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_210572510
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 18:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Niet mijn OP
[..]
Ja, dat bedacht ik me later ook. Er zijn al volwassenen die niet eens geboren waren toen Fortuyn vermoord werd. En die groep wordt natuurlijk elk jaar groter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')