Zeker voor een publiek figuur, het was een vrij populaire serie indertijd.quote:Op donderdag 7 september 2023 21:54 schreef Straatcommando. het volgende:
Hij zit minimaal 30 jaar en waarschijnlijk wel een stuk langer. Dat zijn wel serieuze straffen zeg..
Denk dat dat tegen hem gewerkt heeft eigenlijkquote:Op donderdag 7 september 2023 21:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zeker voor een publiek figuur, het was een vrij populaire serie indertijd.
Idd een stelletje onnozelen laten beslissen over iets waar ze geen verstand van hebbenquote:
Vaak werkt zoiets toch in je voordeel, zeker als je een publiekslieveling was. Al weet ik niet of hij zo'n status had.quote:Op donderdag 7 september 2023 22:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Denk dat dat tegen hem gewerkt heeft eigenlijk
Nederland is een uitzondering op juryrechtspraakquote:Op donderdag 7 september 2023 22:16 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Idd een stelletje onnozelen laten beslissen over iets waar ze geen verstand van hebben
Jury gaat niet over de strafmaat, maar over schuldig of onschuldig aan de aanklacht. Dacht ik.quote:
verschilt van staat tot staat. maar in California werkt dat inderdaad zo.quote:Op donderdag 7 september 2023 22:19 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Jury gaat niet over de strafmaat, maar over schuldig of onschuldig aan de aanklacht. Dacht ik.
Omdat Nederland van die pussystrafjes heeftquote:Op donderdag 7 september 2023 22:22 schreef bijdehand het volgende:
Tering. Ik ben wel voor zwaardere straffen maar toch schrik ik hier wel van!
Ik vind het een aparte hoor. Dat je veroordeeld voor verkrachting kan worden, omdat iemand 20 jaar geleden na een feest van de kaart was en de volgende ochtend pijn had. Redelijke twijfel moet je dan toch altijd wel hebben lijkt mij.quote:Op donderdag 7 september 2023 22:24 schreef Bezsen het volgende:
Niemand verkrachten dan hoef je je ook geen zorgen te maken.
Als je deze zaak een klein beetje gevolgd had dan had je deze achterlijke opmerking niet gemaakt.quote:Op donderdag 7 september 2023 21:54 schreef sturmpie het volgende:
en is vanzelfsprekend hoogstwaarschijnlijk onschuldig en is erin geluisd omdat ze geld willen vangen
Nou, er zitten niet voor niets onschuldigen in de gevangenis. Je moet je daar altijd zorgen maken, je kan zomaar de pech hebbenquote:Op donderdag 7 september 2023 22:24 schreef Bezsen het volgende:
Thnx.quote:Op donderdag 7 september 2023 22:21 schreef Shotty het volgende:
[..]
verschilt van staat tot staat. maar in California werkt dat inderdaad zo.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jury#Jury_sentencingquote:
Jury sentencing is the practice of having juries decide what penalties to give those who have been convicted of criminal offenses. The practice of jury sentencing began in Virginia in the 18th century and spread westward to other states that were influenced by Virginia-trained lawyers.[99] As of 2018, Arkansas,[100] Kentucky,[101] Missouri,[102] Oklahoma,[103] Texas,[104] and Virginia[105] have sentencing by jury. Alabama, Georgia,[106] Indiana, Illinois,[107] Mississippi, Montana,[108] Tennessee,[109] and West Virginia had jury sentencing in times past, but then abandoned it.[99]
Wees blij daarvoorquote:Op donderdag 7 september 2023 22:17 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Nederland is een uitzondering op juryrechtspraak
Er is een reden dat de VS procentueel de grootste gevangenis populatie heeft ter wereld in vergelijking met bevolking. Daarnaast brengt dat ook een hele hoop kosten met zich mee.quote:Op donderdag 7 september 2023 21:54 schreef Straatcommando. het volgende:
Hij zit minimaal 30 jaar en waarschijnlijk wel een stuk langer. Dat zijn wel serieuze straffen zeg..
Nou dat is niet helemaal waar er zijn er ook genoeg vals beschuldigd/veroordeeldquote:Op donderdag 7 september 2023 22:24 schreef Bezsen het volgende:
Grappig dat je een verkrachter als UI hebt.quote:Op donderdag 7 september 2023 22:24 schreef Bezsen het volgende:
Geen California Dreamin' voor hemquote:Op donderdag 7 september 2023 22:21 schreef Shotty het volgende:
[..]
verschilt van staat tot staat. maar in California werkt dat inderdaad zo.
Waarom dat, dit is niet bijzonder zwaar, er zijn legio landen waar de doodstraf zelfs normaal is voor verkrachting.quote:Op donderdag 7 september 2023 22:22 schreef bijdehand het volgende:
Tering. Ik ben wel voor zwaardere straffen maar toch schrik ik hier wel van!
Waar lees je dat?quote:Op vrijdag 8 september 2023 07:46 schreef opgebaarde het volgende:
Zo zwaar straffen en toch zijn er in Amerika (relatief) meer verkrachtigen dan in Nederland. Blijkbaar moeten de straffen nog zwaarder?
Geen probleem :-)quote:Op donderdag 7 september 2023 22:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Thnx.
Ff opgezocht: met name Zuidelijke Staten
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jury#Jury_sentencing
Wat kan je in de gevangenis anders dan dromen over een ander leven?quote:Op vrijdag 8 september 2023 01:21 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Geen California Dreamin' voor hem![]()
En dat was inderdaad een pun.
Dit soort zaken zijn nooit zwart wit. De dames wilden heel veel geld, hij weigerde. Hij zit bij de gekkies kerk.quote:Op donderdag 7 september 2023 22:30 schreef Bezsen het volgende:
De verkrachtingsgoedpraters zijn gearriveerd
Waar lees ik wat? Dat in Nederland een substantieel deel van de bevolking en politieke partijen zwaardere straffen willen?quote:
Kun je mij misschien uitleggen hoe deze leercurve gaat?quote:Op vrijdag 8 september 2023 08:37 schreef Chandler het volgende:
Dat zijn straffen zeg! ken de inhoud niet en weet ook niet of het gerechtvaardigd is maar zo, daar kunnen ze hier nog wat van leren!
Triest héquote:Op vrijdag 8 september 2023 08:59 schreef mascara-klodder het volgende:
@:opgebaarde, je bericht aanvullen is zo erg erg
Dat was een (niet geslaagde) grap over zijn vrouw.quote:Op vrijdag 8 september 2023 08:46 schreef Shotty het volgende:
Wat kan je in de gevangenis anders dan dromen over een ander leven?
Ah, ik heb geen idee wie zijn vrouw is 😂quote:Op vrijdag 8 september 2023 22:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat was een (niet geslaagde) grap over zijn vrouw.
Tering, had dit niet eens meegekregen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:38 schreef Purrito het volgende:
Ashton en Mila hebben het voor hem opgenomen want hij was een fijne collega... ja duhh, mijn verkrachter ging ook niet zijn collega's verkrachten maar deed dat achter gesloten deuren.
Is dat helemaal gek dan? Zeker zolang hij nog niet veroordeeld was.quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:38 schreef Purrito het volgende:
Ashton en Mila hebben het voor hem opgenomen want hij was een fijne collega... ja duhh, mijn verkrachter ging ook niet zijn collega's verkrachten maar deed dat achter gesloten deuren.
Hij speelde ook in Netflixserie The Ranch met Ashton Kutcher, Sam Elliot en Debra Winger, geweldige serie trouwens, ik was toen ik die reeks keek al gaan zoeken waarom hij er op een gegeven moment niet meer in voorkwam, en dat was dus deze zaak, dit speelt al een tijdje.quote:Op donderdag 7 september 2023 21:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zeker voor een publiek figuur, het was een vrij populaire serie indertijd.
Als dat zo was geweest. Dit vind ik daarentegen vrij gek:quote:Op zaterdag 9 september 2023 00:02 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Is dat helemaal gek dan? Zeker zolang hij nog niet veroordeeld was.
Je gelooft je vrienden, of moet zeker weten dat ze schuldig zijn.
Dat ze wel eens schuldig kunnen zijn is wel een dingetje daarbij.
quote:Kutcher also specifically addressed the sentencing in the final paragraph of his letter, writing: “While I’m aware that the judgement has been cast as guilty on two counts of rape by force and the victims have a great desire for justice, I hope that my testament to his character is taken into consideration in sentencing. I do not believe he is an ongoing harm to society and having his daughter raised without a present father would [be] a tertiary injustice in and of itself.”
Ja oke, dat is dan weer wat minder handigquote:Op zaterdag 9 september 2023 00:26 schreef Drxx het volgende:
[..]
Als dat zo was geweest. Dit vind ik daarentegen vrij gek:
[..]
Ja, al bijna 6 jaar geleden (in december 2017 werd bekendgemaakt dat hij uit de serie geschreven was).quote:Op donderdag 7 september 2023 22:26 schreef mascara-klodder het volgende:
Oh wow! Hij was destijds toen de zaak begon al uit The Ranch geschreven.
Ja nee, hij zal vast niet iedereen verkrachten die hij tegenkomt. 1 is genoeg om weg te rotten in de celquote:Op zaterdag 9 september 2023 00:26 schreef Drxx het volgende:
[..]
Als dat zo was geweest. Dit vind ik daarentegen vrij gek:
[..]
Waar rook is, is vuur. Als er bewijs is zijn het mijn vrienden niet meer.quote:Op zaterdag 9 september 2023 00:02 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Is dat helemaal gek dan? Zeker zolang hij nog niet veroordeeld was.
Je gelooft je vrienden, of moet zeker weten dat ze schuldig zijn.
Dat ze wel eens schuldig kunnen zijn is wel een dingetje daarbij.
Mjah, zeker in de VS zitten er zoveel onschuldigen in de cel dat het daar wat minder 'hard' is allemaalquote:Op zaterdag 9 september 2023 00:33 schreef Purrito het volgende:
[..]
Waar rook is, is vuur. Als er bewijs is zijn het mijn vrienden niet meer.
Nou Danny is niet onschuldig hoor, enge Scientologygek.quote:Op zaterdag 9 september 2023 00:36 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Mjah, zeker in de VS zitten er zoveel onschuldigen in de cel dat het daar wat minder 'hard' is allemaal
quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:48 schreef Shotty het volgende:
[..]
Ah, ik heb geen idee wie zijn vrouw is 😂
De dochter John Philips van The Mamas & the Papas.quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:48 schreef Shotty het volgende:
[..]
Ah, ik heb geen idee wie zijn vrouw is 😂
Ik zeg ook niet dat hij onschuldig is. Heb daar wel dat ik het eerst zien moet, gaat te veel fout.quote:Op zaterdag 9 september 2023 00:39 schreef Purrito het volgende:
[..]
Nou Danny is niet onschuldig hoor, enge Scientologygek.
Dan zal er na zo'n lange tijd ook wel voldoende bewijs zijn om hem zo'n straf op te leggen, het is niet misselijk wat ie krijgt.quote:Op zaterdag 9 september 2023 00:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij speelde ook in Netflixserie The Ranch met Ashton Kutcher, Sam Elliot en Debra Winger, geweldige serie trouwens, ik was toen ik die reeks keek al gaan zoeken waarom hij er op een gegeven moment niet meer in voorkwam, en dat was dus deze zaak, dit speelt al een tijdje.
Nee, het is idd behoorlijk heftig, en dat terwijl de jury er mbt derde verkrachting niet uitkwam en hij daarvoor dus niet veroordeeld is.quote:Op zaterdag 9 september 2023 00:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan zal er na zo'n lange tijd ook wel voldoende bewijs zijn om hem zo'n straf op te leggen, het is niet misselijk wat ie krijgt.
Wat voor bewijs wil je? Lijkt me juist dat dit moeilijk is in dit soort zaken na zo'n tijd.quote:Op zaterdag 9 september 2023 00:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan zal er na zo'n lange tijd ook wel voldoende bewijs zijn om hem zo'n straf op te leggen, het is niet misselijk wat ie krijgt.
Twee van de drie vrouwen hebben de verkrachting al tussen 2003 en 2006 binnen de kerk gemeld en kregen te horen dat ze niks mochten uiten in het openbaar ofwel dat verkrachting binnen een relatie niet bestaat. Beide vrouwen zijn daarna, in diezelfde periode, alsnog naar de politie gestapt.quote:Op donderdag 7 september 2023 22:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vind het een aparte hoor. Dat je veroordeeld voor verkrachting kan worden, omdat iemand 20 jaar geleden na een feest van de kaart was en de volgende ochtend pijn had. Redelijke twijfel moet je dan toch altijd wel hebben lijkt mij.
De uitspraak spreekt boekdelen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 00:55 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Wat voor bewijs wil je? Lijkt me juist dat dit moeilijk is in dit soort zaken na zo'n tijd.
Op zich ook wel bizar natuurlijk, dat je iemand verkracht waarmee je een relatie hebt, vroeg of laat kom je toch wel aan je trekken lijkt me.quote:Op zaterdag 9 september 2023 01:00 schreef FYazz het volgende:
[..]
Twee van de drie vrouwen hebben de verkrachting al tussen 2003 en 2006 binnen de kerk gemeld en kregen te horen dat ze niks mochten uiten in het openbaar ofwel dat verkrachting binnen een relatie niet bestaat. Beide vrouwen zijn daarna, in diezelfde periode, alsnog naar de politie gestapt.
De vrouwen zijn dus niet pas 20 jaar later gaan praten over een feestje wat vele jaren eerder had plaatsgevonden.
De houding van de kerk heeft denk ik flink bijgedragen aan de bewijsvoering en de veroordeling.
Vind je?quote:
Lol 11.000 jaar celstrafquote:Op zaterdag 9 september 2023 01:23 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Vind je?
Dit is de tweede rechtszaak, de vorige had een 'hung jury'. Over precies hetzelfde onderwerp.
Wat mij betreft dus verre van 'boekdelen spreken'.
De straf is fors, dat zijn ze daar wel vaker.
Al valt het weer in het niet bij die turken van vandaag
Max 17 jaar kregen zequote:Op zaterdag 9 september 2023 09:00 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Hoeveel jaar krijgen de bezoekers van Epstein eiland?
Bij goed gedrag gaat daar een derde vanaf.quote:Op zaterdag 9 september 2023 02:59 schreef superniger het volgende:
[..]
Lol 11.000 jaar celstraf
https://www.hln.be/buiten(...)in-turkije~add03d28/
quote:Op zaterdag 9 september 2023 09:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bij goed gedrag gaat daar een derde vanaf.
Zo werkt het in zulke kringen, die houden elkaar allemaal de hand boven het hoofd. De rol van Ghislaine Maxwell was daar ook al jaren bekend en daar werden grapjes over gemaakt op feestjes.quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:59 schreef Drxx het volgende:
[..]
Tering, had dit niet eens meegekregen.
Ashton Kutcher heeft nota bene een organisatie die (duizenden!) slachtoffers van seksueel geweld helpt. En Mila Kunis speelde een jaar geleden nog een rol van een verkrachtingsslachtoffer.
Je zou denken, hun ogen zijn open. Maar zodra het een eigen vriend betreft...
Dat bewijs hebben ze dus niet. Het was zo te lezen statement van de vrouwen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:36 schreef fokexpert het volgende:
Merendeel van jury was vrouw..... Heb in het verleden veel in deze wereld gewerkt en moet zeggen dat vrouwen als piranha's proberen bekende mensen te veroveren.
Achteraf ook gezien dat een aantal van de vrouwen aangifte van misbruik hebben gedaan terwijl ze zich letterlijk "beschikbaar" stelden.
Er zal vast veel troep tussen bekende mensen zitten, maar mijn ervaring is dat dit soort bekende mensen zo gemakkelijk dames aan de haak kunnen slaan dat ik me in veel gevallen echt niet kan voorstellen dat het voor ze nodig is te drogeren. (Op uitzonderingen na).
Ik vraag me dus altijd af hoe ze zo lang na dato dit nog kunnen bewijzen dat het verkrachting was in plaats van een gewillig sletje dat zich aanbied aan een beroemdheid.
Want heb wel het gevoel dat er ook veel fake aanklachten zijn door dat metoo hype.
Blijkbaar waren Ashton en Danny grote bullies on set en was Topher Grace de enige die Danny's shit niet pikte.quote:Op zaterdag 9 september 2023 22:39 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Gauw proberen je eigen hachje te redden
Voor een normaal mens is dit waar. Prijs je gelukkig dat je normaal bent.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:36 schreef fokexpert het volgende:
Merendeel van jury was vrouw..... Heb in het verleden veel in deze wereld gewerkt en moet zeggen dat vrouwen als piranha's proberen bekende mensen te veroveren.
Achteraf ook gezien dat een aantal van de vrouwen aangifte van misbruik hebben gedaan terwijl ze zich letterlijk "beschikbaar" stelden.
Er zal vast veel troep tussen bekende mensen zitten, maar mijn ervaring is dat dit soort bekende mensen zo gemakkelijk dames aan de haak kunnen slaan dat ik me in veel gevallen echt niet kan voorstellen dat het voor ze nodig is te drogeren. (Op uitzonderingen na).
Ik vraag me dus altijd af hoe ze zo lang na dato dit nog kunnen bewijzen dat het verkrachting was in plaats van een gewillig sletje dat zich aanbied aan een beroemdheid.
Want heb wel het gevoel dat er ook veel fake aanklachten zijn door dat metoo hype.
In deze gevallen is er in 2003/2004 al melding gemaakt bij Scientology die heel erg hun best hebben gedaan het onder de mat te vegen, een van de vrouwen was een vriendin van Lisa Marie Presley en die heeft op verzoek van de Scientology kerk haar vriendin er in 2004 van overtuigd geen aangifte te doen, en was bereid daar in deze rechtszaak over te getuigen, ondanks het feit dat het ook zou betekenen dat ze zichzelf daarmee zou beschuldigen van het verdoezelen van een strafbaar feit.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:36 schreef fokexpert het volgende:
Bron: https://www.rollingstone.(...)tability-1234764377/quote:Jane Doe 1 and Presley were very close, and she testified that Masterson was concerned that Presley would find out about the April 2003 attack.
On Nov. 8, during the first trial, the prosecution revealed that Presley was willing to testify, and had submitted a statement to the DA’s office. According to Deputy DA Mueller, Presley was prepared to testify that in 2004 she had been instructed by the Church of Scientology to talk to Jane Doe 1, her close friend, and persuade her not to take her allegations about Masterson to the LAPD.
Mueller also revealed that Presley’s attorney warned that if they asked her about this on the witness stand, he would advise that she take the Fifth Amendment against self-incrimination.
In other words, Presley’s own attorney realized that she would be testifying not only to an act of obstructing justice committed by Scientology, but one she had taken part in herself.
Puttense moordzaak, Schiedamse parkmoord, Lucia de B., enzovoorts.quote:Op donderdag 7 september 2023 22:24 schreef Bezsen het volgende:
Was dat maar zo. Ik heb niet zo'n moeite met de strafhoogte, wel met de bewijsvoering.quote:Op donderdag 7 september 2023 22:24 schreef Bezsen het volgende:
Het is niet pas na 20 jaar. Het is nogsteeds na 20 jaar. Het is nu eindelijk een uitspraak.quote:
Slaat nergens op, in de tussentijd had die nog 15 vrouwen kunnen pakken.quote:Op zondag 10 september 2023 12:46 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Het is niet pas na 20 jaar. Het is nogsteeds na 20 jaar. Het is nu eindelijk een uitspraak.
In beide gevallen (waar de veroordeling over gaat) is er vrij direct aangegeven dat het fout zat.
De weg naar erkenning en gerechtigheid is soms erg lang, vaak zelfs.
Gelukkig begint dat te veranderen, duurt het nog maar een jaar of 5 tot 10 voordat een dader veroordeeld wordt...
Hoezo slaat het nergens op?quote:Op zondag 10 september 2023 12:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Slaat nergens op, in de tussentijd had die nog 15 vrouwen kunnen pakken.
Tegen de tijd dat zijn ballen zijn verschrompelt wordt die alsnog gestraft.
MURICAquote:Op zondag 10 september 2023 13:02 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Hoezo slaat het nergens op?
De slachtoffers in kwestie (er is een veroordeling) hebben het vrij direct aangegeven.
Tijd om te kunnen veroordelen maakt geen bal uit. Hij heeft dat gedaan en wordt daar nu uiteindelijk eindelijk voor gestraft.
Dit gaat dus NIET over ze komen er nu pas mee, deden net alsof alles ok was.
Het is in de eigen kerk kring aangegeven, het is bij de politie gebracht.
Er is vrij direct bewijs, de dames hebben hulp en gerechtigheid gezocht, maar pas nu gekregen.
Hij is nu net niet veroordeeld voor de verkrachting van zijn vriendin.quote:Op vrijdag 8 september 2023 08:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dit soort zaken zijn nooit zwart wit. De dames wilden heel veel geld, hij weigerde. Hij zit bij de gekkies kerk.
Uiteindelijk is hij ook veroordeeld op basis van dit soort dingen:
The Dracula 2000 actor’s rep issued a statement denying all claims of sexual assault that same month. “We are aware of [the victim]’s 16-year-old allegations. It was only after [the victim] was in contact with Leah Remini that she made allegations of sexual assault by Mr. Masterson,” the rep said at the time. “The alleged incident occurred in the middle of their six-year relationship, after which she continued to be his longtime girlfriend.”
Wat het natuurlijk wel vreemd maakt. Ik lees in elk geval weinig over hard bewijs.
Meestal als het daar fout gaat past de verdachte in een specifiek daderprofiel en wordt bijgestaan door een overwerkte pro deo advocaat. Dat is nog wel wat anders dan een acteur die de beste advocaten kan betalen, snel het sentiment meekrijgt en zelfs een karakterverklaring van Ashton Kutcher en Mila Kunis gekregen heeft in de zaak. Zou me in dit geval niet te veel zorgen maken over dat hij per ongeluk onterecht veroordeeld wordt.quote:Op zaterdag 9 september 2023 00:51 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat hij onschuldig is. Heb daar wel dat ik het eerst zien moet, gaat te veel fout.
Is een fictioneel karakter hč. Dacht dat juist jij dat wel zou weten.quote:Op maandag 11 september 2023 09:01 schreef StevenHyde het volgende:
Hyde werd in zijn jeugd verlaten door zijn ouders. Denk dat zijn jeugd wel heeft bijgedragen aan deze daad.
Nee, maar holly crap 30 jaar. Zonder echte fysieke bewijzen. Ben blij dat ik niet in de jury zit.
In verhouding met Bill Cosby komt de straf wel erg hoog voor...quote:Op maandag 11 september 2023 09:01 schreef StevenHyde het volgende:
Hyde werd in zijn jeugd verlaten door zijn ouders. Denk dat zijn jeugd wel heeft bijgedragen aan deze daad.
Nee, maar holly crap 30 jaar. Zonder echte fysieke bewijzen. Ben blij dat ik niet in de jury zit.
Pas op. Voor je het weet ben je een Poetinlover vanwege kritiek op een Oekraďense...quote:Op zaterdag 9 september 2023 23:28 schreef Purrito het volgende:
Ik had altijd wel respect voor Mila, maar nu blijkt ze net zo walgelijk als elke andere celeb.
Idd en als je pech hebt en de tegenpartij heeft banden met de politie, dan heb je nog een groter probleem.quote:Op maandag 11 september 2023 10:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In verhouding met Bill Cosby komt de straf wel erg hoog voor...
De VS heeft in zijn algemeenheid een probleem met bewijsvoering. Daar kun je gewoon veroordeeld worden voor drugshandel omdat iemand die gepakt is met drugshandel voor een lagere straf jou heeft aangewezen als 'grote vis'. Blijft toch een erg beperkt systeem. Waar met name armen de dupe van zijn, want geen goede advocaat.
Zou het kunnen dat ze overtuigd zijn van zijn onschuld? Dat mag en is ook niet zo raar. Als een goede vriend van mij beschuldigd wordt van verkrachting laat ik hem ook niet zomaar vallen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:59 schreef Drxx het volgende:
[..]
Tering, had dit niet eens meegekregen.
Ashton Kutcher heeft nota bene een organisatie die (duizenden!) slachtoffers van seksueel geweld helpt. En Mila Kunis speelde een jaar geleden nog een rol van een verkrachtingsslachtoffer.
Je zou denken, hun ogen zijn open. Maar zodra het een eigen vriend betreft...
quote:Op maandag 11 september 2023 10:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Pas op. Voor je het weet ben je een Poetinlover vanwege kritiek op een Oekraďense...
mwa, je kunt er je huis op verwedden dat deze slachtoffers ondertussen ook jarenlang geďntimideerd en afgeperst werden door scientolgy want zo rollen ze daar om hun beroemde leden (proberen) te vrijwaren van slechte publiciteit.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:22 schreef Stoorzendert het volgende:
Er komt dus nog een hoger beroep.
Als het klopt, opsluiten natuurlijk, maar 30jaar is wel een tikkeltje over de top
Van wat ik begrijp is het bewijs dun. Ik vind dat je bij vrienden echt wel uit moet gaan van onschuldig tot bewezen schuldig. En er staat nog hoger beroep open volgens mij.quote:Op maandag 11 september 2023 10:11 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Probeer mezelf dan vaak wel te verplaatsen in die mensen. Dat zijn vrienden van hem die hem al zo lang kennen. Zelf zou je ook met een andere bril naar vriend/familie kijken. Misschien is Mastersom helemaal nooit gewelddadig geweest in hun bijzijn. Maar heeft hij toch een kronkel, waardoor hij op een zieke manier vrouwen drogeert en verkracht. Dan kan ik me nog wel voorstellen dat die mensen hem steunen, omdat ze het gewoon niet voor kunnen stellen.
Wel als het achteraf waar blijkt te zijn, en ja ik spreek uit ervaring.quote:Op maandag 11 september 2023 10:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zou het kunnen dat ze overtuigd zijn van zijn onschuld? Dat mag en is ook niet zo raar. Als een goede vriend van mij beschuldigd wordt van verkrachting laat ik hem ook niet zomaar vallen.
Pijnlijk onoprecht maar aan de andere kant denk ik -zoals al eerder werd opgemerkt- dat je mensen niet kwalijk kunt nemen om het op te nemen voor hun vriend. Nu is hij veroordeeld en is dus duidelijk dat wat zij zich niet konden voorstellen van hun vriend echt gebeurd is, maar nu moet dit verplichte nummertje nog even uit angst dat het aan ze gaat kleven anders.quote:Op zaterdag 9 september 2023 22:39 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Blijft toch bijzonder de recidive hier een stuk lager is dan in landen met extreem hoge straffen. Iets met begeleiding en zorg.quote:Op zondag 10 september 2023 12:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat krijg je in nl effectief voor verkrachting? 3 jaar ofzo?
En moordenaars met voorbedachte rade zoals Volkert staan na 12 jaar weer lekker te rentenieren.
Wat is dan de juiste straf voor meerdere verkrachtingen?quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:57 schreef pokkerdepok het volgende:
deed een bill cosbietje>
wel beetje absurde straf, maar ja, amerika..
Heb nooit gesnapt dat men het rechtsysteem van amerika hier willen hebben.quote:Op maandag 11 september 2023 10:42 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Blijft toch bijzonder de recidive hier een stuk lager is dan in landen met extreem hoge straffen. Iets met begeleiding en zorg.
Yup. Harder straffen helpt niet. In de USA krijg je ook nog eens gevaarlijk voedsel en slechte omstandigheden. Tja, criminelen, he... In de USA willen ze nog harder straffen. En de mensen die dat willen zin de eerste om aan te geven dat ze als een hond worden behandeld in de gevangenis, terwijl het voor een ander hard moet zijn. Elke dag gestraft worden, werkzaamheden verrichten zonder betaling, slecht voedsel e.d.quote:Op maandag 11 september 2023 10:42 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Blijft toch bijzonder de recidive hier een stuk lager is dan in landen met extreem hoge straffen. Iets met begeleiding en zorg.
lastig.. ik ben helemaal geen expert maar ik denk meer aan, 10 jaar? en met een psychische behandeling.quote:Op maandag 11 september 2023 11:02 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wat is dan de juiste straf voor meerdere verkrachtingen?
10 jaar per slachtoffer zou ik zelf redelijker vinden.quote:Op maandag 11 september 2023 12:57 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
lastig.. ik ben helemaal geen expert maar ik denk meer aan, 10 jaar? en met een psychische behandeling.
ik weet zelf niet of lang straffen wel zoveel zin heeft, het was 30 jaar geleden geloof ik. wel iets waar hij flink last van heeft, al is het maar om de slachtoffers genoegdoening te geven. maar een psychische behandeling lijkt me zinvoller, maar ook weer lastig als hij alles ontkend.quote:Op maandag 11 september 2023 15:16 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
10 jaar per slachtoffer zou ik zelf redelijker vinden.
En er zijn er drie als ik het goed begrijp, alleen bij een van die drie was het bewijs niet sluitend, dus dan zou 20 jaar meer voor de hand liggen.quote:Op maandag 11 september 2023 15:16 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
10 jaar per slachtoffer zou ik zelf redelijker vinden.
Het was 20 jaar geleden en hij heeft er dankzij het onder het kleed vegen door de Scientology Kerk zo lang mee weg kunnen komen.quote:Op maandag 11 september 2023 15:32 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik weet zelf niet of lang straffen wel zoveel zin heeft, het was 30 jaar geleden geloof ik. wel iets waar hij flink last van heeft, al is het maar om de slachtoffers genoegdoening te geven. maar een psychische behandeling lijkt me zinvoller, maar ook weer lastig als hij alles ontkend.
vraag me wel af of er ook nog gigantische bedragen schadevergoeding te winnen zijn in deze zaak, lijkt me wel.
Natuurlijk. Maar dat is iets anders.quote:Op maandag 11 september 2023 10:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wel als het achteraf waar blijkt te zijn, en ja ik spreek uit ervaring.
quote:Op maandag 11 september 2023 16:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het was 20 jaar geleden en hij heeft er dankzij het onder het kleed vegen door de Scientology Kerk zo lang mee weg kunnen komen.
En bij nader inzien hadden ze waarschijnlijk beter destijds gewoon het recht z'n beloop kunnen laten, dan had hij en een lagere straf gekregen (destijds werd er minder zwaar gestraft, zeker als het om een celeb ging), plus dat de Scientology Kerk dan niet weer negatief in het nieuws was gekomen wegens het onder druk zetten van slachtoffers.
even gelezen, dat van de scientoloigy wist ik nog nietquote:Op maandag 11 september 2023 16:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het was 20 jaar geleden en hij heeft er dankzij het onder het kleed vegen door de Scientology Kerk zo lang mee weg kunnen komen.
En bij nader inzien hadden ze waarschijnlijk beter destijds gewoon het recht z'n beloop kunnen laten, dan had hij en een lagere straf gekregen (destijds werd er minder zwaar gestraft, zeker als het om een celeb ging), plus dat de Scientology Kerk dan niet weer negatief in het nieuws was gekomen wegens het onder druk zetten van slachtoffers.
Inderdaad. Belachelijk lang.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:57 schreef pokkerdepok het volgende:
deed een bill cosbietje>
wel beetje absurde straf, maar ja, amerika..
Verbazingwekkend dat de scientology kerk hier dan zonder kleerscheuren vanaf komt.quote:Op maandag 11 september 2023 16:45 schreef Leandra het volgende:
Helemaal mee eens ja. Daar dan ook graag namen en rugnummers van.quote:Op dinsdag 12 september 2023 00:02 schreef Rnie het volgende:
[..]
Verbazingwekkend dat de scientology kerk hier dan zonder kleerscheuren vanaf komt.Er moeten dan toch namen en rugnummers bekend zijn van personen die medeplichtig zijn aan het verdoezelen van dit soort dingen?
quote:Op zaterdag 9 september 2023 22:39 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |