abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_210537992
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_210538008
Gisteren dus behoorlijk heftig de benen getraind, echt tot bibberende spieren aan toe. 0 spierpijn vandaag, wel wat zware benen, vooral tijdens de fietstocht naar mijn werk (10 km) voelde ik dat ik niet echt aan kon zetten. Gelukkig een electrische fiets dus op standje oude oma gezet.

Ik heb nog 3 maanden PT en wil die 4 maanden ten volle benutten dus weer volledig op mijn strikte voedingsschema.
pi_210538049
2 fysiek zware dagen gehad. In combinatie met weinig eten (wel allemaal ongezonde zooi) zal de weegschaal deze week wel omlaag gaan maar is het nu ook weer tijd voor wat groenvoer.

Lijst:
L: naan met burrata en artisjok
D: traybake met pompoen, gnocchi en geitenkaas
T: bramen, blauwe bessen en ik geef een bierproeverij vanavond dus er zal vast ook nog een speciaal biertje bij komen
pi_210538072
Fijn dat je geen spieren hebt. Dat ze wat zwaar en wat minder sterk zijn vandaag is niet zo gek.

Ik deed vandaag gewoon leg-dag. De Airborne wandeling met extra kilometers was er helemaal uit verdwenen, merkte ik.
pi_210541527
Iemand nog tips hoe je in de VS niet 20 kg zwaarder terug kan komen? Ik moet volgende week voor mijn werk een week naar New York (1e keer) en wil eigenlijk wel bewust eten en niet te zwaar terug komen. Maar ik hoor van iedereen dat de portie's echt huge zijn en er overal suiker en andere rommel doorheen zit...
pi_210544285
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 september 2023 12:07 schreef miss_sly het volgende:
Fijn dat je geen spieren hebt. Dat ze wat zwaar en wat minder sterk zijn vandaag is niet zo gek.
:D
Op dinsdag 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op zaterdag 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210544390
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 21:36 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:D
:') :D

geen spieren is ook geen spierpijn!
pi_210544420
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 17:35 schreef Pinuts het volgende:
Iemand nog tips hoe je in de VS niet 20 kg zwaarder terug kan komen? Ik moet volgende week voor mijn werk een week naar New York (1e keer) en wil eigenlijk wel bewust eten en niet te zwaar terug komen. Maar ik hoor van iedereen dat de portie's echt huge zijn en er overal suiker en andere rommel doorheen zit...
Proberen gezonde keuzes te maken en bij huge porties niet alles opeten. En ook een beetje genieten :)

Mijn lijst vandaag - niet mn beste dag ooit, maar het kan erger:
O: tosti met ketchup
L: tosti met ketchup
T: 15g amandelen, 15g cashewnoten
D: gerookte zalm bowl van Picnic (radijs, edamame bonen, spinazie, gerookte zalm, gele paprika, sushirijst)
pi_210544427
quote:
Ik kwam aan in de VS :') (ik was er ook wat langer dan een week, waaronder een tijdje in NY). Zelfs de salads zijn overdreven groot. Overal free refills. Ontbijtbuffet in NY hotel bestond uit....donuts. Allerlei soorten donuts. Maar als je er om vroeg kon je wel zo'n minipakje Kellog's met melk krijgen. Chips (van het type Lay's/Croky) bij je lunch. Frieten tellen als groente. Sowieso niet naar de Mac gaan oid, want dat is net roadkill daar. Wat een verschil in kwaliteit met Nederland was dat :o Deli's in NY hebben nog wel eens gezondere keuzes (salades) liggen. Succes! ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210544452
Nu heb ik echt plots zin in tosti -O-
Maar heb vandaag al genoeg gegeten. En geen witbrood in huis en tosti moet met witbrood vind ik.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210544623
Sorry Isa!
Ik eet tegenwoordig koolhydraatverlaagd brood, niet per se vanwege de minder koolhydraten, maar vooral vanwege de véél meer vezels dan gewoon brood. Best lekker ook nog, zowel die van Picnic als die van de Jumbo. Witbrood eet ik eigenlijk nooit, al is een tosti dan wel het enige dat ik met witbrood nog wel lekker vind :)

Ik vergat op mn lijst trouwens nog vier olijven en vier blokjes witte kaas.
pi_210544645
Ik vind het koolhydraatverlaagde brood van de Jumbo echt niet lekker :X
pi_210544716
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 21:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik kwam aan in de VS :') (ik was er ook wat langer dan een week, waaronder een tijdje in NY). Zelfs de salads zijn overdreven groot. Overal free refills. Ontbijtbuffet in NY hotel bestond uit....donuts. Allerlei soorten donuts. Maar als je er om vroeg kon je wel zo'n minipakje Kellog's met melk krijgen. Chips (van het type Lay's/Croky) bij je lunch. Frieten tellen als groente. Sowieso niet naar de Mac gaan oid, want dat is net roadkill daar. Wat een verschil in kwaliteit met Nederland was dat :o Deli's in NY hebben nog wel eens gezondere keuzes (salades) liggen. Succes! ^O^
Thanks. Voor dat soort vreterij ben ik inderdaad ook bang. Terwijl voor ontbijt ben ik dik tevreden met wat ei, yoghurt of fruit. En tijdens het diner zal ik denk ik ook wel eigen keuzes kunnen maken. Al ga ik wel met collega's dus zal me ook voor een groot deel moeten aanpassen waar 'de groep' heen wil. Ben toch de junior van het hele stel. Voor lunch hoop ik stiekem of gewoon een broodje/sandwich achtig iets want ook daar kan je bewust in kiezen... maar we gaan het zien.
Zit net in een heel fijn ritme/flow dus wil dat niet helemaal om zeep helpen met deze trip.
pi_210544845
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:18 schreef Pinuts het volgende:

Thanks. Voor dat soort vreterij ben ik inderdaad ook bang. Terwijl voor ontbijt ben ik dik tevreden met wat ei, yoghurt of fruit. En tijdens het diner zal ik denk ik ook wel eigen keuzes kunnen maken. Al ga ik wel met collega's dus zal me ook voor een groot deel moeten aanpassen waar 'de groep' heen wil. Ben toch de junior van het hele stel. Voor lunch hoop ik stiekem of gewoon een broodje/sandwich achtig iets want ook daar kan je bewust in kiezen... maar we gaan het zien.
Zit net in een heel fijn ritme/flow dus wil dat niet helemaal om zeep helpen met deze trip.
Ik was er voor het laatst in 2001 (eh, september 2001 :X ) dus ik hoop dat het allemaal veel gezonder is geworden :Y
pi_210546196
Helaas geen tips want ik kwam ook bij daar. Al zou ik verwachten dat er in zo'n grote stad wel gezonde opties zullen zijn.
Ik nam overal een portie kleiner dan ik hier zou kiezen. Na de eerste fastfoodtent waar ik een medium menu nam (en daardoor een rare blik kreeg van de bediende) had ik mijn les wel geleerd. Small please :D
Belegde broodjes vond ik heel overdadig belegd met vlees. Maar als je zelf kan kiezen valt het hopelijk mee.
  woensdag 6 september 2023 @ 08:04:53 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_210546455
Ik was bijna 20 jaar geleden in NYC maar ik herinner me de soeplepels saladedressing nog levendig ja. Had je eindelijk groenten gevonden, verdrinken ze het in de olie :')
Geruststelling: in NYC is tien keer meer groente te vinden dan in Houston. :') wees blij dat je niet naar Houston gaat.
Verder: NYC O+

Ik ga misschien binnenkort ook weer die kant op, maar voor werk, dus het zal zich wel beperken tot het hotelbuffet.
disclaimer
pi_210546535
quote:
Ik ben in mei geweest, en ik vind het inderdaad een kwestie van oppassen op porties en rommel.

Een bagel cream cheese is een bagel met net zoveel cream cheese ertussen als de bagels dik zijn. Een broodje pastrami idem.

Van de andere kant ontdekte ik dat ze juist daar veel gemakkelijker zijn als je bijvoorbeeld samen een gerecht wil delen of een kleine portie vraagt. Of misschien is het wel heel Nederlands om over die dingen heel vervelend te doen, want in de UK en Oostenrijk vond ik ook dat dat minder moeilijk over gedaan werd.

Als je niet in het hotel ontbijt, kan ik Vanilla Gorilla aanbevelen. Ze kennen geen gewoon broodje kaas, uiteraard, maar ik had er een normal size pistoletje met een normale hoeveelheid beleg (ik had gerookte zalm en roomkaas). Hun koffie is ook best aardig. Lekkerste cortado dronken we bij Joe's.
pi_210546570
"Dressing on the side" is ook geen rare in die hoek toch?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_210546638
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 08:30 schreef IJsdraakje het volgende:
"Dressing on the side" is ook geen rare in die hoek toch?
Helemaal niet zelfs, zeker doen!

Ik las ook, maar kwam daar zelf te laat achter, dat er in Brooklyn meer gezonde eettentjes zijn dan in Manhattan.
pi_210546655
Ik vond juist NY een oase van gezonde maaltijden na 3 weken rondgereisd te hebben door de VS. Genoeg hippe tentjes te vinden die heel gezonde opties hebben. Je moet gewoon de ketens vermijden. Of nou ja, er zijn ook ketens die juist wel gezonde opties hebben natuurlijk maar de Wendy's, Baskin & Robbins :9 :9 :9 moet je negeren.

Ik neem de kinderen meteen mee uit school naar de zwemplas dus zo even de tas inpakken met wat fruit etc. Er is ter plekke alleen friet, friet en ook nog friet.
pi_210546710
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 08:46 schreef exode het volgende:
Ik vond juist NY een oase van gezonde maaltijden na 3 weken rondgereisd te hebben door de VS. Genoeg hippe tentjes te vinden die heel gezonde opties hebben. Je moet gewoon de ketens vermijden. Of nou ja, er zijn ook ketens die juist wel gezonde opties hebben natuurlijk maar de Wendy's, Baskin & Robbins :9 :9 :9 moet je negeren.

Ik neem de kinderen meteen mee uit school naar de zwemplas dus zo even de tas inpakken met wat fruit etc. Er is ter plekke alleen friet, friet en ook nog friet.
Ook :9 ijs :9 hoop ik?

:P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_210546722
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 08:53 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Ook :9 ijs :9 hoop ik?

:P
Er was een tijdje een Baskin en Robbins om de hoek van mijn kantoor.....zo lekker!
pi_210546751
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2023 06:34 schreef Bottoms_up het volgende:
Helaas geen tips want ik kwam ook bij daar. Al zou ik verwachten dat er in zo'n grote stad wel gezonde opties zullen zijn.
Ik nam overal een portie kleiner dan ik hier zou kiezen. Na de eerste fastfoodtent waar ik een medium menu nam (en daardoor een rare blik kreeg van de bediende) had ik mijn les wel geleerd. Small please :D
Belegde broodjes vond ik heel overdadig belegd met vlees. Maar als je zelf kan kiezen valt het hopelijk mee.
Oh ja, van álles small nemen :D Dan heb je wat we in nederland big zouden noemen.
pi_210546838
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 12:03 schreef Sarabi het volgende:
2 fysiek zware dagen gehad. In combinatie met weinig eten (wel allemaal ongezonde zooi) zal de weegschaal deze week wel omlaag gaan maar is het nu ook weer tijd voor wat groenvoer.

Lijst:
L: naan met burrata en artisjok
D: traybake met pompoen, gnocchi en geitenkaas
T: bramen, blauwe bessen en ik geef een bierproeverij vanavond dus er zal vast ook nog een speciaal biertje bij komen
Daar kwam nog een tosti bij :+
pi_210546926
quote:
Je kan in New York gewoon gezond eten maar het is wel duurder en je moet er iets meer moeite voor doen. De mensen die klagen over dat een grote stad in de VS zo ongezond is willen denk ik zoveel mogelijk proberen van wat ze thuis niet kennen en hebben het toch echt zelf in hun mondje gestopt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')