Dank.quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:34 schreef laziness het volgende:
[..]
Het zijn links met uitleg wat het allemaal betekent die termen. Vandaag gaan ze nadere vragen bepalen om terug te sturen aan de regering. En die gaan via memorie van antwoord dat beantwoorden. En dan moet de eerste kamer bepalen of de vragen genoeg beantwoord zijn en pas dan gaan bepalen wanneer ze gaan stemmen. Maar als het nog niet genoeg is gaat het weer terug met vragen.
Tevens is mijn ervaring dat het memorie van antwoord soms twee weken duurt en soms 3 maanden.
Ik gok zomaar dat het jaartal aanpassen geen gang naar de tweede kamer verplichtquote:Op woensdag 27 september 2023 19:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank.
Als ik alles goed inschat gaat de afbouw van de saldering vanaf 2025 niet door. De EK besluit later dan de maximale implementatie termijn.
Een extra jaar respijt.
Minstens.
Want dan moet die hele regeling weer door de TK.
Ik hoor er nog niemand over. Maar dit lijkt me wel nieuws.![]()
Over welk jaartal heb jij het dan?quote:Op woensdag 27 september 2023 19:45 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik gok zomaar dat het jaartal aanpassen geen gang naar de tweede kamer verplicht
Wat is er niet haalbaar? De jaartallen van afbouw?quote:Op woensdag 27 september 2023 19:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Over welk jaartal heb jij het dan?
De staffel van het afbouwpercentage staat in het wetsvoorstel. Dat is dan niet meer haalbaar. Dus sws moet er een ander voorstel komen. En dat met een andere TK.![]()
Dit verwacht ik ook.quote:Op woensdag 27 september 2023 22:03 schreef Leandra het volgende:
Zo was het plan:
[ afbeelding ]
Ik denk dat als het opschuift dat het dan gewoon opschuift naar het percentage van dat jaar.
Dus als het 01.01.2026 wordt dan is het maar 1 jaar 64% en het jaar daarna (2027) volgens schema 55%
Als het pas in 2027 begint verwacht ik ook dat het salderingspercentage gelijk op 55% staat.
Dat is iig wat ik verwacht.
Zou heel goed kunnen dat het zo opgeschoven wordt, ja.quote:Op woensdag 27 september 2023 22:03 schreef Leandra het volgende:
Zo was het plan:
[ afbeelding ]
Ik denk dat als het opschuift dat het dan gewoon opschuift naar het percentage van dat jaar.
Dus als het 01.01.2026 wordt dan is het maar 1 jaar 64% en het jaar daarna (2027) volgens schema 55%
Als het pas in 2027 begint verwacht ik ook dat het salderingspercentage gelijk op 55% staat.
Dat is iig wat ik verwacht.
Het wordt heel krap om 1-1-2025 nog te halen. De implementatie heeft 16 maanden nodig. Dus dan zou het nu wel heel snel door de EK moeten.quote:Op donderdag 28 september 2023 09:03 schreef Isdatzo het volgende:
Uitstel zou me niet verbazen, maar dat zou wel jammer zijn.
Heb je dan niet gewoon 3kWh verbruikt van je opgewekte stroom?quote:Op donderdag 28 september 2023 13:56 schreef DWMLion het volgende:
Heb sinds afgelopen dinsdag 8 paneeltjes liggen. Nu is het natuurlijk leuk in het begin om te kijken wat de dag opbrengt. Kan het zijn dat er verschil in zit qua opbrengst wat de app van Enphase aangeeft en mijn energieleverancier (Energiedirect).
Gister zou ik 11.3 kWh hebben geproduceerd volgens de Enphase app en de app van Energiedirect geeft aan verbruikt 5.19 kWh, teruglevering 8.85 kWh totaal -3.67 kWh.
Energiedirect kan jouw rechtstreekse verbruik niet tracken dus er zal altijd verschil in zitten.quote:Op donderdag 28 september 2023 13:56 schreef DWMLion het volgende:
Heb sinds afgelopen dinsdag 8 paneeltjes liggen. Nu is het natuurlijk leuk in het begin om te kijken wat de dag opbrengt. Kan het zijn dat er verschil in zit qua opbrengst wat de app van Enphase aangeeft en mijn energieleverancier (Energiedirect).
Gister zou ik 11.3 kWh hebben geproduceerd volgens de Enphase app en de app van Energiedirect geeft aan verbruikt 5.19 kWh, teruglevering 8.85 kWh totaal -3.67 kWh.
Klopt, nu je de cijfers naast elkaar zet wordt het logisch. Heeft trouwens de Enphase app geen optie waarbij je het verbruik kunt zien gedurende de dag?quote:Op donderdag 28 september 2023 14:05 schreef laziness het volgende:
[..]
Energiedirect kan jouw rechtstreekse verbruik niet tracken dus er zal altijd verschil in zitten.
Tijdens het opwekken heb je 2.45 rechtstreeks in huis verbruikt. De overige 8.85 is terug het net ingegaan. En buiten de opwekuren heb je nog 5.19 verbruikt.
Dat denk ik niet, want je stroommeter in huis wordt niet gemonitord door je zonnepanelen. Om te kunnen zien wat je verbruik is gedurende dag is simpel op te lossen met een P1 metertje (30 euro) er vanuit gaande dat je een slimme meter in huis hebt met een P1-poort.quote:Op donderdag 28 september 2023 19:20 schreef DWMLion het volgende:
[..]
Klopt, nu je de cijfers naast elkaar zet wordt het logisch. Heeft trouwens de Enphase app geen optie waarbij je het verbruik kunt zien gedurende de dag?
Ja dat is mogelijk, dan moeten er spoelen geplaatst worden.quote:Op donderdag 28 september 2023 19:20 schreef DWMLion het volgende:
[..]
Klopt, nu je de cijfers naast elkaar zet wordt het logisch. Heeft trouwens de Enphase app geen optie waarbij je het verbruik kunt zien gedurende de dag?
En dat zie je puur en alleen door je zonnepaneel-installatie? Of komen daar nog bijkomende zaken bij, want ik weet niet wat 'spoelen' zijn, maar om te kunnen zien wat het verbruik is zul je toch moeten communiceren met de stroommeter in huis?quote:Op vrijdag 29 september 2023 09:58 schreef Zedi het volgende:
[..]
Ja dat is mogelijk, dan moeten er spoelen geplaatst worden.
Ik zie in de app opbrengst en verbruik. En dan laten ze ook nog zien wat je hebt geïmporteerd, geëxporteerd en je netto import/export (opwek minus verbruik).
Er zitten spoelen op je fases en die meten het stroomverbruik voor zover ik het snap. De spoelen zijn verbonden met je Envoy (communicatiegateway) en die geeft de verbruikgegevens vervolgens door (en opwekgegevens die uit de micro omvormers komen). Is dus niet verbonden met de meter.quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En dat zie je puur en alleen door je zonnepaneel-installatie? Of komen daar nog bijkomende zaken bij, want ik weet niet wat 'spoelen' zijn, maar om te kunnen zien wat het verbruik is zul je toch moeten communiceren met de stroommeter in huis?
Maar....die spoelen zitten er niet standaard? Dus als je geen (envoy)installatie hebt zitten die spoelen er niet? Maw, die spoelen komen er als je een dergelijke zonnepaneelinstallatie laat aanleggen? interessant dit, heb ik nooit geweten.quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:50 schreef Zedi het volgende:
[..]
Er zitten spoelen op je fases en die meten het stroomverbruik voor zover ik het snap. De spoelen zijn verbonden met je Envoy (communicatiegateway) en die geeft de verbruikgegevens vervolgens door (en opwekgegevens die uit de micro omvormers komen). Is dus niet verbonden met de meter.
Ligt eraan.quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar....die spoelen zitten er niet standaard? Dus als je geen (envoy)installatie hebt zitten die spoelen er niet? Maw, die spoelen komen er als je een dergelijke zonnepaneelinstallatie laat aanleggen? interessant dit, heb ik nooit geweten.
Dit is wel tof.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ligt eraan.
Envoy-S Metered wel. De Envoy-S Standard niet.
Zijn twee verschillende type envoys.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |