Een dochteronderneming van de PKK is onderdeel van de PKK ongeacht wat de benaming ervan is.quote:Op zondag 10 september 2023 12:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De rapporten die ik aanhaalde waren niet van mensen met kennis van zaken?
Er is ook vrijwel niemand buiten de Turkse wereld die zegt dat de YPG de PKK is. Ideologische overeenkomsten betekent niet dat je dezelfde partij bent. Jij verwacht unity bij een volk van 45 miljoen mensen dat over 4 landen is verspreid?
Het is geen dochteronderneming van de PKK. Wat in onderstaande verhaal klinkt alsof het een dochteronderneming is van de PKK? Strijdt de PKK tegen Jihadistische Arabieren of tegen de Turkse overheid? Heeft de PKK een Assyrian tak? Heeft de PKK Arabische fracties?quote:Op zondag 10 september 2023 12:34 schreef Slayage het volgende:
[..]
Een dochteronderneming van de PKK is onderdeel van de PKK ongeacht wat de benaming ervan is.
quote:Kurdish activists attempted to unify themselves following the 2004 Qamishli riots. The riots began as clashes between rivaling football fans before taking a political turn, with Arab fans raising pictures of Saddam Hussein while the Kurdish fans reportedly proclaimed "We will sacrifice our lives for Bush". This resulted in clashes between the two groups who attacked each other with sticks, stones and knives. Government security forces entered the city to quell the riot, firing at the crowds. The riots resulted in around 36 dead, most of them Kurds.
They did not, however, emerge as a significant force until the Syrian civil war erupted in 2011.[25][26]
Establishment
The self-defence committees that were to become the YPG were formed in July and August 2011 as the Self Protection units (YXG).[27]
Existing underground Kurdish political parties, the Democratic Union Party (PYD) and the Kurdish National Council (KNC), joined to form the Kurdish Supreme Committee (KSC) and established the People's Protection Units (YPG) militia to defend Kurdish-inhabited areas in northern Syria, i.e. Syrian Kurdistan and the Kurdish enclave of Sheikh Maqsood in Aleppo.[28][1] Originally a wholly Kurdish force, the YPG began to recruit Arabs from at least 2012.[29]
quote:The YPG did not initially take an offensive posture in the Syrian Civil War. Aiming mostly to defend Kurdish-majority areas, it avoided engaging Syrian government forces, which still controlled several enclaves in Kurdish territory. The YPG changed this policy when Ras al-Ayn was taken by the al-Qaeda-affiliated al-Nusra Front. At first the YPG conquered the surrounding government-controlled areas: al-Darbasiyah (Kurdish: Dirbêsî), Tel Tamer and al-Malikiyah (Kurdish: Dêrika Hemko). The subsequent Battle of Ras al-Ayn started in earnest when on 19 November 2012, the al-Nusra Front and a second al-Qaeda affiliate, Ghuraba al-Sham, attacked Kurdish positions in the town. The battle ended with a YPG victory in July 2013.[32]
While many rebel groups clashed with the YPG, jihadist and Salafist groups did so the most often.[33] The YPG proved to be the only Kurdish militia able to effectively resist the fundamentalists.[34] While the YPG protected the Kurdish communities it was able to extract a price: it prevented the emergence of new, rival militias and forced existing ones to cooperate with or join the YPG forces on its terms.[35] This was how the Islamist attacks enabled the YPG to unite the Syrian Kurds under its banner[36] and caused[37] it to become the de facto army of the Syrian Kurds.[38][39][40][41]
Gesticht door de PKK. Bemand door de PKK. İdeologisch identiek aan de pkk. Onderwerpig aan de pkk.quote:Op zondag 10 september 2023 12:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is geen dochteronderneming van de PKK. Wat in onderstaande verhaal klinkt alsof het een dochteronderneming is van de PKK? Strijdt de PKK tegen Soennitische Arabieren? Heeft de PKK een Assyrian tak? Heeft de PKK Arabische fracties?
Waar komt in dit verhaal het woord Turkije voor? Je kan niet zomaar dingen claimen omdat je niet in staat bent je Turkse bril af te zetten.
https://en.wikipedia.org/wiki/People%27s_Defense_Units
[..]
[..]
I give up. Tijd voor een andere plaat dan die Turkse langspeelplaat.quote:Op zondag 10 september 2023 12:43 schreef Slayage het volgende:
[..]
Gesticht door de PKK. Bemand door de PKK. İdeologisch identiek aan de pkk. Onderwerpig aan de pkk.
Heck de Amerikanen pendelen de leden zelfs tussen hun hoofdkantoor in Irak en Syrië is gebleken door die helikopter ongeluk
Jij vindt het normaal dat de Amerikanen voor sdf leden een taxi service hebben naar pkk central in Irak?quote:Op zondag 10 september 2023 12:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
I give up. Tijd voor een andere plaat dan die Turkse langspeelplaat.
Jij vindt het normaal om precies dezelfde retoriek als de Turkse staatsmedia te gebruiken?quote:Op zondag 10 september 2023 12:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
Jij vindt het normaal dat de Amerikanen voor sdf leden een taxi service hebben naar pkk central in Irak?
Het is allesbehalve duidelijk van wie die helikopters precies waren.quote:The Pentagon said Tuesday that the US has nothing to do with two helicopters that crashed in northern Iraq carrying members of the YPG/PKK terror group which uses the name, SDF.
https://www.al-monitor.co(...)h-near-turkey-borderquote:At least three sources claimed that the helicopter belonged to the Patriotic Union of Kurdistan, the second-largest party in the Kurdistan Region of Iraq that has cordial ties with Iran, the YPG and the PKK. The sources said the coalition command would have been notified of the helicopter's flight paths for deconfliction purposes.
The sources said the helicopters were provided to the PUK and the Kurdistan Democratic Party of Iraq for counterterrorism operations. PUK and SDF officials did not respond to Al-Monitor’s request for comment.
Ja echt een mysterie.quote:Op zondag 10 september 2023 13:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij vindt het normaal om precies dezelfde retoriek als de Turkse staatsmedia te gebruiken?
[..]
Het is allesbehalve duidelijk van wie die helikopters precies waren.
https://www.aa.com.tr/en/(...)ists-onboard/2852257
[..]
https://www.al-monitor.co(...)h-near-turkey-border
Volgens mij wil je kwaad en sarcastisch blijven als iemand het niet met je eens is. Dat is nogal een vervelende interactie.quote:
Stel je voor,quote:Op zondag 10 september 2023 12:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is geen dochteronderneming van de PKK. Wat in onderstaande verhaal klinkt alsof het een dochteronderneming is van de PKK? Strijdt de PKK tegen Jihadistische Arabieren of tegen de Turkse overheid? Heeft de PKK een Assyrian tak? Heeft de PKK Arabische fracties?
Waar komt in dit verhaal het woord Turkije voor? Je kan niet zomaar dingen claimen omdat je niet in staat bent je Turkse bril af te zetten.
https://en.wikipedia.org/wiki/People%27s_Defense_Units
[..]
[..]
Nee. Vraagje: als jij mij bewijs kunt aanleveren dat de YPG is opgericht door de PKK, wil ik best met jullie meegaan. Vervolgens moet je aantonen dat de politieke doelen van de YPG overeenkomen met die van de PKK. Daarnaast moet je aantonen dat YPG strijders betrokken zijn bij terreuracties in Turkije. Voorzover deze nog gepleegd worden.quote:Op zondag 10 september 2023 14:37 schreef polderturk het volgende:
[..]
Stel je voor,
ISIS richt een nieuwe groep op in Jordanië.
Deze groep heet SASA en ze accepteren de leider van ISIS als hun leider.
SASA zegt niks te maken te hebben met ISIS.
Zou iemand dat geloven?
Hey, een filmpje zonder context. We weten toch niet wat eraan vooraf is gegaan?quote:Op zondag 10 september 2023 14:41 schreef Slayage het volgende:
Het resultaat van jarenlange vreemdelingenhaat gepropageerd door de zogenaamd democratische Turkse oppositie
[ twitter ]
Zag zojuist ook een video van Syrische vrouwen in İzmir uit de bus gegooid worden samen met hun kinderen door rabiaat Turkse nationalisten. But hey, het is een video zonder context ,dus hechten we er totaal geen waarde aanquote:Op zondag 10 september 2023 14:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hey, een filmpje zonder context. We weten toch niet wat eraan vooraf is gegaan?
Even los van het feit dat het volslagen idioot is om een 11-jarige neer te steken.
Je bent een enorm vermoeiende user. Jij post een filmpje van een Syrische jongen die neergestoken wordt door een Turk en zegt erbij dat het het resultaat is van vreemdelingenhaat. Dat kan goed. Dat kan ook niet. Dat kunnen we uit alleen dat filmpje niet halen, dus ik vraag of er context bij zit. Er kan sprake zijn van een familievete, noem het maar op. Nieuws moet feitelijk zijn, simpel. Vervolgens kom je met een random ander filmpje over een Syrisch gezin dat een bus wordt uitgezet met leuzen erbij als "ga terug". Nu is er context bij.quote:Op zondag 10 september 2023 17:40 schreef Slayage het volgende:
[..]
Zag zojuist ook een video van Syrische vrouwen in İzmir uit de bus gegooid worden samen met hun kinderen door rabiaat Turkse nationalisten. But hey, het is een video zonder context ,dus hechten we er totaal geen waarde aan
They were forcibly removed from the bus. The assailants directed racist remarks at the Syrian refugee women and their children, such as "Go away," "Leave our country," and "Return to your homeland."
[ twitter ]
Voor iemand die zo hoog opgeeft over dat mensen "de realiteit" niet zien, lijkt er ongeveer niks van wat ik post door jouw filter heen te komen.quote:Even los van het feit dat het volslagen idioot is om een 11-jarige neer te steken.
Voor jouw is het denk moeilijker in te schatten dan voor de Turken ter plaatse zelf wat de situatie precies is.quote:Op zondag 10 september 2023 17:40 schreef Slayage het volgende:
[..]
Zag zojuist ook een video van Syrische vrouwen in İzmir uit de bus gegooid worden samen met hun kinderen door rabiaat Turkse nationalisten. But hey, het is een video zonder context ,dus hechten we er totaal geen waarde aan
They were forcibly removed from the bus. The assailants directed racist remarks at the Syrian refugee women and their children, such as "Go away," "Leave our country," and "Return to your homeland."
[ twitter ]
Een neef van mij studeert tegenwoordig hier in Amsterdam. Hij was afgelopen week bij ons voor een BBQ en uiteraard ook politieke dingen besproken. 1 van de dingen die ik Turken in Turkije meegeef is dat de racistische , xenophobe retoriek die Turken bezigen exact dezelfde is als de racistische xenophobe retoriek van de Europeanen.quote:Op maandag 11 september 2023 14:33 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Voor jouw is het denk moeilijker in te schatten dan voor de Turken ter plaatse zelf wat de situatie precies is.
Er wonen miljoenen Syriërs, 3,5 miljoen geregistreerd, en wellicht nog miljoenen die illegaal in het land verblijven.
Veel van deze mensen gedragen zich zonder enige respect naar de lokale bevolking, Turkse vrouwen krijgen last van straatintimidatie, diefstallen, vervuiling door zwerfafval, mensen zien hun eigen leefgebied in razen tempo afglijden naar een 3'e wereldland.
Kan je dan echt niet begrijpen dat mensen zoiets roepen uit frustratie? Als ze elke dag last hebben van deze groep?
Duitsland heeft ongeveer net zoveel inwoners als Turkije, echter heeft Duitsland slechts 1 miljoen Syrische asielzoekers, en daar is de leefbaarheid in de grote steden al extreem achteruit gegaan, met bendes Syriërs met messen die tegen Libanezen 'strijden' ... Diefstallen, vrouwen die hun haren zwart moeten verven uit angst voor seksistisch geweld, meer fraudegevallen met verzekeringen en uitkeringen etc.
Nu zijn Europeanen extreem tolerant en hier is de regel 'ieder voor zich', maar Turken beschouwen elkaar als familie, dus als een Turkse vrouw aangerand is door een groep Syriërs, dan vinden ze dat net zo pijnlijk als dat bij hun eigen zus is gebeurt, en daarmee krijg je inderdaad een extremere reactie als van de gemiddelde Europeaan.. Die beredeneert' oh het had ook een eigen landgenoot kunnen zijn ,''
Probeer ook eens de anderen kant van het verhaal te zien.. Want die is er ook.
Ja dat 'wij tegen zij'-reflex zit helaas diep ingebakken en is de bron van veel ellende.quote:Op maandag 11 september 2023 15:11 schreef Slayage het volgende:
[..]
Een neef van mij studeert tegenwoordig hier in Amsterdam. Hij was afgelopen week bij ons voor een BBQ en uiteraard ook politieke dingen besproken. 1 van de dingen die ik Turken in Turkije meegeef is dat de racistische , xenophobe retoriek die Turken bezigen exact dezelfde is als de racistische xenophobe retoriek van de Europeanen.
İk heb niks met racisme en xenofobie, dus maak ik mijn afkeer expliciet kenbaar online als irl. De xenophobe, racistische verhaal van "de andere kant" heb ik geen oor naar.
Daarnaast wil ik erbij toevoegen dat ik het racisme van Turken die zeggen moslim te zijn vele malen verwerpelijker vindt dan de racisme van een Europeaan, omdat in Islam geen plek is voor racisme. İk zeg altijd ga geen racistische shit bezigen als je jezelf ziet als moslim.
Daarnaast is een groot gedeelte van de Anatolische "Turkse" gemeenschap zelf afstammelingen van migranten, zoals Albanezen, Bosniërs, circasiers, abhkhaziers, Georgiërs, Chechenen, Krim Tataren, die in het verleden oorlog en vervolging hebben ontvlucht en zijn gesetteld in Anatolië. Heck de opa van 1 van mijn Turkse film maatjes was een vluchteling uit Mostar, Bosnië. Dus de Anatolië "Turk" is voor een groot gedeelte net zo een asielzoeker /migrant als de Syrische vluchtelingen waar ze op kankeren. Nationalisme = kanker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |