Je stemt ook de facto op een persoon?quote:Op donderdag 14 september 2023 13:00 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Jammer dat mensen tegenwoordig op personen stemmen in plaats van op partijen.
De gunfactor telt echt wel mee hoor.quote:Op donderdag 14 september 2023 13:00 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik kies voor het programma van een partij. En dan stem ik op de nummer 1 daarvan, ongeacht wie dat is.quote:Op donderdag 14 september 2023 13:01 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Je stemt ook de facto op een persoon?
Of vink jij het vakje van een partij aan.
Dus je stemt op een persoonquote:Op donderdag 14 september 2023 13:02 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik kies voor het programma van een partij. En dan stem ik op de nummer 1 daarvan, ongeacht wie dat is.
Of de ‘verkoopfactor’. Genoeg mensen die niks met de VVD hadden maar Rutte de beste persoon vonden om ons door te laten vertegenwoordigen en het land door te laten leiden.quote:Op donderdag 14 september 2023 13:01 schreef capricia het volgende:
[..]
De gunfactor telt echt wel mee hoor.
Dat is zeker waar. Veel mensen bleven maar op Rutte stemmen. Op de persoon Rutte omdat ze dachten dat verder niemand het kon. En dat is jammer.quote:Op donderdag 14 september 2023 13:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Of de ‘verkoopfactor’. Genoeg mensen die niks met de VVD hadden maar Rutte de beste persoon vonden om ons door te laten vertegenwoordigen en het land door te laten leiden.
Wat te denken van het buitenland. Ik zie menig mens niet om tafel met schatjes Putin en Erdogan.
BBB stond toch al niet echt bovenaan de lijst bij mijquote:Op donderdag 14 september 2023 13:00 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, dat is geen gelul. Je stemt de facto voor een persoon, namelijk een volksvertegenwoordiger. De Grondwet kent geen politieke partijen, dus je kunt er ook niet op stemmen. Heel jammer dus inderdaad dat men tijdens de verkiezingen hun stem uitbrengt op de manier zoals het hoort.quote:Op donderdag 14 september 2023 13:07 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Gelul en dat weet je zelf ook.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |