Hier is het beleid dat er regelmatig gemaaid wordt en het maaisel wordt vernietigd. Verder ‘werken ze samen met andere gemeenten om verdere mogelijke bestrijdingsmethodes te onderzoeken’.quote:Op zaterdag 2 september 2023 10:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh dat is ook een goeie, de gemeente wil wel dat het gemeld wordt, maar ik ben benieuwd wat ze ermee gaan doen.
Ooo… het was laat, ik was moe, en wilde MadMaster quotenquote:Op zaterdag 2 september 2023 08:00 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik was ietwat late to the party ja![]()
Fijn van je spoiler! Is dat van je werk-werk of je vrijwilligerswerk?
Mooi weer @:sigme!
Hier is het heel mistig. Hopelijk straks een mooi zonnetje erbij.
Oohquote:Op zaterdag 2 september 2023 11:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ooo… het was laat, ik was moe, en wilde MadMaster quoten
Het zoeken naar onbekend adres en vreemden vragen en te laat komen is zo jaren 90![]()
Jij was keurig op tijd
Spoiler was van vrijwilligerswerk.
Al zitten er momenteel wel wat parallellen met werk-werk, maar daar wordt het leed en de last door een stuk meer mensen gedeeld en is aanspreken ook een stuk makkelijker vanuit beroepsverantwoordelijkheid en doen waar je voor betaald wordt.
Da’s een pittig weekje met vast een fijn resultaatquote:Op zaterdag 2 september 2023 11:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Weekje vakantie voorbij, huisklussen bijna klaar.
- Dak gerepareerd
- Bibliotheek en mediatheek ingericht, 12 Billies boeken, 3 Billies strips, 3 Billies DVD's (met extra planken erin) en 1 met CD's (met extra planken. Boeken door het huis slepen is zwaaaar maar een karretje en een stevige doos doet wonderen.
- Hele souterrain de slechte verlichting vervangen door 18 W LED lampen, is nu heel duidelijk dat daar dringend geschilderd moet worden.
Oude Bibliotheek leeggeruimd
Op de klus lijst voor deze herfst en winter
- Oude boekenkamer schilderen, nieuwe vloerbedekking er in en inrichten als logeerkamer
- Mediakamer voorzien van meubels, TV en geluid
- Souterrain schilderen
- Waskelder renoveren
- Boeken sorteren op literatuur, handleidingen, biografien, kookboeken, vakliteratuur Keuken, Vakliteratuur IT, strips sorteren, CD's sorteren, DVD Sorteren.
- Veel, heel veel, heeeeeel veel troep gaan weggooien die sinds de verhuizing in de Kelder staat.
-
Hier zijn ze al 3 jaar bezig om een park Duizendknoop vrij te maken. Fiets- en wandelpaden worden compleet overwoekerd.quote:Op zaterdag 2 september 2023 09:57 schreef Leandra het volgende:
Even wat anders: ik wandelde gisteren en ergens in de berm zag ik denk ik Japanse Duizendknoop staan, geen idee waarom ik die eigenlijk instant herkende, want ik weet amper het verschil tussen een roos en en tulp.
Ik ga dus nog wel even terug om de stelen te bekijken want ik zag later op plaatjes dat die ook vrij kenmerkend zijn (icm blad enzo), anyway... berm, droge sloot, gemeentegrond, grenzend aan een maisveld, buitengebied dus, als het idd Japanse Duizendknoop lijkt te zijn, moet ik de gemeente dan informeren?
Edit: plaatsnaam en "Japanse Duizendknoop" gaf gelijk een googlehit naar de gemeentewebsite, dus duidelijk, moet idd gemeld worden.
Ze moeten het niet 2 meter hoog laten worden, wekelijks maaien.quote:Op zaterdag 2 september 2023 11:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hier zijn ze al 3 jaar bezig om een park Duizendknoop vrij te maken. Fiets- en wandelpaden worden compleet overwoekerd.
Snoeien, afdekken met plastic om het te verstikken, grond impregneren met spul.
Mission impossible, na elke poging staat dat spul weer 2 meter hoog/breed en kunnen ze opnieuw beginnen…
Klinkt goed, maar daar is geen personeel voor.quote:Op zaterdag 2 september 2023 11:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ze moeten het niet 2 meter hoog laten worden, wekelijks maaien.
Treffend.quote:Op zaterdag 2 september 2023 11:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
Twee soorten rommelmarkt mensen:
- de ‘dagje uit’ mens. Slentert langs, tasje bij, wil soms even kletsen, kijkt rustig rond, wenst je succes met de verkoop.
- de handelaar. Auto bij de buren op de oprit gooien met draaiende motor, er kan nog net een goedendag vanaf, in een minuut is de winkel gescand en snelt de auto weer verder.
Volhoudenquote:Op zaterdag 2 september 2023 11:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
Eerste verkoop![]()
2 euro in the pocket
Zeker niet leuk johquote:Op zaterdag 2 september 2023 09:36 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Beide zijden ✔️
Blauwe plekken, wijs naar me en ik heb ze
Na overgang ja (rest herinner ik me niet.
Wanneer de kat over mijn benen loopt die het flink zeer.
Ik weet nu dat de huisarts de diagnose niet kan stellen maar hij/zij (geen idee wie dienst heeft) moet toch doorverwijzen.
Naar Drachten zal ik vast niet gestuurd worden, woon in Arnhem
Maar we gaan het zien, leuk is anders.
Mijn gemeente heeft een kaart met alle plekken waar ze al weten dat het staat. Dus ik heb de plekken waar ik het zag niet hoeven melden.quote:Op zaterdag 2 september 2023 09:57 schreef Leandra het volgende:
Even wat anders: ik wandelde gisteren en ergens in de berm zag ik denk ik Japanse Duizendknoop staan, geen idee waarom ik die eigenlijk instant herkende, want ik weet amper het verschil tussen een roos en en tulp.
Ik ga dus nog wel even terug om de stelen te bekijken want ik zag later op plaatjes dat die ook vrij kenmerkend zijn (icm blad enzo), anyway... berm, droge sloot, gemeentegrond, grenzend aan een maisveld, buitengebied dus, als het idd Japanse Duizendknoop lijkt te zijn, moet ik de gemeente dan informeren?
Edit: plaatsnaam en "Japanse Duizendknoop" gaf gelijk een googlehit naar de gemeentewebsite, dus duidelijk, moet idd gemeld worden.
Handig!quote:Op zaterdag 2 september 2023 12:02 schreef Tele6 het volgende:
Mijn gemeente heeft een kaart met alle plekken waar ze al weten dat het staat. Dus ik heb de plekken waar ik het zag niet hoeven melden.
quote:Op zaterdag 2 september 2023 12:04 schreef Blues het volgende:
Doordat het UWV een half jaar achterstanden heeft, kan mijn collega die al ruim 2jr ziek is niet 'weg'. Aankomende week is haar laatste dag (van TL en ons hoeft ze echt niet meer te komen, ze zit er helemaal doorheen door lijf en burnout en alles maar ook door geen of slechte begeleiding vanuit uwv en integratiedinges bij ons) maar off is het dus nog niet en kan haar uitkering daardoor in gevaar komen.
Zo'n klotezooi voor haar terwijl ze rust wil en lange rust om ooit weer zich een beetje beter te gaan voelen. Zo ongelofelijk sneu dit alles
Twenteg oero?quote:Op zaterdag 2 september 2023 13:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
Inmiddels al 5,50 euro omzet.
En nee meneer, de tablet die u me net nog zag gebruiken en nu op een tafeltje met mijn lunch, drinken en wisselgeld een beetje achter een stoel verstopt ligt, is niet te koop![]()
Hij vroeg het vriendelijk genoeg, maar wauw.
Duizendknoop gaat een stuk sneller wijlen als je wacht tot het een cm of 40 is. Dan heeft het een hoop groeienergie uit de wortel gehaald en begint de zon eindelijk wat zoden aan de dijk te zetten.quote:Op zaterdag 2 september 2023 11:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ze moeten het niet 2 meter hoog laten worden, wekelijks maaien.
quote:Op zaterdag 2 september 2023 13:46 schreef borisz het volgende:
Groeten uit Zwolle. Wat een fijne stad is het toch. 🙂 Het bleef droog, dus het werd een stadswandeling ipv de Fundatie.
Zo eens luisteren wat Rob te zeggen heeft. 😋
Zo’n meneer was het wel. Verder heel vriendelijk ook, maar hij voelde geen schaamte om handeltjes te bespreken, zeg maarquote:
Hyundaiquote:Op zaterdag 2 september 2023 18:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
We zijn vandaag voor een auto voor mij gaan kijken. Prima wagen. De helft goedkoper dan ons budget dus dat voelt raar. Vanavond maar eens bespreken met de autokenners in de vriendengroep. Zelf hebben we er geen verstand van.
Voor de geïnteresseerden: Hyundai Matrix 2004.
SPOILER: Nu politici toch in het wild rondlopen...Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
Ik zie net dat Louisa en Rowan: op de camping een aanrader is.quote:Op zaterdag 2 september 2023 19:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik keek net een stukje Mamma Mia. Nog net zo waardeloos als ik me herinnerde.
Mamma Mia 2 had ik ook. Ben ik nu aan het kijken. Ook al zo mwah.
*op zoek gaat naar leukere film*
Voor die twee moet ik in de stemming zijn. Niet vanaovundquote:Op zaterdag 2 september 2023 20:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zie net dat Louisa en Rowan: op de camping een aanrader is.
Als je van irritainment (ja nieuw voor mij maar dank aan @:laziness) houdt is dat ongetwijfeld fantástisch. TLC denkt dat dr Pimple popper kijkers dit heul graag willen zien.
Txquote:Op zaterdag 2 september 2023 21:18 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Blues dat klinkt als een fijne avonden wat DP zegt!
Ik zit lekker te janken bij Beste Zangers. Met inmiddels een bezorgde kat op schoot![]()
Doorgegeven aan mw. MM.quote:Op zaterdag 2 september 2023 22:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:MadMaster Zondag in het zuiden komt volgend jaar juni nog een maandje terug![]()
Deze zomer 65.000 bezoekers. Na ja, dat aantal kaartjes verkocht. Sommige mensen gingen twee keer
Uhm… 2000 of zo, denk ik?quote:Op zaterdag 2 september 2023 22:08 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Doorgegeven aan mw. MM.
Hoeveel personen konden er tegelijk bij 1 voorstelling aanwezig zijn?
Oh, dat best veel.quote:Op zaterdag 2 september 2023 22:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Uhm… 2000 of zo, denk ik?
Je kunt al kaartjes boeken
Zeker.quote:Op zaterdag 2 september 2023 22:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Oh, dat best veel.
Zag dat de kaartverkoop beschikbaar is voor voorstellingen vanaf 5 juni.
Da's best nog wel ver weg…
”Iemand” gaf mij de link naar serie 2 van The Morning Show.quote:Op zaterdag 2 september 2023 19:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik keek net een stukje Mamma Mia. Nog net zo waardeloos als ik me herinnerde.
Mamma Mia 2 had ik ook. Ben ik nu aan het kijken. Ook al zo mwah.
*op zoek gaat naar leukere film*
Dat klinkt druk ja, maar wel leuk!quote:Op zondag 3 september 2023 07:56 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen![]()
Begin van een drukke week. Vandaag staan we de hele dag op een bierfestival, morgen brouwdag en verder geven we nog 2 proeverijen de komende week.
Met bier brouwen is helaas geen geld te verdienen, zeker niet in deze tijd. Dus het is min of meer hobbymatig naast werk.quote:Op zondag 3 september 2023 08:05 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Dat klinkt druk ja, maar wel leuk!
Misschien een gekke vraag, maar hebben jullie ook nog ander werk naast de brouwerij of verdienen jullie hier jullie geld mee?
Ik ga maar weer eens trommelen vandaag , Sambafestival Nijmegen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |