SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'t Echte en 't ware!
Ik denk vooral dat er weer een frisse wind door het schrijversteam moet gaan. Susan Stam is nu alweer sinds 2019 hoofdschrijver en nu al bezig voor de komende zomercliff, dat is gewoon veel te lang om het inhoudelijk fris te houden. Sterker nog: vorig seizoen heeft ze een eigen verhaallijn uit 2001 (Stefano die wraak neemt op Ludo) gewoonweg gerecycled op zeer matige wijze. En nee, mensen bij ScriptStudio: niet wéér Pia Blanco of een andere schrijver die er al twintig jaar zit op die post. Neem iemand met frisse ideeën, desnoods iemand van buitenaf.quote:Op zondag 22 oktober 2023 15:52 schreef Japepk het volgende:
Ik zou echt weleens uit de mond van een Idse Grotenhuis willen horen wat hun beleid nu precies is. Verhalen komen en gaan en worden altijd zo afgedraaid dat het weer terugkeert naar de status quo. Wat heeft Monica toegevoegd in de serie? Zij is een karakter wat uit een andere wazige periode van de serie stamt, heeft een ontzettend tof verhaal om van alles teweeg te brengen nu maar wat haar effect op de serie betreft is er letterlijk niets veranderd door haar komst. Ja, Manu kent zijn moeder, maar die jongen heeft zo'n kleine rol dat we daar weinig van merken.
Misschien speelt er wat privé? Bepaalde drukte, studie of andere opdrachten?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 22:40 schreef freaky40 het volgende:
Opmerkelijk allemaal weer, Demi is net terug nu wordt ze er al weer (tijdelijk?) uitgeschreven omdat ze met dat gozertje mee gaat naar Marokko?
quote:Op zondag 22 oktober 2023 15:52 schreef Japepk het volgende:
Ik zou echt weleens uit de mond van een Idse Grotenhuis willen horen wat hun beleid nu precies is. Verhalen komen en gaan en worden altijd zo afgedraaid dat het weer terugkeert naar de status quo. Wat heeft Monica toegevoegd in de serie? Zij is een karakter wat uit een andere wazige periode van de serie stamt, heeft een ontzettend tof verhaal om van alles teweeg te brengen nu maar wat haar effect op de serie betreft is er letterlijk niets veranderd door haar komst. Ja, Manu kent zijn moeder, maar die jongen heeft zo'n kleine rol dat we daar weinig van merken.
De familie Verduyn;Ze heeft de rol van Manu belangrijker gemaakt waardoor hij wellicht een soort “start” heeft dat hij nu meer echt een rol gaat vervullen ipv opvulling van een gezin. Z’n rol is nog steeds klein maar wel groter dan eerst. Toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
GTST Courant meldt dat Noa Zwan is toegelaten tot het Conservatorium en geen tijd meer heeft voor GTST.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:59 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Misschien speelt er wat privé? Bepaalde drukte, studie of andere opdrachten?
Ah, gemistquote:Op donderdag 26 oktober 2023 20:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
GTST Courant meldt dat Noa Zwan is toegelaten tot het Conservatorium en geen tijd meer heeft voor GTST.
https://gtstcourant.com/nieuws/noa-zwan-verlaat-gtst/
Echt zonde, zij was eigenlijk de interessantste Verduyn. Maar; had haar dan laten sterven in de crash?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 20:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
GTST Courant meldt dat Noa Zwan is toegelaten tot het Conservatorium en geen tijd meer heeft voor GTST.
https://gtstcourant.com/nieuws/noa-zwan-verlaat-gtst/
Ik denk dat het nog niet duidelijk was of ze zou worden toegelaten tot het conservatorium toen de cliffhanger, en de periode daarna, werd opgenomen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:42 schreef Japepk het volgende:
[..]
Echt zonde, zij was eigenlijk de interessantste Verduyn. Maar; had haar dan laten sterven in de crash?
Marwan zit ook in Marokko toch? Ging uiteindelijk niet mee op cruise, maar naar familie dacht ik? Ofwel, hij vindt het onverantwoord dat Demi met Tom in zo'n camper reist en neemt hem mee terug naar Meerdijk?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:51 schreef freaky40 het volgende:
Dan snap ik niet waarom ze haar gewoon 'naar Marokko' schrijven want dat was volgens mij gewoon voor een bezoek aan iemand. Weet niet of en wanneer Marwan (Slabi) nou weer terug gaat komen, die hadden natuurlijk wel een verhaallijn samen met Tom.
Daarom vind ik deze verhaallijn vreemd omdat Demi dus niet terug komt, maar wel Tom mee neemt. Misschien komt dit uit als de winterclif in december wordt uitgezonden.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:12 schreef Japepk het volgende:
[..]
Marwan zit ook in Marokko toch? Ging uiteindelijk niet mee op cruise, maar naar familie dacht ik? Ofwel, hij vindt het onverantwoord dat Demi met Tom in zo'n camper reist en neemt hem mee terug naar Meerdijk?
Had haar dan gewoon in Duitsland verliefd laten worden op een doktersjongen/verpleger. Had ze ook niet terug hoeven komen. Waardeloos was dit weer.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat het nog niet duidelijk was of ze zou worden toegelaten tot het conservatorium toen de cliffhanger, en de periode daarna, werd opgenomen.
Ik snap niet wat er zo waardeloos is aan iemand eventjes terug laten komen om fatsoenlijk afscheid te nemen van diens zus, broer, vader, opa en weet ik veel wie nog meerquote:Op woensdag 1 november 2023 20:31 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Had haar dan gewoon in Duitsland verliefd laten worden op een doktersjongen/verpleger. Had ze ook niet terug hoeven komen. Waardeloos was dit weer.
Nola is echt opeens verdwenen nog steeds he.quote:Op donderdag 2 november 2023 11:10 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ik snap niet wat er zo waardeloos is aan iemand eventjes terug laten komen om fatsoenlijk afscheid te nemen van diens zus, broer, vader, opa en weet ik veel wie nog meerHoe dat met Nola gaat, vind ik waardelozer; nul info, af en toe twee seconden in beeld.
Jammer dat Demi weggaat. Die is enorm gegroeid als actrice.
aquote:Op donderdag 2 november 2023 11:10 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ik snap niet wat er zo waardeloos is aan iemand eventjes terug laten komen om fatsoenlijk afscheid te nemen van diens zus, broer, vader, opa en weet ik veel wie nog meerHoe dat met Nola gaat, vind ik waardelozer; nul info, af en toe twee seconden in beeld.
Ja, ze is zeker gegroeid als actrice. Gun het haar ook wel.quote:Op donderdag 2 november 2023 11:10 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ja, in dat opzicht eigenlijk raar dat Julian zo uit zijn slof schiet met Saskia. Hij deed praktisch hetzelfde. Maar vooral überhaupt jammer dat ze met hen niet verder komen dan dit.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:00 schreef GwaiLow het volgende:
Allemaal een beetje vaag met Nola en Jasmine Sendar inderdaad. Jasmine leek een verhaallijn te krijgen. Beetje half flirten met Cas, even wat spanning opbouwen met Jonathan.
Heel gaaf om terug te zien! Bij de classics op Videoland zit ik nu net in de periode waarin Benjamin Daantje van Stefano afpakt. Denk dat het niet eens zo gek lang meer duurt voordat Ray en Pascale in de soap komen eigenlijk. Misschien een jaartje aan afleveringen nog(?). Ben benieuwd.quote:Op zaterdag 4 november 2023 22:46 schreef ArnieAlberts het volgende:
Wat een vet kanaal, goeie terugblikken! En eerlijk, Pascale/Maria Kooistra (Tering wat was zij prachtigIk denk mijn eerste soap-crush als manneke van... 8, 9 jaar ofzoiets?) had best wel een lekkere beginlijn met Ray/Sebastiaan Labrie. Jammer dat ze er later zó op de automatische piloot inzat en er toen met alle geweld weer uitwilde, en ze dat personage dus zo in de afgrond lieten donderen. Man man man.
Erger nog: Pascale donderde qua karakter mee in dezelfde afgrond als Benjamin en Ray begin seizoen 14. Vanaf dát moment maakte Pascale een 180-graden draai als personage en werd ze ineens een feestbeest/slettebak, inclusief onenightstand met Robertquote:Op zaterdag 4 november 2023 22:46 schreef ArnieAlberts het volgende:
Wat een vet kanaal, goeie terugblikken! En eerlijk, Pascale/Maria Kooistra (Tering wat was zij prachtigIk denk mijn eerste soap-crush als manneke van... 8, 9 jaar ofzoiets?) had best wel een lekkere beginlijn met Ray/Sebastiaan Labrie. Jammer dat ze er later zó op de automatische piloot inzat en er toen met alle geweld weer uitwilde, en ze dat personage dus zo in de afgrond lieten donderen. Man man man.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
al een paar x voorbij zien komenquote:Op maandag 6 november 2023 20:34 schreef superniger het volgende:
Haha.
Sinds wanneer is Janine een talkshowhost?
quote:Op maandag 6 november 2023 20:16 schreef Claude_Viole het volgende:
Over de verhaallijn tussen Bing en Kaan:Ik snap die verhaallijn ook niet. Doet me qua opbouw denken aan het verhaal met Martine rond seizoen 27 of met die dokter Rob een paar jaar later. Nieuwe schurken zijn 'ineens' in beeld, bekende karakters worden er ad random in betrokken en het zit vol met plottwists die uit het niets komen en dus ook eigenlijk nergens op slaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kaan is dus een corrupte agent? Eentje die blijkbaar ook redelijk bovenaan een groot drugscircuit staat, want inmiddels hebben ze heel de BOKS-keten al nodig om te verhandelen. Maar hij laat wel Bing met veel bravoure arresteren vanwege drugssmokkel. Dan vestig je toch alleen de aandacht maar op jezelf? En als Kaan uiteindelijk gewoon wél een heel toegewijde rechercheur is dan is het verhaal bijzonder slecht neergezet.'t Echte en 't ware!
Als Kaan niet corrupt blijkt te zijn is het wel heel matig iddquote:Op dinsdag 7 november 2023 20:12 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik snap die verhaallijn ook niet. Doet me qua opbouw denken aan het verhaal met Martine rond seizoen 27 of met die dokter Rob een paar jaar later. Nieuwe schurken zijn 'ineens' in beeld, bekende karakters worden er ad random in betrokken en het zit vol met plottwists die uit het niets komen en dus ook eigenlijk nergens op slaan.
Kaan is dus een corrupte agent? Eentje die blijkbaar ook redelijk bovenaan een groot drugscircuit staat, want inmiddels hebben ze heel de BOKS-keten al nodig om te verhandelen. Maar hij laat wel Bing met veel bravoure arresteren vanwege drugssmokkel. Dan vestig je toch alleen de aandacht maar op jezelf? En als Kaan uiteindelijk gewoon wél een heel toegewijde rechercheur is dan is het verhaal bijzonder slecht neergezet.
Ik vond dat geen leuk personage ze klapte Robin in zijn gezicht en liet baby Sil bijna verzuipen Ray vond ik een beter personage.quote:Op zondag 5 november 2023 12:33 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Erger nog: Pascale donderde qua karakter mee in dezelfde afgrond als Benjamin en Ray begin seizoen 14. Vanaf dát moment maakte Pascale een 180-graden draai als personage en werd ze ineens een feestbeest/slettebak, inclusief onenightstand met RobertHet moment dat ze de levende Benjamin en Ray ziet in het ziekenhuis en gaat van "NEE!! WAAROM ZIJN JULLIE NIET DOOD!!!" is ook iconisch voor de downfall van haar personage. Daarna probeerden de schrijvers nog aan course correction te doen, maar het was eigenlijk al te laat. Toen bleek Maria Kooistra zwanger te zijn en dat grepen de makers aan om Pascale uit de serie te werken. En zelfs haar moordzaak was niet heel boeiend, aangezien de schrijvers vooral de focus legden op Laura en de voogdij rond Sil en de moord op Pascale maar bijzaak was
Oooh zwanger, die had ik even helemaal gemist. Weer wat geleerd.quote:Op zondag 5 november 2023 12:33 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Erger nog: Pascale donderde qua karakter mee in dezelfde afgrond als Benjamin en Ray begin seizoen 14. Vanaf dát moment maakte Pascale een 180-graden draai als personage en werd ze ineens een feestbeest/slettebak, inclusief onenightstand met RobertHet moment dat ze de levende Benjamin en Ray ziet in het ziekenhuis en gaat van "NEE!! WAAROM ZIJN JULLIE NIET DOOD!!!" is ook iconisch voor de downfall van haar personage. Daarna probeerden de schrijvers nog aan course correction te doen, maar het was eigenlijk al te laat. Toen bleek Maria Kooistra zwanger te zijn en dat grepen de makers aan om Pascale uit de serie te werken. En zelfs haar moordzaak was niet heel boeiend, aangezien de schrijvers vooral de focus legden op Laura en de voogdij rond Sil en de moord op Pascale maar bijzaak was
quote:Op maandag 6 november 2023 20:34 schreef superniger het volgende:
Haha.
Sinds wanneer is Janine een talkshowhost?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
Billy en die Carmen (die opeens vanuit het niets kwam)!quote:Op dinsdag 7 november 2023 20:12 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik snap die verhaallijn ook niet. Doet me qua opbouw denken aan het verhaal met Martine rond seizoen 27 of met die dokter Rob een paar jaar later.
Had allemaal een hoog scoobydoo gehalte. Zoveel karakters die van goed, naar slecht, naar dubbelrol en dus toch goed, nee toch slecht gingen. Maxime, Janine, Sjors, Malena, noem maar op.quote:Op vrijdag 10 november 2023 14:56 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Billy en die Carmen (die opeens vanuit het niets kwam)!
Dat was ook een duffe verhaallijn waarbij ik GTST maar even links heb laten liggen.
De come-back van Martine was ook een lachertje. Ze kwam aan het eind nog met een laatste wraakactie waarbij alle bewijzen tegen Ludo, een week of twee na haar verdwijning, bij de politie zouden worden bezorgd. Hier hebben we niks meer van gehoord...
Maar de scheiding is hier totaal niet realistisch. Dit koppel heeft Chemie, tot aan de bruiloft geen sores in de relatie (natuurlijk wel veel ellende er omheen) dus het voelt enorm geforceerd. En dat terwijl Nina en Bing een droomhuwelijk spelen wat al 10x is geteisterd door leugens, bedrog en overspel.quote:Op woensdag 15 november 2023 01:41 schreef James1988 het volgende:
Een scheiding is iets dat we al een tijd niet meer hebben gezien in de soap, terwijl dat in het echt natuurlijk ook gewoon gebeurt. De knipperlichtrelatie van Ludo en Janine is niet bepaald typisch.
Als het puur schrijfwerk is en niet omdat Tamara een ander pad kiest is het in korte tijd wel weer een rare richting die de serie kiest.quote:Op donderdag 16 november 2023 14:21 schreef TheVulture het volgende:
Saskia is niet definitief weg lijkt me. Anders zou het wel weer heel matig zijn als het zoveelste gezin na de Huygens en de Bouwhuisjes volledig uit elkaar wordt geschreven.
Lijkt me wel:quote:Op donderdag 16 november 2023 14:21 schreef TheVulture het volgende:
Saskia is niet definitief weg lijkt me. Anders zou het wel weer heel matig zijn als het zoveelste gezin na de Huygens en de Bouwhuisjes volledig uit elkaar wordt geschreven.
https://gtstcourant.com/nieuws/tamara-brinkman-verlaat-gtst/quote:Brinkmans exit lijkt definitief. De 45-jarige actrice heeft namelijk besloten om nieuwe paden te bewandelen in haar carrière, zo laat RTL aan GTSTCourant weten.
Dit ja, anders had je haar net zo goed als karakter kunnen laten sterven bij de crash.quote:Op vrijdag 17 november 2023 00:30 schreef Dr.Mikey het volgende:
Tamara brinkman heeft het nog al onverwachts aangegeven denk ik met misschien de tijdelijke exit als bedenktijd ?
Er is wel iets gebeurd want het is maar een rare exit zo van nul naar honderd.
Misschien komt ze over een tijd in de recast terug als Julian net iets met die Elisa heeftquote:Op vrijdag 17 november 2023 02:24 schreef James1988 het volgende:
Ik vind het vreemd dat ze de rol niet recasten. Een stabiel gezin met puberkinderen, uit huis vliegende kinderen, daar zou je nog best wel wat leuks mee kunnen doen. Leeg nest syndroom bij de moeder, bijvoorbeeld.
Hebben we nog niet eens zo heel lang geleden gehad met Linda toen Rover en Sam vertrokken waren.quote:Op vrijdag 17 november 2023 02:24 schreef James1988 het volgende:
Ik vind het vreemd dat ze de rol niet recasten. Een stabiel gezin met puberkinderen, uit huis vliegende kinderen, daar zou je nog best wel wat leuks mee kunnen doen. Leeg nest syndroom bij de moeder, bijvoorbeeld.
Maar dat zou echt ontzettend 'meh' zijn. Ze kan best als recast terugkomen, maar dan moet dat in een redelijk neutrale verhaallijn. In mijn persoonlijke beleving is het gezicht van Tamara slecht te recasten, maar dat komt omdat ik haar zelf als recast van Charlie ken. Ik vind het een knappe vrouw, maar ze niet een heel eigen gezicht ofzo. En gewoon jammer van de chemie die zij als gezin kenden. Vrijwel alle ontroerende momenten van de afgelopen 4/5 (hoe lang hebben ze erin gezeten?) jaar, waren met de familie Verduyn, de geboorte van Tom als hoogtepunt. Mooiste moment van misschien wel de afgelopen 10 jaar. Past voor mij zo in het rijtje vermissing van Arnie & de dood van Anita.quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Misschien komt ze over een tijd in de recast terug als Julian net iets met die Elisa heeft
die studenten zijn mega irritantquote:Op dinsdag 21 november 2023 17:48 schreef Dr.Mikey het volgende:
Janine en Linda een eigen bedrijf.
Saskia weg misschien binnenkort Luuk weg en daarmee ook de praktijk?
Die studenten vrienden van Steef zijn irritant die mogen wel weer een keer weg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jammer dat Saskia weg is, maar begrijpelijk dat je na 4 jaar andere avonturen aan wil gaan.quote:
quote:Op dinsdag 5 december 2023 16:40 schreef Claude_Viole het volgende:
En de weekspoilers voor 11 december t/m 14 dec zijn er.Misschien zijn we verwend of zuur, maar het ligt er wel weer dik bovenop dat die wintercliff gaat draaien om dat verhaal in Boks. Waarbij Khan en Wies allebei gastrollen zijn die je dus niet gaat missen en er wederom niet echt wat op het spel staat. En dan zijn Saskia en Demi haast door de achterdeur vertrokken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'t Echte en 't ware!
Mwa, dat snap ik nog wel. Rik en Janine kennen elkaar goed. En Rik ontfermd zich al een tijdje over Mats.quote:Op woensdag 6 december 2023 20:09 schreef James1988 het volgende:
Waarom gaat Rik ineens naar Janine om het over Mats te hebben, Rik is zijn voogd toch helemaal niet?
Vind ik juist niet. Saskia's exit was al redelijk overhaast, waarom moet hij nou zo snel alweer een nieuwe relatie krijgen ?quote:
Hij heeft nog geen relatie. Hij zei dat hij het nog niet wistquote:Op woensdag 13 december 2023 19:53 schreef Japepk het volgende:
[..]
Vind ik juist niet. Saskia's exit was al redelijk overhaast, waarom moet hij nou zo snel alweer een nieuwe relatie krijgen ?
Haha ja, Laura zit/komt nu wel in een interessante fase van haar leven!quote:Op vrijdag 15 december 2023 00:15 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wij zitten seizoen 11 hier terug te kijken via videoland dacht wel een goed begin punt.
Heftig allemaal Charlie bijna ontvoerd voor snuf movies Bowien valt van de cliff Laura en Cleo mishandelen en vermoorden mensen, Janine wil Lucas’ omruilen voor een dood kind en de vader van Sylvester verkracht Terra dit allemaal in de eerste weken.
Heel wat anders als nu.
Des te opmerkelijker dat zowel Idse Grotenhuis als Susan Stam toen ook al werkzaam waren als respectievelijk creative producer en hoofdschrijver, net als nu. Ze kunnen het dus wel, maar de goede tijden zijn veranderd blijkbaar.quote:Op vrijdag 15 december 2023 00:15 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wij zitten seizoen 11 hier terug te kijken via videoland dacht wel een goed begin punt.
Heftig allemaal Charlie bijna ontvoerd voor snuf movies Bowien valt van de cliff Laura en Cleo mishandelen en vermoorden mensen, Janine wil Lucas’ omruilen voor een dood kind en de vader van Sylvester verkracht Terra dit allemaal in de eerste weken.
Heel wat anders als nu.
Oh, dat zeker. Het was geen sterke periode als je kijkt naar het verloop van personages tussen 2000-2002. Morris #1 werd er uit geschreven omdat Patrick Martens de verhaallijn (nog) niet aankon, en zijn vervanging Sylvester heeft er ook nog geen anderhalf jaar in gezeten. De zusjes Bloem werden geteisterd door slechte acteerprestaties en weinig inspiratie van de schrijvers. Met Cleo liepen ze ook vast, net als Roxy niet veel later. Meike werd met een scherpe draai van 180 graden ineens een psychopaat, Daantje was een kleurloze, saaie muts en bij dokter Gijs had men ook geen slaappillen meer nodig. Als je het zo bekijkt zijn enkel Benjamin en Isabella echt van waarde geweest voor de serie over een langere periode, al heeft het latere regime Dag Neijzen/Kennard Bos die laatste ook wel tot een karikatuur gemaakt in haar laatste seizoen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:45 schreef Japepk het volgende:
Nah, persoonlijk vind ik seizoen 11/12 echt zo'n tussenperiode. Juíst een personage als Cleo wordt als een duveltje uit een doosje geïntroduceerd en moet dan de halve serie op z'n kop zetten. Zij paste juist totaal niet bij Gijs, na Roos nota bene. Het verloop van personages was toen ook groot, behalve alles van Sanders en Alberts/Fischer wisselde de rest zowat om het seizoen.
In die periode gebeurde er wel extreem veel in een korte tijd.quote:Op vrijdag 15 december 2023 13:48 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Des te opmerkelijker dat zowel Idse Grotenhuis als Susan Stam toen ook al werkzaam waren als respectievelijk creative producer en hoofdschrijver, net als nu. Ze kunnen het dus wel, maar de goede tijden zijn veranderd blijkbaar.
Dat zou weer heel slordig zijn.quote:Op maandag 18 december 2023 16:58 schreef Dr.Mikey het volgende:
Is Jonathan definitief al exit?
Even melden bij pa ik ga in Groningen wonen en Janine een valse tip geven en dat was het?
Hij zit niet bij Henk en Laura aan het kerstdiner dus ik denk van wel.
Toch opvallend hoe dit gegaan is. Er is volgens mij wat geschoven met de verhaallijnen. Ook zo opvallend dat Marwan nu pas terug is, terwijl hij al weer sinds het begin van dit seizoen in de leader zit (met snor; dus nieuwe beelden).quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:25 schreef Dr.Mikey het volgende:
Heeft er wel de schijn van zou wel komen door plotselinge vertrek van Saskia.
Ik hoop dat hij snel weer gaat lopen zie nu de oude Stefano in seizoen 11 en de comeback is eigenlijk nog niet veel. Eerst was hij kinderachtig en gemeen toen eventjes een maandje te pruimen en daarna gelijk de rolstoel toch jammer.quote:Op dinsdag 19 december 2023 22:18 schreef freaky40 het volgende:
Pff, gelukkig blijft Bas vooralsnog. Vond het veel te vroeg als hij er uitgeschreven was.
Ja, grappig dat laatste. Benjamin komt inderdaad de serie binnen als oplichter en dief. Ook vooral door wat groepsdruk of foute vrienden, volgens mij.quote:Op dinsdag 19 december 2023 23:01 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij snel weer gaat lopen zie nu de oude Stefano in seizoen 11 en de comeback is eigenlijk nog niet veel. Eerst was hij kinderachtig en gemeen toen eventjes een maandje te pruimen en daarna gelijk de rolstoel toch jammer.
Over de oudere seizoenen:
Isabella en Benjamin staan haaks op elkaar Benjamin komt erin als crimineel met allemaal duistere zaakjes en eindigt als brave goedzak en vriend van iedereen, ondertussen begint Isabella heel leuk degelijk en rustig en veranderd in een totale gek.
Nou... Isabella's eerste grote verhaallijn was de bizarre, incestueuze ver(stand)houding met haar vader. Vervolgens kwam ze in rustiger vaarwater, hoewel het opmerkelijk is dat een 19-jarig meisje zich manager van een sterrenhotel kan noemen, maar oké. Daarna kwam de innige band met Jef die gevoelens voor haar kreeg, waarbij ze zich zowat aanbood op een zeker moment. Vervolgens de verliefdheid op Charlie, die uitmondde in obsessief gedrag waarbij ze Charlie zelfs wekenlang stalkt en ontvoerde. En dit is allemaal nog voordat ze in aanraking komt met Ludoquote:Op woensdag 20 december 2023 13:27 schreef GoldRushFrog het volgende:
[..]
Ja, grappig dat laatste. Benjamin komt inderdaad de serie binnen als oplichter en dief. Ook vooral door wat groepsdruk of foute vrienden, volgens mij.
Isabella is de eerste paar jaar extreem braaf. Geen vriendje of vriendinnetje, niks. Manager van de Rozenboom. Ze doet echt nooit iets spannends. Ik zit nu nog in een seizoen waarin ze heel rustig is, en ben benieuwd wanneer dit nou ging veranderen. Ergens vanaf het moment dat ze een relatie met Stefano krijgt(?), en dus ook contact met Ludo?
O ja, stom! Ze was natuurlijk wel verliefd op Jef, en andersom. Heb ik kort geleden allemaal gezien, maar dat ontglipte mij een beetje. En dat met die vader was ik niet helemaal vergeten, maar dat kwam ook wel door de dood van haar moeder. Al merkte je daardoor wel al dat ze iet wat verknipt is. Toch is haar gedrag nu echt enorm stabiel. Eigenlijk was dat in die periode van de verliefdheid op Jef ook wel. Heel lief, en ook wel betrouwbaar.quote:Op woensdag 20 december 2023 22:32 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Nou... Isabella's eerste grote verhaallijn was de bizarre, incestueuze ver(stand)houding met haar vader. Vervolgens kwam ze in rustiger vaarwater, hoewel het opmerkelijk is dat een 19-jarig meisje zich manager van een sterrenhotel kan noemen, maar oké. Daarna kwam de innige band met Jef die gevoelens voor haar kreeg, waarbij ze zich zowat aanbood op een zeker moment. Vervolgens de verliefdheid op Charlie, die uitmondde in obsessief gedrag waarbij ze Charlie zelfs wekenlang stalkt en ontvoerde. En dit is allemaal nog voordat ze in aanraking komt met Ludo
Was dit nu ook de fameuze wintercliff? Had wel verwacht dat er dan wat meer dingen tot een hoogtepunt zouden komen.quote:Op donderdag 21 december 2023 12:27 schreef RipCity het volgende:
Wat een amateuristische politie actie zeg
Misschien komt dat nog.quote:Op vrijdag 22 december 2023 15:36 schreef Japepk het volgende:
[..]
Was dit nu ook de fameuze wintercliff? Had wel verwacht dat er dan wat meer dingen tot een hoogtepunt zouden komen.
Ze hebben ook een paar keer 'sweep-week' gehad als winterding. Toen gebeurden er in een week echt allerlei heftige dingen.
Sweep week, wintercliff, midseason finale... Zulke kunstgrepen tonen vooral aan dat de makers zich enkel kunnen richten op specifieke momenten om de spanning (zover die er is) tot een zogezegd hoogtepunt te laten komen. Opa vertelt, maar ja, zoiets was vroeger niet nodig want doorheen het hele seizoen zat genoeg spanning, zelfs bij een goed geschreven woensdag-cliff kon je niet wachten tot de volgende aflevering.quote:Op vrijdag 22 december 2023 15:36 schreef Japepk het volgende:
[..]
Was dit nu ook de fameuze wintercliff? Had wel verwacht dat er dan wat meer dingen tot een hoogtepunt zouden komen.
Ze hebben ook een paar keer 'sweep-week' gehad als winterding. Toen gebeurden er in een week echt allerlei heftige dingen.
Ja Nola is toch de eigenaar?quote:Op woensdag 27 december 2023 11:19 schreef NedKelly het volgende:
Sinds wanneer is Ludo de eigenaar van de Rozenboom?
Ja dat dacht ik dus.quote:Op woensdag 27 december 2023 11:23 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Daar begint me wat te dagen. Was dat uit de erfenis van die Mike?
Scherp ja. Heeft Nola eigenlijk al scènes gehad met Rik, de moordenaar van haar vader? 🙈quote:Op woensdag 27 december 2023 11:23 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Daar begint me wat te dagen. Was dat uit de erfenis van die Mike?
Nola maar Ludo en Nina tot Nola 18 is.quote:Op woensdag 27 december 2023 11:20 schreef Mazikeen het volgende:
[..]
Ja Nola is toch de eigenaar?
Of lorena?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |