abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210440504
Vorm van seksueel geweld.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)nje-rubiales-hermoso

Wat het Spaanse vrouwenvoetbal prominent op de kaart had moeten zetten, wordt overschaduwd door een moment bij de huldiging. De Spaanse vrouwen versloegen Engeland gisteren met 1-0 op het WK, maar op sociale media gaat het vooral over de kus van de Spaanse bondsvoorzitter vol op de mond bij speelster Jennifer Hermoso.

Het gaat om bondsvoorzitter Luis Rubiales. Hij hield Hermoso's hoofd na de winst klem tussen zijn handen en kuste haar - ongevraagd - vol op de mond. De video zorgde voor veel ophef op sociale media, maar zelf ziet hij de ernst er niet van in. In een reactie laat Rubiales weten niet te begrijpen 'dat mensen hier hun tijd aan verspillen'.

Speelster Hermoso heeft zelf ook op het kusincident gereageerd. In een livestream op Instagram zei ze het niet leuk te vinden. Een verklaring van de Spaanse bond een paar uur later liet daarentegen een ander geluid horen. "Het was een volledig spontaan wederzijds gebaar vanwege de grote vreugde van het winnen van een WK", zei Hermoso volgens de bond.

twitter

Belangrijker dan de kerk
"Je moet bedenken dat voetbal in dit land voor veel mensen belangrijker is dan de kerk, de koning en de regering bij elkaar", zegt Spanje-correspondent Richard Hogenkamp. "Daar gedragen voetbalbestuurders zich ook naar. Deze voetbalbaas vindt dat dit gedrag is dat hij zich kan permitteren."

Volgens Hogenkamp zijn mensen in de Spaanse sportwereld het erover eens dat de kus ongepast en onacceptabel was. "Iedereen in Spanje weet dat ouderwets machismo erg zit ingebakken in hoe de voetbalbond is georganiseerd. Dit was nou precies het moment waarop vertegenwoordigers van de bond zich hadden moeten realiseren dat ze dat even niet moesten tonen."

Rubiales kwam al eerder in opspraak, toen de speelsters af wilden van coach Jorge Vilda, omdat ze geen vertrouwen hadden in zijn aanpak. "De voetbalbond, waar Rubiales voorzitter van is, zei toen: niks ervan, Vilda blijft coach", zegt Hogenkamp.

Historische winst
Wat de WK-winst zo bijzonder maakt, is dat het vrouwenvoetbal in Spanje op alle vlakken wordt overschaduwd door het mannenvoetbal. "Vrouwenvoetbal werd in dit land nog niet zo lang geleden tegengewerkt door sportbonden", vertelt Hogenkamp. De emancipatie in het land loopt, zeker in de sport, achter op andere landen. Vrouwen in Spanje balen volgens Hogenkamp dan ook dat het feestelijke gevoel van de overwinning wordt overschaduwd door de actie van Rubiales.

Met de WK-winst plaatst Spanje zich als tweede op de lijst (na Duitsland) met landen waar zowel de vrouwen als de mannen wereldkampioen zijn geworden. "Het succes van het vrouwenteam legt in die zin ineens veel bloot over hoe het er eigenlijk aan toe gaat in de Spaanse voetbalwereld, die wordt bestuurd door mannen die alles bij het oude willen laten en niet veel op hebben met zaken als diversiteit en inclusie."

'Seksueel geweld'
De Spaanse minister van Gelijkheid, Irene Montero, is stellig over het kusincident. "Laten we niet doen alsof het geven van een kus zonder toestemming iets is dat 'gebeurt'", schrijft ze op X, voorheen Twitter. "Het is een vorm van seksueel geweld waar vrouwen dagelijks slachtoffer van zijn."

Montero vervolgt: "Als ze dit doen terwijl heel Spanje toekijkt, wat zullen ze privé dan wel allemaal niet doen? Seksueel geweld tegen vrouwen moet stoppen. Alleen een ja is een ja."

twitter

Ook de minister van Cultuur en Sport, Miquel Iceta, is niet te spreken over het incident. Hij noemt het in een interview met radiozender RNE 'onaanvaardbaar' en vindt dat Rubiales uitleg moet geven en excuses moet maken.

De hashtag #RubialesDimision, ofwel 'Rubiales aftreden', is inmiddels trending op X. Ook Spaanse media zijn unaniem in hun oordeel over het kusincident. Volgens Hogenkamp is dat opmerkelijk. "Er zijn bijvoorbeeld twee kranten die een ouder, conservatief publiek bedienen, waarvan ik had verwacht dat ze Rubiales in bescherming zouden nemen, maar dat doen ze niet. Ik had verwacht dat ze Rubiales in bescherming zouden nemen, maar dat doen ze niet."

Wat vinden jullie ? Een vorm van vreugde uiten in "the heat of the moment? " Of vinden jullie het seksueel geweld?
pi_210440509
Ik moest ook nog even aan deze denken:

Was dit ook niet vrij ongewenst of ongemakkelijk? Dacht iedereen toch heel anders over toen. (Logisch ook wel, aangezien het zijn eigen vriendin was. Maar toch)
  Moderator zondag 27 augustus 2023 @ 11:42:50 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210441117
je eigen vriendin mag je nog steeds gewoon zoenen hoor

ziet er idd wel wat ongemakkelijk uit maar daar zullen ze het thuis wel over gehad hebben _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_210441393
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 10:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik moest ook nog even aan deze denken:

Was dit ook niet vrij ongewenst of ongemakkelijk? Dacht iedereen toch heel anders over toen. (Logisch ook wel, aangezien het zijn eigen vriendin was. Maar toch)
In 2010 had het woke-isme nog niet zo om zich heen geslagen. Dit zou nu natuurlijk nooit meer geaccepteerd worden. Dan had je gelijk al een groepje schreeuwers die dit als 'seksueel geweld' had weggezet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210441500
quote:
13s.gif Op zondag 27 augustus 2023 12:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In 2010 had het woke-isme nog niet zo om zich heen geslagen. Dit zou nu natuurlijk nooit meer geaccepteerd worden. Dan had je gelijk al een groepje schreeuwers die dit als 'seksueel geweld' had weggezet.
Waarom zou er ophef moeten ontstaan wanneer iemand zijn eigen vrouw kust?
pi_210441853
quote:

[..]
Hij kust zijn eigen vriendin. Het is een grof schandaal!

Iedereen dient celibaat door het leven te gaan.
pi_210441990
quote:
88s.gif Op zondag 27 augustus 2023 11:42 schreef sp3c het volgende:
je eigen vriendin mag je nog steeds gewoon zoenen hoor

ziet er idd wel wat ongemakkelijk uit maar daar zullen ze het thuis wel over gehad hebben _O-
Ik snap ook echt niet wat er zo moeilijk te begrijpen is aan de onwenselijkheid van dit voorval. Dit is op elke werkvloer totaal ongewenst gedrag. Omdat men zich dat hier ook wel realiseert komt men met totaal wereldvreemde claims als dat dit 'normaal is in de Spaanse cultuur'. Behalve dan dat het voor vrouwen in die Spaanse cultuur helemaal niet normaal is gezien de reactie van Spaanse voetbalsters. Ook het feit dat Spanje op dit vlak vrij recent wetgeving heeft ingevoerd die behoort tot de strengste in Europa is kennelijk niet relevant.

Zijn er hier serieus mannen die tegen hun vrouw of vriendin zeggen 'ah joh, hoort er gewoon bij, stel je niet zo aan' wanneer ze thuiskomen met het verhaal dat na het bepalen van een mooie mijlpaal hun manager even zijn tong achterin haar keel heeft geplant uit enthousiasme?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator zondag 27 augustus 2023 @ 13:17:38 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210442153
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 13:06 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik snap ook echt niet wat er zo moeilijk te begrijpen is aan de onwenselijkheid van dit voorval. Dit is op elke werkvloer totaal ongewenst gedrag. Omdat men zich dat hier ook wel realiseert komt men met totaal wereldvreemde claims als dat dit 'normaal is in de Spaanse cultuur'. Behalve dan dat het voor vrouwen in die Spaanse cultuur helemaal niet normaal is gezien de reactie van Spaanse voetbalsters. Ook het feit dat Spanje op dit vlak vrij recent wetgeving heeft ingevoerd die behoort tot de strengste in Europa is kennelijk niet relevant.

Zijn er hier serieus mannen die tegen hun vrouw of vriendin zeggen 'ah joh, hoort er gewoon bij, stel je niet zo aan' wanneer ze thuiskomen met het verhaal dat na het bepalen van een mooie mijlpaal hun manager even zijn tong achterin haar keel heeft geplant uit enthousiasme?
als een kale vrouw van richting de 50 je op je werk begint te zoenen dan ga je ook naar je manager lijkt me
pi_210442226
quote:
88s.gif Op zondag 27 augustus 2023 13:17 schreef sp3c het volgende:

[..]
als een kale vrouw van richting de 50 je op je werk begint te zoenen dan ga je ook naar je manager lijkt me
In het Spaanse gevalletje was het de manager zelf.
Dat maakt het extra gezellie, qua machtsverhoudingen.

Mijn vriendin kwam afgelopen week thuis en zei enigszins blozend: "ik heb een nieuwe goed gefortuneerde klant voor m'n baas binnengehaald, en toen ik het hem heel vrolijk kwam vertellen klemde hij m'n hoofd in z'n handen en zoende me vol op m'n mond. Hij was zó blij!"
Ik zei: "Oh prima, wanneer is het eten klaar?"

Dat gezeur allemaal.
Ik doe het ff rustig aan.
  Moderator zondag 27 augustus 2023 @ 13:25:44 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210442273
_O-
pi_210442289
quote:

[..]
Nog even los van het feit dat de twee een intieme relatie hadden: er gebeurde in 2010 vast wel meer dat in 2023 niet meer zo lollig wordt gevonden. En in 1997 gebeurde er ook vast wel het nodige dat in 2010 niet meer zo geaccepteerd werd.

In 1984.....................

In 1964 zong Bob Dylan The Times They Are a-Changin'.

What of it?
pi_210442363
quote:

[..]

Daar was in deze situatie toch ook helemaal geen sprake van?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 27 augustus 2023 @ 13:34:16 #13
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210442385
quote:
De bondscoach van de Spaanse voetbalsters Jorge Vilda heeft zondag toch de omstreden kus van bondsvoorzitter Luis Rubiales aan speelster Jennifer Hermoso veroordeeld. De trainer applaudisseerde vrijdag nog toen de preses zei dat hij ondanks alle ophef niet wilde opstappen.

"Ik betreur het ten zeerste dat de WK-titel van de Spaanse vrouwenploeg is ontsierd door het ongepaste gedrag van onze voorzitter Luis Rubiales", zegt Vilda in een verklaring tegen het Spaanse persbureau EFE.
Meneer trekt zijn keutel in. Vreest ongetwijfeld voor zijn baan als Rubiales eruit gemieterd wordt.

Overigens zelf een rare kerel met allerlei regeltjes voor zijn team waaronder dat deuren van hotelkamers open moesten blijven zodat hij kon controleren of ze wel sliepen.
pi_210442477
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 13:34 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Meneer trekt zijn keutel in. Vreest ongetwijfeld voor zijn baan als Rubiales eruit gemieterd wordt.

Overigens zelf een rare kerel met allerlei regeltjes voor zijn team waaronder dat deuren van hotelkamers open moesten blijven zodat hij kon controleren of ze wel sliepen.
Ondanks dat hij zich niet bepaald heldhaftig opstelt nu, en ondanks dat veel speelsters ook met hem al helemaal klaar waren... het is goed dat hij, als trouwe supporter/kontlikker, zijn keutel intrekt.
Eerder heeft Iniesta ook al gezegd dat het gedrag van de voorzitter en diens bond het imago van het Spaanse voetbal verpest.

Rubiales is finito.
  zondag 27 augustus 2023 @ 15:14:27 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210444111
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 13:34 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Jezus, dat gaat echt nergens over :')
Resistance is futile.
  zondag 27 augustus 2023 @ 17:04:11 #16
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_210446811
quote:
88s.gif Op zondag 27 augustus 2023 13:17 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik heb er anders wel eens 1 gezien die ik ongelooflijk..... :X
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 27 augustus 2023 @ 17:43:46 #17
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_210447780
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 13:22 schreef Toby56 het volgende:
Mijn vriendin kwam afgelopen week thuis en zei enigszins blozend: "ik heb een nieuwe goed gefortuneerde klant voor m'n baas binnengehaald, en toen ik het hem heel vrolijk kwam vertellen klemde hij m'n hoofd in z'n handen en zoende me vol op m'n mond. Hij was zó blij!"
Ik zei: "Oh prima, wanneer is het eten klaar?"
Serieus? :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_210447862
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 17:43 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Serieus? :')
Lol.
Nee.

(Het is onderdeel van de nimmer te verschijnen roman Lazer op naar de keuken!... heb 'm al bij 18 uitgeverijen aangeboden, maar ik krijg steeds het bericht retour "niet meer van deze tijd!")
pi_210448918
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 17:47 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Lol.
Nee.

(Het is onderdeel van de nimmer te verschijnen roman Lazer op naar de keuken!... heb 'm al bij 18 uitgeverijen aangeboden, maar ik krijg steeds het bericht retour "niet meer van deze tijd!")
Nog enige hoop op uitgeving? Hou je je kinderen al voor de gek?
  zondag 27 augustus 2023 @ 19:38:20 #20
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210448999
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 19:26 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Nog enige hoop op uitgeving? Hou je je kinderen al voor de gek?
:')
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_210449065
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2023 19:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
:')
Je hoeft het niet werkelijk uit te geven dan. Gewoon x aantal keer afdrukken voor de kinderen. "de visie van papa" Met als titel "lazer op naar de keuken!" Ik ga ook iets uitgeven denk ik.
pi_210449715
quote:

[..]
Op dit vlak ja? Welk vlak bedoel je precies? Kun je dat aangeven zonder algemeenheden als 'dit soort gedrag', 'grensoverschrijdend' etc te gebruiken? Daar staat dit topic namelijk al vol mee.

quote:
Je faalt in je poging om mee te blaten met de niet benoemers door je overdrijving. De tong is wat de zoen seksueel maakt, en die ontbrak hier. Met allerlei woordspelletjes met algemeenheden wordt krampachtig geprobeerd dit in de hoek van het seksueel misbruik te zetten, maar dat is het natuurlijk niet. Iedereen neemt dat waar, maar zo hijgerig om niet aangezien te worden voor iemand die de verkeerde kant kiest. Laffe praatjes zijn het.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_210450150
quote:

[..]

Je vergelijking klopt gewoon niet.
  maandag 28 augustus 2023 @ 12:36:01 #24
64746 SethGecko
You Would Know...
pi_210455199
Ma Rubiales doet ook een duit in het zakje:https://www.tubantia.nl/b(...)-haar-zoon~af79301f/

Bron: Tubantia
Opinions are like assholes: everyone has one and they all stink
pi_210455223
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 12:36 schreef SethGecko het volgende:
Ma Rubiales doet ook een duit in het zakje:https://www.tubantia.nl/b(...)-haar-zoon~af79301f/

Bron: Tubantia
Ze is in een kerk in hongerstaking gegaan omdat de moeder van Rubiales vind dat haar zoon slachtoffer is van "een onmenselijke en bloeddorstige jacht", die hij in haar ogen niet heeft verdiend. Ze zegt de hongerstaking vol te willen houden tot er gerechtigheid komt voor haar zoon. Moeder Rubiales zou in staking zijn gegaan in de kerk in de Spaanse plaats Motril. _O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')